News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Kerjäläisooppera: Katutason uutiset kerjäläistoiminnasta

Started by rähmis, 15.05.2009, 07:23:30

Previous topic - Next topic

JP73

Jotain näyttämisen tarvetta oli reilut parikymppisellä miehellä Turun torilla ja vastapäätä Nordean automaattien kohdalla. Mies yritti pummata röyhkeästi rahaa jokaiselta kohdalle osuvalta. Kädessä ei ollut pahvikuppia. Samanikäisiä samasta klaanista notkui Hesburgerin katoksessa touhua katsellen. Vanhempi äijä ja nuori tyttö pitkässä, mustassa toppatakissa pyörivät myös torilla, yksi ämmistä istui hedelmä- ja vihanneskojujen vieressä tukkien kulkuväylää, toinen kauppahallin vieressä, kolmas Aurakadun ja Eerikinkadun risteyksessä, ja ne muut todennäköisesti eilisen tapaan Yliopistonkadulla ja Keskiaikamarkkinoiden päädyssä. Pahvikupit kaikilla.

Titus

Kalliossa kotimurtojen aalto ja varsinkin ensimmäisen kerroksen asuntojen asujia kehotetaan tarkkuuteen.
Linjoilla menty sisään rikkomalla ikkunat ja Merihaassa tiedustelijat liikkuneet rapuissa kurkkimassa postiluukuista.

Jännästi alkoi liike- ja asuntomurtojen sarjat kun kerjäläiset rupesi päivystämään joka kadunkulmassa...

that's a bingo!

foobar

Quote from: Titus on 30.06.2018, 20:13:19

Kalliossa kotimurtojen aalto ja varsinkin ensimmäisen kerroksen asuntojen asujia kehotetaan tarkkuuteen.
Linjoilla menty sisään rikkomalla ikkunat ja Merihaassa tiedustelijat liikkuneet rapuissa kurkkimassa postiluukuista.

Jännästi alkoi liike- ja asuntomurtojen sarjat kun kerjäläiset rupesi päivystämään joka kadunkulmassa...

Jään kiinnostuksella odottamaan Hesarin uutista aiheesta. Luulisi kuitenkin kuuluvan vähän heidän tontilleen; kerrotaanhan Hesarissa yksittäisten kalliolaisten baarien aukiolopoikkeuksistakin ikäänkuin ne olisivat suurenkin yleisön kannalta merkittäviä.

No, rehellisesti sanoen korkeintaan ufosalaliittoteorioiden tasoinen spinnaus voisi päästä lehteen asti. Itse tapahtumaketjusta kerrottaisiin niin vähän kuin mahdollista ja niin harhaanjohtavasti kuin uskottavuus antaa myöten.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Alaric

https://www.lansivayla.fi/artikkeli/682800-kerjalaisia-on-selvasti-aiempaa-vahemman-helsingin-poliisi-sai-vahvistusta (1.7.2018)

Quote"Kerjäläisiä on selvästi aiempaa vähemmän" – Helsingin poliisi sai vahvistusta Bulgariasta ja Romaniasta

Helsingin poliisissa on työskennellyt bulgarialainen ja romanialainen poliisi. He ovat vierailleet muun muassa Itä-Euroopasta saapuneiden autokuntien luona.

Romanialainen Lucian Barbuc näyttää heijastinliivissään kuin keneltä tahansa poliisilta, mutta POLIISIn sijaan selässä lukee POLITIA. Barbuc ja bulgarialainen kollegansa ovat kesäkuun ajan työskennelleet Helsingin poliisissa.

– Kokemus on ollut hieno. Olen tavannut paljon uusia ihmisiä ja nähnyt uusia paikkoja. Olen myös oppinut Suomen poliisin toiminnasta ja välineistä, Barbuc kertoo tällä viikolla päättyneestä virkamiesvaihdosta

(...)

– Kokemukset ovat olleet positiivisia puolin ja toisin. Tänä vuonna olemme pyrkineet jalkautumaan aiempaa enemmän. Eiväthän he mitään tulkkeja ole, mutta kun paikalla on samaa kieltä puhuva poliisi, niin kyllähän asian selvittäminen käynnistyy paikan päällä huomattavasti nopeammin.

Vieraskielistä poliisivoimaa Helsinkiin toivottiin nimenomaan Bulgariasta ja Romaniasta, sillä kyseisistä maista on viime vuosina tullut kesäaikaan Suomeen jopa satoja ihmisiä. Tämänhetkistä määrää ei pysty tarkalleen sanomaan, mutta poliisin arvioin mukaan heitä on Helsingissä arviolta noin 200.

– Kerjäläisiä on ollut tänä vuonna selvästi vähemmän kuin huippuvuosina 2014–2016, kertoo komisario Johanna Sinivuori.

Suurin muutos on se, että leirejä ei ole enää havaittu.

– Jokusia autokuntia on ollut. Niihin on puututtu ja käyty kertomassa vähän pelisääntöjä, Sovelius jatkaa.

Leiriytymistä on havaittu Sinivuoren mukaan "vakiopaikoilla".

– Ilmalan suunnalla, Linnunlaulun sillan alla, Finlandiatalon puistikossa ja Hietsun hautausmaan kupeessa
.

Romanialaiset ovat Barbucin mukaan olleet yllättyneitä kohdatessaan Suomessa romaniaa puhuvan poliisin.

– Läsnäoloni on viestittänyt heille, että täällä ei kannata tehdä rikoksia ja että Romanian ja Suomen viranomaiset tekevät yhteistyötä.

(...)

– Olemme selvittäneet henkilöllisyyksiä ja sitä, mitä tapaamamme romanialaiset ovat Suomessa tekemässä. Osa on ollut myymässä esimerkiksi huumeita.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

foobar

Kuinkakohan kauan minua katseltaisiin jos päättäisin että haluan nyt asua keskeisellä paikalla, kuten Finlandiatalon puistikossa tai Hietaniemen hautausmaan välittömässä lähimaastossa?

Kohtuullisen tavallisena veroa maksavana kaduntallaajana olen katsonut esim. Töölön hinta/laatusuhteen suhteessa tulotasooni liian kalliiksi paikaksi asua. Onneksi kaikkia ei sentään tällainen logiikka haittaa. Toivottavasti mm. töölöläiset nyt tykkäävät näistä naapureistaan.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Fiftari

Voisin veikata että suomalaisen poliisin virkaveljet Bulgariasta ja Romaniasta käyttävät kotimaassaan kerjäläisiin vähän eri tavalla voimaa kuin suomalainen konsta. Ainakin mitä olen nähnyt esimerkiksi makedoniassa niin kerjäläisiä vietiin niskasta ikään ja sukupuoleen katsomatta jos erehtyivät turistialueille tai muuten liian näkyville. Uskoisin että Bulgariassa ja Romaniassa on aika lailla sama malli toimia.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Pekka Kemppainen

Quote from: Taikakaulin on 12.06.2018, 16:24:35
Kuvan ottamisesta on jo yli kuukausi, mutta laitetaan nyt silti. Tuolloin tuontiromaanit keräsivät pyöriä yhteen isoon kasaan Narinkkatorilla. Tuolta olisi kannattanut mennä katsomaan, jos olisi sattunut olemaan oma pyörä hukassa. Poliiseja tuskin kiinnosti.

Pullojen ja polkupyörien keräily varmaankin hyvä biznes??

Poliisin kiinnostumattomuudesta selvästi näkyviin asioihin on havaintoja varsinkin Taposen kotikentältä Helsingistä. Kerran kuljin kaverin kanssa steissillä maleksivan poliisipartion ohitse. No, kaveri niille jotain vittuili, suuttuivat alkoivat parveilla kohti. Kysyinkin, kun kerran oltiin päästy puheisiin:

"Olettekos te täällä vahtimassa tuossa 30m päässä olevan irakilaisten huumekauppiaiden myyntipisteen turvallisuutta? Siinähän ne myy myrkkyjä lapsille joka yö city-maasturista joka seisoo 30min paikalla sitkeesti viikosta toiseen. Eihän poliisilla Suomessa muuta tekemistä ole?"

Saimme jatkaa rauhassa matkaa, kun siirsin keskustelun asialliselle levellille em. kommentilla. Viikko-pari myöhemmin oli uutinen, että steissillä oli vähän ratsattu. Kyllä siis poliisissakin joku toimii, kun kauniisti niille puhutaan.

