News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Kerjäläisooppera: Katutason uutiset kerjäläistoiminnasta

Started by rähmis, 15.05.2009, 07:23:30

Previous topic - Next topic

Nikopol

Eli...yhden euron sijoituksella saa kolme euroa voittoa, kertaa myyntiin lunastettujen lehtien määrä kertaa myyjien määrä. Tulo on puhdasta, verottajaa ei kiinnosta.

Kuulostaa rahanpesulta. Lehtiä voi ottaa klaanille "myyntiin" rajattomasti, vaikka koko painoksen. Ihan sama ostaako kukaan. "Urakan" päätteeksi jokainen myyjä vie pankkiin tonnin puhdasta rahaa, jonka alkuperää ei tiedä kukaan. Näin on saatu Suomen systeemiin "integroitunutta" porukkaa ja näille "tuloja." Koplan johtoporrasta on taas kerran onni potkaissut.

Sen lisäksi lehdet voi tietysti joku ostaakin, mikä on lisää tuloa koplalle. Mutta yhtään kappaletta ei tarvitse oikeasti myydä. Kukaan ei kontrolloi menoja ja tuloja. Yrittäjän unelma!

Jos joku ei hoksannut kuviota, niin ajattelepa että ilmoittautumalla isonumeromyyjäksi voit kantaa pankkitilillesi rahaa satasen päivävauhtia. No questions asked. Pikkurikollisuudella hankittu käteinen muuttuu lailliseksi. Kun porukkaa on tarpeeksi, joku tekee hyvät rahat ennen kuin edes verottaja herää.

Nerokasta.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

MW

Quote from: Nikopol on 21.12.2012, 01:02:45
Nerokasta.

Ei niinkään nerokasta, kuin vitun sinisilmäistä. Murtojen ja ryöstöjen tulot kotiutetaan vinkuvan puhtaana, ja paperikierrätyskin saa osansa.

Nuiva-Jukka

Junes, muistaakseni joku sanoi tuolla aikaisemmin että ainakin jotkut rom.manneista "pyytävät" lehdestä 10 €, vaikka hinnan pitäisi olla se 4€. Lienee asiallista mainita siitäkin.
Ei ehkä kannata sanoa lehteä roskalehdeksi viestissäsi Hukalle, se vaikuttaa siltä että olet koko lehden ideaa vastaan. Suomalaisten asunnottomien tukeminen on ok.

E: Olenkin ilmeisesti päivän verran myöhässä. Mutta jätän tämän tähän, jos vaikka kirjeenvaihto Hukan kanssa jatkuu vielä. Tai joku muu intoutuu kirjoittamaan.
Ja Junes: Hienoa kansalaisaktiivisuutta.
Lue täältä, miten kulttuurimarxilaisuudella mädätetään yhteiskuntaa: http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

nuiv-or

QuoteHei,

> Olemme tarkistaneet asian useamman veroasioihin erikoistuneen lakimiehen
> kanssa, voin välittää viestisi heille.

voin välittää viestistisi, mutta koska olet kyselytavassasi jatkuvasti asiaton ja epäkohtelias, en katso velvollisuudekseni hoitaa asiaa eteenpäin. Jos sinulla on ongelmia tässä asiassa, niin neuvon ottamaan yhteyttä viranomaisiin. Lehtenä luotamme asianajajiemme tulkintaan ja näin emme katso tekevämme mitään laitonta.

>> 2. Miten varmistat, että myynti rajoittuu 1000 euroon
>
>
> Koulutamme myyjämme huolehtimaan itse veroasioista.

Annamme informaatiota myyjän äidinkielellä verotukseen liittyvistä yksityiskohdista.

>> 3. Mitä tapahtuu, jos myynti ylittää 1000 euroa
>
> Ks. yllä.
>

Ks. yllä. Olet tervetullut tutustumaan toimintaamme meidän toimistolla. Minulla ei ole valitettavasti aikaa vastata tähän kyselyysi yksityiskohtaisemmin.

> Ei ole loukkaavaa kielenkäyttöä. Kukaan ei ole nähnyt suomalaisia
> myyjiä, eli olen varma, että valehtelet. Mitään kysyntää ei ole.
> Paljonko olet näitä lehtiä jakanut yhteensä suomalaisille ja kuinka
> monta ulkomaalaisille?

Myyjiemme kutsuminen mafian kätyreiksi on loukkaavaa. Myös minun kutsuminen valehtelijaksi on loukkaavaa.

Käypä lukemassa vaikka tämä ja opettele pyytämään anteeksi:

http://www.demari.fi/politiikka/uutiset/2241-isosta-numerosta-loppuivat-numerot

> Eivät ole syrjittyjä. Miten heillä on varaa matkustaa tuhansia
> kilometrejä autolla? En minä ainakaan pääsisi Romaniaan asti.

Olet tervetullut tutustumaan toimintaamme, ennakkoluulosi on aika helppo osoittaa vääriksi.

> En ole väärässä, vaan sinä olet. Suomalaiset nimenomaan kutsuttiin
> Ruotsiin töihin. Eivät he menneet jakelemaan roskalehteä, jolle ei
> ollut kysyntää.

Siis toisaalta olet huolissasi että täällä tehdään liikaa rahaa, ja toisaalta sinua suututtaa, että kaduilla myydään lehteä jota kukaan ei osta. Valitse jompi kumpi, please.

Meidän myyntitilastot kertovat valitettavasti toista, lehteä myydään erittäin hyvin.

> Oletko aivan varma muuten, että se myyntinumero tai nimikyltti on
> näkyvissä? Olen kuullut toisenlaista. Lisäksi lehdestä pyydetään jopa
> 10 euroa, ei 4 euroa.

Siis jos pystyt antamaan minulle myyjän numeron, niin otan asian vakavasti. Asun myös Helsingin keskustassa enkä itse näe arjessani Oulussa näkemiäsi mielikuvitusongelmia, sori.

Meille on loppujen lopuksi ihan sama mihin hintaan myyjät myyvät lehteä, kannessa oleva 4 euron hinta on suositus.

> Miksi skippaat viestin? Siksikö, kun sinulla ei ole mitään
> argumentteja? Kannattaisi palkata joku vahtimaan näitä myyjiä.
> Mieluiten kuitenkin voisitte lopettaa koko toiminnan, siitä ei ole
> kuin haittaa.

Siksi että viestisi on pitkä ja rönsyilevä, kielenkäyttösi epäystävällistä ja epäkohteliasta.

Ystävällisin terveisin,

Janne

nuiv-or

Jotain tähän suuntaan laittaisin, antakaa ideoita,

Quote2012/12/21 Janne Hukka <[email protected]>:
> Hei,
>
>> > Olemme tarkistaneet asian useamman veroasioihin erikoistuneen lakimiehen
>> > kanssa, voin välittää viestisi heille.
>
>
> voin välittää viestistisi, mutta koska olet kyselytavassasi jatkuvasti
> asiaton ja epäkohtelias, en katso velvollisuudekseni hoitaa asiaa eteenpäin.
> Jos sinulla on ongelmia tässä asiassa, niin neuvon ottamaan yhteyttä
> viranomaisiin. Lehtenä luotamme asianajajiemme tulkintaan ja näin emme katso
> tekevämme mitään laitonta.

Välitä nyt viestini äläkä selittele, en ole asiaton enkä epäkohtelias.

>> Annamme informaatiota myyjän äidinkielellä verotukseen liittyvistä
>> yksityiskohdista.

Ja luulet, että jotkin romanialaiset muka oikeasti noudattavat ohjeistuksia? Siis ihan oikeastiko uskot vai leikitkö vain uskovasi?

>> Ks. yllä. Olet tervetullut tutustumaan toimintaamme meidän toimistolla.
>> Minulla ei ole valitettavasti aikaa vastata tähän kyselyysi
>> yksityiskohtaisemmin.

Laita viesti asiantuntijatiimillesi, haluan tähän vastauksen. Mitä tapahtuu, jos myyjä tienaa yli 1000 euroa?

>> >> 4. Mielestäsikö on "kunniallista" tarjota Itä-Euroopan mafian
>> >> kätyreille tekosyy loisia Suomessa? Tuolla pakkasessa myyvät
>> >> roskalehteä, jota ei kukaan halua ostaa?
>> >
>> >
>> > Kielenkäyttösi on loukkaavaa myyjiämme kohtaan. Noin puolet myyjistämme
>> > ovat
>> > suomalaisia kodittomia, vähätuloisia tai työttömiä. Viimeisimmän lehden
>> > myynti on ollut hyvin vahvaa ja palaute positiviista. Tällaiselle
>> > julkaisulle on selvästi kysyntää.

Eikä ole loukkaavaa. Kyseessä on rikollisjengi. Keräävät rahaa hyväuskoisilta hölmöiltä, rahat menevät Romaniaan ja siellä rakennetaan linnoja mafiapomoille. Etkö seuraa ollenkaan mm. Britanniasta uutisia?

> Myyjiemme kutsuminen mafian kätyreiksi on loukkaavaa. Myös minun kutsuminen
> valehtelijaksi on loukkaavaa.
>
> Käypä lukemassa vaikka tämä ja opettele pyytämään anteeksi:
>
> http://www.demari.fi/politiikka/uutiset/2241-isosta-numerosta-loppuivat-numerot

Mitä tuolla artikkelilla on tekemistä sen kanssa, että myyjät ovat Itä-Euroopan mafian orjia? Miksi tai mistä pyytäisin anteeksi?

>> Eivät ole syrjittyjä. Miten heillä on varaa matkustaa tuhansia
>> kilometrejä autolla? En minä ainakaan pääsisi Romaniaan asti.
>
>
>
> Olet tervetullut tutustumaan toimintaamme, ennakkoluulosi on aika helppo
> osoittaa vääriksi.

Et vastannut kysymykseen. Ei minulla muuten ole varaa matkustaa edes Helsinkiin. Jos maksat meno-paluun, tulen käymään.

>> En ole väärässä, vaan sinä olet. Suomalaiset nimenomaan kutsuttiin
>> Ruotsiin töihin. Eivät he menneet jakelemaan roskalehteä, jolle ei
>> ollut kysyntää.
>>
>
> Siis toisaalta olet huolissasi että täällä tehdään liikaa rahaa, ja
> toisaalta sinua suututtaa, että kaduilla myydään lehteä jota kukaan ei osta.
> Valitse jompi kumpi, please.
>
> Meidän myyntitilastot kertovat valitettavasti toista, lehteä myydään
> erittäin hyvin.

Olen huolissani vain ulkomaalaisrikollisuuden lisääntymisestä ja juurruttamisesta Suomeen.

>> Oletko aivan varma muuten, että se myyntinumero tai nimikyltti on
>> näkyvissä? Olen kuullut toisenlaista. Lisäksi lehdestä pyydetään jopa
>> 10 euroa, ei 4 euroa.
>
>
> Siis jos pystyt antamaan minulle myyjän numeron, niin otan asian vakavasti.
> Asun myös Helsingin keskustassa enkä itse näe arjessani Oulussa näkemiäsi
> mielikuvitusongelmia, sori.

Miksi kutsut havaintoja mielikuvitusongelmiksi? Mene päivystämään sinne ja totea itse tilanne. Annoin sinulle monia esimerkkejä.

> Meille on loppujen lopuksi ihan sama mihin hintaan myyjät myyvät lehteä,
> kannessa oleva 4 euron hinta on suositus.

Miten se verotus sitten, jos lehdestä saakin kympin?

Sivuillanne muuten lukee "Myynti ei vaikuta toimeentulotukeen Helsingissä."
Vaadin kohdan poistettavaksi, sillä se on väärää tietoa.

Hgissä tuloraja on 150 euroa (ks. liite).
http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/cd04ab80497dae68b3aaff7d98835fee/303-005_2012.pdf?MOD=AJPERES&CACHEID=cd04ab80497dae68b3aaff7d98835fee

>> Miksi skippaat viestin? Siksikö, kun sinulla ei ole mitään
>> argumentteja? Kannattaisi palkata joku vahtimaan näitä myyjiä.
>> Mieluiten kuitenkin voisitte lopettaa koko toiminnan, siitä ei ole
>> kuin haittaa.
>
>
> Siksi että viestisi on pitkä ja rönsyilevä, kielenkäyttösi epäystävällistä
> ja epäkohteliasta.

Miten niin epäystävällinen ja epäkohtelias? Vaadin vastauksia, joten ole hyvä ja anna niitä. Kiertelet koko ajan ja se jos mikä on epäkohteliasta.

Terveisin,
Junes Lokka.

