News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

VU: Immonen vaatii tienkäyttömaksuja ulkomaisille kuljetusalan yrityksille

Started by Eve, 25.04.2012, 20:43:55

Previous topic - Next topic

Jouko

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 27.04.2012, 23:21:31
Immonen on aivan selkeä takinkääntäjä kun ei ota huomioon sitä, että konteissa kuljetetaan suomeen myös raiskaajia.
Oletko ihan tosissasi? Taidat olla potentiaalinen poistettava. Joko ilmiannetaan modeille?
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Oami

Quote from: turjake on 27.04.2012, 07:47:46
Milläs ne tonnit valvot itärajalla, ei raja-asemilla pääsääntöisesti ole vaakoja, eikä käytännössä mitään mahdollisuutta punnita jokaista autoa. Aatteleppa ite, auto tulee, ajaa vaakaan, kuski rahastetaan, seuraava. Kestää vähintään 15min. ja luo valtavat jonot rajalle. Papereista jos tonnit otetaan niin aikansa vie sekin.

Nojuu, hain tuossa oikeastaan suuruusluokkaa. Siis tyyliin moottoripyörät ilmaiseksi, euro henkilöautosta, kaksi pakettiautosta, kuorma-autosta sitten kympistä muutamaan kymppiin akselimäärän perusteella.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

turjake

Quote from: Oami on 28.04.2012, 02:00:45
Quote from: turjake on 27.04.2012, 07:47:46
Milläs ne tonnit valvot itärajalla, ei raja-asemilla pääsääntöisesti ole vaakoja, eikä käytännössä mitään mahdollisuutta punnita jokaista autoa. Aatteleppa ite, auto tulee, ajaa vaakaan, kuski rahastetaan, seuraava. Kestää vähintään 15min. ja luo valtavat jonot rajalle. Papereista jos tonnit otetaan niin aikansa vie sekin.

Nojuu, hain tuossa oikeastaan suuruusluokkaa. Siis tyyliin moottoripyörät ilmaiseksi, euro henkilöautosta, kaksi pakettiautosta, kuorma-autosta sitten kympistä muutamaan kymppiin akselimäärän perusteella.

OK, mutta rajalla rahastaminen on oikeasti huono systeemi, jonoja on jo ennestään ja pienikin venytys läpäisyaikaan pahentaa niitä. Tuo Kinnusen mainitsema etukäteen maksettava Eurovignettes vois olla sujuva järjestely.

ilmari3.

Kabotaasi- (sabotaasi) liikennöintiä:

Venäläinen rekka tuo sinkki-ämpäreitä Tornioon ja lastaa paluukuormaan Stora-Enson Veitsiluodon tehtaalla paperia täyden pokan Kotkaan (ensimmäinen lastaus Suomessa). Kun kuorma purettu Kotkassa, niin Sergei ottaa samantien kuorman jogurttia ja rahtaa sen Kemiin (toinen) ja sitten paluukuorma taas Veitsiluodosta Kotkaan (kolmas lastaus).

Viikko täys ja tankki kuivumassa, niinpä Kotkasta Sergei suuntaa tyhjänä Venäjälle, josta hakee1500l dieseliä 80c/l sekä eväät viikoksi ja sinkki-ämpäreitä Tornioon ja sama ralli päälle.

Sabotaasi liikennöinnissä Sergei saa laillisesti rahdata seitsämän päivän sisällä kolme kuormaa Suomessa ilman veroa  ja käytännössä 80c/l dieselillä.
Kun viikon päästä tankki on kuivumassa, niin pikainen käynti itärajan takana tankkaamassa  ja näennäiskuormaa Suomeen ja taas on viikko verotonta liikenöintiä varmistettu Suomessa.

Sabotaasi liikenne ei onnistu esim. Ruotsissa, siksipä et siellä näe "pitkä-kilpisiä".

Me suomalaiset olemme hölmöläisiä.

