News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Jussi Halla-ahon kirjoituksia

Started by lot, 07.12.2008, 13:30:08

Previous topic - Next topic

foobar

Tiedän, että ajatuskokeeni on voimakkaasti kontroversiaali, mutta mielestäni ainoa tapa jolla Eurooppa voi lopulta tämän ongelman ratkaista on tulkinta, jonka mukaan kaikkien tiettyjä matkustajakriteerejä täyttämättömien rekisteröimättömien alusten alueelleen saapuminen on laittomien taistelijoiden hyökkäys, johon saa vastata millä tahansa määrällä voimaa. Henkilöt, jotka onnistuneesti pääsisivät tästä seulasta läpi (esim. salamatkustajina) olisivat rekisteröityjen aluksen lähtövaltion vastuulla, kansalaisuudestaan riippumatta.

Tämä lopettaisi varmuudella afrikkalaisten laittoman vyöryn Välimeren yli Eurooppaan. Asennemuutoksen toki pitäisi olla valtava, mutta en kykene keksimään lopulta mitään muuta keinoa, joka johtaisi ongelman todelliseen poistumiseen. Todennäköisesti jo vuodessa tulijoihin tykkitulella vastaamisen aloittamisen jälkeen välimeren pohjaan päätyisi *vähemmän* afrikkalaisia kuin nyt. Eivät hekään täysiä idiootteja ole.

Ja niin, tässä ei ollut kyse afrikkalaisten Eurooppaan saapumisen kieltämisestä. Paperityöllä luvan saaneet saisivat tulla virallisia reittejä ja turvallisesti niinkuin ennenkin. Ei minulla heitä vastaan ole mitään, vaan niitä, jotka selkeästikin haluavat olla noudattamatta yhteisiä sääntöjä. Mielestäni huonompaa signaalia tuskin voi kenellekään antaa kuin sen, että jos olet tarpeeksi taitava huijari ja salasoutaja, saat palkinnoksi elatuksen loppuelämäksi. Niinkutsuttu viidakkorumpu kyllä kertoo tämän viestin muillekin orastaville opportunisteille, ja tällaisten houkuttimien vaikuttaessa niitä on paljon Euroopan kantokykyä enemmän.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

KTM

#9721
Quote from: Pike84 on 18.01.2014, 05:36:21
Quote from: KTM on 16.01.2014, 19:07:47

QuoteJos siis laillisia maahantulokanavia lisätään, laiton siirtolaisuus kyllä vähenee (tai loppuu), mutta itse ongelma, jota kielloilla ja rajoituksilla pyrittiin ehkäisemään, ei poistu eikä muutu.

Ei vähene eikä lopu, vaan ne jotka eivät uutta laillista reittiä eurooppaan pääse jatkavat edelleen tänne pyrkimistä laitonta reittiä.

Todennäköisesti laillisella reitillä ei olisi yhtään minkäänlaista vähentävää vaikutusta laittomaan eurooppaan pyrkimiseen.

Loppuuhan laittomuus, kun se laillistetaan.


Joo, mutta kun miettii mitä tapahtuu jos uusia ns. laillisia reittejä lisätään. Tämä ilmeisesti tarkottaisi sitä että afrikkalaiset voisivat kotimaassaan jättää jonkin hakemuksen eurooppaan. No, hakemuksen jättäminen on moninverroin helpompaa kuin lähteä etsimään ihmissalakuljettajaa viemään heidät veneellä eurooppaan. Eli hakijoita olisi monikymmen- ellei monisatakertainen määrä siihen nähden mitä nyt tulee laittomasti veneellä. Voi olla että lähes jokainen hakisi.

Euroopalla ei ole mitään mahdollisuutta ottaa kaikkia halukkaita tänne, koska määrä olisi täysin tolkuton, luultavasti >50% koko afrikan väestöstä, eli täydellinen rajojen avaus ei ole käytännössä mahdollista.