Jukka Wallin

> > Olemme tarkistaneet asian useamman veroasioihin erikoistuneen lakimiehen
>> > kanssa, voin välittää viestisi heille.
>
>
> voin välittää viestistisi, mutta koska olet kyselytavassasi jatkuvasti
> asiaton ja epäkohtelias, en katso velvollisuudekseni hoitaa asiaa eteenpäin.
> Jos sinulla on ongelmia tässä asiassa, niin neuvon ottamaan yhteyttä
> viranomaisiin. Lehtenä luotamme asianajajiemme tulkintaan ja näin emme katso
> tekevämme mitään laitonta.

Välitä nyt viestini äläkä selittele, en ole asiaton enkä epäkohtelias.

>> Annamme informaatiota myyjän äidinkielellä verotukseen liittyvistä
>> yksityiskohdista.

Ja luulet, että jotkin romanialaiset muka oikeasti noudattavat ohjeistuksia? Siis ihan oikeastiko uskot vai leikitkö vain uskovasi?

>> Ks. yllä. Olet tervetullut tutustumaan toimintaamme meidän toimistolla.
>> Minulla ei ole valitettavasti aikaa vastata tähän kyselyysi
>> yksityiskohtaisemmin.

Laita viesti asiantuntijatiimillesi, haluan tähän vastauksen. Mitä tapahtuu, jos myyjä tienaa yli 1000 euroa?
Pyydän antamaan asiantuntijasi yhteistiedot sähköpostilla niin pystyn selvittämään hänen kanssaan epäselvyydet verokannosta.

>> >> 4. Mielestäsikö on "kunniallista" tarjota Itä-Euroopan mafian
>> >> kätyreille tekosyy loisia Suomessa? Tuolla pakkasessa myyvät
>> >> roskalehteä, jota ei kukaan halua ostaa?
>> >
>> >
>> > Kielenkäyttösi on loukkaavaa myyjiämme kohtaan. Noin puolet myyjistämme
>> > ovat
>> > suomalaisia kodittomia, vähätuloisia tai työttömiä. Viimeisimmän lehden
>> > myynti on ollut hyvin vahvaa ja palaute positiviista. Tällaiselle
>> > julkaisulle on selvästi kysyntää.

Eikä ole loukkaavaa. Kyseessä on rikollisjengi. Keräävät rahaa hyväuskoisilta hölmöiltä, rahat menevät Romaniaan ja siellä rakennetaan linnoja mafiapomoille. Etkö seuraa ollenkaan mm. Britanniasta uutisia?
He [romanit] ovat tunnettusti rikollisia ja ihmiskaupan uhreja joten näiden kaikenlainen avustaminen lisää vain rikollisuutta.

> Myyjiemme kutsuminen mafian kätyreiksi on loukkaavaa. Myös minun kutsuminen
> valehtelijaksi on loukkaavaa.
>
> Käypä lukemassa vaikka tämä ja opettele pyytämään anteeksi:
>
> http://www.demari.fi/politiikka/uutiset/2241-isosta-numerosta-loppuivat-numerot

Mitä tuolla artikkelilla on tekemistä sen kanssa, että myyjät ovat Itä-Euroopan mafian orjia? Miksi tai mistä pyytäisin anteeksi?

>> Eivät ole syrjittyjä. Miten heillä on varaa matkustaa tuhansia
>> kilometrejä autolla? En minä ainakaan pääsisi Romaniaan asti.
>
>
>
> Olet tervetullut tutustumaan toimintaamme, ennakkoluulosi on aika helppo
> osoittaa vääriksi.

Et vastannut kysymykseen. Ei minulla muuten ole varaa matkustaa edes Helsinkiin. Jos maksat meno-paluun, tulen käymään.

>> En ole väärässä, vaan sinä olet. Suomalaiset nimenomaan kutsuttiin
>> Ruotsiin töihin. Eivät he menneet jakelemaan roskalehteä, jolle ei
>> ollut kysyntää.
>>
>
> Siis toisaalta olet huolissasi että täällä tehdään liikaa rahaa, ja
> toisaalta sinua suututtaa, että kaduilla myydään lehteä jota kukaan ei osta.
> Valitse jompi kumpi, please.
>
> Meidän myyntitilastot kertovat valitettavasti toista, lehteä myydään
> erittäin hyvin.

Olen huolissani vain ulkomaalaisrikollisuuden lisääntymisestä ja juurruttamisesta Suomeen.

>> Oletko aivan varma muuten, että se myyntinumero tai nimikyltti on
>> näkyvissä? Olen kuullut toisenlaista. Lisäksi lehdestä pyydetään jopa
>> 10 euroa, ei 4 euroa.
>
>
> Siis jos pystyt antamaan minulle myyjän numeron, niin otan asian vakavasti.
> Asun myös Helsingin keskustassa enkä itse näe arjessani Oulussa näkemiäsi
> mielikuvitusongelmia, sori.

Miksi kutsut havaintoja mielikuvitusongelmiksi? Mene päivystämään sinne ja totea itse tilanne. Annoin sinulle monia esimerkkejä.

Miten se verotus sitten, jos lehdestä saakin kympin?

Sivuillanne muuten lukee "Myynti ei vaikuta toimeentulotukeen Helsingissä."
Vaadin kohdan poistettavaksi, sillä se on väärää tietoa.

Hgissä tuloraja on 150 euroa (ks. liite).
http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/cd04ab80497dae68b3aaff7d98835fee/303-005_2012.pdf?MOD=AJPERES&CACHEID=cd04ab80497dae68b3aaff7d98835fee

>> Miksi skippaat viestin? Siksikö, kun sinulla ei ole mitään
>> argumentteja? Kannattaisi palkata joku vahtimaan näitä myyjiä.
>> Mieluiten kuitenkin voisitte lopettaa koko toiminnan, siitä ei ole
>> kuin haittaa.
>
>
> Siksi että viestisi on pitkä ja rönsyilevä, kielenkäyttösi epäystävällistä
> ja epäkohteliasta.

Miten niin epäystävällinen ja epäkohtelias? Vaadin vastauksia, joten ole hyvä ja anna niitä. Kiertelet koko ajan ja se jos mikä on epäkohteliasta.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Elemosina

Tämäpäs mielenkiintoista. Tyypit maksavat lehdestä 1 euron jotta saavat myytäväkseen, mutta lehden edustajan mielestä saavat pyytää siitä mitä hintaa vaan koska tuo on suositushinta. Just joo.

Onnea niille mummeleille joille nämä nyt pakkomyyvät lehteä jollain muulla kuin tuolla neljän euron suositushinnalla. Mikä siis lukee vielä siinä lehden kannessakin.
:facepalm:
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

K.K.

