News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2012-09-24 USA: Lynyrd Skynyrd luopuu Etelävaltioiden lipusta rasismin takia

Started by Iloveallpeople, 24.09.2012, 15:11:36

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuoteLynyrd Skynyrd luopuu Etelävaltioiden lipusta rasismin takia

Yhtye on käyttänyt Etelävaltioiden lippua muun muassa konserteissaan, logoissaan ja fanituotteissaan.

Yhdysvaltojen eteläosista kotoisin oleva Lynyrd Skynyrd on ilmoittanut, että se ei enää haluaa käyttää Etelävaltioiden lippua, koska rasistiset ryhmittymät ovat omineet sen itselleen.

– Vuosien saatossa ryhmät kuten Ku Klux Klan ja skinheadit ovat vieneet lipun pois sen perinteistä ja kunnioituksesta sotilaille. Emme halua imagoa, että kannattaisimme näitä liikkeitä, bändin kitaristi Gary Rossington kertoi CNN:n haastattelussa.

1800-luvulla yksitoista Yhdysvaltojen eteläistä osavaltiota kannatti orjuuden sallimista.

Radio City
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Marjapussi

Hyvä bändi, mutta alkuperäisten soittajien kuoltua pelkkä pulkkamäessä ollut cover-vikinä.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

nitkunatku

Merkittävää kuitenkin on, että bändi ilmeisesti itse luopuu lipusta, eikä ulkoisesta paineesta.
Nyt tai joskus toiste.

Eino P. Keravalta

Typerää panikointia ja harkinnan puutetta.

Jos ne olivat huolissaan siitä, että "natsit" omivat lippua, niiden olisi juuri sen takia pitänyt säilyttää lippu ja osoittaa maailmalle, ettei kyseinen lippu edusta natsismia.

PS: Hyvä bändi muuten, ja hieno lippu!

PS2: Jos tässä fasistisia lippuja aletaan kieltää, niin ensimmäisenä saisi mennä EU:n lippu.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Faidros.

Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

alussaolisana

Does this mean that a southern man needs Neil Young around anyhow?  :o
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

guest3656

Kai Suomen lipun saa vielä vetää salkoon liputuspäivinä? Mikähän on ministerien Stubb ja Katainen päivitetty mielipide asiasta?

törö

Lynyrd Skynyrdin biisien sanoitukset ovat niin läheistä sukua ghetto gangstojen meininkiä kritisoivien räppärien sanoituksille että tuollainen siirto on yksinkertaisesti tyhmä. Se lippu vaikutti jokaisen normaalijärkisen silmissä ironiselta.

http://www.youtube.com/watch?v=1zUGd-VC3wk

alussaolisana

Quote from: törö on 24.09.2012, 19:18:33
Lynyrd Skynyrdin biisien sanoitukset ovat niin läheistä sukua ghetto gangstojen meininkiä kritisoivien räppärien sanoituksille että tuollainen siirto on yksinkertaisesti tyhmä. Se lippu vaikutti jokaisen normaalijärkisen silmissä ironiselta.

http://www.youtube.com/watch?v=1zUGd-VC3wk

Juurikin näin. Ne pojat, kun ryyppäämiseltään ja tappelemiseltaan ehtivät, totesivat aitoina alabamalaisina valkoisina, että "mustat on hyviä tyyppejä, tekevät hienoa musaa". PS. Rossington on alkup. jäsen.
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

SimoMäkelä

Ei uskoisi, että Lynyrd Skynyrdin jätkät antaa periksi  kaikenmaailman skinhedeille ym. 

Ovat pahemmastakin selvinneet...vaikkakin pahasti vaurioituneena (lentokoneonnettomuus). Mutta musiikkinsa elää kuten Ronnie van Zandtin, Steve Gainesin sekä hänen tausta-enkeli-siskonsa muistotkin.

Eino P. Keravalta

Lynäreiden kovin styge on muuten "Four Walls of Raiford", jonka tässä koveroi Jamey Johnson:

http://www.youtube.com/watch?v=YXX9hOH8zDM

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Punaniska

Quote from: alussaolisana on 24.09.2012, 19:28:05
Juurikin näin. Ne pojat, kun ryyppäämiseltään ja tappelemiseltaan ehtivät, totesivat aitoina alabamalaisina valkoisina, että "mustat on hyviä tyyppejä, tekevät hienoa musaa". PS. Rossington on alkup. jäsen.

Ei kun siis floridalaisina. Se oli Muscle Shoals - studio Alabamassa, jossa kundit tekivät ekan levynsä. Siitä maininta Swet Home Alabamassakin.

Mitä tuohon aiheeseen tulee, niin epäuskottava päätös noilla perusteluilla. KKK käytti Konfederaation lippua tunnuksenaan alusta asti, eli melkein heti sodan jälkeen. Lynnärit perustettiin sata vuotta KKK:n jälkeen.

Lipun symboliarvosta, että eiköhän se ole jo ajat ollut eräänlainen kannaotto ilman rasismiajatusta. Asenteella "ei pelota, antaa tulla vaan".

Toi mun allekirjoitus, joka on ollut alusta asti, on Lynnäreiden biisistä, btw.

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

IDA

Quote from: alussaolisana on 24.09.2012, 19:15:05
Does this mean that a southern man needs Neil Young around anyhow?  :o

:D

Kyllähän tämä aivan ilmeisesti sitä meinaa. Varsin laimea mahalasku siis.
qui non est mecum adversum me est

Veikko

Minun on vaikea sisäistää ajatusta. Ohkaiselta ja pinnalliselta tuo tuntuu. Itse ajattelen: minun lippuni on minun lippuni - se edustaa aina minun juuriani, minun identiteettiäni, minun tapaani hahmottaa maailmaa omista lähtökohdistani käsin. Sitä ei voi kukaan viedä, tahrata tai väärentää omiin tarkoituksiinsa. Se on liian arvokas annettavaksi toisten haltuun.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos