News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Mikä porukka on perusnuoret?

Started by Obb, 12.11.2014, 23:35:13

Previous topic - Next topic

Obb

Luin tässä joku päivä sitten perusnuorten uuden puheenjohtajan valitusta miten vaikeaa on olla oikeistonuori.
Rupesin miettimään omaa osaani perussuomalaisten äänestäjänä. Olenko minä nyt oikeistoeläkeläinen?????
En helvetissä osaa asemoida itseäni sen paremmin oikealle kuin vasemmalle koska molemmilta laidoilta on tullut niin hyviä kuin huonojakin ajatuksia.
Miten suhtautuu ihan tavallinen perussuomalaisten äänestäjä tällaiseen oikeistosuuntaukseen jota perusnuoret tai ainakin heidän puheenjohtaja ajaa.
Taitaa jytky jäädä tulematta.
Ainakin minun ääneni meni nyt harkintaan mitä puoluetta äänestän.

Taikakaulin

Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Trendkill

Persnuoret ovat huolissaan mm. tasa-arvosta ja maahanmuuttajista. Persnuoria ahdistaa, jos heitä kutsuu rasisteiksi. Persnuoriin mahtuvat kaikki; niin suomea puhumattomat maahanmuuttajat kuin omasta seksuaalisesta suuntaumisesta kovaa ääntä pitävät. Kaikki mahtuvat mukaan persnuoriin!
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

Obb

Quote from: Trendkill on 13.11.2014, 00:03:03
Persnuoret ovat huolissaan mm. tasa-arvosta ja maahanmuuttajista. Persnuoria ahdistaa, jos heitä kutsuu rasisteiksi. Persnuoriin mahtuvat kaikki; niin suomea puhumattomat maahanmuuttajat kuin omasta seksuaalisesta suuntaumisesta kovaa ääntä pitävät. Kaikki mahtuvat mukaan persnuoriin!
Ihan hyviä ja kannatettavia asioita perusnuoret ajaa, mutta minua kiusaa tuo tynkkysen "oikeistonuori" kommentti.
Kuinka moni perussuomalaisten äänestäjä kokee olevansa "oikeistoa"
Se saattaa syödä paljonkin ääniä, mutta jos ette siitä välitä niin antaa olla

Taikakaulin

Minä olen äärikoikeistolainen sanan varsinaisessa merkityksessä(ei vallalla olevan virheellisen merkityksen muodossa), joten eipä tuo minua haittaa yhtään. Saatat olla kyllä siinä oikeassa, että välttämättä omaa puoluetta ei kannata tituleerata julkisuudessa oikeaan tai vasempaan. Ihmiset osaavat sijoittaa ne itsekin sinne lokeroon mihin haluavat. Mikä on sinun poliittinen suuntautumisesi Obb?
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Trendkill

Quote from: Obb on 13.11.2014, 00:09:01Ihan hyviä ja kannatettavia asioita perusnuoret ajaa, mutta minua kiusaa tuo tynkkysen "oikeistonuori" kommentti.
Kuinka moni perussuomalaisten äänestäjä kokee olevansa "oikeistoa"
Se saattaa syödä paljonkin ääniä, mutta jos ette siitä välitä niin antaa olla

Täytyy sen verran oikaista, että en ole persu enkä kuulu persnuoriin.

Tavallaan toki olen kanssasi samaa mieltä. "Oikeistonuori" haisee joltain uusliberaalilta tai kenties kokoomusnuorelta. Paljon tyylikkäämpää olisi, jos he kutsuisivat itseään esim. äärioikeistonuoriksi tai yksinkertaisesti äärioikeistolaiseksi nuorisojärjestöksi. Siinä olisi ainakin asennetta.

Mitä todennäköisemmin Tynkkysen (BB:stä tuttu!) "oikeistonuori" tarkoittaa ennemminkin sellaista nuorta, jolle esim. kansallismielisyys ja muut vastaavat asiat ovat tärkeämpiä kuin vasemmiston perinteisesti ajamat asiat. En usko, että Tynkkynen yritti sillä profiloida itseään mihinkään uusliberaaliin oikeistoon.
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

J. Lannan haamu

Persunuoret eivät ole luonnollisestikaan ihan sitä, mitä toivoisin, mutta he ovat parempaa mitä odotin!

Itse asiassa tuo äärioikeistonuoret ei olisi ollenkaan paha. Esim. sen semi-hyvän semi-heikon videon katsottuaan pellekin tajuaa eron heihin ja esim. kansalliseen vastarintaan. Mutta jos miettii muita nimiä, niiin Suomen oikeistonuoret esim, heh.

Nuoremmat, oikeistolaisemmat Perussuomalaiset...niitäkin löytyy.

Edit. tarkennus. tarkoitin videolla sitä heidän pitkää uudehkoa videota, josta oli jossain ketjussa pohdintaa. En tiedä onko tuo tämän ketjun viideo sama.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Trendkill

Quote from: J. Lanta on 13.11.2014, 00:42:40
Itse asiassa tuo äärioikeistonuoret ei olisi ollenkaan paha. Esim. sen semi-hyvän semi-heikon videon katsottuaan pellekin tajuaa eron heihin ja esim. kansalliseen vastarintaan. Mutta jos miettii muita nimiä, niiin Suomen oikeistonuoret esim, heh.

Heh, ehkä liian provo kuitenkin  ;)

Hain tuolla lähinnä sitä, että pelkästään profiloituminen johonkin "oikeistoon" on typerää, koska eihän siinä skenessä ole oikein mitään samaa esim. jonkun kokoomusnuorten tai uusliberaalin "oikeiston" kanssa.