News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Suomen Laillisuuspuolue (SLP) on perustettu! (yhdistetty)

Started by Miniluv, 06.05.2012, 10:29:50

Previous topic - Next topic

Jouko Piho

Emo

Jos haluat allekirjoittaa SLP:n kortin, niin lähetä minulle ([email protected]) osoitteesi, mihin voin kortin postittaa.

Voit myös täyttää kortin tai nykyään myös A4-kokoisen paperin seuraavien linkkien kautta. Tulosta paperit, allekirjoita ne ja lähetä ne minulle osoitteeseen Jouko Piho Valkolammentie 26 c F 47  07910 Valko.

http://www.vaalit.fi/uploads/52jv2nj7.pdf

http://www.vaalit.fi/uploads/na24e15azppbm9_2.pdf

Jouko Piho

Suomen Laillisuuspuolue Kontulan ostarilla 19.10.2013

Olin lauantaina 19.10.2013 Suomen Laillisuuspuolueen teltan kanssa Helsingissä Kontulan ostarilla. Mukana avustamassa olivat Timo Vaittinen, Marja-Liisa Tammensalo, Joanna ja Markus sekä Muutos 2011 –puolueen Helena Eronen.

Tarkoitus oli olla paikalla klo 10-18 välillä, mutta eri menojen takia jouduimme kuitenkin lopettamaan jo klo 15 aikoihin. Viisi tuntia ehdimme olla Kontulan Keskusaukiolla, jolloin SLP:n kannatuskortteja kertyi 42 kpl, mikä on uusi ennätys. Tällä hetkellä SLP:lla on kortteja koossa 654 kpl.

Olin erityisen iloinen Helena Erosen paikalla olosta, koska ei ole kovin tavallista, että toisen puolueen edustaja (Helena on Muutos 2011 -puolueen EU-parlamenttivaalien ehdokas) tulee näin konkreettisesti auttamaan toista puoluetta. Mutta Helena onkin Helena, aivan ihana ja avarasydäminen ihminen.

Vaikka olen asunut aikanaan Helsingissä jonkin aikaa, kävin nyt ensimmäistä kertaa legendaarisella Kontulan ostarilla. Paikka on kyllä viehättävän oloinen ja näköinen. Ihmisiä liikkuu Kontulan ostarilla yhden päivän aikana noin 30 000. Niinpä nytkin ihmisiä oli kyllä tarpeeksi, joilta saattoi kysyä kortin täyttämistä. Ostarilla on paljon kauppoja, mutta myös runsaasti pubeja ja ravintoloita.

Viime mainittu asia sekä näkyi että kuului. Me koimme asian hyvinkin kouriintuntuvasti, kun eräs alkoholin vaikutuksen alainen mies tuli uhoamaan minulle sanoen: "Minä voin varastaa tämän leijona-vaakunan ja vaikka koko teltan, jos haluan." Vastasin hänelle: "Niin voit, mutta sinä et halua." Mies jatkoi kuitenkin ja irrotti vaakunan pöydästä. Sain kuitenkin hänet rauhoitetuksi Timon ja Helenan avustuksella. Lopulta mies jäi juttelemaan enemmänkin Timon kanssa. Lopputulos oli se, että mies muuttui täysin ja allekirjoitti kortin. Sen jälkeen mies yritti saada muita kortin täyttämiseen, mistä meidän piti häntä toppuutella, koska hänen otteensa olivat vähän liiankin riuskanpuoleiset eikä humalassa oleva mies ole meille muutenkaan hyvää mainosta. Eräs vanhempi nainen tuli niihin aikoihin teltalle ja näki tämän kaljupäisen miehen luullen hänen olevan osa SLP:n porukkaa. Niinpä nainen kysyi ihmeissään: "Suomen Laillisuuspuolue? Onko tämä jokin skinipuolue?"

Paikalle piti tulla Punk in Finland –foorumin kirjoittajia, mutta jostain syystä heitä ei näkynyt. Mikäli punkkareita tuli ostarille klo 15.30 ja 18 välissä, niin olen pahoillani siitä, että en voinut olla enää silloin paikalla.

Sen sijaan minua tuli tervehtimään useampikin Muutoslainen. Yksi heistä sanoi: "Jos kerran Helena Eronen on täyttänyt korttinne ja on teitä auttamassa, niin minäkin haluan allekirjoittaa SLP:n kortin."

Mukana oli myös muutamia Homma-foorumilaisia. Yhdellä oli jopa minulta ostamansa kirjani Outo tie mukanaan, johon hän halusi nyt signeerauksen. Yksi paikalle tulleista Homma-foorumilaisista oli Topi Junkkari, joka sanoi, että hän väitteli aikanaan kovasti minua vastaan. Sanoin: "En muistakaan. Mutta menneet ovat menneitä." Sen jälkeen Topi halusi kuvaan minun ja Helena Erosen kanssa.

Kontula oli vuoden 2003 eduskuntavaaleissa Perussuomalaisten tukialuetta, josta Toni Halme sai paljon ääniä, mitkä edesauttoivat ratkaisevasti sekä Timo Soinia että Perussuomalaisia menestyksen alkuun. Kun avustajamme Markus kävi kyselemässä tuntemiensa Kontulan asukkaiden tuntoja nyt, niin kaikkialla iski vastaan pettymys ja kyynisyys. Mitään ei muuttunutkaan.

Suomen Laillisuuspuolue vakuuttaa, että mikäli saamme v. 2015 vaaleissa tarpeeksi ääniä ja pääsemme hallitusvaltaan, niin kaikki muuttuu.

Suomi on suomalaisten maa. Suomalaiset tulee laittaa kaikissa asioissa etusijalle ja suomalaisten tarpeet ovat kaikkein tärkeimpiä.

(http://www.jouko-piho.fi/u/i78455153._szw565h2600_.jpg.jfif)
Suomen Laillisuuspuolue Helsingin Kontulan ostarilla 19.10.2013. Vas. auttajana ollut Helena Eronen ja Jouko Piho.

veppi

Joo, olin käymässä josko olisin nähnyt Helenan, mut olin kai vähän liian aikaisin,mutta allekirjoitin kuitenkin vaikka en usko tohon samalla tavalla kuin Suoraan Demokratiaan. :flowerhat:

Jouko Piho

Kontulan teltalla kävi myös Homma-foorumin Topi Junkkari.

(http://d2d665fk1gw9oe.cloudfront.net/cf/87/i78481359._szw565h2600_.jpg)
Suomen Laillisuuspuolue Helsingin Kontulan ostarilla 19.10.2013. Vas. Topi Junkkari,
Jouko Piho ja Helena Eronen.

Topi Junkkari

Kuten kuvasta näkyy, olin paikalla.

Allekirjoitin SLP:n kannattajakortin, koska Viranomainen (ilmeisesti oikeusministeriö) oli muuttanut korttien sanamuotoa. Vanhassa luki "kannatan yhdistystä", ja sitä en olisi voinut luvata. Uudessa lukee "kannatan yhdistyksen rekisteröintiä puolueeksi", ja sehän lisää demokratian kirjoa.

Erosta ja hänen miesystäväänsä huvitti, kun sanoin läksiäisiksi, että "tavataan foorumilla -- paitsi, että olen tiistaihin asti bännissä".

Paikalla oli myös vasemmiston Jami Järvinen.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Jouko Piho

Olen Suomen Laillisuuspuolueen teltan kanssa perjantaina 25.10.2013 klo 14-18 Helsingissä Paasikiven aukiolla. Jos liikut siellä päin, tule moikkaamaan ja täyttämään SLP:n korttia, jos et ole sitä jo tehnyt.

Jouko Piho

Suomen Laillisuuspuolue Helsingissä Paasikiven aukiolla

Olin Suomen Laillisuuspuolueen teltan kanssa 25.10.2013 Helsingissä Paasikiven aukiolla. Kun olimme saaneet teltan pystyyn Ari Pesosen kanssa, kaksi pysäköinninvalvojaa tuli kyselemään vieressä olevasta autostani. Kävi ilmi, että parkkeerauskielto oli ehdoton eli auto pitäisi siirtää muualle eli johonkin parkkihalliin.

Ongelma oli vain siinä, että Ari Pesonen saattoi olla apunani vain alkuhetken noin tunnin ajan, mutta en onnistunut saamaan yhtään avustajaa illaksi teltan purkuvaiheeseen teltan vartijaksi siksi aikaa kun hakisin autoni parkista. Soitin rakennusvirastoonkin, mutta sieltä ei herunut mitään erityislupaa. Ihmettelen kyllä Helsingin kaupungin tiukkaa linjaa, koska Paasikiven aukio on leveä eikä meidän telttamme ja sen vieressä oleva auto estänyt millään tavoin jalankulkuliikennettä. Eli jos teltalle saa luvan, niin miksi ihmeessä ei saisi lupaa sen vieressä nököttävälle pienelle henkilöautolle? Näitä byrokraattisia sääntöjä ei aina jaksa ymmärtää.

No, ei auttanut kuin ottaa lusikka kauniiseen käteen ja alkaa teltan purkuhommat.

Päätökseen vaikutti myös se, että ennen pysäköinninvalvojien tuloa teltta oli kovassa puuskatuulessa pari kertaa lähellä lentää taivaan tuuliin. Pidimme kuitenkin tangoista kiinni, kunnes tuuli rauhoittui. Eivät edes nurkissa olevat painot auttaneet asiaa. Tuulen nopeus oli 7 m/s, mikä on liikaa tällaiselle teltalle. Jatkossa minun täytyy siis seurata sateen lisäksi myös tuulen nopeutta.

Paikka vaikutti kyllä hyvältä, kun väkeä kulki koko ajan ohitse. Koska olimme eduskuntatalon vieressä, näimme kaksi kansanedustajaakin, kauempana olleen Silvia Modigin ja vierestä menneen Jouko Skinnarin, jonka upean punaista kaulaliinaa kehaisin komeaksi.

Tulevia Helsingin vierailuja ajatellen minun on pakko saada yksi avustaja koko ajaksi, tai en voi tulla Helsingin keskustaan. Otan maanantaina selvää myös siitä, josko Helsingin laitamilla olisi sellaisia ilmaisia kaupungin paikkoja, joissa on ihmisiä, mutta joissa voisi pysäköidä auton näköyhteyden päähän. Silloin voisin olla paikalla yksinkin.

Kun olimme juuri alkamassa teltan kasaamista takaisin pussiin, eräs nuori mies tuli kyselemään, mikäs se tällainen puolue on ja mitä me ajamme. Kerroin hänelle ohjelmamme kolme tärkeintä kohtaa eli itsenäisyys, oikeudenmukaisuus ja tavallisten suomalaisten puolella oleminen ahneuden ylivaltaa vastaan, jolloin hän totesi olevansa samaa mieltä ja halusi täyttää kortin heti.

Pieleen menneen Helsingin tempauksen jälkeen, kun saimme kuitenkin kokoon yhden kortin, SLP:lla on koossa tällä hetkellä 666 korttia.

(http://www.jouko-piho.fi/u/i78793373._szw565h2600_.jpg.jfif)
Suomen Laillisuuspuolue Helsingissä Paasikiven aukiolla 25.10.2013.
Jouko Piho pitää telttaa kiinni, ettei se lennä taivaan tuuliin puuskatuulien
voimasta. Taustalla Pihon tuleva työpaikka Eduskuntatalo.

Ant.

5000 korttia saadakseen pitää kortteja tulla 5000 kpl / 12 kk = 417 kpl / kk.

Piho on parhaimpana kuukautena kyennyt kai noin 150 kortin tahtiin. Luulen, ettei Piho välttämättä osaa laskea tätä itse, mutta vaikka 150 kortin kuukausitahtia keräisi sata vuotta putkeen, ei puolue saavuta koskaan 5000 korttia, jotka olisi kerätty viimeisen vuoden aikana.

Tahdin pitäisi noin kolminkertaistua ja saman tahdin jatkua kuukaudesta toiseen. On toki ihailtavaa käydä kaksi kertaa viikossa markkinoilla keräämässä 20 korttia, mutta se tahti ei riitä lähellekään.

Viikkoa kohden kortteja tulisi tulla vähintään sata. Jos jonain viikkona kortteja tuleekin esimerkiksi vain 15, on puuttuva osuus otettava kiinni jonain toisena viikkona.

Minä luulen, että puolityhjillä toreilla oleminen ei ole erityisen hyvä tapa kerätä kannattajakortteja. Luulen, että paljon parempi tapa olisi mennä esimerkiksi kauppakeskuksiin ja jututtaa siellä ihmisiä.

En tiedä millaiset keräyssäännöt kauppakeskuksissa on, mutta ainakin professori Arto Lahti keräsi aikanaan Helsingin Sanomien mukaan kortteja juuri kauppakeskuksissa. Lahdella ja Piholla on myös se yhdistävä tekijä, että molemmille Karjalan palautus on tärkeä asia ja molemmat uskovat ufoihin, joten jos Lahti omalla agendallaan sai tarvittavat kortit kasaan, niin miksi ei Pihokin. Lahdelta Piho voisi oppia myös sen, ettei omia mieltä jakavia aiheita (kuten profeettana olo ja parin vuoden päästä tuleva maailmanloppu) kannata kertoa kortinkeräysvaiheessa.

Lahden haastattelu vuodelta 2006: http://www.hs.fi/extrat/presidentinvaalit2006/artikkeli/Arto+Lahti+ker%C3%A4%C3%A4+kuin+orava+kannattajanimi%C3%A4+tallelokeroon/1101981652023
Homma is the new black.

dothefake

Sitä olen kummastellut, etteivät kanssauskovat ole hoitaneet keruuta jo aikapäiviä. Ja muuten, ne kortit, jotka pyysin, palautan kyllä. Ainakin osan.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Jouko Piho

Quote from: Uuno Nuivanen on 25.10.2013, 20:23:24
QuoteSLP:lla on koossa tällä hetkellä 666 korttia.

Eikö tuo ole mielestäsi huono enne?  :o

Ei.

666 on luku muiden joukossa.

Jouko Piho

Quote from: dothefake on 25.10.2013, 21:11:50
Sitä olen kummastellut, etteivät kanssauskovat ole hoitaneet keruuta jo aikapäiviä. Ja muuten, ne kortit, jotka pyysin, palautan kyllä. Ainakin osan.

Monetkaan kanssauskovat ja vanhat tuttavani eivät halua täyttää SLP:n korttia.

Olen ollut asian suhteen hyvin pettynyt.

dothefake

Quote from: Jouko Piho on 25.10.2013, 21:26:23
Quote from: Uuno Nuivanen on 25.10.2013, 20:23:24
QuoteSLP:lla on koossa tällä hetkellä 666 korttia.

Eikö tuo ole mielestäsi huono enne?  :o

Ei.

666 on luku muiden joukossa.
Hyvä lohkaisu Joukolta!
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Jouko Piho

Suomen Laillisuuspuolue Helsingissä Asema-aukiolla perjantaina 1.11.2013 klo 14-18

Olen Suomen Laillisuuspuolueen teltan kanssa Helsingissä Asema-aukiolla perjantaina 1.11.2013 klo 14-18. Mukana auttamassa ovat Katri Aalto sekä Markus ja Joanna. Tule teltalla käymään ja täyttämään korttia, jos et ole jo sitä tehnyt.

Jouko Piho

Suomen Laillisuuspuolue Helsingin Asema-aukiolla

Olin Suomen Laillisuuspuolueen teltan kanssa Helsingin Asema-aukiolla perjantaina 1.11.2013 klo 14-18.

Mukana auttamassa olivat Katri Aalto sekä Markus ja Joanna jonkin aikaa.

Alun pikku sateen jälkeen sää oli varsin mukava eikä tuulikaan puhuroinut liikaa.

Asema-aukion paikka oli täysin erilainen kuin mikään muu sitä ennen. Missään muualla ei ole ollut niin paljon ihmisiä, mutta niin mahdottoman kiireisiä ihmisiä. "Ei, en ehdi nyt, minulla on kiire..." En ole myöskään tavannut aikaisemmilla kerroilla missään niin paljon kännykkään puhuvia tai sitä plaraavia ihmisiä.

Tämän liiallisen ihmisvilinän takia, jonka keskeltä oli vaikeaa saada ihmistä edes hetkeksi pysähtymään, tein päätöksen, että en enää mene samaan paikkaan uudestaan, eli suunniteltu tempaus Asema-aukiolla 13.11.2013 on peruttu. Saa nähdä, millaisia paikkoja Paasikiven aukio ja Kolmen sepän aukio ovat, mutta joka tapauksessa olen etsimässä Helsingistä uusia, vähän rauhallisempia alueita, joissa kuitenkin olisi ihmisiä. Lisäksi keskustan paikoissa, vaikka ne ovatkin ilmaisia, on se huono puoli, että parkkihallimaksut ovat aika korkeat, kuten tänäänkin parkkilippuni maksoi 22,40 euroa.

Näistä vaikeuksista huolimatta saimme kokoon 24 korttia, mikä on keskitason tulos. Tällä hetkellä SLP:lla on kerättynä 693 korttia. Ei puutu enää kuin 4307 korttia.

Muutamat tapaamiset olivat vähän tavanomaista erikoisempia. Yksi nuori mies tuli pyöräillen teltalle ja kysyi, muistanko häntä. En muistanut. Mies sanoi nimensä ja jatkoi: "Minä olen sinun entinen oppilaasi. Sinä opetit minua aikanaan Munkkiniemen ala-asteella 3-6 –luokilla." Oli mukava tavata entistä oppilasta noin salskeana ja reippaana.

Eräs toinen komea nuori mies tuli tervehtimään ja sanoi: "No, hei profeetta!" Hän oli tuttu Facebookista. Oli mukavaa vaihtaa ajatuksia älykkään nuoren miehen kanssa. Tosin ajatustenvaihtoa olisi voinut olla enemmänkin, mutta väliin tunki harvahampainen humalainen, jota halusin myös kuunnella, vaikka se olikin sellaista menneitten aikojen ja äidin muistelua.

Kolmas erikoinen juttu oli se, kun paikalle tuli Salvador Dali –viiksinen miellyttävä ammattivalokuvaaja, joka kysyi: "Voisinko ottaa kuvan sinusta? Minulla on ystävä Jyväskylässä, joka on hyvin innostunut ja kiinnostunut tästä teidän puolueestanne. Hän pyysi minua ottamaan sinusta kuvan ja lähettämään sen hänelle." Suostuin ilman muuta ja pyysin  jahäntä lähettämään kuvan minullekin. Kun kuva on tullut, julkaisen sen eri foorumeilla.

Kaikkein kummallisin kortin täyttäjä tuli paikalle vähää ennen lopettamistamme. Hän ei puhunut mitään, vaan alkoi kiireesti täyttää korttia. Sitten mies häipyi yhtäkkiä paikalta pois.

Kun löysimme hänen täyttämänsä kortin, siinä oli ilmeisesti hänen nimensä oikein ja ikä oli 26 vuotta. Ammatin kohdalla luki "työtön". Mutta yhdistyksen nimeksi oli laitettu "Laillista Hasaa!" ja hänen osoitteekseen Paskakuja 69.

Suomen Laillisuuspuolue haluaa auttaa näitä syrjäytyneitä nuoria miehiä, mutta ei hasista laillistamalla. Joutenolo, päihteet ja helppo sossuraha ei nuoria auta, vaan sysää heidät aina vain enemmän sivuraiteille.

(http://d29dcds16kmxz5.cloudfront.net/30/54/i79189040._szw565h2600_.jpg)
Suomen Laillisuuspuolue ja Jouko Piho Helsingissä Asema-aukiolla 1.11.2013. Tässä
vaiheessa oli vielä rauhallisempaa, mutta pian alkoi melkoinen ihmisvilinä.

Jouko Piho

(http://www.jouko-piho.fi/u/i79239784._szw565h2600_.jpg.jfif)
Ammattivalokuvaajan Jouko Pihosta, Katri Aallosta ja SLP:n kortin
täyttäjästä ottama kuva Helsingin Asema-aukiolla 1.11.2013.

Jouko Piho

Olen Suomen Laillisuuspuolueen teltan kanssa keskiviikkona 6.11.2013 klo 14-18 Helsingissä Paasikiven aukiolla. Tervetuloa moikkaamaan ja korttia täyttämään!

Jouko Piho

Suomen Laillisuuspuolueen korttien keräyskampanja Helsingissä Paasikiven aukiolla keskiviikkona 6.11.2013 klo 14-18 on peruttu sairaustapauksen takia.

normi

^^muuten, kannattaisi laittaa kuva siitä ihmisvilinästä... nyt näyttää kuvien perusteella ettei sitä vilinää oikeasti ollut.
Impossible situations can become possible miracles

vilach

Quote from: Jouko Piho on 25.10.2013, 20:01:26Taustalla Pihon tuleva työpaikka Eduskuntatalo.
Se ei ole sinun tuleva työpaikka, sinä et pääse eduskuntaan.

