News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Jussi Halla-ahon kirjoituksia

Started by lot, 07.12.2008, 13:30:08

Previous topic - Next topic

Jauhonaama

http://halla-aho.com/scripta/hieman_uhkailuista.html

Koskien kyseistä kirjoittelua. Onkohan noista uhkailuista muuten tehty rikosilmoituksia?

Nyt kun uudet rasismi ja viharikossäädoksetkin ovat tulossa voimaan http://hommaforum.org/index.php/topic,49623.0.html

Kyllähän noissa facebook kirjoituksissa selkeästi uhkaillaan persuja ryhmänä, nääs  ???

MaisteriT

Quote from: Jauhonaama on 13.05.2011, 13:29:38
Koskien kyseistä kirjoittelua. Onkohan noista uhkailuista muuten tehty rikosilmoituksia?

Ei kuulemma tartte, koska Jorma Kalskeen mukaan

Quote- Kyllä me olemme tulkinneet niin, että esimerkiksi kansanedustajiin ja ministereihin kohdistuvat uhkaukset ovat virallisen syytteen alaisia - halusivatpa nämä asianomaiset itse reagoida niihin syytevaatimuksella tai eivät, Kalske kertoo YLE Uutisille.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Jauhonaama

Quote from: MaisteriT on 13.05.2011, 14:49:49
Ei kuulemma tartte, koska Jorma Kalskeen mukaan

Quote- Kyllä me olemme tulkinneet niin, että esimerkiksi kansanedustajiin ja ministereihin kohdistuvat uhkaukset ovat virallisen syytteen alaisia - halusivatpa nämä asianomaiset itse reagoida niihin syytevaatimuksella tai eivät, Kalske kertoo YLE Uutisille.

Niin ei varmaan tarvitsisi jos persu sanan tilalla olisi n-sana esimerkiksi.

Onkohan kellään faktatietoa, tutkitaanko noita uhkauksia tällä hetkellä mitenkään, vai jätettiinkö asia sikseen?

Gordon Freeman

http://www.halla-aho.com/scripta/oppitunteja_politiikan_etiikasta.html

Moni on miettinyt samaa viime aikoina.
Toinen varsin selkärangaton joukko on kyllä SDP.
Ja kyllä Vasurienkin hallitusinto kovasti nyt hämmentää.
KDlla myös hyvä mahdollisuus tuhota maineensa nyt.

Itseasiassa vain PS ja Kok ajaneet selvää linjaa.

isomaha

Quote from: Gordon Freeman on 13.05.2011, 17:33:33

Juu, tässä huomaamme myös median kaksoisstandardit taas kerran : jos PS kääntäisi takkia tuohon malliin kuin Vihreät de Takinkääntäjät niin media kuolisi onnesta.

Eipä hirveää itkua Vihreiden venkoilusta näy esim Ilta-Tunkiossa. Myös IltaKomposti on melko hiljaa. Korkeintaan asia on "Vakava Päätös" tms. PS:n tapauksessa otsikko olisi 72pts ja caps lockilla boldattuna "PETOS"

Isbi

Tavallaan näkisin kyllä että lehtien otsikointi näistä takin käännöistä tavallaan korreloi kannattajakunnan hyväksynnän kanssa.  ;D
...vaan eihän täällä liekit uhkaa. Täällä pikkuhiljaa pohjaan poltetaan.

Tropicana-make

Kiitti jussi!

tässähän näkyy taas ihan selvästi, konkreettisesti, miten vihreär on "koijannut" kansaa. Sanotaan sitä, tehdään tuota toista. Onneksi tuostakin jo varmaan osaavat tulla hieman "nuivemmille" vesille.!
Yhteistyöllä voittoon!

Huumorimielellä nuivia juttuja :D

Amisjätkä

Quote from: isomaha on 13.05.2011, 21:46:30
Juu, tässä huomaamme myös median kaksoisstandardit taas kerran : jos PS kääntäisi takkia tuohon malliin kuin Vihreät de Takinkääntäjät niin media kuolisi onnesta.

Eipä hirveää itkua Vihreiden venkoilusta näy esim Ilta-Tunkiossa. Myös IltaKomposti on melko hiljaa. Korkeintaan asia on "Vakava Päätös" tms. PS:n tapauksessa otsikko olisi 72pts ja caps lockilla boldattuna "PETOS"

Kuinkahan moni vihreiden äänestäjä olisikaan jättänyt äänestämättä jos olisi tietänyt Vihreiden menevän hallitukseen?  :roll:

Melkoinen olkinukke. :D

Eino P. Keravalta

Quote from: ktv on 14.05.2011, 02:05:38
Hakkaraisen yleiset "neekeriukko" ja imaami" imitaatiot hipovat laittomuuksia ja ovat vihailmaisuja; Kalskeen mukaan.

Kosovoalbaanimuslimin uhkaukset: "Pudotan Hakkaraisen ensimmäisellä" taas eivät täytä vihakirjoituksen tunnusmerkistöä Kalskeen mukaan.

Suomessa näköjään on kahdenlaisia lakeja alkuperäisille, ja tänne muuttaneille?

Näinhän se on. Rotusorto elää Suomessa vahvana ja sen alistettuina kohteina ovat kantaväestön edustajat. Ja Suomessa rotusorto on oikein valtiovallan erityissuojelussa. Historia näyttää, mihin tämä johtaa. Tuskin mihinkään kauniiseen kuitenkaan.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Sibis

Quote from: Eino P. Keravalta on 14.05.2011, 09:29:46
Quote from: ktv on 14.05.2011, 02:05:38
Hakkaraisen yleiset "neekeriukko" ja imaami" imitaatiot hipovat laittomuuksia ja ovat vihailmaisuja; Kalskeen mukaan.

Kosovoalbaanimuslimin uhkaukset: "Pudotan Hakkaraisen ensimmäisellä" taas eivät täytä vihakirjoituksen tunnusmerkistöä Kalskeen mukaan.

Suomessa näköjään on kahdenlaisia lakeja alkuperäisille, ja tänne muuttaneille?

Näinhän se on. Rotusorto elää Suomessa vahvana ja sen alistettuina kohteina ovat kantaväestön edustajat. Ja Suomessa rotusorto on oikein valtiovallan erityissuojelussa. Historia näyttää, mihin tämä johtaa. Tuskin mihinkään kauniiseen kuitenkaan.

Näitä lakeja voi muuttaa VAIN jos on hallituksessa.
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Sibis

Jos kansanedustajista enemmistöllä ei ole selkärankaa niin mitä hyödyttää pienen osan "selkäranka"?

Ei mittään, sanon minä!

Rakkaudessa ja politiikassa ovat kaikki keinot käytettävissä.

Sallikaa mun nauraa jos luulette, että neljän vuoden kuluttua "selkärankaa" arvostetaan. Se unohdetaan vaikkapa trikillä, hallituksen kaatuminen, vuosi ennen vaalia.
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Phobos

Quote from: Gordon Freeman on 13.05.2011, 17:33:33

Hyvä kirjoitus, lyhyt ja ytimekäs.

Ei suuri osa Vihreiden kannattajista vaadi mitään loogista linjaa. Ne vähät, jotka vaativat, toivottavasti lähtivät rivistä näissä vaaleissa.

Itse olen kovasti pettynyt SDPn päätöksiin. Luulin jo, että jotain konkreettista tapahtuu. Suomen politikointi menee toistaiseksi aivan samalla kaavalla kuin ennenkin.
Scientific beliefs are supported by evidence, and they get results. Myths and faiths are not and do not.
- Richard Dawkins

repo

Quote from: Pate on 14.05.2011, 12:09:42
Näitä lakeja voi muuttaa VAIN jos on hallituksessa.

Kyllä niitä nimenomaan muutetaan valiokunnissa ja valmistelutyössä sekä luonnollisesti voidaan vielä lopulta hylätä, jos Eduskunnassa ei olisi kaiken yli kävelevää puoluekuria. Ainoastaan hallituksessa olemalla voi olla aloitteellinen, johon oppositiossa olevilla on paljon huonommat mahdollisuudet. Mahdollisuudet perustuu lähinnä hallituksen hyväntahtoisuuteen, jota hallitus/oppositio-asetelmassa hallitus ei luonnollisesti oppositiolle suo (ideaalimaailmassa asia ratkaisisi).

Jos tuleva hallitus ei tuo käsittelyyn ensimmäistäkään laki- tai asetusehdotusta, joissa voidaan vaikuttaa mm. maahanmuuttoon, niin sitten oppositio on kyseisen asian muuttamisen suhteen melko kädetön. Lähinnä opposition vaihtoehdot ovat puheilla haastaminen, välikysymysten käyttö ja aloitteet.

Quote from: Pate on 14.05.2011, 12:18:58
Jos kansanedustajista enemmistöllä ei ole selkärankaa niin mitä hyödyttää pienen osan "selkäranka"?

Ei mittään, sanon minä!

Rakkaudessa ja politiikassa ovat kaikki keinot käytettävissä.

Sallikaa mun nauraa jos luulette, että neljän vuoden kuluttua "selkärankaa" arvostetaan. Se unohdetaan vaikkapa trikillä, hallituksen kaatuminen, vuosi ennen vaalia.

Olet tietysti realisti etkä idealisti tässä näkemyksessäsi tai sitten nykyinen tapa tehdä politiikkaa vastaa ideaaliasi.

Hardcore realisti vain unohtaa tai jättää täysin huomiotta, että idealismillakin tehdään politiikkaa. Minusta Katainen veti täysin idealistista politiikkaa vakauspakettipäätöksen läpiviemisessä, sen verran vähän on tullut järkeviä vakauspakettia tukevia perusteluja. Katainen on itse ollut puheissaan monesti idealisti, mm. vaali-iltana hän sanoi kunnioittavansa vaalitulosta. Minusta hänen toiminnassa ei ollut enää loppumetreillä enää mitään kunnioituksen rippeitä vaalitulosta kohtaan vaan melko puhdasta voimapolitiikkaa. Voipi olla, että muissa leireissä tästä otetaan opiksi ja luvassa on melko riitaisa hallitustaival. Periksi ei anneta, jolloin Kokoomuksen kannattajille voi olla tulossa kovin ikäviä yllätyksiä ja homma vielä kääntyy pahasti Kataisen tappioksi.

Perussuomalaisten idealismia on ollut lähteä tekemään "rehellisesti" ja "suoraselkäisesti" politiikkaa. Sille on tilausta, mutta toisessa vaakakupissa on tietysti käytännöllinen realismi, jonka nimissä mm. tämän idealistisen tavoitteen saavuttamiseksi ei kannattaisi uhrata kaikkia muita tavoitteita.

En tiedä, enkä halua neuvoa. Pohdin vain.

Mitä tulee Halla-ahon viimeiseen kirjoitukseen, niin itse näen sen olevan erittäin ytimekäs ja lukijaa haastava kirjoitus juuri tässä idealismia vs. realismia ja nykyinen poliittinen tapa vs. Perussuomalainen ideaali poliittisesta tavasta.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Arvoton

SDP:stä sen verran, että he saivat Portugali-pakettiin Suomen osalta mukaan pikku ehtoja.

Tuomiojan Eki sanoi juuri, että hallituksen muodostaja voidaan vaihtaa Jykestä johonkin toiseen. Itselleni tuli sama mieleen tässä viikolla.

Gordon Freeman

^eivätkös ne SDPn ehdot olleet samat jotka paperissa oli jo etukäteen? Jos HSn uutisen oikein ymmärsin, niin SDP ei muuttanut mitään, vaan bluffasi.

SDP tietysti haluaisi Persut pykälään hallitukseen ja tuskin on tyytyväinen nyt muodostuvaan suhtkoht oikeistolaiseen poppooseen. Väittäisin, että varsin pettynyttä väkeä on siellä, kun ensin piti olla sovittelijan rooli kokoomuksen ja persujen välissä, mutta kun persut vetäyty oppositioon, niin Jyrkiboy tekee päätökset.

Kuka lohduttaisi Juttaa? :'(

Phobos

^näin minäkin olen käsittänyt. Siksi olenkin pettynyt.
Scientific beliefs are supported by evidence, and they get results. Myths and faiths are not and do not.
- Richard Dawkins

Jouko

En ole huomannut että media olisi millään tavalla moittinut Virheitä tai syyttänyt takinkäännöstä ainakaan vielä. Jos ei ollenkaan, niin sekin vahvistaa mihin suuntaan valtamedian sympatiat aina ovat.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Lasse

NOVUS ORDO HOMMARUM

B52

"Vertailukohdaksi voimme ottaa tuoreen tapauksen Tampereelta. 14.5. kaksi tummaihoista mieshenkilöä oli napannut nuoren naisen pakettiautoonsa ja tehnyt tälle seksuaalista väkivaltaa."