Mutta mikäli rajoja ei avata täysin ja jokaista halukasta päästetä, niin silloin muuttolupaa hakeneista voidaan ehkä lupa myöntää kuinka monelle? 10% hakijoista, tai vain 1% hakijoista? Silloin suurin osa >90% saa kielteisen päätöksen. Niin, ja kuka kösittelisi kaikki nämä sadat miljoonat hakemukset? Ja kuka maksaisi hakemusten käsittelyn ja muuttoluvan saaneiden matkat eurooppaan?

Luuletteko sitten että kielteisen päätöksen saaneet tyytyvät päätökseen? No ei varmasti, vaan suuri osa kielteisen päätöksen saaneista alkaa etsiä ihmissalakuljettajia, jotka tuovat heidät tänne laittomasti veneellä aivan kuten nytkin.

Olen aika varma että ns. lailliset muuttokanavat eivät ole minkäänlainen ratkaisu, vaan ongelmien pahennuskeino, koska sitten porukkaa lappaisi tänne entistä enempi laillista reittiä ja täsmälleen yhtä paljon kuin ennenkin sitä laitonta reittiä pitkin.

Musta tuntuu että laillisten muuttokanavien ehdottajat eivät ole ajatelleet pätkääkään sitä mitä se käytännössä tarkoittaisi ja mitkä olisivat käytännön seuraukset.


Sitä paitsi laillisia reittejähän on jo nyt vaikka millä mitalla, tänne pääsee laillisesti opiskelemaan ja myös töihin mikäli on relevanttia osaamista, etc.


Nikolas

Quote from: foobar on 18.01.2014, 09:15:26

Tiedän, että ajatuskokeeni on voimakkaasti kontroversiaali, mutta mielestäni ainoa tapa jolla Eurooppa voi lopulta tämän ongelman ratkaista on tulkinta, jonka mukaan kaikkien tiettyjä matkustajakriteerejä täyttämättömien rekisteröimättömien alusten alueelleen saapuminen on laittomien taistelijoiden hyökkäys,


Jos he ovat aseettomia, olisi aika väkinäistä yrittää tulkita heidät taistelijoiksi. Mutta aseettomia valloittajia he ovat silti. Ehkä elintila on nykyään epämuodikas sana, mutta oma alue ja rauhaisa hyvin hoidettu asuinympäristö on nähtävä varallisuutena, jolle ei ole muuta korviketta kuin vastaava alue jossain muualla tällä planeetalla. Elintilan kokonaismäärä on rajallinen, eikä sitä ole tulossa lisää. Kuinka helpolla luovumme siitä?

Tragedian synty

Quote from: Nikolas Ojala on 18.01.2014, 09:31:48
Jos he ovat aseettomia, olisi aika väkinäistä yrittää tulkita heidät taistelijoiksi.

On sitä ennenkin esiintynyt paljain käsin taistelevia. Rikostilastot kertovat, mitä he täällä tekevät.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

VMJ

Jussin kirjoituksista voisi koota näin vaalien lähestyessä uuden kirjan siis tyyliin "Kirjoituksia uppoavasta Lännestä, osa 2". Ensimmäisen osan viimeinen kirjoitus oli "198. Yltyvästä työvoimapulasta, 30.5.2008.". Samalla voisi tienata vähän vaalirahaa. Jos painosmäärä on 2000 ja hinta 100 euroa, niin vaalirahaa kertyy 200 000 miinus kulut. Samalla satasen lahjoittajat saisivat hyvää lukemista.
Homma ^^!!

Maisteri Vihannes

Quote from: VMJ on 18.01.2014, 09:55:07
Jussin kirjoituksista voisi koota näin vaalien lähestyessä uuden kirjan siis tyyliin "Kirjoituksia uppoavasta Lännestä, osa 2". Ensimmäisen osan viimeinen kirjoitus oli "198. Yltyvästä työvoimapulasta, 30.5.2008.". Samalla voisi tienata vähän vaalirahaa. Jos painosmäärä on 2000 ja hinta 100 euroa, niin vaalirahaa kertyy 200 000 miinus kulut. Samalla satasen lahjoittajat saisivat hyvää lukemista.

Mieluummin 5000kpl ja 30€, niin useampi kykenee kirjan hankkimaan. Ne joilla on ylimääräistä rahaa voivat lahjoittaa sitä muutenkin.

Artikkelikokoelma olisi tietenkin kiva, mutta mieluummin näkisin Jussilta monografian joka kattaa kaikki hänen blogissaan käsittelemänsä aiheet. Mutta todennäköisesti hänellä on aikaa tuollaiseen vasta poliittisen aktiiviuran päätyttyä, toivottavasti nimikin on silloin esimerkiksi "Post Scriptum - Lännen läheltäpiti uppoaminen ja siitä selviäminen".

vainukoira

Nyt en ymmärrä olenkaan miksi puhutaan nuivasti taakoista, kun paateilla seilaa osaajia. Sitä paitsi työvoimapula on aivan ovella.

guest3656

19 vuotta takaperin Suomi liittyi EU:iin. Päätöstä pidettiin pysyvänä integroitumisena lähtiseen talousalueeseen. Harva ymmärsi tuolloin, että vapaakauppa tulee koskemaan myös Suomen kansaa. Suomalaisten arvo vapailla markkinoilla on kuitenkin laskenut lähelle nollaa. Arvonsa täysin menettänyt kansa ei enää kykene vastaamaan itse omasta tulevaisuudestaan, siksi EU:n ankara poliittinen ohjaus on väistämätön seuraus tyhmyydestä. Kansalle, joka kävelee talvipakkasilla sukkasillaan jos kengät kielletään, taakanjako on vain yksi uusi naula kirstuun. Seuraavissa vaaleissa äänestetään taas nöyrästi samoja puolueita, joiden agendalla on vain yksi ja sama asia: suomalaisten suvereeniteetin mahdollisimman suuri poisluovuttaminen ylikansallisille toimijoille.


Tosiasiallinen Nuiva

Non poteris veritatem

Maastamuuttaja

US siivosi jutustaan Halla-ahon esittämät tiedot EU:n taakanjakoon liittyvistä kaavailuista. Eli pääasian. Lienee liian vaikea aihe supistuvalle lehdistölle.

foobar

Quote from: Maastamuuttaja on 18.01.2014, 14:56:30
US siivosi jutustaan Halla-ahon esittämät tiedot EU:n taakanjakoon liittyvistä kaavailuista. Eli pääasian. Lienee liian vaikea aihe supistuvalle lehdistölle.

Noh. Hesari ei takuulla julkaisisi edes linkkiä blogiin.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

KJ

US on klikkausotsikoinnin epävirallinen Suomen mestari: Poliisi tutki peräsuolen kolmesti – Miehelle 1,6 milj. $:n korvaukset; Salainen poliisimääräys – Näin Paatero selittää, jne. Koska Halla-aho -uutiset nousevat Ampparissa lähes poikkeuksetta äänestetyimpien joukkoon, niin niitä US tekee. Ja hyvä niin.
What would Gösta Sundqvist do?

Pike84

KTM: Juu totta, samoilla linjoilla ollaan. Tuo laillisuuden/laillisten kanavien lisääminen nyt oli lähinnä teoreettista pohdintaa, ja toivottavasti myös sellaisena pysyy.

Tosiasiallinen Nuiva


Aika haasteellinen ajatus, että kaikkialle voitaisiin tunkea 1000 ihmistä/km2, niinkuin tuossa dokumentissa todettiin.
Inarin kunnan pinta-ala on 17,333.77 km2 ja asukasluku 6,726 henkeä. Joku siis tosissaan väittää, että Inarin jänkhälle voisi tunkea 17 333 770 asukasta. :o
Non poteris veritatem

ämpee

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 18.01.2014, 18:19:17

Aika haasteellinen ajatus, että kaikkialle voitaisiin tunkea 1000 ihmistä/km2, niinkuin tuossa dokumentissa todettiin.
Inarin kunnan pinta-ala on 17,333.77 km2 ja asukasluku 6,726 henkeä. Joku siis tosissaan väittää, että Inarin jänkhälle voisi tunkea 17 333 770 asukasta. :o

Näin talvi-aikaan tuon voi tehdä kerran kuukaudessa.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Miniluv

#9735
Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 18.01.2014, 18:19:17

Aika haasteellinen ajatus, että kaikkialle voitaisiin tunkea 1000 ihmistä/km2, niinkuin tuossa dokumentissa todettiin.
Inarin kunnan pinta-ala on 17,333.77 km2 ja asukasluku 6,726 henkeä. Joku siis tosissaan väittää, että Inarin jänkhälle voisi tunkea 17 333 770 asukasta. :o

Raportti ilmoittaa Suomen pinta-alaksi 338 000 km2 (s. 112). Tämä lukema sisältää sisävesistöt, joten Inarin kohdalla suunnitelmiin ilmeisesti kuuluu joko kidusten geenimanipuloiminen maahanmuuttajille tai Inarijärven kuivaaminen.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

RTT

Quote from: Jussi Halla-ahoKoska ulkorajojen pitävyys on Schengenin vuoksi jokaisen jäsenmaan yhteinen ja yhtäläinen intressi, EU:lla pitäisi mielestäni tarvittaessa olla mahdollisuus ottaa vastuu yksittäisen jäsenmaan ulkorajan valvonnasta.
Miksi tälläinen Brezhevin oppi olisi parempi ratkaisu kuin Schengenin sopimuksen hyllyttäminen rajavalvontaan kykenemättömän jäsenmaan kanssa?

Nikolas

Quote from: Miniluv on 18.01.2014, 18:47:50

Inarin kohdalla suunnitelmiin ilmeisesti kuuluu joko kidusten geenimanipuloiminen maahanmuuttajille tai Inarijärven kuivaaminen.


Ei kun ne kaikki mahtuu sinne järven jäälle.

Maastamuuttaja

Aikoinaan kansakoulussa pänttäilin päähäni mm. Suomen pinta-alan. Silloin ei ollut aavistustakaan siitä, että tuota lukemaa tultaisiin vielä tarkkaan syynäilemään jossakin valtakeskuksissa pahoin aikein.

ike60

Quote from: Nikolas Ojala on 18.01.2014, 09:31:48
Quote from: foobar on 18.01.2014, 09:15:26

Tiedän, että ajatuskokeeni on voimakkaasti kontroversiaali, mutta mielestäni ainoa tapa jolla Eurooppa voi lopulta tämän ongelman ratkaista on tulkinta, jonka mukaan kaikkien tiettyjä matkustajakriteerejä täyttämättömien rekisteröimättömien alusten alueelleen saapuminen on laittomien taistelijoiden hyökkäys,


Jos he ovat aseettomia, olisi aika väkinäistä yrittää tulkita heidät taistelijoiksi. Mutta aseettomia valloittajia he ovat silti. Ehkä elintila on nykyään epämuodikas sana, mutta oma alue ja rauhaisa hyvin hoidettu asuinympäristö on nähtävä varallisuutena, jolle ei ole muuta korviketta kuin vastaava alue jossain muualla tällä planeetalla. Elintilan kokonaismäärä on rajallinen, eikä sitä ole tulossa lisää. Kuinka helpolla luovumme siitä?

Turha tuohon on mitään taistelutoimintaa ottaa. Asian voi ratkaista ihan normaalin viranomaistoiminnan puitteissakin, kunhan säännöksiä muutetaan.

EU voi esimerkiksi rajoittaa aluevesillään liikkumista siten, että jokaisen niillä liikkuvan aluksen pitää olla joko EU:n alueella rekisterissä tai omata luvan liikkumiseen. Lupa myönnettäisiin rutiininomaisesti rahtilaivoille ja kaikille muillekin, joilla on asiallista asiaa EU:n aluevesille. Jos lupaa ei olisi, viranomaiset voisivat takavarikoida aluksen. Sen jälkeen alus voitaisiin myydä vaikka etelä-Amerikkaan tai romuttaa. Jos luvallisella aluksella havaittaisiin ihmissalakuljetusta, lupa otettaisiin kyseiseltä alukselta pois, ja sen jälkeen tulo EU:n aluevesille merkitsisi suurta riskiä aluksen menettämisestä. Kun ihmissalakuljettajien alukset loppuvat, loppuu meritse tapahtuva ihmissalakuljetuskin. Voi myös käydä niin, että alusten vähetessä pohjois-Afrikan rannikolla niiden hinta nousisi, jolloin ihmissalakuljetus tulisi sitä kautta kannattamattomaksi.

Pike84

Tjaa... En ole tästä varma, mutta luulisin, ettei Välimeren ylittämiseen tarvittaisi kovin suurta tai kallista alusta. Kuka haluaisi ottaa vastuun suuresta määrästä halpoja takavarikoituja paatteja?

Entäs tuo rannikoiden valvonta kohdemaissa? Liian työlästä/kallista?

Maisteri Vihannes

Välimeren ylittäminen voi onnistua vanhalla vuotavalla aluksella, ja vaikkei onnistuisikaan niin ainakin sitä yritetään. Luulisin ettei pelko aluksen takavarikoinnista pahemmin pelota salakuljettajia jos matkustajien maksamat maksut ovat suuremmat kuin aluksen arvo.

Kuten Halla-aho toteaa, merellä olevia tai rantaan pyrkiviä ei voida käännyttää takaisin, vaan kyse on lähinnä meripelastusoperaatiosta. Kun porukka on noukittu talteen, heidät tuodaan Eurooppaan. Niin kauan kun Euroopalla ei ole valmiutta antaa siirtolaisten kuolla merelle, ei kohdemaiden rantojen aitaamisesta olisi juurikaan hyötyä. Merellä olevien siirtolaisten suhteen vaihtoehtoina on heidän kuolemansa tai maihinpääsy Eurooppaan. Jotta laiton maahanmuutto lakkaisi, on kolme vaihtoehtoa. Voidaan hyväksyä tulijoiden kuolemat merellä, ja tappaa jos ovat pääsemässä maihin. Voidaan estää heidän lähtönsä, tämä vaatii joko laajaa yhteistyötä Välimeren etelärannikon kanssa tai sotatoimia kyseisiä maita vastaan. Tai voidaan tehdä tulosta kannattamatonta. Välitön palautus kotimaahan, tai jos eivät kerro kotimaata, johonkin muuhun Afrikan maahan jonka kanssa on tehty vastaava sopimus heidän vastaanottamisestaan kuin Australialla on Papua-Uuden-Guinean kanssa.

P

#9742
Taas oli syyrialaisnurkkakuppilan miehitys vaihtunut. Nyt it-inssi ja kauppatieteilijä - 22-26v tms. olivat yövuorossa 24h raflassa.  Kertoivat avoimesti, että Venäjälle viisumin saa helpoimmin. EU on erittäin vaikea ja USA sekä Kanada maksavat viisumikuluineen liian paljon. 

Pietari on kiva kaupunki, mutta ei heitä varten. Suunta jonnekin muualle. Positiivistä oli kauppatieteilijän positiivisyys siitä, että Syyria voisi toivottavasti joskus nopeastikin löytää yhteisen sävelen. Toinen oli skeptisempi. Kauppatieteilijä vaikutti jopa halukkaalta paluun, jos sota loppuisi.

No nämä kaksi olivat koulutettuja ja kielitaitoisia. Keskusteltiin lennosta politiikasta ja historiasta. Mutta eihän heidän kaltaisiaan Suomeen oteta. Surkeimmat lukutaidottomat toki. Hakien suomalaisten veronmaksajien rahoilla..

Jokainen voi pohtia palkkaa, kun iso pita-shoarma salaateilla  maksaa 100 ruplaa (pikkaisen yli 2 €), keskellä yötä, (t 7 miljoonaisen kaupungin keskustassa ..  Joo kadulla on parkissa matkalla raflaan useampi (ilman Suomen autoveroa) 40-50 000€ auto + perusautokanta , joka on uudempaa kuin Suomessa. Ja tämäkin surkea ikivanha luukku kanavan rannalla on kunnosta riippumatta noin 200 K€uron  arvohaarukassa.

