News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2012-07-21 Voice: Stig: Kansanryhmistä en tee huumoria

Started by Iloveallpeople, 21.07.2012, 17:57:29

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuoteHauskoista kappaleistaan tunnettu Stig: Tästä asiasta en vitsaile

Huumorimiehenä tunnettu Stig paljastaa Voicelle, ettei hänen mielestään kaikista asioista ole soveliasta vitsailla.

Stigin biiseistä ei huumoria puutu ja miehen koko olemus pilottilaseja ja tarkkaan trimmattuja viiksiä myöten on omiaan aiheuttamaan hilpeyttä. Onko miehen mielestä olemassa mitään mikä ei taivu vitsiksi?

- On paljonkin asioita, joista ei saa muuta kuin mautonta läppää. Sellaiset aiheet, jotka loukkaa jotain tiettyä kansanryhmää niin niistä ei ikinä saa mitään hyvää huumoria, Sitg muotoilee.

Miehen mielestä tosikoksi heittäytyminen on kuitenkin turhaa.

- Toisaalta kyllä vakavistakin aiheista voi tehdä huumoria, ei se sitä tarkoita. Mutta tavallaan kannattaa miettiä, ettei ihan mistä tahansa saa huumoria, se on ihan selvä juttu. Esimerkiksi rasistisista aiheista ei saa hyvää huumoria, vaikka kuinka yrittäisi. Itse en edes yritä, hän erittelee.
...

Koko uutinen: Voice
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Miniluv

Kuka tietää, kuka on Stig ja mitä ne hauskat kappaleet ovat, joista hän on tunnettu ???
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Tunkki

Ainoa tietämäni hepun viisu on tämä Ryyppy.

http://www.youtube.com/watch?v=Xm8kfOJgCbc

Melkoinen korvamato kuitenkin, jää kyllä soimaan päähän.

turha jätkä

Quote from: Miniluv on 21.07.2012, 17:58:45
Kuka tietää, kuka on Stig ja mitä ne hauskat kappaleet ovat, joista hän on tunnettu ???

Hä? Onhan tuo aika hyvä omassa genressään, tehnyt musaa jo monet vuodet. Taidolla rakennettu hahmo: http://www.youtube.com/watch?v=oGE-f1s9XMc

kekkeruusi

Tekeekö Top Gearin maineikas testikuski myös hauskaa musiikkia? :o

coscarnorth

Stigillä on paljonkin hauskoja biisejä. Harmittaa jopa vähän sen kanta tähän. Itse olen usein naureskellut Stigin biiseille hyvässä mielessä.

http://www.youtube.com/watch?v=H2t524vUHqA&feature=results_video&playnext=1&list=PLF0EBEC5774AC1CE5
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

jmm

"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

Maastamuuttaja

Viisasta on Stigunkin katsoa eteensä, ettei joudu selliin kesken nauhoituksen.

crissaegrim

Olen kyllä aivan eri mieltä tämän herran kanssa. En ole tutustunut ko. "artistin" "musiikkiin", saatika genreen, mutta mielestäni huumorin pitäisi olla vapaampaa. Sen pitäisi olla irroitettuna poliittisesta korrektiudesta.

Tietysti on olemassa mautonta läppää, kuten http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=101263&c=5 (tuon tajuaa vain jos tuntee ko. internet-meemin).

Taino, oikeastaan tämän vitsin mauttomuus johtuu pääosin siitä, että se on nk. "too soon".

Radio Rockissa heitettiin eilen (jokseenkin aiemmin kuultu) vitsi, tyyliin:
"suomalainen, norjalainen ja ruotsalainen meni saareen, mitä tapahtu?"
"No?"
"Norjalainen ampu kaikki."

Tämäntapaiset vitsit voidaan kokea loukkaaviksi, mauttomiksi ym., mutta silti ihmisellä pitäisi olla oikeus sanoa niitä, ja tietysti oikeus pitää niitä hauskoina. Se ei tarkoita että tämä henkilö on psykopaatti ja haluaa tappaa kaikki.

Olen huomannut että yleensä vitsit, joita ei saisi sanoa, ovat hauskempia. Stig on täydellisen väärässä väittäessään, ettei rasistisista aiheista saa väännettyä mitään hauskaa. Rasistiset ja stereotypioihin perustuvat vitsit ovat hauskoja, siitä ei päästä mihinkään. Edelleenkään, niiden pitäminen hauskana ei millään tapaa tarkoita että olet rasisti.
In a world of fiction everything is true.

