News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2012-02-10 IS: Alkuperäiset stadilaiset ovat vähemmistö kaupungissaan.

Started by Suomi2050, 10.02.2012, 19:41:53

Previous topic - Next topic

Punaniska

Quote from: dothefake on 10.02.2012, 21:04:22
Olen ollut myös Naistenklinikalla, olimme yksityispotilaana äitini kanssa, tohtori Vara leikkasi ja lasku oli kuulemma 45.000 markaa.

Siispä duettona: "Me ollaan staadilaisia kaikki, kun oikein silmiin katsotaa-aa-aan"

8)
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Arvoton

Meinaan, onneks toi Halla-ahojjussi tajus lähtee Tampesterista stadiin.

Sinnalii

Quote from: Paju on 10.02.2012, 20:58:47
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 20:15:19
Stadilaisuuden mittari on siis se että pitää olla syntynyt ja asunut siellä missä spåra kulkee. ;D Mielellään viidennessä polvessa.

Skuru. Luulisi viidennen polven stadilaisen tietävän että se on skuru.
Joo; mun vaari puhui skurusta, faija spårasta. Slangi elää; jos olisit oikea stadilainen tietäisit sen. :-)

OTU

Siitäs saitte tsatilaiset: miksi rakensitte Pönttövuoren tunnelin. Aijai.
Miksi oletten niin suvaitsevaisuushurmoksessa. Minkäs minä kollektiiviselle tyhmyydelle mahdan: mm. virheä-tollakat ja kommarit, sun muut mielestäni yhteiskunnan rapauttajat.
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

Sinnalii

Quote from: OTU on 10.02.2012, 21:18:51
Siitäs saitte tsatilaiset: miksi rakensitte Pönttövuoren tunnelin. Aijai.
Miksi oletten niin suvaitsevaisuushurmoksessa. Minkäs minä kollektiiviselle tyhmyydelle mahdan: mm. virheä-tollakat ja kommarit, sun muut mielestäni yhteiskunnan rapauttajat.
Niinpä. Maalaiset pois Stadista. Jokainen pysyköön siellä mistä on kotoisin. Laajennettuna; ei me tarvita maahanmuutajiakaan kun on niin paljon työttömiä.
Maaltamuuttajat pitää siis saada koulutettua hoitsuiksi ja opettajaksi. Muuten ei saa muuttaa Stadiin.

Jack

Historiassa on perinteisesti tarkoitettu merkkihenkilöiden syntymäpaikalla sitä kylää tai kaupunkia tai maata, jossa he fyysisesti ovat syntyneet. Jeesus syntyi Betlehemissä, Mannerheim syntyi Askaisissa, Hitler syntyi Braunau am Innissä, Sibelius syntyi Hämeenlinnassa.

Nykyisin lapselle kirjataan viralliseksi syntymäpaikaksi eri kunta, missä hän on syntynyt, sen vuoksi, että synnytykset on keskitetty suuriin kaupunkeihin. Maaseutukunnissa ei enää synny kukaan.

Aikaisemmin monen ihmisen syntymäpaikaksi merkittiin eri kunta, missä hän todellisuudessa oli syntynyt, sen vuoksi, että esimerkiksi opiskelijavanhemmat eivät välttämättä kirjautuneet asukkaiksi opiskelupaikkakunnalle niin kuin nykyisin on tapana. Riippumatta siitä, missä kunnassa lapsi syntyi, hänen syntymäpaikakseen merkittiin äidin kotikunta.

Mitä historia tulevaisuudessa kertoo ihmisten (erityisesti suomalaisten) syntymäpaikasta. Paikan, jossa ihmiset ovat fyysisessä mielessä syntyneet - vai paikan, jonne heidät merkitty asukkaaksi henkikirjoihin.

Veikko

Minäkin olen korottanut ensimmäisen kerran ääneni Naistenklinikalla ja seuraavaksi terrorisoin ympäristöäni Vaasiksella. Äiti oli Keski-Pohjanmaalta (eivät ne kaikki jääneet kotiseudulleen) ja isä Viipurista (toisen, tai kolmannen polven viipurilainen). Näinkin vaatimattomasti vähemmisöön kuuluvana olen kasvanut vahvasti kiinni Stadiin. Täällä ovat juureni, vaikka minne muuttaisin.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Jahwetti

Meikäläinen ilmoittautuu stadilaiseksi, jos Naistenklinikalla syntyminen on sitä. Tosin asuttiin oikeasti Espoossa, ja siellä elämä on myöhemminkin sujunut. Pari vuotta toki Albertinkadulla nuorena miehenä ja sitten yritin stadi elämää larussa. Kovin pian tuli meri vastaan kävelit minnepäin tahansa. Muutto Espooseen rauhoitti mielen. Stadi on pilattu kaiken maailman pummeilla, kun savolaiset ei enää riittänyt niin niitä on haettu Afrikkaa myöten. Espoon keskus ja Leppävaara ovat saaneet saman tartunnan. Onneksi tässä meidän kulmilla ei ole vuokra-asuntoja Täällä on kyllä jonkun verran ruotsinkielisiä isänmaan vihollisia, men jag vägrar att tala svenska. Sitten kun nämä pullamössö ihmiset rupeavat puolustamaan isänmaata ja käyvät todellisen intin Obnäsissä, eikä sotilaskoti intin Dragsvikissä saatan suostua puhumaan ruotsia

Assi

Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 19:57:24
Quote from: Marius on 10.02.2012, 19:54:45
Täysin tarkoitushakuinen skeida-artikkeli.
Sitä paitsi toimittelija paljasti perseensä, puhuessaan hesalaisista.
Samaa mieltä.
Itse olen faijan puolelta viidennen polven stadilainen; tosin muutin pois jo viisi vuotiaana. Synnyin os. Mannerheimintie 100 A tai siis toki Naistenklinikalla mutta tuossa Namaskarin talossa asuttiin.
Olenko siis parempi kuin te muut tai huonompi?

Entä äidin puolelta? Eikös se mene niin, että molempien vanhempien oltava Helsingistä kotoisin, jotta kelpaa paljasjalkaiseksi stadilaiseksi. Itse en tuota kriteeriä täytä. Pohjalaisten vanhempien antamat arvot erottavat minut humaanista maailmoja syleilevästä stadista vaikka olenkin täällä syntynyt ja asunut.

Oami

Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 20:22:54
Totta. Tuo unohtui. Eikö Tampereellakin ole mennyt ratikka?

Ei vielä, lähitulevaisuudessa ehkä.

Mutta Tamperetta ei silti kutsuta eikä sittenkään tulla kutsumaan stadiksi. Se on jotain Eteläsataman hömpötystä semmonen nääs.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Patriootti

Synnyin os. Mannerheimintie 100 A tai siis toki Naistenklinikalla mutta tuossa Namaskarin talossa asuttiin.

Ettei vaan ollu Datsun 100A ja Naistenklinikan pihassa  :o

Mika.H

Mä olin joskus ylpeä stadilaisuudestani. Enää en niin ole.

Täytyy myöntää, että en enää keksi yhtään syytä miksi stadissa asuisisn.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Sinnalii

Quote from: Assi on 11.02.2012, 09:38:04
Quote from: Marius on 10.02.2012, 19:54:45
Täysin tarkoitushakuinen skeida-artikkeli.
Sitä paitsi toimittelija paljasti perseensä, puhuessaan hesalaisista.
Samaa mieltä.
Itse olen faijan puolelta viidennen polven stadilainen; tosin muutin pois jo viisi vuotiaana. Synnyin os. Mannerheimintie 100 A tai siis toki Naistenklinikalla mutta tuossa Namaskarin talossa asuttiin.
Olenko siis parempi kuin te muut tai huonompi?

Entä äidin puolelta? Eikös se mene niin, että molempien vanhempien oltava Helsingistä kotoisin, jotta kelpaa paljasjalkaiseksi stadilaiseksi. Itse en tuota kriteeriä täytä. Pohjalaisten vanhempien antamat arvot erottavat minut humaanista maailmoja syleilevästä stadista vaikka olenkin täällä syntynyt ja asunut.
Äidin puolelta, kuten faijankin äidin puolelta olen karjalainen. Oikeastaan pidän itseäni eniten itä-suomalaisena, jota siis 3/4 osaa olen. Itä-Suomessa olen kotonani. (Olen asunut kyllä mm. pohjois-Pohjanmaalla ja ihan kivat muistot minulla sieltäkin on.)

Quote from: Patriootti on 11.02.2012, 11:00:26
Synnyin os. Mannerheimintie 100 A tai siis toki Naistenklinikalla mutta tuossa Namaskarin talossa asuttiin.

Ettei vaan ollu Datsun 100A ja Naistenklinikan pihassa  :o
En ihan ymmärtänyt tätä kommenttia. Mutta voin kyllä rehellisesti myöntää ettei meillä ollut autoa v. 1967. Mun vanhemmat opiskeli eli oltiin varsin varattatomia. Ajokortit vanhempani ajoivat vasta faijan valmistuttua ja saatua vakkariduunin, vuonna 1972. Meidän eka auto oli Vauxhall Viva, joka oli vanhempi kuin minä eli ei mikään uusi ja kallis auto.