News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Mitä tapahtui Anssi Kela?

Started by bebeto007, 16.02.2012, 14:45:27

Previous topic - Next topic

bebeto007

Olin eilen katsomassa Anssi Kelaa Ufo Mustosen isännöimällä klubilla ravintola Sir Einossa Helsingissä. Ensihämmästys oli suuri, kun aina täytenä pidetty klubi oli houkutellut paikalle vain parikymmentä ihmistä, joista todellisia Kela-faneja oli yhden käden sormilla laskettava määrä. Anssi nousi lauteille ammattimiehen ottein ja yleisö saikin kuulla hittejä, kuten Mikan faijan BMW 10 vuoden takaa. Uutta tuotantoa ei juuri ollut, mutta nuo Nummela-levyn kultakimpaleet Anssi esitti varmoin ottein. Etenkin Ufo Mustosen kanssa esitetty Nummela-kappale soi mukavasti.

Kolmannen biisin jälkeen Kela kysyi yleisöltä, että mitäs seuraavaksi soitettaisiin. Ja yleisö vastasi: "Soita Paranoid!". Kuulimmekin heti Anssin hitaan version Ozzy Osbournen hitiksi tekemästä biisistä. Anssi oli silmiinpistävän ärtyneen oloinen, kun hän alkoi selvästi tajuta, että ehkä suuri yleisö ei ollutkaan paikalla häntä varten. Pari kappaletta myöhemmin, kun Anssi vielä yritti kysyä että mitä soitetaan, olikin vastaus: "Soita Kuuden vuoden kuuliaisuus!". Tässä kohdassa moni teki päätelmän, että Anssi murtui ja lopetti keikan. Voihan olla, että oli Anssin kannalta äärimmäisen nöyryyttävää, kun yleisö suoraan vihjaisi Anssi Kelan näkyvään osallistumiseen presidentinvaaleissa, joissa antijytky olikin vain lähtökuoppiin tussahtanut harakanlento!

Vihreän liikkeen poliittiseen toimintaan osallistuminen näyttäisi selvästi verottavan Anssi Kelan suosiota ja oma tulkintani oli, että Sir Einon yleisö ei halunnut häntä kuulla (poislukien nuo 5 hipsterifania, jotka kyllä yrittivät väkinäisesti kannustaa Anssia). Anssille oli varmaan suuri helpotus, kun hän pääsi ulos Sir Einosta ilman tervaa, höyheniä ja kiskonpätkää!

Joku voisi nyt sanoa, että Bye Bye Anssi Kela, pilasit musiikon tulevaisuutesi hengaamalla Vihreiden mannekiinina. Uskottavuutesi on vedenjakajalla ja itse asiassa syöksykierteessä vihernatsien suvaitsemattomuuden äänitorvena. Onkohan niin, että samanlaista alamäkeä voi huomata muidenkin Vihreiden presidentivaalikampanjaan osallistuneiden artistien kohdalla, vai jospa kyseessä onkin työtapaturma ja yksittäistapaus?
War is not over until you admit it to yourself! *General Patton*

Rekka-Pena

Vaikka puhummekin Helsingistä, virheiden luvatusta maasta, niin uskon, että Anssin "menestys" johtuu vain siitä, että kaveri tekee aivan luonnottoman paskaa musiikkia. Tämä siis minun hypoteesi.

junakohtaus

Mä olen aina kuvitellut, että Anssi Kelaa voi kukaan harkitakaan menevänsä kuuntelemaan vain jossain todella kaukana HSL-alueen ulkopuolella.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

sunimh

Quote from: junakohtaus on 16.02.2012, 14:51:17
Mä olen aina kuvitellut, että Anssi Kelaa voi kukaan harkitakaan menevänsä kuuntelemaan vain jossain todella kaukana HSL-alueen ulkopuolella.

Onko se Nummela jossain todella kaukana HSL-alueen ulkopuolella? Minä taas olen aina kuvitellut, että Anssi Kelaa kuuntelee sellaiset espoolaisessa lähiörivarissa asuvat, kolmevitoset henkisesti kakskyt ja risat -naiset.
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

bebeto007

Quote from: junakohtaus on 16.02.2012, 14:51:17

Olin keikalla vain kaverini painostuksesta, eipä tuo Kela muutoin kiinnosta. Koitin olla keikka-analyysissäni ehkä turhankin kohtelias, koska totuus oli, että nuo rallatukset eivät akustisena ainakaan tehonneet minuun kuulijana. Tasapaksua jöötiä ja Kelan ulkoinen habituskaan ei ollut mitenkään minun mielestä uskottava. Vihreiden kannalta kyseessä luulisi olevan pienimuotoinen alamäki.
War is not over until you admit it to yourself! *General Patton*

Jouko

Kyllä niissä homobileissä munasi itsensä moni muukin artisti.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Aldaron

Quote from: Ulkopuolinen on 16.02.2012, 14:54:30
Melkein veikkaisin että ihan supisuomalaista arvokonservatiivisuutta julkisesti kannattavilla artisteilla voi juuri nyt olla parempi suksee, etenkin jos näillä on yleisölle jotain annettavaakin.
Ota huomioon ettei ole olemassa mitään yhtenäistä "yleisöä", sillä mikään artisti ei ole niin suosittu että kaikki fanittaisivat häntä. On olemassa useita yleisösegmenttejä. Osaan näistä segmenteistä kolahtaa varmasti sen tyyppiset artistit joihin viittaat, ja toisiin taas ei.
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

Joker

Muistan joskus ihmetelleeni Anssi Umpikelan Milla-biisiä

Mulla on sängyssäni mies
Sen olkaan tatuoitu on Jack Nicholson
Se makaa alasti ja nukkuu
Ja mä mietin kuka helvetti tuo on

Olen niin yksioikoinen että mietin joskus oliko Anssi Abumatic-kela säveltänyt biisin ensin naisartistille? Menisi kai duettona paremmin että joku ämmä kiekuisi "Millan" osuuden tarinasta ja Anssi Kaapelikela vetäisi sitten vain kertosäkeet ym. Mutta kai taiteellinen vapaus kattaa myös esiintymisen naisen roolissa kappaleessa? Tai sitten Anssi Kansaneläkelaitos on piilohaavistolaisia.

Joskus aikoinaan haavistolaiset yrittivät omia J. Karjalaisen Ankkurinappi-biisiä ja väittivät sen olevan Suomen ensimmäinen homoeroottinen kappale. No, ei kai naisen jakussa voi olla ankkurinappia vaan se viittaa vaan ja ainoastaan homoon merimieheen. Tai sitten esittäjän olisi pitänyt olla nainen kuten Anssi Kuparikelan os. Käämin tapauksessa.
Shaving primate Fahad Firas - Pelastakaa sotalapsi Fahad Firas

junakohtaus

Teitä on nyt sitten varoitettu. Jos se homodisko alkaa, alkaa myös tulla surprise butt sexiä banaaneilla.

EwithAllinPoe

Minusta Haaviston kampanjaan lähteneistä taiteilijoista kohuttiin ihan liikaa. Ei kai niitä nyt niin suuri joukko ollut? Tai sen suurempi joukko kuin muillakaan ehdokkailla. Taiteilijathan ovat sitoutumattomia  ;)

Ja ihmiset tietävät, että näinhän siinä käy. Paina nuolesta niin pääset Sinäkin vaikuttamaan:
http://www.yle.fi/buuklubben/buu/stampla.php

Sydänmesi kuuluu minulle.

SuperSaatana

Päivälleen kaksi viikkoa sitten olin asuttamani pikkukaupungin baarissa, jossa järjestetään joka toinen torstai klubia, jossa esiintyy paikallisia artisteja. Ilta sujui ihan mukavasti bisseä siemaillen, puolituttujen kanssa jubaillen ja paikallisia cover-bändejä kuunnellen. Jengiä ei ollut paljoa liikenteessä. Baari oli ehkä puolillaan sekalaista seurakuntaa.

Äkkiä lavalle kapusivat yllättäen Anssi Kela ja se Erin Mikälie.  :o He ilmoittivat olleensa viereisessä baarissa Haaviston tukibileissä ja tekevänsä nyt yllätyskeikan. Kela kyseli pokkana mikkiin, että täällä on varmaan paljon Pekan äänestäjiä? KUKAAN ei taputtanut. Ei yksikään. Aavikkopallo olisi voinut leijailla lavan edustan ohi..

Siinä ne sitten soittelivat parit Kelan tutut kappaleet ja Erinkin taisi inistä tuttuun tyyliinsä parit omansa. Jos oikein muistan, niin taisi sieltä kajahtaa ilmoille joku oikein naivi ja siirappinen coverikin. Hitto kun en muista mikä se oli, mutta jotenkin se liittyi selvästi Haaviston kamppanjaan.. Yleisö taputti hieman väkinäisesti, eikä oikein kukaan lähtenyt mukaan Kelan yhteislauluyllytyksiin. Päätettyään tämän about puoli tuntia kestäneen spektaakkelin, artistit poistuivat vähin äänin sinne mistä olivat tulleetkin. Yleisö kiitti artisteja vaimeasti, mutta kohteliaasti taputtaen ja loppuilta jatkui alkuperäisen suunnitelman mukaan.

MacGyver

Quote from: bebeto007 on 16.02.2012, 14:45:27
Vihreän liikkeen poliittiseen toimintaan osallistuminen näyttäisi selvästi verottavan Anssi Kelan suosiota...

Eipä Kela ole tainnut kovin suosittu yleisömagneetti olla, lukuunottamatta muutamaa hittibiisien aikaansa. Itse näkisin tämän niin, että Kela on koittanut saada suosiotaan nousemaan osallistumalla tuohon kampanjaan.

normi

Quote from: bebeto007 on 16.02.2012, 14:45:27Onkohan niin, että samanlaista alamäkeä voi huomata muidenkin Vihreiden presidentivaalikampanjaan osallistuneiden artistien kohdalla, vai jospa kyseessä onkin työtapaturma ja yksittäistapaus?

En tiedä, mutta tukijalista on tallessa, jotta voi jatkossa aina tsekata oliko sejase mukana homohypessä...

On selvää, että Haavisto tuettiin taiteilijoiden ja punaviherkyldyyriväen taholta lähinnä sukupuolisen suuntauksen ja antijytkyn takia.

Siis on kiva tsekata vastaisuudessa, että kuuluiko kyseinen daideilija Kelan pövästiporukkaan.
Impossible situations can become possible miracles

Bored.

Kelan suurin suosio oli tosiaan jo silloin kymmenkunta vuotta sitten, ja varsinkin se 1,5 vuotta sitten tullut Aukio-albumi oli jotenkin laimea. Saatan kuulua vähemmistöön (no pun intended), mutta pidän edelleen aika monesta Kelan vanhemmasta biisistä.

Tiedä sitten tosiaan, josko tuo kampanjajuttu sitten oli aika pitkälle itsensä esiin nostamista. Toivottavasti kuitenkin ihan vaan aidosti uskoi asiaansa ja halusi sitä julistaa.

junakohtaus

Normi lähtee viikoksi homodiskoilemaan muualle. Mähän sanoin.

Haima

Quote from: Bored. on 16.02.2012, 16:10:27
Kelan suurin suosio oli tosiaan jo silloin kymmenkunta vuotta sitten, ja varsinkin se 1,5 vuotta sitten tullut Aukio-albumi oli jotenkin laimea. Saatan kuulua vähemmistöön (no pun intended), mutta pidän edelleen aika monesta Kelan vanhemmasta biisistä.

Tiedä sitten tosiaan, josko tuo kampanjajuttu sitten oli aika pitkälle itsensä esiin nostamista. Toivottavasti kuitenkin ihan vaan aidosti uskoi asiaansa ja halusi sitä julistaa.

Juuri näin. Kelan blogi on yleensä ottaen, aiheesta riippumatta, metkaa luettavaa ja jos sitä on seurannut, käy aika hyvin ilmi, että Kela on vilpittömästi mukana monissa asioissa; minkäänlaista opuurtunismia en usko Kelan liittymisessä kakkoseen olevan.

Sitä paitsi vetäkää ite paremmin: Hevitalkoot http://www.youtube.com/watch?v=zZ59N5s8-4I&feature=related
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

far angst

Quote from: MacGyver on 16.02.2012, 16:02:23
Vihreän liikkeen poliittiseen toimintaan osallistuminen näyttäisi selvästi verottavan Anssi Kelan suosiota...

Eipä Kela ole tainnut kovin suosittu yleisömagneetti olla, lukuunottamatta muutamaa hittibiisien aikaansa. Itse näkisin tämän niin, että Kela on koittanut saada suosiotaan nousemaan osallistumalla tuohon kampanjaan.

Aikaisemmin alamäessään kiihtyvästi liukuvat laulajat kääntyivät helluntalaisiksi.  Siellä oli ihka uudet kuulijat ja "captive audience".  Taiteilijat ovat todellisia laumasieluja, ja aina välillä lauman orjailema muoti muuttuu.  Kun hellariksi kääntyminen oli siis, tiätsä, niiiin last season, kääntyivät komeljanttarit ja muu yhteiskunnan syytingillä elävä kulttuuriloisisto taistolaisiksi.  Maailmanvallankumousta olivat tekemässä käsittääkseni kaikki muut paitsi Loiri.

Nyt muoti on näemmä taas muuttunut.  Viimeisintä ja kuuminta hottia onkin juuri nyt vihreäksi leimautuminen.  Samanpa nuo kaikki ajavat, uskontoja kun kaikki ovat, ja lupailevat hyvää ja kaunista jossain tuolla puolen tämän päivän.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Luotsi

Ettei nyt ihan Kelan mollaamiseksi menisi, niin todettakoon että kyllä hän ihan kelpo kitaristi on - vaikkei nyt kuitenkaan ihan Silvennois-tasoa.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Jari-Petri Heino

Kolmannen biisin jälkeen Kela kysyi yleisöltä, että mitäs seuraavaksi soitettaisiin. Ja yleisö vastasi: "Soita taksi"
"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

Alapo

Kelasta ajoi vaan aika ohi, jos on kymmenen vuotta sitten ollut suosittu ja tehnyt ekan buumin jälkeen pari levyä mitkä ei ole oikein uutta buumia tuonu, niin ei sitä keikkamenestystä ole jos ei omaa helvetin hyvää biisilistaa ja keikat ole todella hyviä. Kari peitsamo on kitaran kanssa melko hyvä rokkimies, mutten usko että kela olisi samaa tasoa kuitenkaan.

Leijona78

Quote from: sunimh on 16.02.2012, 14:56:56
Onko se Nummela jossain todella kaukana HSL-alueen ulkopuolella?

Jos HSL-alueella lasketaan se alue, johon pääseen pk-seudun bussilipulla, niin kyllä jostakin Veikkolasta Nummelaan ja takas kävelee (nyt kun Kirkkonummi on liittynyt HSL (o.s. YTV)-alueeseen).
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Lahti-Saloranta

Muistaakseni Anssilla on vihreään aatemaailmaan sopiva ekolooginen harrastus, kiihdytysautoilla ajaminen.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Alkuasukas

Anssin itsensä mukaan levymyynti romahti laittoman lataamisen seurauksena  ;D
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Nuivake

Quote from: Alkuasukas on 16.02.2012, 17:18:53
Anssin itsensä mukaan levymyynti romahti laittoman lataamisen seurauksena  ;D
Ja Mikko Alatalon mukaan hänen biisejään on ladattu 5 miljoonaa kertaa vertaisverkoissa! ;D
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Sibis

Quote from: junakohtaus on 16.02.2012, 16:12:20
Normi lähtee viikoksi homodiskoilemaan muualle. Mähän sanoin.
Älä nyt helevata asiallista postaajaa bannaa.
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

schenker

Kolmannen biisin jälkeen Kela kysyi yleisöltä, että mitäs seuraavaksi soitettaisiin. Ja yleisö vastasi: "Soita Paranoid!". Kuulimmekin heti Anssin hitaan version Ozzy Osbournen hitiksi tekemästä biisistä.

Joku voisi nyt sanoa, että Bye Bye Anssi Kela, pilasit musiikon tulevaisuutesi hengaamalla Vihreiden mannekiinina. Uskottavuutesi on vedenjakajalla ja itse asiassa syöksykierteessä vihernatsien suvaitsemattomuuden äänitorvena. Onkohan niin, että samanlaista alamäkeä voi huomata muidenkin Vihreiden presidentivaalikampanjaan osallistuneiden artistien kohdalla, vai jospa kyseessä onkin työtapaturma ja yksittäistapaus?

tuota se on loistavaa että anssi soitti paranoidin. kun muusikko soittaa hyvän biisin niin se on hyvä biisi.

en usko että Haaviston kampanjaan osallistuminen on vaikuttanut anssin muusikko statukseen millään tavalla.

väittäisin että ben granfeltilla on enemmän faneja stadissa kun anssilla.

mikan faijan beeämvee ei ole rok. :flowerhat:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ben_Granfelt

schenker

Kyborg

Jopa Paranoid kuulostaa paskalta Kelan tulkitsemana. Ja nyt puhutaan biisistä, jota ei voi ryssiä - ei edes karaokessa.
"Samaan aikaan kun maamme koulutetuimmille ihmisille ei ole töitä, joku älypää pitää rasismina sitä, ettei niitä löydy afrikkalaisille koneinsinööreille, jotka ovat hukanneet paperinsa ja lukutaitonsa."

- Nim. Professori

Ilkka Partanen

Anssi Kela tulee varmaan kokemaan Tommi Läntisen kohtalon. Eli starana esittämässä vanhoja hittejään erilaisissa hyväntekeväisyyskonserteissa. Alkuhan Kelalla oli todella lupaava kun heti eka levyllä tuplaplatinaa ja sittemmin Minä ja Morrison -tunnaribiisi, jne. Sittemmin nopeasti unohtunut kirja Kesä Kalevi Sorsan kanssa ja sitten tämä Haaviston kampanja. Voi hyvinkin olla että Anssi ajatteli Haaviston julkisuuden kautta saavan nostetta myös omalle uralleen, mutta kauanhan siitä on kun häneltä mitään uutta ja omaperäistä on kuultu. Ne Mikan faijan BMW ja Siskokset osaa jo kaikki ulkoa, eikä niissä ole enää sitä mitä ennen. Ihme että keikkoja hänelle joku vielä buukkaa.

Bwana

Quote from: Jari-Petri Heino on 16.02.2012, 16:28:50

Kolmannen biisin jälkeen Kela kysyi yleisöltä, että mitäs seuraavaksi soitettaisiin. Ja yleisö vastasi: "Soita taksi"

|------------------------------------------------------------------|
|------------------------------------------------------------------|
|------0-------0-------0-------0-------0-------0-------0-------0---|
|----7---7---7---7---7---7---7---7---7---7---7---7---7---7---7---7-|
|--8-------8-------7-------7-------5-------5-----------------------|
|--------------------------------------------------8-------8-------|
Nkosi sikelel' Afrika.