News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Jussi Halla-ahon kirjoituksia

Started by lot, 07.12.2008, 13:30:08

Previous topic - Next topic

reino

Ai se olikin vain sarkastinen koepallo?

Miniluv

Ei vaan todennäköisen lain soveltamistavan toteaminen.

Odotan vieläkin otsikoita "Suomen laki sallii pedofiilian!!1!", koska suojaikärajoissa on harkinnanvaraa.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

reino

Quote from: Miniluv on 16.04.2009, 18:45:07
Ei vaan todennäköisen lain soveltamistavan toteaminen.

Odotan vieläkin otsikoita "Suomen laki sallii pedofiilian!!1!", koska suojaikärajoissa on harkinnanvaraa.

No suojaikärajoissahan on harkinnanvaraa ja se on ihan OK. Oikeus sitten tapauskohtaisesti harkitsee.

Jos esim. kaksi 6-vuotiasta leikkii keskenään pusikossa "näytä mulle mitä sulla on niin mä näytän sulle mitä mulla on" -leikkiä tai todella lapsellinen 16-v. amisviiksi kyyditsee kevarin tarakalla todella kypsää 14-vuotiasta, niin oikeus voi sitten miettiä, onko siinä rikosta tapahtunut.

Se on minun mielestäni kuitenkin eri asia, jos jommassa kummassa tapauksessa toisena osapuolena on 50-v. partaäijä. Vaikka kuinka olis profeetta tai muu rokkitähti.

asaura

Tämä case on ihan perustavaraa. Tiedämme, ettei Osmo voi vihreytensä takia sanoa asiasta mitään suoraan. Hän ei kertakaikkiaan voi paheksua mitään Toiseuteen liittyvää. Niinpä häntä on helppo kiusata tällaisilla tulkinnoilla. Itsepähän pelaa pc-peliä.

IDA

Quote from: asaura on 16.04.2009, 20:54:50
Tämä case on ihan perustavaraa. Tiedämme, ettei Osmo voi vihreytensä takia sanoa asiasta mitään suoraan. Hän ei kertakaikkiaan voi paheksua mitään Toiseuteen liittyvää. Niinpä häntä on helppo kiusata tällaisilla tulkinnoilla. Itsepähän pelaa pc-peliä.

Ja minusta "toi alotti" on edelleen pätevä. Kaiken sen heikkopäisen ja tietämättömän vittuilun jälkeen mitä vihreät kaikilla tasoilla ovat kansallismielisiä kohtaan harjoittaneet on puhtaasti huvittavaa, että juuri he vaativat asiallista keskustelua.

Se ei ole muuta kuin ylimielinen vaatimus: Teidän pitää kohdella meitä hyvin, koska me olemme isompia.

Jussi Halla-aho

Quote from: IDA on 16.04.2009, 21:08:02
Quote from: asaura on 16.04.2009, 20:54:50

Ja minusta "toi alotti" on edelleen pätevä. Kaiken sen heikkopäisen ja tietämättömän vittuilun jälkeen mitä vihreät kaikilla tasoilla ovat kansallismielisiä kohtaan harjoittaneet on puhtaasti huvittavaa, että juuri he vaativat asiallista keskustelua.

Se ei ole muuta kuin ylimielinen vaatimus: Teidän pitää kohdella meitä hyvin, koska me olemme isompia.

Ihmeellistä on se, että aina, kun saan paskaa niskaani, osmolaiset ja surrealit huutavat välittömästi, että itse teit ensin ihan samaa! Sitten, jos minä heitän pienen kakkanokareen ja käytän samaa argumenttia, se ei kelpaakaan.

Esim. ystävämme surreal ei nähnyt mitään epäoikeudenmukaista siinä, että Ylen uutiset kutsui minua "rotutohtoriksi", koska minä olin aiemmin verrannut Puumalaista Dirlewanger-nimiseen natsiin. Jos nyt unohdetaan sellaiset yksityiskohdat kuin blogin ja uutislähetyksen mittaluokkaero sekä se, että tapaukset eivät liity toisiinsa mitenkään, voidaan huomata, että minua saa kohdella väärin, koska minä olen kohdellut jotakuta muuta väärin, mutta minä en saa kohdella ketään väärin siksi, että minua on kohdeltu väärin.