Quote from: K.K. on 16.12.2012, 07:46:46
"Kännykkääni ilmestyi varkaan puhelinluettelo"

Toimittajamme ei tajunnut suojata älypuhelintaan salasanalla. Varas iski ja vei puhelimen. Nyt varkaan puhelimeen lisäämät yhteystiedot ovat ilmestyneet toimittajan uuteen puhelimeen. Miten tässä näin kävi?

[...Parin päivän ihmettelemisen jälkeen tajusin, etten selviä ilman puhelinta ja hankin uuden. Tänä aikana Windows Live -tililläni olevaan puhelinluetteloon oli ilmestynyt outoja nimiä: ALIN, ANCA, DORU, GIGI...

Meni hetki tajuta, että puhelimeni todellakin oli varastettu ja minulla oli varkaan kavereiden yhteystiedot. Pienen googlailun jälkeen selvisi, että varkaan kaverit ovat romanialaisia. Osalla heistä oli suomalainen numero, osalla romanialainen. Ainoa suomalaisen kuuloinen nimi johti Meilahden sairaalaan. Numero oli heidän puhelinvaihteensa.

En halunnut käyttää varkaan kanssa samaa puhelinmuistiota, joten pyysin Nokian tuesta apua tilanteeseeni. Siellä kehotettiin ottamaan yhteyttä poliisiin. Voisin toki pyyhkiä koko puhelimen muistin, mutta sitten varas ei jäisi kiinni. Tarjosin tietoja poliisille, mutta he eivät ainakaan vielä ole olleet yhteydessä minuun.

Aion ottaa selville, kuka puhelimeni varasti. Jatkoa seuraa ensi viikolla.

Koko juttu: http://yle.fi/uutiset/kannykkaani_ilmestyi_varkaan_puhelinluettelo/6416690

Kun tarpeeksi usealle Ylen toimittajalle käy samoin,niin alkaakohan pikkuhiljaa toimittajienkin silmät avautua..?

Jatkuu:

Kun kännykkä varastetaan, soita varkaan kaverille
Toimittajamme yrittää saada takaisin varastetun puhelimensa. Nyt hän on löytänyt varkaan kavereiden lisäksi varkaan puhelinnumeron. Lue, miten etsintä etenee...]

[...tutkin vielä vähän Windows Phone -sivujani. Törmäsin yllättävään tietoon: varkaan puhelinnumeroon!

Lähetin kaikki puhelimestani löytyneet vieraat numerot poliisille, myös varkaan numeron. Varkaalla on pre paid -liittymä. Poliisin mukaan he eivät voi selvittää, kuka sen omistaa. He ainoastaan saattoivat soittaa suomalaiselle, jonka numero puhelimesta löytyi. Se ei johtanut mihinkään.

Minäkin soitin tälle naiselle. Hän oli todella ystävällinen ja kovasti huolissaan puhelimestani. Hänellä ei kuitenkaan ollut varkaan numeroa puhelimessaan. Uskon häntä. Nainen auttaa työkseen ihmisiä, joten hänen numeronsa on todella monella, joita hän ei edes tunne.

Koska poliisi ei aikonut tehdä muuta, päätin itse toimia. Seuraavaksi soitin numeroon, jonka omistaja Googlen mukaan on aktiivinen kotikunnassaan. Päättelin, että hänen täytyy osata suomea.

Tämä ystävällinen mies otti varkauden hyvin henkilökohtaisesti. Hän oli todella vihainen, että joku mustaa hänen ja hänen maanmiestensä mainetta näin. Hänkään ei tunnistanut varkaan numeroa. Sen sijaan hän tunnisti ihmiset, jotka oli lisätty puhelinmuistiooni.

Mies otti asiakseen selvittää, kuka puhelimeni on vienyt. Parin vihaisen puhelun jälkeen on jo selvillä näin paljon: eräs sairas kerjäläinen oli jokin aika sitten lainannut tuttavansa kännykkää soittaakseen sairaalaan. Hän oli laittanut SIM-korttinsa puhelimeeni ja ilmeisesti siten hänen puhelinmuistionsa siirtyi minulle.

Uusi tuttavani vakuutti, ettei sairas mies kykene taskuvarkauksiin. Hänen liikkumisensa on todella hidasta sairauden vuoksi. Pienen poliisilla uhkailun jälkeen mies oli luvannut ottaa selvää, missä varas nyt on. Jos varas on vielä Suomessa, jää hän kiinni pian.

Koko juttu: http://yle.fi/uutiset/kun_kannykka_varastetaan_soita_varkaan_kaverille/6422211

Elemosina

Kannattaa kiinnittää huomiota erityisesti noihin boldaamiini kohtiin.
Yllättävästi löytyi kytkös kerjäläiseen ja erääseen "ihmisiä työkseen auttavaan naiseen". Alkaako jo toimittajan simmut aueta.
;D ;D

Kiva kyllä että toimittaja tutkii ja raportoi. Mutta kovasti ystävällistä väkeä tämän varkaan kanssa on tekemisissä. Ystävällistä varkaan mitä ilmeisimmin törkeästi hyväksikäyttämää väkeä. *tirsk*

Toimittaja toisin sanoen näytti toteen että romanialaisilla varkailla on ilmiselvä kytkös kerjäläisiin kun kerran kavereita ovat ja kännyköitä lainailevat toisilleen.[jännää että tuo lähes liikuntakyvytön sairas kerjäläinen on vaivautunut vaihtamaan oman sim-korttinsa varkaan kännykkään]

QuoteMinäkin soitin tälle naiselle. Hän oli todella ystävällinen ja kovasti huolissaan puhelimestani. Hänellä ei kuitenkaan ollut varkaan numeroa puhelimessaan. Uskon häntä. Nainen auttaa työkseen ihmisiä, joten hänen numeronsa on todella monella, joita hän ei edes tunne.

Koska poliisi ei aikonut tehdä muuta, päätin itse toimia. Seuraavaksi soitin numeroon, jonka omistaja Googlen mukaan on aktiivinen kotikunnassaan. Päättelin, että hänen täytyy osata suomea.

Tämä ystävällinen mies otti varkauden hyvin henkilökohtaisesti. Hän oli todella vihainen, että joku mustaa hänen ja hänen maanmiestensä mainetta näin. Hänkään ei tunnistanut varkaan numeroa. Sen sijaan hän tunnisti ihmiset, jotka oli lisätty puhelinmuistiooni.

Mies otti asiakseen selvittää, kuka puhelimeni on vienyt. Parin vihaisen puhelun jälkeen on jo selvillä näin paljon: eräs sairas kerjäläinen oli jokin aika sitten lainannut tuttavansa kännykkää soittaakseen sairaalaan. Hän oli laittanut SIM-korttinsa puhelimeeni ja ilmeisesti siten hänen puhelinmuistionsa siirtyi minulle.

Uusi tuttavani vakuutti, ettei sairas mies kykene taskuvarkauksiin. Hänen liikkumisensa on todella hidasta sairauden vuoksi. Pienen poliisilla uhkailun jälkeen mies oli luvannut ottaa selvää, missä varas nyt on. Jos varas on vielä Suomessa, jää hän kiinni pian.

Koko juttu: http://yle.fi/uutiset/kun_kannykka_varastetaan_soita_varkaan_kaverille/6422211
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Nikopol

Sairas kerjäläinen simmeineen my ass. Todistaa vain ettei koko joukossa suomalaisine hännystelijöineen ole yhtä ainutta rehellistä. Jokunen syyntakeeton korkeintaan.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

törö

Quote from: Nikopol on 21.12.2012, 14:49:17
Sairas kerjäläinen simmeineen my ass. Todistaa vain ettei koko joukossa suomalaisine hännystelijöineen ole yhtä ainutta rehellistä. Jokunen syyntakeeton korkeintaan.

Aika huono nyyhkytarinahan se on. Sairas kerjäläinen on niin korni hahmo ettei se edes naurata ja puhelin, joka siirtää simmikortin tiedot muistiinsa huomaamatta, on aika eksoottinen kapine.

Toimittajiin ja muihin typeryksiin se kuitenkin uppoaa, koska heidän maailmankuvansa on kotoisin viihteestä, jossa käytetään rutiinilla paljon hölmömpiäkin kliseitä.

http://www.moviecliches.com/

Tomi

Kävelin tänään Kampista Rautatieasemalle ja takaisin. Rautatieaseman lähellä romani seisoi kaulahuivi leuan ympärillä ja huuteli jatkuvasti.
Iso Numero -please, Iso Numero -please ja samalla heilutteli lehtiään. En huomannut, että olisi saanut myytyä yhtään sillä hetkellä, mutta en juuri katsonut siihen suuntaan, käänsin katson pois, heti kun näin hänet, ettei tulisi liian lähelle kaupittelemaan.

törö

Kuka tällaista edes ostaa? Nimi on kömpelö suomennos englantilaisen lehden nimestä, sisältö apurahakulttuurin mainostamista ja mokuhömppää, ja kansikuvat mainostavat jotain tuntemattomia apurahataiteilijoita. Kiinnostaa vielä vähemmän kuin Hesarin kulttuurisivut.

http://suomenkuvalehti.fi/s/mediagallery/2011/5/29/549702/wj291597v.jpg

http://1.bp.blogspot.com/-W0AFjuTCqNk/ULXyzQ6GB-I/AAAAAAAAAB8/xCH9DdNYeFY/s1600/iso_numero_talvi_netti.jpg

ike60

Quote from: törö on 21.12.2012, 22:37:53
Kuka tällaista edes ostaa? Nimi on kömpelö suomennos englantilaisen lehden nimestä, sisältö apurahakulttuurin mainostamista ja mokuhömppää, ja kansikuvat mainostavat jotain tuntemattomia apurahataiteilijoita. Kiinnostaa vielä vähemmän kuin Hesarin kulttuurisivut.

Joku voi olla utelias kun ei ole kyseistä lehteä aiemmin lukenut. Joku toinen voi tuntea sääliä myyjää kohtaan, kun tämä kumminkin yrittää ansaita leipänsä rehellisellä tavalla. Kolmas taas pitää itseään hyvänä ihmisenä, ja ostaa lehden mielikuvansa säilyttääkseen.  Neljäs haluaa tehdä vaikutuksen johonkuhun muuhun.  Viides ostaa, jotta pääsisi kiusalliseksi kokemastaan tilanteesta pois. Ja kai sellaisiakin on, joita kutkuttaa lukea artikkeli esimerkiksi aiheesta "Abu-Hanna ja monikulttuuristuva Suomi".

Veikko

Quote from: K.K. on 21.12.2012, 14:06:37
---
En halunnut käyttää varkaan kanssa samaa puhelinmuistiota, joten pyysin Nokian tuesta apua tilanteeseeni. Siellä kehotettiin ottamaan yhteyttä poliisiin. Voisin toki pyyhkiä koko puhelimen muistin, mutta sitten varas ei jäisi kiinni. Tarjosin tietoja poliisille, mutta he eivät ainakaan vielä ole olleet yhteydessä minuun.
---
Koko juttu: http://yle.fi/uutiset/kannykkaani_ilmestyi_varkaan_puhelinluettelo/6416690
---

Omat, hieman vastaavan kaltaiseen tuontiromanien tekemään varkauteen liityvät, kokemukseni ovat, että varkaat pyrkivät käyttämään mukana olevia tietoja uusiin rikoksiin - ja poliisia ei asia kiinnosta missään vaiheessa.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

MW

http://1.bp.blogspot.com/-W0AFjuTCqNk/ULXyzQ6GB-I/AAAAAAAAAB8/xCH9DdNYeFY/s1600/iso_numero_talvi_netti.jpg

Vastataan nyt tähän, että ei se "iso numero" niin huono käännös vs. "big issue" ole, Topi varmaan voi kommentoida.

Törö kuulemma lähti mökille vähäksi aikaa, että ei sen enempää. Samassa purressa ollaan.

Malla

Quote from: ike60 on 21.12.2012, 23:33:51
Joku voi olla utelias kun ei ole kyseistä lehteä aiemmin lukenut. Joku toinen voi tuntea sääliä myyjää kohtaan, kun tämä kumminkin yrittää ansaita leipänsä rehellisellä tavalla. Kolmas taas pitää itseään hyvänä ihmisenä, ja ostaa lehden mielikuvansa säilyttääkseen.  Neljäs haluaa tehdä vaikutuksen johonkuhun muuhun.  Viides ostaa, jotta pääsisi kiusalliseksi kokemastaan tilanteesta pois. Ja kai sellaisiakin on, joita kutkuttaa lukea artikkeli esimerkiksi aiheesta "Abu-Hanna ja monikulttuuristuva Suomi".

Minä ostin, kun halusin tietää, millaisesta lehdestä on kyse. Myyjä oli kohtelias, ei tyrkyttänyt, sanoi hinnaksi "neljä euroa" ja kiitti.

Man in a Suit

Quote from: törö on 21.12.2012, 19:32:29

Aika huono nyyhkytarinahan se on. Sairas kerjäläinen on niin korni hahmo ettei se edes naurata ja puhelin, joka siirtää simmikortin tiedot muistiinsa huomaamatta, on aika eksoottinen kapine.

Toimittajiin ja muihin typeryksiin se kuitenkin uppoaa, koska heidän maailmankuvansa on kotoisin viihteestä, jossa käytetään rutiinilla paljon hölmömpiäkin kliseitä.

Juuh, tämä puhelintarina saa kyllä hymyn nousemaan huulille, voi kiesus miten sinisilmäisiä me Suomalaiset joskus ollaan. Mutta toisaalta, me ollaan kasvettu kulttuurissa jossa ulko-oven voi jättää auki, kadonnut lompakko palautetaan yms... nyt kun tilanne on muuttunut, ei Suomalaiset ihmiset tajua että muut ei pelaa samoilla säännöillä.   
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

Nuivake

Quote from: Man in a Suit on 22.12.2012, 09:44:45
Quote from: törö on 21.12.2012, 19:32:29

Juuh, tämä puhelintarina saa kyllä hymyn nousemaan huulille, voi kiesus miten sinisilmäisiä me Suomalaiset joskus ollaan. Mutta toisaalta, me ollaan kasvettu kulttuurissa jossa ulko-oven voi jättää auki, kadonnut lompakko palautetaan yms... nyt kun tilanne on muuttunut, ei Suomalaiset ihmiset tajua että muut ei pelaa samoilla säännöillä.   

Tästä päästäänkin kätevästi juuri siihen, mikä on mielestäni tässä meidän eräiden tahojen halveksimassa "Impiwaaralaisessa" kulttuurissa hienointa: ihmisten luottamus toisiinsa, rehellinen kanssakäyminen ja luottamus.
Nämä ovat kulmakiviä, joita ilman tässä kylmässä ja hankalassa ilmastossa emme olisi nykypäivään asti selvinneet. Mitenkään.
Nyt näitä kulmakiviä yritetään horjuttaa, murentaa, tuhota ja poistaa, vain sen takia, että tärähtäneistö näkee kyseiset arvot ummehtuneina, vanhanaikaisina ja sisäänpäinkääntyneinä, joista pitäisi päästää eroon mahdollisimman nopeasti.
Tämänkaltainen suomalaisuus on juuri se, joka meiltä on kovaa vauhtia katoamassa ja jota tulisi vaalia viimeiseen asti, sillä se tulee näemmä väkisinkin vähenemään.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

ike60

Quote from: Puhdas sielu on 22.12.2012, 10:22:30
Iäkäs tuttavani on juuri tällainen sinisilmäinen, herkkäuskoinen, luottavainen suomalainen.

Tuli sitten vastaan säälittävästi vinkuva ulkomaalainen, joka oli kadottanut kännykkänsä ja nyt piti soittaa kaverille, joka odotti keskustassa. Tottahan toki suomalainen auttaa ihmistä hädässä ja luovuttaa oman kännykkänsä pientä puhelua varten. Ei, sinä rasisti, ei tämä ulkomaalainen varastanut vanhuksen puhelinta. Hän vain soitti lyhyen puhelun ja luovutti laitteen takaisin omistajalleen.

Onneksi vanhuksen seuraavassa puhelinlaskussa oli vain semmoinen 40 euron maksu tästä ulkomaalaisen puhelusta.

Ei mutta tämähän inspiroi minua uudenlaiseen liiketoimintakonseptiin. Perustan palvelunumeron, johon soittaminen maksaa maltaita. Numerosta ei saa varsinaista palvelua, vaan sinne voi vain kertoa nimensä tai sovitun tunnuksensa, joka tallettuu. Värvään sitten asemilla, kauppakeskuksissa jne. notkuvia Fazereita, Finlaysoneja ja Stockmanneja soittamaan kyseiseen numeroon muiden ihmisten puhelimilla. Maksan provisiona Fazereille jonkin osuuden puhelun hinnasta, esimerkiksi 10 euroa 40:stä.

Tätäkään "palvelu"-liiketoimintainnovaatiota ei kehittänyt maitonaamainen perunanenä, vaan tarvittiin säälittävästi vinkuva ulkomaalainen.

Outo olio

No ainakin osa noista jutuista kuulostaa ihan mielenkiintoisilta: "Sairaalapelle avautuu", "Nukkumisen tiede" "Urheilun seksismistä", "Esperanto 125 vuotta". En sitten tiedä että vastaako artikkelin sisältö odotuksiani, vai onko sisältö otsikkoa huonompi. Ja en tietenkään maksaisi tuontiromanille siitä ilosta että pääsisin ottamaan selvää.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

l'uomo normale

Niin. Ei sitä lehteä köyhälle kansalle luettavaksi tehdä, tai edes köyhistä kerrota siinä. Kylturelli porukka mainostaa itseään romanien siivellä, mitä näin kyseisen lehden numeroa työpaikan kahvihuoneessa lueskelin. Kätevää sinänsä, kun hyväntekeväisyyden varjolla substanssista voi huomattavasti tinkiä.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Lemmy

Hohhoijjaa, tuskin muistan aikaa, kun ainoa etninen rikastus oli muutama ikivanha mustalaismummo bussiaseman kulmilla myymässä pitsiliinoja ja "Romano Boodos" -lehteä. Tulee ihan nostalgia mieleen.

Samaan aikaan Briteissä:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2252675/Were-way-Britain-In-year-29-million-Romanians-Bulgarians-right-settle-Britain-claim-benefits-And-gipsy-community-hardly-wait-here.html

Britit taitaa kirota pikkasen "hyvää mainetta", kannattaa pitää se "Saksa Suomi on paska maa" maine ihan suosiolla. ;)

Siinä olis Junekselle hieman ammuksia mm. lapsikaupasta. Dickensin "Fagin" on nykypäivää. Jos joku haluaa ja mulla on tylsä voin yrittää kääntää pääkohdat. Ulkomaanuutinenhan tuo on, mutta liippaa läheltä juurikin tuota "Big Issue"/"Iso Numero" keissiä.

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Roope

Quote from: Kimmo OksanenKun olen kirjoittanut romanikerjäläisistä, olen saanut pääosin kiittävää palautepostia. Uhkauksia turpaan vetämisestä tai tappamisestani olen niitäkin toki vastaanottanut.

Yksi palaute on ollut pysyvä: Minua on haukuttu siitä, että jauhan ulkomaalaisten köyhien auttamisesta, kun omankaan maan vähäosaisten asiat eivät ole kunnossa.

Milloin ensisijaisiksi autettaviksi on vaadittu suomalaisia työttömiä, vanhuksia, vammaisia, asunnottomia tai mielenterveyspotilaita. Vierasmaalaisten auttaminen on kuulemma pois kotimaisilta huono-osaisilta. Ulkomaalaiset ovat vääriä autettavia.

No, olen minä omistakin autettavista kirjoittanut jotakuinkin 15 vuotta. Olen myös huomannut, että ne, jotka kovaäänisimmin vaativat oman maan syrjäytyneiden asettamista etusijalle, eivät itse pane tikkua ristiin heidänkään auttamisekseen.
HS: Joulusaarna: Väärin autettu 24.12.2012

Olisiko kuitenkin niin, että ulkomaalaisten köyhien auttamista enemmän häiritsee kirjoitusten jeesustelu, suomalaisten syyllistäminen ja romanien aiheuttamien ongelmien mitätöinti? Kunnioitan Mauri Ojalan pyyteetöntä työtä Romaniassa, mutta en niitä, jotka sysäävät romanikerjäläiset ongelmineen suomalaisten niskoille.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

DEVUSKA

QuoteVierasmaalaisten auttaminen on kuulemma pois kotimaisilta huono-osaisilta..

Sehän on fakta. Juuri lehdest luin, kuinka rahanpuutteesta se ja se suomalaisten kodittomien juhlapaikka on vasaran alla, mutta rahaa ulkomaalaisten perseilyn rahoittamiseen ja auttamiseen näyttää aina löytyvän. Mikäs tässäkään sinänsä, ihan kiva idea, mutta en minä auttaisi väkeä, joka aiheuttaa nurkillani ongelmia. Esimerkkinä vaikka koditon joukko narkkareita, jotka laskevat alueen turvallisuutta. Eroonhan ongelmia aiheuttavista ihmisistä pitää päästä tai oikeasti miettiä PYSYVÄ korjaustoimenpide heidän ongelmiinsa, kuin kolikoiden heittely ihmiskaupan syvään kaivoon.

QuoteOlen myös huomannut, että ne, jotka kovaäänisimmin vaativat oman maan syrjäytyneiden asettamista etusijalle, eivät itse pane tikkua ristiin heidänkään auttamisekseen.

Se on kyllä totta, että valittajia löytyy tekijöitä useammin.

nuiv-or

QuoteSent: Friday, December 21, 2012 12:19 PM
To: [email protected]; Pekka Tuomola; Marjatta Vesalainen; kirjaamo.helsinki@poliisi.fi; [email protected]
Subject: Romanian/Bulgarian mafia

Milloin meinasit vastata?

Romanian/Bulgarian mafiasta:

Tikkurilasta löytyy autokolonnaa johon kuuluu vaihtelevasti 8-10 autoa ja henkilöitä autoa kohden 2-4 henkilöä. Tällä hetkellä jo pari kuukautta majailleet parhaimalla paikalla kirjaston ja kaupungintalon välisellä paikoitusalueella. Joukkomajoitus ja pysäköinti yötäpäivää
12 h alueella. Lähietäisyys asemalle ja Tikkuriin penkeille joka toimii lämmitys ja ruokailutiloina. Vaattetita haetaan UFF:n vaatekeräyslaatikoista.Jätteet ja vaatetavaraa heitetään luontoon. VR kustantaa junamatkat. Ja paskaset naurut päälle kun kukaan ei puutu heidän tekemisiin.

Kiitos Hirundolle ja Isolle Numerolle.

Kyllä niitä täällä on, ovat taatusti ottaneet asunnon vuokraksi ja asustelevat siellä isoin, vaihtuvin joukoin. Lisäksi kerjäämisen sijasta ovat siirtyneet toiseen yhtälailla katukuvassa näkyvään
touhuun: Iso Numeron myyntiin.

Ja jatkavat näitä ns. näkymättömiä touhuja kierrellen pitkin Suomea.
Nämä ns. näkymättömät touhut ovat tietenkin: taskuvarkaudet niin ravintoloissa kuin kaduilla, kaupoissa sekä ratikoissa että junissa ja juna-asemilla, ovelta ovelle kiertely, pankkiautomaattien skimmaukset, kännyköiden rosvoamiset,  asuntovarkaudet (kts ovelta ovelle kiertely), prostituutio ja ties mitä muuta. He ovat jo asettuneet Suomeen ja tuoneet romanialaisen/bulgarialaisen järjestäytyneen rikollisuuden mukanaan.
Kohta alkavat varmaan myydä kaduilla laittomasti netistä ladattuja levyjä ja elokuvia, niin kuin tekevät tuolla eteläisessä Euroopassa.

Kiitos Iso Numeron toimitukselle että mahdollistavat erityisesti ulkomaalaisille turisteille luvallisen ja laillisen tavan kytätä kaupungilla vanhuksia ja kytätä pankkiautomaateilla asioivia ihmisiä lehteä myydessään.

Käykäähän poliisit häätämässä heidät, tarkastakaa maassaoloedellytykset ja heivatkaa "kerjäläiset" helvettiin Suomesta.

Odotan vastausta viestiini,

Terveisin

Junes Lokka.

Tuo "milloin meinasit vastata" johtuu siitä, että lähetin ekan viestin 17.12. ja kun eivät vastaa, pommitan niin kauan kunnes vastaavat.

Nyt yksi rikollisjoukosta vastasi:

QuoteFrom: Pekka Tuomola <[email protected]>
To: Junes Lokka <[email protected]>
CC: [email protected], [email protected], [email protected]
Date: Fri, 21 Dec 2012 14:18:03 +0200

Asenteesi kanssaihmisiämme kohtaan on todella pöyristyttävä.

