News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2012-03-03 HS kuukausiliite: Tyttö joka katosi

Started by rähmis, 03.03.2012, 08:59:02

Previous topic - Next topic

vihapuhegeneraattori

Kiitti vitusti postaamisesta.. nyt on paha olo koko viikonlopun. Jos lapsi ois kasvanut somaliksi niin se ei varmaan katsois kahta kertaa jos joutuu kulkemaan jätesäkki päällä leikatun jalkovälin kanssa loppuelämäänsä, mutta kun kerta annettiin sille ymmärtää että on olemassa muutakin ja sitten se otetaan pois niin en vois kuvitella pahempaa kidutusta lapselle. Pitäs joko olla päästämättä eurooppaan tai sitten kun päästetty niin varmistetaan ettei "pääse" pois. Mutta ei.

Kiitti vaan vitusti jokaiselle suvikselle ja mokuttajalle tästäkin  :flowerhat: jos nyt tulis yx sellanen vastaan niin vetäisin turpaan ihan periaatteesta. Ja sellasia terkkuja foballe että tällä kertaa oon täysin tosissani.
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Adolf Stege

Quote from: vihapuhegeneraattori on 03.03.2012, 15:33:41
Kiitti vitusti postaamisesta.. nyt on paha olo koko viikonlopun. Jos lapsi ois kasvanut somaliksi niin se ei varmaan katsois kahta kertaa jos joutuu kulkemaan jätesäkki päällä leikatun jalkovälin kanssa loppuelämäänsä, mutta kun kerta annettiin sille ymmärtää että on olemassa muutakin ja sitten se otetaan pois niin en vois kuvitella pahempaa kidutusta lapselle. Pitäs joko olla päästämättä eurooppaan tai sitten kun päästetty niin varmistetaan ettei "pääse" pois. Mutta ei.

Kiitti vaan vitusti jokaiselle suvikselle ja mokuttajalle tästäkin  :flowerhat: jos nyt tulis yx sellanen vastaan niin vetäisin turpaan ihan periaatteesta. Ja sellasia terkkuja foballe että tällä kertaa oon täysin tosissani.

Ota kiljua, se helpottaa ainakin hetkisen.

pakruti2c263

Onhan tässä sentään saatu aikaan yksi positiivinen asia.
Onhan työllistetty veronmaksajan kustannuksella somalitulkkeja, sijaisia, sossutätejä, poliiseja sekä liuta suojatyöpaikkaloisia. Vuokranantaja ja sohvakauppiaskin sai osansa.
Lopputuloksena lupaavasti alkanut tuhottu ihmiselämä. Se ei tässä karusellissa paina mitään.
Rikastuimme jälleen.

Hyyssärissä tällainen juttu. Haistelleet ennakoiden lasitalon katolla tuulen kääntyvän?
Suvaitsija:
"Monikulttuurisuus on sitä, että meillä on neekeri ja sitten meillä on muslimi, ja kantaväestö suvaitsee ja alistuu."

Fincum

Quote from: Mursu on 03.03.2012, 14:55:20
Quote from: d100a on 03.03.2012, 13:41:44
[
Kummalista on sekin ettälapsen kertomaa että äiti lyö ei tutkita ollenkaan.. Joka vuosi käräoikeudessa saa tuomioita mummoja ja vaareja jotka ovat erehtyneet antamaan lapsenlapsilleen tukkapöllöä tai muuta vastaavaa.. Näköjään Somalit saavat pahoinpidelllä jälkikasvuaan ilamn rangaistuken pelkoa..

Laki on yksi kulttuurin osa-alueista. Monikulttuurisuus tarkoittaa, että eri väestöryhmille on eri laki. On erikoista, että sama porukka, joka ajaa ns. edistyksellistä lainsäädäntöä eri alueilla (homojen oikeudet, lasten kohtelu ym.) on innokkaimmin tuomassa tänne väkeä, joka vähät välittää tällaisista laeista. Jotta heidän oma maailmankuvansa ei murenisi, täytyy heidän sulkea silmänsä siltä, että tulokkaiden arvot ovat täysin erilaiset kuin heidän. Jos ongelmia tulee pintaan, on kyse vain kommunikaatiovaikeuksista tai kotouttamisen puutteesta ja pieni oppitunti hoitaa asian. Ehkä arvottoman on vaikea ymmärtää ihmistä, jolla on arvoja  ;)

Han-kortti pelattu.

Quote from: HS...
Löi? Pitikö se paikkansa?
Viranomaiset totesivat, että somalikulttuurissa ei ole tavatonta, että lapsia vähän läpsitään. Annettiinhan Suomessakin vielä vähän aikaa sitten tukkapöllyjä, eikä siihen kukaan puuttunut.
...
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

pakruti2c263

HS:
QuoteViranomaiset totesivat, että somalikulttuurissa ei ole tavatonta, että lapsia vähän läpsitään. Annettiinhan Suomessakin vielä vähän aikaa sitten tukkapöllyjä, eikä siihen kukaan puuttunut.
:flowerhat:
Todiste kaksoisstandarteista.
Ei voida puuttua koska oppinut huonoille tavoille Suomessa, mistä tanta Astrid oli huolissaan taannoin.
:facepalm:
Suvaitsija:
"Monikulttuurisuus on sitä, että meillä on neekeri ja sitten meillä on muslimi, ja kantaväestö suvaitsee ja alistuu."