Ihan kuin oikeudet ja velvollisuudet eivät olisi täysin symmetrisiä. Aivan kuin se kauan kaivattu "asiallinen keskustelu" olisi yksinomaan minun tekemisteni tai tekemättäjättämisteni varassa.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Keimo

Olen huvittuneena seurannut Halla-ahon ja näiden 'älyköiden'välistä  keskustelua. Se miksi keskustelu on ollut niinkin älyvapaata, kuin se on ollut, ei uskoakseni johdu siitä, että nämä Soininvaarat, Relanderit, JP Roosit & co ,olisivat näin yksinkertaisia pohjimmiltaan.

Ongelmia on tullut viimeistään siinä vaiheessa, kun nämä 'älyköt' ovat saaneet näpeilleen, lähtiessään kyseenalaistamaan Mestarin, faktoihin, tilastoihin, terveeseen järkeen perustuvia argumentteja. Tässä vaiheessa heidän ensimmäiseksi prioriteetiksi on tullut kasvojen/maineen/uskottavuuden säilyttäminen, sen sijaan, että oikeasti yritettäisiin ymmärtää asioiden todellinen laita. Sen sijaan, että tunnustettaisiin tosiasiat,  myönnettäisiin virheet, niin  em syistä, näiden useimmiten naurettavia väitteitä on lähdetty paikkaamaan entistä naurettavammilla argumenteilla.

Toisin sanoen, se, että keskustelua on käyty julkisesti, on tehnyt siitä paljon älyvapaampaa kuin se olisi muutoin ollut.

Nythän moni heistä ei enää edes yritä peitellä avointa suuttumustaan Mestaria kohtaan ja Soininvaara on hyvää vauhtia ajautumassa samanlaiseen tilaan mitä nähtiin mm J P Roosin kohdalla. Rellu ja muutamat muut vielä yrittää verhota sitä vittuiluaan 'asiatekstiin, mutta kovin heikolla menestyksellä.

En tiedä onko aiheesta mahdollista keskustella julkisesti, siten että siinä olisi substanssia. Näissä julkisissa yhteenotoissa useimmilla on niin vahvasti ego, tunteet ja ideologia matkassa ja  ne on omiaan suistamaan asiakeskustelun sivuraiteille. Ongelmaa ei helpota sekään, että Mestarin vastineet on parhaimmillaan  sen luokan verbaaliperseraiskausta, että allekirjoittaneella ainakin korvat punottaisi tovin, sellaisen jäljiltä. 

Ja mitä uusimpaan kirjoitukseen tulee, niin ei voi kuin ihastella, kunpa itsekkin pystyisin 'assrapeamaan' porukkaa yhtä terävällä kynällä.  :D

MW

Quote from: Keimo on 16.04.2009, 22:26:41
Ja mitä uusimpaan kirjoitukseen tulee, niin ei voi kuin ihastella, kunpa itsekkin pystyisin 'assrapeamaan' porukkaa yhtä terävällä kynällä.  :D

Nuh nuh, "asiallisessa" keskustelussa ei tietenkään p****aiskata ketään. Asiallisessa keskustelussa nyökytellään rytmikkäästi päätä, kun hyvät ihmiset hokevat, muuten ollaan hiljaa, suu auki. Lääkettä tulee lisää.

On rikkaus, väistämätöntä ja ihanaa. Lisää tietoiskuja ylevisioon, monikulttuurisuus. Vähemmän kuluneena moniarvoisuus mahdollistaa hyvinvoinnin panostuksena erityistarpeiden resurssivajeiden positiivisena huomioonottamisena. Tai sitten vaan debet.

