News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kerjäläisooppera: Katutason uutiset kerjäläistoiminnasta

Started by rähmis, 15.05.2009, 07:23:30

Previous topic - Next topic

JEE

^Se on kyllä mahtavaa, että nyt on omassa korttelissa sekä muslimikeskus, että kerjäläiscamping-alue. Puuttuuko tästä vielä jotain, jotta palvelut olisivat täydelliset? Itse en heti keksi mitään raflaavampaa, tai ehkä vihreiden vaalitoimisto seinänaapuriksi ja toiselle puolelle lipposet ja päälle arhinmäki alle bidee ja........ sitten rautakauppaan köysiostoksille.

CaptainNuiva

Quote from: Sunt Lacrimae on 31.05.2013, 13:44:03
Sosiaalisessa mediassa leviää tällaista.

Niille, joilla ei ole FB- tunnuksia:

QuoteÄLKÄÄ IHMEESSÄ PYSÄHTYKÖ!!! Ajelin tänään Jyväskylään nelostietä. Tämä kyseinen auto oli keula Hartolan kohdalla eteläänpäin tienvarressa. Kuljettaja yritti pysäyttää ohikulkioita astumalla ajoradalle vaikka vastaan tuli autoja. Pysähdyin Palokan Prismaan tein kauppaostokset ja tulin ulos. Pääsin autolleni niin auton kuljettaja oli takanani pyytäen rahaa koska kortti on rikki. En suostunut. Hetken seurasin tilannetta todeten että samalla tavalla liikkuvia ihmisiä oli parkkialueella neljä. Pitäkää lompakoista huolta!!!

Heikki Hiljaselle krediitit kuvasta.

(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/579370_10200684286162853_1370251261_n.jpg)

Perhana kun ei tuo espanjan kieli taivu että voisi selvitellä tuota rekisteriä, vakuutusta ja ehken katsastustakin.
Jos nyt kuitenkin olen oikein ymmärtänyt niin näitä myönnetään järjestyksessä eri asluilla, eli tuo kilpi on Valecian alueelta ja kilpi 8734 DXB on myönnetty 9.3.2006 eli tuon auton ensirekisteröinti olisi ollut noin 71 autoa ennen eli varmasti jotakuinkin samoilla päivämäärillä liikutaan.
Jos systeemi espanjassa on tämä niin tuon siis pitäisi olla vähintää 2006 mallinen, ei kyllä ihan näytä siltä.....Merkkiäkään saa selville,lienee Fiat taikka Seat?
http://www.sme-matriculas.es/arx_e_pas.html

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

kkatajis

Perhana kun ei tuo espanjan kieli taivu että voisi selvitellä tuota rekisteriä, vakuutusta ja ehken katsastustakin.
Jos nyt kuitenkin olen oikein ymmärtänyt niin näitä myönnetään järjestyksessä eri asluilla, eli tuo kilpi on Valecian alueelta ja kilpi 8734 DXB on myönnetty 9.3.2006 eli tuon auton ensirekisteröinti olisi ollut noin 71 autoa ennen eli varmasti jotakuinkin samoilla päivämäärillä liikutaan.
Jos systeemi espanjassa on tämä niin tuon siis pitäisi olla vähintää 2006 mallinen, ei kyllä ihan näytä siltä.....Merkkiäkään saa selville,lienee Fiat taikka Seat?
tuo kyllä kuulostaa erittäin fixulle mun puolesta voisi tulla suomeenkin tuollainen näkisi kohtuu helposti onko omat vai naapurin kilvet kiinni.
eikun hommaa putkeen

nuiv-or

Quote from: kkatajis on 31.05.2013, 19:18:09
tuo kyllä kuulostaa erittäin fixulle mun puolesta voisi tulla suomeenkin tuollainen näkisi kohtuu helposti onko omat vai naapurin kilvet kiinni.

Nyt kun Trafi on siirretty Epsanjaan, ehkä saamme saman järjestelmän?