Ongelmaan oppositiossa toki edellisellä vaalikaudella on kiinnitetty huomiota  http://www.saarakarhu.net/index.php?option=com_content&view=article&id=369:kabotaasiliikenteen-valvonta&catid=47:kapalanjaelkia-saara-karhu&Itemid=162, mutta ralli senkun jatkuu.

P

Quote from: JoKaGO on 25.04.2012, 23:16:29
Muutama vuosi sitten haluttiin venäläiset rekat maksamaan tiemaksuja. Silloin se kaatui kavailtuun kovaan hintaan, pelättiin, että suomalaiset satamat menettävät hyvän tulonlähteen.
Ai maksun suuruusko? Se oli luokkaa 12 euroa per rekka. Siinä autonkuljetusrekka täynnä Lexus-maastureita tekisi pahasti persnettoa jos noin paljon rokotettaisiin.

Venajan tulli vetaa 30 euroa paiva, jos rekka jaa tulliterminaaliin. Ja niin kay usein kiitos hitaan tullikasittelyn. Siksi nyt vapun alla Suomen rajoila ei nay rekkoja. Joku 12 euroa hukkuisi kohinaan kuljetuksissa.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Totuus EPT on 26.04.2012, 09:51:11
Tämä on ihan tervetullut ehdotus, kun miettii miten paljon Suomessa on kuljetusalan yrityksiä mennyt nurin, tosin yksi syy firmojen nurin menemiseen on tietenkin tuo viimekertainen polttoaineen hinnannousu. Tiellä ajellessa huomaa kyllä ulkomaisten rekkojen alati kasvavan määrän ja teiden huonon kunnon paikoitellen.

Sano hinannousu yhdessa hallituksen paatoksen korottaa dieselin polttoaineveroa tuntuvasti.  Venajalla diesel maksaa yha noin 26 ruplaa litra, eli noin 70 senttia litra..   Kilpaile siina sitten rekan kanssa, joka tankkaa sen 500 - alle ADR rajan 1000 litraa rajan takaa ja kulkee ilman dieselveroa, edellisemmilla vakuutuksilla ja kuljettajalla..
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Fiftari on 26.04.2012, 10:12:32
Quote from: Totuus EPT on 26.04.2012, 09:51:11
Tämä on ihan tervetullut ehdotus, kun miettii miten paljon Suomessa on kuljetusalan yrityksiä mennyt nurin, tosin yksi syy firmojen nurin menemiseen on tietenkin tuo viimekertainen polttoaineen hinnannousu. Tiellä ajellessa huomaa kyllä ulkomaisten rekkojen alati kasvavan määrän ja teiden huonon kunnon paikoitellen.

Eikös tämä meidän "väliaikainen" autoveromme tarkoitus ollut että niillä rahoilla pidetään tieverkkoa kunnossa?

Yksi kuudesosa menee autoilusta ja maantiekuljetuksista perityista veroista tieinfraan yms. Viisi kuudesosaa menee valtion budjettiin ja ihan muualle.. mm. sosiaaliturvaan, kehitysapuun - nimea itse. :roll:

EDIT: Joku postasikin tanne, etta suhde on aikaisemmasta hunontunut..  Ja Tosiaan ajatuksen Vantaamme Osmo Soininvaara pitaa politiikkaamme yskityisautoilua verotuksellisesti suosivana...  :facepalm:
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

ilmari3.

Venäläisillä rekoilla on yleensä 1500 litran tankit, jolloin dieseliä riittää yli 5000km:n verottomaan ajoon Suomessa.

P

Quote from: Faidros. on 27.04.2012, 08:00:55
Minusta polttoaineen ostovaatimus Suomesta olisi hyvä. Ei tarvitsisi erikseen luoda mitään lupajärjestelmää. Siinä menisi pitkä siivu rahaa valtiolle ja käryttävät venäläisrekat olisivat historiaa.

Hieno ajatus, mutta miten tuo valvotaan. Ei mitenkaan. Ja eipa ne venalaisrekat enaa karayttele. Lansiliikenteen kalusto on tuoreempaa eurorekkaa kuin kotimaisilla firmoilla. Ja venajandieseli on laadultaan ok. Olen silla itsekin joku 60 000 km ajellut.

Mutta kannattaa miettia onko mitaan jarkea karkoittaa loppuakin transiitosta. Kylla siita rahaa Suomeen jaa rahana seka ns. satamien ja tuontivolyymien suuruudesta jaavaa kustannushyotya tuonnissa. Siis yksittaisen Suomessa myytavan tavaran huolintahinta nousisi, jos volyymi tippuisi Venajan transiiton jaadessa pois. Se tarkoittaisi tuotteid=hen hinnannousua, joka kaadettaisiin meille kuluttajille.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Faidros.

Quote from: turjake on 27.04.2012, 08:38:48
Quote from: Faidros. on 27.04.2012, 08:00:55
Minusta polttoaineen ostovaatimus Suomesta olisi hyvä. Ei tarvitsisi erikseen luoda mitään lupajärjestelmää. Siinä menisi pitkä siivu rahaa valtiolle ja käryttävät venäläisrekat olisivat historiaa.


Miten sen valvot että ostavat täältä. Ja joku kontinhakija jos ajaa Suomen puolella 150km, ei siinä vielä paljon polttoainetta pala, paljonko sen olisi pakko täällä tankata? 40 litraa? Jälleen, esitys kuulostaa kivalta mutta sitä valvomaan tarvitaan helvetisti virkamiehiä joille pitää maksaa palkkaa. Pelkkää näpertelyä ja turhaa byrokratiaa ja kuluja valtiolle.

Kuitteja saa joka myyntipisteestä. Jos viipyy Suomessa vain päivän kuitista pitää löytyä oikea päivämäärä. Litramäärät voi asiaa paremmin tuntevat määritellä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Daemonic

Quote from: Jouko on 27.04.2012, 23:28:34
Quote from: Huolestunut Kansalainen on 27.04.2012, 23:21:31
Immonen on aivan selkeä takinkääntäjä kun ei ota huomioon sitä, että konteissa kuljetetaan suomeen myös raiskaajia.
Oletko ihan tosissasi? Taidat olla potentiaalinen poistettava. Joko ilmiannetaan modeille?

Oletko itse? Aika turhaa itkeä TS:n sarkasmitutkan huollon puutteesta, jos omakaan ei ole kunnossa. En kyllä tiedä oletko itkenytkään, mutta kuitenkin...
EIT: "sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät."

mikkoR

En tiedä mikä on tilanne tällä hetkellä valko-venäjällä mutta 90-luvulla sen mieluummin kiersi pidemmän kaavan mukaan kuin ajoi läpi sillä siellä osattiin ottaa rahat pois ja esim. transito maalupa maksoi rajalla 100$, tosin niitä sai Suomesta ilmaiseksi mutta tuppasivat loppumaan kesken.
En tiedä onko käytäntö edelleen sama mutta silloin Suomella ja venäjällä oli sama määrä bilateraali lupia?

Kyllä kuskit saa ohjeet miten toimia rajalla vaikka puhuisi vain Mongoliaa tai muut jeesaa, vaihtoehtoisesti kuski ei mene rajasta yli joten kielitaito tai sen puute ei ole mikään peruste ettei tarroja voisi myydä.

Muistan sen että laissa oli joku muka syy että Suomalaistenkin pitäisi normaalissa kotimaanajossa ostaa samat saakelin lipukkeet, tämä asia ei mene jakeluun kyllä millään tapaa kun maksetaan käyttövoimavero (dieselvero) ja lisäksi järjetön summa polttoaineessa olevaa veroa että miksi muka meidänkin pitäisi ne ostaa?
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Jukka Wallin

Oikeastaan olen samaa mieltä Immosen kanssa että pitäisi jollakin tavalla verottaa ulkomaisia rekkakuljetuksia. Mutta tässä on se huono puoli taitaa monelta suomalaiselta ahtaajalta loppua työt.

Ei kaikkia pystytä hoitamaan yksin suomalaisten yrityksien kautta..
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Daemonic

Kaikkialla muuallakin verotetaan, mutta Suomessa ei voida, koska "mitä ne ajattelis meistä, jos pitäisimme puoliamme!!??".
EIT: "sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät."

Jukka Wallin

Quote from: Daemonic on 28.04.2012, 12:33:26
Kaikkialla muuallakin verotetaan, mutta Suomessa ei voida, koska "mitä ne ajattelis meistä, jos pitäisimme puoliamme!!??".

Jos olisi edes kyse hallitsevasta markkina osuudesta niin asialle olisi voitava tehdä jotain mutta, nykyisessä tilanteessa järjestelmän ylläpitäminen tulisi kalliimaksi..
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Daemonic

Quote from: d100a on 28.04.2012, 12:36:32
Quote from: Daemonic on 28.04.2012, 12:33:26
Kaikkialla muuallakin verotetaan, mutta Suomessa ei voida, koska "mitä ne ajattelis meistä, jos pitäisimme puoliamme!!??".

Jos olisi edes kyse hallitsevasta markkina osuudesta niin asialle olisi voitava tehdä jotain mutta, nykyisessä tilanteessa järjestelmän ylläpitäminen tulisi kalliimaksi..

Tuskin. Onko tälle mitään perusteluja?
EIT: "sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät."

Jukka Wallin

Quote from: Daemonic on 28.04.2012, 12:45:53
Quote from: d100a on 28.04.2012, 12:36:32
Quote from: Daemonic on 28.04.2012, 12:33:26
Kaikkialla muuallakin verotetaan, mutta Suomessa ei voida, koska "mitä ne ajattelis meistä, jos pitäisimme puoliamme!!??".

Jos olisi edes kyse hallitsevasta markkina osuudesta niin asialle olisi voitava tehdä jotain mutta, nykyisessä tilanteessa järjestelmän ylläpitäminen tulisi kalliimaksi..

Tuskin. Onko tälle mitään perusteluja?

Onhan noita yritetty ennenkin..
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_65_2009_p.shtml
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

P

Quote from: Faidros. on 28.04.2012, 11:21:46
Quote from: turjake on 27.04.2012, 08:38:48
Quote from: Faidros. on 27.04.2012, 08:00:55
Minusta polttoaineen ostovaatimus Suomesta olisi hyvä. Ei tarvitsisi erikseen luoda mitään lupajärjestelmää. Siinä menisi pitkä siivu rahaa valtiolle ja käryttävät venäläisrekat olisivat historiaa.


Miten sen valvot että ostavat täältä. Ja joku kontinhakija jos ajaa Suomen puolella 150km, ei siinä vielä paljon polttoainetta pala, paljonko sen olisi pakko täällä tankata? 40 litraa? Jälleen, esitys kuulostaa kivalta mutta sitä valvomaan tarvitaan helvetisti virkamiehiä joille pitää maksaa palkkaa. Pelkkää näpertelyä ja turhaa byrokratiaa ja kuluja valtiolle.

Kuitteja saa joka myyntipisteestä. Jos viipyy Suomessa vain päivän kuitista pitää löytyä oikea päivämäärä. Litramäärät voi asiaa paremmin tuntevat määritellä.

Kay joskus rajalla. Siina sitten alkaa tullimies tekemaan laskelmia ja tutkia kuitteja. Oikein tehokasta. Ja kuule kuittejakin saa ihan itsekin tekemalla..  Ei lisaa turhaa byrokratiaa, joka ei tuota mitaan - KIITOS!
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Daemonic

Quote from: d100a on 28.04.2012, 13:00:00
Onhan noita yritetty ennenkin..
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_65_2009_p.shtml

Melkoista liirumlaarumia. Voisitko poimia tyhmälle ne pääpointit ja kääntää ne suomeksi? En löytänyt tuosta mitään perusteluja. Se, että hallitus pitää jotain myönteisenä, ei ole mikään perustelu, vaikkakin varmasti paras joka asian puolesta on esittää.
EIT: "sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät."

Faidros.

Quote from: P on 28.04.2012, 13:09:40
Quote from: Faidros. on 28.04.2012, 11:21:46
Quote from: turjake on 27.04.2012, 08:38:48
Quote from: Faidros. on 27.04.2012, 08:00:55
Minusta polttoaineen ostovaatimus Suomesta olisi hyvä. Ei tarvitsisi erikseen luoda mitään lupajärjestelmää. Siinä menisi pitkä siivu rahaa valtiolle ja käryttävät venäläisrekat olisivat historiaa.


Miten sen valvot että ostavat täältä. Ja joku kontinhakija jos ajaa Suomen puolella 150km, ei siinä vielä paljon polttoainetta pala, paljonko sen olisi pakko täällä tankata? 40 litraa? Jälleen, esitys kuulostaa kivalta mutta sitä valvomaan tarvitaan helvetisti virkamiehiä joille pitää maksaa palkkaa. Pelkkää näpertelyä ja turhaa byrokratiaa ja kuluja valtiolle.

Kuitteja saa joka myyntipisteestä. Jos viipyy Suomessa vain päivän kuitista pitää löytyä oikea päivämäärä. Litramäärät voi asiaa paremmin tuntevat määritellä.

Kay joskus rajalla. Siina sitten alkaa tullimies tekemaan laskelmia ja tutkia kuitteja. Oikein tehokasta. Ja kuule kuittejakin saa ihan itsekin tekemalla..  Ei lisaa turhaa byrokratiaa, joka ei tuota mitaan - KIITOS!

Ok. Toisaalla valitat venäläisten saavan polttoaineen ym. halvemmalla kuin suomalaisen yrittäjän. Oliko sulla omia ehdotuksia ongelman ratkaisuun? Yhtä halpa polttoaine, vakuutukset venäjältä ja duunarin palkka samalle tasolle kuin naapurissa? Raja auki = ei byrokratiaa?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

JoKaGO

Quote from: turjake on 27.04.2012, 07:47:46
Milläs ne tonnit valvot itärajalla, ei raja-asemilla pääsääntöisesti ole vaakoja, eikä käytännössä mitään mahdollisuutta punnita jokaista autoa. Aatteleppa ite, auto tulee, ajaa vaakaan, kuski rahastetaan, seuraava. Kestää vähintään 15min. ja luo valtavat jonot rajalle. Papereista jos tonnit otetaan niin aikansa vie sekin.

Kerropa, millä niistä ei ole vaakaa? Venäjän puolella vaaka löytyy ainakin Vartiuksessa, Värtsilässä ja Vaalimaalla, jopa pikkubussitkin veli-venäläinen punnituttaa, kaikki. Aikaa menee noin viisi minuuttia per auto, mutta ei vaa'an takia.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JoKaGO

Quote from: d100a on 28.04.2012, 12:29:39
Oikeastaan olen samaa mieltä Immosen kanssa että pitäisi jollakin tavalla verottaa ulkomaisia rekkakuljetuksia. Mutta tässä on se huono puoli taitaa monelta suomalaiselta ahtaajalta loppua työt.

Se on voi-voi. Joka tapauksessa ne loppuisivat jollain aikavälillä, vai luuletko, että Pietariin ei pian nouse tavarasatamaa, kunhan öljysatama on valmis? Nyt on se rahastuksen aika, edes sen verran, että teiden kuluminen tulee katetuksi. Siihen vielä 30 - 50% päälle.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

turjake

Quote from: JoKaGO on 28.04.2012, 13:55:43
Quote from: turjake on 27.04.2012, 07:47:46
Milläs ne tonnit valvot itärajalla, ei raja-asemilla pääsääntöisesti ole vaakoja, eikä käytännössä mitään mahdollisuutta punnita jokaista autoa. Aatteleppa ite, auto tulee, ajaa vaakaan, kuski rahastetaan, seuraava. Kestää vähintään 15min. ja luo valtavat jonot rajalle. Papereista jos tonnit otetaan niin aikansa vie sekin.

Kerropa, millä niistä ei ole vaakaa? Venäjän puolella vaaka löytyy ainakin Vartiuksessa, Värtsilässä ja Vaalimaalla, jopa pikkubussitkin veli-venäläinen punnituttaa, kaikki. Aikaa menee noin viisi minuuttia per auto, mutta ei vaa'an takia.
Jaa että veli venäläinen punnitsee suomi-pojan puolesta? Suomelle kerättävistä maksuista tässä oli kysymys, Vaalimaalla on vaaka joka sekin taitaa olla melkoisen osan ajasta rikki ja on vikapaikassa että kaikki voisi ajaa siitä suoraan läpi maahan tullessa. Pienemmillä Suomen puolen ylityspaikoilla ei tietääkseni vaakaa ole, korjatkaa viisaammat jos olen erehtynyt. Sitäpaitsi miksi rakennuttaa kallista vaakaa jos saman rahan voi kerätä punnitsemattakin.

Ari-Lee

Yhdyn vaatimukseen. Tuon pitäisi olla luonnollista jo nykyisellään.
Mutta:

QuoteLisäksi tienkäyttömaksut toisivat valtiolle kaivattuja lisätuloja nykyisessä vaikeassa taloudellisessa tilanteessa.

Kuinka tuo nyt auttaisi kun rahaa lapotaan toisesta päästä moolokin kitaan. Ensin pitäisi tukkia vuotokohdat ja vasta sitten voi katsella niitä mahdollisia lisätuloja. Siksi toiseksi autoilusta tuleva verokertymä pitäisi ensin korvamerkitä tiestön kunnossapitoon.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

JoKaGO

Quote from: turjake on 28.04.2012, 14:40:55
Jaa että veli venäläinen punnitsee suomi-pojan puolesta?

Mekin rakensmme Pietariin paskavatkaamon. Venäläisen paskan?
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

turjake

Quote from: JoKaGO on 28.04.2012, 14:52:07
Quote from: turjake on 28.04.2012, 14:40:55
Jaa että veli venäläinen punnitsee suomi-pojan puolesta?

Mekin rakensmme Pietariin paskavatkaamon. Venäläisen paskan?

No heitäs villi arvaus montako vaakaa venäläiset rakentaa Suomen puolelle siitä hyvästä? Minulla on mielessä melko todennäköinen numero jonka voin paljastaa jos kerrot omasi.

Daemonic

Quote from: Vapaa Umpihanki on 28.04.2012, 14:19:51
Quote from: JoKaGO on 28.04.2012, 14:04:26
Nyt on se rahastuksen aika, edes sen verran, että...

Rahastuksen ajasta samaa mieltä, sillä tämäkin ulostulo on vain poliittisesti korrekti esitys pitää yllä illuusiota siitä, että kansanedustaja on aktiivinen ja tekee jotain äänestäjiensä eteen.

Sehän on vähintä mitä luulisi kansanedustajan tekevän. Silti taitaa olla yhden käden sormissa laskettavissa ne, jotka edes tuohon jaksavat alkaa. Miksipä sitä tehdä mitään, kun ei tarvitse. Lampaat äänestävät tuttuja kasvoja ihan sama mitä tekee.
EIT: "sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät."

JoKaGO

Quote from: turjake on 28.04.2012, 18:44:24
No heitäs villi arvaus montako vaakaa venäläiset rakentaa Suomen puolelle siitä hyvästä? Minulla on mielessä melko todennäköinen numero jonka voin paljastaa jos kerrot omasi.

