News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kerjäläisooppera: Katutason uutiset kerjäläistoiminnasta

Started by rähmis, 15.05.2009, 07:23:30

Previous topic - Next topic

Adolf Stege

Eikös Suomalaisrahalla sekin Viipurin kirjaston katto kuparoitu. Muistaakseni hyvin pitkäikänen katto ollu... En kyllä lähdettä saa.

Blanc73

Quote from: Junes Lokka on 26.07.2012, 14:07:02
Tai sitten lehdistö/poliisi käyttää tuttua kiertoilmaisua väärässä paikassa ja keppostelijat ovatkin eu-siirtolaisia.

Eikös Suomen ja Ruotsin mannet ole ihan oma lajinsa pukeutumisen suhteen mannemaailmassa: äijät haitarihousuissa ja naiset imitoivat kävelevää joulukuusta? Muualla euroopassa manikoilla on rehdit persvakoverkkarit yms rahvaanomainen pukeutuminen? Joten veikkaanpa että uutisen syylliset ovat meidän nuoria eläkeläisiämme...
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

nuiv-or

Quote from: Blanc73 on 26.07.2012, 22:00:44
Quote from: Junes Lokka on 26.07.2012, 14:07:02
Tai sitten lehdistö/poliisi käyttää tuttua kiertoilmaisua väärässä paikassa ja keppostelijat ovatkin eu-siirtolaisia.

Eikös Suomen ja Ruotsin mannet ole ihan oma lajinsa pukeutumisen suhteen mannemaailmassa: äijät haitarihousuissa ja naiset imitoivat kävelevää joulukuusta? Muualla euroopassa manikoilla on rehdit persvakoverkkarit yms rahvaanomainen pukeutuminen? Joten veikkaanpa että uutisen syylliset ovat meidän nuoria eläkeläisiämme...

Olet oikeassa. Mietin vaan, että josko olisi käynyt niin, että mummot ovat kertoneet tekijöiden olevan mustalaisia (tarkoittaen romanialaisia) ja se on sitten käännetty virheellisesti poliisin/lehdistön toimesta ns. poliittisesti korrektisti "romaniasuun pukeutuva". Ei näistä tiedä. Jotain siellä on tapahtunut. Toisaalta tapaus voi myös olla keksitty, ehkä näistä ilmoitetaan herkemmin.

Captain Bringdown

QuoteAsiantuntija innostui: Romanikerjäläiset marjametsään - "asia aktivoidaan heti maanantaina"

Julkaistu: 27.7.2012 6:01

Ruotsin lehdissä on lähipäivinä uutisoitu sadoista kerjäläisistä, jotka ovat saapuneet Ruotsiin kerätäkseen marjoja.  Miksi Suomen romanikerjäläiset eivät ole marjastuspuuhissa?

Eri puolilla Ruotsia on jopa satojen bulgarialaisten marjanpoimijoiden leirejä.

Helsingin sosiaalikeskuksen romaniasiantuntija Jarmo Räihä ei keksi syytä siihen, mikseivät kerjäläiset voisi kerätä marjoja myös Suomessa.

- Kävin itse tänään mustikassa, ja tämä sama asia tuli mieleeni. Mikseivät myös romanit voisi mennä marjastamaan, Räihä naurahtaa.

Hän muistaa, kuinka IS muutama kesä sitten vei romanikerjäläisiä mustikkametsälle, mutta tuolloin oli huono mustikkavuosi, ja saalis jäi pieneksi.

- Viimeksikin romanit olivat innostuneita marjastamisesta, mutta kun ei marjoja ollut, niin into loppui, Räihä muistuttaa.

- Se olisi heille järkevä tapa tehdä töitä, kun ovat täällä, Räihä lisää.

Ensi viikolla lomalta töihin palaava Räihä aikookin ensitöikseen soittaa päiväkeskus Hirundoon, josta romanit saisivat tiedon marjastusmahdollisuudesta.

- Asia täytyy aktivoida heti maanantaina. Mustikkakausi jatkuu kuitenkin vielä muutaman viikon, Räihä sanoo.

Ruotsiin tuotuja romaneita huijattiin

Osa Ruotsiin saapuneista marjanpoimijoista ei kuitenkaan ole saapunut maahan vapaaehtoisesti. Osassa tapauksista kyse on ihmiskaupasta tai huijauksesta.

Aftonbladetin mukaan 60 bulgarialaista marjanpoimijaa ilmaantui maanantaina pieneen Svabesverkin kylään nälkäisinä ja sairaina.

- He sanoivat, että heidät on huijattu tänne ja jätetty metsään. Täällä ei ole marjoja eikä kukaan auta heitä kotiin, vapaaehtoiset kertovat.

Marjanpoimijoita huijannut henkilö oli heidän bulgarialainen pomonsa.

- Poimijoille oli sanottu, että he voisivat tienata rahaa, ja että majoitus ruokineen on järjestetty. Mikään ei pitänyt paikkaansa, vapaaehtoiset jatkavat.

Bulgarian suurlähettiläs Svetlan Stoevin mukaan marjanpoimijoiden suhteen ongelmana onkin se, ettei tiedetä, paljonko marjanpoimijoita on levittäytynyt ympäri Ruotsia, ja ketkä heistä haluaisivat lähteä Ruotsista kotiin.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288486716408.html

Faidros.

^Jep. Kohta mustikset on mustikassa polvillaan rukoilemassa, että joku marjastaja antaisi kolikon pahvimukiin.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Martin

Varmaan kotimaisille työttömillekin kelpaisi kyyti, eväät ja majoitus mustikkametsään. Romaneille voitaisiin antaa kyyti kotia kohti, ilman matkarahoja.

On siinä taas yksi suojatyöpaikka lisää, romaniasiantuntija:roll:
"Mä koin, että kokoomukselle koti on Euroopassa ja Raamattu roskissa ja isänmaallisuudesta on tehty rasismia." - Laura Huhtasaari SK 8.6.2017

L. Brander

Ja sadepäivänä sanottiin lapsille, voitte vaikka pelata Afrikan Tähteä.  Räihä menee varmaan maanantaina Hirundoon soseuttamaan ruokaa ja pyyhkimään pyllyjä.   

Ensi viikolla iltapaskoissa ja Hesarissa kuvia, kuinka mustikoita poimitaan parhaassa "lumenluontihengessä".  He ovat ahkeria ja halusivat tätä itse.  :facepalm: Kaupungin ja lehdistön typeryys ja itsepetos jatkuvat. Taitaa olla fiksu olo...

Dystooppinen salamasota

törö

Quote from: Faidros. on 27.07.2012, 08:02:47
^Jep. Kohta mustikset on mustikassa polvillaan rukoilemassa, että joku marjastaja antaisi kolikon pahvimukiin.

Mustikkapensaasta ei taida saada irti kovin paljon kuparia kierrätettäväksi.

Siksi toisekseen metsä ei välttämättä ole oikea paikka urbaanille pummille. Sinne voi eksyä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012072715887556_uu.shtml

Ernst

Quote from: törö on 27.07.2012, 09:36:42
Quote from: Faidros. on 27.07.2012, 08:02:47

Mustikkapensaasta ei taida saada irti kovin paljon kuparia kierrätettäväksi.

Siksi toisekseen metsä ei välttämättä ole oikea paikka urbaanille pummille. Sinne voi eksyä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012072715887556_uu.shtml

Se eksyminen voisi parhaassa tapauksessa opettaa jotakin tästä maailmasta. Vaikkapa sen, että yksin tänne synnytään (myös moniraskauksissa) ja yksin täällä arkkuun laitetaan. Siinä välillä voisi opetella sellaistakin vahtoehtoa, että ihan itse vastaisi asioistaan, vaikka nyt yhteiskunnassa eläisikin.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

dothefake

Quote- Kävin itse tänään mustikassa, ja tämä sama asia tuli mieleeni. Mikseivät myös romanit voisi mennä marjastamaan, Räihä naurahtaa.

- Kävin itse tänään töissä, ja tämä sama asia tuli mieleeni. Mikseivät myös romanit voisi mennä töihin, Räihä naurahtaa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Ernst

Quote from: dothefake on 27.07.2012, 09:53:06
Quote- Kävin itse tänään mustikassa, ja tämä sama asia tuli mieleeni. Mikseivät myös romanit voisi mennä marjastamaan, Räihä naurahtaa.

- Kävin itse tänään töissä, ja tämä sama asia tuli mieleeni. Mikseivät myös romanit voisi mennä töihin, Räihä naurahtaa.

Jos Räihä jatkaa noita "mikseivät romanit" -kysymyksiään, hän voi olla kohta Homman aktiivikirjoittajia!

:)
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Lemmy

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

l'uomo normale

Kampin metroaseman ulkopuolelta on viety roskikset. Onkin siistimpää, kun pullonkerääjät eivät siinä enää voi levitellä roskisten sisältöä kadulle. Jos pystyy pulloa tai tupakka-askia täytenä kuljettamaan, kai sen tyhjänäkin voi mukanaan viedä vähän kauempanakin olevaan roskikseen.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Muuttohaukka

Olen tänään lomalla. Mikeivät romanitkin voisi olla lomalla, katsella turistikohteita, tuoda maahan valuuttaa, Räihä naurahtelee taas!

dothefake

Monet valtaväestöstä käyvät korkeakoulutuksen, mikseivät romanitkin voisi tehdä niin, Räihä naurahtaa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Iloveallpeople

Quote from: Puhdas sielu on 27.07.2012, 13:28:11

Ihan turhaan siellä naurahtelette! Romanit eivät voi mennä marjastamaan ihan samasta syystä kuin somalit eivät ole voineet menä marjastamaan jo kahteenkymmeneen vuoteen.

Niin, koska rasismi.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

ämpee

Quote from: Muuttohaukka on 27.07.2012, 11:33:58

Olen tänään lomalla. Mikeivät romanitkin voisi olla lomalla, katsella turistikohteita, tuoda maahan valuuttaa, Räihä naurahtelee taas!

Ihan turhaan siellä naurahtelette! Romanit eivät voi mennä marjastamaan ihan samasta syystä kuin somalit eivät ole voineet menä marjastamaan jo kahteenkymmeneen vuoteen.

TÄH ?? Onko marjastus romaneillekin haram ??
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

jmk

Vieväthän linnutkin mansikat pellolta.

CaptainNuiva

Pistin itse tänään roskan roskikseen ja tämä sama asia tuli mieleeni. Mikseivät myös romanit voisi laittaa roskia roskikseen, Räihä naurahtaa.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

mikkoellila

Quote from: Muuttohaukka on 27.07.2012, 11:33:58

Veronmaksajien rahoilla opetetaan somaleita poimimaan mustikoita

QuoteYksi jäsen Berde ry:stä on kuulut, että mustikkaa saa kerätä luonnosta. Hän levitti tämän tiedon yhdistyksen sisällä ja sanoi olevansa kiinnostunut asiasta.

Yksi somaliyhdistyksen jäsen oli siis äskettäin yhtäkkiä "kuullut" jostain (ilmeisesti hänelle aivan uutena asiana), että metsästä voi poimia mustikoita. Hän sitten kertoi tämän uuden tiedon toisille somaleille, jotka eivät olleet koskaan asiasta kuulleetkaan.

Tämä yksi jäsen sanoi olevansa kiinnostunut asiasta - hän siis vaati yhdistystä järjestämään hänelle lisätietoja mustikoiden poimimisesta, koska ei tietenkään itse edes osaa poimia mustikoita metsästä ilman veronmaksajien rahoilla toimivien somalijärjestöjen hankkimia mustikanpoimimisenopettajia.

QuoteBerde ry otti asian vakavasti ja on etsinyt aiheesta tietäviä suomalaisia asiantuntijoita.

Siis somalijärjestö otti asian vakavasti ja joutui oikein etsimällä etsimään asiasta jotain tietäviä suomalaisia asiantuntijoita. Ilmeisesti somalien aivokapasiteetti ei riitä mustikoiden poimimiseen, koska kukaan somali ei tiedä marjojen poimimisesta mitään ilman suomalaisten sosiaaliviranomaisten apua.

En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Muuttohaukka

Mut mä en haluu niitä romaaneja mun omaan metsään. Mää en haluu yhtään somaalia mun omaan metsään. En kyllä haluu minnekään muuallekaan. Romanit kuuluvat Romaniaan ja somalit kuuluvat Somaliaan.
Mut ihan sama, mitä mää haluun, kun niitä ei kuitenkaan kukaan kunnioita.

nuiv-or

Tätä on jo yritetty. Ei toimi, eivät osaa poimia. Tuhoavat ja sotkevat metsikön.

Suomalaisten työttömien kanssa saattaisi toimia.

"- Toiset poimijat tulivat kertomaan aika äkkiä, ettei hommista tule mitään. Muutaman marjan taisivat laittaa suuhunsa, mutta vasuun niitä ei kertynyt. Oli vain sellaista pyörimistä ja istuskelua, kertoo viljelijä Leva Pieksämäeltä."

Tomi

Quote from: Martin on 27.07.2012, 08:51:10
Varmaan kotimaisille työttömillekin kelpaisi kyyti, eväät ja majoitus mustikkametsään. Romaneille voitaisiin antaa kyyti kotia kohti, ilman matkarahoja.

On siinä taas yksi suojatyöpaikka lisää, romaniasiantuntija:roll:

Eikös ole parempi, että keräävät marjoja, jotka todennäköisesti jäisivät muuten metsään. Sen sijaan, että kerjäisivät kadulla ja mahdollisesti jopa tekisivät aggressiivista kerjäystä tai omaisuusrikoksia.

Elemosina

QuoteHirundon johtaja korjaa: Kerjäläiset marjastavat jo Suomessa
Julkaistu: 27.7.2012 16:10

IS:n haastattelema Helsingin sosiaalikeskuksen romaniasiantuntija Jarmo Räihän mielestä kerjäläiset voisivat hyvin työskennellä marjanpoimijoina naapurimaamme esimerkkiä seuraten.
Palvelukeskus Hirundon johtaja Pekka Tuomolan mukaan kerjäläiset marjastavat jo ahkerasti Suomessa.