guest584

Veikkaanpa että äitee vei tytön ruotsinlaivalla Itämeren yli hakemaan seuraavaa turhapaikkaa naapurimaasta. Kivempaahan se on nostella tukia kahdesta maasta ja pitää kahta kantaväestön kämppää, joista toisen voi vuokrata eteenpäin lisätienestien takia.  :facepalm:

skrabb

Yksi esimerkki siitä hyysärikukkisten paljon mainostamasta ja alati paasaamasta ulkkisten yhteisöllisyydestä ja suurperheihanuudesta [huom. tosikot: sarkasmia].
Eihän ko. esimerkki ole ainoa lajissaan lainkaan. Ovathan somalivanhemmat lapsiaan- ja nuoriaan vuosien varrella lähettäneet  kulttuuria oppimaan siihen kurjuuden ja kauhujen pesään, mistä itse ovat henkensä kaupalla paenneet.
Vantaan Sanomissa peräti uutisoitiin jokunen vuosi sitten, kuinka kultturiopintojen parista haettiin somalien jälkeläisiä takaisin Suomeen. Veronmaksajien rahoilla - tietenkin!

ps. se mitä olen somalivanhemmuudesta lukenut, eivät vanhemmat kakaroistaan juurikaan piittaa. Lähettelevät milloin mihinkin ja kenenkin "kasvatettavaksi".  Varsinkin jos lapsukainen osoittautuu liian integroituneeksi tai muuten vaan vinoon kasvaneeksi.
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Tomi

Quote from: Nissemand on 03.03.2012, 11:33:43
(http://4.bp.blogspot.com/_48hecr_omhY/TOGGeg7ifwI/AAAAAAAAANg/yqgp80z9ekM/s1600/the-end-031.jpg)
Et kai pahastu kun jaoin juttusi Facebookin kautta eräällä kaverilleni?

Nissemand

Eihän se minulta ole pois mitenkään. Toivottavasti sait kuvat facebookkiin tarpeeksi hyvälaatuisina.
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

skrabb

Quote from: JNe on 03.03.2012, 10:28:14
En tiedä liittyykö presidentinvaihdokseen, mutta jotain voi olla tapahtumassa. Eilinen Ritva S.  "Jälkiviisaat" ohjelmassa  TV:ssä ja nyt Hesarikonsernin Kuukausiliitteessä ketomus, joka osoittaa monikulttuurisuuden käytännön puolta. Vielä samassa numerossa Seija Sartin järkevä kirjoitus. Melkein voisi alkaa toivoa jotain, ellei virkamieskunta olisi se sama kuin ennekin.

Ehkä ei kannata liikaa innostua, koska päivän varsinaisessa aviisissa mustalaisräppäri avautuu:
QuoteNyt raikaa romaniräppi
Tero Roininen kokosi tähtiä vilisevän GG Caravanin. Romaneja edustaa bändissä myös viisi levyä tehnyt räppäri Bulle.
Harri Römpötti

"Mun periaatteet eivät ole halpoja, niiden hintalapussa on kuusi nollaa", sanoo romaniräppäri Bulle. "Joskus voi mennä puoli vuotta, ettei synny biisiä. Jos tämä olisi ammatti, se ei kävisi."

Vaik mä koitan elää streittii elämää, silti ne ettii syytä, mil panna mut linnaan, sanotaan räppäri Bullen biisissä Permu. Nimi tarkoittaa perusmustalaista ja kappale löytyy GG Caravan -yhtyeen tällä viikolla ilmestyneeltä levyltä.
"Yritin katsoa mustalaisia persujen näkökulmasta, kertoa mitä ihmiset meistä ajattelevat. Sitä ei voi tehdä kauniisti, koska ihmisillä ei ole meistä kauniita ajatuksia", Bulle, oikealta nimeltään Joni Bollström, 23, sanoo.

Peräti 14-henkisen GG Caravanin levyllä räppiin yhdistyvät romanimusiikin eri tyylit Balkanilta Intiaan.

Äkkiä isoksi kasvanut bändihanke sai alkunsa sisäasiainministeriön kampanjasta, jossa käsiteltiin romaneihin kohdistuvia ennakkoluuloja. Soittajina on monipuolista väkeä, kuten Marzi Nyman (kitara), Zarkus Poussa (rummut) ja nouseva tähti, haitaristi Niko Kumpuvaara, joka tulee klassisen puolelta.

Orkesterissa räppäävät Suomen kovimmat nimet Paleface, Tommy Lindgren ja Redrama. Bulle on räppäreistä tuntemattomin – ja ainoa romani.
"Kieltäydyin ensin hankkeesta, koska en ole räpännyt mustalaismusiikkiin ja teen muutenkin underground-räppiä. Mutta kampanjan tarkoitus oli hyvä", Bulle sanoo.
"Mustalaisuus ei ole koskaan etu, vaikka olenkin elänyt aika lailla valtaväestön tyyliin. Jos minä ja joku Virtanen haemme samaa duunia, Virtanen saa sen joka kerta. Osaan puhua ihmisille hyvin, mutta en pääse edes työhaastatteluun asti näyttämään sitä", Bulle sanoo.

Kokemusta on: hän sanoo hakeneensa tosi monia töitä varastohommista puhelinmyyntiin, turhaan. Tällä hetkellä Bulle elää toimeentulotuen varassa.