Farrow

Yhtälailla Stigillä on oikeus olla pitämättä rasistisia vitsejä hauskoina, vai mitä?
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

KeiKei

Stigille ei taida Richard Pryor tai Eddie Murphy sanoa mitään. Nyt kun aloitin, niin tulee mieleen liuta mahtavaa komiikkaa juuri "kansanryhmistä".

Stigin paras biisi on tietysti: http://www.youtube.com/watch?v=UwhPQxceP-0

nuiv-or

Quote from: KeiKei on 21.07.2012, 20:46:38
Stigin paras biisi on tietysti: http://www.youtube.com/watch?v=UwhPQxceP-0

Videosta tulee vahvasti mieleen tämä: http://www.youtube.com/watch?v=z8tl2GSNxpo  Miksi-köh-hän.

Näin viimeksi Stigin Hailuodon Bättre folk -festareilla 29.-30.6. Mukavan oloinen tyyppi, harmi, että liittynyt pk-joukkueeseen.

Toni R Jyväskylästä

Nää suomiräppärit tietämättään parodioi itseään. Jou, iistsaid aiii!

Ystävä

Stigillä on paljon keskinkertaisuuksia ja sitten välissä aivan mahtavia juttuja. Esim tämä http://www.youtube.com/watch?v=UwhPQxceP-0

simo

Ei homodiscoräppiä kiitos!

Stigu saa musansa työntää sinne missä ei päivä paista.

JoKaGO

Quote from: Miniluv on 21.07.2012, 17:58:45

evvk
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

crissaegrim

Quote from: Farrow on 21.07.2012, 20:13:46
Yhtälailla Stigillä on oikeus olla pitämättä rasistisia vitsejä hauskoina, vai mitä?

On. Siitä ei ollut kyse. Kyse oli siitä, voiko rasistisista vitseistä ylipäätänsä kukaan saada mitään hyvää irti. Stig:

Quote-- rasistisista aiheista ei saa hyvää huumoria, vaikka kuinka yrittäisi. Itse en edes yritä.

Tuossa hän siis toteaa yleisellä tasolla ettei niistä saa hyvää huumoria. Se on väärin todettu, sillä tässä maailmassa on varmaan miljardeja ihmisiä, jotka pitävät jollain tapaa rasistisista vitseistä. (Tässä on tarkkaa, miten rasistinen vitsi luokitellaan: minun mielestäni esim. "ruotsalaisvitsi" on aivan yhtä rasistinen kuin "neekerivitsi".)

Saatat ajatella, ettei Stigin mielestä kukaan saa tehtyä rasistista vitsiä, joka on hänen mielestään hyvä. Tuo ei selkeastikään ole se, mitä Stig yrittää tuossa sanoa. Tai jos on, se on todella huonosti muotoiltu, sillä hän toteaa perään "itse en yritä". Emme siis voi olettaa, että hän tarkoittaa tätä. Meidän on siis pakko todeta hänen tarkoittavan ensin mainittua.

Joten mitä yrität sanoa, Farrow?

RindaRinda

Voi Stig, kyllä me jo tiedämme että olet meitä muita parempi ihminen, ei sinun tarvitse enää esittää.
Identiteettipolitiikka pois yliopistoista.

Farrow

Quote from: crissaegrim on 22.07.2012, 22:49:55

On. Siitä ei ollut kyse. Kyse oli siitä, voiko rasistisista vitseistä ylipäätänsä kukaan saada mitään hyvää irti. Stig:

Quote-- rasistisista aiheista ei saa hyvää huumoria, vaikka kuinka yrittäisi. Itse en edes yritä.

Tuossa hän siis toteaa yleisellä tasolla ettei niistä saa hyvää huumoria. Se on väärin todettu, sillä tässä maailmassa on varmaan miljardeja ihmisiä, jotka pitävät jollain tapaa rasistisista vitseistä. (Tässä on tarkkaa, miten rasistinen vitsi luokitellaan: minun mielestäni esim. "ruotsalaisvitsi" on aivan yhtä rasistinen kuin "neekerivitsi".)

Saatat ajatella, ettei Stigin mielestä kukaan saa tehtyä rasistista vitsiä, joka on hänen mielestään hyvä. Tuo ei selkeastikään ole se, mitä Stig yrittää tuossa sanoa. Tai jos on, se on todella huonosti muotoiltu, sillä hän toteaa perään "itse en yritä". Emme siis voi olettaa, että hän tarkoittaa tätä. Meidän on siis pakko todeta hänen tarkoittavan ensin mainittua.