Kyselin espanjalaiselta tutulta asiasta:

that means when the first two letters of the register numero change

in spain you can change the plate when you buy a second hand car

http://www.matriculaencontrada.com/8663DXB.html

the car is from madrid not from valencia

are they spanish gypsies?? pretti weird

Pero, dondè es akez?

ps. Hienoa sherlokointia CaptainNuivalta.

(http://hommaforum.org/index.php?action=dlattach;topic=6906.0;attach=24497;image)

nuiv-or

Onko kuvan auto bemari?

Tiedän, ettei vääristä kilvistä Suomen posliinit voi suorilta käsin sanoa, onko kyseessä rikos, mutta kunhan ihmettelen. En tiedä autoista paljon mitään.

AIP

Suomessa ei ole tarvetta millekään ilmaisjärjestelmille, koska Suomessa on mahdollista käyttää maksullisia palveluja.

Odotan innolla, että esimerkiksi esitäytetystä veroilmoituksesta aletaan periä maksua ja että se täytyy henkilökohtaisesti noutaa R-kioskilta maksullista henkilökorttia näyttäen.

Raro

Quote from: AIP on 31.05.2013, 19:50:48

Suomessa ei ole tarvetta millekään ilmaisjärjestelmille, koska Suomessa on mahdollista käyttää maksullisia palveluja.

Odotan innolla, että esimerkiksi esitäytetystä veroilmoituksesta aletaan periä maksua ja että se täytyy henkilökohtaisesti noutaa R-kioskilta maksullista henkilökorttia näyttäen.

Ei voi tulla Suomeen, koska olisi liian järkevää. Se mahdollistaisi helpon laittomien autojen tarkastamisen. Niin ei saa tehdä, koska laiton auto voi kuulua jollekin hauraalle.

Siitä huolimatta muistathan edelleen, että sinun täytyy noudattaa lakia.
Jos ei veroilla saa edes yövartijaa, missä valtion legitimiteetti? -- Toadie

VH

Kyseisen auton porukka oli Lappeenrannassa Lauritsalan rampissa pysäyttelemässä autoja, kun ajoin ko. paikasta kuutostietä ohi. Heitin auton ympäri, palasin takaisinpain, auto ympäri ja taas takaisin, niin kova oli haluni auttamaan autokuntaa.

Kun pääsin ko.ramppiin, oli pysäyttelijällä lakisääteinen tauko menossa, eikä edes reagoinut lähestymiseeni. Kohtelias kun olen, pysäytin autoni pyytämättä heidän auton taakse. Ja otin puhelun. Pyytämättä pysähtynyt auto ja soittava kuski sai pysäyttelijän hyppäämään autoon, ja seurue starttasi pikaisesti. Lähdin seuraamaan, huolestunut kun olin, mutta parilla laittomalla u-käännöksellä saivat minut karistettua alle kymmenen minuutin. Episodi tallentui auton kameraan, laitan joskus katsottavaksi.

"Paras tapa päästä eroon laittomasta maahanmuutosta on toki luoda riittävä määrä väyliä lailliselle maahantulolle."
Anni Sinnetännemäki

Uimakoulutettava

Quote from: K.K. on 30.05.2013, 10:16:40
IS: 99-vuotiaalta varastettiin siunattu risti

Vanhuksen syliin oli ilmestynyt useita köykäisiä rihkamakoruja

– Ihan moraalitonta ja häikäilemätöntä touhua, Martikainen totesi Ilta-Sanomille.

http://metro.fi/helsinki/uutiset/is_99-vuotiaalta_varastettiin_siunattu_risti/

No, hö. Ulkomaalaiskauppiailla oli vain:

Laajempi käsitys kaupankäynnistä.

Laajempi käsitys moraalista.

"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Tomi

http://www.hs.fi/paivanlehti/31052013/mielipide/Lyhyesti/ar1369886563133?a=4

Rumentaminen on ruma luonnehdinta

Kak­si Hel­sin­gin en­tis­tä kau­pun­gin­joh­ta­jaa ha­luaa sii­vo­ta ker­jä­läi­set "ru­men­ta­mas­ta" kau­pun­ki­ku­vaa (HS Tä­nään 26. 5.).