Hyvä supliikki on räppärin instrumentti ja Bulle korostaa olevansa pikemmin lyyrikko kuin muusikko. Hän ei ole koskaan soittanut mitään soitinta, tehnyt vain tietokoneella biittejä levyjensä taustoiksi.
"Jos hakee 20 duunia, eikä yksikään natsaa, oppii tajuamaan, ettei se ole oma syy. Meillä on sentään varaa heittää räpissä huumoria mustalaisten tilanteesta", Bulle miettii.
[...]
http://www.hs.fi/verkkolehti/kulttuuri/artikkeli/Nyt+raikaa+romanir%C3%A4ppi/1329103547593

Jutusta ei käy ilmi Joni Bollströmin koulutus, mutta luulenpa, ettei se tavan Virtasen työhönpääsy ole yhtään sen helpompaa kuin jonkun Bollströmin, koska eihän varsin tavallinen ruotsalainen sukunimikään voi olla esteenä - päinvastoin. Toista ehkä olisi jonkin Hagertin, Bantzarin jne. kanssa.
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Jaska Pankkaaja

Quote"Mustalaisuus ei ole koskaan etu, vaikka olenkin elänyt aika lailla valtaväestön tyyliin. Jos minä ja joku Virtanen haemme samaa duunia, Virtanen saa sen joka kerta. Osaan puhua ihmisille hyvin, mutta en pääse edes työhaastatteluun asti näyttämään sitä", Bulle sanoo.

Kokemusta on: hän sanoo hakeneensa tosi monia töitä varastohommista puhelinmyyntiin, turhaan. Tällä hetkellä Bulle elää toimeentulotuen varassa.

Jaa, minä tunnen henkilökohtaisesti kaksi töihin halukasta romania jotka myös näyttävät romaneilta. Molemmille heistä on löytynyt töitä, toinen on jopa esimiesasemassa. Luullakseni kumpikaan heistä ei osaa räpätä mutta leipähommansa osaavat kyllä. Voisiko tällaisella olla osinkoa asiaan?
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

pakruti2c263

Voi olla väärä ketju, mutta;
Olenpa lukaissut näiltä ja muiltakin saiteilta ristiriitaista kommenttia sompuista.
Somalit omasta mielestään ovat allahin valittua afrikan yli-ihmisluokkaa, ovat vain keskittyneet maanosan (khat)businekseen ja merirosvoukseen.
Nämä ovat tämän hetken faktoja.
Toisaalta olen lukaissut,lähinaapurit pitävät heitä lähinnä taakkana ja riesana.
Olen törmännyt ilmaisuun african gypsies.
Joku päivä sitten lukaisin paska "somppu-uutis"kommentin, jota en viitsi tänne linkittää.
Trollipaska tai jotain muuta.
Kertoi vaan somppu ylivertaisuudesta, miten afrikan businekset  on somppu kontrollissa. Voi sääli, afrikkaa, jos näin on.
Suvaitsija:

EL SID

tämä on keinotekoisesti tehty moraalinen ongelma. Olen itse sitä mieltä, että vanhemmat, jotka lähettävät lapsensa tuntemattomaan ovat luopuneet vanhemmuudestaan. Mikäli he saapuvat Suomeen tai EUn alueelle, heitä kuuluisi syyttää lapsen heitteillejätöstä.
Tätä ohjenuoraa noudattamalla EU ja tänne tulleet lapset säästyisivät monelta harmilta. Sijaiskoteja kun tuntuu löytyvän.

pakruti2c263

Quote from: EL SID on 03.03.2012, 20:27:18
tämä on keinotekoisesti tehty moraalinen ongelma. Olen itse sitä mieltä, että vanhemmat, jotka lähettävät lapsensa tuntemattomaan ovat luopuneet vanhemmuudestaan. Mikäli he saapuvat Suomeen tai EUn alueelle, heitä kuuluisi syyttää lapsen heitteillejätöstä.
Tätä ohjenuoraa noudattamalla EU ja tänne tulleet lapset säästyisivät monelta harmilta. Sijaiskoteja kun tuntuu löytyvän.
Ihminen (myös somali) ei ikinä luovu vanhemmuudestaan, niin kauan kuin voi hyötyä saada siitä, mistä sitä riittää.
Meidän on turha jauhaa ja mässyttää mocupaskaa, ja vielä itse maksaa siitä.
No way!
Greetings for Arkadia
Jonossa: 1 miljardiako Häh?
Mitä me nyt ENÄÄ tehdään, - lasketaan vetelät?
Komppaan jos, Heidi Hautala:
Terkkuja vaan kansalaiset!. Todistimme juuri FINNAIR :in läpinäkyvyyden Huulivoimalla.????
Suora lento Hargeisasta?
Suvaitsija:

Oto Hascak

Quote from: skrabb on 03.03.2012, 20:04:18
Jutusta ei käy ilmi Joni Bollströmin koulutus, mutta luulenpa, ettei se tavan Virtasen työhönpääsy ole yhtään sen helpompaa kuin jonkun Bollströmin, koska eihän varsin tavallinen ruotsalainen sukunimikään voi olla esteenä - päinvastoin. Toista ehkä olisi jonkin Hagertin, Bantzarin jne. kanssa.
Jos olisin asemassa, jossa palkkaisin työvoimaa, niin Joni Bollströmiä ei raakattaisi hakijoista pois. Sen sijaan esimerkiksi Mertsi Lindbergin paperit saattaisivat olla jatkuvasti pinkan pohjalla. Eli ei vika ole mustalaisuudessa tällä kertaa .
"Tässä on mun pippeli! Se on huippu pippeli!" X2

Luotsi

Quote from: EL SID on 03.03.2012, 20:27:18

+1. Ankkurilapsia tulee niin kauan kuin lainsäädännöllä ("perheenyhdistämisellä") kiihoitetaan lähettämään.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Mangustin

Quote from: pakruti2c263 on 03.03.2012, 20:25:37
Voi olla väärä ketju, mutta;
Olenpa lukaissut näiltä ja muiltakin saiteilta ristiriitaista kommenttia sompuista.
Somalit omasta mielestään ovat allahin valittua afrikan yli-ihmisluokkaa, ovat vain keskittyneet maanosan (khat)businekseen ja merirosvoukseen.
Nämä ovat tämän hetken faktoja.
Toisaalta olen lukaissut,lähinaapurit pitävät heitä lähinnä taakkana ja riesana.
Olen törmännyt ilmaisuun african gypsies.
Joku päivä sitten lukaisin paska "somppu-uutis"kommentin, jota en viitsi tänne linkittää.
Trollipaska tai jotain muuta.
Kertoi vaan somppu ylivertaisuudesta, miten afrikan businekset  on somppu kontrollissa. Voi sääli, afrikkaa, jos näin on.

Minun miälestä se on vaan positiivista, jos somput on kovia tekemään pisnestä  :roll: Sehän tarkoittaa vain sitä, että jos kerran meillä somalit ei ole yliedustettuja yritteliäisyydessä, niin kannattaisi ottaa tulonsiirrot pois, ja wollah! suomessakin kukoistaisi tuhansia ahkerien somaleiden pk-yrityksiä  ;D

Etelä-Afrikassa somaleita nuivitaan ja lynkataankin koska niillä menee paremmin kuin kanta-bantuilla!

http://africawitness.wordpress.com/2011/01/14/why-somali%E2%80%99s-have-failed-to-integrate-into-the-s-a-township-communities/
http://www.english.rfi.fr/node/92936
http://www.irinnews.org/Report/61298/SOUTH-AFRICA-Fleeing-war-Somalis-are-targets-of-violence-in-adopted-home
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-15076486

Myös Pohjois-Amerikan somaleilla menee tietääkseni ihan hyvin, kun ei hyysätä. Edesmenneestä Politiskt Inkorrektista vanhan ruotsinsomalin sanoin (muistinvaraisesti): Me somalit olemme viljelijöitä ja karjankasvattajia. Silloin kun sataa, ja viljan ja karjan kasvu on turvattu, me istuskelemme juttelemassa ja kertomassa tarinoita. Kuivuuden tullessa me työskentelemme kovemmin kuin kukaan ruotsalainen pitääksemme karjan ja itsemme hengissä. Ruotsissa sataa aina.

edit. Miksi noi somalit muuten sitä salaatti-mallista khatia kuskaa ja käyttää? Eikös se pilaannu nopsaan, paina kauheasti ja haiseekin vielä huumekoiran nenään paremmin kuin tiivisteet? Ainakin jemeniläisten diaspora on siirtynyt khattimehusta tiivistettyyn jauheeseen, joka on näppärä kuljettaa ja niistää, vaikutus on nopea kuin kokaiinilla. Itte en käytä kahvia kovempia aineita, niin en tiedä miksi somalit (ja vanhat jemeniläisukot) vielä suosivat sitä "salaatinmussutus"-nautintatapaa... Joten voisiko joku somalikulttuuria tunteva selventää, miksi afrikasta rahdataan pääasiassa vettä ja selluloosaa isolla kiinnijäämisriskillä? Tuossa ei vaikuta olevan mitään järkeä... :o

Outo olio

+1

Quote from: Puhdas sielu on 04.03.2012, 08:46:02
Nyt hesari tuli todistaneeksi vahingossa faktan, josta olemme puhuneet jo kauan - kaupungin asuntojonossa ulkomaalaiset pääsevät ohittamaan ja saavat asunnon muiden jonottajien nenän edestä. Viranomaiset ovat kertoneet, että kiintiöpakolaiset saavat automaattisesti kunnan asunnon muuttaessaan Suomeen. Tämä ymmärretty. Muut ulkomaalaiset, esim. somalit, ovat kuulemma samassa jonossa kaikkien kanssa. Siellä sitten jonkin salatiedepohjaisen järjestelmän mukaan jaetaan asuntoja, perusteita ei ole kerrottu kansalaisille lukuisista pyynnöistä huolimatta. Hesari kuitenkin kirjoittaa, että sijaisperheessä asuvan somalitytön äitiä oli Suomessa odottamassa asunto kalusteineen. Yleensähän mamut menevät ensin johonkin VOKiin, odottavat ja saavat sitten kunnan asunnon. Tämä somalinainen ei odottanut asuntoa vaan asunto odotti häntä. Hienoa, ei tarvinnut edes kirjautua jonoon, kun sai jo asunnon.

Jutussa mainittiin myös että naisen asuntoon oli jossakin vaiheessa ilmestynyt syyrialainen sohva. Eli joko sossu alunperin hommasi kyseisen sohvan, tai nainen tai joku hänen tuttavansa hommasi sen myöhemmin. Millä rahalla? Paljonko nainen sai diskorahaa?

Ja itse asiasta: lapsi alunperin lähetettiin tänne siksi, että oli kipeä ja kotona ei ollut hoitoa. Tämä ilmeisesti piti paikkansa, koska tytöllä oli ripulia yms. Tällaisissa (ja muissakin) tilanteissa tänne tulevat lapset tulisi säännönmukaisesti ottaa huostaan, laittaa sijaisperheisiin, ja parhaan mukaan "suomalaistaa". Näin joka tapauksessa tulee tapahtumaan, tässäkin tapauksessa tyttö oppi tuntemaan uudet vanhempansa ainoina ja oikeina, aitoina vanhempinaan, ja biologinen äiti oli pelottava kummajainen joka ei edes osannut samaa kieltä.

