News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Veronkiertäjäfirmat kuriin

Started by pohjanpoika56, 04.10.2012, 21:08:18

Previous topic - Next topic

JNappula

Quote from: Teaparty on 07.10.2012, 12:39:11
Silloin ihmisille alkaisi valjeta, miten helvetisti julkinen sektori oikeasti nielee rahaa. Suomessa palkansaaja ei koskaan näe edes todellista tuloveroastettaan, koska palkkakuitissa ei näy, paljonko työnantaja on ennen bruttopalkkaa käynyt maksamassa erinäisiä työnantajamaksuja.

Suomessa pitäisi olla myös samanlainen veronmaksusysteemi kun joissain muissa maissa, eli sellainen että työntekijä saa koko bruttopalkan itselleen, ja siitä sitten itse maksaa itse veronsa valtiolle vaikkapa 4 kertaa vuodessa. Voi alkaa sosialismin vähentäminen houkuttaa, kun makselee tonneja omalta tililtään valtiolle säännöllisesti.
"The difference between a smart feller & a fart smeller is less than you think."

Sour-One

Quote from: JNappula on 08.10.2012, 09:43:42
Silloin ihmisille alkaisi valjeta, miten helvetisti julkinen sektori oikeasti nielee rahaa. Suomessa palkansaaja ei koskaan näe edes todellista tuloveroastettaan, koska palkkakuitissa ei näy, paljonko työnantaja on ennen bruttopalkkaa käynyt maksamassa erinäisiä työnantajamaksuja.

Suomessa pitäisi olla myös samanlainen veronmaksusysteemi kun joissain muissa maissa, eli sellainen että työntekijä saa koko bruttopalkan itselleen, ja siitä sitten itse maksaa itse veronsa valtiolle vaikkapa 4 kertaa vuodessa. Voi alkaa sosialismin vähentäminen houkuttaa, kun makselee tonneja omalta tililtään valtiolle säännöllisesti.

Öh no tuota jos osaa yhteen ja vähennyslaskun, tajuaa nytkin paljon maksaa veroja valtiolle. Valtion tuliverotuotto romahtaisi em. järjestelyn seurauksena.

Sour-One

Quote from: hkanime on 08.10.2012, 18:40:51
Quote from: Sour-One on 08.10.2012, 13:06:17
Quote from: JNappula on 08.10.2012, 09:43:42

Öh no tuota jos osaa yhteen ja vähennyslaskun, tajuaa nytkin paljon maksaa veroja valtiolle.

Ei tajua. Jos kansalaisille lyötäisiin verolasku kouraan, niin silmät avautuisivat. Verojen keruu palkkakuitissa menee ihmisille helposti ohi. Ihan samasta syystä ammattiliitot ovat haluneet, että jäsenmaksu vedetään palkasta eikä laskuteta laskulla. Aika harva makselisi satojen eurojen vuosilaskua kovin innoissaan vaan alkaisivat miettiä jäsenyyden mielekkyyttä.

QuoteValtion tuliverotuotto romahtaisi em. järjestelyn seurauksena.

Ei siitä mitään järjestelyä tulisi, mutta saisimme aika paljon porukkaa, joiden verot olisi ulosmittauksessa kun rahat on ryypätty ja verot ovat maksamatta. Verojen keruu muodostuisi siis epävarmaksi, eli jällen kerran niin kansalaisten taloustaitoihin ei voi luottaa. Tämän ovat pikavipit jo osoittaneet.

No jos vaivautuu katsomaan palkkakuittia, niin siellä on tarkasti eriteltynä verot, eläke yms. maksut. myös ne ammattiyhdistysmaksut, jos sellaisia haluaa maksaa. Jokainen tietää muutoinkin bruttopalkkansa ja sen mitä jää käteen.

Teaparty

Quote from: Sour-One on 08.10.2012, 19:10:11
No jos vaivautuu katsomaan palkkakuittia, niin siellä on tarkasti eriteltynä verot, eläke yms. maksut. myös ne ammattiyhdistysmaksut, jos sellaisia haluaa maksaa. Jokainen tietää muutoinkin bruttopalkkansa ja sen mitä jää käteen.

Työnantajamaksut eivät näy palkkakuitissa mitenkään. Muutaman tonnin kuukausipalkkaa nauttiva työntekijä maksaa tietämättään tuloveroaan suuremman summan ns. työnantajan sivukuluina. Se, että niitä kutsutaan työnantajamaksuiksi eikä työntekijän veroiksi, on pelkkää hämäystä.

Tuomas2

Quote from: hkanime on 05.10.2012, 10:52:29
Tätä samaa tehdään monessa muussa suurlaitoksessa kuten sairaaloissa. Pyykit kuskataan tuhat kilometriä ulkomaille pestäväksi ja tuodaan takaisin. Tämä toiminta on täysin järjetöntä, mutta mm. verotuksella ollaan tehty Suomen kustannustaho, niin korkeaksi ettei edes kunnat ja valtio halua maksaa korkeita kuluja.
On paradoksaalista, että valtio, joka säätää korkeat verot, itse kiertää omia verojaan ulkoistamalla hankintansa halpamaihin! Näin hullua tämä todellakin on!

Muutama vuosi sitten löytyi vielä kornimpi esimerkki jossa Torniosta rahdattiin konteila Lapin Kultaa Viroon ja suomalaiset hakivat sen sitten pienillä kärryillä takaisin..
Minä olen muuttanut kantani verosuunnitteluun positiiviseksi. Valtion perseily verovaroilla ei lopu ennen kuin veropohja romahtaa ja lainahanat menevät kiinni joten verosuunnittelun pitäisi olla jokaisen kansalaisen velvollisuus. Jokainen säästetty veroeuro on pois VOKeista ja tukipaketeista.

Sour-One

Quote from: Teaparty on 08.10.2012, 19:54:40
Quote from: Sour-One on 08.10.2012, 19:10:11

Työnantajamaksut eivät näy palkkakuitissa mitenkään. Muutaman tonnin kuukausipalkkaa nauttiva työntekijä maksaa tietämättään tuloveroaan suuremman summan ns. työnantajan sivukuluina. Se, että niitä kutsutaan työnantajamaksuiksi eikä työntekijän veroiksi, on pelkkää hämäystä.

Kuten varmaan ainakin muut ymmärsivät kyse oli työntekijän maksamista eläkemaksuista ja työttömyysvakuutusmaksuista.  Työnanatajan maksamat maksut ovat noin 1,4 kertaa brutto. Näillä rahoitetaan mm. työttömyyskorvauksia ja eläkkeitä. Voit toki kutsua näitä veroiksi, jos niin haluat.