News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

TS: Kansanedustajan avustaja ehdottaa ulkomaalaisille hihamerkkejä

Started by pekkasuomalainen, 11.04.2012, 17:37:01

Previous topic - Next topic

Ruckafella

Mielestäni Erosen tulisi vaatia Turkkaria ja muitakin asiasta uutisoineita lehtiä julkaisemaan koko kirjoituksen, tai selkeän korjauksen, jotta ihmisillä olisi itsellään mahdollisuus lukea koko kirjoitus.

Tämä lähentelee jo kunnianloukkausta ja herjausta.Lisäksi Eronen on ilmeisesti saanut uhkaavia kommentteja?(joku kertoi aiemmin), joten vaikuttaisi siltä, että TS on syyllistynyt kansankiihotukseen. Lähentelee sotarikosta Nyky-Suomessa.

P

Quote from: qwerty on 12.04.2012, 15:02:22
Tämä mimmi taitaa olla väärässä puolueessa?

Vasabladet

Maria Tolppanen är upprörd över Helena Eronens blogginlägg om att utlänningar, sexuella minoriteter och finlandssvenskar skulle märkas. Maria Tolppanen kallar det rasism och säger att inlägget svartmålar partiet. Maria Tolppanen, Vasabo och riksdagsledamot (Sannf) köper inte bortförklaringen att inlägget var tänkt som satir.

-Såna här uttalanden hör Nazityskland till. Det är frågan om rasism och inget som partiet står för, säger Tolppanen.

Jep. Potkii puoluetoveria polviin ja odottaa RKP:n kosintaa. Jos ei osaa lukea suomea, niin kai joku voi kyseisen blogin hanelle kaantaa.  Tama alkaa olla tosiaan sita samaa vanhaa paskaa. Suurennuslasilla luetaan median toimesta blogeja, FB:ta ja julkisten vessojen seinia. Loydetaan joku PS:aan jotenkin liityvan kirjoitus. Revitaan siita tahallisesti jotain irti ja vaaristellaan sopiva causti.

Levitellaan se ulkomaiseen mediaan vielakin vaaristellympana. Sina aikana oman puolueen pyrkyrit suuttuvat. R-L ja Soini kaivavat tottuneesti taas esiin liukuvoiteen ja valmistautuvat taas pyllistamaan itsensa median vapaaseen kayttoon.  Vaaditaan paata puolueessa vadille..

Joopa joo jos persut menevat taas tahan ansaan kaikin rinnoin, media raatelee uudestaan ja uudestaan ihan samalla kaavalla kuin imaploita syova leijonalauma. Hyokkayskuvio toimiia aina ja varmasti kuin junanvessa kaadosta ja caustista toiseen, koska persulauma antaa sen toimia. Kun riittavan monta on sitten viskattu koirille puoluejohdon ja pyrkyreiden toimesta  - edessa onkin SMP:n kohtalo. Nyt vaan siella ei ole Sina , Mina ja Pekka, vaan joku muu vastaava kombinaatio. Ja media ja muut puolueet ovat saaneet voittonsa. :facepalm:

Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

SuperSaatana

Vasabladet

Maria Tolppanen är upprörd över Helena Eronens blogginlägg om att utlänningar, sexuella minoriteter och finlandssvenskar skulle märkas. Maria Tolppanen kallar det rasism och säger att inlägget svartmålar partiet. Maria Tolppanen, Vasabo och riksdagsledamot (Sannf) köper inte bortförklaringen att inlägget var tänkt som satir.

-Såna här uttalanden hör Nazityskland till. Det är frågan om rasism och inget som partiet står för, säger Tolppanen.

Tolppasenkin kannattaisi nyt vaan pitää nuo natsi- ja rasistimölyt mahassaan. Tuskinpa on Maria edes lukenut alkuperäistä kirjoitusta vaan sen sisältö on hänelle Vasa Bladetin toimesta esitelty juuri noin kuin se tuossa seisoo. Eli niin, että Eronen olisi hihamerkittämässä pelkät mamut, seksuaalivähemmistöt ja suomenruotsalaiset. Kyllähän se silloin karulta toki kuulostaakin, mutta kun se ei ole totta.

Ntti

Toivottavasti ei. Voi olla, että "mimmi" tukeutuu vain Turun Sanomien ja iltalehdistön materiaaliin asiassa. Toivon todella, että näin on.

Quote from: desperaato on 12.04.2012, 14:55:25
Missä on se arvovaltainen henkilö, joka uskaltaisi tulla julkisuuteen ja jyrähtää kaikenmaailman lehtineekereille, että nyt loppu pelleily!

Kadun jo etukäteen, mutta minun on kysyttävä, että mikä on lehtineekeri? Tietämättä, mitä termillä tarkoitat, esitän vahvan epäilykseni, että kyseisen sanan käyttö ei kannusta ihmisiä kuuntelemaan ajatuksiasi ja hyväksymään niitä. Esitän siksi oman toiveeni, että luovut sen käytöstä.

Zngr

Quote from: Uuno on 12.04.2012, 14:58:49
Hohhoh, vastauksista päätellen persut on todellisia poliittisen satiirin suurkuluttajia. Näin toki varmaan on, paitsi silloin kun pilkka osuu omaa nilkkaan. Silloin kyllä jaksetaan itkeä pienimmästäkin.

Pelisilmä, anyone?

Minä ainakin olen kaikenlaisen satiirin suurkuluttaja. En myöskään ole koskaan kitissyt kun Persuja tai minua pilkataan. Yritäpä löytää yksikin sellainen viesti. However nyt kyllä vähän kitisen ja varaan siihen oikeuden koska en niin koskaan tee,  Eronen vedetään jonnekin uutisiin poistetusta bloggauksesta jossa ehdotetaan Hampurilais-hihamerkkiä amerikkalaisille?

Ei tässä mikään pilkka osu "omaan nilkkaan", juttu on ettei sitä pelisilmää löytynyt - ja se ei ole kyllä tässä tapauksessa Erosella tai Persuilla hukassa.

Oikeasti, hihamerkkejä suomenruotsalaisille ja amerikkalaisille.  Eihän tuota voi yksinkertaisesti ottaa kukaan vakavasti mitenkään. Nyt pistetään sanoja suuhun ja mustamaalataan ihan oikeasti ja todella häijysti kun tavallinen tallaaja ei edes koskaan pääse lukemaan sitä alkuperäistä tekstiä vaan jää otsikkojen varaan.

Yli meni nyt ja pahasti.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Vili Länsi

Nimettömät natsiksi huutelijat Turuust

Turun Sanomien toimittajat jatkaa tuttuun tyyliin media konsernin suojista nimettömänä huutelemaan yrittääkseen saada lyötyä natsi leimoja perussuomalaisiin.
Tämmöistä se on kun toimittajat ilman nimeä tai nimimerkkiä huutelevat ihmisille. Toimittajat jotka ovat huutaneet ensimmäisenä että kukaan ei saisi kirjoitella ilman omaa nimeä minnekään.

QuoteEronen: Blogikirjoitus oli tarkoitettu vitsiksi

Kotimaa | Turun Sanomat14:17

James Hirvisaaren eduskunta-avustajan Helena Erosen mukaan hänen Uusi Suomi -verkkolehden blogipalvelussa muutaman tunnin esillä ollut blogikirjoituksensa oli tarkoitettu vitsiksi. Blogissa hän ehdottaa ulkomaalaisille pakollisia hihamerkkejä.

–?Jos joku selaa blogikirjoituksiani, huomaa, että minun tyylini kirjoittaa ei ole vakava. Olen kirjoittanut esimerkiksi kannibalismista aikamme vitsauksena. Tämä typerä ajatus tuli mieleeni aamulla uutisia kuunnellessani, Eronen sanoo.

Keskiviikkona kirjoitettu blogiteksti poistettiin sivustolta vielä saman päivän aikana.

–?En kannata missään nimessä hihamerkkejä. Vitsailemme kavereideni kanssa, että me olemme kauheita natseja, joten ajattelin, että kirjoitus on kavereiden välinen typerä juttu, jossa naureskelen meille. Pitää jatkossa muistaa nykyinen työni, Eronen sanoo.

Hyvän maun vastainen

Perussuomalaisten kansanedustaja James Hirvisaari valitsi Erosen uudeksi eduskunta-avustajakseen tammikuussa. Hirvisaari sai viime vuonna hovioikeuden tuomion kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Turun Sanomat ei tavoittanut James Hirvisaarta kommentoimaan kirjoitusta.

Rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen Itä-Suomen yliopistosta arvioi, että vaikka kirjoitus on sopimaton, se ei ole rangaistava.

–?Hyvän maun ja rangaistavuuden väliin jää alue, jolle tämä nyt kuuluu. Jos kirjoituksessa olisi vaadittu vain yhdelle kansanryhmälle hihamerkkejä, silloin tilanne olisi toinen.

Juutalaiset pakotettiin Natsi-Saksassa pitämään hihamerkkinä keltaista daavidintähteä, jolla heidät pystyttiin erottamaan julkisesti juutalaisiksi.

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/333413/Eronen+Blogikirjoitus+oli+tarkoitettu+vitsiksi

timooo

Quote from: Ntti on 12.04.2012, 15:11:54
Kadun jo etukäteen, mutta minun on kysyttävä, että mikä on lehtineekeri? Tietämättä, mitä termillä tarkoitat, esitän vahvan epäilykseni, että kyseisen sanan käyttö ei kannusta ihmisiä kuuntelemaan ajatuksiasi ja hyväksymään niitä. Esitän siksi oman toiveeni, että luovut sen käytöstä.

Eikös tuo ole vanhaa slangia joka meinaa toimittajaa. Kun painomuste mustaa kädet sun muut.

kp

Quote from: Uuno on 12.04.2012, 14:58:49
Hohhoh, vastauksista päätellen persut on todellisia poliittisen satiirin suurkuluttajia. Näin toki varmaan on, paitsi silloin kun pilkka osuu omaa nilkkaan. Silloin kyllä jaksetaan itkeä pienimmästäkin.

Ei kyse ole sananvapaudesta. Kyse on tärkeiden asioiden edistämisestä.  Jos kuvittelette että tärkeitä asioita edistetään huumorilla, niin kuvitelkaa vaan. Minä tiedän että näin ei ole. Ja se on taas tässä keisissä nähty. Nämä typerät möläytykset pienentävät PS:n kannatusta, joka taas puolestaan vähentää puolueen kannatusta.

Pelisilmä, anyone?

Oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että jos Turun Sanomien toimittaja olisikin tehnyt uutisen "Perussuomalaisten avustaja tykkää ruskean munan tuntumasta suussaan"[1], niin se olisi ollut ihan asiallista uutisointia, tyhmä möläytys Helenalta? Oletko tietoinen, että tuo kirjoitus edustaa Helenan erittäin tyypillistä humoristista kirjoitustyyliä, josta hän on tunnettu ja sen vuoksi erittäin suosittu kirjoittaja? Mitäs jatkoi kirjoittamista, vaikka otti poliittisen työn? En tiedä kummat ovat häiriintyneempiä, suomalaiset toimittajat vai tälläistä puolustelevat älylliseltä kehitykseltään alamittaiset jälkitaistolaiset.

Minua kyllä hävettää Ruohonen-Lernerin työ tässä tapauksessa erittäin paljon. Minä luulin, että elämme vapaassa maailmassa, jossa huumoria saa tehdä monista asioista. Esimerkiksi mustista Ku Klux Klan-jäsenistä, tai yrittäjien tai amerikkalasiten merkitsemisestä sosialidemokraattisessa Suomessa.  http://www.youtube.com/watch?v=2i9iTYe6tEk

[1] http://ohohupsis.puheenvuoro.uusisuomi.fi/102328-masentaisi-jos-ei-saisi-munaa

P

Hyva on tosiaan vaatia. Se on nykyajan henki. Jos oma ymmarys tai yleissivistys ei riita ymmartamaaan muiden kayttamaa kielta tai vanhoja ilmaisuja, muidenkin pakko toimia sen tylsimman ehdoilla. Se sitten johtaa juuri tallaiseen paheksumisen , mita ei ymmarra luomaan - idiokratiaan, jossa vakavalla naamalla voidaan vaantaa pahkasikamainen satiiri uutisessa vakavamieliseksi. Olemme ydinkysymysten edessa. Googleta vaikkapa. Olen itse lapsena lukenut toimittajien itse julkaisemaa Vappuneekeria, jonka laativat lehtineekerit.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Vappuneekeri

http://fi.wiktionary.org/wiki/lehtineekeri
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.

AuggieWren

Quote from: Vili Länsi on 12.04.2012, 15:15:24Rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen Itä-Suomen yliopistosta arvioi, että vaikka kirjoitus on sopimaton, se ei ole rangaistava.

–?Hyvän maun ja rangaistavuuden väliin jää alue, jolle tämä nyt kuuluu. Jos kirjoituksessa olisi vaadittu vain yhdelle kansanryhmälle hihamerkkejä, silloin tilanne olisi toinen.

Millä ihmeen natsoilla Tolvanen arvioi kirjoituksen sopivaisuutta/sopimattomuutta? Pitäisi turpansa kiinni muusta kuin juridiikasta silloin, kun puhutaan juridiikasta. Edit. tai edes huomauttaisi, että sopimaton kirjoittelu ei ole rikosoikeudellisesti rangaistavaa kuin erittäin tarkkaan rajoitetuissa yksittäistilanteissa.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Ntti

Quote from: timooo on 12.04.2012, 15:16:22

Eikös tuo ole vanhaa slangia joka meinaa toimittajaa. Kun painomuste mustaa kädet sun muut.

Kiitos, tämä oli minulle uusi sana, mutta näin asia näköjään on. En usko, että termi menee hyvin läpi poliittisesti korrekteissa piireissä, mutta toisaalta ne eivät ole välttämättä edes niitä piirejä, joissa kannattaisi olla mukana. Jos desperaato siis luet tämän, niin unohda se, mitä sanoin aikaisemmin.

asia.mies

Jos et tiedä lehtineekeri -sanan merkitystä, älä tuomitse sen käyttäjää.

Sanaa on vuosikymmenet käytetty maamme painotaloissa ja sillä on tarkoitettu ihan valkoihoista ihmistä, jolle on painomuste tarttunut käsiin ja joskus jopa naamaankin, ei halventavassa merkityksessä.
Lehtimies joutui, ainakin ennen, ottamaan teksteistä vedoksia, joiden painoväri mustasi näpit.
"Kun ihmistä kielletään elämästä niiden arvojen mukaan joihin hän uskoo, hänellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tulla lainsuojattomaksi."
-- Nelson Mandela

Logiikalla tai niin sanotuilla järkiperusteluilla ei tämän vuoksi ole todellista merkitystä uskonnollisista kysymyksistä käytävässä keskustelussa.
--H:gin KäO

Ntti

Quote from: P on 12.04.2012, 15:19:08
Hyva on tosiaan vaatia. Se on nykyajan henki. Jos oma ymmarys tai yleissivistys ei riita, --

Quote from: asia.mies on 12.04.2012, 15:23:47

Ollaanpas nyt herkässä. En minä vaatinut mitään, enkä myöskään tuominnut. Kiitän vilpittömästi lehtineekerisanan selittämisestä. Asiassa ei ole käsittääkseni enää mitään ongelmaa, ellette sellaista halua nähdä.

Pakkoanonyymi

Quote from: qwerty on 12.04.2012, 14:32:22
YLE Areena: Puhelinhaastattelussa Helena Eronen

Kansanedustajan avustaja selittää hihamerkkivitsiä.
Asenteelliset toimittajat vauhdissa :facepalm:

Nyt pitää hyökätä eikä puolustaa. Pitää vaatia TS:n päätoimittajaa paljastamaan, kuka verkkotoimituksessa oli vuorossa ja kirjoitti uutisen, jossa tahallisesti valehdellaan. On kysyttävä, johtaako tämä toiminnan harkinnan pettäminen mihinkään toimenpiteisiin tämän toimittajan kohdalla. Pitää kyseenalaistaa toimittajan ammattitaito tai -etiikka. Ammattitaitoinen toimittaja osaa suomen kielen nyanssit ymmärtääkseen ettei Helena ehdottanut muuta kuin että poliisi saa jatkaa papereiden kysymistä entiseen tapaan. Jos toimittaja oli ammattitaitoinen mutta julkaisi vastoin parempaa tietoaan virheellisen väitteen, hänen ammattietiikka ei ole kunnossa.

Ja tätä ei pidä tehdä persujen puolesta loukkaantuen, vaan lehtien lukijana. Heitä tässä on vedätetty.

John

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2012/04/ruohonen-lerner_toivoo_hirvisaaren_avustajalle_potkuja_3401205.html
Lerner toivoo potkuja Hirvisaaren avustajalle.

Itse puolestaan toivon potkuja Lernerille eduskuntaryhmän puheenjohtajan pestistä. Itse asiassa olen toivonu sitä jo siitä saakka, kun hänet valittiin eduskuntaryhmän puheenjohtajaksi.

P

Quote from: Ntti on 12.04.2012, 15:21:37
Quote from: timooo on 12.04.2012, 15:16:22

Kiitos, tämä oli minulle uusi sana, mutta näin asia näköjään on. En usko, että termi menee hyvin läpi poliittisesti korrekteissa piireissä, mutta toisaalta ne eivät ole välttämättä edes niitä piirejä, joissa kannattaisi olla mukana. Jos desperaato siis luet tämän, niin unohda se, mitä sanoin aikaisemmin.

Joo, mikaan vakiintunut vanha termi, varsinkin kun se on tahan juttuun osuvasti Turussa syntynyt ei kelpaa, kun joku ei tieda mita se tarkoittaa - kiitos markien korvien ja rajallisen yleissivistyksen. Joo mukautetaan kaikesta viestinnasta selkokielisten uutisten kaltaista ja aina jonkun sanan kuluessa - lanseerataan uusi samaa asiaa kuvaava, joka taas kuluu ja se vaihdetaan..  :facepalm:

Ja ennen kaikkea kaikki humori ja edes mahdollisuus siita, etta joku voi loukkaantua sanotusta on kiellettava! Voi uusi ja uljas tulevaisuus.

P

Quote from: Ntti on 12.04.2012, 15:27:22
Quote from: P on 12.04.2012, 15:19:08
Hyva on tosiaan vaatia. Se on nykyajan henki. Jos oma ymmarys tai yleissivistys ei riita, --

Quote from: asia.mies on 12.04.2012, 15:23:47

Ollaanpas nyt herkässä. En minä vaatinut mitään, enkä myöskään tuominnut. Kiitän vilpittömästi lehtineekerisanan selittämisestä. Asiassa ei ole käsittääkseni enää mitään ongelmaa, ellette sellaista halua nähdä.

Kylla tallainen tulkitsemisen tulkitseminen, jonka kohteeksi Eronen on torkeasti joutunut vetaa herkaksi.  Anteeksi innostumiseni suotta. :-\

Emo

Luin nyt ensimmäistä kertaa ihan alusta loppuun asti Helena Erosen kirjoituksen oikein ajatuksella, ja se on ihan ok kirjoitus. Kevyttä sanailua, ei tarkoitettu ryppyotsaisille paskajäykille tärkeilijöille ollenkaan. Sellaiset voivat lukea vaikka Päkä Lipposen blogia.

Kuka on käskenyt Erosen väittää tuota eilistä kirjoitusta tänään arviointivirheeksi? Ei se ole mielestäni ollenkaan sellainen kirjoitus, että sitä pitäisi mitenkään anteeksi pyydellä tai yrittää selitellä.

Ihmiset Suomessa (ja Euroopassa) ovat todellakin juuri niin suuria kusipäitä nykyään, kuin mitä Eronen tekstissään antaa ymmärtääkin. Alan likettämään Erosta entistä enemmän tämän kaustin jälkeen  :)  Ja PerSuja äänestän syksyllä, se on selvä!

Mika

Alas on painunut keskustelijoiden taso tälläkin forumilla. Suuri osa kirjoittajista vaikuttaa angstisilta teineiltä, jotka uskovat, että poliittinen puolue voi pärjätä ja kerätä lisää kannatusta haistattamalla kaikille vitut -  ja erityisesti medialle, joka aika pitkälle pystyy vaikuttamaan siihen, mitä mieltä ihmiset asioista ovat.

Ei se vain toimi niin.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

qwerty

Quote from: John on 12.04.2012, 15:32:29
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2012/04/ruohonen-lerner_toivoo_hirvisaaren_avustajalle_potkuja_3401205.html

No huh, huh.

Ylen jutun alku:
Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Pirkko Ruohonen-Lerner toivoo kansanedustaja James Hirvisaaren avustajan työsuhteen lopettamista. Hirvisaari itse pitää avustajansa kiisteltyä blogi-kirjoitusta ulkomaalaisten hihamerkeistä satiirina.

Tuon voi ymmärtää siten että PR-L ei pidä Erosen kirjoitusta satiirina, vaan täytenä totena :'( Koko jutun sävy muutenkin sellainen että Hirvisaari olisi väärässä kuvatessaan tekstitä satiiriksi :(
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Marko Parkkola

Quote from: Mika on 12.04.2012, 15:40:41
Alas on painunut keskustelijoiden taso tälläkin forumilla. Suuri osa kirjoittajista vaikuttaa angstisilta teineiltä, jotka uskovat, että poliittinen puolue voi pärjätä ja kerätä lisää kannatusta haistattamalla kaikille vitut -  ja erityisesti medialle, joka aika pitkälle pystyy vaikuttamaan siihen, mitä mieltä ihmiset asioista ovat.

Ei se vain toimi niin.

Median persettäkö pitäisi nuolla? Ei siinä mitään jos hyvän näköinen naistoimittaja. Mutta kerropa ihan omin sanoin kuinka Turun Sanomista saadaan ulos perussuomalaisia kehuva uutinen.

Suvaitsija

Itse puolestaan toivon potkuja Lernerille eduskuntaryhmän puheenjohtajan pestistä. Itse asiassa olen toivonu sitä jo siitä saakka, kun hänet valittiin eduskuntaryhmän puheenjohtajaksi.

Tämä on taas aivan vitun uskomatonta touhua.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

John

Itseäni ainakin häiritsee jatkuvat anteeksipyytelyt aiheista, joista ei ole mitään tarvetta pyytää anteeksi. Soinilla oli munaa silloin, kun ei pyytänyt Olli Rehniltä anteeksi Brysselin Borbrikov -lausuntoaan, koska anteeksipyyntöön ei ollut mitään tarvetta. Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että kohta jos joku persu vaikkapa arvostelee maahanmuuttopolitiikkaa asiallisesti ja joku suvis ei pidä arvostelusta, niin kohta tämä persu onkin vapaaehtoisesti pyytelemässä anteeksi, että ehdotti kiristyksiä maahanmuuttopolitiikkaan.

Emo

Ei se vain toimi niin.

Eihän se noin toimikaan. Minäkin olen varsin altis median mielipidemuokkaukselle. Jos media jotain väittää, niin tiedän asioihin perehtymättäkin jo nykyisin, että minä olen eri mieltä. Usein vieläpä ihan täysin päinvastaista mieltä. Joskus pistokokeenomaisesti voin sitten tsekata uutisten taustojakin, noin niinkuin varmistaakseni että menetelmä edelleen toimii. Helppoa. Ja teini-ikä on jo melko kaukana takanapäin.

ukkometso

Koskahan PS oppisi puolueen reagoimaan  tälläisiin hatusta vedettyihin kohuihin selkä suorana eikä jokainen selitä, tuomitse ja puolusta vuorollaan, osa varmasti edes tietämättä mikä on alkuperäinen teksti. Siitä tulee juuri olo että kukaan puolueessa ei osaa ajatella ennenkuin tekee jotakin. Se syö enemmän uskottavuutta kuin nämä alkuperäiset uutiset.   

Tässäkään asiassa ei tarvitsisi kaikkien tolppasten vain kasvattaa kohua näillä natsivertailuilla.   Tämänkin ko. blogitekstin on kirjoittanut aikuinen ja oikeustoimikelpoinen henkilö,  jonka tekemisiä ei tarvitsisi jokaisen ulkopuolisen ruotia vaan kysyä kohteelta itseltään.

Siksi näitä hyvän maun ylityksiä tulee kun nämä kohautukset otetaan aina vastaan puolueena vaikka tekojensa seurauksista pitäisi vastata tekijä itse eikä "koko porukka".

Ps:n pitäisi  puolue ei mikään kerrostalokyttääjien kerho, jossa tulkitaan jokaista risahdusta ja ovenkolahdusta oikein porukalla ja tuohdutaan siinä samassa siitä, mitä oletetaan/arvellaan tapahtuvan seinän takana ;)

Nokia ja Eurooppa uppoaa ja Suomessa kohistaan hihamerkeistä, on tämä fantastista aikaa 8) 
Nerouden ja typeryyden ero?

Neroudella on rajansa.

P

Quote from: Pakkoanonyymi on 12.04.2012, 15:32:01
Quote from: qwerty on 12.04.2012, 14:32:22
YLE Areena: Puhelinhaastattelussa Helena Eronen

Kansanedustajan avustaja selittää hihamerkkivitsiä.
Asenteelliset toimittajat vauhdissa :facepalm:

Nyt pitää hyökätä eikä puolustaa. Pitää vaatia TS:n päätoimittajaa paljastamaan, kuka verkkotoimituksessa oli vuorossa ja kirjoitti uutisen, jossa tahallisesti valehdellaan. On kysyttävä, johtaako tämä toiminnan harkinnan pettäminen mihinkään toimenpiteisiin tämän toimittajan kohdalla. Pitää kyseenalaistaa toimittajan ammattitaito tai -etiikka. Ammattitaitoinen toimittaja osaa suomen kielen nyanssit ymmärtääkseen ettei Helena ehdottanut muuta kuin että poliisi saa jatkaa papereiden kysymistä entiseen tapaan. Jos toimittaja oli ammattitaitoinen mutta julkaisi vastoin parempaa tietoaan virheellisen väitteen, hänen ammattietiikka ei ole kunnossa.

Ja tätä ei pidä tehdä persujen puolesta loukkaantuen, vaan lehtien lukijana. Heitä tässä on vedätetty.

Aivan oikein. Ja kantelu paperileimasin JSN?;aan, jossa korppi vahtii korppia.  Eronen ei ole kansanedustajan avustajana julkisuudenhenkilo tai politikko. Han on pitanyt parodiastaan tunnettua blogiaan kauan ennen tyotaan avustajana ja kommentoinut paivanpoliittisia aiheita.

Ei rivikansalaista, jollainen avustaja (ei politikko) on tule voida kiskoa roikkumaan mediajulkisuuteen selkeasti tahallaan vaaristellylla tulkinnalla hanen henkilokohtaisesta blogistaan.  Se kansanedustajan avustajuus ei tee ihmista julkkista tai politikkoa. Tietaako tai tunteeko kukaan mu muiden kansanedustajien avustajia lukuunottamatta samalla tavalla jukkiesti hirtettya Eerolan entista avustajaa. Ei tunne.

Asia olisi olut erilainen, jos Eronen olisi ollut esim. kunnanvaltuutettu tai itse kansanedustaja. Oikeudessa on jopa vaaleihin osallistuvan ensikertaisen tuntemattoman ehdokkaan nauttivan aika suurta koskemattomuuta arvostelussa kuin julkisuudenhenkilon. (Joku voisi kaivaa taman esiim. Ettei vain sivunnut Lehto -Kipre -vaantoa, jossa Lehto taisi perustella  solvauksiaan Kipren ehdokkuudella vaaleissa..)

Se kielto lahtea riepottelemaan tavallisia kansalaisia toimittajien eettisissaohjeissa on juuri suojaamaan ihmisia tallaiselta. Nyt Eronen saa uhkailuja vakivallasta . Ei taman nyt nain pida menna. Jokainen, jopa PS:n kansanedustajan avustaja siilataan tarkalla kammalla lapi ja jos yhtaan loytyy edes vaaristelemalla, niin ripustetaan kansalliseen mediajulkisuuteen kuin julkkis.  Avustajan tyo on tyosuhde. Sen ei kuulu tehda julkkikseksi tai poistaa yksityisyydensuoja, kuten poliittisen luottamustehtavan tai asettumisen itse julkisuuteen - esimerkkina julkkikset.

Eerola ei ole mitaan naista. Mitaan erityista syyta uutisoida hanen blogistaan ei ole voinut olla. Eika varsinkaan vaaristella selkeasti parodiakirjoitusta vaittamalla sita vakavallamielella tehdyksi. Jos toimittaja on todella pitanyt blogia vakavalla mielella laadittuna, hanella ei ole selkeasti kykya toimia ammatimaisena toimittajana. Samaa voidaan kysya myos Turunsanomien paatoimittajan kyvyista.

Ntti

Ei se vain toimi niin.

Ilmeisesti oma tapasi nostaa foorumin tasoa on haukkua muita keskustelijoita, mikäli he ovat eri mieltä kanssasi.

Quote from: John on 12.04.2012, 15:44:19
Itseäni ainakin häiritsee jatkuvat anteeksipyytelyt aiheista, joista ei ole mitään tarvetta pyytää anteeksi.

Nimenomaan näin. Nyt kun kirjoitus on vielä niinkin selkeää satiiria kuin voi olla, ei Ruohonen-Lerner tunnu sitä sellaiseksi tunnistavan. Joko niin tai sitten hän on sitä mieltä, että joistain asioista ei saa satiiria kirjoittaa. Molemmat vaihtoehdot ovat suurin piirtein yhtä huonoja.

Toivon, että on olemassa vielä jokin kolmas vaihtoehto, kuten että R-L ei ole jostain syystä edelleenkään lukenut alkuperäistä tekstiä ja siitä huolimatta antaa sitä koskevia lausuntoja lehdistölle.

Emo

Quote from: Suvaitsija on 12.04.2012, 15:43:28

Tämä on taas aivan vitun uskomatonta touhua.

Olen myös sitä mieltä, että Ruohonen-Lerner alkaa olla taakka ps-puolueelle! Niinkuin hänestä aiemmin pidin, mutta alkaa olla mitta täynnä tuon muorin tutinoita minullakin. Kenkää Pirkolle! Valitettavasti.

Pakkoanonyymi

Lerner ulos. Ja tolkkua siihen "se oli vitsi" -puolusteluun. Vitsillä tarkoitetaan että sanotaan jotain läpällä. Muka ehdotetaan jotakin, vaikka prosentin rikkaimpia tappamista, mut ei nyt oikeesti kuitenkaan, jos ollaan tilanteessa jossa syyte uhkaa. Tämähän ei ollut missään nimessä tarkoitettu ehdotukseksi vaan osoittamaan absurdin ajatusleikin keinoin, ettei ole realistista vaatia poliisia leikkimään kyvytöntä tunnistamaan ihmisen etnistä taustaa naamasta.

P

Ihan kuten arvelin. Liukuvoide on kaivettu taas kaapista ja otettu tukeva pyllistys kohti mediaa - antakaa menna!  Terve menoa PS SMP:n tielle talla menolla.

Kohta voi olla aika vaikeaa saada eduskunta-avustajia PS:n edustajille. Kuka helvetti lahtee pienella palkalla hommaan, jossa voi joutua tavallisena kansalaisena samanlaiseen mediakyyditykseen kuin kansanedustaja tai politikko ihan mista vaan tikunvarresta, joka loytyy jostain. Kenella on taysin puhtaat jauhot pussissaan.

Seuraavaksi varmasti uutisoidaan PS:n kansanedustajan avustaja n.n:n kaahanneen piittaamattomasti , kun joku saa rikesakon liikenteessa.

Tervemenoa PS. Joko R-L on myyra tai sitten taysin kyvyton tehtavaansa. Kuka tuommoiseen taloon tulee, jossa omia ei edes yriteta puolustaa ja duunarinakin sinut heitetaan ensimmaisena susille. :facepalm: