News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Vesa-Matti Saarakkala: Kirjallinen kysymys Yleisradion monikulttuurisuustehtäväs

Started by K.K., 03.05.2012, 14:32:32

Previous topic - Next topic

Siili

Quote from: Roope on 03.12.2014, 10:36:52
QuoteDocventures-tuottajasta Ylen uusi tv-pomo
Haaveita ja unelmia visionäärillä riittää.

– Yksi henkilökohtainen unelmani on nähdä jonain kauniina päivänä mamu-uutistenlukija pääuutisissa. Se ei varmaan ole mun käsissä, mutta se on mun haave. Siinä Yle voisi välittää viestiä uudenlaisesta Suomesta.
Yle 3.12.2014

Uuden polven journalisteille näyttävät muotoseikat olevan selvästi tärkeämpiä kuin tuotannon laatu.  Kotimaisen tiedonvälityksen laatu ei ole niin tärkeä kysymys kuin se, millaisia uutistenlukijoita ulkomaalaiset näkevät katsoessaan suomenkielisiä uutisia.  Kuinkakohan suuri osuus heistä loppujen lopuksi niitä katselee?

vade_w

Eikös nelosen uutisissa joskus ollut tummaihoinen uutisankkuri?  ???

Maastamuuttaja

Mielenkiintoista nähdä, tuleeko YLE:n poispotkittujen uutis -ja muiden toimittajien tilalle vaivihkaa joku etnisesti pätevöitynyt toimittaja johonkin tehtävään kun kohu on hieman laantunut.

Voihan olla, että esim. Arto Nurmi on havaittu etnisesti epäpäteväksi, ja tilanne on korjattava. 

Seal

Veikkaan että siellä istuu joku Jani Toivola kohta... kaksi kärpästä yhdellä iskulla, oikea ihonväri ja vielä homo.

Iloveallpeople

Miten hyvin nuo Ylen venäjänkielisiä uutisia lukevat osaavat Suomea? Siitä kai tuo paljon on kiinni.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Mehud

Kun ihminen on koulutukseltaan kulttuuri- ja taidetuottaja, niin ei voi odottaa muuta kuin paskaa maksavan yleisön niskaan. Aivan sama kuin palkkaisi tohtori Mengelen sairaalan ylilääkäriksi tai Stalinin ihmissuhdeneuvojaksi.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Nanfung

QuoteSaarakkalan mielestä median pitäisi pikemminkin pystyä tarjoamaan kansalaisille tietoa kulttuurisista ristiriidoista ja haasteista kuin luoda kuvaa utopistisesta yhteiskunnasta, jossa monikulttuurisuus olisi toimiva yhteiskuntapolitiikan lähtökohta.

Olin melko lailla samoilla linjoilla Saarakkalan kanssa jo 1998, kun irtisanoin TV-lupani.
Ylen irtisanomislomakkeen kysymykseen: Muu syy, mikä?
Vastasin: Ruotsittuneen Ylen törkeä kulttuurisadismi alkuperäisväestöä, suomalaisia ja saamelaisia kohtaan.
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

AfriCat

Ever get the feeling you've been cheated? Good night!