Jouko Piho

Quote from: normi on 06.11.2013, 13:38:51
^^muuten, kannattaisi laittaa kuva siitä ihmisvilinästä... nyt näyttää kuvien perusteella ettei sitä vilinää oikeasti ollut.

Ei silloin ehtinyt ottaa kuvaa.

Uuno Nuivanen

Quote from: normi on 06.11.2013, 13:38:51

Onhan siellä yksi ukko kyykkypaskalla.

Jouko Piho

Suomen Laillisuuspuolue Helsingissä Kolmen sepän aukiolla

Olen Suomen Laillisuuspuolueen teltan kanssa Helsingissä Kolmen sepän aukiolla lauantaina 9.11.2013 klo 14-18. Tervetuloa moikkaamaan ja täyttämään kannattajakorttia!

Jouko Piho

Suomen Laillisuuspuolue Helsingissä Kolmen sepän aukiolla

Olin Suomen Laillisuuspuolueen teltan kanssa 9.11.2013 Helsingissä Kolmen sepän aukiolla. Katri Aalto oli mukana auttamassa.

Myös täällä oli ihmisillä kova kiire jonnekin, joten saimme kokoon vain 15 korttia. Mutta onhan sekin parempi kuin ei mitään. Tällä hetkellä SLP:lla on koossa yhteensä 714 korttia.

Joka tapauksessa on tullut selväksi, että nämä Helsingin keskustan paikat eivät ole hyviä korttien keräämisen kannalta. Tämä olikin viimeinen kerta keskustassa.

Taas tuli myös parkkiongelmia. Muistelin entisaikoja, että auton voisi viedä Keskuskadun kautta Stockmannin parkkiin. Mutta nyt Keskuskatu olikin kävelykatu eikä sinne voinut ajaa eikä minulla ollut aavistustakaan, missä Stockmannin parkki on. Löysin lopulta parkkipaikan Yliopistonkadulta läheltä Tuomiokirkkoa. Mutta siellä oli kolikkomittari ja hinta oli 4 euroa/tunti. Minulla ei ollut kolikoita, joten yritin maksaa pankkikortilla, kun sekin oli mahdollista. Jostain syystä laite ei tunnistanut (Not found) korttiani, joten en voinut maksaa. Jätin siis auton siihen ja odotin takaisin tullessa neljä tuntia myöhemmin, että minua odottaa auton tuulilasissa parkkisakko. Sitä ei kuitenkaan ollut.

Näiden syiden takia en siis mene enää Helsingin keskustaan. Olen sen sijaan ensi viikolla Vuosaaressa Mosaiikkitorilla 13.11.2013 klo 14-18 ja Myllypurossa Myllyaukiolla 16.11.2013 klo 14-18.

Vaikka kortteja ei tullut moniakaan Kolmen sepän aukiolla, niin siellä oli useita kiintoisia kohtaamisia eri ihmisten kanssa.

Tapasimme esim. enemmän uskovia kuin koskaan ennen. Varsinkin eräs nuori mies, joka oli ollut koko päivän Saalemissa ja oli juuri menossa Lähetysseurakuntaan, oli hyvin innostunut, ja toivoi, että mahdollisimman monet ihmiset saisivat tietää hankkeestamme ja tukisivat meitä.

Yksi mielenkiintoinen tapaus oli nuorehko venäläinen nainen, joka ei ole Suomen kansalainen, mutta asuu Suomessa. Hän oli hyvin innokas täyttämään korttia. Muuttuneen lain mukaan nykyään myös ihmiset, jotka eivät ole Suomen kansalaisia, mutta asuvat vakituisesti Suomessa, voivat täyttää uuden kaavan mukaisen kortin. Uusi lomake löytyy netistä linkistä
http://www.vaalit.fi/uploads/52jv2nj7.pdf . Kaavakkeen voi tulostaa, täyttää, allekirjoittaa ja postittaa minulle. Luonnollisesti myös Suomen kansalaiset voivat tukea meitä täyttämällä tämän uuden lomakkeen.

