News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-01-03 Kaleva: Virtuaalivihollisten kahvihetki

Started by reino, 04.01.2009, 12:43:14

Previous topic - Next topic

reino

Kalevalla asiallinen vuodenaloitus uutisoinnissa. Kyseessä siis Oulun PS:n Olli Immonen:

"Asiallinen keskustelu maahanmuutosta ilahdutti kaikkia"
http://i22.photobucket.com/albums/b303/rauskuva/Immonen20090103.jpg

Edellinen juttu tästä "Oulun Halla-ahosta"  ;) löytyy täältä:

http://www.kaleva.fi/plus/juttu770566_page0.htm

Näin se homma valtavirtaistuu!

Maailmanmies

Quote from: reino on 04.01.2009, 12:43:14

On periaatteessa helppo koota ennalta erimielinen ryhmä tyyliin nuiva, mamuhalaaja, mamu itse ja yhdessä nyökytellä työnteon tärkeydestä sekä keskustelun avoimuudesta.

Itse olen skeptisempi, sillä siinä vaiheessa kun vaaditaan kipeitä päätöksiä ja tekoja tyyliin rajojen sulkemisia, turvapaikahakijoiden käännyttämisiä, kovempia rangaistuksia ja karkottamisia alkaa taas se sama vanha poru ihmisoikeuksista ja lopulta mitään ei tehdä.

Työnteosta sen verran, että turvapaikanhakijoille karkotettavista puhumattakaan ei tule minkäänlaisia työlupia myöntää. Sen sijaan tulee käännyttämis- ja karkottamispäätöksiä nopeuttaa.

Martel

QuotePohjanrinne taas muistuttaa vauraiden suomalaisten globaalista vastuusta. "Meillä on vastuu omista mutta myös etiopialaisista lapsista."

Klassikko. Valkoisen miehen taakka painaa harteita Oulussakin.

HaH

Quote from: Maailmanmies on 04.01.2009, 14:28:20
Quote from: reino on 04.01.2009, 12:43:14

Itse olen skeptisempi, sillä siinä vaiheessa kun vaaditaan kipeitä päätöksiä ja tekoja tyyliin rajojen sulkemisia, turvapaikahakijoiden käännyttämisiä, kovempia rangaistuksia ja karkottamisia alkaa taas se sama vanha poru ihmisoikeuksista ja lopulta mitään ei tehdä.

Tässä on tietysti kaksi asiaa: Itse se meidän nuivien mielipide maahanmuutto- ja monikulttuuripolitiikasta, ja sitten kansalaiskeskustelun käyminen mamu- ja mokupolitiikasta.

Alkuun on tärkeintä se, että päästään keksustelemaan itse asiasta, ja että koko aihe ylipäätään nousee virallisen politiikan areenalle. Homman nousu on siis nyt alkumetreillä pitkälti sama asia kuin aiheen valtavirtaistuminen. (Sitten kun kansa herää kyseiseen aihepiiriin, niin vain taivas on Homman nousun rajana, mutta nyt riittää valtavirtaistaminen.) Näkisin että siinä vaiheessa kun niitä "vaikeita päätöksiä" Suomessa joudutaan tekemään, on kansa jo niin nuivaa, että päätöket syntyvät helposti.
Homma^^^ ei voi tarjota leipää, mutta sirkushuveja sitäkin enemmän.

reino

Positiivistahan tässä on nimenomaan se, että Immosta ei ole Oulussa lähdetty raivolla demonisoimaan, vaan on otettu saman pöydän ääreen, jossa on mamuhalaaja, mamu itse (ja sitten yhdessä nyökytellään työnteon tärkeydestä sekä keskustelun avoimuudesta). Se on jo valtava edistysaskel, että keskustelua ylipäätään on.

Todellisuus sanelee sitten ne käytännön toimenpiteet. Ja luulen, että todellisuus on kiristymään päin.

Ernst

Quote from: Martel on 04.01.2009, 14:43:32
QuotePohjanrinne taas muistuttaa vauraiden suomalaisten globaalista vastuusta. "Meillä on vastuu omista mutta myös etiopialaisista lapsista."

Klassikko. Valkoisen miehen taakka painaa harteita Oulussakin.

Eipä ole globaaleja vastuunkantajia ilmestynyt suomalaislapsia auttamaan. Pikemminkin on ilmestynyt pahoinpitelemään ja raiskaamaan heitä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)