News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

VALO - Suomalainen liikunnan kattojärjestö (moku)

Started by Marko Parkkola, 16.05.2013, 13:24:12

Previous topic - Next topic

Marko Parkkola

Lueskelin tuossa Suomen Voimanostoliiton sivuja ja huomasin uutisen, notta SVNL on liittynyt Valoon. Niskakarvat alkoivat jo nousta pystyyn tässä vaiheessa, joten suuntasin Valon sivuille.

Valo, Valtakunnallinen liikunta- ja urheiluorganisaatio ry:n toiminta käynnistyi 1.1.2013. Valo toimii suomalaisen liikunnan ja urheilun yhdistävänä voimana. Visiona on "Olemme maailman liikkuvin urheilukansa – 2020".

Suomen Liikunta ja Urheilu SLU ry, Nuori Suomi ry, Kuntoliikuntaliitto ry ja Suomen Olympiakomitea ry perustivat kattojärjestön kesäkuussa 2012.

Ok, ihan ymmärrettävää shittiä, mutta silmät alkoivat kutisemaan kohdassa "yhdistävä voima". En tiedä johtuuko sitten allergiasta.

Menin sitten katsomaan mikä Valo oikein on. Löysin heti huolestuttavia avainsanoja "vastuunottoa eettisissä kysymyksissä" ja "riittäviä resursseja". Näitähän on totuttu näkemään mokujutuissa.

Avansin PDF:n Liikunnan ja urheilun ajankohtaisia eettisiä kysymyksiä_Kalervo Ilmanen.pdf ja jo toisella sivulla (kansilehden jälkeen) alkoi muumitus.

Suvaitsevaisuus ja monikulttuurisuus

Mikä jumalauta siinä on, että urheilu ja liikuntakin pitää tuhota tähän paskaan?! En jaksanut koko pumaskaa lukea, joten etsin sieltä vain avainsanoja. Tässähän niitä.

Tuloksissa nousi esiin viisi myönteistä seikkaa lasten ja nuorten urheilussa

4. Urheilu edistää suvaitsevaisuutta
5. Urheilu edistää tasa-arvoa

Itse en ainakaan miellä urheilua ja liikuntaa seuraavanlaiseksi. Itse miellän liikunnan kunnon ja terveyden ylläpitämiseksi ja urheilun liikunnan kilpailumuodoksi.

Tutkimusten mukaan suomalaiset mieltävät:
Lasten ja nuorten urheilun kasvatuksena, joka:
- edistää myönteisesti terveyttä, reilua peliä ja
suvaitsevuutta
- toisaalta saattaa olla liian kilpailullista ja
kuormittavaa sekä epätasa-arvoista (sosiaalinen tasaarvovaje)

Haasteitakin toki on ja näihin varmaan niitä resursseja tarvitaan.

Mitä muutoksesta seurannut?

Uudet nuorisokulttuurit haastavat seuratoiminnan

Sellaista tuubaa tuo PDF että poistan varmistimet ja olen valmis istumaan pari vuotta tiukasti kotisohvallani.

Itse olen henk.koht. tottakai pro-liikunta ja pro-urheilu, mutta mitään perkeleen multikultia ei pidä sotkea mukaan tai lähden sotajalalle! Nuorten liikkumisesta ei pidä tehdä ideologista paskaa!

EDIT: Pahoittelen, että tekstissäni on tällä viikolla ollut enemmän kirosanoja. Minulla on täysi muumitus päällä eräästä asiasta jota en julkisesti voi mainita. Katsottakoon se lieventäväksi asianhaaraksi.

Isäntä ja loinen

Hienoa nähdä, että foorumilta löytyy intohimoisia liikunta- ja urheiluihmisiä!

Tässä Valon puheenjohtajan, keskustan kansanedustajan Juha Rehulan haastattelu.

Itselleni tämä uusi organisaatio on jäänyt varsin mystiseksi möhkäleeksi. Alustava vastaanotto liikunta- ja urheilupiireissä ei käsittääkseni ole ollut erityisen innostunut. Muun muassa Kalervo Ilmasen työtoveri, Jyväskylän liikuntatieteellisen tiedekunnan professori Hannu Itkonen on voimakkaasti kritisoinut Valoa.

Mitä Ilmaseen tulee, niin muutamalla miehen luennolla olleena voin sanoa, että kyseessä on ihan asiallinen jätkä. Valitettavasti mies on viimeisen päälle humanisti ja melkoinen maailmanhalaaja. Hän todennäköisesti allekirjoittaa liikunnan ja urheilun hömppäjuhlapuheissa esiintyvät monikulttuurisuutta koskevat kannanotot ja linjaukset.
- Vapaus vai vastuu?
- Vastuu.
- Oikeus vai velvollisuus?
- Velvollisuus.

Marko Parkkola

Lähetin SVNL:n puheenjohtajalle Kalevi Sorsalle sähköpostia asiasta.

QuoteHei,

Tiedustelisin minkä ihmeen takia Suomen Voimanostoliitto on liittynyt Valoon, piilopoliittiseen järjestöön jota johtaa keskustalainen Juha Rehula?

Valon sivuilla sanotaan "Yhdistyksen tulee sitoutua Valon kulloinkin voimassa oleviin liikunnan ja urheilun eettisiin periaatteisiin."

Onko mitään takeita siitä, että kyseiset eettisen säännöt eivät muutu epäsuotuisiksi? Jo nyt eettisissä säännöissä on sellaisia kohtia, jotka ovat kaukana etiikan tuolla puollen, ideologisessa hapatuksessa, jota mm. minä en hyväksy. Liikunta liikuntana ja poliittiset ideologiat hoidetaan valtuustoissa ja eduskunnassa.

Lisäksi minulla ei ole minkäänlaista mielenkiintoa olla keskustalaisessa korruptiossa mukana edes välillisesti.

Ehdotan välitöntä jäsenyyden irtisanomista.

Terveisin,
Marko Parkkola

Timo Rainela

Quote from: Marko Parkkola on 16.05.2013, 18:08:56
Lähetin SVNL:n puheenjohtajalle Kalevi Sorsalle sähköpostia asiasta.

QuoteHei,

Tiedustelisin minkä ihmeen takia Suomen Voimanostoliitto on liittynyt Valoon, piilopoliittiseen järjestöön jota johtaa keskustalainen Juha Rehula?

Valon sivuilla sanotaan "Yhdistyksen tulee sitoutua Valon kulloinkin voimassa oleviin liikunnan ja urheilun eettisiin periaatteisiin."

Onko mitään takeita siitä, että kyseiset eettisen säännöt eivät muutu epäsuotuisiksi? Jo nyt eettisissä säännöissä on sellaisia kohtia, jotka ovat kaukana etiikan tuolla puollen, ideologisessa hapatuksessa, jota mm. minä en hyväksy. Liikunta liikuntana ja poliittiset ideologiat hoidetaan valtuustoissa ja eduskunnassa.

Lisäksi minulla ei ole minkäänlaista mielenkiintoa olla keskustalaisessa korruptiossa mukana edes välillisesti.

Ehdotan välitöntä jäsenyyden irtisanomista.

Terveisin,
Marko Parkkola

Tässä tilanteessa valitsisin Jari Ratapelkosen :)
http://www.suomenvoimanostoliitto.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=115
TR: Muuten olen sitä mieltä, että naisten olemassaolo politiikassa, virkahallinnossa ja päätöksenteossa on suurin yksittäinen syy kansakuntamme yhtenäisyyden ja moraalisen, eettisen, sivistyksellisen sekä pratopalogistisen rappion ja tuhon liikkeelle panevana voimana. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.

Horn Hill

Urheilujärjestöt elävät poliitikkojen jakamalla tukirahalla. Rahojen vastineeksi poliitikot vaativat monikulttuuria ja "tasa-arvoa" yms. Tasa-arvo lainausmerkeissä siksi, että esim. Ringetteliitto on "tasa-arvossa" onnistunut 100%, kaikki pelaajat ovat naisia/tyttöjä.
Vihaista puhetta.
Netin harmaa setä.

Marko Parkkola

Vastaus oli nopea.

Hei!

Valo nyt sattuu olemaan liikunnan ja urheilun keskusjärjestö Suomessa. Aiempi, vuonna 1993 perustettu keskusjärjestö, SLU, lakkautetaan.

Valon jäsenyydestä ei tietenkään erota.

Kalevi

Harkitsen antidopingsopimukseni irtisanomista.