Nä­mä ker­jä­läi­set ovat en­nen kaik­kea ih­mi­siä, köy­hiä, useim­mi­ten syr­jit­ty­jä lä­him­mäi­siä, joil­ta puut­tuu kou­lu­tus ja muut edel­ly­tyk­set pa­rem­paan elä­mään.

On help­po kau­his­tel­la asioi­ta. Eh­kä ar­von her­rat voi­si­vat kui­ten­kin käyt­tää ar­vo­val­taan­sa ja ver­kos­to­jaan näi­den syr­jit­ty­jen ih­mis­ten ase­man pa­ran­ta­mi­sek­si yh­tei­ses­sä Eu­roo­pas­sam­me sen si­jaan, et­tä kau­his­te­le­vat on­gel­maa, jo­ka ei kau­nis­ta kau­pun­ki­ku­vaam­me.

Re­gi­na Mon­tell
Hel­sin­ki

nuiv-or

QuoteRumentaminen on ruma luonnehdinta

Kak­si Hel­sin­gin en­tis­tä kau­pun­gin­joh­ta­jaa ha­luaa sii­vo­ta ker­jä­läi­set "ru­men­ta­mas­ta" kau­pun­ki­ku­vaa (HS Tä­nään 26. 5.).

Nä­mä ker­jä­läi­set ovat en­nen kaik­kea ih­mi­siä, köy­hiä, useim­mi­ten syr­jit­ty­jä lä­him­mäi­siä, joil­ta puut­tuu kou­lu­tus ja muut edel­ly­tyk­set pa­rem­paan elä­mään.

On help­po kau­his­tel­la asioi­ta. Eh­kä ar­von her­rat voi­si­vat kui­ten­kin käyt­tää ar­vo­val­taan­sa ja ver­kos­to­jaan näi­den syr­jit­ty­jen ih­mis­ten ase­man pa­ran­ta­mi­sek­si yh­tei­ses­sä Eu­roo­pas­sam­me sen si­jaan, et­tä kau­his­te­le­vat on­gel­maa, jo­ka ei kau­nis­ta kau­pun­ki­ku­vaam­me.

Re­gi­na Mon­tell
Hel­sin­ki

Like a boss. Saako tuota ämmää kritisoida? Haiskahtaa suomenruotsalaiselta, eikö näillä apinoilla ole diplomaattinen immuniteetti?

Raro

Quote from: Tomi on 31.05.2013, 20:48:05
http://www.hs.fi/paivanlehti/31052013/mielipide/Lyhyesti/ar1369886563133?a=4

QuoteRumentaminen on ruma luonnehdinta[/b]

Re­gi­na Mon­tell
Hel­sin­ki

Pyöräilin juuri Esplanadin puiston ohi. Kouluikäinen balkaninromanipoika keräsi pulloja. On vissiin päässyt kesälaitumelle koulusta? Vai olisiko niin, ettei koulutus kiinnosta? Totta vitussa on taas muiden syy, ettei elintaso nouse?

Eedit: Juuri, kun luulin, että siellä lasisessa suvaitsevaisuuskuviossa olisi tajuttu, mikä on todellisuus katutasossa (se on se paikka niiden teidän tuplaovien ja vartiointiliikkeen kaverin takana). Mutta ei, koneesta löytyi kutosvaihde ja eikun vaan vauhtia kovemmaksi.
Jos ei veroilla saa edes yövartijaa, missä valtion legitimiteetti? -- Toadie

VH

Quote from: VH on 31.05.2013, 19:55:26
Kyseisen auton porukka oli Lappeenrannassa Lauritsalan rampissa pysäyttelemässä autoja, kun ajoin ko. paikasta kuutostietä ohi. Heitin auton ympäri, palasin takaisinpain, auto ympäri ja taas takaisin, niin kova oli haluni auttamaan autokuntaa.

Kun pääsin ko.ramppiin, oli pysäyttelijällä lakisääteinen tauko menossa, eikä edes reagoinut lähestymiseeni. Kohtelias kun olen, pysäytin autoni pyytämättä heidän auton taakse. Ja otin puhelun. Pyytämättä pysähtynyt auto ja soittava kuski sai pysäyttelijän hyppäämään autoon, ja seurue starttasi pikaisesti. Lähdin seuraamaan, huolestunut kun olin, mutta parilla laittomalla u-käännöksellä saivat minut karistettua alle kymmenen minuutin. Episodi tallentui auton kameraan, laitan joskus katsottavaksi.

http://www.youtube.com/watch?v=51XsW2vrfro&feature=youtu.be
"Paras tapa päästä eroon laittomasta maahanmuutosta on toki luoda riittävä määrä väyliä lailliselle maahantulolle."
Anni Sinnetännemäki

Nuivake

Quote from: VH on 31.05.2013, 20:58:00

http://www.youtube.com/watch?v=51XsW2vrfro&feature=youtu.be

Tutut on maisemat. Pidän myös silmäni auki ja olen yhtälailla valmis auttamaan näitä hätää kärsiviä.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

CaptainNuiva

Quote from: Junes Lokka on 31.05.2013, 19:40:13

Nyt kun Trafi on siirretty Epsanjaan, ehkä saamme saman järjestelmän?

Kyselin espanjalaiselta tutulta asiasta:

that means when the first two letters of the register numero change

in spain you can change the plate when you buy a second hand car

http://www.matriculaencontrada.com/8663DXB.html

the car is from madrid not from valencia

are they spanish gypsies?? pretti weird

Pero, dondè es akez?

ps. Hienoa sherlokointia CaptainNuivalta.

(http://hommaforum.org/index.php?action=dlattach;topic=6906.0;attach=24497;image)

Jos tuo Juneksen Espanjasta saama tieto on up-today niin tuo kärryhän on joko:
1.Rekisteröimätön tai
2.Varastettuilla taikka väärillä kilvillä.

Vertailun vuoksi, tässä on BMW Z1 johon rekisterinumero viittaa, eroaa jonkin verran kerjäläisen kärrystä:

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

yks vaan

Nyt kun saadaan teille viranomaisoikeudet niin jotain voi tapahtuakin. Poliisi ei tähänkään varmasti reagoi.
Kuka syrjisi minua?

CaptainNuiva

Quote from: VH on 31.05.2013, 15:09:02
Quote from: Sunt Lacrimae on 31.05.2013, 13:44:03
Sosiaalisessa mediassa leviää tällaista.

Niille, joilla ei ole FB- tunnuksia:

QuoteÄLKÄÄ IHMEESSÄ PYSÄHTYKÖ!!! Ajelin tänään Jyväskylään nelostietä. Tämä kyseinen auto oli keula Hartolan kohdalla eteläänpäin tienvarressa. Kuljettaja yritti pysäyttää ohikulkioita astumalla ajoradalle vaikka vastaan tuli autoja. Pysähdyin Palokan Prismaan tein kauppaostokset ja tulin ulos. Pääsin autolleni niin auton kuljettaja oli takanani pyytäen rahaa koska kortti on rikki. En suostunut. Hetken seurasin tilannetta todeten että samalla tavalla liikkuvia ihmisiä oli parkkialueella neljä. Pitäkää lompakoista huolta!!!

Heikki Hiljaselle krediitit kuvasta.

(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/579370_10200684286162853_1370251261_n.jpg)

Keskiviikkona tämä samainen auto oli Lappeenrannassa, pysäyttelivät liikennettä monissa paikoissa.

No selvisihän tuon auton malli kun riittävän kauan hakkasi päätä seinään.
Eli kärry on Opel Vectra farmari, vuosimalli on väliltä 1998-2001.

Jos rekisterin mukaan on BMW Z1 niin suviksille ja tiedostaville lienee riittävän lähellä että sekä Opel että BMW ovat saksalaisia autoja....Ja siten oikein rekisteröity !