Lopuksi haluaisin mainita Jenna Jauhiaisen, joka ei ollut minulle ennestään tuttu muuten kuin siten, että hän on minun Facebook-kaverini. Jenna oli hyvin myönteinen, otti 10 korttia kerättäväkseen ja teki sen jälkeen minulle ehdotuksen, josta en voinut kieltäytyä. Jenna sanoi, että hän tuntee muutamia miehiä, jotka voisivat mahdollisesti tehdä minusta videomainoksen, jonka voisi laittaa Youtubeen. Sanoin, että sopii kyllä, mutta meillä ei ole mahdollisuutta maksaa siitä. Jolloin Jenna vastasi, että koko homma voitaisiin varmaankin hoitaa ilmaiseksi eli tukena minulle ja SLP:lle.

(http://do8ae71anmf4y.cloudfront.net/23/a6/i79603235._szw565h2600_.jpg)
Jouko Piho Suomen Laillisuuspuolueen teltalla Helsingissä Kolmen sepän aukiolla 9.11.2013.

Jouko Piho

Olen Suomen Laillisuuspuolueen teltan kanssa keskiviikkona 13.11.2013 klo 14-18 Helsingissä Vuosaaren Mosaiikkitorilla. Tervetuloa teltalle!

Jouko Piho

Suomen Laillisuuspuolue Vuosaaressa

Olin Suomen Laillisuuspuolueen teltan kanssa 13.11.2013 Helsingissä Vuosaaren Mosaiikkitorilla. Avustajina olivat Marja-Liisa Tammensalo sekä Joanna ja Markus.

Tällä kertaa ei ollut parkkiongelmia ja korttejakin kertyi mukavasti eli 31. SLP:lla on nyt kortteja koossa yhteensä 750 kpl.

Vuosaaressa saimme enemmän kuin muualla korttien allekirjoituksia myös Suomessa asuvilta ulkomaalaisilta, joista yksi oli venäläinen, kaksi somalia ja kolme virolaista.

Ensimmäisen kerran kävi niin, että paikalle tuli faneja. Kun nuori mies ja nuori nainen täyttivät korttia, niin heidän ensimmäiset sanansa olivat: "Hei, me olemme sinun fanejasi!"

Torille tuli myös Hommassa kirjoittava Topi Junkkari, joka täytti kortin jo Kontulassa, mutta halusi tulla nyt moikkaamaan. Kiva juttu, Topi!

Keskustelemaan ja korttia täyttämään tuli myös keski-ikäinen hengellisen työn tekijä, joka tunnisti minut heti. Kun kysyin, mistä hän tunsi minut, mies vastasi: "No, minä olen lukenut sinun kirjasi Outo tie!" Totesimme tekevämme samaa työtä, vaikka hän onkin enemmän hengellisen työn puolella.

Olen seuraavan kerran SLP:n teltan kanssa lauantaina 16.11.2013 klo 14-18 Helsingin Myllypurossa Myllyaukiolla.

(http://d29dcds16kmxz5.cloudfront.net/3e/12/i79827518._szw565h2600_.jpg)
Suomen Laillisuuspuolue Vuosaaressa 13.11.2013. Jouko Piho vastaamassa kyselijälle,
mikä se tällainen puolue oikein on.

Topi Junkkari

Quote from: Jouko Piho on 13.11.2013, 21:59:03
Torille tuli myös Hommassa kirjoittava Topi Junkkari, joka täytti kortin jo Kontulassa, mutta halusi tulla nyt moikkaamaan. Kiva juttu, Topi!

Kiitos, Jouko, olemassaoloni huomioimisesta. Tulen tietenkin moikkaamaan kaikkia poliittisia toimijoita, jotka uskaltautuvat kotikaupunginosaani Vuosaareen, paitsi en kommunisteja. Sain samalla rakennettua tekosyyn viedä mielitiettyni syömään viereiseen osuuskaupan ravintolaan, jonka ikkunasta jatkoimme torin tapahtumain seurantaa.

Sillä samalla torilla suunnilleen samoilla kohdilla pidimme kesällä markkinapäivinä Vuosaaren Perussuomalaisten telttaa hommalaisten Jukka Wallinin ja Nuutti Hyttisen sekä muutaman muun puoluetoverin kanssa. Ensi kesänä jatkamme.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Jouko Piho

Olen Suomen Laillisuuspuolueen teltan kanssa huomenna lauantaina 16.11.2013 klo 14-18 Helsingissä Myllypuron Myllyaukiolla. Tervetuloa moikkaamaan ja täyttämään korttia!

