News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Halal merkintöjä Suomessa (Prisma/Kylmänen)

Started by Lauri Karppi, 16.02.2012, 16:14:31

Previous topic - Next topic

dothefake

Boikotissa mukana. En myöskään osta tonnikalaa, jonka pyynnin yhteydessä on vahingoitettu delfiinejä. Kevyen delfiinien pilkkaamisen pyyntitilanteessa sallin.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Ernst

Quote from: dothefake on 17.02.2012, 21:54:01
Boikotissa mukana. En myöskään osta tonnikalaa, jonka pyynnin yhteydessä on vahingoitettu delfiinejä. Kevyen delfiinien pilkkaamisen pyyntitilanteessa sallin.

Kalastaja saa huudella pullonokaksi? No, kyllä delfiini pienen vittuilun kestää, kun on sentään ns. suurten linjojen olento.

+

Kylmäsen boikotti on ihan helppo juttu, kun vastaavia lihatuotteita (ilman halalujia) valmistaa moni muukin.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

desperaato

Quote from: M on 17.02.2012, 22:09:28

Kylmäsen boikotti on ihan helppo juttu, kun vastaavia lihatuotteita (ilman halalujia) valmistaa moni muukin.

Minkähän tähden keskusliikkeet eivät voi ostaa tuota samaa lihaa suoraan ulkomaiselta keskusliikkeeltä purkissa ählynkielisine selostuksineen päivineen?

CaptainNuiva

Olen tässä suhteessa jyrkemillä linjoilla ja sallin vain miedon nälväisyn.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

AIP

Hyvä huomio, tuo delfiinitön tonnikala. Kuka sitä valvoo? Onko siitä sertifikaatteja? Minä olen aina pyrkinyt ostamaan vain hyvänmakuista tonnikalaa. Huomautan myös, että en syö valaanlihaa, ellei valasta pyytäessä ole upotettu valaita vastustavien länsimaisten terroristien huippumoderneja kiusa-aluksia.

dothefake

Quote from: CaptainNuiva on 18.02.2012, 08:53:21

Olet tietysti karskina merimiehenä loukannut usein delfiinejä ajamalla röyhkeästi heidän reviiriensä poikki, joten ymmärrän sovittelevan katsantokantasi. Kumpaan kategoriaan mielestäsi tuo jäsen M:n lanseerama tölväisy:"pullonokka",  kuuluu?
-Tytti Tuppurainen

hakare

Lähetin illalla sähköpostilla ilmoituksen omasta boikotistani Kylmäselle. Harmi kun toimitusjohtajan sähköpostiosoitetta ei löytynyt firman yhteystiedoista, Tietääkä joku ?
Muuten olen sitä mieltä, että suvaitsevaisuus pitää kriminalisoida. Lievemmistä tekomuodoista sakkoja, mutta törkeästä suvaitsevaisuudesta (esim. turvapaikkahuijarin kätkeminen) väh. 2 vuotta kuritushuonetta.

Santeri

Quote from: hakare on 18.02.2012, 10:01:29
Lähetin illalla sähköpostilla ilmoituksen omasta boikotistani Kylmäselle. Harmi kun toimitusjohtajan sähköpostiosoitetta ei löytynyt firman yhteystiedoista, Tietääkä joku ?

Yrityksemme sähköpostiosoitteet ovat muotoa [email protected].

Antti Kylmänen, toimitusjohtaja

olisko [email protected]  ;)
"Mielipiteeni on selvä - älä sekoita minua tosiasioilla."

hakare

Lähetin yllämainittuun sähköpostiosoitteeseen seuraavan viestin:

"Halal -tuotteet eivät kuulu Suomeen
On todella kuvottavaa, että firmanne on lähtenyt mukaan tähän vastenmieliseen ilmiöön. Vaikka kuinka sitä yritetään kaunistella, on teurastettavan eläimen kannalta kysymys lopettamistapahtuman pitkittämisestä. Kun käytämme eläimiä omaksi ravinnoksemme, ei eläimen lopettamisessa voi hyväksyä mitään ulkoavaruudesta tulevia rituaaleja, vaan lopetuksen pitää olla nopea ja mahdollisimman kivuton.

Olen varma, että firmanne imagotappio moninkertainen verrattuna noiden naudanlihapurkkien myyntituloon.

Itse ja läheiseni (sis. myös eläinlääkärityttäreni perheen) eivät osta Kylmäsen tuotteita, ennenkuin olemme nähneet tuotteen poistetun valikoimasta sekä anteeksipyyntönne asian johdosta."
Muuten olen sitä mieltä, että suvaitsevaisuus pitää kriminalisoida. Lievemmistä tekomuodoista sakkoja, mutta törkeästä suvaitsevaisuudesta (esim. turvapaikkahuijarin kätkeminen) väh. 2 vuotta kuritushuonetta.

Ernst

Quote from: dothefake on 18.02.2012, 09:39:50

Olet tietysti karskina merimiehenä loukannut usein delfiinejä ajamalla röyhkeästi heidän reviiriensä poikki, joten ymmärrän sovittelevan katsantokantasi. Kumpaan kategoriaan mielestäsi tuo jäsen M:n lanseerama tölväisy:"pullonokka",  kuuluu?

En viitannut delfiinien alkoholiongelmiin vaan ihmisvertausta käyttääkseni delfiinin eräänlaiseen pottunokkaan; pottu~pullo.

Lisäisin, ja lisäänkin, että vaikka Nuiva Kapteeni lienee loukannut delfiinien reviirejä meriä kyntäessään, delfiinit eivät ole muslimien lailla ilmaisseet loukkaantumistaan. Delfiinit ovat holjaa ja suurpiirteistä porukkaa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Topi Junkkari

Quote from: AIP on 18.02.2012, 09:32:22
Huomautan myös, että en syö valaanlihaa, ellei valasta pyytäessä ole upotettu valaita vastustavien länsimaisten terroristien huippumoderneja kiusa-aluksia.

Ystäväni, joka asui pari vuotta Islannissa, on kertonut, että valaanliha on siellä aivan tavallista ja jopa edullista ruokaa, eikä asiaan suhtauduta minkäänlaisena eettisenä kysymyksenä.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Tuffa

Eivät oikein ottaneet kantaa tuohon teurastustapaan! Liippaa liian läheltä kukkahattu porukkaa :flowerhat:

"Mikä on teidän mielipiteenne uutuustuotteesta, Halal lihasäilykkeet, eläimet teurastetaan muslimien vaatimalla tavalla, kidutusta minun mielestäni.

http://www.kylmanen.fi/fi/tuotteet/lihajalosteet.html"

QuoteHei,

Järjestömme vastustaa kaikkea eläinten hyväksikäyttöä ja suhtautuu
kriittisesti eläinten käyttämiseen ravinnoksi ylipäänsä. Tämä tuote
kuuluu tietysti samaan sarjaan. Eri teurastamoissa ja teurastustavoissa
voi tietenkin olla marginaalisia eroja eläinten kohtelussa. Kaikki
tehotuotetut eläimet ovat kuitenkin eläneet lyhyen elämän ahtaissa ja
virikkeettömissä oloissa päätyen lopulta liukuhihnalle teurastettaviksi.

ystävällisin terveisin Maija Laitila / Oikeutta Eläimille
liian moni päättäjä luulee tietävänsä
vaan ei tiedä luulevansa

Tunkki

Laitoin Rantsilaa kohti emailia Kylymäsen palautesivuilta, kas näin:

"Tuotteenne ovat olleet aina siellä laaturekisterin alalaidassa, mutta silti olen joskus säilykkeitänne ostanut.

Nyt kun halal-teurastettua säilykettä myytte, ilmoitan että saatte pitää tunkkinne ja myydä sikanautanne muille kuin suomalaiselle veroja maksavalle lihansyöjälle.
Uskonnollisten rituaalien mukaan teurastetut elukat eivät kuulu A)2000-luvulle B)länsimaahan.
Kiitoksia ja hyvästi, pyrin kommunikoimaan kauppiaalleni että halal-kamaa myyvä pulju ei saa muitakaan tuotteitaan hyllyyn, tai siirrän ostoni muualle. "

CaptainNuiva

Quote from: M on 18.02.2012, 11:30:45
Quote from: dothefake on 18.02.2012, 09:39:50

En viitannut delfiinien alkoholiongelmiin vaan ihmisvertausta käyttääkseni delfiinin eräänlaiseen pottunokkaan; pottu~pullo.

Lisäisin, ja lisäänkin, että vaikka Nuiva Kapteeni lienee loukannut delfiinien reviirejä meriä kyntäessään, delfiinit eivät ole muslimien lailla ilmaisseet loukkaantumistaan. Delfiinit ovat holjaa ja suurpiirteistä porukkaa.

Totta, pullonokka käsitteenä liipaa niin läheltä pottunokkaa että tunnen suorastaan kaukaista ja syvää yhdenvertaisuuden tunnetta noihin merten jalosukuisiin vauhtikalloihin jotka luontevasti porukkana lähestyvät laivaa ainoana tavoitteennaan viihdyttää itseään sen keula-aallossa ja elvistellä toisilleen (Ja epäilemättä pottunokille myös) erillaisin, taidokkain tempuin.

Tämmöistä menoa pitävät:
http://www.youtube.com/watch?v=whwqoBSmyGI
Siinä vaiheessa kun oikein urakalla keula-aaallossa temppuilemaan aletaan niin kuin sopimuksesta porukan muut väistyvät sivummalle ja 2-3 esittää sitten täysin virheettömän ja synkronoidun shown.
Semmoista luonnonnäytöstä katsellessa ei tarvitse miettiä että ovatko kuinka älykkäitä...Ovat, äärimmäisen.

Luonnon tarjoamana tämmöisen shown näkeminen antaa erinomaisen hyvän mielen pitkäksi aikaa :)

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

dothefake

Ovat kyllä jänniä, osaavatko varoa potkuria?
-Tytti Tuppurainen

CaptainNuiva

Quote from: dothefake on 18.02.2012, 23:02:57
Ovat kyllä jänniä, osaavatko varoa potkuria?

Kyllä näillä se älli on, perään eivät mene palloillemaan ja jos peräaallossa otetaankin joskus pienet surffingit niin pysyttelevät kauempana.

dothefake

Voi olla, että korviin koskee. Tuliko koskaan mieleen heittää heille jotain palloa?
-Tytti Tuppurainen

AstaTTT

Lähetin Kylmäselle juuri viestin:

Ette vastanneet 28.11.2011 lähettämääni asiakaspalautteeseen koskien halal-lihaanne millään tavalla, joten lopetan tuotteidenne ostamisen.

me

Onks noi halal tuotteiden menekki suurtakin ku sitä myydään prismassa?

CaptainNuiva

Quote from: dothefake on 18.02.2012, 23:10:27
Voi olla, että korviin koskee. Tuliko koskaan mieleen heittää heille jotain palloa?

Ääni kyllä kulkee vedessä hyvin joten potkurin mölyä eivät voi välttää kauempanakaan.
Palloja ei pahemmin tyrkyllä ole ollut ja muutoinkin kun noita luonnossa temppuilemassa näkee niin jotenkin on semmoinen tunne että olisi öykkärimäsitä mennä palloa tarjoamaan kun esittävät keskenään selkeästi hiottua esitystä....Hiukka sama jos vaikka menisi Kalle Palanderille heittämään rantapallon kesken kisan että kokeileppa laskea tuon kanssa ;D

Nuo tietävät jos on katselijoita ja olen vakuuttunut että vanhemmat yksilöt silloin saattavat vain piruuttaan esitellä taitojaan tyyliin että tsekatkaapas nämä temput...
Gibralttarin länsipuolella,vilkkaasta liikenteestä johtuen, näyttävät tekevän sitä että ensin menään vaikka pohjoisen suuntaan jonkun laivan keulalla ja sitten vaihdetaan vastaan tulevan laivan keulalle ja palataan takaisin etelän suuntaan.
Matkustavat pirulaiset pummilla edestakaisin kuin ratikoilla :o

mikkos

Itsehän syön kaikkea, mitä hengissä pysymiseen tarvitsen. Jos pitäisi tappaa sitä varten joku eläin, oli se sitten koira, valas tai vaikka ihminen, tekisin sen. Jonkinlaisen moraalin ylläpitämiseksi tappaisin em. eläimet sentään juuri tuossa järjestyksessä.

Huvittaa kaikki mesoaminen halal-teurastamisesta. Skidinä landella kaikki kanat halal-hakattiin kirveellä hengiltä. Sikoja ammuttiin jollain sodanaikaisella laittomalla aseella päähän ja sitten valutettiin veret. Moni sätki vielä siinä vaiheessa. Hyvältä maistui pöydässä.

Ymmärtääkseni Suomessa nykyään halal-teurastuksessa on eläimen kärsimisen kannalta sekuntien ero. Paljon parempi olisi tappamistapojen hienosäädön sijaan keskittyä elukoiden elinoloihin, ja sen pohtimiseen, onko esimerkiksi turkiseläinten pidolle moraalisia perusteita, riippumatta siitä, kuinka hienosti ne sitten lopuksi tapetaan. Puhumattakaan ajokoirista kerrostalossa jne.

Ne kaikki, joiden mielestä halal-teurastaminen on tuomittavaa sen aiheuttaman kuolemanhetkisen kärsimyksen vuoksi, ovat varmasti samoja ihmisiä, joiden mielestä maamiinat pitikin kieltää, samasta syystä. Ehkä armeijatkin, tai ainakin aseiden valmistaminen. Vittu mitä kaksinaismoralismia.

Se ainoa todellinen ongelma halal-hommissa on se, että niitä tehdään väärästä syystä. Yritetään kelvata jollekin ostajataholle, jos ei nyt hinnalla millä hyvänsä, niin ainakin rahasta. On sille oma terminsäkin, ehkä maailman vanhin.

Farrow

Kylmäsen säilykkeitä en ole koskaan ostanut.
Aika pieni firma lienee kyseessä?

Muistattehan, hommalaiset, että McDonalds myy halal-lihaa? Boikotoittehan siis sitäkin?
Mitä enemmän mäkkäriä boikotoidaan, sen parempi - oli syyt boikottiin mitkä tahansa.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/09/mcdonaldsin_hampurilaisissa_halal-lihaa_1014703.html
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Emo

^ Hyvä muistutus! Itse en syö lihaa ollenkaan, mutta olen pari kertaa ostanut Mäkkäriltä ranskalaiset. Pitää välttää niidenkin ostamista.

Jos joku tietää halalia myyviä firmoja muitakin, niin listaa tänne kiitos. Sille voisi oikeastaan perustaa oman ketjunkin Halalia myyvät/valmistavat kauppaketjut/tuottajat. tms., mistä näkisi nopealla silmäyksellä mitä boikotoida. Listaa voisi linkkailla Homman ulkopuolellekin noin tiedonvälitysmielessä  :)

CaptainNuiva

Quote from: mikkos on 18.02.2012, 23:54:20
Itsehän syön kaikkea, mitä hengissä pysymiseen tarvitsen. Jos pitäisi tappaa sitä varten joku eläin, oli se sitten koira, valas tai vaikka ihminen, tekisin sen. Jonkinlaisen moraalin ylläpitämiseksi tappaisin em. eläimet sentään juuri tuossa järjestyksessä.

Huvittaa kaikki mesoaminen halal-teurastamisesta. Skidinä landella kaikki kanat halal-hakattiin kirveellä hengiltä. Sikoja ammuttiin jollain sodanaikaisella laittomalla aseella päähän ja sitten valutettiin veret. Moni sätki vielä siinä vaiheessa. Hyvältä maistui pöydässä.

Ymmärtääkseni Suomessa nykyään halal-teurastuksessa on eläimen kärsimisen kannalta sekuntien ero. Paljon parempi olisi tappamistapojen hienosäädön sijaan keskittyä elukoiden elinoloihin, ja sen pohtimiseen, onko esimerkiksi turkiseläinten pidolle moraalisia perusteita, riippumatta siitä, kuinka hienosti ne sitten lopuksi tapetaan. Puhumattakaan ajokoirista kerrostalossa jne.

Ne kaikki, joiden mielestä halal-teurastaminen on tuomittavaa sen aiheuttaman kuolemanhetkisen kärsimyksen vuoksi, ovat varmasti samoja ihmisiä, joiden mielestä maamiinat pitikin kieltää, samasta syystä. Ehkä armeijatkin, tai ainakin aseiden valmistaminen. Vittu mitä kaksinaismoralismia.

Se ainoa todellinen ongelma halal-hommissa on se, että niitä tehdään väärästä syystä. Yritetään kelvata jollekin ostajataholle, jos ei nyt hinnalla millä hyvänsä, niin ainakin rahasta. On sille oma terminsäkin, ehkä maailman vanhin.

Mielenkiintoisia näkemyksiä.
Mikseipä sitten poltettaisi nykyään noitiakin kun niin on ennen tehty ilman mitään omantunnon tuskia ja ihan hyvin paloivat....
Han-korttisi viuhuttelu tässä kodin ei oikein toimi ja tämä päivänä nuo landellasi suoritetut toimet ovat kiellettyjä, kuin myös moraalisesti kestämättömiä.

Kuinka vaikeaa voi olla tajuta sitä että eläimiä voi syödä mutta ei niille tarvitse aiheuttaa tarpeetonta tuskaa.
Se on vielä ymmärrettävissä että se tehdään taitamattomuuttaan mutta että siihen oikein pyritään uskonnon nimissä niin se on perseestä ja syvältä sieltä.

Mitä tulee maamiinoihin, pieleen menit siinäkin.
Mielestäni ne olisi pitänyt ehdottomasti säilyttää ja pysyä moisista typeristä sopimuksista irti.

dothefake

Captain, vaikka vesi ei puristu kokoon, niin mahtaisiko heille olla jonkinlainen takatuuppari tuo keulamölliskö?

Emo, en minäkään ole syönyt lihaa n. v. 1975 lähtien. En kyllä ole vegaani, vaan en syö mitään, missä on jalkoja, poislukien nilviäiset.
-Tytti Tuppurainen

Emo

Minä lopetin lihan syönnin syksyllä 1986. Sittemmin olen palauttanut kalan ruokavalioon. "Kitkan viisaita" söimme tänään!

Syökäämme soijanakkeja ja kasvispihvejä, jos vaan eivät ole halal-merkittyjä nekin. Jos ovat, pitää tehdä kasvispihvit itse.

mikkos

Quote from: CaptainNuiva on 19.02.2012, 00:10:48
Mikseipä sitten poltettaisi nykyään noitiakin kun niin on ennen tehty ilman mitään omantunnon tuskia ja ihan hyvin paloivat....
Han-korttisi viuhuttelu tässä kodin ei oikein toimi ja tämä päivänä nuo landellasi suoritetut toimet ovat kiellettyjä, kuin myös moraalisesti kestämättömiä.

Senkun poltat noitia, jos paistettu noita kuuluu ruokavalioosi. Ja vitut minä mitään kortteja heiluttelen, ne näkyy pöydällä mitkä on maksettu.

Kuinka vaikeaa voi olla tajuta sitä että eläimiä voi syödä mutta ei niille tarvitse aiheuttaa tarpeetonta tuskaa.
Se on vielä ymmärrettävissä että se tehdään taitamattomuuttaan mutta että siihen oikein pyritään uskonnon nimissä niin se on perseestä ja syvältä sieltä.

Totesinkin, ettei eläimille Suomessa käytetyllä halal-teurastuskäytännöllä aiheuteta kuin korkeintaan sekuntiluokan kärsimyseroja verrattaessa yleisempiin teurastuskäytäntöihin. Ja siitä olen kanssasi samaa mieltä, että uskonnon nimissä tehtynä jokainen sekunti on perseestä. Teki sitten mitä tahansa.

Mitä tulee maamiinoihin, pieleen menit siinäkin.
Mielestäni ne olisi pitänyt ehdottomasti säilyttää ja pysyä moisista typeristä sopimuksista irti.

Itse olen samaa mieltä, enkä muuta ole koskaan sanonutkaan.

Topi Junkkari

Quote from: Emo on 19.02.2012, 00:22:52
Syökäämme soijanakkeja ja kasvispihvejä, jos vaan eivät ole halal-merkittyjä nekin. Jos ovat, pitää tehdä kasvispihvit itse.

Miten soijapavun tai kasvikset voi halal-teurastaa? :)

Minä suosin troolattua saimaannorppaa. Olen kirjoittanut asiasta foorumilla pariinkin otteeseen, esimerkiksi täällä: http://hommaforum.org/index.php/topic,60397.msg825107.html#msg825107
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

dothefake

Minä lopetin lihan syönnin syksyllä 1986. Sittemmin olen palauttanut kalan ruokavalioon. "Kitkan viisaita" söimme tänään!

Kalassa ei ole jalkoja, paitsi Ruotsissa.
-Tytti Tuppurainen

Emo

Quote from: Topi Junkkari on 19.02.2012, 00:27:11

Miten soijapavun tai kasvikset voi halal-teurastaa? :)

Minä suosin troolattua saimaannorppaa. Olen kirjoittanut asiasta foorumilla pariinkin otteeseen, esimerkiksi täällä: http://hommaforum.org/index.php/topic,60397.msg825107.html#msg825107

Ei mitenkään, mutta olen nähnyt mm. suklaata halal-merkityn.

Eli kannattaa katsoa KAIKKIA ELINTARVIKEPAKKAUKSIA, ei pelkästään lihatuotteita, ja jos ovat halal -> minulla ainakin menee ruokahalu. Muslimien perseennuolenta ei ole minun mielipuuhaani, enkä halua tukea sitä harjoittavia firmojakaan.