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Keimo on 16.04.2009, 22:26:41
Olen huvittuneena seurannut Halla-ahon ja näiden 'älyköiden'välistä  keskustelua. Se miksi keskustelu on ollut niinkin älyvapaata, kuin se on ollut, ei uskoakseni johdu siitä, että nämä Soininvaarat, Relanderit, JP Roosit & co ,olisivat näin yksinkertaisia pohjimmiltaan.

Ongelmia on tullut viimeistään siinä vaiheessa, kun nämä 'älyköt' ovat saaneet näpeilleen, lähtiessään kyseenalaistamaan Mestarin, faktoihin, tilastoihin, terveeseen järkeen perustuvia argumentteja. Tässä vaiheessa heidän ensimmäiseksi prioriteetiksi on tullut kasvojen/maineen/uskottavuuden säilyttäminen, sen sijaan, että oikeasti yritettäisiin ymmärtää asioiden todellinen laita. Sen sijaan, että tunnustettaisiin tosiasiat,  myönnettäisiin virheet, niin  em syistä, näiden useimmiten naurettavia väitteitä on lähdetty paikkaamaan entistä naurettavammilla argumenteilla.

Kuten jo jossain aikaisemmin (taas) totesin Jussi Halla-ahon merkitys ei perustu ainoastaan nettikirjoitteluun.

Jussin suurin ansio on (taas jossain muualla) lanseeramani (kukas kissan hännän nostaisi jne.) tapa suhtautua arvottomaan kritiikiin periaatteella pitäkää tunkkinne.

Jussi on aidosti luonut omalla henkilöllään aivan uutta poliittista kulttuuria Suomeen. Jokainen varmaan muistaa Sannan nillityksen siitä kuinka hän on kymmenen vuotta tehnyt toimittajan töitä ja Jussi uskalsi (jumanzuiga) käydä kiinni häneen toimittajana - ja etenkin niihin yksisilmäisiin typeryyksiin mitä tuo tyttönen suoltaa Ilta-Sanomien suojasta.

Tämä on se mikä on uutta - paskaa niskaansa - omien toimiensa johdosta saava - toimittaja ei olekaan mikään uhri ja poliitikolla on myös oikeus puolustautua typeryyksien ja asiattomuuksien keskellä.

(Jätänpä nyt sitten tässä uudestaan kertomatta sen, mikä etu kaikille meille olisi elää puolueista vapaassa suorassa kansanvallassa...)
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

sydäri

"Jos saa poikkeusluvan mennä naimisiin 11-vuotiaan kanssa, varmaankin myös seksi on silloin sallittua myös Suomen lain mukaan. Sen poikkeusluvan saaminen voi olla kiven takana." -Osmo Soininvaara

En ole Amnestyn koskaan kuullut sanovan tähän malliin.
"Jos kiinassa on laki kuolemanrangaistuksesta, varmaankin silloin on kiinassa oikeus toteuttaa kuolemanrangaistuksia."

Osmon kannan mukaan siis: kun jotain lailla sallitaan, sitä on turha kritisoida.
Ja siten on turhaa kritisoida ihmisiä, jotka toteuttavat kuolemanrangaistuksia tai hyväksyvät 11-vuotiaan kanssa naimisiin menon.

Tää oli vain tällainen koepallo  :) älkää ottako tosissaan  :D :D
"Vi gillar olika" Elin Krantz

Miniluv

Quote"Jos saa poikkeusluvan mennä naimisiin 11-vuotiaan kanssa, varmaankin myös seksi on silloin sallittua myös Suomen lain mukaan. Sen poikkeusluvan saaminen voi olla kiven takana." -Osmo Soininvaara

Voin allekirjoittaa tuon :koepallo:n kannanoton.

Suomessa nuo ikärajat (seksin suojaikäraja, avioliitto) eivät ole ehdottomia, vaan niissä on tuomioistuimella/viranomaisella harkinnanvaraa.