Ja noita vanhempia ei pitäisi päästää tänne, jo pelkästään siitä syystä että lapsen suomalaistumisprosessi menee pilalle jos sitä häiritään.

Jos lapsi on niin nuori, että suomalaistaminen onnistuu, suomalaistaminen ja suomalaistuminen päälle vaan. Kaikki tätä vanhemmat takaisin sinne mistä tulevat, koska ovat ankkurilapsia, ja ovat jo niin vanhoja, että ovat ennättäneet omaksua kielen, kulttuuria yms. asioita joista on Suomessa vain riesaa, eikä yhtään mitään iloa kenellekään. On näiden lasten omakin etu, puhumattakaan Suomen ja suomalaisten ja heidän yhteiskuntansa edusta, että nämä lapset palautetaan.

Ja kaikki asiaan liittyneet julkisen sektorin työntekijät pitää käydä läpi, että onko joku heistä nyt syyllistynyt lapsen heitteillejättöön tms. lastensuojelurikokseen, kun ovat luovuttaneet lapsen tuolle kauhuäidille, ja katkaisseet suomalaistuneen lapsen siteet ainoaan sosiaaliseen perheeseensä, joka hänellä on. >:( >:( Jutusta käy ilmi että lapsi itki ja huusi ja potki kun tuli aika lähteä "äidin" luokse. Jos kyseessä olisi suomalainen huoltajuuskiista niin jokaikisellä sosiaalihenkilöllä soisi hälytyskellot päässä että mitä hemmettiä, tuo lapsi rimpuilee itsensä irti vanhemman otteesta ja juoksee kadulla huutaen ja itkien niin nopeasti kuin pystyy takaisin toisen vanhempansa syliin, mitä täällä tapahtuu? :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Embo

Quote from: Puhdas sielu on 04.03.2012, 08:46:02
Hesari kuitenkin kirjoittaa, että sijaisperheessä asuvan somalitytön äitiä oli Suomessa odottamassa asunto kalusteineen.

Huomasitteko muuten, että jutussa mainittiin asunnossa olleen "suuren arabisohvan". Mitäköhän reittiä se on hankittu, kenen toimesta ja millä rahalla?

Lisäksi Suomessa ollessaan tyttö ei saanut syödä sianlihaa eikä osallistua kirkkokäynteihin päiväkodin kanssa. Hänet siis diskattiin normisuomalaisten ulkopuolelle, vaikka somaliäiti ei edes ollut vielä maassa.

Rastafari

Alkuhan tässä meni kutakuinkin niin kauniisti, että mielusti noita lukisi useamminkin, mutta samalla kun tämä "äiti" ilmestyi kuvaan, oma sisäinen :flowerhat: lakastui nopeammin, kun liikutuksen kyyneleet kuivuivat :'(
Sellainen pieni epäselvyys jäi vaivaamaan, että vastuutuntoinen "äiti" jätti mainitun sisarpuolen, jonka äiti ilmeisesti oli, kaiken kurjuuden keskelle uuden ukkelinsa kanssa.

Koska kysymyksessä perheen yhdistäminen ja hirmu ikävä taaperoaan, niin himppasen outoa, että lähettää taaperonsa somppuihin "vaaran keskelle" ja jää ukkelinsa kanssa Suomeen turvaan, vaikka kaksi taaperoansa sompuissa sorron keskella :facepalm: Tämä täytyy olla jokin kulttuuriero, jota en ymmärrä.

Aih niin, ei sovi kyseenalaistaa, kun meiltäkin lähti 80 000 sotalasta, ja kokemukset oli...
Rastafari ensimmäisessä polvessa
Rastafareille leimallisia piirteitä on myös haave mustien paluumuutosta Afrikkaan

sekäettä

QuoteTuommoset eläimet jotka käyttävät lapsia hyväkseen (tuollakin tavoin) pitäs passittaa takasin mistä on tullutkin. Istuttuaan jonkin aikaa vankilassa.

Britanniassako oli se kohujuttu että joku afrikkalainen sai turvapaikan väitettyään olevansa homoseksuaali ja saikin jäädä maahan toteuttamaan itsensä. Ei monesta vuodesta ollut kyse kun tämä kyseinen henkilö raiskasi useimpia ala-ikäisiä tyttöjä. Häntä ei kuitenkaan palautetaan takaisin afrikkaan, sillä hän on ehtinyt saada lapsen tai lapsia brittinaisen kanssa, ja näin olleen voimaan astuu ''oikeus perhe-elämään'' laki ja tämä pedofiiliraiskaaja saa jäädä maahan.

Joten siis, ''eläimien'' ihmisoikeudet ennen kantaväestön oikeuksia.

Toivoton tapaus

Tää on sitä kuuluisaa kantasuomalaista moniosaamista parhaimmillaan. Go sossu!
"Ei erilaisuus ole rikkautta - eikä köyhyyttä. Se on normaalia" Olli Löytty - Kulttuurin sekakäyttäjät

Osiossa rikostarinoita Suomesta: "Epäillyllä on ihonväri, hän osaa puhua ja hänen epäillään edustavan kansalaisuutta." - törö 28.3.2012

Varium et mutabile semper femina.

Nunc est bibendum!

Culus suge!

EL SID

Quote from: rähmis on 03.03.2012, 09:22:48

En ole varma saako juttua tänne kokonaisuudessaan laittaa. Laita vaikka sähköpostiosoitteesi yksityisviestillä, niin asia järjestyy.

