News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Jussi Halla-ahon kirjoituksia

Started by lot, 07.12.2008, 13:30:08

Previous topic - Next topic

ämpee

Quote from: Jussi Halla-ahoEilisessä päivityksessään Husein Muhammed hihitteli sille, että perussuomalaiset ovat europarlamentissa kannattaneet turkin kielen virallistamista EU:ssa, kun tosiasiassa perussuomalaiset olivat ainoat suomalaismepit, jotka vastustivat sitä.

Hyvä, että Mestari jaksaa tuoda totuutta esille, sillä minäkin olin päinvastaisessa käsityksessä ja ihmettelin mikä juttu siellä takana luuraa.
Oliko syynä väärään käsitykseen taas vastuullinen media ?
En ihmettelisi.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

sivullinen.

Quote from: ämpee on 20.04.2016, 11:55:15
Oliko syynä väärään käsitykseen taas vastuullinen media ?

Ei vaan jäsen Aksiooma. Enkä olisi niinkään varma, kumpi tässä asiassa puhuu enemmän totta Aksiooma vai Halla-aho.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Aksiooma

^ Kannattaa lukea tuo sivullisen linkkaama keskustelu kokonaan. Minä muodostin ketjun aloituksen median uutisoinnilla ja mediassa viitattuun EU Parlamentin julkilausumaan. Halla-aho korjasi asiaa, että vaikka hän äänesti julkilausuman puolesta loppuäänestyksessä, hän oli toisessa alustavassa äänestyksessä vastustanut turkinkielen virallistamista. Kuten ketjussa olen todennut, nämä ovat vähän harmaalla alueella nämä EU Parlamentin turhat julkilausumat ja äänestykset. Jokainen voi tulkita niitä miten haluaa.

Tässä Daily Expressin ja EurActiv otsikot asiasta:

Quote from: Daily Express
Fury as Turkish is made an 'official EU language' before ANY voters support membership

TURKISH is to become an official language of the European Union, as the Islamic nation draws closer to being admitted as a fully-fledged EU member.

Not a single voter from the EU's 28 member states - which have a total population of 508 million - has yet to vote in favour of Turkish membership.

But MEPs voted 375 – 133 to back the initiative by President of Cyprus Nicos Anastasiades, who asked the Dutch EU Presidency to add Turkish to the bloc's 24 official languages in order to boost attempts to reach a reunification agreement on the Mediterranean island.

The move, expected to add £25m to the EU's annual budget, has infuriated critics who last night said it was further proof that Turkey's accession to the EU was "all but guaranteed".

They said that, although the European Commission would have to ratify the decision, earlier indicators were that dual pressures of Cyprus and Turkish accession would ensure it would be approved.

Loput: Daily Express

Quote from: EurActiv
MEPs call for Turkish becoming EU language

One of the texts of the European Parliament Report on Turkey adopted yesterday (14 April) calls for making Turkish an official language of the EU, a move condemned by a minority of MEPs who voted against the report.

The report was passed by 375 votes to 133, with 87 abstentions. Turkey already slammed it for references to the Armenian genocide, but other texts, such as making Turkish an official language of the EU, are obviously designed to please Ankara.

MEPs praise Turkey for hosting the largest refugee population in the world, and note that it remains a "key strategic partner for the EU" but nonetheless call for progress on rule of law and fundamental values and "a structured and more frequent political dialogue on key thematic issues". They also as for uncoupling the EU-Turkey cooperation on migration from the country's EU accession process.

Regarding the Turkish language, a text on the last page of the 14-page long Report welcomes the initiative of the President of the Cyprus Nicos Anastasiades to make Turkish an official language of the EU.

Loput: EurActiv

Noista median otsikoista lukija saa kyllä sen käsityksen, että kyseessä oli äänestys turkinkielen virallistamisesta jne. Mutta on hienoa, että europarlaamentikko korjaa median virheellistä uutisointia.
Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

Kni

Quote from: sivullinen. on 20.04.2016, 13:43:14
Quote from: ämpee on 20.04.2016, 11:55:15
Oliko syynä väärään käsitykseen taas vastuullinen media ?

Ei vaan jäsen Aksiooma. Enkä olisi niinkään varma, kumpi tässä asiassa puhuu enemmän totta Aksiooma vai Halla-aho.

http://www.votewatch.eu/en/term8-2015-report-on-turkey-motion-for-resolution-vote-resolution.html

Arvelen, että olen ymmärtänyt jotakin väärin, mutta minusta näyttää siltä että Halla-aho ja Ruohonen-Lerner äänestivät turkin virallistamisen puolesta. Korjatkaa viisaammat.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

RP

Quote from: Kni on 20.04.2016, 14:12:57
Quote from: sivullinen. on 20.04.2016, 13:43:14
Quote from: ämpee on 20.04.2016, 11:55:15
Oliko syynä väärään käsitykseen taas vastuullinen media ?

Ei vaan jäsen Aksiooma. Enkä olisi niinkään varma, kumpi tässä asiassa puhuu enemmän totta Aksiooma vai Halla-aho.

http://www.votewatch.eu/en/term8-2015-report-on-turkey-motion-for-resolution-vote-resolution.html

Arvelen, että olen ymmärtänyt jotakin väärin, mutta minusta näyttää siltä että Halla-aho ja Ruohonen-Lerner äänestivät turkin virallistamisen puolesta. Korjatkaa viisaammat.

Halla-aho omin sanoin:
http://hommaforum.org/index.php/topic,112762.msg2260943.html#msg2260943
ja
https://www.facebook.com/jussi.hallaaho/posts/968175119969349?pnref=story

Tiivistettynä. Parlamentin "julkilausumat" ovat isoja kokonaisuuksia vähän niin kuin monet sopimukset. Halla-aho katsoi perustelluksi tukea julkilausumaa lopullisessa äänessä (H-a:"koska se oli erittäin kriittinen Turkin islamistista hallintoa kohtaan"), vaikkakin hän ja  R-L:n olivat olleet ainoat suomalaismepit, jotka äänestettäessä julkilausuman yksittäisistä kohdista olivat vastustaneet (ja hävinneet äänestyksen) tuota turkin kielen virallistamista.

Alla "koko" päätöslauselma  (leikattu pitkät "preamble"-löpinät alusta pois). Kielikysymys on kohta 52 listassa, jossa on 53 kohtaa. Varmaankin voi esittää järkeviä mielipiteitä sitä vastaan, että Halla-aho tätä lopullisessa (kyllä tai ei) äänestyksessä tuki, mutta se ei ollut järkevästi ilmaistuna "äänestys Turkin kielen asemasta EU:ssa".

Quote1.  on erittäin huolissaan siitä, että demokratian ja oikeusvaltioperiaatteen kunnioittaminen on taantunut Turkissa ja että Turkin uudistusten toteuttamisvauhti on hiipunut merkittävästi viime vuosina ja tietyillä avainaloilla, joihin kuuluvat muun muassa oikeuslaitoksen riippumattomuus, kokoontumisvapaus, ilmaisunvapaus sekä ihmisoikeuksien ja oikeusvaltioperiaatteen kunnioittaminen, ja että maa on etääntymässä Kööpenhaminan arviointiperusteista, jotka ehdokasmaiden on täytettävä;

2.  korostaa, että Turkki on EU:n tärkeä strateginen kumppani ja että aktiiviset ja uskottavat neuvottelut loisivat soveltuvan järjestelmän unionin ja Turkin suhteiden tarjoaman potentiaalin hyödyntämiseen kokonaisuudessaan; panee merkille, että EU on elvyttänyt neuvotteluprosessin, ja toivoo, että neuvottelulukujen avaaminen johtaa konkreettisiin tuloksiin; edellyttää Turkilta tässä yhteydessä konkreettista edistymistä ja aitoa sitoutumista; pyytää jälleen kerran komissiota arvioimaan uudelleen tavan, jolla neuvotteluja on käyty tähän mennessä, ja selvittämään, miten unionin ja Turkin suhteita ja yhteistyötä voitaisiin parantaa ja tiivistää; kannattaa painokkaasti jäsenneltyä, useammin käytävää ja avointa korkean tason poliittista vuoropuhelua yhteisen edun mukaisista avainkysymyksistä, kuten muuttoliikkeestä, terrorismin torjunnasta, energiasta, taloudesta ja kaupasta;

3.  katsoo, että päätös komission vuoden 2015 edistymiskertomuksen antamisesta vasta marraskuussa 2015 pidettyjen Turkin vaalien jälkeen oli väärä, koska se antoi vaikutelman, että EU on valmis vaikenemaan perusoikeuksien loukkaamisesta, jos Turkin hallitus tekee yhteistyötä pakolaiskysymyksissä; pyytää komissiota sitoutumaan vuotuisten edistymiskertomusten julkaisemiseen määrätyn ja vahvistetun aikataulun mukaisesti; kehottaa sekä komissiota että neuvostoa kiinnittämään huomiota Turkin sisäiseen kehitykseen ja puolustamaan selkeästi oikeusvaltioperiaatteen ja perusoikeuksien kunnioittamista Turkissa Kööpenhaminan arviointiperusteiden mukaisesti ja muut intressit sivuuttaen;

4.  panee merkille 1. marraskuuta 2015 pidettyjen parlamenttivaalien tulokset ja uuden hallituksen muodostamisen; edellyttää jälleen kerran 10 prosentin äänikynnyksen alentamista ja vaatii avoimuutta poliittisten puolueiden ja vaalikampanjoiden rahoituksen suhteen; antaa tunnustusta kansalaisyhteiskunnan vapaaehtoisten toimijoiden aktiivisesta osallistumisesta vaalien aikana ja äänestysvilkkaudesta; tuomitsee kuitenkin tiedotusvälineiden pelottelun ja ahdistelun sekä oppositiopuolueiden syrjinnän, joka ilmeni vaaleja edeltävän näkyvyyden yhteydessä, väkivallan ja pelon ilmapiirin, joka kävi ilmi erityisesti yksittäisiä ehdokkaita ja opposition, etenkin kurdipuolue HDP:n, puoluetoimistoja vastaan tehdyistä iskuista sekä politiikan voimakkaan polarisoitumisen; pitää myönteisenä, että kahden viime vaalien seurauksena ja 10 prosentin äänikynnyksestä huolimatta vähemmistöryhmät ovat nyt paremmin edustettuina Turkin kansalliskokouksessa;

5.  kehottaa kehittämään tulliliittoa ja laajentamaan sen soveltamista koskemaan uusia aloja, muun muassa maataloustuotteita, palveluja ja julkisia hankintoja; toteaa, että asiaa koskevat neuvottelut on tarkoitus käynnistää vuoden 2016 jälkipuoliskolla; muistuttaa, että tulliunionin potentiaalia kyetään hyödyntämään täysimääräisesti ainoastaan siinä tapauksessa, että Turkki noudattaa lisäpöytäkirjoja täydellisesti ja kaikkien jäsenvaltioiden suhteen; katsoo, että Turkin edut olisi otettava huomioon tulevissa vapaakauppasopimuksissa, joita unioni allekirjoittaa kolmansien maiden kanssa, ja että tämä koskee erityisesti unionin ja Yhdysvaltojen välisiä transatlanttista kauppa- ja investointikumppanuutta (TTIP) koskevia neuvotteluja; kehottaa parantamaan henkilöiden vapaata liikkuvuutta ja lisäämään kulttuurivaihtoa;

6.  pitää myönteisenä, että unionin ja Turkin käymä ulko- ja turvallisuuspolitiikan vuoropuhelu on tehostunut ja että Turkki mukautti vuonna 2015 enenevässä määrin toimintaansa unionin julistuksiin ja neuvoston päätöksiin; pitää valitettavana, että Turkki ei noudattanut neuvoston päätöstä, joka annettiin Krimin laittoman Venäjään federaatioon liittämisen ja Itä-Ukrainan tapahtumien jälkeen, eikä asettanut pakotteita;

7.  toteaa, että Turkin olisi neuvottelukehyksen mukaisesti jatkettava ulkopolitiikkansa mukauttamista unionin ulkopolitiikkaan; pitää olennaisena, että vaihdetaan tietoja ulkopoliittisista kysymyksistä ja että Turkin ulkoministeriä pyydetään tarvittaessa osallistumaan ulkoministerineuvoston kokouksiin; muistuttaa, että Turkki on tärkeänä kauttakulkumaana strategisesti merkittävä unionin energiavarmuuden kannalta; pitää tärkeänä, että energia-alan yhteistyötä kehitetään nopeasti ja että Turkin kautta kulkevaa ja unioniin johtavaa energian kauttakulkukäytävää laajennetaan;

8.  toteaa, että on lujitettava hyviä naapurisuhteita, jotka ovat keskeinen osa neuvottelukehystä ja olennainen osa laajentumisprosessia; kehottaa tässä yhteydessä Turkkia lisäämään ponnistelujaan jäljellä olevien kahdenvälisten kysymysten ratkaisemiseksi, mukaan lukien oikeudellisten velvoitteiden täyttäminen sekä Turkin ja sen maa- ja merirajanaapureiden välisten ja ilmatilaa koskevien kiistojen ratkaiseminen YK:n peruskirjan ja kansainvälisen oikeuden mukaisesti; kehottaa Turkin hallitusta allekirjoittamaan ja ratifioimaan YK:n merioikeusyleissopimuksen (UNCLOS); kehottaa Turkin hallitusta lopettamaan Kreikan ilmatilan ja aluevesien toistuvat loukkaukset sekä Turkin sotilaslennot Kreikan saarten yli; kehottaa Turkkia ja Armeniaa normalisoimaan suhteensa luomalla diplomaattisuhteet ilman ennakkoehtoja; kehottaa avaamaan rajat, koska se voi johtaa maiden suhteiden parantumiseen erityisesti rajat ylittävän yhteistyön ja taloudellisen yhdentymisen myötä;

II. Oikeusvaltioperiaatteen, demokratian, ihmisoikeuksien ja perusvapauksien kunnioittaminen

9.  katsoo, että EU:n perusarvoja noudattaakseen ja oikeusvaltion periaatteisiin sitoutuakseen Turkin on pikaisesti toteutettava oikeuslaitosta, kansalaisten perusoikeuksia ja mahdollisuuksia saada oikeutta sekä vapautta ja turvallisuutta koskevia uudistuksia; kehottaa Euroopan unionin neuvostoa ehdottamaan luvun 23 (oikeuslaitos ja perusoikeudet) ja 24 (oikeus, vapaus ja turvallisuus) avaamista, kun viralliset avaamista koskevat arviointiperusteet on täytetty, sanotun kuitenkaan rajoittamatta jäsenvaltioiden kantoja; kehottaa lisäksi varmistamaan, että Turkin uudistusprosessi muotoutuu unionin arvojen ja normien perusteella; kehottaa Turkkia ottamaan Euroopan neuvoston ja Venetsian komission täysipainoisesti mukaan oikeuslaitoksen uudistamisen saralla;

10.  pitää valitettavana, että sananvapaus sekä ilmaisun- ja mielipiteenvapaus ovat taantuneet Turkissa tuntuvasti kahden viime vuoden aikana sekä verkkoympäristössä että muualla ja että Toimittajat ilman rajoja -järjestön lehdistönvapautta mittaavan viimeisimmän indeksin mukaan Turkki on 149. sijalla 180 maasta; muistuttaa, että Turkin viranomaisten antamien lukujen mukaan Turkissa on kaikkein eniten toimittajia telkien takana; toteaa, että mielipiteenvapaus, ilmaisun- ja sananvapaus ja riippumattomat tiedotusvälineet ovat unionin perusarvoja; pitää myönteisenä, että Can Dündar ja Erdem Gül vapautettiin vankilasta sen jälkeen, kun maan perustuslakituomioistuin oli katsonut, että heidän oikeuksiaan on loukattu; tuomitsee Turkin presidentin äskettäin antamat maan perustuslakituomioistuimen vastaiset lausunnot; muistuttaa, että syyttäjä vaatii heille edelleen moninkertaisia elinkautistuomioita, ja edellyttää, että heitä vastaan esitetyt syytökset aseiden viemisestä Syyriaan tutkitaan perusteellisesti ja puolueettomasti; vaatii kaikkien vangittujen toimittajien välitöntä vapauttamista; pitää valitettavana, että hallituksen johtavat virkamiehet ovat hyökänneet henkilökohtaisesti toimittajia ja opposition edustajia vastaan ja että Turkin johdon autoritaarinen asenne on voimistumassa; kehottaa Turkkia toteuttamaan toimenpiteitä kaikkinaista toimittajien pelottelua vastaan ja erityisesti tutkimaan kaikki toimittajia vastaan tehdyt fyysiset iskut ja uhkailut sekä ehkäisemään aktiivisesti tiedotusvälineitä vastaan tehtäviä hyökkäyksiä; kehottaa myös lievittämään kireää poliittista ilmapiiriä, jossa sananvapautta rajoitetaan tiedotusvälineissä ja internetissä;

11.  toteaa, että Transparency International -järjestön 27. tammikuuta 2016 julkaiseman korruptiovertailun vuodelta 2015 mukaan Turkin korruptio lisääntyi viime vuonna ja että maa on nyt vertailussa 66. sijalla; korostaa, että Turkin hallituksen on lähetettävä selkeä ja johdonmukainen viesti siitä, että sillä on tosiasiallinen aikomus torjua korruptiota kaikilla vallan tasoilla;

12.  muistuttaa, että Turkin olisi asetettava korruption torjuminen ensisijaiseksi tavoitteekseen; kehottaa siksi Turkkia päivittämään korruptionvastaista strategiaansa ja toimintasuunnitelmaansa, perustamaan riippumattoman korruptionvastaisen elimen ja kokoamaan luotettavaa tietoa tutkinta- ja syytetoimista ja tuomioista myös korkealla tasolla;

13.  edellyttää, että Koza Ipek Holding -yhtiön tiedotusvälineiden ja Dogân- ja Feza ‑mediaryhmien riippumattomuus palautetaan, että kaikki hallituksen edustajat poistetaan niiden johtokunnista, että kymmenet hallituksen tekemään kaappaukseen tyytymättömyytensä ilmaisseet irtisanotut työntekijät otetaan takaisin töihin ja että terrorismisyytteistä luovutaan;

14.  on erittäin huolissaan CHP-oppositiopuolueen kansanedustajan Eren Erdemin väitteistä, joiden mukaan Turkin valtio on saattanut osallistua sariinikaasun valmistamiseen tarvittavien aineiden toimittamiseen ISILille/Daeshille, mikä johti Syyriassa elokuussa 2013 tehtyihin kaasuiskuihin; edellyttää, että nämä syytökset tutkitaan perusteellisesti YK:n ja kemiallisten aseiden kieltojärjestön (OPCW) perustaman yhteisen tutkintamekanismin avulla ja että asiasta annetaan selvitys YK:n turvallisuusneuvostolle, kuten YK:n turvallisuusneuvoston päätöslauselmassa 2118 (2013) edellytetään;

15.  tuomitsee useiden turkkilaisten sanomalehtien väkivaltaiset ja laittomat valtaamiset, joista uusimpana esimerkkinä oli Zaman-lehden tapaus, ja on huolissaan Digiturk-yhtiön päätöksestä lopettaa televisiokanavalähetyksiä, koska päätöksen epäillään perustuvan muun muassa poliittisiin syihin; kehottaa Turkin hallitusta lopettamaan riippumattomien tiedotusvälineiden poliittisen ja taloudellisen painostuksen; tuomitsee jyrkästi toimittajiin kohdistuneet verbaaliset ja fyysiset hyökkäykset sekä toimittajien mustamaalaamisen ja terrorismin vastaisen lainsäädännön soveltamisen heihin; panee merkille verkossa ja muualla tapahtuvan raportoinnin sisältöä koskevat kiellot ja verkkosivustojen ja etenkin sosiaalisten verkostojen verkkosivustojen sulkemiset, jotka ovat johtaneet toimittajien itsesensuuriin näiden pelätessä, että viranomaisten arvostelemisesta aiheutuisi uusia kostotoimia; on erittäin huolissaan pääsyn estämisestä kymmenille tuhansille verkkosivustoille, internetin säätelyä koskevaan lakiin maaliskuussa 2015 hyväksytyistä muutoksista sekä televiestintäviranomaisen (TIB) vallasta, joka mahdollistaa verkkosivustojen sulkemisen neljän tunnin varoitusajalla erilaisiin epämääräisiin syihin vedoten; on huolissaan media-alan organisaatioille langetetuista poikkeuksellisen suurista verosakoista; edellyttää internetiä koskevan lain tarkistamista, jolla tuetaan sananvapautta internetissä sekä yksityisyyden ja yksilönoikeuksien suojaa edistävää toimintaympäristöä; tuomitsee Turkin hallituksen virkamiesten yritykset pelotella ja joissain tapauksissa karkottaa useita kansainvälisiä toimittajia; vaatii riippumatonta tutkintaa Turkin maaperällä murhattujen toimittajien Naji Jerfin ja Ibrahim Abdel Qaderin sekä Syyriaa koskevaa "Raqqa is Being Slaughtered Silently" -blogia pitäneen Fares Hammadin tapauksista; pitää lisäksi valitettavina tutkimuksia, pidätyksiä, vankeusrangaistuksia ja sakkoja, joita rikoslain 299 artiklan nojalla määrätään väitetyistä valtion päämiehen loukkauksista; kehottaa Turkin hallitusta käsittelemään näitä asioita kiireellisinä ja ensisijaisina, jotta voidaan turvata kansainvälisten normien mukainen moniarvoisuus; pitää avointa julkista keskustelua yhtenä terveen demokratian tärkeimmistä osatekijöistä;

16.  kehottaa Turkin hallitusta hyväksymään vahvan tietosuojalain ja perustamaan Euroopan normien mukaisen riippumattoman tietosuojaviranomaisen, luomaan tarvittavat edellytykset tehokasta ja vaikuttavaa kansainvälistä politiikkaa, oikeusviranomaisten yhteistyötä ja tietojenvaihtoa varten ja edistymään samalla viisumivapautta koskevien perusteiden täyttämisessä; kehottaa Turkin viranomaisia määrittelemään selkeästi lain soveltamisalaa koskevat poikkeukset erityisesti terveystietoja käsiteltäessä sekä käynnistämään valintamenettelyn, jolla taataan tietosuojaviranomaisen jäsenten riippumattomuus;

17.  toteaa olevansa huolissaan terrorisminvastaisesta laista, ja etenkin terrorismin, järjestäytyneen rikollisuuden ja propagandan laveasta ja liian väljästä määritelmästä, joka tekee tällaisten rikosten täsmällisen luonteen määrittämisestä mahdotonta; vaatii, että rikosoikeuden ja terrorismin vastaisen lainsäädännön on oltava Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen oikeuskäytännön mukaisia ja että Turkin olisi noudatettava tätä oikeuskäytäntöä kokonaisuudessaan ja pantava se täytäntöön; kehottaa Turkkia luomaan poliittisen ja oikeudellisen toimintaympäristön, jonka avulla oikeuslaitos voi hoitaa tehtävänsä riippumattomasti ja puolueettomasti myös käytännössä siten, että siitä ei tule sisäisen opposition tukahduttamisväline; kehottaa Turkkia panemaan täytäntöön kaikki EU-tuomioistuinten antamat tuomiot; on huolestunut lukuisista tuomarien ja syyttäjien siirtämisistä muihin tehtäviin, tahdonvastaisista siirroista muualle ja viraltapanoista ja toteaa, että tällaiset toimet heikentävät oikeuslaitoksen riippumattomuutta, puolueettomuutta ja tehokkuutta sekä asianmukaisten oikeudenkäyntimenettelyjen ja toimivallanjaon kunnioittamista; vaatii pikaista toimivallan jaon palauttamista sekä tarkoituksenmukaisia toimenpiteitä, joilla varmistetaan oikeuslaitoksen riippumattomuus; pitää valitettavana, että oikeutta on vääristelty tiettyjen poliitikkojen eduksi ja että tämä vääristely on yleistynyt Turkissa vuoden 2013 korruptioskandaalin jälkimainingeissa; korostaa, että tuomarien ja syyttäjien korkeaan neuvostoon liittyvän täytäntöönpanovallan roolia ja vaikutusta on rajattava ja että tarvitaan riittävät takeet siitä, että tuomareita ei siirretä vastoin heidän omaa tahtoaan;

18.  muistuttaa, että Turkin poikkeuksellinen talouskasvu kuluneen vuosikymmenen aikana on johtanut ennennäkemättömän voimakkaaseen kasvuun asuntojen ja infrastruktuurien alalla, usein ympäristö- ja säilyttämisnäkökohtien kustannuksella; on erittäin huolissaan maan erilaisista megaluokan hankkeista ja vetoaa maan hallitukseen, jotta se teettäisi ekologisia ja sosiaalisia vaikutuksia koskevia arviointeja ja ottaisi paikallisväestön asianmukaisesti mukaan hankkeiden suunnitteluun, jotta kaupungistumisen, tilankäytön ja ympäristön pilaantumisen pitkäaikaiset kielteiset vaikutukset voitaisiin välttää mahdollisimman hyvin;

19.  katsoo, että perustuslain uudistamisprosessissa olisi kehitettävä maallistunut, moniarvoinen, osallistava ja suvaitsevainen yhteiskunta; painottaa, että uuden perustuslain olisi perustuttava kaikkien poliittisten puolueiden ja koko yhteiskunnan väliseen laajaan konsensukseen ja että siinä olisi kunnioitettava täysipainoisesti vähemmistöjen oikeuksia riippumatta näiden kulttuurisesta tai uskonnollisesta taustasta, mikä muodostaa vakaan perustan perusvapauksille ja oikeusvaltioperiaatteelle; kehottaa Turkkia kunnioittamaan oikeusvaltioperiaatetta, perusoikeuksia ja -vapauksia ja etenkin uskonnollisten ja etnisten vähemmistöjen vapautta; korostaa tarvetta hyväksyä kattavaa syrjinnän vastaista lainsäädäntöä, mukaan luettuna etniseen alkuperään, uskontoon, seksuaaliseen suuntautumiseen, sukupuoleen ja sukupuoli-identiteettiin perustuvan syrjinnän ja vihapuheen kieltäminen, ja sisällyttää tällaista syrjintää koskeva kielto uuteen perustuslakiin; korostaa, että tämän ei pitäisi estää Turkkia suomasta kansalaisille etnisen alkuperän, uskonnon tai kielen perusteella erityisoikeuksia, jotta he voivat vaalia identiteettiään; toteaa tässä yhteydessä, että tarvitaan lisätoimia, joilla paneudutaan kreikkalaisvähemmistöön kuuluvien ongelmiin, erityisesti koulutuksen ja omistusoikeuden saralla; kehottaa Turkin viranomaisia ryhtymään oikeustoimiin erilaisista viharikoksista, mukaan lukien antisemitismi, vastuussa olevia henkilöitä ja tahoja vastaan, kuten hallituksen vuonna 2013 julkaisemassa demokratisointipaketissa luvattiin; pitää valitettavana, että Turkin hallitus suhtautuu passiivisesti kristittyjä ja näiden pappeja vastaan sosiaalisessa mediassa esitettyihin vakaviin uhkauksiin; odottaa Turkin hallituksen kohtelevan jokaista Turkin kansalaista osoittamatta ennakkoluuloja mitään uskonnollista vakaumusta kohtaan; ottaa huomioon, että Turkissa on maailman suurin romanivähemmistö, ja kehottaa siksi Turkin viranomaisia toteuttamaan konkreettisia ja vaikuttavia toimenpiteitä, jotta romaneilla olisi tosiasiallisesti yhdenvertaiset oikeudet Turkin yhteiskunnassa; kehottaa myös kohentamaan romanien tilannetta ja ottamaan tällöin erityisesti huomioon romanilasten tilanteen sekä romaninaisten osallistamisen;

20.  kehottaa Turkkia jatkamaan tiivistä yhteistyötä komission kanssa uutta lainsäädäntöä valmisteltaessa ja nykyisiä lakeja täytäntöön pantaessa, jotta voidaan varmistaa yhteensopivuus unionin säännöstön kanssa;

21.  korostaa tarvetta kunnioittaa täysimääräisesti eurooppalaisten arvojen mukaisesti oikeutta erilaisiin, maallisiin tai uskoon perustuviin elämäntapoihin, ja pitää valtio ja uskonto erillään toisistaan;

22.  painottaa, että on tärkeää jatkaa uudistusprosessia ajatuksen-, omantunnon- ja uskonnonvapauden alalla siten, että uskonnolliset yhteisöt voivat saada oikeushenkilöllisyyden, ja poistamalla kaikki pappien koulutusta, nimittämistä ja virassa seuraamista koskevat rajoitukset, kunnioittamalla asiaa koskevia Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen tuomioita sekä noudattamalla Venetsian komission suosituksia ja poistamalla kaikenlaisen uskontoon perustuvan syrjinnän ja kaikenlaiset uskontoon perustuvat esteet; kehottaa Turkkia kunnioittamaan ekumeenisen patriarkaatin erillisluonnetta ja merkitystä ja antamaan sille oikeushenkilöyden; toteaa, että on sallittava Halkin seminaarin uudelleen avaaminen ja poistettava kaikki esteet sen asianmukaiselta toiminnalta ja että lisäksi on sallittava kirkollisen "ekumeeninen patriarkka" -arvonimen julkinen käyttö;

23.  kehottaa Turkin hallitusta keskeyttämään Akkuyuun rakennettavaa ydinvoimalaa koskevat suunnitelmansa; toteaa, että suunniteltu rakennustyömaa sijaitsee alueella, joka on tunnettu vakavista maanjäristyksistä, minkä vuoksi se uhkaa merkittävästi paitsi Turkkia myös koko Välimeren aluetta; pyytää siksi Turkin hallitusta liittymään Espoon yleissopimukseen, joka velvoittaa sopimuspuolia ilmoittamaan toisilleen todennäköisesti merkittäviä valtioiden rajat ylittäviä haitallisia vaikutuksia aiheuttavista ehdotetuista hankkeista ja kuulemaan toisiaan näistä hankkeista; pyytää tässä tarkoituksessa Turkin hallitusta ottamaan jatkossa naapurimaidensa, kuten Kreikan ja Kyproksen, hallitukset mukaan Akkuyu-hankkeen kehittämiseen tai ainakin kuulemaan niitä tämän hankkeen edetessä;

24.  on huolestunut siitä, että naisiin kohdistuu paljon väkivaltaa ja että naisiin kohdistuvan väkivallan ehkäisemiseksi ja naisten suojelemiseksi säädettyjä paikallisen lainsäädännön suojakeinoja ei ole pantu täytäntöön; edellyttää lisäksi, että viranomaiset saattavat tehokkaasti voimaan lait, jotka koskevat naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ja perheväkivaltaa, joka on laajalle levinnyt ongelma niin maaseudulla kuin kaupungeissa, reagoivat sukupuoleen perustuvan väkivallan ilmoittamatta jättämiseen, tarjoavat tukipalveluja ja suojaa tällaisen väkivallan uhreille, langettavat tekijöille seuraamuksia, lisäävät sosiaalista tietoisuutta asiasta ja torjuvat sukupuoleen perustuvan väkivallan hyväksymistä yhteiskunnassa; suosittelee painokkaasti hallitukselle sukupuolten tasa-arvon edistämistä politiikassa, talouselämässä, sosiaali- ja kulttuurialalla, kansalaisyhteiskunnassa ja muilla aloilla;

25.  kehottaa Turkkia toteuttamaan ponnekkaita toimia hlbti-yhteisön oikeuksien suojelemiseksi; on erittäin huolestunut siitä, että hlbti-ihmisten suojeleminen väkivaltaisuuksilta on puutteellista; korostaa tässä yhteydessä olevansa pettynyt siihen, että viharikoksia koskevaan lakiin ei sisällytetty suojelemista sukupuoliseen suuntautumiseen ja sukupuoli-identiteettiin perustuvilta viharikoksilta; pitää valitettavana, että hlbti-ihmisiä vastaan tehdyt viharikokset jäävät usein rankaisematta ja että syyllisten tuomioita lyhennetään usein uhrin väitetyn "epäoikeudenmukaisen provosoinnin" vuoksi;

III. Kurdien rauhanprosessi ja tilanne Turkin kaakkoisosassa

26.  on erittäin huolestunut tilanteen pahenemisesta Turkin kaakkoisosassa; tunnustaa Turkin legitiimin oikeuden torjua terrorismia; korostaa kuitenkin, että turvatoimet on toteutettava oikeusvaltioperiaatetta ja ihmisoikeuksia kunnioittaen; painottaa, että terrorismin vastaisten toimien on oltava oikeasuhtaisia eivätkä ne saa olla kollektiivinen rangaistus; tuomitsee erityisturvajoukkojen tekemät rikkomukset ja vaatii, että syylliset saatetaan oikeuden eteen;

27.  tuomitsee PKK:n uudelleen aloittaman väkivallan ja ei pidä sitä oikeutettuna ja toteaa, että PKK on EU:n terroristijärjestölistalla; korostaa, että kurdikysymystä ei voida ratkaista väkivallan avulla, ja kehottaa Turkin hallitusta kantamaan vastuun neuvottelujen jatkamisesta pyrkien kurdikysymyksen kattavaan ja kestävään ratkaisuun; kehottaa PKK:ta laskemaan aseensa, luopumaan terroristitaktiikasta ja käyttämään rauhanomaisia ja laillisia keinoja odotustensa esille tuomiseen; tuomitsee jyrkästi turvallisuusjoukkoja ja siviileitä vastaan tehdyt iskut; on siksi hyvin huolissaan siitä, että kurdiväestöä suojelevat militantit (YDG-H) pystyttävät barrikadeja ja kaivavat taisteluhautoja; vaatii kuitenkin, että rauhanomaiset mielenosoitukset on sallittava;

28.  kehottaa Turkin viranomaisia lopettamaan välittömästi ulkonaliikkumiskiellot, joita on asetettu Turkin perustuslain vastaisesti; pitää erityisen hälyttävänä Cizren ja Sur/Diyarbakirin tilannetta ja tuomitsee sen, että siviilejä on tapettu ja haavoitettu ja jätetty vaille vettä, elintarvikkeita ja lääkintäapua; kehottaa Turkkia sallimaan Kansainvälisen Punaisen Puolikuun lievittää Cizressä ja Diyarbakirissa puhjennutta humanitaarista kriisiä; vaatii Turkin hallitusta sallimaan haavoittuneiden viemisen sairaalaan ja noudattamaan siten Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen väliaikaismääräyksiä sekä turvaamaan siviilien poistumisen kaupungeista, joissa on julistettu ulkonaliikkumiskielto; on erittäin huolestunut siviilikuolonuhrien ja haavoittuneiden määrän kasvusta, joka on tutkittava perusteellisesti, sekä siitä, että noin 400 000 ihmistä on joutunut siirtymään asuinsijoiltaan maan sisällä; painottaa, että perheille on ihmisarvon vaalimiseksi annettava oikeus kerätä ruumiit kaduilta ja haudata ne; korostaa Turkin hallituksen olevan vastuussa ihmisoikeuksien varmistamisesta, turvallisuuden sekä tavaroiden ja palvelujen saatavuuden takaamisesta kaikille siviileille Turkin niissä osissa, joissa asuu enimmäkseen kurdeja ja joihin taistelut vaikuttavat; pyytää Turkin hallitusta luomaan virallisen mekanismin hätätavun antamiseksi ja korvausten maksamiseksi niille, jotka ovat joutuneet jättämään kotinsa, jääneet työttömiksi ja menettäneet toimeentulonsa; pitää valitettavana maan historiallisen perinnön tuhoutumista;

29.  panee huolestuneena merkille Turkin hallituksen äskettäisen ilmoituksen konfliktin koettelemilla alueilla toteutettavista kaupunkien muutos- ja uudelleensijoittamishankkeista; kehottaa Turkin hallitusta kunnioittamaan alueen kulttuurista omaleimaisuutta ja pidättymään keskitetyn paikallishallinnon rakenteiden edelleen vahvistamisesta alueella;

30.  on pöyristynyt "Allahin leijonina" (Esedullah) tunnettujen poliisin erikoisjoukkojen toiminnasta, sillä ne ovat ilmeisesti vastuussa vakavista ihmisoikeusloukkauksista sekä tahallisesta siviilien tappamisesta Turkin kaakkoisosassa; edellyttää, että Turkin viranomaiset tutkivat "Allahin leijonien" toiminnan perusteellisesti ja saattavat ihmisoikeuksia loukanneet edesvastuuseen ja rankaisevat heitä;

31.  vaatii välitöntä tulitaukoa ja rauhanprosessin jatkamista, jotta kurdikysymys voidaan ratkaista neuvottelemalla; korostaa, että ensisijaisena tavoitteena on demokratisoinnin ja sovinnonteon edistäminen; kehottaa tässä yhteydessä perustamaan Turkin parlamenttiin kurdikysymystä käsittelevän valiokunnan, jotta voidaan edistää kestävää rauhaa palauttamalla tunne oikeudenmukaisuudesta ja parantamalla poliittisista väärinkäytöksistä aiheutuneita traumoja; vaatii unionia ottamaan viipymättä aktiivisen roolin rauhanprosessissa; painottaa, että on asetettava etusijalle kurdialkuperää olevien henkilöiden yhteiskunnallisten, kulttuuristen ja poliittisten oikeuksien vahvistaminen sekä heidän tasa-arvoisen kohtelunsa edistäminen; kehottaa jälleen Turkkia poistamaan Euroopan neuvoston jäsenenä paikallisen itsehallinnon peruskirjaa koskevat varaumat ja soveltamaan täysipainoisesti peruskirjan kaikkia näkökohtia;

32.  pitää erittäin valitettavana rauhan puolesta esitetyn vetoomuksen allekirjoittaneen yli tuhannen akateemisen henkilön pelottelua ja syytteeseen asettamista; painottaa, että rauhan ja ihmisoikeuksien edistämiseen omistautuneen asianajajan Tahir Elcinin surmaamiseen syyllistyneet henkilöt on saatettava oikeuden eteen; on hyvin huolestunut oikeudellisten tutkimusten kohdistumisesta pääasiallisesti HDP-puolueen jäseniin sekä paikallisten pormestarien, mukaan lukien 25 yhteispormestarin, vangitsemisesta ja viraltapanosta sekä monien kurdipoliitikkojen yllä häälyvistä uhista;

33.  tuomitsee jyrkästi ISILiin/Daeshiin kytketyt Diyarbakirissa, Surucissa, Ankarassa ja Istanbulissa tehdyt terrori-iskut; ilmaisee solidaarisuutensa uhreille ja näiden perheenjäsenille sekä niille Turkin kansalaisille, jotka ovat eturintamassa torjumassa ääriliikkeitä; tuomitsee myös jyrkästi uusimmat Ankarassa 17. helmikuuta 2016 tehdyt pommi-iskut, joista militantti "Kurdistanin vapautuksen haukat" -ryhmä (TAK) on ottanut vastuun sekä Ankarassa 13. maaliskuuta 2016 tehdyn iskun; ilmaisee surunvalittelunsa uhrien perheenjäsenille ja muille omaisille; tähdentää, että näitä iskuja on tutkittava perinpohjaisesti, jotta syylliset saataisiin oikeuden eteen; katsoo terrorismin tehokkaan torjumisen edellyttävän, että Europol ja Turkin lainvalvontaviranomaiset lisäävät yhteistyötään;

34.  pitää myönteisenä, että Turkki osallistuu ISILin/Daeshin vastaiseen maailmanlaajuiseen liittoutumaan ja että se on avannut tukikohtansa Yhdysvaltojen ja liittoutuman joukoille; kehottaa Turkkia toimimaan maltillisesti ja täydessä yhteistyössä länsiliittolaistensa kanssa;

35.  kehottaa Turkkia lisäämään toimia, joilla estetään niin sanottuja ulkomaisia taistelijoita, rahaa ja varusteita saavuttamasta ISILiä/Daeshia ja muita ääriliikkeitä Turkin alueen kautta; on huolissaan siitä, että Turkin viranomaiset eivät kenties ole toteuttaneet kaikkia mahdollisia toimenpiteitä lopettaakseen ja ehkäistäkseen ISILin/Daeshin toiminnan, ja etenkään estääkseen laittoman öljyn kauppaamisen rajojensa yli; pyytää unionia lisäämään tietojenvaihtovalmiuksiaan ja tekemään asiassa tiivistä yhteistyötä Turkin viranomaisten kanssa, millä tuettaisiin edelleen salakuljetusverkostojen torjumista; panee merkille, että ulkomaisten taistelijoiden pidättämisessä sekä Irakin ja Syyrian vastaisten rajojen valvonnassa ilmenee puutteita;

36.  pitää myönteisenä, että Turkki tukee ja edistää suurvaltojen välistä sopimusta vihollisuuksien lopettamisesta Syyriassa ja humanitaarisen avun toimittamisesta sitä tarvitseville; arvostaa tätä merkittävänä askeleena kohti Syyrian kriisin ratkaisemista; toteaa, että vihollisuuksien lopettamisen olisi ulotuttava konfliktin kaikkiin muihin osapuoliin kuin niihin, jotka on määritetty terroristijärjestöiksi YK:n turvallisuusneuvostossa; kehottaa kaikkia osapuolia täyttämään nämä sitoumukset ripeästi ja kokonaisuudessaan; toistaa olevansa sitä mieltä, että Syyrian konfliktia ei voida ratkaista sotilaallisesti, ja edellyttää poliittiseen ratkaisuun pyrkimistä; tuomitsee Turkin sotilaallisen intervention Pohjois-Syyriassa olevia kurdijoukkoja vastaan, koska se haittaa ISILiä/Daeshia vastaan taistelemista ja vaarantaa pyrkimykset saada aikaan rauhaa ja turvallisuutta;

IV. EU:n ja Turkin yhteistyö pakolais-/muuttoliikekriisissä

37.  kannattaa unionin ja Turkin uutta poliittista sitoutumista geopoliittisiin haasteisiin ja etenkin pakolais- ja muuttoliikekriisiin; antaa Turkille tunnustusta sen merkittävästä humanitaarisesta panoksesta eli siitä, että se on ottanut vastaan eniten pakolaisia maailmassa; kehottaa unionia ja Turkkia yhdistämään voimansa pakolaisleirien säällisten elinolojen ja perusvalmiuksien parantamiseksi ja varmistamiseksi sekä helpottamaan YK:n pakolaisjärjestön (UNHCR) työtä, jotta kyetään välttämään maahanmuuttajien laajamittainen poistuminen; kehottaa unionia jatkamaan työskentelyä Turkin hallituksen virkamiesten kanssa, jotta voidaan varmistaa maahanmuuttajien asianmukainen dokumentointi; muistuttaa, että Turkki on eräs merkittävimmistä unioniin pyrkivien maahanmuuttajien ja pakolaisten kauttakulkumaista, johon heitä saapuu paitsi Syyriasta myös monesta muusta maasta; korostaa, että on tärkeää tehdä yhteistyötä Turkin kanssa pakolaiskriisin hallitsemiseksi ja ihmishenkien menetyksien estämiseksi merellä;

38.  pitää myönteisenä että unioni ja Turkki aktivoivat 29. marraskuuta 2015 pakolaisia ja muuttoliikkeen hallintaa koskevan yhteisen toimintasuunnitelman osana kattavaa yhteistyöohjelmaa, joka perustuu yhteiseen vastuuseen, vastavuoroisiin sitoumuksiin ja suorituksiin, ja edellyttää, että toimintasuunnitelma pannaan täytäntöön välittömästi; korostaa, että muuttoliikettä koskevaa unionin ja Turkin yhteistyötä ei pitäisi kytkeä neuvotteluprosessin aikatauluun, sisältöön eikä ehtoihin; katsoo, että pakolaiskriisin ulkoistaminen Turkin hoidettavaksi ei tuo uskottavaa pitkän aikavälin ratkaisua ongelmaan; vetoaa unionin jäsenvaltioiden yhteisvastuullisuuteen, jotta useammat maat ottaisivat pakolaisia vastaan uudelleensijoitettaviksi taakan- ja vastuunjaon hengessä;

39.  korostaa, että Turkille myönnettävä kolmen miljardin euron pakolaisapu on hyödynnettävä asianmukaisesti, jotta pakolaisia ja vastaanottavia yhteisöjä kyetään auttamaan ripeästi ja suoraan toteuttamalla hankkeita, jotka liittyvät välittömiin elintarvikkeita, sairaanhoitoa ja opetusta koskeviin tarpeisiin; kehottaa nopeuttamaan luvattujen varojen maksamista; kehottaa komissiota ja jäsenvaltioita varmistamaan yhteistyössä Turkin kanssa, että otetaan käyttöön mekanismi, jolla valvotaan varojen asianmukaista käyttöä aiottuun tarkoitukseen, että mekanismia seurataan tiiviisti ja että komissio tiedottaa parlamentille säännöllisesti varojen käytöstä; painottaa, että on kiinnitettävä erityistä huomiota haavoittuviin väestöryhmiin, kuten naisiin ja lapsiin ja erityisesti orpoihin sekä uskonnollisiin vähemmistöihin, kuten kristittyihin ja jesideihin; korostaa, että on pikaisesti puututtava Turkin halki kulkevilla muuttoreiteillä ilmenevään sukupuoleen perustuvaan väkivaltaan ja naisten ja tyttöjen hyväksikäyttöön;

40.  pitää myönteisenä Turkin hallituksen äskettäin tekemää päätöstä työmarkkinoiden avaamisesta syyrialaisille pakolaisille; kannustaa toteuttamaan kiireellisesti lisätoimia sen varmistamiseksi, että kaikki 700 000 syyrialaista lasta saavat opetusta; antaa Turkin hallitukselle tunnustusta siitä, että se antaa syyrialaisille pakolaisille ilmaiset terveydenhuoltopalvelut ja koulutusta; pitää valitettavana, että UNHCR:n esittämä vetoomus rahoituksen lisäämisestä on tuottanut tavoiteltua pienemmän tuloksen ja että Maailman elintarvikeohjelman oli supistettava ruoka-avustuksia 80 prosenttiin rahoituksen vähenemisen vuoksi; kiittää Turkkia tämän rahoitusvajeen yksipuolisesta korjaamisesta ja kehottaa jäsenvaltioita ja unionia lisäämään rahoitusta YK:n virastoille ja niiden kumppaneina Turkissa toimiville kansalaisjärjestöille;

41.  kiittää Turkkia siitä, että se on viime aikoihin saakka pitänyt rajojaan avoimina syyrialaisille pakolaisille; arvostaa Turkin viisumijärjestelyn uusien määräysten voimaantuloa, joka on jo pohjustanut laittomien rajanylitysten määrän jyrkkää vähenemistä; korostaa kuitenkin, että on sovellettava unionin viisumipolitiikan kaltaista paljon tiukempaa viisumipolitiikkaa maihin, joista tulee merkittävässä määrin laittomia maahanmuuttajia, jotta voidaan hillitä Turkin kautta Eurooppaan saapuvien maahanmuuttajien tulvaa tapauksissa, joissa kansainväliseen suojeluun ei ole tarvetta; painottaa, että Turkkia on autettava kaikin mahdollisin tavoin sen tiukentaessa rajavalvontaansa ja tehostaessa ihmissalakuljettajien vastaisia toimiaan; kehottaa Turkkia soveltamaan nollatoleranssia ja ryhtymään tehokkaisiin toimenpiteisiin ihmiskaupan lopettamiseksi ja Kreikan saarille pyrkivän pakolaisvirran pysäyttämiseksi, koska nämä ilmiöt aiheuttavat unionissa vakavia humanitaarisia, poliittisia, sosiaalisia ja turvallisuutta koskevia ongelmia; kannustaa Turkkia, Bulgariaa ja Kreikkaa lisäämään yhteistyötään Egeanmeren etsintä- ja pelastusoperaatioiden alalla ja kehottaa Frontexia tarjoamaan apua Turkin rannikkovartiostolle ja tehostamaan kahdenvälistä tietojenvaihtoa; toteaa, että salakuljetuksen torjuntatoimet voivat olla tehokkaita vain, jos otetaan samaan aikaan käyttöön pakolaisille ja turvapaikanhakijoille turvalliset ja lailliset reitit saapua unioniin;

42.  painottaa, että EU:hun suuntautuvan maahanmuuton ehkäiseminen ei saisi johtaa pakolaisten takaisinkäännyttämiseen tai heidän laittomaan pidättämiseensä; kehottaa jälleen Turkkia kumoamaan vuonna 1951 tehtyyn Geneven yleissopimukseen sisältyvän maantieteellisen varauman; vaatii luomaan pakolaisille turvallisia ja laillisia pakoreittejä ja kehottaa jäsenvaltioita lisäämään merkittävästi ponnistelujaan pakolaisten uudelleensijoittamiseksi; katsoo, että nykyinen humanitaarinen kriisi voidaan ratkaista kestävästi vain siten, että Syyrian kriisiin löydetään poliittinen ratkaisu;

43.  pitää myönteisenä, että Turkin viranomaiset ja Turkissa toimiva UNHCR yhdenmukaistavat pakolaisten rekisteröintiä koskevat tietokantansa siten, että muodostetaan yksi rekisteröintijärjestelmä; katsoo, että on kiireellisesti tarkasteltava teknisiä keinoja tehdä kyseisestä tietokannasta yhteentoimiva ja yhteensopiva eurooppalaisen Eurodac-tietokannan kanssa, johon rekisteröidään turvapaikanhakijoita; korostaa, että on myös tärkeää, että kun pakolaiset lähtevät Turkista kohti Eurooppaa, heidät olisi poistettava turkkilaisessa tietokannassa olevasta rekisteristä;

44.  korostaa, että kaikkia jäsenvaltioita koskeva takaisinottosopimuksen täytäntöönpano on ratkaisevan tärkeää Euroopalle, koska sen perusteella voidaan tehokkaammin palauttaa maahanmuuttajat, jotka eivät tarvitse kansainvälistä suojelua; pitää myönteisenä, että molemmat osapuolet pääsivät unionin ja Turkin välisessä huippukokouksessa 29. marraskuuta poliittiseen yhteisymmärrykseen siitä, että takaisinottosopimusta aletaan soveltaa täysimääräisesti kesäkuusta 2016 alkaen, kehottaa kaikkia osapuolia panemaan nykyiset kahdenväliset takaisinottosopimukset täytäntöön kokonaisuudessaan ja tehokkaasti ja varmistamaan, että muuttajien perusoikeuksia kunnioitetaan täysipainoisesti;

45.  kannustaa hallitusta täyttämään kokonaisuudessaan ja syrjimättömästi perusteet, jotka luetellaan kaikkia jäsenvaltioita koskevan viisumivapauden etenemissuunnitelmassa; muistuttaa, että viisumipakon poistaminen on ansioihin perustuva prosessi ja että Turkin kansalaisille voidaan myöntää viisumivapaus vain, jos asianomaiset vaatimukset täyttyvät; pyytää komissiota antamaan lisää teknistä apua viisumivapauden etenemissuunnitelman ehtojen täyttämiseksi;

V. Kyproksen jälleenyhdistymistä koskevissa neuvotteluissa edistyminen

46.  antaa tunnustusta YK:n tuella käydyissä Kyproksen jälleenyhdistymistä koskevissa neuvotteluissa saavutetusta merkittävästä edistymisestä; pitää kahden johtajan 11. helmikuuta 2014 antamaa yhteistä julistusta myönteisenä ja katsoo sen muodostavan perustan ratkaisulle; kannattaa Kyproksen tasavallan kehittämistä YK:n turvallisuusneuvoston päätöslauselmien ja kansainvälisen oikeuden mukaisesti poliittisesti tasa-arvoiseksi kahden yhteisön ja kahden alueen liitoksi, jolla on yksi kansainvälinen oikeushenkilöllisyys, yksi suvereniteetti ja yksi kansalaisuus ja jossa kaikilla kansalaisilla on yhtäläiset mahdollisuudet, sanotun kuitenkaan rajoittamatta lopullista sopimusta; arvostaa Kyproksen kreikkalaisen ja turkkilaisen yhteisön johtajien rakentavaa lähestymistapaa sekä heidän päättäväisyyttään ja väsymättömiä ponnistelujaan oikeudenmukaisen, kokonaisvaltaisen ja kestävän ratkaisun löytämiseksi mahdollisimman pian; korostaa vuosikymmeniä jatkuneen Kyproksen konfliktin ratkaisemisen merkitystä koko alueelle ja Euroopalle / Euroopan unionille; pitää siksi uutta kansanäänestystä koskevaa mahdollisuutta myönteisenä ja kehottaa kaikkia osapuolia edistämään myönteiseen lopputulokseen pääsemistä;

47.  korostaa, että Kyproksen kysymyksen ratkaisemattomuus vaikuttaa unionin ja Turkin välisten suhteiden kehittymiseen suhteisiin, ja kehottaa sen vuoksi kaikkia asianomaisia osapuolia pyrkimään asian ratkaisemiseen;

48.  kehottaa Turkkia täyttämään velvoitteensa soveltaa kaikilta osin ja syrjimättömällä tavalla EY–Turkki-assosiaatiosopimuksen lisäpöytäkirjan määräyksiä kaikkiin jäsenvaltioihin, myös Kyproksen tasavaltaan, ja toteaa, että lisäpöytäkirjan täytäntöönpano vauhdittaisi merkittävästi neuvotteluja;

49.   pitää Turkin laittomien siirtokuntien politiikkaa valitettavana ja pyytää, ettei Turkki enää asuttaisi maansa kansalaisia Kyproksen miehitetyille alueille, koska se on vastoin Geneven yleissopimusta ja kansainvälisen oikeuden periaatteita; kehottaa Turkkia lopettamaan kaikki toimet, jotka muuttavat saaren väestötasapainoa ja siten haittaavat tilanteen ratkaisemista;

50.  kehottaa Turkkia pidättymään Kyproksen talousvyöhykkeellä kaikista toimista, jotka saattavat johtaa kitkaan ja kriisiin hyvin herkällä alueella ja haitata demokraattisesta ratkaisusta käytäviä neuvotteluja, joilla lopetettaisiin nykyisin vallitseva kahtiajaon tilanne, jota ei voida hyväksyä; toteaa, että jäsenvaltioilla on oikeus allekirjoittaa itsemääräämisoikeuksiensa puitteissa kahdenvälisiä ja muita sopimuksia hyödyntääkseen talousvyöhykkeellään olevia luonnonvaroja;

51.  pitää myönteisenä, että edellä mainitut kaksi johtajaa ovat päässeet sopimukseen luottamusta lisäävistä toimista, mukaan luettuina kahden uuden rajanylityspaikan avaaminen ja sähköverkkojen yhteenliittäminen; toteaa kuitenkin, että matkapuhelinten yhteentoimivuuden suhteen on edistytty vain vähän tai ei lainkaan; kehottaa siksi kumpaakin osapuolta toteuttamaan viipymättä kaikki sovitut toimenpiteet; kehottaa EU:ta tukemaan täysimääräisesti tätä ratkaisua poliittisesti ja taloudellisesti; kehottaa Turkkia tukemaan aktiivisesti neuvotteluprosessia ja myönteiseen lopputulokseen pääsemistä; kehottaa Turkkia aloittamaan joukkojensa vetämisen Kyproksesta ja siirtämään Famagustan suljetun alueen YK:n alaisuuteen YK:n turvallisuusneuvoston päätöslauselman 550 (1984) mukaisesti; pitää myönteisenä, että kateissa olevien henkilöiden komitealle (joka käsittelee sekä Kyproksen turkkilaisten että kreikkalaisten kadonneiden henkilöiden tapauksia) on annettu pääsy kaikille tärkeille alueille, sotilasalueet mukaan luettuina; kehottaa kuitenkin Turkkia avaaman myös asiaa koskevat arkistot, jotta komitean työn tehokkuus voitaisiin maksimoida;

