News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Mitä tapahtui Anssi Kela?

Started by bebeto007, 16.02.2012, 14:45:27

Previous topic - Next topic

Noottikriisi

Quote from: Anssi Kela on 03.03.2012, 00:41:18
Ihmisten syrjiminen, eristäminen ja ajaminen nurkkaan synnyttää vihaa, jossa ääriainekset pääsevät kukkimaan.

Juuri näin kohdellaan Euroopassa maahanmuuttokriittisiä. En tiedä kuinka hyvin tätä sinun puolellasi "oikeaa mielipidettä" ymmärretään. Oliko esimerkiksi sinun mielessäsi tuota kirjoittaessa vain maahanmuuttajat vai ymmärrätkö että tuo koskee yhtä hyvin myös kantaväestöä?
Tällä hetkellä tuo koskee nimenomaan kantaväestön toisinajattelijoita. Juuri meidän mielipiteitämme ei "oikealla puolella" haluta kuunnella lainkaan vaan maltilliset mielipiteet vaietaan kuoliaaksi ja kärjekkäämmistä haastetaan oikeuteen ja mustamaalataan mediassa.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Uuno Nuivanen

Viddu me ollaan pelottavia, ääriliikehtiviä ja kaikkea, mitä nyt pahaa nyt ikinä voi olla. Kuten maksava vhm, ajatuskin sellaisesta junttiudesta puistattaa.

Anssi jumahti nyt homman lukemiseen, täällä on tietoa ja tuskaa.  :P

Edit: Et sä Anssi kyllä tätä vahinkoketjua ansaitsisi, koska et jousta omasta hyvyydestäsi ja meidän pahuudestamme. Noi vaan tykkää 'julkimon', khihihi  :P kanssa kommentoida.

Jouko

QuoteKaikenlaiset ääriliikkeet ovat pelottavia. Itse uskon siihen, että meidän tulisi yrittää luoda sellainen ilmapiiri, johon ääriainesten siemenet eivät pääse juurtumaan. Ihmisten syrjiminen, eristäminen ja ajaminen nurkkaan synnyttää vihaa, jossa ääriainekset pääsevät kukkimaan. Mitä paremmin ihmiset voivat, sitä epätodennäköisemmin heistä tulee terroristeja. On tietysti poikkeuksia; pakkomielteisiä kiihkoilijoita, joihin ei taida valitettavasti tehota mikään.

Britanniassa metropommittajiksi ryhtyi lääkäreitäkin; yhteiskunta oli antanut heille kaiken, silti he vihaavat sitä yhteiskuntaa oppinsa nimissä. Ja tätä oppia sitten ei saisi arvostella saati ryhtyä tiukkoihin toimenpiteisiin sitä vastaan. Herätkää punavihreät uneksijat!
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Haima

Päivää taas -not!

Mitä te oikein russutatte: yksi haluaa parantaa maailmaa ja toiset mäkisee, tupisee ja raakkuu, että väärin sammutettu, ei kannata, paskoja piisejä, typerä ukko, vääränvärinen parta, liian paksut kielet kitarassa, säröä liian vähän, kirjoittaa foorumille liian vähän, väijyy foorumilla jne. jne.

Homma näyttää kyllä taas parhaat puolensa. Verratkaapa tällaisen nolla-äninän määrää netissä kontra joku oikeasti tekee jotakin. Kyllä olis paikallaan oikeasti miettiä jytkyn ja vastiksen synteesiä: massassa on voimaa. Keskinäinen riitely ei vie mihinkään, paitsi tietenkin vanhaan Hajoita ja hallitse -politiikkaan. Siitähän vanhat puolueet ovat toki mielissään. Että jatkakaa vain samalla tavalla.
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

Mietintämyssy

Oho. Hyvä Anssi! Olet selvästikin tekijämiehiä. Onnea Ihmeidentekijät-projektin kanssa.

(Pakko myös kommentoida musiikkiasi: en lainkaan välitä sen tyyppisestä tavarasta, mitä radiosta joskus joitain kappaleitasi kuulin. Sen sijaan jossain nettipätkissä olen mielenkiinnolla kuunnellut kitarointiasi - olet mitä ilmeisimmin kohtalaisen lahjakas muusikko. Suosittelen jonkinlaisen hämyproge-doom metal-psykedelia-projektin kasaamista, julkaisu pienenä painoksena ja myös vinyylillä. Sitten Radio Novalle soitettavaksi taas soololevy, jossa lauletaan auton käynnistämisestä, postin hakemisesta ja niin edelleen.)

gloaming

Anssi,

Ehdotan, että luette viiteryhmäsi kanssa todella ajatuksella nimim. "Ulkopuolinen" yllä olevan pidemmän postauksen.

Ei sikäli, ettenkö arvostaisi tällaisia tunnusteluja. Mutta ensimmäinen askel on, että meillä on jaettu käsitys perusasetelmasta.

Perusristiriita ja teidän perusongelmanne on siis seuraava:

Te haluatte minulta (meiltä) jotain, eli rahaa, siihen verrattavia resursseja ja valtaa, mutta teillä ei ole tarjota vastineeksi mitään, millä on minulle mitään arvoa, päinvastoin, te tarjoatte elintason ja asumis- ym. viihtyvyyden heikentymistä. Ymmärtänet, että tämä asetelma on kannaltani aika suuri dilemma. Se on deal breaker.

Minä en koe, että minulla on kollektiivisen syyllisyyden tai muunkaan perusteella mitään velvollisuuksia kehitysmaiden ihmisten sosioekonomisen aseman parantamiseksi, oli tämän toiminnan muoto sitten sosiaalinen maahanmuutto (= turvapaikkamaahanmuutto ja tähän liittyvä perheenyhdistäminen) tai suorat, vastikkeettomat tuet. Toisaalta, en estä heitä tavoittelemasta työllään parempaa asemaa. Jos he onnistuvat tällaisessa tavoitteessa, mikäs sen mukavampaa. Jos he eivät onnistu, niin sitten eivät onnistu; Tällä ei ole todellisuudessa mitään minua koskevia seurauksia.

