News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Tuulikki Ukkola: Hyvinvointivaltio loiset

Started by EL SID, 10.03.2012, 11:09:42

Previous topic - Next topic

EL SID

Quote from: hkanime on 14.03.2012, 18:48:40
Quote from: EL SID on 14.03.2012, 13:52:37
Jotain on tehtävä, mutta sinun ja minun ratkaisut ovat erilaisia.

Minulla jäi varsin epäselväksi mikä se sinun ratkaisusi on.

luulen tuoneen sen moneen kertaan esille: ratkaisuna pidän asumiseen ja elämiseen liittyvien kustannusten alenemista, jotta pienipalkkaisestakin työtä jäisi jotain elämiseen, sekä satsauksia työttömiin, niin, ettei heidän anneta syrjäytyä (aivan, voidaan myös ilmaista: olla jouten) vuotta pitempään.
Kirjoitit ansiokkaan nyyhkytarinan pojasta jolla ei ollut fillaripumppua kun faija dokasi fyrkat. Juoppolalleja tai muuten vaan sosiaalisesti epäasiallista elämää eläviä ei voi auttaa millään rahalla. Juoppo vetää itsensää hengiltä vaan nopeammin jos hänelle annetaan enemmän rahaa. Sosiaaliturvan kestävyyden kannalta se olisi ihan hyvä mutta humanistisesta näkökulmasta ei. Kumman valitset?

sori, unohdin, ettei kaikilla ole empatiankykyä. Olen samaa mieltä mitä monet alkoholistit, jotka eivät enää juo: pohjalle vaan ja lujaa. kaikki kavereiden apu ja sympatia vain estävät alkoholistia tajuamasta omaa tilannettaan. Rankkaa tekstiä? Kuitenkin ne alkoholistit jotka ovat juomatta (entisiä juoppojahan ei kuulemma ole) ovat järjestäen samoilla linjoilla, joten uskoisin että tässä tapauksessa puhuu kokemuksen syvä ääni.

QuoteMinä en ole elänyt koskaan missään "piireissä" mutta olen kyllä tajuavinani sen, ettei voi kuluttaa enemmän kun ansaitsee. Tämä pätee myös kansallisella tasolla. Logiikkaasi noudattaen vähävarainen tuilla eläjä ei voi myöskään koskaan ymmärtää mitä verojen maksaminen ja muiden elättäminen tarkoittaa. Tämä vaikuttaakin olevan asian laita tarkemmin ajateltuna, kun kerran pitäisi saada lisää rahaa veronmaksajilta koko ajan.

miten ollaan tässä tilanteessa? tämä menee jo toistoksi, mutta koska sosiaaliturvan laskemisesta ei ole ollut "apua" vaan se on lähinnä kurjistanut tilannetta lisää, kannattaisi harkita muita vaihtoehtoja. Löydät ne ylempää.

QuoteMiksi toistelet näitä virheellisiä mantroja? Sosiaaliturvan taso on trendimäisesti noussut jo kymmeniä vuosia. Joku yksittäinen tuki on korvattu toisella ja ehtoja muutettu mutta kokonaisuudessaan taso on parantunut ja tukien saajia on yhä enemmän.
Mitä on tapahtunut kun suomalaiset ovat yhä enemmän tukiriippuvaisia? Järkeilysi mukaan tukienhan pitäisi poistaa varattomuutta ja vähentää tuensaajien määrää, toisin on käynyt. Miksi?

Minä olen elänyt 1980-luvulla ja nähnyt ajat, jolloin kantasuomalainen sai sossusta ajokortin ja joskus jopa auton. Siitä huolimatta työttömyys oli alle puolet nykyisestä.
Uudet tukimuodot ovat järjestäen huonompia kuin toiset. Nyt ollaan menty jo alle sen tason, että sosiaaliturvasta on kadonnut jopa sellaisten tukeminen, jotka voivat pienellä avulla työllistyä.

Samaan aikaan eläminen on kallistunut: nykyään asuminen voi viedä jopa 80% tuloista:

http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=7359%3Aasuminen-voi-viedae-80-prosenttia-tuloista&Itemid=8

kun joskus 1970-ja 1980 luvulla oli noin seitsemäsosa tuloista. Tämä ajaa ihmiset tukiriippuvaisiksi. Pienituoliset eivät pysty  asumaan ilman tukia. Kuinka monta kertaa sinulle joutuu toistamaan saman asian?

Ei tietenkään johda jos samalla parannetaan työllistymistä. Sitä olen jo useasti esittänyt.

tuo ihme temppu tuo työllisyyden parantaminen aikana, jolloin työpaikkoja ei ole. Sekin on kerrottu sinulle useaan kertaan.

QuoteKyllä, koska verot ovat tukien takia järjettömän korkeat. Mikä on ratkaisusi tähän? Nostaa tukia lisää?

jälleen kerran turha kysymys. katso ylempää.
keinot millä esitän asumisen kustannuksia alemmaksi löydät tästä samasta ketjusta.

QuoteMinä lasken porvarihallitukseksi hallitusta, joka tekee porvarillista politiikkaa. Sellaisia ei ole ollut kymmeniin vuosiin.

ai Thatcherismia?

löytyykö enää mistään samanhenkistä puoluetta? Jos löytyy, niin eipä teillä ole kannattajia. Ukkolakin joutui vaihtamaan puolueensa työväenpuolueeseen, eli kokkareihin

QuoteLainaus käyttäjältä: EL SID - 14.03.2012, 13:06:10

hyvä nuiva-toveri, sinä aloit itse keskustelun eläkeläisistä, tässä puheenvuorossasi:

http://hommaforum.org/index.php/topic,68626.msg953893.html#msg953893

Lainaus

- eläkeiän nosto

Minä en ole puhunt eläkkeistä mitään. Totesin vain, että eläkeikä pitää nostaa eli työurat pidentää jottemme päätyisi vararikkoon. Sinä sotkit eläkkeet tähän keskusteluun.

pitänee hankkia paremmat prillit, sillä kyllä minusta tuossa lukee selvästi: eläkeiän nosto. Jos mainitset taikasanan eläkeikä, niin tottakai se yhdistetään eläkeläisiin ja eläkkeisiin.