Tämä siis näyttäsi ajalevan väärillä kilvillä, on siten myös katsastamaton ja vakuuttamaton.
Toivottavasti kukaan ei tämän kanssa joudu onnettomuuteen, maksajaa ei nimittäin ole tämän puolelta löydy.

Uuno Nuivanen

Moiseen tuskin poliisilla on aikaa puuttua, kun rasistitkin pitäisi kiinni saada, ja niitä on kohta 5 miljoonaa.

skrabb

lauantaina 1.6.2013
Pääkirjoitus

Helsingin valtuusto lähti helpottamaan kerjäläisten oloja
--------------------------------------------------------------------------------

Hel­sin­gin kau­pun­gin­val­tuus­to päät­ti kes­ki­viik­ko­il­ta­na hie­man yl­lät­täen ru­ve­ta aja­maan ker­jä­läis­ten olo­jen pa­ran­ta­mis­ta.
Käy­tän­nös­sä tä­mä voi tar­koit­taa suo­ma­lai­sen so­siaa­li­tur­van ulot­ta­mis­ta myös ul­ko­mai­siin ker­jä­läi­siin.

Val­tuu­tet­tu Tho­mas Wallg­re­nin (sd) pon­si me­ni lä­pi sel­vin nu­me­roin 47–25. Nyt kau­pun­gin­hal­li­tuk­sen pi­tää sel­vit­tää, mi­ten Hel­sin­ki voi­si tar­jo­ta ker­jä­läi­sil­le li­sää yö­si­jo­ja ja pe­sey­ty­mis­ti­lo­ja se­kä vi­ra­no­mais­neu­von­taa.
Suu­rin osa Hel­sin­gin ker­jä­läi­sis­tä on Ro­ma­nian ro­ma­ne­ja.

Pon­si sai kan­na­tus­ta kiih­keän kes­kus­te­lun jäl­keen, jo­ta edel­si pe­rus­suo­ma­lais­ten ja ko­koo­muk­sen yh­teis­työ­yri­tys ker­jää­mi­sen kiel­tä­mi­sek­si.
Taus­tal­la oli val­tuu­tet­tu Bel­le Se­le­ne Xian (ps) aloi­te ker­jää­mi­sen kiel­tä­mi­ses­tä Hel­sin­gis­sä. Sil­lä ei ol­lut ete­ne­mis­mah­dol­li­suuk­sia, kos­ka jär­jes­tys­lain yli ei voi kä­vel­lä ei­kä EU-kan­sa­lais­ten oles­ke­lu­oi­keut­ta voi ra­joit­taa.
Val­tuu­tet­tu Jus­si Hal­la-aho (ps) esit­ti puo­les­taan pa­lau­tus­ta se­kä Hel­sin­gin ja val­tion yh­teis­työn tii­vis­tä­mis­tä, jot­ta ker­jää­mis­kiel­to saa­tai­siin si­säl­ly­tet­tyä jär­jes­tys­la­kiin. Hal­la-ahoa tu­ki val­tuu­tet­tu Las­se Män­nis­tö (kok). Esi­tys kaa­tui 28–52.

Ko­koo­muk­sen li­be­raa­li­sii­peen kuu­lu­van Män­nis­tön siir­ty­mi­nen Hal­la-ahon taak­se ai­heut­ti val­tuu­tet­tu­jen jou­kos­sa niin suur­ta häm­mäs­tys­tä, et­tä Wallg­re­nin pon­si me­ni lä­pi sa­mas­sa hu­mus­sa.
Aiem­min ker­jä­läis­ten so­siaa­li­pal­ve­lu­jen li­sää­mi­nen ei ole saa­nut vas­taa­vaa kan­na­tus­ta.

Ker­jää­mi­nen nos­tat­taa kuu­mia tun­tei­ta Hel­sin­gis­sä, ei­kä syyt­tä. Toi­min­ta on ai­na­kin osit­tain jär­jes­täy­ty­nyt­tä, ei­kä ikä­viä lie­ve­il­miö­tä voi kiel­tää. On­gel­ma ei ole kau­pun­ki­ku­van es­teet­ti­syys, vaan ri­kol­li­syh­tey­det.

