News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Blogi: mamut suomalaisten edelle asuntojonossa?

Started by Shemeikka, 08.08.2012, 18:46:42

Previous topic - Next topic

Shemeikka

Anu Palosaari kirjoittaa blogissaan suomalaisesta joka ei saa asuntoa. Kaipa viranomaisilla selitys on, tietäisi vain minkälainen, Anun mukaan virkamiehet "eivät saa kommentoida" kenelle asuntoja annetaan. Jutun ko. henkilö asuu perheineen toistaiseksi hotellissa, joten ehkä pitää rahan olla täysin loppu ennen kuin asunto kunnan puolesta heltiää.

Sain pari päivää sitten pysäyttävän sähköpostin. Siinä puhuttiin asunnottomuudesta.

Olen tottunut tähän päivään asti jättämään asunnottomuushuolet muille. Asunnottomuuttahan on totuttu pitämään "vanhjojen puliukkojen tautina". Ei sillä, etteikö hekin asunnon ansaitsisi, mutta asunnottomuus ei esimerkiksi ole tähän asti koskenut päihteettömiä naisia ja kokonaisia perheitä. Nyt ilmeisesti koskee.

Sähköpostissa minua lähestyi nainen ja kolmen lapsen äiti, joka erottuaan väkivaltaisesta parisuhteesta oli jäänyt tyhjän päälle lapsineen. Väkivallasta olen itse kirjoittanut paljon, ja tiedän että siitä selviäminen on jo sinänsä sankariteko. Nainen kertoi kuitenkin olevansa työssä omassa yrityksessään - ja asuvansa hotellissa. Siis mitä, hotellissa?

Kaupungilla ei ole tarjota minulle ja perheelleni kotia, nainen jatkaa.

"Asunnontarpeeni tuli eron vuoksi yllättäen. Kukkaroni ei kovin kauan kestä asua hotellissa, olkoonkin halvemmasta päästä. Vuokra-asunnon etsiminen yksityisiltä markkinoilta on minulle mahdotonta luottotiedottomuuteni vuoksi. Luottotietoni menivät taatessani ex-mieheni pelivelkoja".

"Olemme asuneet nyt yli kolme kuukautta näin, minä täällä kotipaikkakunnallani Tampereella ja lapseni vanhempieni hoteissa Helsingissä. En voi lähteä kotipaikkakunnaltani, koska menettäisin työni ja vuosien varrella hankkimani asiakkaat. Koko kolmen kuukauden aikana meille ei ole toistuvista kyselyistäni huolimatta tarjottu kaupungilta asuntoa".

"Kerran asuntotorilla käydessäni näin, kuinka maahanmuuttajamiehelle annettiin avaimet käteen omaan kotiin. Se taisi olla kesäkuussa. Mies ei puhunut edes suomea, vaan tulkin piti olla mukana noutamassa avaimia".

"Soitin viikko sitten asuntotorille ja ihmettelin netissä olevia vapaaksi ilmoitettuja VVO:n asuntoja. Virkailija vannotti minua että tällä hetkellä heillä ei vapaita asuntoja ole minulle antaa. Kysyin että kenelle he sitten antavat näitä asuntoja, kun kuitenkin siellä netissä on vapaiksi ilmoitettuja asuntoja. Virkailija vastasi tähän, että tähän hänellä "ei ole lupa kommentoida"".

Niin, kenelle asuntoja annetaan, jos ei hädässä oleville, kunnollisille ihmisille, joilla on huoltovelvollisuus alaikäisiin lapsiin?

Entä miksi tätä kysymystä "ei ole lupa kommentoida"?

Kolmen lapsen äiti kertoo ikänsä maksaneensa veroja kunnalle ja valtiolle, ja nyt kun hän kerrankin olisi avun tarpeessa, apua ei kuulukaan.

Miksi suomalainen yksinhuoltaja ei näemmä saa kaupungilta asuntoa?

Onko tämä yksittäistapaus?
Lähettänyt Anu Palosaari klo 5.03

http://anupalosaari.blogspot.fi/2012/08/ei-ole-lupa-kommentoida.html
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

DuPont

Luulisin yksinhuoltajan menevän jonon edelle, mutta tuskin yksinäisen suomalaisen miehen. Jälkimmäisen on todennäköisesti esim. Helsingissä aika turha edes yrittää saada kaupungin asuntoa.