News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2012-10-10 Aamuset: Sinivalkoinen urheilumies

Started by Iloveallpeople, 10.10.2012, 21:33:30

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuoteSinivalkoinen urheilumies

Paini- ja vapaaotteluympyröistä paremmin tuttu järjestyksenvalvoja Jerry Kvarnström on kuntavaalien ensikertalaisia. 32-vuotias Kvarnström pyrkii valtuustoon Sinivalkoisten listoilta. Päätös ehdokkaaksi lähtemisestä syntyi vain pari kuukautta sitten.

–?Minulla on ollut haaveena lähteä eduskuntavaaleissa ehdokkaaksi. Näin Olavi Mäenpään, kun järjestettiin vapaaottelukisoja. Hän on antanut minulle konsulenttiapua erilaisissa asioissa ja pyysi minua ehdokkaaksi.
...

Mäenpää on aina auttanut minua ja pitänyt sanansa. Samaa ei voi sanoa kaikista, joiden kanssa olen vuosien varrella ollut yhteistyötä eri asioissa, Kvarnström sanoo.
...

Sinivalkoisten yksi keskeisistä vaaliteemoista on maahanmuuttopolitiikan järkeistäminen. Kvarnströmin mukaan tämä tarkoittaa sitä, että vaikeina taloudellisina aikoina pitäisi miettiä, mitä Suomella tai Turulla on maahanmuuttajille tarjottavana. Hän peräänkuuluttaa myös avointa keskustelua, kuinka paljon maahanmuuttotukia jaetaan.

–?Me emme voi tänne valitettavasti loputtomasti ihmisiä ottaa, eikä se ole rasismia nostaa näitä asioita keskusteluun. Meidän pitäisi ajatella, mitä voimme ulkomailta tänne tuleville oikeasti tarjota, kun talous on kuralla ja työpaikkatilanne on mitä on.

Kvarnströmin mukaan Ruotsissa tilanne on ongelmallinen. Länsinaapurissa runsas maahanmuutto on jo synnyttänyt slummeja.

–?Suomen on toistaiseksi säästänyt se, että täällä on puolet vähemmän ihmisiä, mutta me tullaan Ruotsia perässä joka asiassa. Jos katsoo jotain Malmötä, niin tilanne on siellä ihan järkyttävä. Siellä on alueita, minne eivät hälytysajoneuvotkaan halua mennä, Kvarnström sanoo.

–?Monet suomalaiset haluavat muuttaa pois sellaisilta alueilta, joilla on paljon ulkomaalaisia. Ei sitä sanota usein ääneen, mutta niin se vaan on. Se ei ainakaan auta ulkomaalaisten Suomeen sopeutumisessa. Lisäksi heidän pitää opetella tämä huippuvaikea kieli, jotta olisi mahdollisuuksia työmarkkinoilla. Nuoret pärjäävät todennäköisesti, mutta kun sieltä tulee koko suku samalla kerralla. Yksi pienpalkkalainen kun sitten yrittää sukuaan elättää, niin eihän siinä jää mitään käteen, hän lisää.
...

Aamuset
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff