News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-06-01 PeruSnuoret: "Helsinki noudattaa rasistista rekrytointipolitiikkaa"

Started by Simon Elo, 01.06.2011, 11:17:49

Previous topic - Next topic

riikka39

Ei minkäänlaista evidenssiä. Ihan vain kuulopuheisiin perustuvaa luuloa, josta muodostunut minun näkemykseni asiasta. En ole todistanut myöskään päinvastaista, enkä kuullutkaan siitä ennen persujen rasismijulistusta. Sen takia tässä nyt kyselen.

far angst

Quote from: riikka39 on 04.06.2011, 20:47:12
Ei minkäänlaista evidenssiä. Ihan vain kuulopuheisiin perustuvaa luuloa, josta muodostunut minun näkemykseni asiasta. En ole todistanut myöskään päinvastaista, enkä kuullutkaan siitä ennen persujen rasismijulistusta. Sen takia tässä nyt kyselen.

Kuulopuheita ei varmaankaan kannata pitää näkemystensä perusteina. Itse ainakin yritän hankkia kovaa tietoa asioista ennenkuin muodostan niitä näkemyksiä. Eli siis tieto johtaa näkemyksiin, luulot johtavat harhaan.

Luullakseni esmes rasismi perustuu luuloista saatuihin näkemyksiin ja vain pieneltä osaltaan kovaan tietoon. Ja rasismia meidän tulee välttää, ainakin pelkkiin luuloihin perustuvaa.

"Ei oo luulo näkemyksen väärti!"
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

riikka39

Jep, tietoa voi hankkia monella tavalla. Nyt yritän tehdä sitä tällä forumilla. Kysymys mikä kiinnostaa on, että millä aloilla mamut vievät kantasuomalaisten työpaikkoja ja onko teillä näistä kokemusta? Minulle riittää näin aluksi vaikka ihan kuulopuheet mutta jos on oikein faktoja heittää pöytään niin aina parempi.

Jouko

Onko siinä jotain epäselvää jos kaupungin virkamiehet selvällä suomenkielellä ilmoittavat suosivansa mamuja? Kuten tämä entinen ministeri Tuula Haatainen. Helsingissä on tehty tämänlaatuinen yleispäätös pelkällä viranomaisvallalla. Asiaa on tuskin käsitelty poliittisella tasolla. Luulisi että ainakin persut olisivat jo älähtäneet. Halla-ahokin kun on siellä.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

sumppi

Quote from: riikka39 on 04.06.2011, 20:47:12

Tämä ei ole kuulopuhe vaan todellakin tapahtunut.
Suomalaisia hakijoita oli lukuisia ja valittiin kolme suomalaista ja yksi somali. Somali palkattiin ilman päällikön hyväksyntää. Eli todellakin tuota syrjintää tapahtuu. Somali tekee "jonkin verran töitä", mutta tekee myös todella paljon virheitä. Yrittää kyllä painaa töitä, mutta suhteessa virheisiin, ei hyvä.
On myös esittänyt työkavereitaan kohtaan ammattiloukkaantujaa :(
Että näin

KJ

Quote from: riikka39 on 04.06.2011, 21:11:37
Jep, tietoa voi hankkia monella tavalla. Nyt yritän tehdä sitä tällä forumilla. Kysymys mikä kiinnostaa on, että millä aloilla mamut vievät kantasuomalaisten työpaikkoja ja onko teillä näistä kokemusta? Minulle riittää näin aluksi vaikka ihan kuulopuheet mutta jos on oikein faktoja heittää pöytään niin aina parempi.

Miksi tähän ei pidä ottaa kantaa:

QuoteOttamatta nyt kantaa tähän Hgin kaupungin sisäiseen rekryohjeistukseen olisin halukas kuulemaan kokemuksianne tästä mamujen suosimisesta työmarkkinoilla.

Jos Suomen suurin kaupunki harrastaa syrjintää, niin luulisi sen riittävän. Ehkä Riihimäellä on samanlainen ohjeistus syrjiä suomalaisia, ja kenties Lieksassakin, ei voi tietää (jaksa tutkia).

