News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Ei pääse eroon Kokoomuksesta, ei

Started by Siener, 30.12.2022, 19:20:54

Previous topic - Next topic

Siener

Kymmeniä vuosia sitten, liityin Kokoomusnuoriin. Ikäraja oli 15 vuotta. Minä olin 14-vuotias, mutta silti otettiin jäseneksi.

Samaa leväperäisyyttä näkyi muutenkin matkan varrella.

Toisaalta puoluetoimistolta määrättiin hyvin tiukkasanainen ohjeistus siitä, miten minun tulisi ajatella.

Kun en noihin taipunut, enkä ukko-Kokoomukseen halunnut jatkaa, niin erosin.

Tai siis luulin eronneeni: siitäpä alkoi varsinainen tykitys! Jatkuvaa postitusta eri muodoissa, parin vuosikymmenen ajan.

Olen sittemmin muuttanut Varsinais-Suomesta Uudellemaalle.

________

Ja miksi kirjoitan tämän?

Koska sain kirjeen, joka ei ollut mikään tarralappuosoitteella varustettu kirje, vaan kirje, johon oli nimeni ja nykyinen (uusi) osoitteeni painettu itse kirjekuoreen.

Lähettäjä oli Uudenmaan Kokoomus.

Eikö noista s..tanoista ikinä pääse eroon? Vastaan itselleni: EI

Puoluetukea tuntuu riittävän jopa kymmeniä vuosia sitten eronneiden tavoittelemiseen...

Eino P. Keravalta

Ihminen ei voi unohtaa Kokoomusta, vaikka Kokoomus onkin unohtanut ihmisen.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Siener

totuuspuheasiamiehelle: ei ole enää ollut vuosikymmeniin mitään jäsenmaksuja, ei ole mitään perittävää.

Mutta kymmeniä vuosia silti tuli eroamisen jälkeen postiluukusta mm. Nykypäivä-lehti.

Tämä, että  kymmeniä vuosia eroamisen jälkeen, toiseen maakuntaan muuton jälkeen tulee suoraan omalla nimellä omaan osoitteeseen lähetetty kirje, tuntuu jo vainoamiselta.

Uuno Nuivanen

Quote from: Siener on 30.12.2022, 22:14:05
totuuspuheasiamiehelle: ei ole enää ollut vuosikymmeniin mitään jäsenmaksuja, ei ole mitään perittävää.

Mutta kymmeniä vuosia silti tuli eroamisen jälkeen postiluukusta mm. Nykypäivä-lehti.

Tämä, että  kymmeniä vuosia eroamisen jälkeen, toiseen maakuntaan muuton jälkeen tulee suoraan omalla nimellä omaan osoitteeseen lähetetty kirje, tuntuu jo vainoamiselta.

Laita niille postia että olet äänestänyt Persuja jo vuodesta x, että voitte lopettaa stalkkaamisen ja joutavan propagandanne.  8)

JoKaGO

Laita kysely, mistä ovat saaneet uuden osoitteesi! Joku on "vuotanut" sen sellaiselle, jolle sitä ei olisi saanut kertoa. Kuha se "vuotaja" et ole sinä itse eli onko Fonectalla sun yhteystietosi? Jos on, niin "vuotaja" olet sinä.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

l'uomo normale

Vanha perinne, jonka Teiniliitto aikanaan kehitti huippuunsa. Kaikki entiset jäsenet ovat poliittisen nuorisojärjestön jäseninä haamuina, niin että jäsenmäärän perusteella jaettavat valtiontuet maksimoituvat. Yksi tuttu kertoi minulle 90-luvulla eronneensa kokoomusnuorten paikallisesta järjestöstä tympäännyttyään Iiro Viinanen leikkauspolitiikkaan. Kertomansa mukaan hän erosi kirjallisesti ja koetti huolella pitää huolen siitä että hänen nimensä myös pyyhittäisiin jäsenrekisteristä, jottei hänen nimensä enää roikkuisi siellä ja tuottaisi yhden sielun verran lisää rahaa kokoomusnuorille.

Jos persunuoret yrittäisivät vastaavasti puliveivata jäsenrekisterinsä kanssa, tulisi varmaan skandaali.

Vieläkö ne julkaisevat nykypäivää, kun suurelle yleisölle on Kokoomuksen Verkkouutiset, jossa on ihan kiinnostaviakin juttuja?
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

MaSazz

Quote from: Uuno Nuivanen on 30.12.2022, 21:43:29
Eikös ne aikoinaan maakunnissa merkinneet kaikki vastasyntyneet kepun jäseniksi..  :roll:

Joo, mullekin tuputtivat jäsenlehtee ja maksua hyvän päälle kolmatta kymppiä, vaikken oo koskaan ollut jäsen tai muutenkaa tekemisissä ko puolueen kanssa
Life sucks, and then u married bitch, who doesn't

Melbac

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kokoomus-tupakka-aski-14-euroon-verokiristyksella-vm-n-mukaan-ehdotus-kerryttaisi-puolet-vahemman-verotuottoa-ensi-vuodelle-kuin-puolue-arvioi/8602030#gs.lr0w3s

"Valtiovarainministeriön mielestä voimakas hinnannousu saattaisi myös nykyistä enemmän johtaa verollisen kulutuksen korvautumiseen verottomalla.

Kokoomuksen esitys tupakkaveron roimaksi lisäkorotukseksi kerryttäisi todellisuudessa valtiolle verotuottoa ensi vuonna alle puolet siitä, mitä puolue on vaihtoehtobudjetissaan arvioinut, katsotaan valtiovarainministeriössä (VM)."

Kokoomuksen päättävissä elimissä on laivayhtiöiden osakkeita kun noin innokkasti on nostamassa tupakkaveroa?.Luulisi noiden tajuavan että jos/kun nousee tarpeeksi niin porukka lopettaa tupakan oston suomesta ja ostaa sen jostain muualta jolloin valtio ei saa penniäkään verotuloja.Jos porukka lähtee laivalle yms ne ostaa tupakan lisäksi myös viinaksia ja muita tuotteita jolloin ne rahat on poissa suomen kulutuksesta ja toi kun kasvaa tarpeeksi suureksi niin sillä alkaa olemaan merkitystä ja se sitten voi näkyä verotuloissakin.

/edit
Miksi kukaan haluaisi olla kokoomuksen jäsen kun ehdottelevat tollaisia?.

F1nka

Kokoomukselle kannattaa käyttää heidän omaa lääkettään: EU:ta, tarkemmin sanottuna GDPR:ää. @Siener pyydä GDPR:n perusteella kaikki sinusta kerätyt tiedot ja tieto keräämisperusteista. Jos Kokoomuksella ei ole perustetta säilyttää tietojasi, tiedot pitää tuhota. https://tietosuoja.fi/gdpr
Tottelematon tieto aktivismissa

kirveles

Ehdotan myös tietopyyntöä GDPR-hengessä. Jos sen jälkeen tulee vielä spämmia, se tarkoittaa että GDPR:ää on rikottu ja organisaatio voi saada siitä sakot.

Siener

Kiitokset mojovista vastauksista! Niiden perusteella etenen. Kerron täällä sitten, kuinka onnistui...

Hyvää uutta vuotta!i

ohkurin_narsi

Minulla on teoria, että mistään puolueesta ei eroteta, joudut itse eroamaan. Jäsenmaksuja ei karhuta. Ne pitävät rekisterissä tappiin, Kok säännöt sanoo kyllä että ei saa olla jäsen muissa puolueissa...

ikuturso

Niin olikos meillä joku tietosuojavaltuutettu? Onhan meillä.
https://tietosuoja.fi/ilmoitus-tietosuojavaltuutetulle

Jos olet vuosia sitten eronnut Kokoomuksesta, heillä ei ole mitään oikeutta säilyttää sellaista vanhaa jäsenrekisteriä, minkä nojalla henkilöllisyytesi olisi niin aukottomasti todennettavissa, että voisivat kohdistaa sinuun moista markkinointia muutettuasi toiseen maakuntaan/piiriin.

Siinä vaiheessa kun erosit, jos GDPR ei ollut vielä voimassa, niin siinä vaiheessa kun laki GDPR:stä tuli, heidän olisi pitänyt tuhota kaikki vanhat jäsenrekisterit, joissa edes tiedonjyväsiä ex-jäsenistä.

Tai sitten lähettää kysely, haluaisitko tietosi tuhottavan.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Siener

Yep. Tuosta kun 2.1.2023 alkaa arki, niin pääsen asiaa selvittelemään. Ne Nykypäivän postit kestivät aikansa. Sen jälkeen oli aikansa rauhallista. Mutta  nyt vaalien edellä taas ovat aktivoituneet.

Ja ilmeisesti lopetettu on jo nyttemmin tuo Nykypäivä, mutta pitkään riesanani oli sekin.

M.K

Mitäs liityit 😉 Olisit tehnyt niin kuin minä aikoinaan eli jättänyt liittymättä syöpäpuolueeseen.

l'uomo normale

Quote from: HMV on 02.01.2023, 09:14:58
Wille Rydman:

Eroan kokoomuksen jäsenyydestä

Täytän tänään 37 vuotta. Tällä päivämäärällä olen myös kirjautunut kokoomuksen jäsensivustolle ja ilmoittanut siellä eroavani puolueen jäsenyydestä. Päätös on luonnollisestikin erittäin iso ja raskas; ehdinhän olla puolueen jäsen yli 20 vuotta. Se on enemmän kuin puolet tähänastisesta elämästäni.

...

https://www.willerydman.fi/blogi/2023/1/1/eroan-kokoomuksen-jsenyydest

Wille Rydmanilla Kokoomuksesta eroaminen varmaan sujuu totaalisesti Kokoomuksen puolelta.

QuoteSKDL ja SKP organisoivat toukokuun lopussa 1948 poliittisen lakkoliikkeen, jonka vaatimuksena oli sisäministerin paikan pysyminen niillä, vaikkeivät ne halunneetkaan itse Leinon jatkavan. Kannattajat eivät kuitenkaan tätä tienneet, ja lakot tultiin tuntemaan Leino-lakkoina.[31] Leino valittiin vielä heinäkuun 1948 vaaleissa eduskuntaan SKDL:n listoilta, mutta hän etääntyi SKP:stä. Jo huhtikuussa 1948 SKP:n jäsenmaksujen maksamisen lopettanut Leino erotettiin puolueesta lopullisesti 15. toukokuuta 1950. Perusteluina päätökselle mainittiin puoluevelvollisuuksien laiminlyönti, sopimattomat elämäntavat, "sisäinen rappeutuminen" ja "määrätynlaisen uhmatien" valitseminen. Seuraavana vuonna hänen sanottiin jo olevan "titolaisten käsissä", vaikka todellisuudessa hän oli jo vetäytynyt politiikasta ja muustakin työelämästä.[32]

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Yrj%C3%B6_Leino

Kolmen kuukauden jäsenmaksujen laiminlyönnin olisi pitänyt jo riittää kommunistipuolueesta erottamiseen.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Siener

Heh,juu. Onkin mielenkiintoista vertailla omaa tilannettani Wille Rydmanin tilanteeseen.

Veikkaan, että Willen ero käy pikapikaa.

Itse aloitin tällaisella:

https://uudenmaankokoomus.fi/yhteystiedot/

Ja minä siis olen 14-vuotiaana liittynyt Kokoomuksen nuoriin, vuonna miekka ja kivi Varsinais-Suomessa.

Erosin 19-vuotiaana (kuten luulin), kun lähdin vuodeksi ulkomaille ennen opiskeluja.

Kaiken postin tuona vuonna tunnollinen äitini keräsi talteen.

Kuten monina vuosina myöhemminkin.

Mutta hyvä neuvo tuo GDPR, sitä kokeilen.

En siis koskaan ole liittynyt Kokoomukseen, tai kuten silloin aikoinaan Kokoomuksen nuorissa sanottiin: "Ukko-Kokoomukseen".

SatuSetä

Vastaan muistinvaraisesti, koska en ole vuosiin tehnyt mitään asiaan liittyvää, mutta muistaakseni Nykypäivä kuuluu lehtiin, joissa on Postin niin sanottu I-palvelu tasolla A, jolloin osoitteenmuutoksen vanhentuessa uusi osoite päivitetään järjestelmään ja lähettäjä saa uuden osoitteen päivityksen jälkeen. (Tämän voi Postin kautta myös estää, mutta muuttaessa on hieman suurempi savotta päivittää tietonsa käsin kaikkialle.)

Joka tapauksessa GDPR:n mukaan voit pyytää tietojasi poistettavaksi.
Kissat on koiria ja hauki on kala, joka tekee pesän puuhun.