Sitä että Stigin mielestä rasistisista aiheista ei saa tehtyä hauskoja vitsejä. En usko etteikö hän tietäisi joidenkin ajattelevan toisin. Huumorintajuja on monenlaisia. Mut ehkä tuo sit oli hiukan huonosti muotoiltu tai jotain...
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Eino P. Keravalta

Ei Stigin tarvitse tehdäkään kansanryhmistä huumoria: ne tekevät sen aivan itse.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Lodi

Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

FadeAway

Eikö toi Stig-dogg Punavuoren R.Kelly ole ihan tietoinen vitsi?
Mä diggaan.

Matkitaan tuollaista yhdysvaltalaista hip hop/rap skeneä huumorilla ja pukeudutaan huppariin ja lippikseen, bling-blingiä ja ollaan niin *kansanedustaja Alatalon kappale* ....

Stigi: ''Mä tulin sun uniin, sä tulit? mun muniin.''
http://www.youtube.com/watch?v=20UCucptrzg&feature=related
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Tabula Rasa

Hmm, kertokaa mulle jokin vitsi joka ei ole millään tapaa rasistinen niin olette fiksumpia kun mä:D
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Veli Karimies

Quote from: Miniluv on 21.07.2012, 17:58:45Kuka tietää, kuka on Stig ja mitä ne hauskat kappaleet ovat, joista hän on tunnettu ???

Tiedän kuka. Ryyppy on ainoa, minkä tiedän. Hyvä kesäbiisi.

Spesialisti

Samaan aikaan Stig tekee pilkkaa omasta kansanryhmästään ilmeisen tarkoituksellisella ulkonäöllään

Nikopol

Juu kansanryhmistä ei vitsailla. Varsinkaan niistä jotka tappavat, raiskaavat ja/tai varastavat. Niillä on lainsuoja.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Eino P. Keravalta

Hyökkäykset huumoria vastaan ovat ensimmäisiä merkkejä yhteiskunnan rappiosta ja alkavasta matkasta totalitarismiin.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

alussaolisana

Annetaan Stigille mahdollisuus, eikä teilata yhden kommentin perusteella. En usko, että hän olisi jonkinlainen uusi Paleface. Stig on nimittäin oikeasti hyvä muusikko. "Häsleri" on parasta A-ryhmää!
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

crissaegrim

Quote from: Farrow on 22.07.2012, 23:27:47
Quote from: crissaegrim on 22.07.2012, 22:49:55

Sitä että Stigin mielestä rasistisista aiheista ei saa tehtyä hauskoja vitsejä. En usko etteikö hän tietäisi joidenkin ajattelevan toisin. Huumorintajuja on monenlaisia. Mut ehkä tuo sit oli hiukan huonosti muotoiltu tai jotain...

Se on selkeää, ettei Stig tyksi rasistisista vitseistä, mutta se on samaan aikaan varmaa, että monet muut tyksivät. Oikeastaan voisin nyt ottaa esiin erään seikan: rasistiset vitsit eivät nähdäkseni ole ensisijaisesti rasistisia. Se on niiden eräs kategoria. Nähdäkseni rasistiset vitsit eivät ole hyviä niiden rasistisuuden takia, vaan niiden hauskuuden takia. Ne vain sattuvat olemaan rasistisia. Hauskuus vitseissä muodostuu niiden muista attribuuteista, kuten oveluudesta, näppäryydestä, arvaamattomuudesta jne. En usko, että on paljoakaan ihmisiä, jotka kokevat hauskoiksi ainoastaan esim. rasistiset vitsit. Tai insinöörivitsit. Kääntäen: en usko, että on paljoakaan ihmisiä, jotka kokevat hauskoiksi kaikki muut kuin rasistiset vitsit.

Tämä hauska tekijä vitsissä saa sitten vaikka kukkahatun nauramaan sisäisesti - kunnes hän tajuaa: "ei tälle saa nauraa!" ja aloittaa paheksumisen, hetkellisen hämmentymisen jälkeen.
Näin ollen rasistiset vitsit voivat siis olla hauskoja, ihan kuin muidenkin kategorian vitsit. Se on eri asia sitten, kumoaako niiden loukkaavuus niiden pidettävyyden. Jos näin käy, käyköön vaan. Jokainen saa pitää mistä haluaa - se on sanomattakin selvää. Näin katsoisin olevat about jokaisen, myös Stigin, kohdalla. Kai myös on olemassa poikkeuksia, joiden kohdalla aivot blokkaavat vitsin tajuamisen heti kuullessaan rasistisen sanan. Niitä, joilla todella on tämmöinen ahdasmielinen kompleksi, on varmasti harvassa.