Sa­maan ai­kaan ker­jää­mi­sen kiel­tä­mi­nen on ju­ri­di­ses­ti han­ka­laa ja mo­raa­li­ses­ti ar­ve­lut­ta­vaa. Kär­si­viä ei saa myös­kään jät­tää ka­dul­le pa­le­le­maan.

Kau­pun­gin­hal­li­tus tus­kin pi­tää kii­ret­tä esi­tel­läk­seen suun­ni­tel­man­sa ker­jä­läis­ten olo­jen pa­ran­ta­mi­sek­si. Sel­vää on sil­ti se, et­tä ti­lan­ne ei voi jat­kua ny­kyi­sen­lai­se­na.

Ai­noa kes­tä­vä kei­no on aut­taa ker­jä­läi­siä näi­den ko­ti­maas­sa EU-alueel­la. Se ei ole help­poa, mut­ta se on vält­tä­mä­tön­tä.
http://www.hs.fi/paivanlehti/#01062013/paakirjoitukset/Helsingin+valtuusto+l%C3%A4hti+helpottamaan+kerj%C3%A4l%C3%A4isten+oloja/a1369977935363
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

nuiv-or

Quote from: CaptainNuiva on 01.06.2013, 01:54:06
Tämä siis näyttäsi ajalevan väärillä kilvillä, on siten myös katsastamaton ja vakuuttamaton.
Toivottavasti kukaan ei tämän kanssa joudu onnettomuuteen, maksajaa ei nimittäin ole tämän puolelta löydy.

Ei voida suorilta käsin sanoa, onko kyseessä rikos

t: hellsingin pösliinit

far angst

Quote from: skrabb on 01.06.2013, 06:20:50
Quote,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
http://www.hs.fi/paivanlehti/#01062013/paakirjoitukset/Helsingin+valtuusto+l%C3%A4hti+helpottamaan+kerj%C3%A4l%C3%A4isten+oloja/a1369977935363 

Kun Helsinki ei sitten saanutkaan ammottavaa molokinkitaa Guggenhuijauksesta, passaa resurssit haaskata siihen,  että Helsingistä tehdään tuontirikollisuuden lomakolonia helsinkiläisten rahoilla.  Tuollaiseen sokeuteen ja todellisuudenkieltoon ei mikään termi ja tautiluokitus enää riitä.  Tuo on poissa kaikilta skaaloilta.

Onnea, Helsinki,  demokrasussa kun saa mitä on äänestänyt haluavansa.

Helsinki - pohjolan valkea Detroit.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Toadie

Quote from: hesarin "uusi" linja

Ai­noa kes­tä­vä kei­no on aut­taa ker­jä­läi­siä näi­den ko­ti­maas­sa EU-alueel­la. Se ei ole help­poa, mut­ta se on vält­tä­mä­tön­tä.

Ainoa kestävä keino on psäyttää rosvolauma jo rajalla ja laittaa BG/RO-kansalaisille viisumipakko. Se on helpompaa ja välttämätöntä.

Ketä hs luulee huijaavansa? "Osittain" järjestettyä ja rikollista toimintaa? Joo, 100% osuus. Ääliöt.
Kiitos ja kuulemiin.

Leso

Muistaako kukaan juttua joidenkin vuosien takaa?

Siinä haastateltiin suomalaismiestä, joka asui Romaniassa ja auttoi romanikyliä.
Ilmaisi tuskastumisensa selväsanaisesti: hän teki kaikkensa rahoituksen saamiseksi, jotta romaneille rakennetaan vesijohdot ja uudet katot, vaan puolen vuoden kuluttua ne on myyty eteenpäin ja talo samassa paskassa kunnossa kuin aikaisemmin.

