News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Tuomas Muraja ja Turun Sanomat

Started by Suvaitsevainen Vihreä, 24.02.2012, 14:39:50

Previous topic - Next topic

Perttu Ahonen

Toimittaja ei ole mitään ilman Homma-solvausketjua. 

Mielestäni tuo kertoo "toimittajista" jotakin hyvin oleellista. 

1. Heikko kritiikin sietokyky

2. Korostunut käsitys omasta erinomaisuudesta - itsensä jalustalle nostamisen halu

3. Poliittisesti korrektien ja opportunististen toimittajien kollektiivinen mustavalkoinen maailmankuva me hyvät vs. ne pahat = objektiivisuuden puute. 

4. Saavutuksena pidetään sitä, että pääsee "niiden" arvostelun kohteeksi.  Omaan erehtymättömyyteen ei kuulu kysyä, että miksi joutuu arvostelun kohteeksi ja miksi omat argumentit eivät kestä kritiikkiä.  Jos toimittajat katsovat olevansa niin "hyviä" niin tervetuloa tänne testaamaan omien näkemysten kestävyyttä. 

QuoteJournalistit ovat sijalla kuusi psykologi Kevin Duttonin listalla, joka käsittelee psykopaatteja eri ammateissa.

Eniten psykopaatteja:

1. Toimitusjohtajat
2. Lakimiehet
3. Media(Televisio/radio)
4. Myyntihenkilöt
5. Kirurgit
6. Journalistit
7. Poliisit
8. Papisto
9. Kokit
10. Valtion virkamiehet

Pitäisikö mediaväen olla huolissaan?  Jännä myös tuo lakimiesten ja valtion virkamiesten korkea edustus.

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288531411920.html

l'uomo normale

Onko Tuomas Muraja saanut joltain taholta oikein kuukausipalkattua työtä sitten viimeisen maininnan täällä Hommalla? Itse en viitsi koettaa googletella, mutta en olekaan toimittaja.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

dothefake

Voin maksusta toimittaa "Hommalla solvattu"-diplomeja. Omakohtainen solvaus ja allekirjoitus sisältyy hintaan.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

nollatoleranssi

Ei tuota voi pitää minkäänlaisena meriittinä. Ei tälläkään foorumilla toimittajia lyödä sen takia, että he kertovat asioista totuudenmukaisesti ja hyvin asioita perusteltaen. Silloin keskitytään itse asioihin.

Jos toimittajaa aletaan solvata, niin yleensä tuo johtuu siitä, että toimittaja jättää tietoisesti faktat sivuun ja kertoo "omia näkemyksiään asioista" jättämällä ikävät asiat käsittelemättä.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

dothefake

Missähän julkaisussa tuollaisia fictiotoimittajia työskentelee?
-Tytti Tuppurainen

nollatoleranssi

Quote from: Perttu Ahonen on 24.02.2015, 23:04:13
Toimittaja ei ole mitään ilman Homma-solvausketjua. 

Mielestäni tuo kertoo "toimittajista" jotakin hyvin oleellista. 

1. Heikko kritiikin sietokyky

2. Korostunut käsitys omasta erinomaisuudesta - itsensä jalustalle nostamisen halu

3. Poliittisesti korrektien ja opportunististen toimittajien kollektiivinen mustavalkoinen maailmankuva me hyvät vs. ne pahat = objektiivisuuden puute. 

4. Saavutuksena pidetään sitä, että pääsee "niiden" arvostelun kohteeksi.  Omaan erehtymättömyyteen ei kuulu kysyä, että miksi joutuu arvostelun kohteeksi ja miksi omat argumentit eivät kestä kritiikkiä.  Jos toimittajat katsovat olevansa niin "hyviä" niin tervetuloa tänne testaamaan omien näkemysten kestävyyttä. 

Otit tärkeitä huomioita esiin. Monilta toimittajilta puuttuu täydellinen itsekritiikin puute. Omahyväisyys ja oman erinomaisuuden tunne, mahdollisen narsistisen personaallisuushäirön kera, ovat vääriä arvoja toimittajalle.

Jos haluaa keskittyä pelkästään propagandatoimitukseen, niin silloin on parasta pestatua venäläiseen trollitehtaaseen tai Yleen/Hs:ään töihin. Onneksi suomalaiset toimitukset antavat sentään vähän liikkumavaraa (vaikka eivät tietenkään kaikissa asioissa).

Toimittajien pitäisi ymmärtää, ettei juttuja tehdä heille itselleen. Elämä ei ole pelkkää Pressiklubia.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

DuPont

Kun Halla-aho aikoinaan kirjoitti noista uhkailuista, harva toimittaja otti kantaa, koska sehän on niinku silleen ihan eri asia, tai jotain. Toimittajat pitävät itseään pyhinä, toki. Hassua, etteivät toisten sananvapautta arvosta yhtälailla kuin omaansa...

DuPont

Quote from: nollatoleranssi on 25.02.2015, 01:16:27
Ei tuota voi pitää minkäänlaisena meriittinä. Ei tälläkään foorumilla toimittajia lyödä sen takia, että he kertovat asioista totuudenmukaisesti ja hyvin asioita perusteltaen. Silloin keskitytään itse asioihin.

Jos toimittajaa aletaan solvata, niin yleensä tuo johtuu siitä, että toimittaja jättää tietoisesti faktat sivuun ja kertoo "omia näkemyksiään asioista" jättämällä ikävät asiat käsittelemättä.

Voi se toki niinkin olla, että journalisteja arvostellaan sitä enemmän, mitä huonompia juor... eikun journalisteja ovat. Työn jälki luo arvostelun? Toimittaja ei automaattisesti ole osaava ja hyvä toimittaja. Hän voi joskus olla ammatissaan ihan surkeakin, kuten insinööri.

Aukusti Jylhä

Nyt kun Murajalle on oma ketju saatu aikaiseksi, niin hänhän voisi tulla kertomaan onko tyytyväinen solvauksen tasoon. Se tietysti voi harmittaa hivenen, kun ei ketjun otsikossa ole omaa nimeänsä, mikä ehkä toimii solvauksena sekin, Hommalla kun kerta ollaan.  ;D

Oma panokseni:
Lällän lällän lieru, Murajalta pääsi pieru!
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Malla

Quote from: Arvoton on 24.02.2015, 19:19:11
Onneksi Appelsin (jälleen) koitti tuoda järkeä vihapuhehysterian sekaan. Harmi, että Ulla on yksinäinen poikkeus mediaväessä epäpoliittisuudessaan ja ilman itseisarvoja.

Juuri siksi Appelsiini ansaitsee tukemme. Solvatkaamme, vihapuhutelkaamme ja uhkailkaamme myös häntä.
Ullapulla. (solvaus)
Appelsin, olen vähän vihainen, koska naapurini katsoi minua pahasti viime vuonna. (vihapuhe)
Ulla Appelsin, jos tapaan sinut, tarjoan kahvit, mutta en erikoiskahvia vaan ihan tavallisen. (laiton uhkaus)

dothefake

Jokainen toimittaja on ketjun arvoinen....

-Veikko Lavi
-Tytti Tuppurainen

Kni

Hommahan on myös media ja me hompanssit olemme jonkinlaisia toimittelijoita kun tänne kirjoittelemme. Keitä jäseniä on solvattu?

Oikeastihan se taitaa olla niin, että vihervasemmistolainen toimittelija ei ole omiensa keskuudessa mitään jos ei ole ketjua Hommalla.
Hommalainen toimittelija taas saa propsit siitä, jos onnistuu pääsemään Takkuun, Migrant Talesisiin, hyysäriin, höblään, Dänin, Hazardin, Härkösten tai muiden vastaavien vihervassareiden tarinoihin.

Ulla Appelsin on oikeasti hyvä toimittaja, koska hän saa arvostusta yli blokkirajan. Tai ainakin on saanut pitää työpaikkansa, järjellisistä kirjoituksista huolimatta.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

dothefake

-Tytti Tuppurainen

Ajattelija2008

Muistaakseni Tuomas Muraja on vasemmistolainen poliittinen kiihkoilija, joka irtisanottiin jostain mediasta.

"Miehen" pitäisi mennä oikeaan työhön teollisuuteen. Ehkä kiihkoilu rauhoittuisi.

Kni

Quote from: tuo mies on 24.02.2015, 23:17:00
Onko Tuomas Muraja saanut joltain taholta oikein kuukausipalkattua työtä sitten viimeisen maininnan täällä Hommalla? Itse en viitsi koettaa googletella, mutta en olekaan toimittaja.

Eikös tämä ole se tyyppi, joka teki "uutisen" Helena Erosen hihamerkkipakinasta? Sai sitten potkut Turun Sanomista ja sen jälkeen lienee ollut vähän hiljaisempaa. Raja se on toimittajankin vääristelyllä. Ollut myös jossakin vaiheessa rauhanturvaajana Afganistanissa ja tehnyt kirjankin kokemuksistaan.

Jukka Wallin

Quote from: Ajattelija2008 on 25.02.2015, 10:42:25
Muistaakseni Tuomas Muraja on vasemmistolainen poliittinen kiihkoilija, joka irtisanottiin jostain mediasta.

"Miehen" pitäisi mennä oikeaan työhön teollisuuteen. Ehkä kiihkoilu rauhoittuisi.

Oliko tämä toimittaja joka sai potkut Turun Sanomista, vaikka eräs vielä siellä töissä oleva toimittaja yritti väittää toista, erään täälläkin tunnetun Freelance toimittajan fb-sivulla.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Kemolitor

far angst

Toimittaja ei ole mitään ilman Homma-solvausketjua  =>  Hommalta tulee poistaa Tuomas Murajan solvausketju.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Bwana

Autanpa minäkin miestä mäessä:

Tuomas Muraja on_________________, joka työajan jälkeen harrastaa ________________, ____________________ kera ___________________ ________________toveriensa. Hänen juttunsa ovat silkkaa ________________. Minun tekisi mieleni ___________, _______________ ja __________________ Tuomas Muraja.

Noin. Se on avoin versio joten Tuomas on hyvä vaan ja täyttelee kohdat valitsemillaan/haluamillaan sanoilla. Jos oikein hyvin täyttelee niin kyllä tuolla aihiolla yhden sananvapauspalkinnon tai muun Herlinin säätiön apurahan pokkaa. Heikommallakin suorituksella napsahtaa sitten joku Itä-Suomen yiopiston tuntimaikan tahi vastaavan virka.
Nkosi sikelel' Afrika.

Perttu Ahonen

Muraja on tiedostavasti objektiivinen, eikä tuo artikkeleissaan esiin omia poliittisia mielipiteitä.  Eihän?

Muraja:

QuoteMerkittävää asiassa on, että tarvittiin muu kuin suomalainen media julkistamaan ensi kertaa laajasti monien jo vuosia tietämän tosiasian: Eduskunnan hallintovaliokunnan puheenjohtaja Jussi Halla-aho on fasisti, koska hän on Suomen Sisun jäsenenä hyväksynyt järjestön periaateohjelman.

QuoteSuomalaisesta keskustelusta puuttuu fasismin ja rasismin tuntemus, mikä on mahdollistanut Soinin ja Suomen Sisun liiton olemassaolon.

QuoteTällä hetkellä noin 5–10 prosenttia suomalaisista kannattaa Halla-ahoa, Suomen Sisua tai sen lähiliikkeitä, mutta monelta on unohtunut, että kevätkesällä oli todellinen riski, että sisäministerin ja puolustusministerin salkut olisi annettu Halla-aholle ja Suomen Sisun kummisedälle Jussi Niinistölle.

http://mediaseuranta.blogspot.fi/2011/12/turun-sanomat-suomen-sisun.html

Kyllähän nuo kirjoitukset ovat kovaa pääomaa Bonnierin journalistipalkinnon saamiseksi, vaikka nyt tapetilla oleva vuoden juttu palkinto koskeekin eri aihetta.

Kun asiaa tarkemmin ajattelee, niin se että Murajasta juttuillaan foorumilla on ihan oikein.

Kni

Quote from: far angst on 25.02.2015, 11:17:25
Toimittaja ei ole mitään ilman Homma-solvausketjua  =>  Hommalta tulee poistaa Tuomas Murajan solvausketju.

Nyt solvaat pahasti!

HDRisto

Murajaa vaan sylettää kun haamukirjoitettu mamu sai PEN palkinnon ennen häntä. Nyt pitää hakemalla hakea rocketboostia Hommalta. "Haukkukaa, uhkailkaa ja vittuilkaa edes vähän. PLIIS!! Muuten jään syrjään palkinnoista ja huomiosta."

"Merkittävää asiassa on, että tarvittiin muu kuin suomalainen media julkistamaan ensi kertaa laajasti monien jo vuosia tietämän tosiasian: Eduskunnan hallintovaliokunnan puheenjohtaja Jussi Halla-aho on fasisti, koska hän on Suomen Sisun jäsenenä hyväksynyt järjestön periaateohjelman".