Titus

romppujen (ilmeisesti kerjäläisiä kun pyyteli samaa englanniksi?) kanssa vietetty hauskaa ilta ja nyt kaikki kamat kadonneet. Vaikka laittomin keinoin...

mitä tästä opimme ? no ainakin sen, että romppuja yhtään mistään syyttäminen on rasismia.

FB Puskaradio Helsinki:

that's a bingo!

Shemeikka

Ei varsinaisesti kerjäläisasiaa, mutta pistinpä merkille.

Katselin kotona Oulussa ikkunasta ja pihalle tuli henkilöauto. Kolme tummaa poikaa tuli autosta, en erottanut olivatko irakilaisia vai romaneja. Kaksi miehistä lähti jakamaan paikallista ilmaisjakelulehteä ja mainoksia, kolmas jäi pihalle passiin ja tutki roskikset keräten pullot talteen.

Tuskin tässä mitään rikollista on tapahtunut mutta ihmettelen miten kolmen miehen autopartiolla jaetaan mainoksia ja Oululehteä, pensa ei ole ilmaista ja kai kolmelle maksetaan sitten palkkaakin.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Supernuiva

Quote from: Shemeikka on 04.07.2018, 18:23:31
Tuskin tässä mitään rikollista on tapahtunut mutta ihmettelen miten kolmen miehen autopartiolla jaetaan mainoksia ja Oululehteä, pensa ei ole ilmaista ja kai kolmelle maksetaan sitten palkkaakin.

Ryhmätyötä. Jo "impiwaaralaisina aikoina" jotkut kantasuomalaiset perheet jakoivat mainoksia koko perheen voimin, vaikka tili tuli perheessä vain yhdelle - tyypillisimmin kaiketi jollekin lapselle tai lapsille. Olen jopa kuullut sellaista, että joskus vain vanhemmat jakoivat, mutta lapset saivat kaikki rahat. 

Se mikä tässä voi mahdollisesti myöhemmin huolettaa on se, että jakajien tietoon on yleensä annettu ulko-ovien koodit ja/tai myös fyysinen avain. Ei ehkä olisi täysin elämälle vierasta, että rikolliset ainekset haluaisivat hakeutua sellaisiin töihin, joissa heille annetaan avaimia erilaisiin lukittuihin tiloihin. En sano, että tässä tapauksessa on missään tapauksessa kyse rikollisesta toiminnasta, mutta yleisellä tasolla tätä asiaa on joskus mietitty ainakin meilläpäin jopa täysin kantasuomalaisten hieman epärehellisen oloisten mainosjakajien suhteen. Olenpa jopa Impiwaaran aikoihin kohdannut sellaisen kantasuomalaisen mainosjakajan, joka oli sammunut alkoholin vuoksi kesken mainosjaon portaaseen - ja kyllä, hänellä oli avain. Hän liikkui avoimesti hyvin näkyvästi alueella kulkevien juopporetkueiden mukana, ja monet pelkäsivät, että milloin hänellä olevia avaimia käytetään esimerkiksi yösijan hankkimiseen porraskäytävistä ja muuhun mahdolliseen rikolliseen toimintaan.

Autojakajille maksetaan myös yleensä enemmän kuin jalkapatikassa kulkeville. Toki kuulopuheiden mukaan palkka on pieni, mutta silti parempi kuin monen työttömän 9 €/päivä. Tietysti on muistettava, että mainosjakoa on nykyisin kaiketi lähes koko maassa vain yhtenä päivänä viikossa aiemman kahden päivän sijaan.

Mainoksien määrä lienee myös hieman vähentynyt, ja ainakin tavaranäytteiden jakaminen lienee nykyään turvallisuussyistä kiellettyä? Impiwaaran aikoina eräs perhe jakoi mainoksia, mutta eivät he koskaan ostaneet pyykinpesupulveria sinä aikana kun heillä oli mainosjako. He vain jättivät kaikki heille jaettavaksi toimitetut pyykkipulverit jakamatta ja pitivät ne itse! Kukaan ei osannut koskaan karhuta jakamattomia näytteitä. Kuulin niin, että parhaimmillaan siinä perheessä pesuaineita oli ollut noin viiden vuoden tarpeiksi! Osaavat "rehelliset" kantasuomalaisetkin olla epärehellisiä. Terveyssiteitä sekä tamponeita oli myös jaettu silloin 80-luvulla, vaan ei kaikille. Arvaatteko mitä tämän perheen äiti ja silloiset teinitytöt olivat tehneet kaikille näille ihan joka talouteen jaettavaksi tarkoitetuille näytteille? Ajat ovat muuttuneet. Voisiko joku kuvitella, että nykyaikana mainoksien mukana tulisi tamponeja ja terveyssiteitä näytteinä ja täysin tilaamatta ihan jokaiseen postiluukkuun jaettuna?

Menee hieman kerjäläisoopperan ohi, mutta tämä tähän muistutukseksi siitä, että osasivat aikoinaan myös impiwaaralaiset kantasuomalaiset. Miettikää myös sitä, että mille tahoille on luovutettu kotitalonne porraskäytävän avaimia. Jossain on yhtiökokouksessa tehty päätös, että mainosjakajille avainta ei anneta. Jotkut isännöitsijät tai isännöintitoimistot eivät avaimia helpolla luovuta, toiset taas antavat heti lähes jokaiselle kysyjälle.

Titus

Romanialaismies pakotti romanialaisnaisen prostituutioon Suomessa ja Belgiassa – uhkasi perheen tappamisella

Oikeuden mukaan nainen joutui myymään seksiä jopa 150 miehelle.

KOTIMAA STT 15:24 0
Maria Rosvall

Perheen tappamisella uhkaillut mies pakotti naisen myymään seksiä jopa 150 miehelle Suomessa ja Belgiassa. Oulun käräjäoikeuden perjantaina antaman tuomion mukaan mies pakotti naisen prostituutioon Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Oulussa useiden viikkojen ajan.
Prostituutiosta kertyi tuhansia euroja, joista suurimman osan mies otti itselleen. Nainen sai rahaa vain ruokaan, vuokraan ja ehkäisyvälineiden ostamiseen.
Nainen oli tapahtuma-aikaan 28-vuotias ja mies 38. Molemmat ovat Romanian kansalaisia.

naps

Oikeus ei uskonut miehen väitettä siitäkään, ettei hän osaisi lukea tai kirjoittaa. Miehen nettikäytön perusteella hän oli muun muassa tehnyt hotellivarauksen, varannut VR:n junalippuja sekä selaillut Facebookia, seksinmyyntisivustoja ja airbnb-asuntoja.
Käräjäoikeus tuomitsi Titel Gavrilan, 38, kahden vuoden vankeuteen törkeästä ihmiskaupasta. Lisäksi hänet määrättiin maksamaan naiselle korvauksina ja saamatta jääneinä ansiona yhteensä 16 000 euroa.

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4010001/Romanialaismies+pakotti+romanialaisnaisen+prostituutioon+Suomessa+ja+Belgiassa++uhkasi+perheen+tappamisella

koko pitkä juttu ym linkissä.

Terveisiä vaan sinne diagonissa laitokseen ja kirkolle jotka tätä pohjasakkaa maahan kustantavat ja hyysäävät.
that's a bingo!

Titus

Kallion fb-ryhmässä viherkupla paisuu ja poksuu kerjäläiskeskustelusta. Käykää toki osallistumassa  ;D
that's a bingo!

Shemeikka

Kävin toissapäivänä Ruotsin Haaparannassa, enkä nähnyt ainuttakaan kerjäläistä vaikka lomakausi oli alkanut ja turistit Venäjää myöten liikkeellä.

Olin tosin liikkeellä kello 19 aikoihin illalla, ehkäpä kerjäläisten työpäivä oli jo ohi.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Elemosina

Aiemmin mainittiin kantakaupungilla tapahtuneista murroista.

Kantakaupungilla pörrää kaikenlaista ulkomaista pullonkerääjää, jotka menevät taloyhtiöiden sisäpihoille roskiksia penkomaan. Kumma kyllä, välillä vaikuttavat viettävän aikaa sisäpihoja tutkiessa.

Yhden pullonkerääjän näin menevän sisään lukitusta porttikongista. Hetken aikaa ihmetteli siinä, mutta kohta aukeni portti ja sisään pääsi.

Olen ilmoittanut näistä poliisille. Valitettavasti ei taida auttaa juurikaan asiaa, sillä kaiketi pitäisi saada itse teosta kiinni vähintään ja sehän ei ole laitonta kuluttaa aikaa sisäpihoja ja roskiksia ihastellen.

Lisäihmetyksekseni olen kerran nähnyt kun paperiroskiksiakin on pengottu. Tietyt ajatukset minulle siitäkin tulivat mieleen.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Elemosina

Kun bussilla saapuu Helsinkiin niin Kiasman edustalla, nurmikolla, on edustava vastaanottokomitea.
Joskus komiteassa on kymmenen tai enemmänkin väkeä, komiteaan kuuluvat myös tervetuloa-säkit täynnä yllätyksiä.

Tällä kertaa komitea oli vähäväkinen.

Kannattaa tarkkailla komiteaa, ties vaikka saisitte yllätyksen.
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Elemosina

Aamutuimaan Töölönlahdelta tupsahtanutta.

Elemosina

Kasarmitorin S-marketin edessä myydään Iso Numeroa.

Titus

Olisi hienoa, jos kuvissa olevat pyörät näkyisivät selvästi, niin omistajat osaisivat täältä katsella niiden perään (juu en ihan usko, että tulivat rahtina tai ovat kaupasta ostettuja).

Piti ohan laittaa snoozet päälle muutamiin kaupunginosa fb-ryhmiin kun ei muuta tullutkaan kuin varastettujen pyörien ilmoituksia.

that's a bingo!

Kari Kinnunen

Quote from: Pullervo on 08.06.2018, 14:17:15
Tietysti pärjäisimme hyvin ja paremmin ilman koko liikkuvaa väestönosaa, kun näitä on noilla paikoin jopa kirjaimellisesti joka nurkalla ja nurkkien välilläkin. Ja hieman etsimällä ja enemmän kiertämällä olisin varmasti törmännyt toiseen mokomaan tätä lajia. Nyt olin hoitamassa asioita ja nämä sattuivat reitin varrelle. Sain sellaisen annoksen, että ihan heti ei tee mieli santsata. Ruotsin tie on tässäkin esikuvamme, jota idioottimaisesti seuraamme jokainen virhe toistaen.

Noinpa. Ja sitten eräs kaverini (ystäviä minulla ei ole) ihmettelee vilpittömästi, miksen halua lähteä oikein stadiin bisselle.
Helsinki on sikäli kultturelli paikka, että sekä Helsinki, että minä olemme tyytyväisempiä jos minä böndenä junttina pysyn poissa.

Sääli sinänsä. Vielä -90 luvun alkupuolella siellä oli hieno käydä. Muistaakseni Isolla Roballa oli jokin kiva rokkibaari jossa tuli dokattua.

kkatajis

Quote from: Kari Kinnunen on 25.07.2018, 18:38:25
Quote from: Pullervo on 08.06.2018, 14:17:15
Tietysti pärjäisimme hyvin ja paremmin ilman koko liikkuvaa väestönosaa, kun näitä on noilla paikoin jopa kirjaimellisesti joka nurkalla ja nurkkien välilläkin. Ja hieman etsimällä ja enemmän kiertämällä olisin varmasti törmännyt toiseen mokomaan tätä lajia. Nyt olin hoitamassa asioita ja nämä sattuivat reitin varrelle. Sain sellaisen annoksen, että ihan heti ei tee mieli santsata. Ruotsin tie on tässäkin esikuvamme, jota idioottimaisesti seuraamme jokainen virhe toistaen.

Noinpa. Ja sitten eräs kaverini (ystäviä minulla ei ole) ihmettelee vilpittömästi, miksen halua lähteä oikein stadiin bisselle.
Helsinki on sikäli kultturelli paikka, että sekä Helsinki, että minä olemme tyytyväisempiä jos minä böndenä junttina pysyn poissa.

Sääli sinänsä. Vielä -90 luvun alkupuolella siellä oli hieno käydä. Muistaakseni Isolla Roballa oli jokin kiva rokkibaari jossa tuli dokattua.

Ot: itse paljasjalkanen, niin pitää yhtyä ei tule käytyä kuin pakosta sen verran popula vaihtunut keskustassa ja idässä (itis) oleva hieno keskus pitää olla kova tarve että sinne menee. Itse käyn muualla kaupoissa tukku-tori jne
eikun hommaa putkeen

Kari Kinnunen

^

OT:pa hyvinkin.

Itse käyn nykyään Helsingin kaupungin alueella melkoisen usein. Eli Vuosaaren satamassa. Vuosaaren satama on ihan OK. Paikallinen SALE kauppa tarjoaa suihkumahdollisuuden ja on hintatasoltaan vähintäänkin edullinen. Plussana vielä, että alueella on viikonloppuisinkin kohtalaisen rauhallista.

Elemosina

^Käväiskääpä kesäpäivästä "nauttimassa" Esplanadin puistossa jos haluatte sellaista kiertolaistunnelmaa. On kyllä jos jonkinmoista tyyppiä, niin miestä kuin naista, siellä pulloja käsistä poimimassa.

Kari Kinnunen

^
Vuosaaren ns. grillinparkissa kiertelee joskus ihan kantis keräilemässä pulloja. Kätevää antaa hänelle kaikki tyhjät olu... eikun kivennäisvesipullot autosta.

Toi kerjäläisongelma on samaa vyyhteä itäblokkilaisen halpatyövoima-asian kanssa. Noi romaniat yms. otettiin EU:hun ihan liian aikaisin. Muodostui järkyttävä elintasoa ja palkkaero alueella jossa kuitenkin on vapaa liikkuvuus.

Entiset itä-blokin kaalimaat otettiin EU:hun koska ei haluttu niiden ajautuvan/jäävän äiti Venäjän syliin. Nyt seurauksena meillä kerjäläisiä ja duunareiden elintason lasku. Hyötyjiäkin toki on. Logistiikka- ja rakennuskonsernit noin vaikka esimerkiksi.

Elemosina

Kolmen sepän patsaan aukiolla mennä paineli neljä-viisi kerjäläismuijaa vauhdilla. Tuli mieleen että enpä haluaisi moiseen ryhmään yksin syrjässä törmätä.
Sopivasti oli vieressä joku Valion maistiaisteltta, sieltä evästä mukaan ja hei roskiksia penkomaan.
Tuli ihan tunne että siinä menee taskuvaraslauma. Kaupunki on otettu haltuun.

Titus

Tämä ei ole ihan katutason romppu-uutinen,  mutta Kallion fb-ryhmästä bongattua ja kirkon siuntion mukaan
joku ollut kierrättämässä kirkon katon räystään kuparia (!!!) ja brankkarit + poliisit paikalle...

Kuvasarjaa:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155810365058473

:flowerhat:

uutinen asiasta:
Päihtynyt mies kiipesi Kallion kirkon katolle Helsingissä – haettiin pois nostolavalla

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005773666.html

(tuo kuparivaras oli siuntion kertomaa, eli ainoa linkki romppuihin)
that's a bingo!

Elemosina

On se kiva mennä käymään postin pakettiautomaatilla kun vieressä kerjäläiset ovat asioimassa.

Tämä nainen muuten kiertelee ydinkeskustan alueen sisäpihoilla kaivelemassa roskia ja nyt näyttää olevan joku poikakin mukana. Tunnistaa hyvin vaaleaksi värjätystä tukasta ja neonoransseista lenkkareista. Sekä kärryviritelmästä.

Nainen piilotteli naamaansa kun kännykkä kädessä tulin. Onko jotain peiteltävää vai?
Nainen antoi ulkopuolella pojalle kaljatölkin juotavaksi. En ole varma onkohan kundilla ikää.

Brandis

Nyt kerjäläistoiminnassa ollaan selvästi siirrytty aivan toiselle tasolle Suomessa, onko nykyään tavallista, että otetaan ohikulkeviin ihmisiin kontaktia? Pyritään iholle ja aletaan juttelemaan?

Viikonloppuna bongaamani kerjäläisnaiset olivat selkeästi kyllästyneitä seisomaan tai istumaan kuppi kädessään ja muutos oli liikkuvampaan suuntaan; lisäksi hakeutuivat juttelemaan monien kanssa (nähdäkseni valikoivat juttukavereikseen pahaa aavistamattoman näköisiä suomalaisia..) fyysisesti todella lähelle kohdetta ja joukolla kolmen naisen voimin. Kävellessäni ohi yrittivät lähestyä huudellen 'hey you' vielä perääni. Jälkikäteen ajattelin johtuvan edestä irroitettavasti käsilaukustani, jonka olisi voinut kätevästi kliksauttaa olkahihnasta auki ja toki kiltistä ilmeestäni, jolle en mitään voi.

Elemosina

^vaikuttaa siltä, että olivat katsoneet sinut sopivaksi ryöstää.
Ovat ennenkin käyttäneet tuollaista useamman naisen lähestymistä, jossa yksi tai kaksi vie huomion toisaalle ja kolmas sitten kääntää korut kaulasta/korvista/käsistä tai kenties lompakon laukusta/taskusta.
Olikohan sinulla jokunen koru ylläsi?

Oli miten oli, niin vihoviimeistä touhua noilla.

Känniset lienevät näiden lempisaaliita ja ryöstö onnistuu suorastaan turhan helposti. Kerran olen nähnyt nämä toiminnassa ja keskeytin tapahtuman vain menemällä väliin. Miesraukka ei tainnut edes tajuta mitä oli tapahtumassa.

Pullervo

Balkanintummat leiriytyvät, mihin huvittaa ja roskaavat ja paskaavat paikat:"[Leirin] paljastaa 50 metrin päähän ulottuva ulosteiden haju sekä valtavalle alueelle levittyvä roskan, ulostekasojen, paperin ja vaatteiden runsaus"

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/692434-laittomista-leireista-viikoittain-ilmoituksia-poliisille-helsingissa-nain-niita

Quote from: Helsingin UutisetLaittomista leireistä viikoittain ilmoituksia poliisille Helsingissä – näin niitä puretaan (7.8.2018)

Helsingin poliisi törmää viikoittain ilmoituksiin laittomasti pystytetyistä leireistä.

Laittomasti pystytetyt leirit ovat lähes jokaisen suuremman kaupungin riesa. Leirien asumisolosuhteet ovat usein karut, niiden hygieniatasossa on usein puutteita ja ne saattavat häiritä ohikulkijoita etenkin lämpimään aikaan.

Helsingin Uutisten lukija havaitsi Pasilan lähellä keskuspuistossa majailevan yhteisön muutamia viikkoja sitten.

– Kyseinen leiri on todella hyvin piilossa, mutta sen paljastaa 50 metrin päähän ulottuva ulosteiden haju sekä valtavalle alueelle levittyvä roskan, ulostekasojen, paperin ja vaatteiden runsaus, päivittäin keskuspuiston läpi kulkeva mies kertoo.

– Päätin, etten ole se ihminen, joka aiheuttaa heidän pakkosiirtonsa. Heillä ei ole varmasti mitään paikkaa, minne mennä. Tänään näkemäni sotku ja haju muutti välittömästi mieleni ja ilmoitan asiasta eteenpäin.

Komisario Henri Helminen Helsingin poliisista kertoo heidän saavan ilmoituksia viikoittain.

(...)

Paikalle saapuva poliisi voi suorittaa leirin tyhjentämisen ohella muutakin viranomaistoimintaa.

– Poliisi voi samalla tarkistaa henkilöllisyyksiä. Mukana voi olla myös lastensuojeluviranomainen, mikäli leirissä on alaikäisiä.

Vastarinta on Helmisen mukaan nykyään melko harvinaista. Leireille annetaan yleensä noin vuorokausi aikaa lähteä, ja ne tyhjenevätkin usein melko nopeasti.

– Tänä päivänä vastarintaa tulee melko vähän. Yleensä sieltä kerätään kaikki arvotavarat ja lähdetään. Jäljelle jäävät vain roskat.

Poliisin mukaan leirejä puretaan, koska ne voivat aiheuttaa vaaratilanteita laajetessaan hallitsemattomiksi.

Johtoajatuksena on se, ettei pääsisi syntymään vaikeasti hallittavia "slummeja", niin kuin aikanaan Kalasatamassa, Helminen toteaa viitaten kuusi vuotta sitten Kalasatamassa purettuun romanileiriin.

– Niihin ruvetaan usein tuomaan esimerkiksi kaasuja, jotka aiheuttavat hengenvaaran myös asukkaille itselleen, Helminen toteaa.

(...)

Lalli IsoTalo

Quote from: Pullervo on 07.08.2018, 14:39:46
Quote from: Helsingin Uutiset– Niihin ruvetaan usein tuomaan esimerkiksi kaasuja, jotka aiheuttavat hengenvaaran myös asukkaille itselleen, Helminen toteaa.

Eivät ne ole asukkaita täällä, koska eivät asu täällä. Irtolais*pummeja ja talousrikollisia ne ovat.

* Tiedän, että irtolaislainsäädäntö kumottiin vuonna 1987, mutta sanaa ei.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R