Jouko Piho

Suomen Laillisuuspuolue Myllypurossa

Olin Suomen Laillisuuspuolueen teltan kanssa Helsingissä Myllypuron Myllyaukiolla 16.11.2013. Mukana avustamassa olivat Markus ja Joanna sekä vaimoni Ritva alussa ja lopussa. Markus kävi hyviä keskusteluja muutamien ihmisten kanssa antamalla muun muassa eräälle vaikeuksiin joutuneelle arkkitehdille hyviä lainopillisia neuvoja, joista mies oli kiitollinen.

Kortteja kertyi 22, joten SLP:lla on nyt koossa kortteja 772 kappaletta.

Myllypurossa tapasimme enemmän erikoisia ihmisiä kuin missään muualla, kuten näyttävän näköisen punkkari-muusikon ja miehen, joka sanoi tehneensä sopimuksen Saatanan kanssa. Kumpikin täytti ja allekirjoitti kortin.

Myllypurossa tapasimme enemmän kuin missään muualla alkoholin vaikutuksen alaisia ihmisiä. No, ei sinua minua haitannut ja monien kanssa tuli ihan hyviä keskusteluja. Osa täytti kortin, osa ei.

Kaikkein ikävin tapaus oli erittäin humalainen mies, joka makasi maassa lähellä meidän telttaamme. Mies oli paikalla jo silloin kun minä tulin Myllyaukiolle. Seurasin miestä ja mietin kaiken aikaa, pitäisikö tässä tehdä jotakin. Päätin kuitenkin seurata tilannetta, josko mies vaikka selviäisi humalastaan. Kun kolme tuntia oli kulunut ja mies vain oli edelleen maassa, päätin soittaa hätäkeskusnumeroon, koska kukaan ohitse kulkeva ihminen ei ollut reagoinut mieheen mitenkään. Juuri kun olin soittamassa hätäkeskukseen, mies yritti nousta seisaalleen, mutta jalat eivät pitäneet, vaan hän kaatui päistikkaa kohti lähellä olevaa metalliaitaa. Huusin kauhusta, kun miehen pää meni vain 10 cm:n päästä kovasta metallikaiteesta. Jos miehen pää olisi osunut suoraan terävään kaiteeseen, hän olisi haavoittunut todella pahasti tai kuollut. Poliisit tulivat paikalle arviolta (en ottanut aikaa) 20 minuutin kuluttua. Ehkä aika oli pidempikin. Joka tapauksessa mieleeni tuli ajatus, että poliisin resursseja ei tule vähentää vaan lisätä.

Kaikkein huikein tapaaminen oli 62-vuotiaan todella iloisen naisen kanssa, joka täytti kortin ja joka syntymäpaikkaa kysyttäessä sanoi "Siperia" ja lisäsi naurahtaen: "Kyllä Siperia opettaa!" Kyseessä oli tosiaankin Siperiassa syntynyt, ei-suomalaisen näköinen pirtsakka mummo, joka on toiminut pitkään opettajana Suomessa. Mummo sanoi, että hän haluaa vielä palata asumaan takaisin Siperiaan. Tuli mieleeni, että kyllä noin reippaalla luonteella pärjää missä vain, vaikka Siperiassa.

Suomen Laillisuuspuolue on seuraavan kerran Vantaan Tikkurilan Tikkuraitilla tiistaina 19.11.2013 klo 14-18.

(http://ddpozwy746ijz.cloudfront.net/35/85/i79988021._szw565h2600_.jpg)
Suomen Laillisuuspuolue Helsingin Myllypurossa 16.11.2103. Homma on ohi ja ilta on
tullut, mutta kuvat jäivät ottamatta. Piho ehdotti, että otetaan kuvia kuitenkin. Jouko
Pihon vaimo Ritva otti kuvan, kun Jouko asettelee illan hämärässä ja kuun taustalla
kuumottaessa Suomen lippua siten, että se näkyisi paremmin.

Jouko Piho

Olen Suomen Laillisuuspuolueen teltan kanssa tiistaina 19.11.2013 klo 14-18 Vantaan Tikkurilan Tikkuraitilla. Tervetuloa moikkaamaan ja täyttämään kannattajakorttia!