No jos Muraja itse tiesi asian varmaksi, miks helvetissä ei sitä sitten itse julkistanut?. Itkee omaa saamattomuuttaan.

Malla

Quote from: HDRisto on 25.02.2015, 11:57:15
No jos Muraja itse tiesi asian varmaksi, miks helvetissä ei sitä sitten itse julkistanut?. Itkee omaa saamattomuuttaan.

"Mä niin tiesin tän mutten kertonu koska vihapuhe" -palkinto.

CaptainNuiva

Quote from: dothefake on 24.02.2015, 23:22:41
Voin maksusta toimittaa "Hommalla solvattu"-diplomeja. Omakohtainen solvaus ja allekirjoitus sisältyy hintaan.

Joo mutta muista laittaa mukaan "Varo vääriä kopioita" varoitus.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Leijona78

Quote from: Kni on 25.02.2015, 10:45:25
Sai sitten potkut Turun Sanomista ja sen jälkeen lienee ollut vähän hiljaisempaa.

Olen jo pariin otteeseen ihmetellyt TS:n linjaa viime aikoina. On kunnostautunut uutisoimalla asioista niiden oikeilla nimillä, ilman tarkoituksenmukaista vääristelyä. Siihen on varmaan omat syynsä. Jos TS:n linja jatkuu vastaavanlaisena, alan peräti harkita luottamista ko. julkaisuun.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Sibis

Lainaus käyttäjältä: Muraja
– Nykyään tuntuu siltä, ettei ole toimittaja eikä mikään, jos hänestä ei ole solvausketjua tai paria Hommafoorumilla, aloittaa Muraja.

Minä fundeerasin ja loppujen lopuksi tulin johtopäätökseen, että tuohan on huumoria.

En tiedä onko Muraja itse ollut Homman solvattavana vai kokenut, että muut solvatut Hommalla ovat sen jälkeen saaneet awardeja/palkintoja/puoluejäsenyyksiä/poliittisia virkoja/mamu-virkoja jne.?
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Iloveallpeople

Quote from: Pate on 25.02.2015, 12:49:00
Lainaus käyttäjältä: Muraja
– Nykyään tuntuu siltä, ettei ole toimittaja eikä mikään, jos hänestä ei ole solvausketjua tai paria Hommafoorumilla, aloittaa Muraja.

Minä fundeerasin ja loppujen lopuksi tulin johtopäätökseen, että tuohan on huumoria.

En tiedä onko Muraja itse ollut Homman solvattavana vai kokenut, että muut solvatut Hommalla ovat sen jälkeen saaneet awardeja/palkintoja/puoluejäsenyyksiä/poliittisia virkoja/mamu-virkoja jne.?

Minä taas tulkitsin tuon niin, että toimittajat useinkin kehuskelevat ja vertailevat keskenään jutellessaan, kuka on saanut eniten huomiota Hommaforumilla. Kertoo paljon toimittajista, jos journalismin tavoite on tiedonvälityksen sijaan päästä Hommafoorumille.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Kni

Quote from: Leijona78 on 25.02.2015, 12:30:13
Quote from: Kni on 25.02.2015, 10:45:25
Sai sitten potkut Turun Sanomista ja sen jälkeen lienee ollut vähän hiljaisempaa.

Olen jo pariin otteeseen ihmetellyt TS:n linjaa viime aikoina. On kunnostautunut uutisoimalla asioista niiden oikeilla nimillä, ilman tarkoituksenmukaista vääristelyä. Siihen on varmaan omat syynsä. Jos TS:n linja jatkuu vastaavanlaisena, alan peräti harkita luottamista ko. julkaisuun.

Valittu linja näkyy myös viivan alla ja levikkikäyrien suunnassa.

Taloustiedot kaiketi sisältävät paljon muutakin kuin pelkän sanomalehden, mutta levikkikäyrän suunta on melkoisen lahjomaton.
Tiedot täältä ja täältä.

Sibis

Kuvittelen mielessäni tuon (Oscar-gaalan) palkinnonjakotilaisuuden median ja fiinien läsnäollessa. Murajajalle, voitettuaan palkinnon pukataan mikki suuhun ja hän loihe lausumaan:

"Kiitos siitä, että sain palkinnon vaikka en ole Homma-foorumilla saanut minkäälaisia solvauksia enkä huomiota."

Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Sakari

Toimittelijat pyrkivät olemaan uutinen, tai osa uutista, rasittavaa.
Ooh lalaa...