Kesälomalla oleva Räihä kertoo, ettei ole kuullut viimeisimmästä käänteestä marjastamiseen liittyen.

- Meillä on jo heinäkuun ollut rekry käynnissä, Tuomola kertoo.

Päiväkeskus Hirundosta löytyi monta innokasta poimijaa. Kaikki halukkaat ovat päässet mukaan poimimaan marjoja.

Ensin kerjäläiset olivat mukana poimimassa mansikkaa, mutta nyt marja on muuttunut mustikaksi.

- Nyt olemme vieneet noin kahdenkymmenen henkilön kokoisen ryhmän Lappeenrantaan mustikkametsään, Tuomola kertoo.
...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288486871369.html

Loistopalvelua tuolta Hirundosta saa: saa pestä ilmaiseksi pyykkiä, käyttää nettiä, ilmaista neuvontaa kuinka saada rahaa Suomessa tms sekä vielä valmiit verovapaat työpaikat ja ilmainen kuskaus työpaikalle.

Tämä siis osittain helsinkiläisten verorahoilla tarjolla syrjivästi VAIN ulkomaalaisille, jotka ovat onnistuneet kyseiseen päiväkotiin menemään tavalla tai toisella kuultuaan puskaradiosta upeista palveluista. Hirundon kävijämääräthän ovat koko ajan olleet kasvussa mikä kertoo karua totuuttaan siitä että päiväkoti ei hoida hommiaan vaan houkuttelee päin vastoin lisää asiakkaita.  >:(

(tietenkin marjastus on parempi kuin kerjääminen ja muu rötöstely, mutta ans kattoo niin jotain sielläkin marjamettässä tai lähialueilla tapahtuu)
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

MEgafooni

Moniko ostaisi näitä kerjäläisten poimimia mustikoita koska lukemani perusteella kerjäläisten hygienia on sitä että ajetaan itellan pääpostin taakse joka aamu ja paskotaan ja kustaan siihen maahan ja sitten kerätään limasia pulloja pitkin päivää ja kaivellaan roskiksia. Välillä sitten etitään mustikoita. Noilla on uutisten mukaan ollut myös erilaisia tauteja paljon.

Noiden poimimia mustikoita pitää sitten syödä? Parempi että ne ei marjastasi....

VH

On tuolla itänaapurin puolella tullut vierailtua +20v.
Varsinkin 90-luvulla oli tienvieret täynnä marjoja, sieniä, ym. myyviä henkilöitä.
Aamulla ajettiin Viipuriin, illalla takaisin Suomeen. Samat aamulla nähdyt myyjät illallakin tienvarressa marjoja puhdistamassa.
Ei tullut mieleenkään ostaa heiltä mitään.
"Paras tapa päästä eroon laittomasta maahanmuutosta on toki luoda riittävä määrä väyliä lailliselle maahantulolle."
Anni Sinnetännemäki

Emo

^ ^ Yök... tuli mieleeni kuinka monta litraa mansikkaa olemmekaan tänä kesänä jo syöneet... yritän nyt muistella oliko joku erä niistä "käsinpoimitunmakuista"  ???

nuiv-or

QuoteEnsin kerjäläiset olivat mukana poimimassa mansikkaa, mutta nyt marja on muuttunut mustikaksi.

Hirundon veroloiset taas vauhdissa...

"- Toiset poimijat tulivat kertomaan aika äkkiä, ettei hommista tule mitään. Muutaman marjan taisivat laittaa suuhunsa, mutta vasuun niitä ei kertynyt. Oli vain sellaista pyörimistä ja istuskelua, kertoo viljelijä Leva Pieksämäeltä."

Tänään soitin elämäni ensimmäisen hätäpuhelun. Romanialaisia rantautunut Ouluun (Qstock menossa, 25000 kävijää).

- Täällä olis Kauppurienkadulla näitä romanialaisia
- Minkä kaupungin Kauppurienkatu?
- No Oulun
- Kotimaisia vai ulkomaalaisia, ovatko häiriöksi
- Ulkolaisia, eivät häiriöksi, mutta eivätköhän kohta ala taskuvarkailemaan
- Pistetään eteenpäin...

MacGyver

Helsingin baariyöstä jo näin aikasin palanneena jaksaa kirjotella huomion, tänään tuntui olevan jonkinalainen kerjäläistalkoo poliisien toimesta. Manskulla oli kerätty iso >10 mummoa kasaan poliisien toimesta jotka ainakin osiksi maija nouti mukaan. Kaivopiha puhdas ja rauhallinen, paikka jossa ruusujen myyjiä normaalisti vilisee.

Sir Mustapossu

Hieno homma jos poliisi kerää pois. Langat on käsissä.