News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2014-03-03 Roman Schatzin Maamme-kirja: Sietämätön suvaitsevaisuus

Started by Iloveallpeople, 03.03.2014, 17:32:27

Previous topic - Next topic

Lupu(kulkuri)

Quote from: Miniluv on 05.03.2014, 14:29:49
Quote from: Malla on 04.03.2014, 09:36:25
Minua huvitti Roman S:n esimerkki suomalaisten suvaitsemattomuudesta: kaksi mustaa miestä puhuivat töissä keskenään suomea. Niin, ehkä kahdella mustalla miehellä ei ole yhteistä äidinkieltä? Kaikki mustatkaan eivät kai puhu afrikkaa.  ;D

Roman huusi suomalaisen kulttuuri-imperialismin ja minä katsoin siinä kohtaa, että Yleen ulkomaalaisuutensa perusteella työllistetty Roman on vienyt aikaani riittävästi.

Pieni juttu: hiukan ennen tätä Roman veti sen ikiklassikon, että eihän ihmisestä tiedetä hänen syntyperänsä pohjalta jne., ja sitten lkertoi kuinka saksalaisena kuunteli ja ihmetteli lakaisukoneafroja...

Roman S:n ohjelmissa hämää just sen manööverinkaltaiset viittaukset omaan saksalaisuuteensa(mamukorttikevennys? ;D?), vaikka ohjelmansa pääosin ovat aika mielenkiintoisia.

Malla

Quote from: Lupu(kulkuri) on 05.03.2014, 15:27:21
Roman S:n ohjelmissa hämää just sen manööverinkaltaiset viittaukset omaan saksalaisuuteensa(mamukorttikevennys? ;D?), vaikka ohjelmansa pääosin ovat aika mielenkiintoisia.

Samaa mieltä. Olen seurannut ohjelmaa alusta asti, ja nyt näyttää hiukan siltä, että toimittajan oma ego alkaa pursuilla pahasti yli. Aina samat "minäkin olen mamu", "olen humoristi" -heitot ym.

OT: Pidän Kalle Haatasen ohjelmista (vaikka KH on valtiotieteilijä, ilmeisesti myös vasemmalle kallellaan  :)). Niissä on kaikuja kunnollisesta toimitustyöstä ja taustoituksesta sekä tavasta haastatella. Kyllä hän joskus jonkin sanan itsestäänkin sanoo, mutta ei vedä omaa egoaan pääosaan. Kerran suivannuin jostakin KH:n heitosta (taisi olla jotakin tyyliin rasistiset persut) ja laitoin asiallista palautetta. Hän vastasi melkein heti. Ei selitellyt pois, myönsi mokanneensa.  Sillä lailla.

Jouko

Piti keskeyttää kuunteleminen kun menee Lii Anderssonin sekavaksi yksinpuheluksi  :P
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Lupu(kulkuri)

Quote from: Jouko on 06.03.2014, 03:04:14
Piti keskeyttää kuunteleminen kun menee Lii Anderssonin sekavaksi yksinpuheluksi  :P

Aika hyvinhän Li toi ohjelman kuluessa itsensä esiin. Taiteilijasielu; ei ole enemmälti porukoidensa päsmäriksi.
Sama Matiaksen kanssa: liian hyvä ihminen ohjastelemaan vieraita ihmisiä.
Kumpikin hyviä tyyppejä.
Pahus vieköön: ei riitaa ensinkään!