Romanialaisten keskuudessa on myös rikollisia, en kiellä sitä, mutta rikolliset ovat selvä vähemmistö. Suurin osa on todella köyhiä ihmisiä, joilla ei ole mitään toimeentulomahdollisuuksia kotimaassaan. Iso Numero antaa heille hyvän mahdollisuuden hankkia edes jonkinlaista toimeentuloa.
Romaanien asuinolosuhteet ovat todella kurjat. Nytkin Helsingissä asuu melko paljonkin ihmisiä aivan kadulla, ei siis autoissa, vaan rappujen alla ym. Onko sopivaa sivistysvaltiolle, että lähes 20 asteen pakkasessa ihmiset nukkuvat kadulla? Suhtaudut kanssaihmisiimme huonommin kuin täällä suhtaudutaan koiriin. Olemme kaikki kuitenkin IHMISIÄ, niin romanit kuin me muutkin. Velvollisuutemme on auttaa kaikkia hädänalaisia kanssaihmisiämme. Tämä ei ole meiltä keltään pois vaan lisää yhteistä hyväämme. Ihmisinä olemme kaikki samanlaisia. Meille suomalaisille on suotu erittäin hyvät asuin-, toimeentulo- asumis- ym. olosuhteet niin, että kykenemme  ja myös velvollisuutemme on auttaa niitä, joilla ei näin hyviä elämänolosuhteita ole.

Näin joulun alla toivotan Sinulle rauhaisaa joulun aikaa. Toivon, että myös Sinulta liikenee empatiaa huonompiosaisia kohtaan. Laita edes hiukan roposiasi edes Pelastusarmeijan joulupataan, näin saat myös Sinä hyvän joulumielen. Viha ja katkeruus eivät kuulu ihmisen arkeen. Meidän tulee kunnioittaa ja arvostaa toinen toisiamme.

jouluterveisin

pekka tuomola
päihde- ja mielenterveystyön johtaja
Helsingin Diakonissalaitos

Lässyn lässyn lää... Sanokaahan, mitä tälle mulkulle laitan vastaukseksi. En vittu vietä joulua,

Suomalainen joulu on lavastus, joka toimii heikosti. En tiedä, onko asiaa tutkittu, mutta olettaisin, että kalkkunan kannattajat puolustavat monikulttuurisuutta ja suvaitsevaisuutta, kun taas kinkun kannattajat haluavat säilyttää Suomen suomalaisilla ja elää maassa maan ihanalla tavalla.

timouti

Quote from: Lonkkakipu on 24.12.2012, 14:18:10
QuoteOlen myös huomannut, että ne, jotka kovaäänisimmin vaativat oman maan syrjäytyneiden asettamista etusijalle, eivät itse pane tikkua ristiin heidänkään auttamisekseen.

Se on kyllä totta, että valittajia löytyy tekijöitä useammin.

Oikeastaan tuossa on asiavirhe. Jutussa kerrotaan, miten Helsingin sosiaalityöntekijät työskentelevät Kampissa kappelissa ja  ihmisiä autetaan. Sitten siirrytään tuohon autettavien määrittelyyn.

Suomessa on tämä systeemi, että tehdään työtä, josta maksetaan veroja, verorahoilla palkataan sosiaalityöntekijä auttamaan apua tarvitsevia. Vaihtoehto olisi, että veroja ei makseta tähän tarkoitukseen, ja kaikenlainen auttaminen olisi vapaaehtoista ja vapaaehtoisten harteilla. Näin siis jokainen veroja maksava vähintäänkin "panee tikkua ristiin" auttamisen hyväksi ja on siten myös oikeutettu ottamaan kantaa siihen, millaiseen auttamiseen heidän rahojaan käytetään.

Tämä on ikuinen riita. Käytetäänkö meidän rahamme meidän kansamme hyväksi vain olemmeko antaneet valtakirjan muutamalle palkatulle työntekijälle jakaa meidän rahamme muille maille?

nuiv-or

Ilmeisesti näiden pläni on jatkaa tuota Isoa Numeroa maailman loppuun asti, nostella kymmenien tuhansien eurojen palkkaa, ja samalla vittuilla pottunokille?

Ihmettelen, ettei noille Pekkatuomoloille ym. Marjattavesalaisille ole käynyt mitenkään, vaan ihmiset vaan antavat noiden uusaatelisten olla ja elää ??

Laita edes hiukan roposiasi edes Pelastusarmeijan joulupataan, näin saat myös Sinä hyvän joulumielen.

HV, tililläni on 2,35 eur. Paljonko laitan? Laittaisi itse. On ollut tarkoitus käydä verotoimistossa katsomassa näiden tyyppien palkat, en vaan ole joutanut. Aivan varmasti nostaa jotain 100k vuodessa tuosta maanpetturin työstä. Aivan käsittämätöntä paskaa.

P

Quote from: Puhdas sielu on 21.12.2012, 19:09:11
Onko halukkaita Helsingissä asuvia, jos järjestämme tutustumisekskursion tuonne Ison Numeron toimitukseen, kun noin ystävällisesti kutsuvat? Uskon, että Junes suostuu, jos edustamme häntä joukolla. Olen valmis.

Kiinnostaa todella kuulla, miten lehden tekijät perustelevat toimintansa. Voihan olla, että he vakuuttavat minut toimiensa järkevyydestä ja liityn IN:n vapaahetoiseen toimituskuntaan. Ainakin harkitsen vakavasti lehden myyjäksi ryhtymistä Kartoitan jo potentiaalista asiakaskuntaa. Aion pyytää lehdestä 25 - 50 euroa/lehti.

Noistahan voisi myyda kestotilauksia yrityksille, joiden ovien edessa nykyaan kaupittelevat. Kestotilaus tarkoittaisi siirtymista pois ovelta karkoittamasta asiakkaita sopivaa kuukausikorvausta vastaan.. :roll:
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

svobo

^
Quote"Meille suomalaisille on suotu erittäin hyvät asuin-, toimeentulo- asumis- ym. olosuhteet" - no ei ole suotu vaan isämme ja esi-isämme ovat ne olosuhteet rakentaneet ja hankkineet. Punakoulut käyneen Tuomolan luulisi jo opiskeluajoiltaan muistavan, että jumalaa ei ole, joten kukaan ei anna mitään vaan ihminen tekee, luo ja rakentaa. Jos ihminen työnteon sijasta haluaa tanssia, laulaa ja nai.. pitää hauskaa, niin kyllä hänen itsensä pitäisi kantaa siitä myös vastuu.

Eipä tuota voisi paremmin sanoa. Se on sitten vielä kokonaan toinen juttu, että jotkut ehdoin tahdoin tulevat tänne napapiirille palelemaan, sen sijaan, että pysyisivät lämpimämmissä kotimaissaan.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015