En myöskään koe, että minulla on ilmastoalarmismin perusteella minkäänlaista velvollisuutta maksaa vähäistäkään kompensaatiota millekään ryhmälle tällä planeetalla. En ole tätäkään kautta heille "velkaa" mistään yhtään mitään. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö Suomessa (ja muuallakin) tulisi pyrkiä tuotannossa puhtaampiin prosesseihin ja pyrkiä innovoimaan ja viemään tähän liittyvää teknologiaa.

Yksinkertainen tosiasia on, että meidän hyvinvointimme perustuu nyt ja voi perustua tulevaisuudessakin vain teollisuuteen. On puhdasta hypekukkua, että hyvinvointimme voisi ikinä perustua Rovioihin. Tämä on yksinkertaisesti matemaattinen, laskennallinen tosiasia. Näin ollen meidän on tehtävä kaikkemme teollisuutemme toimintaedellytysten parantamiseksi, eikä idioottimaisesti sabotoida teollisuuttamme, ampua omaan jalkaan.

Anssi, sinun on syytä hahmottaa, että sinä ja viiteryhmäsi ette myöskään osaa tai tiedä mitään, mistä minä olisin valmis maksamaan yhtään mitään. Monikultturismiasiantuntijuus on minulle arvotonta, kuten kehitysmaamonikulttuuri ylipäätään. Sosiaaliseen konstruktionismiin perustuvien yhteiskuntautopioiden ja ideologioiden teoreettinen tuntemus on minulle täysin, totaalisen arvotonta.

En myöskään näe, että meillä olisi kansakuntana, kollektiivina mitään velvollisuutta ns. eurosolidaarisuuteen. Kreikka on pitkälti itse keittänyt oman liemensä, marinoitukoot siinä. Jos se tarkoittaa tuhoutumista, sitten se tarkoittaa sitä. Ratkaisun avaimet, kuten kehitysmaa-asioissakin, ovat siellä, eivät täällä.

Ennusteenani, te tulette häviämään tämä väännön, koska siinä, missä te tarjoatte ideologiaa ja moralismia, me tarjoamme konkreettista lähtökohdasta: "montako euroa minun taskustani?".

1960-luvun ja toisen maailmansodan krapulan purkaminen politiikasta, yhteiskuntarakenteistamme ja lainsäädännöstämme on alkanut. Eikä tippaakaan liian aikaisin.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

sivullinen.

Hyvä kirjoitus Ulkopuoliselta. Lainaan tähän hieman ja kysyn omantunnon kysymyksen.

Quote from: Ulkopuolinen on 03.03.2012, 10:58:18
Noh... Kaikkihan me tiedämme että suvaitsevaisto ei koskaan myönnä mitään, ole koskaan syypää mihinkään eikä ainakaan luovu mistään epärehellisyydellä saavuttamastaan edusta joten osa Suomesta on kukkahattujen epärehellisyyden seurauksena pysyvästi jakautunut kahteen keskenään vihamieliseen leiriin, joiden välille on ihan turha toivoa mitään merkittävää yhteistyötä niin pitkään kuin kukkahatut eivät tunnusta omia sikailujaan.

Tänään punavihreä-ääriliike on vallassa, ja siksi he voivat sikailla mielensä mukaan - ilman anteeksipyytelyitä tai muille aiheutetun harmin korvaamista. Jos hieman jossitellaan, ja mietitään miten tilanne muuttuisi jos vallan vaaka keikahtaisi toiselle laidalle. Tarkoitan siis sitä jos yht'äkkiä valta siirtyisi kukkahatuilta nuivastolle. Olisiko silloin revanssin paikka? Olisiko syytä vähän vanhoja pelivelkoja tasailla eikä vain käydä keskustelua tasapuolisessa hengessä? Minun mielestäni yksipuolisen nuiva yhteiskunta on yhtä pelottava yhden totuuden valtakunta kuin suvaitsevaiston "hyvinvointiyhteiskunta". Sama "vihapuhe" fiilis säilyisi, mutta vihapuhe -sanan tulkinta olisi muuttunut vain päinvastaiseksi.

Joten Ulkopuolinen, uskotko että pystyisit unohtamaan vallan muutoksen jälkeen kaikki kukkahattujen sinulle tekemät kataluudet vai kostaisitko ne täysimääräisenä?

Hegelin malli teesin ja antiteesin kautta synteesiin kulkemiseen vaatii juuri anteeksiantoa, jotta synteesi olisi ylipäätään mahdollista. Vain sitä kautta voi syntyä uutta hyvää ja toimivaa yhteiskuntaa. Koston himo ei tee hyvää mutta on valitettavan inhimillistä. On vaikea sanoa siis mitä tapahtuisi oikeasti. Keskusteluissa koston mahdollisuutta ei saa tuoda esiin koska sananvapauden uudet rajoitukset sen kieltävät. Sisässään jokaisen kuitenkin pitäisi asiaa harkita ja tehdä valinta.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

J. Lannan haamu

Off-topikkia pukkaa, mutta huolimatta siitä ja huolimatta että sinun arvoisa Anssi Kela musiikki ei tätä hommalaista puhuttele, niin se tapa jolla soitat Ritchie Blackmore's Rainbowta, puhuttelee kyllä sitäkin enemmän :). Siitä iso hatunnosto ja lämpimästi tervetuloa lueskelemaan douppia lyriikkaa näiltä sivuilta  :roll:
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

gloaming

Quote from: kmruuska on 03.03.2012, 14:36:56Ns. "maahanmuuttokriitikoita" ei juurikaan ole demonisoitu Suomessa. Siihen ei ole tarvetta kun sellaiseksi tunnustautuvat kansanedustajat pitävät kirjoituksissaan todennäköisenä että raa'an väkivallan kohteeksi joutunut tummaihoinen oli itse varmaankin syypää kohteluunsa ja tätä kompataan mm. täällä laajalti. Siitä vaa kerta kaikkiaan käy selväksi että ns. "maahanmuuttokritiikin" äänekkäin kärki on avoimesti rasistista ja vain kutsuu sitä nykyään "maahanmuuttokritiikiksi". Sama ilmiö näkyy siinäkin että ylivoimaisesti eniten rikoksia Suomessa tehtailevat ulkomaalaisryhmät eli venäläiset ja virolaiset ohitetaan olankohautuksella ja keskustelu pyörii aina vaan neekerien ja muslimien ympärillä. Ei tarvitse olla ruudinkeksijä ymmärtääkseen mikä motivoi ns. " maahanmuuttokriitikoita" suuntautumaan nimenomaan tiettyjen ulkomaalaisryhmien asioihin.

Onnistut missaamaan kirjoitusten pointin, mutta sehän on tarvitsemasi defenssi. Kohteena on valtamedian reflektorinen rasismi-itkureaktio, oli kuvatunlaisten tapahtumien taustalla todellisuudessa sitten mitä tahansa. Ja toisaalta valkopikselöinti ja valkopesu käänteisessä asetelmassa. Myönnettäköön, että tämä on kulunutta ja nähtyä, mutta toisaalta viittaat varsin vanhoihin kirjoituksiin.

Rikollisuudessa on kyse ollut suhteellisesta yliedustuksesta ja tämän yliedustuksen tasosta. Tämä on tuotu esille lukuisia kertoja. Vai niin, tässä maassa on siis venäläisiä ja virolaisia. Olisiko sillä mitään tekemistä, että Viron pääkaupunki on Suomen pääkaupungista vajaan 90km päässä ja että Suomen pääkaupungista pääsee kolmessa tunnissa junalla Venäjän toiseksi suurimpaan kaupunkiin, jossa on lähes yhtä paljon asukkaita kuin koko Suomessa. Lisäksi Suomi taisi kuulua Venäjään vajaat sata vuotta sitten. Eipä venäläisten ja virolaisten rikollisuutta kukaan ole ollut valkopesemässä. Lisäksi tällä perusteella ajetut ulkomaalaislain muutokset koskevat tietty kaikkia ulkomaalaisia.

QuoteEhkä kaikista paljastavimpia keskusteluita "skenen" todellisesta pohjavirrasta oli taannoinen mustan talonmiehen erotuskeissi josta syntyneeseen ketjuun ilmoittautui koko ajan lisää foorumin vakiokalustoon kuuluvaa jengiä kertomaan kuinka eivät missään olosuhteissa eikä missään nimessä palkkaisi neekeriä tai ainakaan somalia ja samaan aikaan kuitenkin toiset jatkoivat ketjussa sen mantran hokemista ettei neekeri ainakaan Suomessa voi rasistista syrjintää kokea.

Kerrataanpa, mitä kyseisessä kaustissa tapahtui: Joku progressoidipölvästi päätti harjoittaa globaalia vastuuta ja palkkautti kiinteistöhuoltajan tehtäviin ammattitaidottoman somalin, jonka kielitaidossa oli puutteita. Kokemansa perusteella osa asiakkaista sitten irtisanoi palvelusopimuksen, josta sitten alkoi selkäydinreaktioon perustuva progressoidin rasismi-itku Salon Sanomissa.

En tiedä, missä sosialismi-illuusiossa elät, mutta ainakin täällä markkinataloudessa asiakas saa aivan suvereenisti irtisanoa sopimuksen, jos ei ole tuotteeseen tai palveluun tyytyväinen.

Toki tämä on monikulttuuri-ideologian dogmien vastaista: Monikulttuurisuuden rikkaushan pitäisi automaattisesti parantaa innovaatiota ja siten tuotetta. Tästähän on oikein "tutkimustakin". Nyt, jos "tutkijat" olisivat työntäneet sorto- ja rakenteellinen rasismi olettamansa perseeseensä ja siten pidättäytyneet tuottamasta ennalta päättämäänsä tulosta, he olisivat voineet vaikka kysyä suoraan yrittäjiltä ja oppia, että mihinkään kulttuuriin kuuluminen ei tuota yhtäkään innovaatiota, vaan osaaminen.

Itsekin ihmisiä palkkaavana kyllä, suuresti eroavasta kulttuuritaustasta tulevalla pitää olla jotain aivan erityistä tarjottavaa (cv:ssä ja/tai palkkatoiveessa), että otan väistämättömään interkulturaaliseen kitkaan liittyvän riskin itseni ja muiden osakkeenomistajien rahoilla.

Mutta Kai, vastaa nyt sitten, kuinka monta euroa sinä tarvitset minulta sorretulle toiseudelle? Kuinka monta euroa se on?

Minä en puolestani halua sinulta yhtään mitään. Tai haluan itse asiassa, mutta kyseinen asia ei kuulu sinulle, koska ette ole tehneet mitään kyseistä asiaa ansaitaksenne, joten siten en varsinaisesti katso edes ottavani sitä sinulta:

EU-himmelin sortuessa ko. instituutioiden nykyisen virkamiesten ym. vero- ja luontaiseturälssin on maksattava takaisin siten saamansa taloudellinen, jäsenmaiden kansalaisten kustantama hyöty täysimääräisenä korkoa korolle. Koska olen mukava mies, tulen esittämään punitiivisena lisäkorvauksena vain 100% kyseisten etuisuuksien arvosta.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Anssi Kela

Quote from: Noottikriisi on 03.03.2012, 07:04:54
Ihmisten syrjiminen, eristäminen ja ajaminen nurkkaan synnyttää vihaa, jossa ääriainekset pääsevät kukkimaan.

Juuri näin kohdellaan Euroopassa maahanmuuttokriittisiä. En tiedä kuinka hyvin tätä sinun puolellasi "oikeaa mielipidettä" ymmärretään. Oliko esimerkiksi sinun mielessäsi tuota kirjoittaessa vain maahanmuuttajat vai ymmärrätkö että tuo koskee yhtä hyvin myös kantaväestöä?

Ymmärrän kyllä. En tarkoittanut tuolla lainaamallasi lauseella vain maahanmuuttajia.

Quote from: Haima on 03.03.2012, 08:39:16
Kyllä olis paikallaan oikeasti miettiä jytkyn ja vastiksen synteesiä: massassa on voimaa. Keskinäinen riitely ei vie mihinkään, paitsi tietenkin vanhaan Hajoita ja hallitse -politiikkaan. Siitähän vanhat puolueet ovat toki mielissään. Että jatkakaa vain samalla tavalla.

Kiitos tästä kommentista, Haima! Olemme samaa mieltä.

...mihinkään yhteistyöhön tai yhteishankkeisiin ei ole mitään mahdollisuutta ilman kolmea asiaa:

1) Tunnustus - vilpitön, laaja, rehellinen ja avoin.
2) Anteeksipyyntö - vilpitön, laaja, rehelinen ja kunnioittava.
3) Lausuntojen/paskapuheen peruminen - täysmittaisena.

Voin puhua vain omasta puolestani, osallistun tähän keskusteluun yksityishenkilönä.

Tulemalla tänne ja tarjoamalla hommalaisille yhteistyön kättä yritän toteuttaa kohtaa 1). Mielestäni Hommaforum on merkittävä yhteiskunnallinen vaikuttaja. En pidä siitä, että hommalaiset helposti automaattisesti demonisoidaan "omassa" viitekehyksessäni. Ihmisiähän tässä vain kaikki ollaan.

Kohtiin 2) ja 3) en näe henkilökohtaisella tasolla tarvetta. En mielestäni ole tehnyt tai puhunut mitään, mitä joutuisin teiltä pyytämään anteeksi. En myöskään muista puhuneeni teistä paskaa. Yritän esim. muistella, että olenko Facebookissa kirjoittanut koskaan Homma-vastaista päivitystä tai linkittänyt muiden kirjoituksia. En muista tehneeni tällaista. (Yhden Halla-ahoon liittyvän linkityksen kerran tein: törmäsin jossain hänen vanhoihin speed metal -demoihinsa. Ne olivat sen verran humoristisia, että pistin jakoon.)

Toisia on arvosteltu ja demonisoitu jo riittävän pitkään erilaisten keskustelupalstojen ylitse, puolin ja toisin. Eikö olisi aika kohdata toisemme ja alkaa toimia yhdessä oman lähiympäristömme kohentamiseksi?

Ei.

Se aika tulee sitten ja vasta sitten kun kukkahattupuoli ottaa vastuun omista sanoistaan, teoistaan ja syytöksistään. Siihen asti kukkikset saavat kohentaa omaa ympäristöään - kunhan tekevät sen omalla kustannuksellaan - ja nuivat saavat kohentaa omaa ympäristöään. Asuinalueiden eriytyminen, koulujen eriytyminen, kulttuurillinen eriytyminen, tieteidenvälisen ja poikkitieteellisen toiminnan vaikeutuminen, taiteellisen kentän eriytyminen  yms. ovat näkyvä osa tästä "ok, hoitakoot molemmat oman tonttinsa" -tilannetta.

Nuivalle kentälle tämä tilanne on parannus aikaisempaan, joten ei kannata odottaa että kädenojennukset ja yhteistyö alkavat täältä.

Tulin tästä vastauksesta tosi surulliseksi. Minusta tuntuu pahalta ajatella, että jonkun mielestä eri ryhmien välillä olevien kuilujen ja kitkan syveneminen on positiivinen asia. Itse näen asian toisin. Minä en näe tässä taistelutilannetta, jossa toisen puolen pitää voittaa ja hävittää toinen. Vaikka uskonkin omiin mielipiteisiini, niin en kuitenkaan usko siihen, että kaikkien muiden pitäisi ajatella minun tavallani. Minulle esim. vegetarismi toimii tosi hyvin. En kuitenkaan lähde siitä, että kaikkien muidenkin pitäisi olla kasvissyöjiä. Itse asiassa lähipiirissäni juuri kukaan ei ole, ja seon minulle ihan ok. Samoin en halua kenenkään muun tulevan sanomaan minulle, että pitäisi syödä lihaa.

Voin tulla mainiosti toimeen ihmisen kanssa, joka ajattelee monista asioista aivan eri tavalla kuin minä. On sääli jos jonkun mielipiteet ovat sellaisia, että hän rakentaa niistä itse vankilan ympärilleen. (En viitannut tuolla sinuun, Ulkopuolinen. Se oli vain ajatus yleisellä tasolla.)

Ihmeidentekijöiden kanssa on tarkoitus alkaa tehdä yhteiskuntaa aidosti parantavia projekteja. Näitä hankkeita on vasta alettu hakea, mutta kerron nopeasti yhden esimerkin: eräs joogaopettaja otti minuun yhteyttä, hänen unelmanaan on päästä tekemään vapaaehtoistyötä vankiloihin. Hän pyytää Ihmeidentekijöiden apua päästäkseen opettamaan vangeille mielenhallintaa ja itsehillintää. Tuo on mielestäni valtavan hieno hanke. Eikö olisi hyvä jos väkivaltarikostuomion istunut vanki osaisi vapautuessaan edes laskea kymmeneen ja miettiä kannattaako alkaa toteuttaa impulssejaan?

Tuon tyyppisiä projekteja näkisin mielelläni Ihmeidentekijöiden toteuttavan. Itse olisin valmis tekemään sellaisia rinta rinnan sinunkin kanssasi, vaikka olisimmekin monista asioista eri mieltä. Yhteinen hyvä ajaa tässä tapauksessa yksilön henkilökohtaisen mielipiteen edelle.

Quote from: gloaming on 03.03.2012, 12:03:05
Te haluatte minulta (meiltä) jotain, eli rahaa, siihen verrattavia resursseja ja valtaa, mutta teillä ei ole tarjota vastineeksi mitään, millä on minulle mitään arvoa, päinvastoin, te tarjoatte elintason ja asumis- ym. viihtyvyyden heikentymistä. Ymmärtänet, että tämä asetelma on kannaltani aika suuri dilemma. Se on deal breaker.

Minä en koe, että minulla on kollektiivisen syyllisyyden tai muunkaan perusteella mitään velvollisuuksia kehitysmaiden ihmisten sosioekonomisen aseman parantamiseksi, oli tämän toiminnan muoto sitten sosiaalinen maahanmuutto (= turvapaikkamaahanmuutto ja tähän liittyvä perheenyhdistäminen) tai suorat, vastikkeettomat tuet.

En ole nyt varma puhutko Ihmeidentekijät-asiasta, vai yleisellä tasolla? Vastaan kuitenkin Ihmeidentekijöiden vinkkelistä.

Ihmeidentekijät kaipaa riuskoja tekijöitä monenlaisiin hankkeisiin. Osa kaipaa rahallista tukea, joita on tarkoitus kerätä lahjoituksina. Osa puolestaan tulee kaipamaan talkootyövoimaa. Eniten kuitenkin kaipaamme tällä hetkellä tietoa konkreettisista hankkeista, jotka voisimme ottaa "tuotantoon". Niitä ottaisimme mieluusti vastaan myös Hommaforumin käyttäjiltä. Haemme projekteja, jotka rakentavat Suomea positiivisella tavalla ja yhdistävät ihmisiä. Voimme tukea hankkeita keräämällä niille rahaa tai auttamalla löytämään talkootyöläisiä. Tarkoituksena on rakentaa verkosto innokkaista ihmisistä, jotka ovat valmiina tekemään vapaaehtoistyötä hyvien asioiden eteen.

Esimerkki tällaisesta hankkeesta tuossa hiukan ylempänä, vastauksessani Ulkopuoliselle. Tarkoituksena on siis tehdä työtä Suomen rajojen sisäpuolella, kehitysmaita auttavat jo monet muut järjestöt. Tämä ei ole politiikkaa, keskitymme asioiden tekemiseen. Tarkoituksenamme on olla think-tankin asemesta do-tank.

Jos koet, ettei tällaisella toiminnalla ole sinulle mitään annettavaa, niin silloin se ei varmaankaan ole sinua varten.

Quote from: sivullinen. on 03.03.2012, 13:59:38
Hegelin malli teesin ja antiteesin kautta synteesiin kulkemiseen vaatii juuri anteeksiantoa, jotta synteesi olisi ylipäätään mahdollista. Vain sitä kautta voi syntyä uutta hyvää ja toimivaa yhteiskuntaa. Koston himo ei tee hyvää mutta on valitettavan inhimillistä. On vaikea sanoa siis mitä tapahtuisi oikeasti. Keskusteluissa koston mahdollisuutta ei saa tuoda esiin koska sananvapauden uudet rajoitukset sen kieltävät. Sisässään jokaisen kuitenkin pitäisi asiaa harkita ja tehdä valinta.

Hyvä kommentti Sivulliselta, pidin tästä.

Quote from: Ulkopuolinen on 03.03.2012, 14:28:27
Kokonainen anteeksipyyntö sisältää kolme osaa:

1) Tunnustus. Myönnetään että on toimittu väärin. Ei vesitetä tunnustusta selittelyillä, puolusteluilla tms. Avoin, rehti tunnustus ja siinä kaikki. Ehdollinen tai selittelevä tunnustus ei ole ollenkaan tunnustus. ("Anteeksi että mä pahoitin sun mieles, mutta kyllä sunkin on tunnustettava, että...")

Ok, huomaan nyt, että taisin ymmärtää väärin aiemmin mainitsemasi kohta 1):n. Pitäydyn kuitenkin jo kirjoittamassani, vaikka luulinkin sinun tarkoittavan tunnustuksella eri asiaa.

Marius

Aluksi olin optimistinen, kunnes tarjottiin "yhteistyön kättä". Voi viiva sentään...
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

ajuha

"Tuo on mielestäni valtavan hieno hanke. Eikö olisi hyvä jos väkivaltarikostuomion istunut vanki osaisi vapautuessaan edes laskea kymmeneen".

Kasiin osaan, jelppaa, ysiin.. mutta, kuten ylläoleva leikkaus luotaa, on helppoa ottaa joku spesifioitu kappale, jonkin ihmisen lausumasta, ja tehdä juttu, mentaliteetilla; Vapautuvat vangit eivät osaa laskea edes kymmeneen".

Jos, pidemmälle haluaa pään kallistaa, sanailussa, niin suosittelen; Rähmistä, Kullervoa, Oulaa, Veli Karimiestä, Keravan Einoa, sekä kahta Homman iki-kivoittelijaa, J H-ata, ja miniluvia, jyskälästä.

Tykkimies Pönni

Quote from: Anssi Kela on 04.03.2012, 01:00:21
Quote from: Noottikriisi on 03.03.2012, 07:04:54

Ymmärrän kyllä. En tarkoittanut tuolla lainaamallasi lauseella vain maahanmuuttajia.

Quote from: Haima on 03.03.2012, 08:39:16
Kyllä olis paikallaan oikeasti miettiä jytkyn ja vastiksen synteesiä: massassa on voimaa. Keskinäinen riitely ei vie mihinkään, paitsi tietenkin vanhaan Hajoita ja hallitse -politiikkaan. Siitähän vanhat puolueet ovat toki mielissään. Että jatkakaa vain samalla tavalla.

Kiitos tästä kommentista, Haima! Olemme samaa mieltä.

...mihinkään yhteistyöhön tai yhteishankkeisiin ei ole mitään mahdollisuutta ilman kolmea asiaa:

1) Tunnustus - vilpitön, laaja, rehellinen ja avoin.
2) Anteeksipyyntö - vilpitön, laaja, rehelinen ja kunnioittava.
3) Lausuntojen/paskapuheen peruminen - täysmittaisena.

Voin puhua vain omasta puolestani, osallistun tähän keskusteluun yksityishenkilönä.

Tulemalla tänne ja tarjoamalla hommalaisille yhteistyön kättä yritän toteuttaa kohtaa 1). Mielestäni Hommaforum on merkittävä yhteiskunnallinen vaikuttaja. En pidä siitä, että hommalaiset helposti automaattisesti demonisoidaan "omassa" viitekehyksessäni. Ihmisiähän tässä vain kaikki ollaan.

Kohtiin 2) ja 3) en näe henkilökohtaisella tasolla tarvetta. En mielestäni ole tehnyt tai puhunut mitään, mitä joutuisin teiltä pyytämään anteeksi. En myöskään muista puhuneeni teistä paskaa. Yritän esim. muistella, että olenko Facebookissa kirjoittanut koskaan Homma-vastaista päivitystä tai linkittänyt muiden kirjoituksia. En muista tehneeni tällaista. (Yhden Halla-ahoon liittyvän linkityksen kerran tein: törmäsin jossain hänen vanhoihin speed metal -demoihinsa. Ne olivat sen verran humoristisia, että pistin jakoon.)

Toisia on arvosteltu ja demonisoitu jo riittävän pitkään erilaisten keskustelupalstojen ylitse, puolin ja toisin. Eikö olisi aika kohdata toisemme ja alkaa toimia yhdessä oman lähiympäristömme kohentamiseksi?

Ei.

Se aika tulee sitten ja vasta sitten kun kukkahattupuoli ottaa vastuun omista sanoistaan, teoistaan ja syytöksistään. Siihen asti kukkikset saavat kohentaa omaa ympäristöään - kunhan tekevät sen omalla kustannuksellaan - ja nuivat saavat kohentaa omaa ympäristöään. Asuinalueiden eriytyminen, koulujen eriytyminen, kulttuurillinen eriytyminen, tieteidenvälisen ja poikkitieteellisen toiminnan vaikeutuminen, taiteellisen kentän eriytyminen  yms. ovat näkyvä osa tästä "ok, hoitakoot molemmat oman tonttinsa" -tilannetta.

Nuivalle kentälle tämä tilanne on parannus aikaisempaan, joten ei kannata odottaa että kädenojennukset ja yhteistyö alkavat täältä.

Tulin tästä vastauksesta tosi surulliseksi. Minusta tuntuu pahalta ajatella, että jonkun mielestä eri ryhmien välillä olevien kuilujen ja kitkan syveneminen on positiivinen asia. Itse näen asian toisin. Minä en näe tässä taistelutilannetta, jossa toisen puolen pitää voittaa ja hävittää toinen. Vaikka uskonkin omiin mielipiteisiini, niin en kuitenkaan usko siihen, että kaikkien muiden pitäisi ajatella minun tavallani. Minulle esim. vegetarismi toimii tosi hyvin. En kuitenkaan lähde siitä, että kaikkien muidenkin pitäisi olla kasvissyöjiä. Itse asiassa lähipiirissäni juuri kukaan ei ole, ja seon minulle ihan ok. Samoin en halua kenenkään muun tulevan sanomaan minulle, että pitäisi syödä lihaa.

Voin tulla mainiosti toimeen ihmisen kanssa, joka ajattelee monista asioista aivan eri tavalla kuin minä. On sääli jos jonkun mielipiteet ovat sellaisia, että hän rakentaa niistä itse vankilan ympärilleen. (En viitannut tuolla sinuun, Ulkopuolinen. Se oli vain ajatus yleisellä tasolla.)

Ihmeidentekijöiden kanssa on tarkoitus alkaa tehdä yhteiskuntaa aidosti parantavia projekteja. Näitä hankkeita on vasta alettu hakea, mutta kerron nopeasti yhden esimerkin: eräs joogaopettaja otti minuun yhteyttä, hänen unelmanaan on päästä tekemään vapaaehtoistyötä vankiloihin. Hän pyytää Ihmeidentekijöiden apua päästäkseen opettamaan vangeille mielenhallintaa ja itsehillintää. Tuo on mielestäni valtavan hieno hanke. Eikö olisi hyvä jos väkivaltarikostuomion istunut vanki osaisi vapautuessaan edes laskea kymmeneen ja miettiä kannattaako alkaa toteuttaa impulssejaan?

Tuon tyyppisiä projekteja näkisin mielelläni Ihmeidentekijöiden toteuttavan. Itse olisin valmis tekemään sellaisia rinta rinnan sinunkin kanssasi, vaikka olisimmekin monista asioista eri mieltä. Yhteinen hyvä ajaa tässä tapauksessa yksilön henkilökohtaisen mielipiteen edelle.

Quote from: gloaming on 03.03.2012, 12:03:05

Minä en koe, että minulla on kollektiivisen syyllisyyden tai muunkaan perusteella mitään velvollisuuksia kehitysmaiden ihmisten sosioekonomisen aseman parantamiseksi, oli tämän toiminnan muoto sitten sosiaalinen maahanmuutto (= turvapaikkamaahanmuutto ja tähän liittyvä perheenyhdistäminen) tai suorat, vastikkeettomat tuet.

En ole nyt varma puhutko Ihmeidentekijät-asiasta, vai yleisellä tasolla? Vastaan kuitenkin Ihmeidentekijöiden vinkkelistä.

Ihmeidentekijät kaipaa riuskoja tekijöitä monenlaisiin hankkeisiin. Osa kaipaa rahallista tukea, joita on tarkoitus kerätä lahjoituksina. Osa puolestaan tulee kaipamaan talkootyövoimaa. Eniten kuitenkin kaipaamme tällä hetkellä tietoa konkreettisista hankkeista, jotka voisimme ottaa "tuotantoon". Niitä ottaisimme mieluusti vastaan myös Hommaforumin käyttäjiltä. Haemme projekteja, jotka rakentavat Suomea positiivisella tavalla ja yhdistävät ihmisiä. Voimme tukea hankkeita keräämällä niille rahaa tai auttamalla löytämään talkootyöläisiä. Tarkoituksena on rakentaa verkosto innokkaista ihmisistä, jotka ovat valmiina tekemään vapaaehtoistyötä hyvien asioiden eteen.

Esimerkki tällaisesta hankkeesta tuossa hiukan ylempänä, vastauksessani Ulkopuoliselle. Tarkoituksena on siis tehdä työtä Suomen rajojen sisäpuolella, kehitysmaita auttavat jo monet muut järjestöt. Tämä ei ole politiikkaa, keskitymme asioiden tekemiseen. Tarkoituksenamme on olla think-tankin asemesta do-tank.

Jos koet, ettei tällaisella toiminnalla ole sinulle mitään annettavaa, niin silloin se ei varmaankaan ole sinua varten.

Quote from: sivullinen. on 03.03.2012, 13:59:38

Hyvä kommentti Sivulliselta, pidin tästä.

Quote from: Ulkopuolinen on 03.03.2012, 14:28:27
Kokonainen anteeksipyyntö sisältää kolme osaa:

1) Tunnustus. Myönnetään että on toimittu väärin. Ei vesitetä tunnustusta selittelyillä, puolusteluilla tms. Avoin, rehti tunnustus ja siinä kaikki. Ehdollinen tai selittelevä tunnustus ei ole ollenkaan tunnustus. ("Anteeksi että mä pahoitin sun mieles, mutta kyllä sunkin on tunnustettava, että...")