Menee vähän sivuun, mutta tästä asiasta, eli artikkeleiden valokuvaamisesta ja valokuvien julkaisemisesta on keskusteltu täällä:

http://hommaforum.org/index.php/topic,60236.0.html

ja tultu siihen tulokseen että se on laillista. Kysyn vielä asiaa meidän nettipoliisilta...

yxtoine humanisti

Kiitos, Nissemand, artikkelin postaamisesta!

Quote from: Embo on 07.03.2012, 11:36:39
Lisäksi Suomessa ollessaan tyttö ei saanut syödä sianlihaa eikä osallistua kirkkokäynteihin päiväkodin kanssa. Hänet siis diskattiin normisuomalaisten ulkopuolelle....
Nimenomaan.

Itseäni kismitti erityisesti tämä kohta:
"Tyttö oli unohtanut äidinkielensä, ja siksi päiväkotiin hankittiin häntä varten somalinkielinen avustaja" (47). Heti perään tietysti heitetään myös kliseinen sotalapsiviittaus, jonka tarkoitus on herättää samaistumisen tunteita kantasuomalaisessa lukijassa. (Miksi ihmeessä Hesari olettaa, ettei pelkkä yleisinhimillisen kärsimyksen kuvaaminen riitä? Siksikö, että kantasuomalainen mieluiten ensisijaistaa suomalaisten kärsimyksen?) Noh, onneksi ainakin nuivat ovat yliherkistyneet vastaavien kliseiden manipluatiiviselle käytölle.

Toki voidaan ajatella, ettei somalitytön ja hänen biologisen äitinsä yhteiselämä voi sujua ilman yhteistä kieltä, tai jopa, että somalitytön identiteetti katoaa ilman somalitaustan hereillä pitämistä. Mutta maailmassa ja todellisuudessa, jossa kaikki valinnat eivät ole samanaikaisesti mahdollisia, on rajattava pois: somalilaistetaanko lasta vai suomalaistetaanko äitiä, kunnes merkityshoristontit kohtaavat? Mokutusorientaatiossa ilmeisesti ensin mainittua, ja tulokset ovat tässä.

Suomalaistamisesta vielä puheen ollen. Somalitytön tapausta käsitellään rinnastamalla se Muumilaakson tarinoihin, erityisesti kertomukseen kadonneesta Ninni-tytöstä. (Ninni-tyttö oli näkymätön olento, jonka läsnäolon huomasi vain levitoivasta mekosta.)
QuoteMuumilaakson tarinoita, Näkymätön Lapsi: Eräänä sateisena iltana Tuutikki tuo Muumeille näkymättömän Ninni-tytön, joka muuttui näkymättömäksi tätinsä ironisuuden takia. Tuutikki uskoo Muumien lempeyden muuttavan hänet jälleen näkyväksi. Hän alkaakin pikkuhiljaa palautua, mutta Haisulin kohtaaminen sienimetsällä ei tiedä hyvää. Tämä on sarjan ensimmäinen jakso, jossa Haisuli esiintyy. (WIKI)
Tarinan edetessä näkymätön tyttö muuttuu vähitellen näkyväksi saadessaan ystävällistä huomiota: hänet nähdään (hän on jollekin olemassa) ja hänestä pidetään.

Hesarin kuukausiliitteen somalityttö on siis Kadonnut Lapsi. Kuinka hän sitten "katosi" tai "muuttui näkyväksi"?

Kuukausiliitteen kertomuksessa somalityttö muuttuu hyvinkin näkyväksi ja rakastetuksi juuri suomalaisissa käsissä: hänen kuvataan tuntevan olonsa hyväksi ja turvalliseksi; häntä rakastetaan, ja hän kuuluu johonkin, jollekin. Tällä tavalla tulkittuna somalitytön tapauksen rinnastaminen Muumilaakson tarinaan viestittää, että suomalaiset ovat tapauksen hyviksiä.

Tai sitten rinnastus on ironiaa.

Suomalaisissa käsissä tyttö myös suomalaistuu tavalla, jossa hän menettää kosketuksensa somalitaustaansa. Tyttö siis tavallaan katoaa somalilaisena - minkä seurauksena äiti-lapsi -suhde biologisen äidin kanssa ei suju, mikä lopulta johtaa koko tytön fyysiseen katoamiseen. (Ja mikäli somalityttö nyt oleskelee synnyinmaassaan "suomalaistyttönä" - kuten sijaisäiti epäilee - hän oleskelee "kadonneena", siis ilman henkistä kosketuspintaa ympäröivään kulttuuriin.)

Tällä tavalla tulkittuna Hesari syyllistää somalitytön suomalaistamisesta; hänen somalitaustaista identiteettiään ei varjeltu riittävän kiihkeästi. (Tällöin kirjoituksen implisiittinen viesti on: enemmän tilaa somalien omalle kulttuurille, ja äidit nopeammin Suomeen ja kansalaisiksi!) Tätä tulkintaa myös artikkeliin lainatut asiantuntijapuheenvuorot tukevat.

Noh, olipa ilkeä täti tai myöhemmän ajan Haisuli tässä tarinassa kuka tai mikä hyvänsä, varmaa on ainakin se, että sympatiat annetaan "kadonneelle tytölle."

(BTW, on ylipäätään mielenkiintoista huomata, kuinka suomalaisten rakastamia tarinoita käytetään pakolaistarinoiden esittämisessä. Toisin sanoen, tarinoihin - tässä tapauksessa Muumi-tarinoihin - liittyviä arvo- ja tunnelatauksia pyritään siirtämään somalien tarinoihin.)

...mutta kun kerta annettiin sille ymmärtää että on olemassa muutakin ja sitten se otetaan pois niin en vois kuvitella pahempaa kidutusta lapselle.