Jos Marsista siirtolaisena tulleelle 11-vuotiaalle annettaisiin avioliittolupa, se uskoakseni tarkoittaisi myös, että hänen kanssaan avioituvalle 20-vuotiaalle Oswaldille (nimi muutettu) ei sen jälkeen jaeltaisi syytteitä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Koska eihän annetaan avioliittolupa ja sitten syytetään seksistä-kombinaatiossa olisi yhtään mitään järkeä. Oswaldille ja morsiamelle ei viranomainen antaisi avioliittolupaa, jos viranomainen ajattelisi, että Oswaldia pitää rangaista sen avioliiton toteuttamisesta. Lupa olisi ns. kiven takana.

Marsin siirtolaisen mainitsen siksi, etten pysty uskomaan, että tällaista lupaa muuten koskaan myönnettäisiin, oli millainen hoddari pyytämässä tahansa. (Marsilaiset kuulemma ovat hyvin varhaiskypsiä.)

Luetun ymmärtämisen pitemmän oppimäärän suorittaneet ymmärtävätkin jo tässä vaiheessa, että EN ole sanonut mitään pedofilian puolesta, EN ole sanonut, että 11-vuotiaan kanssa pitäisi kenenkään päästä naimisiin, EN ole sanonut, että jos vain laki sallii niin mikäs siinä, EN jne.

Puolestani JH-a saa kirjoittaa Osmosta miten haluaa, koska sota on toiselta puolelta julistettu. Mutta miksi jokin Tundratabloids (satunnainen esimerkki) kirjoittaa valitsemallaan tyylillä, sitä hieman ihmettelen, koska tilanne on vähän toinen jonkin nimimerkkikirjoittajan kanssa.

Tai ehkä minä vaan en tajua. Ehkä O.S. todella haluaa antaa pedofiileille vapaat kädet tai jotain. Sama se. Olen tämän muutamaan otteeseen ottanut esille, olkoon tämä viimeinen kerta.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

sydäri

Sitä ihmettelin, Osmon blogia ja vastauksia blogin esittäjien kysymyksiin lukiessa, että miksi Osmo ei suoraan sanonut mielipidettään asiasta, vaan alkoi politiikkomaisesti kierrellä tuon lain ja sen tulkinnan ympärillä. Lait kun toki ovat ihmisten määrittämiä ja muuttuvia.
Osmon mielipiteet yleensä, ovat hyvin perusteltuja ja järkeviä. Vahinkoja sattuu itse kullekin.

Viittauksella Amnestyyn tarkoitin tämän suuntaista näkemystä http://www.amnesty.fi/mita-teemme/teemat/kuolemanrangaistus
"Amnesty kampanjoi kuolemanrangaistusta vastaan vaatimalla teloitusten lopettamista, vaatimalla maita kieltämään kuolemanrangaistuksen lailla sekä edistämällä kansainvälisiä, kuolemanrangaistusta vastustavia sopimuksia. Kuolemanrangaistuksen vastustaminen on osa yhteiseurooppalaisia arvoja ja sen poistaminen on myös yksi EU:n ihmisoikeuspolitiikan painopiste."

Seuraavaan aiheeseen.
"Vi gillar olika" Elin Krantz

Miniluv

ämpee

Quote from: Miniluv on 17.04.2009, 10:40:25
Quote"Jos saa poikkeusluvan mennä naimisiin 11-vuotiaan kanssa, varmaankin myös seksi on silloin sallittua myös Suomen lain mukaan. Sen poikkeusluvan saaminen voi olla kiven takana." -Osmo Soininvaara

Voin allekirjoittaa tuon :koepallo:n kannanoton.

Minä en, sillä näen siinä kannan, aivan kuten Mestarikin, jossa lapsiseksin harjoittaminen on pelkkä lakitekninen asia, ja se, ettei mitä todennäköisimmin lupaa heru, ei poista tätä teknistä näkemystä sieltä taustalta mihinkään.
Huumoriksi tuo on samalla sekä erittäin huonoa, että täysin epäonnistunutta.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

jmk

Quote from: Miniluv on 21.04.2009, 13:25:10
http://www.halla-aho.com/scripta/tiedoksi_ja_muistutukseksi.html

... erikseen kutsuttaville tiedotusvälineiden edustajille. Älkää soittako meille, me soitamme teille.