Ok, huomaan nyt, että taisin ymmärtää väärin aiemmin mainitsemasi kohta 1):n. Pitäydyn kuitenkin jo kirjoittamassani, vaikka luulinkin sinun tarkoittavan tunnustuksella eri asiaa.

En ole perehtynyt yhtään tarkemmin tähän "ihmeidentekijät" hyväntekemisprojektiin mutta hyväntekeminen on aina oikein. Esim. tuo joogamiehen  idea. Toivotankin teille onnistununeita projekteja tulevaisuudessa!

Näissä maahanmuuttohommissa kuitenkin olisi tehokkainta ensialkuun olla tekemättä pahaa. Kun kaikki pahantekeminen on saatu kitkettyä, voisimme yhdessä tuumin alkaa keskittymään oikein urakalla siihen hyväntekemiseen. Esimerkki: Kansakunta käy poliittisien päättäjiensä ohjaamana sotaa. Anssi Kela kumppaneineen haluaa tehdä hyvää ja opettaa tässä kyseisessä sodassa vammautuneille elämässäselviytymisen taitoja yms. muuta hyvää. Hieno juttu sinänsä mutta minä keskittyisin voimakkaimmin lopettamaan sen sodan missä näitä vammautuneita tulee.

Ihminen saa parhaiten kicksinsä siitä että hallitsee omaa elämäänsä, mikä käytännössä tarkoittaa sitä että hän omilla toimillaan ansaitsee elintason(oli se sitten millainen vain) ja elättää sillä itsensä tai perheensä. Hommaa itse asuntonsa, ruokansa, ystävänsä ja niin edespäin. Homma toimii yhtälailla köyhissä oloissa kuin varakkaammissakin. Parhaiten nämä kicksit saadaan eliminoitua ottamalla ihmiseltä pois vastuu omasta elämästään. TÄMÄ ON SE KOHTA JOTA SINÄ Anssi ja muut hengenheimolaisesi ette ymmärrä millään. Päinvastoin te luulette kolmannen maailman tyyppien olevan ihmisiä jotka eivät pysty huolehtimaan itsestään(pahinta rasismia) ja sen myötä riistätte näiltä ihmisiltä vastuun heidän elämästään.

Mexicossa erästä talvea viettäessäni, talon pihaa teki kaksi peoni-kirvesmiestä. Heidän liksansa oli kuudelta päivältä sama kuin minun tuntilaskutukseni siihen aikaan. Ne jätkät ei huolineet minulta alkuun edes punaista marlboroa tarjottuna vaikka polttivat molemmat. Kieltätyivät kohteliaasti. En tarjonnut savukkeita rikkaampana vaan koska on ollut aina tapana. Silti heillä nousi pienestäkin "almusta" niinsanotusti karvat pystyyn. He olivat mieleltään terveitä, onnellisia ja tyytyväisiä pieneen palkkaansa. Jos ne kaverit perheineen siirrettäisiin itä-Helsinkiin sossujen syleilyyn, heidän elämästään tulisi helvettiä. Minä en tahdo sitä kohtaloa kenellekään.

Herättikö uusia ajatuksia? 

Bored.

Quote from: samuliloov on 04.03.2012, 01:57:13
Ihminen saa parhaiten kicksinsä siitä että hallitsee omaa elämäänsä, mikä käytännössä tarkoittaa sitä että hän omilla toimillaan ansaitsee elintason(oli se sitten millainen vain) ja elättää sillä itsensä tai perheensä. Hommaa itse asuntonsa, ruokansa, ystävänsä ja niin edespäin. Homma toimii yhtälailla köyhissä oloissa kuin varakkaammissakin. Parhaiten nämä kicksit saadaan eliminoitua ottamalla ihmiseltä pois vastuu omasta elämästään. TÄMÄ ON SE KOHTA JOTA SINÄ Anssi ja muut hengenheimolaisesi ette ymmärrä millään. Päinvastoin te luulette kolmannen maailman tyyppien olevan ihmisiä jotka eivät pysty huolehtimaan itsestään(pahinta rasismia) ja sen myötä riistätte näiltä ihmisiltä vastuun heidän elämästään.
Tästä en voisi olla enempää samaa mieltä, erinomaisesti kirjoitettu. Kiitos mainiosta kiteytyksestä. Tuota olen itsekin yrittänyt monta kertaa tietyille ihmisille selittää, mutta en ole osannut muotoilla sitä noin sujuvasti. Erittäin tärkeä pointti.

Erikjaak

Annan Anssille peukun ylöspäin, kun uskaltaa tulla omalla nimellään tänne barbaarien sekaan jakamaan ja perustelemaan omia mielipiteitään. :)

Jouko

Quote from: Erikjaak on 04.03.2012, 05:23:20
Annan Anssille peukun ylöspäin, kun uskaltaa tulla omalla nimellään tänne barbaarien sekaan jakamaan ja perustelemaan omia mielipiteitään. :)

Saanee kantaa marttyyrin viittaa sen idolin viitan lisäksi. Mutta luulen että saa kulkea kadulla ihan rauhassa paitsi jos nimikirjoitusta hommalainen vaatii. ;)
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

gloaming

Quote from: Anssi Kela on 04.03.2012, 01:00:21En ole nyt varma puhutko Ihmeidentekijät-asiasta, vai yleisellä tasolla? Vastaan kuitenkin Ihmeidentekijöiden vinkkelistä.

Ottaen huomioon, että kirjoitin mm. lainsäädännöstä, tietty yleisellä tasolla. En tunne yhdistysprojektiasi juuri mainintaa syvemmältä.

QuoteIhmeidentekijät kaipaa riuskoja tekijöitä monenlaisiin hankkeisiin. Osa kaipaa rahallista tukea, joita on tarkoitus kerätä lahjoituksina. Osa puolestaan tulee kaipamaan talkootyövoimaa. Eniten kuitenkin kaipaamme tällä hetkellä tietoa konkreettisista hankkeista, jotka voisimme ottaa "tuotantoon". Niitä ottaisimme mieluusti vastaan myös Hommaforumin käyttäjiltä. Haemme projekteja, jotka rakentavat Suomea positiivisella tavalla ja yhdistävät ihmisiä. Voimme tukea hankkeita keräämällä niille rahaa tai auttamalla löytämään talkootyöläisiä. Tarkoituksena on rakentaa verkosto innokkaista ihmisistä, jotka ovat valmiina tekemään vapaaehtoistyötä hyvien asioiden eteen.