Joo ymmärrän poikia. Mutta. Heille eivät tosiaan portit aukene. Pitää olla sopeutumaton, kouluttamaton uskonnollinen fundamentalisti, jotta EU:n portit aukenevat ikuista ilmaista elämää varten, kolmanteen polveen?  :roll:  Muu ei ole sopivaa raaka-ainetta verovaroista elävälle "maahanmuuttoteollisuudelle"?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Nikolas

Quote from: Maisteri Vihannes on 19.01.2014, 01:32:01

Tai voidaan tehdä tulosta kannattamatonta. Välitön palautus kotimaahan, tai jos eivät kerro kotimaata, johonkin muuhun Afrikan maahan jonka kanssa on tehty vastaava sopimus heidän vastaanottamisestaan kuin Australialla on Papua-Uuden-Guinean kanssa.


Juurikin näin.

Ensin otetaan tulijat talteen ja otetaan heistä jokaisesta biometriset tunnisteet, jotka arkistoidaan mahdollista myöhempää tarvetta varten. Esimerkiksi sama tulija saattaa yrittää useamman kerran laitonta maahanmuuttoa tai hän voi vaikka onnistua karkaamaan väliaikaisesta majoituksesta. Valmiiksi tallennetuista biometrisistä tunnisteista voi olla paljonkin apua sellaisissa tapauksissa. Kun laittomat maahantulijat on tehty byrokratialle tutuiksi, heidät siirretään majoitukseen odottelemaan kuljetusta. Sieltä heidät sitten siirretään eräänlaisilla matkustajalaivojen ja rahtilaivojen välimuotoa edustavilla merialuksilla sopivan etäiseen maahan, jonka kanssa on tehty sopimus laittomien maahanmuuttajien vastaanottamisesta. Jos kyseinen maa olisi vaikkapa ANC:n hallitsema Etelä-Afrikan tasavalta, sieltä voisi paluukyydissä ottaa mukaan jonkun määrän lähtöhaluisia buureja.

Lalli IsoTalo

#9744
Tässä ketjussa on toistuvasti käytetty termiä "siirtolainen", vaikka kyseessä on "laittomasti maahan pyrkivä", tai "maahanmuuttorikoksesta epäilty". Esiorwellianiseen aikaan kansa kutsui tällaisia ihmisiä "rikollisiksi".

Quote from: Lalli IsoTalo on 24.11.2013, 10:10:34
Laittomat maahantunkeutujat ovat rikollisia, eivät siirtolaisia. He eivät ole muuttaneet maahan, vaan siirtyneet sinne laittomasti, ja oleskelevat siellä ilman työlupaa, oleskelulupaa, viisumia tai turvapaikkaa, mikä on vastoin lakia, mikä siis tekee heistä rikollisia.

Quote from: http://users.utu.fi/joukork/terms.htm
http://www.stat.fi/tk/tp/verkkokoulu/index.html
Siirtolainen on henkilö joka muuttaa pysyvästi asumaan toiseen maahan. Siirtolaisella tarkoitetaan sekä maahanmuuttajaa että maastamuuttajaa. Kansainvälisissä tilastoissa siirtolainen on henkilö, joka muuttaa maasta ainakin vuodeksi ulkomaille.

Quote from: http://fi.wikipedia.org/wiki/RikollinenRikollinen on henkilö, joka syyllistyy rikokseen.
Quote from: http://fi.wikipedia.org/wiki/LaittomuusRikos määritellään yleensä tietyn tunnusmerkistön täyttäväksi ja oikeudenvastaiseksi teoksi, joka osoittaa tekijässään syyllisyyttä.

Johtopäätös:

"Paperiton" ei ole siirtolainen, vaan maahanmuuttorikosepäilty.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

acc


http://www.halla-aho.com/scripta/eu_maahanmuutto_taakanjako.html
QuoteKreikan jälkeen puheenjohtajuus siirtyy heinäkuussa Italialle, joka Välimeren maana on Kreikan tavoin helisemässä siirtolaisvirtojen kanssa.


Siirtolaisilla on passit ja viisumit etukäteen hankittu ennen kohdemaahan tuloa. Jussi on antanut aivoihinsa luikerrella mokuttajien käyttämiä kielikuvia. Jos pelaa vastustajan säännöillä, ei voi voittaa.

Ja sitten Kreikasta. Maa voisi hankkia itselleen mielikuvan paikkana, jonne ei mennä oleilemaan ilman viisumia. Kreikkalaisten tulisi ryhdistäytyä. Maahantulijoille viisumipakko.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Nanfung

QuoteTässä ketjussa on toistuvasti käytetty termiä "siirtolainen", vaikka kyseessä on "laittomasti maahan pyrkivä", tai "maahanmuuttorikoksesta epäilty". Esiorwellianiseen aikaan kansa kutsui tällaisia ihmisiä "rikollisiksi".

Ehkä pitäisi palauttaa takaisin ruotsalaisten kirkonmiesten käyttämät määritelmät?
"inhysing: loinen, itsellinen, koturi, huonecunnainen"

http://www.genealogia.fi/lyh/i.htm
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

Pike84

Ehkä minä ajattelen tätä jotenkin naivisti tai jotain, mutta miksi tulijoita ei voida vain pysäyttää? Ei takavarikoida mitään, ei käännytetä saati pelasteta, vaan yksinkertaisesti ei päästetä läpi. Jos he ovat laivalla perille asti päässeet, niin miksei takaisin? Tai ihan mihin tahansa hevon kuuseen, mutta ei Eurooppaan. Ja miksi heidän kohtalonsa edes kiinnostaisi meitä, jos heillä ei ole lupia tulla sisään.

Niinkuin portsareina baarin ovella: sisään ei tulla ilman papereita, muusta viis. Problem?

Maisteri Vihannes

Quote from: Pike84 on 19.01.2014, 11:54:35
Ehkä minä ajattelen tätä jotenkin naivisti tai jotain, mutta miksi tulijoita ei voida vain pysäyttää? Ei takavarikoida mitään, ei käännytetä saati pelasteta, vaan yksinkertaisesti ei päästetä läpi. Jos he ovat laivalla perille asti päässeet, niin miksei takaisin?

Useinhan noita pelastetaan merestä laivan upottua, tai salakuljettajan heitettyä lastin mereen lähellä kohderantaa. Saattavat myös argumentoida, että Välimeren etelärannalla heitä ei päästettäisi takaisin maihin vaan tapettaisiin. Eurooppalaiseen ajatusmaailmaan ei mahdu se, että annetaan hädänalaisten kuolla jos on mahdollista pelastaa heidät - tässä tapauksessa ottamalla rantaan Euroopan puolelle. Tuo on sinänsä hyvä ajatus, keskeinen osa länsimaista ajatusmallia, enkä haluaisi että siitä luovutaan. Harmi vain että sitä käytetään häikäilemättä hyväksi. Euroopalla ei kuitenkaan ole velvollisuutta ottaa jokaista halukasta elätettäväkseen. Karkotukset olisivat paras tapa ratkaista tämä ongelma.

Maisteri Vihannes

Quote from: Nikolas Ojala on 19.01.2014, 06:56:05
Sieltä heidät sitten siirretään eräänlaisilla matkustajalaivojen ja rahtilaivojen välimuotoa edustavilla merialuksilla sopivan etäiseen maahan.

En usko että tuohon tarvitsee kehittää uutta alustyyppiä. Eikös vanhoja ruotsinlaivoja ymv käytetä Aasiassa siten, että hyttikapasiteettia kasvatetaan laittamalla sängyt kolmeen kerrokseen. Polttoainetankkeja voinee tarvittaessa tehdä lisää autokannelle. Loppuosa autokannesta voidaan täyttää rahdilla, vaikka lahjoitettavilla avustustarvikkeilla.

Samalla kenties pieni piristys suomalaiselle telakkateollisuudelle, jos EU ostaa pari vanhaa laivaa joltain varustamolta, saattaa varustamo tilata uudet suomalaiselta telakalta.