;D ;D ;D ;D

Hippo

Quote from: Del on 21.04.2009, 14:31:09
Minusta tiedotustilaisuuteen pitäisi antaa yksinoikeus Uudelle Suomelle. Ei muita medioita paikalle.

Muut mediat kopsikoon sitten uutisensa Uudelta Suomelta.

Entä jos muut eivät kopsikaan asiaa Usarilta? Lukevatko mökin mummot verkkolehtiä?

Jouko

Quote from: Hippo on 21.04.2009, 14:37:56
Quote from: Del on 21.04.2009, 14:31:09
Minusta tiedotustilaisuuteen pitäisi antaa yksinoikeus Uudelle Suomelle. Ei muita medioita paikalle.

Muut mediat kopsikoon sitten uutisensa Uudelta Suomelta.

Entä jos muut eivät kopsikaan asiaa Usarilta? Lukevatko mökin mummot verkkolehtiä?
Mielestäni myös Aamulehti ja Iltalehti olisivat oikeutettuja julkaisukanavia. Niilläkin on ollut asiallista tiedottamista aiheen tiimoilta. TV:n puolelta MTV3 ja Nelonen. Miksei myös FST vaikka kuuluukin YLE:n organisaatioon mutta vetää kuitenkin omaa linjaansa.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Optimi

"Kukaan ei ole hyödytön,
aina voi olla edes
huonona esimerkkinä."

Hippo

Minusta Sanna ainakin pitää kutsua!!!

Mika.H

Quote from: Del on 21.04.2009, 15:21:33
Quote from: Hippo on 21.04.2009, 15:13:33

Voihan sinne kutsua 7-päivää lehden ja Alibinkin jos ihan pelleilyksi haluaa Homman vetää.

Minä nyt ajattelin että tästä(kin) tapauksesta koitettaisiin ottaa jotain hyötyä irti.

Valtamedia uutisoi tapauksesta jos se katsoo utisoinnin olevan oman etunsa ja ajamansa agendan kannalta ok. Niiden haluun uutisoida ei vaikuta pätkääkään se kutsutaanko ne paikalle vai ei.

sanna, seiska ja kaikki mahdolliset MIESTENLEHDET.
Täytyyhän tuosta kunnon mediatapahtuma tehdä..;)

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Embo

QuoteHuomautan myös, että keskeinen kysymys ei ole mahdollinen läpipääsyni eikä edes mahdollinen ehdokkuuteni. Keskeistä on, että kilpailevat poliittiset puolueet, konsensuksen vahtikoiraksi taantunut media tai poliittiseksi instrumentiksi värvätty oikeuslaitos eivät päätä, ketä ihmiset saavat vaaleissa äänestää. Valitsijayhdistykseen osallistuneet ovat kohottaneet kollektiivisen keskisormensa kohti mainittuja tahoja ja sanoneet, että he päättävät, ketä vaaleissa saa äänestää ja mistä asioista niissä saa puhua.

Hykerryttävä sivallus! Tämä yksistään on jo sen luokan näpäytys valtaeliitille, että perästä kuuluu.

ämpee

Quote from: Hippo on 21.04.2009, 15:13:33

"Hovitoimittaja" tulee joko ihan itse, tai kirjoittaa asiasta joka tapauksessa, vaikka ei tulisikaan.
Onkohan sittenkin kyse "huvitoimittajasta" ?? ;D
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Elisa

"Minua ärsyttää se, että Puumalainen koplineen ryöstää yhteiskunnastamme viattomuuden. He tonkivat sontakuoriaisten tavoin lelupakkauksia, lastenlaulujen sanoituksia ja karamellien käärepapereita ja etsivät niistä merkityksiä ja viestejä, joita niissä ei ole. He muuttavat kaiken koskettamansa likaiseksi. Neekerinsuukot Suukot kansikuvineen ovat yksi osa suomalaisten kollektiivista lapsuusmuistoa. Kukaan ei enää pysty muistelemaan niitä ajattelematta ohennettuja, leimaaviksi julistettuja huulia."