Itse olen sitä mieltä, että tämä lyhytkin "hyvä kausi" somalitytön varhaislapsuudessa on ehdottomasti hyväksi. (Tämä voidaan perustella objektisuhdeteorialla, mutta ei mennä nyt siihen.) Sen sijaan siinä tapauksessa, että samat ihmiset olisivat ensin kohdelleet lasta hyvin ja sen jälkeen huonosti, olisi ollut parempi, jos "hyvää vaihetta" ei olisi koskaan ollutkaan. (Tällä tavalla tarjoiltu "hyvä" ainoastaan romahduttaa perusluottamuksen toisiin ihmisiin, ja saa epäilemään heidän osoittamaansa hyvyyttä. Toisaalta, mistäpä sen tietää, jos kertomuksen somalilapsi kokee tulleensa sijaisäitinsä hylkäämäksi ja siten kaltoin kohtelemaksi, jolloin tarinan "pahiksena" onkin tarinan "hyvis": riippuu siitä, kuinka tyttö itse päätyy henkilöhistoriansa muistamaan.)

Mutta hyvä hyvä, Vihapuhegeneraattori: sinäkin todistat postauksellasi, ettei kantasuomalaisen osoittama empatia ole ihonväristä kiinni, eli osallistut rasismisyytöshyökkäysten vastustamiseen. :)

Quote from: Mursu on 03.03.2012, 14:55:20
Laki on yksi kulttuurin osa-alueista. 
*reps ;D* (Touche!)

Jos kerran
Quotetulokkaiden arvot ovat täysin erilaiset kuin [meidän]
on väistämätöntä, että
QuoteMonikulttuurisuus tarkoittaa, että eri väestöryhmille on eri laki [kuin kantasuomalaisille]

QuoteJos ongelmia tulee pintaan, on kyse vain kommunikaatiovaikeuksista tai kotouttamisen puutteesta ja pieni oppitunti hoitaa asian.
Ja tämä juuri on ilmiön rasittavin ja ärsyttävin puoli.

Jos yksikään politiikassa pyörivistä ja julkisesti rankasti mokuttaneista koskaan joutuu myöntämään, että maahanmuuttajien tulo on aiheuttanut ongelmia, jotka ovat laajuudeltaan yhteiskunnallisia, syyt menevät suomalaisten piikkiin: "Sitä se teettää, kun päästää toiset syrjäytymään!"

Lalli IsoTalo

Quote from: yxtoine humanisti on 11.04.2012, 20:38:12

Itseäni kismitti erityisesti tämä kohta:
"Tyttö oli unohtanut äidinkielensä, ja siksi päiväkotiin hankittiin häntä varten somalinkielinen avustaja" (47).

Hyvä postaus.

Tässä keskitytään asian henkiseen puoleen, niin kuin pitääkin. Totean tässä ilmeisen, eli että avustustajien hankinta tarkoittaa niukkojen resurssien maailmassa monta vanhusta lisää, jonka vaippoja ei vaihdeta.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

reijjokoskela

Myös Pohjois-Amerikan somaleilla menee tietääkseni ihan hyvin, kun ei hyysätä. Edesmenneestä Politiskt Inkorrektista vanhan ruotsinsomalin sanoin (muistinvaraisesti): Me somalit olemme viljelijöitä ja karjankasvattajia. Silloin kun sataa, ja viljan ja karjan kasvu on turvattu, me istuskelemme juttelemassa ja kertomassa tarinoita. Kuivuuden tullessa me työskentelemme kovemmin kuin kukaan ruotsalainen pitääksemme karjan ja itsemme hengissä. Ruotsissa sataa aina.

Pohjois-Amerikan?

Laita Googleen tai Youtubeen hakusanoiksi:
Somali Minnesota.

Jännää, että vaikka somaleita on USAn mustista max yksi PROMILLE, he ovat erittäin näkyvästi esillä.

Olet toki oikeassa, että PAREMMIN somalit ovat USAan sopeutuneet, kuin Suomeen. USAssa hyysätään vähemmän.

Fakta edelleen on, että:
- En tiedä yhtään maata, johon somalit tai romanit olisivat sopeutuneet hyvin.

Ainoa tapa kotiutua on peruuttamaton huostaanotto suomalaisperheeseen ilman somalian tai romanian kielen opiskelua.

Suomessa lapsettomuudesta kärsivät pariskunnat joutuvat odottamaan 7 vuotta kiinalaista lasta, joten halukkaita sijaisvanhempia 100-varmasti löytyy.

- Somaleilla on kaksi OMAA kotimaata, Somalia ja Somalimaa. Somalimaassa on ollut rauha 20 VUOTTA ja Somaliassa somalit ovat itse sotkeneet asiansa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Somalimaa
http://en.wikipedia.org/wiki/Somaliland

Rastafari

Quote from: reijjokoskela on 14.04.2012, 11:31:41

Pohjois-Amerikan?

Laita Googleen tai Youtubeen hakusanoiksi:
Somali Minnesota.

Jännää, että vaikka somaleita on USAn mustista max yksi PROMILLE, he ovat erittäin näkyvästi esillä.

Olet toki oikeassa, että PAREMMIN somalit ovat USAan sopeutuneet, kuin Suomeen. USAssa hyysätään vähemmän.

Fakta edelleen on, että:
- En tiedä yhtään maata, johon somalit tai romanit olisivat sopeutuneet hyvin.

Ainoa tapa kotiutua on peruuttamaton huostaanotto suomalaisperheeseen ilman somalian tai romanian kielen opiskelua.

Suomessa lapsettomuudesta kärsivät pariskunnat joutuvat odottamaan 7 vuotta kiinalaista lasta, joten halukkaita sijaisvanhempia 100-varmasti löytyy.

- Somaleilla on kaksi OMAA kotimaata, Somalia ja Somalimaa. Somalimaassa on ollut rauha 20 VUOTTA ja Somaliassa somalit ovat itse sotkeneet asiansa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Somalimaa
http://en.wikipedia.org/wiki/Somaliland

No himppasen fiktiosta etsitty, mutta lienee jokin totuuspohja käsikirjoittajalla...eli jenkki poliisisarjanna kantis neksu kertoi pollarille pahiksen olevan joku afrikkalainen...jep jep
Rastafari ensimmäisessä polvessa
Rastafareille leimallisia piirteitä on myös haave mustien paluumuutosta Afrikkaan

Jukka Wallin

Tämä uutinen on varmaan yksi lainatuimmasta täällä, laitan sen kuitenkin uudestaan muistin virkistämiseksi

http://www.statesman.com/news/nation/somali-gangs-in-minnesota-grow-more-dangerous-1237453.html

MINNEAPOLIS — The girl was 12 when the gangsters told her the rule: They would sell her for sex to men outside the gang, but members of the Somali Outlaws or the Somali Mafia would use her for free.

For more than two years she was taken on "missions" to abandoned garages, men's bathrooms, apartments and hotels, enduring hours with multiple men so gang members could get money, pot or booze. Though her mother confronted two of the men early on and warned them the girl wasn't even 13, they continued to prostitute her.

Eventually some of the gang members took her on the road to new customers in Nashville, Tenn., and the man she called her "boyfriend" is accused of using a cell phone to send images of her engaging in sex acts with men in the car along the way.

The enterprise described in a federal indictment has shocked members of Minnesota's Somali community, the largest in the U.S. And it suggests that gangs known in recent years for armed robberies, burglaries and even killings of fellow East Africans have moved into more lucrative activities and are taking their crimes from Minneapolis to other parts of the country.

"It's clear the life of the gang in the community is getting much more complicated," said Omar Jamal, an advocate for the Somali community in Minneapolis. "It's one thing to go out and have a random action. It's something quite new to the community to have organized sex trafficking."

In recent years, authorities and the community have been increasingly working together to fight the gangs and to steer Somali youths in positive directions. Community centers and mosques set up youth basketball and soccer tournaments to keep kids busy, and they've held forums to discuss issues as they arise — including a recent meeting on sex trafficking.

Somalis began arriving in Minnesota in the early 1990s — refugees fleeing civil war in their homeland and finding welcome in a state with a strong tradition of helping newcomers. But as young Somalis entered the school system with little or no formal education or English skills, they were targeted by established gangs for being different.

So they formed their own groups.

"They were trying to find identity," said Hassan Mohamud, the imam at Islamic Da'wah Center, a youth-oriented mosque and cultural center in St. Paul. "They do not belong to Somalis. They do not belong to Islam. They do not belong to America. So they found their own system. \u2026 They had good intention. At first the good intention was to help and support each other and protect. But they eventually changed that support system to harm."

The federal indictment unsealed in November in Tennessee charges 29 people with crimes from sex trafficking to credit card fraud to witness intimidation. It said the accused were members or associates of three Somali gangs — often acting as one larger gang — bent on forcing girls into prostitution for their own profit.

The indictment outlines allegations involving four victims and hundreds of thousands of dollars in credit card fraud. One girl was prostituted in Nashville and in Columbus, Ohio, and another was raped by men in a Minnesota hotel room, the indictment said.

Jamal said that over the years, the Somali gangs realized they needed to generate a steady income. The crimes alleged in the indictment illustrate that at least some might have turned to sex trafficking and credit card fraud as a way to make money.

"It's a gradual growth of becoming more active, becoming more serious," Jamal said. "It speaks in volume of how the community has failed collectively to save the minors, especially the girls."

Most of those indicted in Tennessee are in custody there, said Van Vincent, the assistant U.S. attorney prosecuting the case.

When asked about the victim who was just 12 when first sold for sex — and identified in the indictment as "Jane Doe Two" — he would only say, "She is currently safe."

Jeanine Brudenell, a Minneapolis police officer who has focused on Somali gangs and crime trends for five years and became the department liaison with the community in 2008, said Somali gangs have had a presence in Minneapolis since 2000. Gang activity began growing around 2004, when a 32-year-old Somali woman was murdered during a botched robbery. Brudenell said aggravated robberies increased in 2005 and 2006. And in 2007 and 2008, there were seven gang-related killings in a 10-month period

Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Leso

Quote from: d100a on 14.04.2012, 22:51:20
Tämä uutinen on varmaan yksi lainatuimmasta täällä, laitan sen kuitenkin uudestaan muistin virkistämiseksi

http://www.statesman.com/news/nation/somali-gangs-in-minnesota-grow-more-dangerous-1237453.html

MINNEAPOLIS — [...]
"It's clear the life of the gang in the community is getting much more complicated," said Omar Jamal, an advocate for the Somali community in Minneapolis. "It's one thing to go out and have a random action. It's something quite new to the community to have organized sex trafficking."
[...]
"They were trying to find identity," said Hassan Mohamud, the imam at Islamic Da'wah Center, a youth-oriented mosque and cultural center in St. Paul.
[...]

Kiitos. Koitin lukea journalistisesti. Koitin myös boldailla mielestäni ylösnostettavia.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.