Osuuskunta-aatetta ajoin takaa. Jos kerran veli punnitsee kaikki joka tapauksessa, ei liene mahdotonta datasiirtää tietoja Suomeen, vaikkapa eurolla per rekka. Kavereitahan tässä ollaan, kuten Pietarin kakkalaitos osoittaa  ;)
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

turjake

Quote from: JoKaGO on 28.04.2012, 20:17:58
Quote from: turjake on 28.04.2012, 18:44:24
No heitäs villi arvaus montako vaakaa venäläiset rakentaa Suomen puolelle siitä hyvästä? Minulla on mielessä melko todennäköinen numero jonka voin paljastaa jos kerrot omasi.

Osuuskunta-aatetta ajoin takaa. Jos kerran veli punnitsee kaikki joka tapauksessa, ei liene mahdotonta datasiirtää tietoja Suomeen, vaikkapa eurolla per rekka. Kavereitahan tässä ollaan, kuten Pietarin kakkalaitos osoittaa  ;)

Suomen ja Venäjän välinen transitoliikenne perustuu kokonaisuudessaan siihen että Suomen ja Venäjän välillä ei kulje täydelliset tiedot autoista ja kuormista. Sitten kun Venäjä joskus liittyy sähköiseen passitusjärjestelmään niin puljaaminen vaikeutuu tai oikeammin siirtyy ketjussa toiseen kohtaan. Mutta ajatus että venäläiset siirtäisivät autoista painotiedot luotettavalla tavalla Suomen viranomaisille on kyllä aivan helvetin epätodennäköinen. Todennäköisempää olisi että yövuoron aikaan autoja tulee yllättäen aivan tajuton määrä punnittavaksi, tai ainakin kaikki vaakalaput on suunnilleen samaan aikaan laadittu, ja ne osoittaa sattumalta juuri sitä edullisemman maksuluokan painoa. Bisnes on bisnestä vaikka miten ollaan kavereita ja juodaan safarijuomaa.

Riukulehto

QuoteUlkomaisten rekkojen määrä hienoisessa nousussa

Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n järjestämä, vuorokauden mittainen liikennelaskenta selvitti ulkomaalaisen raskaan liikenteen määrän maanteillä. Tiedon perusteella arvioidaan, paljonko ulkomaisilta kuljetusyrittäjiltä voitaisiin kerätä tiemaksuja.

Ulkomaisten raskaanliikenteen ajoneuvojen määrä on hieman kasvanut valtatie kahdeksalla.  Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n toteuttamassa laskennassa Limingan laskentapaikan ohitti  vuorokauden aikana kaikkiaan 32  ulkomaista raskasta ajoneuvoa. Määrä on yksitoista aiempaa enemmän. Yhteensä rekkoja laskettiin yli tuhat sata. Syksyllä 2010 tehdyssä laskennassa niitä oli yli sata vähemmän.

Koko maassa ulkomaisten osuus oli 7,7 % raskaan liikenteen ajoneuvoista, kun se syksyllä 2010 suoritetussa laskennassa oli 7,3 %. Limingan laskennassa ulkomaisten osuus 2,8 prosenttiin.

Laskenta aloitettiin keskiviikkona puolilta päivin kahdeksassa eri mittauspisteessä. Pohjoisin seurantapiste on Limingan liikenneympyrä lähellä Oulua. Vuorokauden kestävän laskennan perusteella SKAL tekee yhteenvedon, paljonko tiellä liikkuu suomalaisia sekä ulkomaalaisia rekkoja.

SKAL:n mukaannyt tehty laskenta osoittaa, että suomalaista tiestöä käyttää päivittäin runsas joukko ulkomaisia kuorma-autoja, jotka eivät osallistu tienpidon kustannuksiin. Tiestön rahoituksesta vastaavat suomalaiset yritykset ja veronmaksajat. SKAL on esittänyt tiemaksujen käyttöönottoa ja samalla polttoaineveron palautusjärjestelmää kotimaiselle ammattiliikenteelle kustannustaakan kohtuullistamiseksi.
http://yle.fi/uutiset/ulkomaisten_rekkojen_maara_hienoisessa_nousussa/6081277
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014