News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Oletteko huomanneet Perussuomalaisten vaalivoiton vaikutuksia?

Started by Hoomeri, 01.05.2012, 21:24:54

Previous topic - Next topic

repo

Jäsen Perttu Ahoselle: Nyt kun mainitset muistinvaraisesti otsikoista syntyneen mielikuvan, niin saat minulta vähän tukea tuolle otsikkolukemiston mielikuvalle. Näin tosiaan taisi olla. Toisaalta tiedämmehän otsikkolukemiston heikon laadun. Hauska kielikuva tuo "lisäpöytäkirja". Tykkään itsekin harrastaa hieman yllättäviä kielikuvia ja vertauskuvia. Luotan välillä liikaakin lukijoihin, että mikäli kielikuvani ja vertauskuvani ovat liian roiseja/epämääräisiä, kirjoitukseni/sanani kyllä haastetaan. Näin käy kuitenkin kovin harvoin tai jopa liian harvoin, siksi olen yrittänyt vähän muuttaa omaa ilmaisua.

Ketjun aiheeseen liittyen. Jäsen John on mielestäni periaatteessa oikeassa, mahdollisuutta vaikuttamiseen hallituksessa ei pidä hukata kovin kevyin perustein. Minusta kehitys on vain osoittanut Soinin ja muun konklaavin valinnan olleen oikea. Toiseksi valinta oppositioon jäämisestä on tehty ja nyt on elettävä sen asian kanssa.

Itse uskon ja toivon suomalaisten puolesta, että vielä tulee jokin poliittinen paskamyrsky, joka keikauttaa valta-asetelmat toiseksi ja nopeasti tiukalla korjausliikkeellä tervehdyttää suomalaista demokratiaa. En vain tiedä, mikä se paskamyrsky voisi olla. En ole ennustaja, en edes sään. Jokatapauksessa se on nyt nähty, että Katainen & Urpilainen eivät pienestä hätkähdä (vrt. Wallin-Kanerva-case), kun valtamedia on täysin heidän palveluksessa. Tarvitaan jokin paskamyrky, joka halvaannuttaa ja saa hajoamaan Suomen vanhat hyvä veli -verkostot mediaa myöden. Eurokriisin rantautuminen meille ja/tai Saksan vetäytyminen eurosta sekä selänkääntö Suomelle ja merkittävä Venäjän uhka -kortilla pelaaminen voisivat olla sellainen paskamyrky, jolla voisi alkaa olla vaikutusta. Tämäkin edellyttää sitä, että tapahtuu jotain sellaista dramaattista, mikä aukaisee suomalaisen ehdottoman enemmistön silmät Kataisen, Urpilaisen ja median valheelle. En vain haluaisi tilannetta päästettävän tuohon asti, mutta jos kompromissihaluttomuus "äänestäjien tahdolle" on myös vastapuolelta nähdysti heikkoa, niin jonkin paskamyrskyn vääjäämättömyys on minusta liki selviö.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Phantasticum

Quote from: repo on 04.05.2012, 11:46:52
Jäsen John on mielestäni periaatteessa oikeassa, mahdollisuutta vaikuttamiseen hallituksessa ei pidä hukata kovin kevyin perustein. Minusta kehitys on vain osoittanut Soinin ja muun konklaavin valinnan olleen oikea. Toiseksi valinta oppositioon jäämisestä on tehty ja nyt on elettävä sen asian kanssa.

Minulla ei ole ollut kantaa hallitukseen menon puolesta eikä vastaan, mutta olen samaa mieltä siitä, että Johnin näkemyksessäkin on pointtia. Eivät asiat useinkaan ole niin mustavalkoisia kuin jotkut persujen suoraselkäisyyttä taivaisiin asti ylistävät täällä julistavat. Pahoin pelkään, ettei eurokriisi ole enää tapetilla silloin, kun Suomessa on seuraavat eduskuntavaalit. Mutta aika näyttää.

Kyselin myös toisessa ketjussa, mitä mahdollisuuksia on purkaa myöhemmin niitä sopimuksia, joita tämä eurokiimainen hallitus nyt solmii. Valitettavasti armeijan toimintakykyyn vetoaminen ei oikein vakuuttanut minua. Että suomalaiset pyssyjen kanssa seisoisivat rajalla ja kylmästi toteaisivat, että se huono sopimus on muuten nyt sitten purettu. En usko, että näin voi toimia yksikään maa tämän päivän Euroopassa.

Myöhemmin voi tietysti aina jälkiviisastella, oliko nyt valittu strategia oikea tai väärä. Silloinkaan ei ole muuta mahdollisuutta kuin vain tehdä erilaisia tulkintoja siitä, miten asiat olisivat ehkä menneet, jos olisi tehty toisin. Paavo Väyryseltä kysyttiin Ykkösaamussa, missä EU olisi nyt, jos hän ei olisi luopunut keskustan puheenjohtajuudesta vuonna 1990. Paavo vaatimattomaan väyrysmäiseen tapansa totesi, että Suomi ei olisi liittynyt Euroopan Unioniin, joten Ruotsikaan ei olisi liittynyt. Näin ollen EU:n laajeneminen olisi pysähtynyt ja koko Eurooppa olisi nykyään täysin erilainen. Ihanan mahtipontista!