Kiitos, mutta liki kaikki aikani menee nykyisellään verojen maksamiseen. Sinänsä tietty en (tulevassa) toiminnassanne mitään moitittavaa näe varsinkin, jos varainhankinta kohdistuu pääasiassa muihin kuin julkisyhteisöihin. Mutta vinkkinä, rekrytoi eräs Juha Mäki-Ketelä, jos et ole jo niin tehnyt. Kuulostaa kuin hänelle tehdyltä konseptilta.

akez

Paljon hyviä kiteytyksiä ja ajatuksia on jo tuotu esiin tässä ketjussa. Kuitenkin muistutukseksi siitä, mitä tilanne oli vielä hetki sitten ... tässä "ihmeidentekijät", jotka mahdollistivat ns. jytkyn.

QuoteKatainen, Kiviniemi ja Urpilainen tarkkailevat Soinia

(http://www.ita-savo.fi/Uutiset/10939669.jpg)
Puoluepomot Katainen, Kiviniemi ja Urpilainen tarkkailevat Soinin perussusuomalaisia maahanmuuttoasioissa.

Itä-Savo 30.01.2011 juttu

Keskustan puheenjohtaja Mari Kiviniemi määrittelee rasismille nollatoleranssin. Lähtökohtaisesti nollatoleranssissa ei ilmiön olemassaoloa suvaita lainkaan.

– Meidän ei pidä antaa rasismille pikkusormea. Se vie, jos sitä suvaitaan. Perussuomalaisten puheita ja esityksiä pitää tarkkailla vaalien. Maahanmuuttovastaisuuden ja rasismin osalta perussuomalaisten virallisissa kannoissa ei ole vihapuhetta, mutta puolueen muutamien edustajien puheissa on esiintynyt rasismia, Kiviniemi toistaa.

Onko perussuomalaiset hallituskelpoisia?

SDP:n puheenjohtaja Jutta Urpilaisen mielestä luontevinta on arvioida puolueiden konkreettisia linjauksia maahanmuuttopolitiikassa.

– Esimerkiksi penseä suhde hädänalaisten pakolaisten auttamiseen ei ole sosialidemokraattien linja. Kansa päättää, mitkä puolueet saavat kansalta valtakirjan hallitukseen ja sen jälkeen hallitusohjelma ratkaisee, Urpilainen sanoo.

Näitä vastaavia juttuja esiintyi tuolloin mediassa jatkuvasti ja kampanjaluonteisesti. Leimaamista, demonisointia, vihapuhetta ... kohdistuen erääseen Suomen kansanosaan - enemmistöön. Enemmistö suomalaisista yli puoluerajojen nimittäin suhtautuu tutkimusten mukaan kriittisesti maahanmuuttoon. Mitä "rakentavaa dialogia" voi syntyä siitä, että enemmistön näkemyksistä ja huolenaiheista ei voi/saa/haluta puhua ja lakeja kiristettiin, jotta voidaan nostaa epämääräisin perustein poliittisia oikeusjuttuja ja jakaa niissä vastapuolelle tuomioita heidän vääristä mielipiteistään.

EDIT typo
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Kullervo Kalervonpoika

Noin yleisellä tasolla näyttää siltä, että Haaviston perässä vaaleissa hiihtänyt näennäisintelligentsia ja kylddyyrikerma ei ymmärtänyt yhtä perustotuutta;

Kukaan ei osta vapaaehtoisesti (poliittinen pakko ja köyhyys eivät edusta vapaaehtoisuutta) sellaista tuotetta, joka loukkaa ostajaa tai ostajan maailmankuvaa.

Taiteilijakin edustaa omaa brändiään ja myy omaa tuotettaan. Jos tuo tuote edes ärsyttää (tai tekee olon jotenkin epämukavaksi),  kuluttaja, jolla on mahdollisuus tehdä itsenäisiä päätöksiä, jättää kyseisen tuotteen hankkimatta.

Politiikka ja uskonto eivät kuulu kaupankäyntiin.

---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

AuggieWren

Quote from: Ulkopuolinen on 05.03.2012, 19:54:56
Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 04.03.2012, 16:15:46
Kukaan ei osta vapaaehtoisesti (poliittinen pakko ja köyhyys eivät edusta vapaaehtoisuutta) sellaista tuotetta, joka loukkaa ostajaa tai ostajan maailmankuvaa.

Tuota samaa perustottutta nyt eivät ole ymmärtäneet Katainen, Kiviniemi, jurpilainen, Thors, Holmlund, Sinnetänne, Vapaavuori, Anna Kontula....

Hah-hah-hah. Ei kenenkään tarvitse ostaa mitään maailmankuvaa (tai ideologiaa) aikana, jolloin tarjolla on vain pieniä lupauksia, joita ei niitäkään lunasteta. Meiningissä, jossa jykää, juttenduudelia ja hallisteroidia äänestetään siksi, koska ne ovat niin komeita/söpöjä/kivoja, ei millään ole mitään väliä. Kaikkein vähiten maailmankuvalla tai politiikalla.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Marius

Onko pakko ostaa, vaikkei ole rahaa?

Enovainaallani oli 500 000 markkaa pankkitileillään, ei millään halunnut ostaa mitään.
Faijani vei hänelle uuden radion ja TV:n. Molemmat olivat häipyneet kun seuraavan kerran käytiin.

Silti metsämies maksoi aina ruhtinaallisen palkan kylänmiehille, kun tarvitsi apua.

Mutta paikkasi vanhoja nokialaisia-saappaitaan fillarin kuminpaikkaussarjoilla, eikä ostanut uusia saappaita, koska oli sitä mieltä, että perikunnalle ei uusia kumiteräsaappaita osteta.

Eikä ostanut. Eikä huolinut. Muttei ostanut naulojakaan. Onneksi torppa ja savusauna ovat jykevää hirttä..
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Marius on 05.03.2012, 20:22:52
Onko pakko ostaa, vaikkei ole rahaa?

Ei. Eikä pidä.

Ehkä keskustelemme eri asiasta?
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com