Miksi ihmeessä pitää pyytää lisää todisteita, kun ne on jo annettu?

What would Gösta Sundqvist do?

brr

Quote from: Vantaa
Vantaan tavoitteena on edelleen vahvistaa erinomaista työnantajamainetta, parantaa kilpailukykyään rekrytoinnissa sekä lisätä maahanmuuttajien rekrytointia.

Maahanmuuttajien rekrytoinnin lisääminen työnhakijan toimesta lienee vaikeaa ilman sellaista toimintaa joka täyttää etnisen syrjinnän tunnusmerkit.

Veikko

Kirjoita aluksi osoitepalkkiin http://www.hel.fi ja sitten "Haku kaupungin sivuilta:" -kenttään MAAHANMUUTTAJAN PALVELUKSEEN OTTAMINEN - ja katso, ja hämmästy.

Esimerkiksi selkeä: "--on suositeltavaa, että virastot ja liikelaitokset valitsevat tehtävään maahanmuuttajan, jos hakijana on kaksi ansiokkuudeltaan tasaveroista hakijaa".

Tämä näyttää olevan ainakin voimassa oleva ohjeistus. Missä määrin maahanmuuttajat näiden ohjeiden nojalla vievät soveliaita työpaikkoja kantasuomalaisilta onkin sitten vaikeammin selvitettävä asia.

Kuulopuhetta paremmaksi faktaksi tämä kai kuitenkin kelpaa?
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

riikka39

Quote from: KJ on 04.06.2011, 21:30:41

QuoteOttamatta nyt kantaa tähän Hgin kaupungin sisäiseen rekryohjeistukseen olisin halukas kuulemaan kokemuksianne tästä mamujen suosimisesta työmarkkinoilla.

Jos Suomen suurin kaupunki harrastaa syrjintää, niin luulisi sen riittävän. Ehkä Riihimäellä on samanlainen ohjeistus syrjiä suomalaisia, ja kenties Lieksassakin, ei voi tietää (jaksa tutkia).

Ymmärrän kyllä ohjeistuksen olemassaolon mutta olen kiinnostunut näistä käytännön kokemuksista.

Veikko

Quote from: riikka39 on 04.06.2011, 22:33:52

Ymmärrän kyllä ohjeistuksen olemassaolon mutta olen kiinnostunut näistä käytännön kokemuksista.

Ehdottaisin etsivän palkkaamista. Esim. http://www.suomenyritykset.fi/toimiala/Etsiv%E4toimistoja/.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Octavius

Tuossa ainakin yksi omin silmin nähty tapaus. http://octavius1.wordpress.com/2011/04/10/kaupunkien-maahanmuuttajakiintiot-rotuerottelu-ja-todellisuus/

Olen käsittänyt niin, että pk-kaupungeilla on jokin ohjelma, jolla voimavaroja palkataan ohi kaikkien ns. tavallisten kanavien. Ihonväri/uskonto ratkaisee.

Ainakin tuo näkemäni tapaus oli hienolla tittelillä, kovalla palkalla ja tietysti myös kovilla työn tulosten vaatimuksilla. Tulos oli sitten mitä oli. Olen varma, että Suomesta olisi löytynyt vaalealla ihonvärillä >5000 tuon alan suomen kieltä osaavaa työtöntä asiantuntijaa, jotka olisivat osanneet hommansa.

Yksittäistapaus?

Tiedän myös paljon vastaavia tapauksia, mutta ne ovat kuulopuheita ja toisen käden tietoja. Tosin kertojat tietäen en epäile niitä yhtään.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

KJ

Quote from: riikka39 on 04.06.2011, 22:33:52

Tämä on väärä palsta kysellä tuollaisia, koska olemme kaikki enemmän tai vähemmän uuninpankolla kiljutonkan kanssa viihtyviä aikamiespoikia, joita ei duunit paljon rasita.