52.  pitää myönteisenä Kyproksen tasavallan presidentin Anastasiadesin aloitetta siitä, että turkista tehtäisiin unionin virallinen kieli, ja kehottaa osapuolia nopeuttamaan tätä prosessia; toteaa, että EU:n säännöstön täytäntöönpanon on jo oltava hyvin valmisteltua tulevassa Kyproksen turkkilaisessa osavaltiossa, kun ratkaisua koskeva sopimus tulee voimaan; pitää siksi myönteisenä kahden yhteisön tilapäisen valtuuskunnan perustamista unioniin valmistautumista varten; kannustaa Euroopan parlamenttia ja komissiota tehostamaan pyrkimyksiä saada kyproksenturkkilaiset mukaan valmisteluihin, jotka koskevat täyttä integroitumista unioniin; kannustaa Euroopan parlamentin puhemiestä toteuttamaan tarvittavat toimenpiteet, mikäli ratkaisuun päästään;


53.  kehottaa puhemiestä välittämään tämän päätöslauselman neuvostolle, komissiolle, komission varapuheenjohtajalle / unionin ulkoasioiden ja turvallisuuspolitiikan korkealle edustajalle, Euroopan neuvoston pääsihteerille, Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen presidentille, jäsenvaltioiden hallituksille ja parlamenteille sekä Turkin tasavallan hallitukselle ja parlamentille.
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+MOTION+B8-2016-0442+0+DOC+XML+V0//FI
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Miniluv

#11135
Neiti Suominen muuttaa sukunimensä Suominen-Özgaliksi, mutta korostaa, että avioliiton eteneminen riippuu siitä, onko herra Özgal kiltti koiralleen.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

ämpee

Mestari on laittanut pitkästä aikaa kirjoituksen nähtäville, hän ajaa niitä asioita mitä lupasikin ajaa.
http://www.halla-aho.com/scripta/ampumaasedirektiivin_uudistamisesta_osa2.html

€U-parlamentissa käydään kovaa kädenvääntöä ihmisten yksityisen omaisuuden suhteen, osa porukasta haluaisi vähentää sitä, ja osa porukasta haluaa säilyttää sen.
Säilyttäjät ovat niukasti voitolla.

Juutuubissa on tarjolla Mestarin esiintymistä, tosin joku on nähnyt hyväksi pilata pätkän loppumetrit, mutta muuten aivan asiallinen ajankohtainen otos.
https://www.youtube.com/watch?v=5WT9JI-L3Gsa

€Uroopan pahin ongelma on hallitsematon pakolaistulva.
Britannian €Uro-ero on kannatettava asia, sillä se antaa tekemisen mallia.
Nato tuskin tulee laajenemaan, eikä €Uroopan omat puolustussysteemit tule toiminaan.
Kreikkaan ei olisi tullut laittaa killinkiäkään, jos Mestarilta asiaa tiedustellaan, joku toinen on asiasta toista mieltä.

Mestari on edelleenkin äänestämisen arvoinen, kunpa samaa voisi sanoa näistä kotimaanhan jääneistä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Faidros.

Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Kyklooppi

No nii mitäs nyt sitten seuraavaksi? Lienee diaspora liian vaikea juttu ?
Ihmisjäte.

Panopticon

Halla-aho Facebookissa:

QuoteEn mitenkään luule olevani Brysselin tärkein henkilö, mutta aika ajoin ihmettelen suomalaisen median hyvin aneemista läsnäoloa ja toimintaa Brysselissä.
Täällähän tapahtuu jatkuvasti kaikenlaista lainsäädännöllisesti mielenkiintoista. Tänään kävin belgialaisen tv-kanavan haastattelussa kertomassa tekeillä olevasta, laittomasti Euroopassa oleskelevien palauttamiseen tarkoitetusta matkustusdokumentista, jonka valmistelua vedän raportöörinä LIBE-valiokunnassa.
Lisäksi olen hiljattain ollut kaksi kertaa Ranskan televisiossa ja kerran Slovenian ja Valko-Venäjän televisiossa puhumassa samasta aiheesta tai laajemmin maahanmuuttoon liittyvistä kysymyksistä. Muutama kuukausi sitten BBC haastatteli pakolaiskriisistä.
Täällä pyörii paljon erimaalaisia politiikan toimittajia, jotka tekevät juttuja oikeista asioista, ja haastatteluille on ominaista se, että niissä saa puhua rauhassa. Suomalaisia ei näy juuri koskaan.
Suomalainen poliittinen journalismi on sitä, että Suomen Kuvalehti lähettää paikalle kaksi entistä Ylioppilaslehden toimittajaa, joiden tähänastisen uran tähtihetki on ollut kakata housuunsa bussimatkan aikana ja kirjoittaa siitä raportti. Kuvalehden jutussa kerrotaan, että Halla-aholla oli Matrix-aurinkolasit päässä, ja että hänen pöydällään oli omituisen halvan näköisiä kyniä, vaikka mepeille maksetaan avokätisesti toimistokulukorvauksia.
Tai sitä, että kutsutaan viisi ihmistä kymmenen minuutin televisiolähetykseen huutamaan toistensa päälle.
Tai että lähetetään sähköpostilla kysymyksiä sillä evästyksellä, että vastaukset mielellään sanan tai korkeintaan kahden sanan mittaisia.
Tai soitetaan pommi-iskun jälkeen ja kysytään, että a) olitko lähellä, kun räjähti, ja b) miltä sinusta tuntuu henkilökohtaisesti, kun räjähti.
Ymmärrän, että kansalaisella on muutakin tekemistä kuin miettiä, mitä Brysselissä tapahtuu, mutta kun lehdissä on politiikan toimitus, ja Brysselissä politiikan toimittajia, ihmettelen vähän, mihin he käyttävät aikansa.

Aika osuvaa mediakritiikkiä. Suomen Kuvalehden juttua ei näytä olevan nettisivulla. Onko kellään lehteä tai lukuoikeutta? Kiinnostais tietää mitä noi kakkahousut on kirjoittaneet.

Faidros.

Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

ikuturso

Quote from: Panopticon on 03.06.2016, 08:13:54
Halla-aho Facebookissa:

QuoteEn mitenkään luule olevani Brysselin tärkein henkilö, mutta aika ajoin ihmettelen suomalaisen median hyvin aneemista läsnäoloa ja toimintaa Brysselissä.
Täällähän tapahtuu jatkuvasti kaikenlaista lainsäädännöllisesti mielenkiintoista. Tänään kävin belgialaisen tv-kanavan haastattelussa kertomassa tekeillä olevasta, laittomasti Euroopassa oleskelevien palauttamiseen tarkoitetusta matkustusdokumentista, jonka valmistelua vedän raportöörinä LIBE-valiokunnassa.
Lisäksi olen hiljattain ollut kaksi kertaa Ranskan televisiossa ja kerran Slovenian ja Valko-Venäjän televisiossa puhumassa samasta aiheesta tai laajemmin maahanmuuttoon liittyvistä kysymyksistä. Muutama kuukausi sitten BBC haastatteli pakolaiskriisistä.
Täällä pyörii paljon erimaalaisia politiikan toimittajia, jotka tekevät juttuja oikeista asioista, ja haastatteluille on ominaista se, että niissä saa puhua rauhassa. Suomalaisia ei näy juuri koskaan.
Suomalainen poliittinen journalismi on sitä, että Suomen Kuvalehti lähettää paikalle kaksi entistä Ylioppilaslehden toimittajaa, joiden tähänastisen uran tähtihetki on ollut kakata housuunsa bussimatkan aikana ja kirjoittaa siitä raportti. Kuvalehden jutussa kerrotaan, että Halla-aholla oli Matrix-aurinkolasit päässä, ja että hänen pöydällään oli omituisen halvan näköisiä kyniä, vaikka mepeille maksetaan avokätisesti toimistokulukorvauksia.
Tai sitä, että kutsutaan viisi ihmistä kymmenen minuutin televisiolähetykseen huutamaan toistensa päälle.
Tai että lähetetään sähköpostilla kysymyksiä sillä evästyksellä, että vastaukset mielellään sanan tai korkeintaan kahden sanan mittaisia.
Tai soitetaan pommi-iskun jälkeen ja kysytään, että a) olitko lähellä, kun räjähti, ja b) miltä sinusta tuntuu henkilökohtaisesti, kun räjähti.
Ymmärrän, että kansalaisella on muutakin tekemistä kuin miettiä, mitä Brysselissä tapahtuu, mutta kun lehdissä on politiikan toimitus, ja Brysselissä politiikan toimittajia, ihmettelen vähän, mihin he käyttävät aikansa.

Aika osuvaa mediakritiikkiä. Suomen Kuvalehden juttua ei näytä olevan nettisivulla. Onko kellään lehteä tai lukuoikeutta? Kiinnostais tietää mitä noi kakkahousut on kirjoittaneet.

Lukikohan niissä halvan näköisissä kynissä "Perussuomalaiset" tai peräti "PerusNaiset". Perusnaisten kynät, ne punaiset, on kyllä hyviä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

ikuturso

Quote from: Faidros. on 03.06.2016, 08:21:41
Tästä oli kyse. https://ylioppilaslehti.fi2013/02/yl-raportti-paskoimme-housuun-bussissa-turkuun/

Kuvittelen, että Panopticon kuulutti nimenomaan sitä Suomen Kuvalehden juttua, missä Matrix-laseihin puettu mies kirjoittaa halvannäköisellä kynällä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Panopticon

Quote from: ikuturso on 03.06.2016, 08:23:07
Quote from: Faidros. on 03.06.2016, 08:21:41
Tästä oli kyse. https://ylioppilaslehti.fi2013/02/yl-raportti-paskoimme-housuun-bussissa-turkuun/

Kuvittelen, että Panopticon kuulutti nimenomaan sitä Suomen Kuvalehden juttua, missä Matrix-laseihin puettu mies kirjoittaa halvannäköisellä kynällä.

-i-

Juuri näin.

Hamsteri

Tää Halliksen kirjoitus nyt vain on epäsuorailmaus sille, että suomalaiset naisjournalistit jotka ovat monopolisoineet alan, ovat hyödyllisempiä scad-pornon tekemisessä kuin omatoimisessa ajattelussa.

Naisjournalistit on vitsi ja syöpä.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

siviilitarkkailija

QuoteTäällä pyörii paljon erimaalaisia politiikan toimittajia, jotka tekevät juttuja oikeista asioista, ja haastatteluille on ominaista se, että niissä saa puhua rauhassa. Suomalaisia ei näy juuri koskaan.

Eikö tämä ole itsestäänselvyys. On maita joissa on toimittajakoulutus ja sitten ämpäri- ja kommariyliopistojen päällehuutajalauma joka taputtelee toinen toisensa selkää ylen lämpiössä.

Huvittavaa on erityisesti ylen paskavatkuli-keskusteluohjelmat joissa n 1 mamukriittinen henkilö joutuu kuuntelemaan 10 suvakkiperseen ja vielä juontajan vittuilut ja huudot. Kaiken lisäksi ohjelmien taustayleisö voisi aivan mainiosti olla sama ja "asiantuntijat" ilman että kukaan huomaisi mitään. Ohjelmien olennainen osa kun on ylen toimittajien oman pärstän ja mielipiteiden esittely aiheesta riippumatta. Lievästi sanottuna huvittavaa että mokomat vihervasemmistolaiset pokerinaamalla väittävät olevansa puolueettomia.

Ylessä EI ole yhtään mamukriittistä ohjelmaa. Ei YHTÄÄN!
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Basso

Ei löydy haulla Suomen Kuvalehdestä. Voi olla että sukunimi on taas kirjoitettu jutussa eri tavalla kuin Jussi itse sen kirjoittaa. En jaksanut kokeilla hakukenttään näitä luovia kirjoitusmuotoja.

Lalli IsoTalo

OT
Quote from: Hamsteri on 03.06.2016, 08:27:53
Naisjournalistit on vitsi ja syöpä.

Millainen äiti-suhteesi on/oli?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Mika

Quote from: siviilitarkkailija on 03.06.2016, 08:59:12
Ylessä EI ole yhtään mamukriittistä ohjelmaa. Ei YHTÄÄN!

Ei tarvitse ollakaan. Valtiollisen kanavan tehtävä ei ole ottaa kantaa poliittisiin kysymyksiin, tai opettaa katsojille, mitä mieltä näiden pitää asioista olla.  Vaikkei YLE ole koskaan ollut asioiden suhteen objektiivinen, sen pitäisi olla.  Hallintoneuvosto on hoitanut tehtävänsä ala-arvoisen huonosti, eikä ole puuttunut YLE:n peittelemättömän vasemmistolaiseen linjaan koskaan. 
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

xor_rox

Quote from: Hamsteri on 03.06.2016, 08:27:53
Naisjournalistit on vitsi ja syöpä.

Eiköhän tästä kannattaisi poistaa tuo 'Nais'-osa, sillä esim. YLEnannon uutisointia johtaa päätoimittaja-Atte, joka tietääkseni on mies. Samoin koko tätä maata johtavat kohti kivikkoa hallituksen ns. vahvat miehet. Lause kuuluisikin mennä näin:

QuoteJournalistit on vitsi ja syöpä.

RP

Quote from: Panopticon on 03.06.2016, 08:13:54
Aika osuvaa mediakritiikkiä. Suomen Kuvalehden juttua ei näytä olevan nettisivulla. Onko kellään lehteä tai lukuoikeutta? Kiinnostais tietää mitä noi kakkahousut on kirjoittaneet.

Näyytäisi siltä, että SK olisi poistanut jutun. Sen otsikko ja alku löytyy Google cahesta: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:bpFkUHHFV_kJ:suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/eurooppa/halla-aho-ja-750-muuta-meppia-leirikoulussa-nelja-paivaa-tilassa-joka-on-yha-sekava-kuin-koko-eu/+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=us

tai heidän facebook-sivuiltaan: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10154365856657847&id=50771297846


QuoteHalla-aho ja 750 muuta meppiä "leirikoulussa" – neljä päivää tilassa, joka on yhä sekava kuin koko EU
Strasbourgissa pidetään Euroopan parlamentin täysistunto kerran kuussa vain siksi, että Ranska olisi tyytyväinen.

Vappu Kaarenoja ja Aurora Rämö
SK 21/2016|28.5.2016 10:30
(1)
Luettu (723)

STRASBOURG, RANSKA – Eurooppa-päivä valkenee aurinkoisena ja lämpimänä kuin kevätjuhla-aamu.
Strasbourgin pikkukaupunki kukkii 9. toukokuuta, pukumiehet promeneeraavat rennosti takki olalla, hikiläikät kainaloissa.
Kiemurtelevan pikkujoen, eteläranskalaisten ikkunaluukkujen ja goottikatedraalin t...
(maksumuuri on estänyt enemmän keräämisen)
- mutta SK:n omilta sivuilta juttu tuntuu kadonneen.
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/eurooppa/halla-aho-ja-750-muuta-meppia-leirikoulussa-nelja-paivaa-tilassa-joka-on-yha-sekava-kuin-koko-eu/
(ei ole)

ei myöskään täällä:
http://suomenkuvalehti.fi/avainsana/jussi-halla-aho/
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Ernst

#11151
Toimitussihteerin (tai vast.) pitäisi katsoa, etteivät senttarit ja/tai lehtineekerit vie painettavaksi asti ihan mitä tahansa allensa laskettua paskaa (PUN INT).

Rekrytoijalta pieni vinkki: Usein, lähes aina, jälkien siivoamiselta selviää sillä, että ei palkkaa töihin vääriä henkilöitä. Parempi keskeytynyt rekrytointi kuin pieleen mennyt valinta.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Econ101

"It is not what you say, it is what you do that reveals what you want."

Kulttuurirealisti

Quote from: xor_rox on 03.06.2016, 11:45:32
Eiköhän tästä kannattaisi poistaa tuo 'Nais'-osa, sillä esim. YLEnannon uutisointia johtaa päätoimittaja-Atte, joka tietääkseni on mies. ...Lause kuuluisikin mennä näin:
QuoteJournalistit on vitsi ja syöpä.

Melkein kaikki johtavien lehtien päätoimittajista on miehiä, ja mitä sieltä tulee? Mokutusta tuutin täydeltä. Tosin nuoret naistoimittajat ovat toki mokutuksessa etulinjan edessä, mutta ei ne ilman johdon valtuutusta voi toimia. Suomen ehkä tolkullisin päätoimittaja on nainen, Appelsiini.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Nikolas

Quote from: Panopticon on 03.06.2016, 08:13:54

Suomen Kuvalehden juttua ei näytä olevan nettisivulla. Onko kellään lehteä tai lukuoikeutta? Kiinnostais tietää mitä noi kakkahousut on kirjoittaneet.


Nämä tulevat sitten paloissa.

Nikolas


Panopticon


Rikastaja

QuoteKUN Jussi Halla-aho ärsyyntyy, hän päästää tuhahduksen. Se kuulostaa siltä kuin ammuttaisiin tennispallotykillä: Fffffy!

...

Hän ampuu taas tennispallon sieraimistaan – fffffy! – ja toteaa: "Tällä on tuhoisat seuraukset. Se oli aika vastuuton teko ihan riippumatta Sipilän motiiveista."


Laatujournalismia by Hesari. NEVÖ FOGET.
"Suomalaiset veteraanit ei pääse vieläkään kuntoutukseen, mutta ulkomaalaisille on kyllä tarjota valtion puolesta kaikki perkeleen kriisiavut ja terapeutit heti, jos grillijuhlilla sataa ja tötteröhattu kastuu."
- Tony Halme

ikuturso

Quote from: Panopticon on 03.06.2016, 15:31:47
Quote from: Nikolas Ojala on 03.06.2016, 13:56:21
Nämä tulevat sitten paloissa.

Kiitos!

Tänks myös. Ei tuo näin EU-kriitikon silmissä paskempi turhuuden vuodatus ollut. Ja Suomalaisten reserviläisten puoliautomaattiaseistakin puhuttiin kirjoittajien taustaan nähden neutraalin kiihkottomasti.

Sattuivat vaan Jussin työhuoneeseen. Jollain toisella olisi voinut olla nimikoituja kullattuja täytekyniä pöydällä, jollaisiin vain MEP:in kulukorvauksella on varaa Rockefellerin ja Nalle Wahlroosin lisäksi.

Mutta koko jutun journalistinen arvo oli tuon pellesirkuksen mitätöinti. Siinä se mielestäni onnistui hyvin.

Todelliset poliittiset uutiset kuuluvat vaikkapa YLE:lle, joka voisi vaihtaa kirjeenvaihtajansa, jotta brsslin uutiset ööö utsista saissijotn selvä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Veikko

Quote from: Rikastaja on 03.06.2016, 15:40:08
QuoteKUN Jussi Halla-aho ärsyyntyy, hän päästää tuhahduksen. Se kuulostaa siltä kuin ammuttaisiin tennispallotykillä: Fffffy!

...

Hän ampuu taas tennispallon sieraimistaan – fffffy! – ja toteaa: "Tällä on tuhoisat seuraukset. Se oli aika vastuuton teko ihan riippumatta Sipilän motiiveista."


Laatujournalismia by Hesari. NEVÖ FOGET.

Nenäfiksaatio (nnöönäfffiksaaatio)?
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos