News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2012-03-30 TS: Päivi Räsänen haluaa kieltää jengiliivit lailla

Started by K.K., 30.03.2012, 06:09:41

Previous topic - Next topic

Emo

Quote from: Lasse on 30.03.2012, 16:00:26
...

Itse asiaan: En pidä liivejä ihquina, rikollisjärjestöt murskataan laittamalla rikolliset linnaan tarpeeksi pitkäksi aikaa.
Tämä ei jostain syystä sovi suomalaiseen nykymeininkiin, niin jutskataan sitten liiveistä....

Olen valmis kieltämään liivit heti, ja sata muutakin asiaa.

Niin olen valmis minäkin kieltämään liivit ja sata muutakin asiaa. Perun täten tuon edellisen sivun hetkellisen välinpitämättömyydenpuuskani.

dothefake

Erityistä ärhäkkyyttä, mielialavaihteulua, minulla on omat epäilykseni, mutta mistä, en sano.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Ari-Lee

"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Emo

Quote from: dothefake on 30.03.2012, 16:12:17
Erityistä ärhäkkyyttä, mielialavaihteulua, minulla on omat epäilykseni, mutta mistä, en sano.

Ei ole vielä vaihtarit.

Ja Ari-Leelle että antaa tulla kieltolistasta pitkä: minä osaan kirjoittaa pitkiäkin listoja jos kukaan muu ei jaksa. Kirjoitan aika paljonjanopeasti, uskotko?

Tuomas3

Quote from: Emo on 30.03.2012, 15:44:05
Quote from: Ari-Lee on 30.03.2012, 15:41:32
Lasse, minulla oli eräs työkaveri joka piti Adolfin naamalla kuvitettua paitaa töissä muutaman kerran. Työpaikka oli etninen nettikahvila. Hän ei saanut palautetta keneltäkään, ei edes työnantajalta. Kenties koska hän ei ideologialtaan ole muuta kuin vapaa-ajattelija ja kenties siksi ettei asiakkaaksemme tuolloin ilmaantunut yhtään juutalaista. Toisaalta hän piti myös neuvostoliiton jääkiekon maajoukkueen pelipaitaa. Ei siinä mitään jos itse tykkää. Paita kuin paita, kuten meilläpäin sanotaan. Ei tarvitse paidatta kulkea.

Pistetäänpä kaikki päälle enskesänä T-paidat, joiden rintamuksessa komeilee maailman kuuluisin pedofiili pommi turbaanissa. Varmasti tulee palautetta.
Samanlainen palaute (ehkä jopa sakon muodossa) tulisi minkä tahansa muunkin uskonnon julkisesta pilkasta. Varmasti tulee palautetta, jos porukalla pistetään Aatu-paitakin, vaikkei se edes riko mitään nykylakia. Yksittäistä käyttäjää pidetään vain yhtenä riidanhaastajana, mutta joukkoa uhkana. Tästähän syystä liiveistäkin vauhkotaan. Mun mielestä ihmisten pukeutumiseen julkisella paikalla ei tule puuttua millään tavalla; vaikka olisi alasti (viimeisimmässä olen siis Suomen lain kanssa eri linjoilla).

Haluan asua vapaassa maassa, enkä missään kieltojen paratiisissa. Kukin tehköön mitä haluaa, kunhan ei sillä estä kanssaihmisten samanlaista oikeutta. Itseäni ei haittaisi mikään tuollainen vaatetukseen liittyvä uskonnonkaan pilkkaaminen, mutta kun tiedän siitä tulevan vain ongelmia hyötyarvon ollessa nolla. Ennemmin tai myöhemmin saan tuta muslimin vihaa Mohammed-paidassa tai juutalaisten koston Zyklon B -paidassa. En ole niin tyhmä, että käyttäisin vaatteita, jotka vain haittaisivat minua.

l'uomo normale

Japanin Yakuzat leikkaavat pikkurillinsä irti, kun osoittavat kuuluvansa ryhmään. Lailla on vaikea pakottaa ihmistä kasvattamaan takaisin katkennutta sormea. Onhan proteeseja olemassa tietysti.

Ihmiset voivat toteuttaa laumaviettiään vaikka minkälaisin keinoin. Oikeusasiamieshän kumosi aikanaan (oliko se Hämeen läänin?) vankilan päätöksen, ettei moottoripyöräkerholainen saanut pitää maripaitaa vankilassa. Raitapaita kai muistutti jotain bandisosien tunnusta tms.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Ari-Lee

Quote from: Emo on 30.03.2012, 16:19:43

Ei ole vielä vaihtarit.

Ja Ari-Leelle että antaa tulla kieltolistasta pitkä: minä osaan kirjoittaa pitkiäkin listoja jos kukaan muu ei jaksa. Kirjoitan aika paljonjanopeasti, uskotko?

Jäitä tupaan ja lunta porstuaan!

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä

PaulR

Tuomas3

Quote from: Dilat Laraht on 30.03.2012, 16:21:56
Japanin Yakuzat leikkaavat pikkurillinsä irti, kun osittavat kuuluvansa ryhmään. Lailla on vaikea pakottaa ihmistä kasvattamaan takaisin katkennutta sormea. Onhan proteeseja olemassa tietysti.

Ihmiset voivat toteuttaa laumaviettiään vaikka minkälaisin keinoin. Oikeusasiamieshän kumosi aikanaan (oliko se Hämeen läänin?) vankilan päätöksen, ettei moottoripyöräkerholainen saanut pitää maripaitaa vankilassa. Raitapaita kai muistutti jotain bandisosien tunnusta tms.
Tuo oli hyvä.  :) Kaikkia tunnuksia ei tosiaan voi pois ottaa. Pahkasiassa neuvottiin aikanaan tekemään merkkejä, joita ei voi ottaa pois rusketuksen avulla.

elven archer

Siinä on kuitenkin aikamoinen rakentaminen, kun luovat uusiksi vuosikymmeniä vanhoja pelottelutunnuksia.

Emo

Quote from: Tuomas3 on 30.03.2012, 16:24:05
Japanin Yakuzat leikkaavat pikkurillinsä irti, kun osittavat kuuluvansa ryhmään. Lailla on vaikea pakottaa ihmistä kasvattamaan takaisin katkennutta sormea. Onhan proteeseja olemassa tietysti.

Tuo oli hyvä.  :) Kaikkia tunnuksia ei tosiaan voi pois ottaa. Pahkasiassa neuvottiin aikanaan tekemään merkkejä, joita ei voi ottaa pois rusketuksen avulla.

Ei tuo mikään hyvä esimerkki ollut. Puuttuvaa sormea ei edes huomaa, ei edes aina kätellessä. Onhan noita sormipuolia Suomikin puolillaan. Kuka mihinkin sirkkeliin sormensa tunkenut.

Sensijaan Helvetinenkeliliivit paistavat kilometrin päähän.

PaulR

Kerroin aikoinaan Yakuza yhteyksisestä kaverista.

Ben Fulford löytyy.

Nuivake

Ei tarvitse kieltää yhtään mitään vaatekappaletta tai tyyliä.
Sallitaan vain yksi, kaikille hyvä ja ainoa oikea vaatetus, tähän tyyliin:

(http://2.bp.blogspot.com/_ffWowiS1W7w/SzI0t4t6UPI/AAAAAAAAB1c/kzN41DwNAF0/s320/mao-zedong.jpg)
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

EwithAllinPoe

Sydänmesi kuuluu minulle.

dothefake

Quote from: Emo on 30.03.2012, 16:19:43

Ei ole vielä vaihtarit.

Viittasin kyllä nuorten naisten vaivoihin. En kai nyt alkaisi ketään naista ikääntymisestä muistuttamaan, sehän olisi tahditonta.

Jos sormen katkaisu ei näy kyllin, niin entä kaula?
-Tytti Tuppurainen

Lasse

Magyar Garda- järjestöllä oli heimovaatteet. Ei kielletty vaatteita, kiellettiin järjestö.

Noin muuten haluaisin vapaamuurareille punaisen V-kirjaimen pakolliseksi hihamerkiksi...
NOVUS ORDO HOMMARUM

Emo

Quote from: Vilmariina Mesivirta on 30.03.2012, 16:33:17
Ei ympärileikkauksiakaan monet näe?  :o

Tuossa aiemmin juuri ajattelin, että nekin ovat samanlaisia merkkejä kuulumisesta ideologiseen ryhmään kuin nämä pikkurillinkatkomiset. Tietenkin ne tehdään lapsille mutta eipä nyt niuhoteta: kyllä ryhmällä on oikeus merkata omansa. Täyskaapua kun mies morsioltaan riisuu niin hän voi tyytyväisenä todeta, että alta paljastuu vielä lisää merkkejä kuulumisesta oikeaan jengiin  :)

dothefake

Onko syytä säätää laki, että viilot pitää olla auki ja todiste esillä.
-Tytti Tuppurainen

dothefake

Quote from: Emo on 30.03.2012, 16:36:39

Tuossa aiemmin juuri ajattelin, että nekin ovat samanlaisia merkkejä kuulumisesta ideologiseen ryhmään kuin nämä pikkurillinkatkomiset. Tietenkin ne tehdään lapsille mutta eipä nyt niuhoteta: kyllä ryhmällä on oikeus merkata omansa. Täyskaapua kun mies morsioltaan riisuu niin hän voi tyytyväisenä todeta, että alta paljastuu vielä lisää merkkejä kuulumisesta oikeaan jengiin  :)
Ai että kaavun alle ei ole soluttautunut vihollismorsian.
-Tytti Tuppurainen

EwithAllinPoe

Niin,riisuttaessa naamiot tai vaatteet saattaa paljastua, että kuuluukin vanhempien ihmisten jengiin  ;D  heh. Siksiköhän minäkin olen näin kärttyinen aina  :roll: 
Sydänmesi kuuluu minulle.

Tuomas3

Quote from: Emo on 30.03.2012, 16:28:29
Quote from: Tuomas3 on 30.03.2012, 16:24:05

Ei tuo mikään hyvä esimerkki ollut. Puuttuvaa sormea ei edes huomaa, ei edes aina kätellessä. Onhan noita sormipuolia Suomikin puolillaan. Kuka mihinkin sirkkeliin sormensa tunkenut.

Sensijaan Helvetinenkeliliivit paistavat kilometrin päähän.
Skinien leijonatatuointikin on aika pysyvä, samoin hakaristit. Niitäkään ei saa pois. Jos me alamme kieltämään kaikkea, niin siinä tulee vain byrokratiaa byrokratian päälle, koska ihmiset keksivät alituisesti uusia tunnuksia ja vaihtavat niitä tai tekevät niistä pysyviä. Kun oikein mietit, niin saatat keksiä jonkin laillisen tunnuksen, jolla saat muslimit suuttumaan. Kuljet se yllä sitten pitkin Itä-Helsinkiä ja pikkuhiljaa toivot, ettet olisi oikeassa siinä, että islam olisi väkivaltainen uskonto.

Rubiikinkuutio

Mahdollinen kielto johtaisi käytännössä samanlaisiin älyttömyyksiin kuin natsitunnusten kielto saksassa.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Soromnoo

Kieltojen kannattajilta tuntuvat menneen syyt ja seuraukset sekaisin, ei liivien tai merkkien kielto tee mitään muuta kuin lisää byrokratiaa.

K.K.

Quote from: Tuomas3 on 30.03.2012, 12:08:19
Samalla kannalla siihen, ettei mitään kieltoja ja rikollisliigamääritelmiä. Miten esim. "rikollisliigat" Kesk ja Kok voisivat päättää muiden olevan rikollisliigoja sen kummemmin, mitä itse ovat. Viimekertaisen ko puolueiden porvarihallituksen ministereistä oliko Väyrynen ainoa, jota ei rikoksesta epäilty (mm. Nova-raha, piiloteltu taulubusiness, Ray ja Nuorisosäätiö, Kanervan bileet...).

Rikosten suunnittelusta ei niin ikään kannata yritä ruveta lakia jakamaan; sen jälkeen lavastukset olisivat ylihelppoja ja oikeuslaitokset täyttyisivät puolivillaisista tapauksista, joissa täysi näyttö on about mahdoton.

Huiveja en kieltäisi missään, mutta kasvon peittävät burkhat kouluissa ja muissa paikoissa, missä ihminen pitää voida tunnistaa.

Esitän eriävän mielipiteeni.Ainakin törkeiden rikosten suunnittelu pitäisi kriminalisoida muun muassa, koska:

QuoteOrivedellä haavoittunut isä: Poliisi on näissä tilanteissa aseeton

Oriveden ammuskelussa tänään haavoittunut isä vaatii poliisille lupaa puuttua rikoksen valmisteluun. Isä kertoi asiasta MTV3 Uutisille antamassaan haastattelussa.

Ammuskelusta epäilty, 1989 syntynyt nuorukainen on haavoittuneen miehen tyttären entinen poikaystävä. Isän mukaan nuorten suhde päättyi jo aikoja sitten.

Muutamia viikkoja sitten tytär ja ammuskelusta epäilty entinen poikaystävä katosivat. Poliisi etsintäkuulutti tytön, ja parivaljakko löydettiin myöhemmin. Isän mukaan hänen tyttärensä pakotettiin karkumatkalle mukaan.

– Mun tytär joutui niin kovan henkisen painostuksen kohteeksi, että hänet käytännössä vietiin väkisin. Emme halunneet silloin kertoa asiasta sen enempää, halusimme vain tytön kotiin.

Isä ottaa haastattelussa kantaa myös rikoksen valmistelun rangaistavuuteen.

– Eduskunnassahan tästä keskusteltiin. Poliisille pitäisi antaa laki, että pääsee rikoksen valmisteluun kiinni. Ettei tarvitse odottaa, että jotain tapahtuu, ja sitten vasta mennään.
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2012/03/1521360/orivedella-haavoittunut-isa-poliisi-on-naissa-tilanteissa-aseeton

QuoteYleinen oikeustaju

"Rikoslain pitäisi jollain tavalla ilmentää yleistä oikeustajuntaa ...mikä noin keskimäärin meidän ihmisten mielestä olisi oikein.", rikosoikeuden professori Jussi Tapani Turun yliopistosta sanoo.

Yleisen oikeustajunnan rajoja koetellaan tapauksessa, josta "Tappava urakka" kertoo: missä vaiheessa rikoksen suunnittelu muuttuu esimerkiksi tilaamiseksi tai konkreettiseksi valmisteluksi?

Suomessa on pitkään pohdittu törkeiden rikosten valmistelun kriminalisointia. Oikeusministeriössä valmisteilla olevassa tuoreessa muistiossa vertaillaan pohjoismaiden lakeja. Siitä ilmenee, että valmistelun määritelmä sisältyy ainoastaan Ruotsin rikoslakiin. Erilaisia salahankkeiden määritelmiä on lisäksi esimerkiksi Saksassa ja Britanniassa. Paineita lain muuttamisen Suomessakin ovat tuoneet mm. Liedon rahankuljetusryöstö, jossa poliisin piti odottaa ryöstön käynnistymistä sekä Jokelan ja Kauhajoen koulusurmat.
MOT esittää osia videosta, jossa rakennusalan suomalaisurakoitsija tilaa virolaiselta henkilöltä isännöitsijän yliajon – maksua vastaan. Raha vaihtaa omistajaa. Video on hätkähdyttävä. Urakoitsijan teko herättää lievästi sanoen paheksuntaa. Mutta onko kyse rikoksesta?

Esimerkkitapauksemme on äärimmäinen, mutta ei valitettavasti ainoa laatuaan. Espoon käräjäoikeudessa on maaliskuussa käsitelty tapausta, jossa rakennusalan aliurakoitsija uhkasi espoolaisen rakennustyömaan työnjohtajan perheen henkeä ja turvallisuutta. Aliurakoitsija olisi halunnut maksun maalausurakasta etukäteen. Pohjois-Savossa poliisi on tutkinut tapausta, jossa ravintola-alan yrittäjä tilasi toiselle yrittäjälle pahoinpitelijät Virosta...]
http://blogit.yle.fi/mot/hengen-hinta

QuotePoliisi tiesi automaattiräjäytyksestä etukäteen

Poliisi otti reilu viikko sitten kiinni rikollisryhmän, jota epäillään kesän ja syksyn aikana tehdyistä pankkiautomaattiräjäytyksistä. Tekijät otettiin kiinni heidän räjäytettyään Pyhäjärvellä pankkiautomaatin.

Kaikki viisi vangittua tekijää ovat ruotsin kansalaisia. Kiinniottoa edelsi laaja valmisteluvaihe, jossa kansainvälinen yhteistyö oli avainasemassa.

- Automaattiräjäytykset ovat olleet ongelmana koko pohjoismaissa,ja yhteistyössä kartoitettiin näitä tapahtumia ja tekotapoja niin, että viimein päästiin tämän ruotsalaisen järjestön jäljille, kertoo rikostarkastaja Teijo Ristola KRP:stä.

Poliisilla oli etukäteen varsin laajat tiedot liigan toiminnasta.

- Poliisi seurasi kun kun tämä rikollisryhmä harjoitteli tätä iskuaan. Ei tiedetty mikä automaatti on kysymyksessä eikä aivan tarkkaa ajankohtaa mutta tekijöiden suurpiirteinen suunnitelma oli myös poliisin tiedossa, Ristola paljastaa.

Laki estää toimimasta

Pyhäjärven räjäytyksessä on yhtäläisyyksiä vaikkapa parin vuoden takaiseen Liedon arvokuljetusryöstön yritykseen. Molemmissa tapauksissa rikollisten suunnitelmista tiedettiin etukäteen, mutta niihin ei kuitenkaan voitu puuttua koska Suomessa rikoksen valmistelu ei ole rangaistavaa.

- Täällä hyvinkin vakavia rikoksia voi suunnitella hyvinkin pitkälle ja niitä voi harjoitella ja hankkia välineitä niiden toteuttamiseen ja oikeastaan poliisi ei voi muuta kuin seurata toimintaa päältä. Silloin meillä ei ole toimivaltaa toimia kun ei ole rikosta mistä epäillä.

Ristolan mielestä törkeimpien rikosten valmistelu pitäisi saada rangaistavaksi...]
http://ohjelmat.yle.fi/poliisitv/raportit/poliisi_tiesi_automaattirajaytyksesta_etukateen

jne.jne.

edit typo

Emo

Tuomas3:lle vastaus ed.sivun kommenttiin: Pelkkää kukkahatun löperöä selittelyä. Ei mitään pidä jättää kieltämättä sillä perusteella, että kaikkea ei voi kuitenkaan kieltää. Tuolla perusteinhan mitään rikoksia ei olisi edes lakeihin määritelty, sillä AINAHAN JOKU VOI KEKSIÄ JONKUN UUDENLAISEN VERSION SAMASTAKIN RIKOKSESTA  :o

Minä olen oikeassa: islam on väkivaltainen uskonto. Ja jos ristikorusta puhut, niin iso näyttävä hopearisti kaulassa kuljen kaupungilla kesällä, ja kyllä musset sen nähneet ovat. Pistänpä sen ensikesänä vartavasten Itäkeskuksen reissulle kaulaani, ja otetaan ukon kanssa molemmat yllemme myös isot julistavat T-paidat ja jotain muuta tykötarvetta vaikka jotain lehtisiä jaettavaksi. Kerron sitten miten rauhanuskonto reagoi. Sinun on turha unta nähdä, että minä muslimeja sinänsä pelkäisin niin että miettisin mitä Itähelsinkiin päälleni pistän. Ne kyllä raiskaavat minut oli vaatteet mitkä hyvänsä, jos ovat raiskatakseen. Ei siinä ristikoru merkkaa mitään suuntaan tahi toiseen. Raiskaukset ja väkivalta estetään muilla keinoin.

Lasse

Quote from: K.K. on 30.03.2012, 17:20:21
Esitän eriävän mielipiteeni.Ainakin törkeiden rikosten suunnittelu pitäisi kriminalisoida muun muun muassa, koska:
QuoteOrivedellä haavoittunut isä: Poliisi on näissä tilanteissa aseeton

Oriveden ammuskelussa tänään haavoittunut isä vaatii poliisille lupaa puuttua rikoksen valmisteluun. Isä kertoi asiasta MTV3 Uutisille antamassaan haastattelussa.

– Mun tytär joutui niin kovan henkisen painostuksen kohteeksi, että hänet käytännössä vietiin väkisin. Emme halunneet silloin kertoa asiasta sen enempää, halusimme vain tytön kotiin.

En ymmärrä liittymää tapahtuneen rikoksen(rikosten) ja rikoksen suunnittelun välillä tässä tapauksessa. (Siis muuten, että jamppa oli poispilattu ja jotain pahaahan se varmaan aikoi)

Mutta jos mulkun mulkkuus riittää tuomioon, olen kyllä valmis siihenkin.

Kyllähän joku rikos tuossa mukaan painostamisessa on voinut jo tapahtua, mutta perhe ei halunnut sitten sitä mittauttaa...
NOVUS ORDO HOMMARUM

Tuomas3

Quote from: Emo on 30.03.2012, 17:21:32
Tuomas3:lle vastaus ed.sivun kommenttiin: Pelkkää kukkahatun löperöä selittelyä. Ei mitään pidä jättää kieltämättä sillä perusteella, että kaikkea ei voi kuitenkaan kieltää. Tuolla perusteinhan mitään rikoksia ei olisi edes lakeihin määritelty, sillä AINAHAN JOKU VOI KEKSIÄ JONKUN UUDENLAISEN VERSION SAMASTAKIN RIKOKSESTA  :o

Minä olen oikeassa: islam on väkivaltainen uskonto. Ja jos ristikorusta puhut, niin iso näyttävä hopearisti kaulassa kuljen kaupungilla kesällä, ja kyllä musset sen nähneet ovat. Pistänpä sen ensikesänä vartavasten Itäkeskuksen reissulle kaulaani, ja otetaan ukon kanssa molemmat yllemme myös isot julistavat T-paidat ja jotain muuta tykötarvetta vaikka jotain lehtisiä jaettavaksi. Kerron sitten miten rauhanuskonto reagoi. Sinun on turha unta nähdä, että minä muslimeja sinänsä pelkäisin niin että miettisin mitä Itähelsinkiin päälleni pistän. Ne kyllä raiskaavat minut oli vaatteet mitkä hyvänsä, jos ovat raiskatakseen. Ei siinä ristikoru merkkaa mitään suuntaan tahi toiseen. Raiskaukset ja väkivalta estetään muilla keinoin.
Tarkoitin laillisella tunnuksella jotain muslimillevittuilupaitaa, jota esitit aiemmin; en ristiä. Eivät raiskaa, jos sulla on burkha  ;).

Lain pitää olla looginen. Sen pitää toimia kaikissa tilanteissa ja kohdella kaikkia samalla tavalla. Liivikielto ei toimi, ei ole looginen, eikä kohtele kaikkia samoin. Jengiläiset parhaimmillaan vaihtavat jonkun kohdan tunnuksesta, tai muuttavat vaatekappaleen hihalliseksi. Sakot voi sitä paitsi jättää maksamatta, ei niistä nykyään lusimaan joudu.

Ari-Lee

Tuomas3

Ari-Lee