News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2012-09-14 Facebook-uhkaus herätti pelkoa Haaparannan kouluilla

Started by Mikko pa, 14.09.2012, 18:17:07

Previous topic - Next topic

Mikko pa

http://www.pohjolansanomat.fi/PS-Uutiset/1194767105872/artikkeli/facebook-uhkaus+heratti+pelkoa+haaparannan+kouluilla.html

Facebook-uhkaus herätti pelkoa Haaparannan kouluilla

Kuva: Helena Laakso
Lähetä palautetta toimittajalle.
Facebook-uhkauksen takia Haaparannan koulut tyhjennettiin varotoimena kesken päivän. Arkistokuva kielikoululta.

Miehen Facebook-sivulla esittämä uhkaus herätti pelkoa ja sekaannusta Haaparannan kouluilla torstaina päivällä.

Haaparannan kaupungin tiedottajan Anita Lundströmin mukaan uhka ei ollut erityisesti suunnattu kouluja tai lapsia kohtaan, mutta huhu levisi ja paisui nopeasti niin sosiaalisen median kuin suusta suuhun -menetelmän kautta.

Niin kunnasta kuin poliisistakin tähdennetään, että mitään ammuskelua Haaparannalla ei ole oikeasti tapahtunut.

Kunnasta otettiin yhteys poliisiin, joka puolestaan päätti kiertää kouluilla rauhoittamassa tilannetta. Joillakin kouluilla päätettiin lopettaa päivä tavallista aiemmin ja päästää lapset kotiin rauhoittumaan. Koulujen ja esikoulujen ovet päätettiin pitää lukittuna.

Poliisi kertoi noin kahdelta iltapäivällä olleensa yhteydessä uhkailijaan ja että uhka ei enää ole ajankohtainen, minkä jälkeen koulujen ovet avattiin taas.

Eli ilmeisesti tässä oli kyse yhdestä nettihörhöstä, jolla oli FB profiilissa täynnä koraanin lainauksia Ayshasta, lapsivaimojen iästä ynnä muusta...Sivutolkulla lainauksia koraanista ja sitten kommentti että ampuu kaikki ateistit laukas koko tilanteen.  No onpahan tämäkin hörhö nyt poliisien tiedossa..
Suomen sotilaallinen puolustaminen
Sotilaalliseen puolustukseen kuuluvat:
maa-alueen, vesialueen ja ilmatilan valvominen sekä alueellisen koskemattomuuden turvaaminen
kansan elinmahdollisuuksien, perusoikeuksien ja valtiojohdon toimintavapauden turvaaminen ja laillisen yhteiskuntajärjestyksen puolustaminen

Fiftari

Mikko :) otsikko jäi.

Itse juttu: MIstä näitä idiootteja löytyy  :facepalm:
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Totuus EPT

Quote from: Fiftari on 14.09.2012, 18:18:45

Naapurimaasta?

Naamakirjassa annetut mielipiteet näköjään laukaisee naapurimaassa tälläisen hysterian.
Jos tuo nettihörhön profiilikuvaus pitänee paikkansa. Niin uskonto on sekoittanut kyseisen henkilön pään. Pysyköön kaukana tälläisestä uskonnosta.
Missä ******i siellä ongelma.

Mikko pa

Mulle näitä ilmoitellaan , kun on nämä sivuaa harrastuksiani. kyllä näkee niin monenlaista tapausta että oksat pois..näitä muuten löytyy ihan riippumatta shengensopimusta joka niemennotkosta...ja kun ne päät vielä menee sekaisin monesta asiasta niin soppa on selvä...
maa-alueen, vesialueen ja ilmatilan valvominen sekä alueellisen koskemattomuuden turvaaminen
kansan elinmahdollisuuksien, perusoikeuksien ja valtiojohdon toimintavapauden turvaaminen ja laillisen yhteiskuntajärjestyksen puolustaminen

Luotsi

Lärvikirjastahan niitä lapsellisia idiootteja löytyy  :roll:
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Fiftari

Quote from: Luotsi on 14.09.2012, 19:23:32

Lärvikirjastahan niitä lapsellisia idiootteja löytyy  :roll:

Onneksi olen lopettanut käytön.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Nuutti Hyttinen

Quote from: Mikko pa on 14.09.2012, 18:17:07
http://www.pohjolansanomat.fi/PS-Uutiset/1194767105872/artikkeli/facebook-uhkaus+heratti+pelkoa+haaparannan+kouluilla.html

Facebook-uhkaus herätti pelkoa Haaparannan kouluilla

http://fi.wikipedia.org/wiki/Haaparanta

QuoteHaaparanta (ruots. Haparanda) on kunta Norrbottenin läänissä ja Norrbottenin maakunnassa Pohjois-Ruotsissa.

Kuulunee Ulkomaa-osastoon?
Ehdolla Helsingissä numerolla 393
oikeustieteen kandidaatti, kauppatieteiden maisteri
kaupunginvaltuutettu
kaupunkiympäristölautakunnan jäsen

Huolestunut Kansalainen

Noh noh. Eihän Facebook uhkauksiin tarvi suhtautua vakavasti vai miten se täkäläinen dogmi menikään? Ahdistuneet nuorethan siellä vaan purkavat pahaa oloaan maan maahanmuuttopolitiikasta johtuen.
Mursu: "Siis vertaatko ihan tosissasi sitä, että amerikkalaiset lopettivat toisen maailmansodan atomipommeilla säästäen siten satojen tuhansien elämän siihen, että natsit murhasivat miljoonia juutalaisia ja valloittivat noin kymmenen itsenäistä valtiota?"
Kekkeruusi: "Kyllä se on täysin oikeudenmukainen näkemys."

Sunt Lacrimae

Kielletään sosiaalinen media niin sosiaalisessa mediassa tehty uhkailu loppuu. Tälle huolestuttavalle ilmiölle on pantava stoppi! Ajatelkaa lapsia!
Play stupid games, win stupid prizes.

Mikko pa

Päivi Räsänen kieltää kaiken kieltämisen niin kaikki loppuu  ;)

Graerth

Quote from: Fiftari on 14.09.2012, 19:25:31
Onneksi olen lopettanut käytön.

Hah, itse olen sentään tarpeeksi indie että en ikinä edes aloittanut.
Nih!

Ei sinällään, laadukkaampaa roskadraamaa sieltä saisi kuin tv:stä mutta toisaalta kohta tv veroa joutuu maksamaan joka tapauksessa niin kaippa se on sama hommata itekkin telkku sitten.