Pieni korjaus tekstiin, minun mielestä tekijöitä oli kolme:

"Tyttö oli työnnetty tavaratilaan, jossa oli ollut toinen tummaihoinen mies.
Myös kuljettaja oli ollut tummaihoinen."

Okei, kaksi oli napannut, yksi kuljettanut.

Ja tekotapa on selkeä, yksi nussi, kaksi piti kiinni.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Phobos

Quote from: Gordon Freeman on 15.05.2011, 13:55:55
http://www.halla-aho.com/scripta/kauheaa_ja_vahemman_kauheaa.html

1 moar

Kaksinaismoralismi ja huhutornarilumipallo-efekti nostettu pöydälle. Sitten katsotaan kiinnostaako vanhaa mediaa.
- Richard Dawkins

Juha Päivärinta

Quote from: Phobos on 15.05.2011, 14:22:36

1 moar

Kaksinaismoralismi ja huhutornarilumipallo-efekti nostettu pöydälle. Sitten katsotaan kiinnostaako vanhaa mediaa.

Kuinka kauan aiot odottaa? :)
Ex-Jekku

Phobos

Quote from: Jekku on 15.05.2011, 14:23:55

1 moar

Pidätän hengitystäni.
- Richard Dawkins

Jouko

Väkivalta tulee lisääntymään koska virkavalta on täysin munatonta puuttumaan asoiden kulkuun. Askarrellaan harrastelijamaisesti kaikenlaisten kuvitteellisten uhkien parissa. Jussi voisi kysyä kahden kesken siltä kansanedustaja Tolvaselta joka on poliisi, mitä mieltä hän on tilanteesta. Niin minä ainakin tekisin. Hyvä juttu että hän kumminkin perehtyy tähän ongelmavyyhteen käytännön tasolla. Jäämme odottelemaan lisää tietoa.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

B52

1 moar

Phobos, voit tilata hautapaikan huoleti, et tule näkemään media kiinnostusta asiasta.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Snuiva

Quote from: Phobos on 15.05.2011, 14:26:08

1 moar

Pidätän hengitystäni.

Onneksi tajuton alkaa hengittämään.

Lasse

Anu Partaselle voisi laittaa vinkkiä...

--Lasse
NOVUS ORDO HOMMARUM

ElenaDaylights

Näin se homma etenee ja Scripta sykkii. Olen ihmetellyt miten T. Harakan tapaiset "laatujournalistit" voivat elää tuollaisen tietoisen vääristelyn elämässä? Ei minun omatunnolla tulla koskaan toimittajaksi. Ehkä juju on juurikin siinä.
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Angelos

Quote from: ElenaDaylights on 15.05.2011, 14:42:03
Näin se homma etenee ja Scripta sykkii. Olen ihmetellyt miten T. Harakan tapaiset "laatujournalistit" voivat elää tuollaisen tietoisen vääristelyn elämässä? Ei minun omatunnolla tulla koskaan toimittajaksi. Ehkä juju on juurikin siinä.

Mieli on kiehtova asia. Se näkee sen, mikä vahvistaa sen omia skeemoja.

Keskipohojalainen

Olen uusi foorumilla ja "löysin" Jussin kirjoitukset vasta kuluneen kevään aikana.
Onneksi on hänen kaltaisijaan ihmisiä jotka uskaltavat minun puolestani kirjoittaa niistä ajatuksista joita minullakin pyörii mielessäni.
Aivan loistavaa kynän käyttöä, suorastaan viiltävää veistelyä....
Käyn nykyään joka aamu ensi töikseni tarkastamassa josko Jussi olisi taas avannut kirjallisen arkkunsa.
Odotan malttamattomana niitä eduskunnan välikysymyksiä joita hän tulee esittämään mm. maahanmuutton liittyvistä asioista hallituksellle, edellyttäen tietysti että hän istuu seuraavat neljä vuotta oppositiossa.
EU-Integraatio etenee vääjämättä....