Kokeile vaikka www.terhionvitunhyväperämoottori.com -osoitteesta, tai www.ajoinnuorenatunturisportillakuuttakymppiä.org:ista. Ehkä sieltä löytyy jotain käytännön syrjimiskokemuksia.

riikka39

Quote from: Octavius on 04.06.2011, 22:41:49

Tuossa ainakin yksi omin silmin nähty tapaus. http://octavius1.wordpress.com/2011/04/10/kaupunkien-maahanmuuttajakiintiot-rotuerottelu-ja-todellisuus/

Olen käsittänyt niin, että pk-kaupungeilla on jokin ohjelma, jolla voimavaroja palkataan ohi kaikkien ns. tavallisten kanavien. Ihonväri/uskonto ratkaisee.

Ainakin tuo näkemäni tapaus oli hienolla tittelillä, kovalla palkalla ja tietysti myös kovilla työn tulosten vaatimuksilla. Tulos oli sitten mitä oli. Olen varma, että Suomesta olisi löytynyt vaalealla ihonvärillä >5000 tuon alan suomen kieltä osaavaa työtöntä asiantuntijaa, jotka olisivat osanneet hommansa.

Yksittäistapaus?

Tiedän myös paljon vastaavia tapauksia, mutta ne ovat kuulopuheita ja toisen käden tietoja. Tosin kertojat tietäen en epäile niitä yhtään.

Kiitos, tällaisia kaipasin. Uskomattomalta kuulostaa enkä olisi voinut uskoa moista. Edelleen ihmettelen, että miksi? Mitä tällä haetaan? Sitä, että mamut eivät syrjäydy ja rupea hankaliksi?

Uuno Nuivanen

Sillä pyritään todistamaan, että Suomi ei selviä ilman maahanmuuttajia. Ja siten perustelemaan massiivinen maahanmuuton lisääminen. Joka taas on niin ihanaa ja väistämätönta, sekä niin suunnaton rikkaus ja voimavara, etteivät sanat riitä kertomaan...

KJ

Quote from: riikka39 on 04.06.2011, 23:04:20
Quote from: Octavius on 04.06.2011, 22:41:49

Yksittäistapaus?

Kiitos, tällaisia kaipasin. Uskomattomalta kuulostaa enkä olisi voinut uskoa moista. Edelleen ihmettelen, että miksi? Mitä tällä haetaan? Sitä, että mamut eivät syrjäydy ja rupea hankaliksi?

Varmastikin sitä, että rakkaus on seinä ja huomenna sataa.

Kokeile myös tätä: www.raisuonihanpaskamopovaikkavääntöäonkinmuttaonhansevähänhomokunkenraalinkinonsivarijavadelmahilloaeiolemissään.org

kohmelo

Saas nähdä miten tämä politiikka vaikuttaa nuorten kesätöihin tai työharjoitteluun.

Näiden päätösten takana on tietysti poliittiset motivaatiot. Tehdään tietystä kansanosasta lojaaleja tietyille poliittisille puolueille.

Ja tämä tuskin jää tähän, kuten aina mikään ei koskaa riitä. Oletan, että Britannian tie on myös meidänkin tiemme.

2010-04-08 UK: Labour-hallinnon uusista työpaikoista 98,5% ulkomaalaisille
http://hommaforum.org/index.php/topic,26660.msg356008.html#msg356008

Roope2

"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Khalifatta

QuoteSuomessa on semmoinen tilanne, että jos on joku asia missä olet todella hyvä, niin työpaikka siitä löytyy ihonväristä ja syntyperästä huolimatta.

Täsmälleen näin, omasta yrittäjävinkkelistäni: työnantaja (ainakin vastuullinen) valitsee työtehtävään aina parhaiten siihen soveltuvan, oli maahanmuuttajataustainen tai ei. Siksi minusta kaupungin rekrytointiohjeistus on suorastaan rikollista puuhaa.

QuoteTähän asti olen todellakin luullut, että Ahmed Abdul hylätään jo ensimmäisessä vaiheessa pelkästään nimensä takia tai "kun ei se kuitenkaan osaa suomea tarpeeksi hyvin". Tai, että rekryilmoituksiin laitetaan varmuudeksi "sujuva suomenkieli", jotta kukaan mamu ei vahingossakaan hakisi paikkaa.

Täytyy sanoa, että tuolla luulottelulla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. "Sujuvaa suomen kieltä" voi muuten puhua murtaenkin.
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen