News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Iltasanomat ei julkaise keskustelunaloituksia White Flightista

Started by Kaappinuiva, 09.11.2009, 13:44:18

Previous topic - Next topic

Kaappinuiva

Ärsyttää, olen muutamaan kertaan koettanut saada aikaiseksi Iltasanomien keskustelupalstalla kansalaiskeskustelua Helsingin ja muidenkin isojen kaupunkien White Flight-ongelmasta. Mutta eivät ne suostu ottamaan kirjoituksia vastaan. Ainakaan toistaiseksi ei ole yhtään julkaistu, vaikka muuten siellä kyllä riittää tilaa esim. sikainfluenssa- ja verotuskeskusteluille loputtomiin.

ike60

Quote from: Kaappinuiva on 09.11.2009, 13:44:18
Ärsyttää, olen muutamaan kertaan koettanut saada aikaiseksi Iltasanomien keskustelupalstalla kansalaiskeskustelua Helsingin ja muidenkin isojen kaupunkien White Flight-ongelmasta. Mutta eivät ne suostu ottamaan kirjoituksia vastaan. Ainakaan toistaiseksi ei ole yhtään julkaistu, vaikka muuten siellä kyllä riittää tilaa esim. sikainfluenssa- ja verotuskeskusteluille loputtomiin.

Laita ne keskustelualoitteesi tänne niin voimme päätellä paremmin olisiko Ilta=Sannalla joku syy olla julkaisematta niitä. Ehkä voimme forumin voimin yhdessä myös muokata aloitteita muotoon, joka houkuttelisi IS:n ne julkaisemaan.

Viikingki

Kyllä tästä voisi tehdä vaikka kartta, jossa olisi vaikka valmiina kaupunginvuokra-asunnot merkkittyinä osoitetietoineen. Sitä voisi sitten aina täydentää, kun joku kävisi laskemassa porraskäytävän nimitaulusta, kuinka monta Suomalaista tai Ruotsalaista nimeä löytyy.

Vuoden kuluttua olisi aika hyvä tilasto käytettävissä. Tälläinen ajanhermolla oleva tieto toisi paljon lisää lukijoita palastalle. Asunnonvaihtajille tälläinen olisi oiva työkalu. Myös lehdissä olevia rikoksia voisi merkitä tälläiselle kartalle ja viereen linkki uutiseen. Näkisi samalla missä sattuu ja tapahtuu.

Vai onko liian hankalaa toteuttaa. Tuskin sentään laitonta. Itse voisin kierrellä Munkkivuoren ja Munkkiniemen vuokrakasarmit läpi.