News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Nuuskan myynti sekä tuotanto suomessa

Started by MikkoAndersson, 26.02.2012, 18:21:50

Previous topic - Next topic

MikkoAndersson

Olen aivan uusi käyttäjä forumilla ja haluan ensimäiseksi pyytä anteksi sana sekä taivutus virheistäni. Olen syntynytt ja asunutt ruotsissa 25 vuotta ennen kuin "palasan" isänmaahan, eli olen olut niin sanottu ruotsinsuomalainen...mutta nykyään pelkästään sumen suomalainen. Minull on se ongelma että käytän nuuska ja niin kuin varmaan kaikki tiedämme niin brysselissä päättetiin ettei nuuska saa myydä mualla kuin ruotsissa. Miksi eteläneuropalaiset yli päätänsä tarvii pitää päättä miten pohjoismaissa käytetään tupakia (olkoon sitten savukkeina tai nuuskana)?! Eihän suomalaiset koskan ole yritänytt kieltää ranskalaisia syömästä epäterveelistä valkoista leipää!
Suomessa on tehty nuuska ja minun mielestäni kielto on ihan päin persestä. Nuuska voi verotta (ja aika kovasti jos katsoo ruotsin tupakkipverotusta) vaikka en itse halua korkeita nuuska veroja-
Ruotsissa poltetaan vähemän tupakkia kuin taas nuuskankäyttö on yleisempää. Nuuska on "tervelisempaa" kuin savukeiden poltto mutta EU kieltää suomessa sekä tuotanton että myymisen.
Lopputulos on siis, Suomi pois EUsta. Toivon että olen tervetullut tänne hommaforumiin! Kitos// Mikko

Reich

Nuuska on tupakkaa terveellisempää, mutta jos nikotiinia on pakko käyttää, niin nikotiinipurkat ja -laastarit on ylivoimaisesti terveellisin vaihtoehto.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

Mursu

Quote from: Reich on 26.02.2012, 18:41:04
Nuuska on tupakkaa terveellisempää, mutta jos nikotiinia on pakko käyttää, niin nikotiinipurkat ja -laastarit on ylivoimaisesti terveellisin vaihtoehto.

Sinähän puhut kuin Astrid Thors

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Thors+toi+yst%C3%A4ville+ja+tuttaville+Ruotsista+10+purkkia+nuuskaa/1135241795370

jmm

Quote from: Reich on 26.02.2012, 18:41:04

Käytin nuuskaa 10 vuotta 16 tuntia päivässä. Eli biitti oli huulessa aina kun en nukkunut tai syönyt. En saanut mitään terveyshaittoja, hammaslääri ei edes huomannut että käytin nuuskaa.

Lopetin nuuskan käytön viime kesänä kun varastoni loppui enkä saanut heti mistään lisää. Ikinä en ostanut nuuskaa Suomesta vaan toin/tuotin laivalta. Viikon verran teki nuuskaa mieli mutta vieroittaudun täysin parissa kuukaudessa.

EU:n nuuskakielto on mielestäni rikos kansanterveyttä vastaan ja monikansallisten tupakkayhtiöittein lobbauksen tulos.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

Toba

Kaikille nikotiinin himoisille voisin suositella sähkötupakkaa, paljon terveellisempää kuin nuuska tai normi tupakat. Se on lisäksi huomattavasti halvempaa kun se 5 euron topan ostaminen kerran päivää.  Sähkötupakan avulla onnistuu myös lopettaminen helposti kun siirtyy koko ajan miedompaan nesteeseen ja lopulta täysin nikotiinittomaan. Esim. Englannista saa halvalla tilattua. Täytyy vaan toivoa ettei kukkikset päätä kieltää tätä terveellisempää vaihtoehtoa, niinkuin Norjassa.

MikkoAndersson

Mutta nytt on nuuskasta kysymyys eikä sähkötupakista. Jos Suomessa saisi jällen tuottaa sekä myydä nuskaa niin tupakoitsijat vähenisivät ja myös verorahaa löytys.

Emo

Tervetuloa forumille, Mikko!

Nuuskamällit ovat rumia katukiveyksessä!  >:(

Tuttava käyttää nuuskaa, ja hän tekee nuuskanostomatkoja Haaparantaan  ;D
Muutamia satoja kilometrejä hänellä tulee matkaa edestakaisin, mutta nuuskaa on ilmeisesti saatava!

JaniAlander

Minäpä valmistan itse nuuskaa omaan käyttöön. Helppoa ja halpaa. Ja toimii.