Jussi, olet rakas.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Ernst

Quote from: Elisa on 23.04.2009, 23:55:39
"Minua ärsyttää se, että Puumalainen koplineen ryöstää yhteiskunnastamme viattomuuden. He tonkivat sontakuoriaisten tavoin lelupakkauksia, lastenlaulujen sanoituksia ja karamellien käärepapereita ja etsivät niistä merkityksiä ja viestejä, joita niissä ei ole. He muuttavat kaiken koskettamansa likaiseksi. Neekerinsuukot Suukot kansikuvineen ovat yksi osa suomalaisten kollektiivista lapsuusmuistoa. Kukaan ei enää pysty muistelemaan niitä ajattelematta ohennettuja, leimaaviksi julistettuja huulia."

Jussi, olet rakas.

Olisi mukava, kun nuivaporukassa olisi joku nainen, jota voisi kutsua rakkaaksi. Jussia kun nyt ei piintyneenä heterona oikein viitsi rakastaa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Elisa

Quote from: M on 23.04.2009, 23:58:42

Jussi, olet rakas.

Olisi mukava, kun nuivaporukassa olisi joku nainen, jota voisi kutsua rakkaaksi. Jussia kun nyt ei piintyneenä heterona oikein viitsi rakastaa.

Enkö minä ole sinulle rakas?  ???
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

IDA

Quote from: Elisa on 24.04.2009, 00:05:31

Jussi, olet rakas.

"...Ellu jäi sen taksi alle, joka kääntyessään vasemmalle ei suuntamerkkiä näyttänytkään, vaikka väitti niin. Elisa mitä mä teen?"

:)

Minusta tuo lainaus tuosta kirjoituksesta on yksi ydinkohtia koko jutussa. On oireellista, että Jussin kirjoituksista ei yleisesti huomata noita.

Ernst

Jussi, olet rakas.

No niin, heti löytyi yksi!
Olet rakas!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

reino

Quote from: M on 24.04.2009, 09:26:10

Jussi, olet rakas.

No niin, heti löytyi yksi!
Olet rakas!

Nuivaforumilla jokainen ketju on rakkausketju!  :-*

rapa-nuiv

Quote from: M on 23.04.2009, 23:58:42Jussia kun nyt ei piintyneenä heterona oikein viitsi rakastaa.

Mestarin rakkaus
on kuin meren aalto
Kuin tuulen henki
päällä nuivan maan

Jussi sua rakastaa
Sen Jussin Kirja ilmoittaa
Jussi sua rakastaa
niin Scripta opettaa
Jaxuhali !

Neiti M

Ei, nyt ei voinut enää mitään... Sain niin makeat naurut tuosta "Mestarin rakkaudesta", että pakko oli ruveta postaamaan. Tämä on omituinen yhdyskunta.

Olen roikuskellut foorumilla jotensakin koukuttuneena, mutta ajatellut etten osallistu enkä rekisteröidy, koska iso osa agendasta ei ns. vastaa sydämeen. Loppujen lopuksi Scriptankaan koukuttavuus ei taida perustua siihen itse asiaan (jostain syystä minulla on vakaa usko siihen, että monikulttuuri-katastrofia ei Suomeen tule, vaikka elkeitä siihen suuntaan vähän aikaa olisikin).

Minua suuresti huvittaa ja viihdyttää tämä porukka itsessään, alkaen älykääpiötohtorista ja jatkuen Mikä-Kätevään, muka-asiallisiin moderoijiin ja kaiken maailman propellipäähiippareihin. Kaiken huippuna sitten jotkut älykkään kritisoijan kaapuun pukeutuneet, jotka eivät sittenkään malta pysytellä erossa tästä kuohunnasta. Itse lukeudun kai näihin sipsutteleviin siiseleihin, jotka nautiskelevat ilmapiiristä ja sisäpiirihuumorin kukkasista.

Onko kyseessä historiallinen poliittisen kulttuurin käännekohta vai toisensa löytäneiden älyllisesti, humoristisesti ja vastarannallisesti suuntautuneiden kiiskien kohtaaminen? Kas siinä pulma.