Saattoi olla juttu 1990-luvulla. En vaan millään muista kuka ja mikä lehti. Tai että milloin.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

dothefake

Kuten YK käyttää termiä"rauhaan pakottaminen", pitäisi romanien yhteydessä käyttää termiä "rikkauteen pakottaminen". Nythän he ovat rikkaus vain meille.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Man in a Suit

Hel­sin­gin kau­pun­gin­val­tuus­to päät­ti kes­ki­viik­ko­il­ta­na hie­man yl­lät­täen ru­ve­ta aja­maan ker­jä­läis­ten olo­jen pa­ran­ta­mis­ta.
Käy­tän­nös­sä tä­mä voi tar­koit­taa suo­ma­lai­sen so­siaa­li­tur­van ulot­ta­mis­ta myös ul­ko­mai­siin ker­jä­läi­siin.

"mut­ta se on vält­tä­mä­tön­tä".

Yritän kirjoittaa vain kun on jotain sanottavaa mutta tämä menee jo täysin yli hilseen, enkä voi pitää turpaani kiinni.
Onko kaikki järjen valo kadonnut Helsingistä? Eli vedetään taas rahaa vessasta alas. Tämähän tarkoittaa kerjäläisongelman lisäämistä eksponentiaalisesti, eikä suinkaan sen lopettamista. Ja me maksetaan siitä hyvästä että saadaan taskuvarkaus- ja muut tilastot kymmenkertaistumaan (vastahan ne pari vuotta sitten kymmenkertaistuivat). Voiko tästä enää suvaitsevaisetkaan löytää järkeä?

Siis mitä ihmettä? Pakko kai alkaa katsomaan Virosta kämppää tai jostain muualta....
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

skrabb

Helsingin Uutiset tänään:

QuoteKerjäläisten sairauskulut kaupungille?
Kaupungille voi tulla satojen tuhansien eurojen lisälasku.
...
Juttu ei ainakaan vielä ole luettavissa muualla kuin HU:n näköisversiossa. (s. 16)

Tämä sen sijaan on:
QuoteHelsinki alkaa etsiä majapaikkoja kerjäläisille

Kaisaniemen puisto on kesäisin romanialaisten suosiossa. Useat kerjäläisistä yöpyvät tällä hetkellä autoissa eri puolilla pääkaupunkiseutua.

Paikalliset|30.5.2013 10:44| 9 Kommentoi

Kaupunginvaltuusto päätti eilen, että Helsingissä aletaan pohtia keinoja, joilla maassa oleskeleville romanikerjäläisille voitaisiin tarjota yöpymispaikka pientä maksua vastaan.

Keskustelu liittyi perussuomalaisten Belle Selene Xian aloitteeseen, jossa kerjääjiltä olisi vaadittu kaupungin lupa kerjäykselle.

Pitkän väännön jälkeen valtuustossa hyväksyttiin demareiden Thomas Wallgrenin ehdotus, että virkamiesten on valmisteltava mallia, jolla kerjäläisille tarjotaan edullisia yöpaikkoja.

Wahlgren perusteli esitystään muun muassa sillä, että Helsingin on kannettava vastuu huono-osaisista kuntatasolla. Hänen mielestään ongelmia ei voida sysätä vain kerjäläisten kotimaihin. Kerjäläisten selvä enemmistö tulee Romaniasta ja Bulgariasta, jotka eivät ole kyenneet hoitamaan vähemmistöongelmiaan EU:n tarjoamasta rahoituksesta ja patisteluista huolimatta.

Suhtautuminen yöpaikkojen tarjoamiseen jakoi valtuuston voimakkaasti. Puheenjohtaja Mari Puoskari (vihr) joutui puuttumaan keskustelun sävyyn.

–?Minkäänlaista rasistista läppää en hyväksy, Puoskari huomautti.

Jo aiemmin valtuusto päätti, että terveyspalveluita laittomien siirtolaisten terveyspalvelut valmistellaan uudelleen niin, että kaupunki ryhtyisi tarjoamaan palvelua omalla kustannuksellaan.

Palveluita vastustavien poliitikkojen mielestä tällainen linjaus vain lisäisi ongelmia, sillä se voisi houkutella lisää kerjäläisiä Suomeen.

Diakonissalaitoksen palvelualueen johtaja Pekka Tuomola totesi Helsingin Uutisissa 29. toukokuuta, että välttämättömien terveyspalveluiden tarjoaminen tuskin lisää kerjäläisten määrää.

–?Jos majoitusta järjestettäisiin, niin se kyllä houkuttelisi ja heti lisäisi tulijoiden määrää, arvioi Tuomola.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/239771-helsinki-alkaa-etsia-majapaikkoja-kerjalaisille
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

td

Quote from: Leso on 01.06.2013, 08:28:19
Muistaako kukaan juttua joidenkin vuosien takaa?

Siinä haastateltiin suomalaismiestä, joka asui Romaniassa ja auttoi romanikyliä.
Ilmaisi tuskastumisensa selväsanaisesti: hän teki kaikkensa rahoituksen saamiseksi, jotta romaneille rakennetaan vesijohdot ja uudet katot, vaan puolen vuoden kuluttua ne on myyty eteenpäin ja talo samassa paskassa kunnossa kuin aikaisemmin.

Saattoi olla juttu 1990-luvulla. En vaan millään muista kuka ja mikä lehti. Tai että milloin.

Juu, siksi tämä onkin tärkeätä toteuttaa
QuoteHel­sin­gin kau­pun­gin­val­tuus­to päät­ti kes­ki­viik­ko­il­ta­na hie­man yl­lät­täen ru­ve­ta aja­maan ker­jä­läis­ten olo­jen pa­ran­ta­mis­ta.

Me voimme kuitenkin tarjota heille rajattoman määrän vesijohtoja ja kattoja myytäväksi. Kätevä tapa kiertää harmittavat rajoitukset toimeentulotuen osalta.
Katot kannattaakin rakentaa heille vähintään kuparista, jotta peltikattojen raahaaminen romuttamolle ei aiheuta turhia rasituksia.
Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa. -Adolf Erik Ehrnrooth #kivapuhe 1939-

Arto Luukkainen

Helsingin Sanomien toimituksessa on tosiaan juhlat päällä, kun Pentikäinen lähti. Joka päivä saamme luettavaksemme jotain järjetöntä.

QuoteSa­maan ai­kaan ker­jää­mi­sen kiel­tä­mi­nen on ju­ri­di­ses­ti han­ka­laa ja mo­raa­li­ses­ti ar­ve­lut­ta­vaa. Kär­si­viä ei saa myös­kään jät­tää ka­dul­le pa­le­le­maan.

Tarkoittaako Hesari sitä, että voin mainostaa Pietarissa halpoja matkoja Suomeen - yöpyminen ilmaista? Eihän "kärsiviä" saa jättää kadulle palelemaan. Voisin yrittää ensi vuodenvaihteessa, kun kaupunki on saanut valmiiksi vailla yösijaa olevien ulkomaalaisten majoittamisen järjestelyt.

Ja mitenkä niin on juridisesti hankalaa ja moraalisesti arveluttavaa? Ei ole!

Miksi ihmeessä Suomen pitää auttaa Romanian ja Bulgarian mustalaisia sen lisäksi, että Suomi käyttää 10000-20000 oman mustalaisensa elätttämiseen ja vankilapalveluihin yms. varmasti ainakin 100 miljoonaa vuodessa.  Ja miksi pitäisi auttaa heitä, jos he itse eivät halua tehdä mitään omaksi hyväkseen?

En ole Arto Luukkanen vaan Arto Luukkainen eli iillä!
Iitön on se kuuluisampi.

Man in a Suit

Mielestäni nämä päätökset uhkaavat Suomalaisten turvallisuutta ja omaisuutta. Sisäministerin tulisi puuttua tähän hulluuteen ja omien kansalaisten vaaralle asettamiseen.

Mark my words, täällä tulee olemaan kymmeniä tuhansia kerjäläisiä vuonna 2015 mikäli sekä kerjäläisten terveyspalvelut sekä sosiaaliturva tulevat täytäntöön. Miten tämän hulluuden vielä voi estää? Kantelu oikeusasiamiehelle?
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.