News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2012-02-07 TV2 klo 21.00: Suomi-ilta

Started by Paasikivi, 07.02.2012, 09:17:24

Previous topic - Next topic

Jouko

Quote from: AIP on 08.02.2012, 04:23:22
Quote from: Nousuhumala on 08.02.2012, 02:42:49
Ja samassa uutisessa Brax toteaa Halosesta "Kansanedustaja Tuija Braxille (vihr.) Halosen kaudesta jäi mieleen vahvasti se, että nainen voi olla hyvä johtaja. "

Braxilla on todella, todella matala vaatimustaso.

Niin. Missähän kohtaa Haloska sitä oikeaa johtajuutta osoitti? Ei jäänyt mieleen.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

kekkeruusi

Quote from: Nousuhumala on 08.02.2012, 03:26:29
En siis itsekään tuota sovinistiseksi tarkoittanut. Tulipa muuten mieleen onko meillä tällä hetkellä poliittisissa viroissa hyviä naisjohtajia?
Itse elämässäni lapsuudesta asti voimakkaisiin ja pystyviin naisiin tottuneena olen todennut jo aikoja sitten, että meidän naispoliitikot ovat aivan luvattoman paskoja. En tiedä ovatko päässeet framille vain, koska puolueessa on haluttu nostaa naisia esille eikä parempiakaan ole löytynyt, vai mikä on syynä. Todella surkeita tapauksia lähes kaikki, nykyisistä ja menneistä. Mahtaako olla syynä sitten, että pystyvät naiset ovat sitten liike-elämässä?

far angst

Quote from: Jouko on 08.02.2012, 05:47:58
Quote from: AIP on 08.02.2012, 04:23:22
Quote from: Nousuhumala on 08.02.2012, 02:42:49
Ja samassa uutisessa Brax toteaa Halosesta "Kansanedustaja Tuija Braxille (vihr.) Halosen kaudesta jäi mieleen vahvasti se, että nainen voi olla hyvä johtaja. "

Braxilla on todella, todella matala vaatimustaso.

Niin. Missähän kohtaa Haloska sitä oikeaa johtajuutta osoitti? Ei jäänyt mieleen.

Haloska on paras esimerkki käänteisestä sukupuolirasismista:  surkea, äksyilevä, yhteistyökyvytön diktaatori, joka riippui agendansa mukaisissa lillukanvarsissa, mutta jätti todella suuret asiat täysin vaille huomiota, jos eivät olleet hänen oman luonnevikaisen mielensä myötäisiä.  Haloska ei kaikkien edeltäjiensä ja hyvien tapojen mukaan noussut puoluepolitiikan yläpuolelle, vaan oli pressana koko ajan vasemmisto-setalainen agitaattori.  Jos Haloska olisi ollut mies, olisi hänen arvosanansa: "non sine ira improbatur", suomeksi:  "täysi paska".

Mutta kun hän on nainen, häneen sovelletaan jotain saatanallista femakkokerrointa, joka sitten loihtii stasialidemlaattisesta isänmaanpetturista  "hyvän johtajan".   Punamuumi onnistui olemaan vielä surkeampi pressa kuin Mara oli, ja tällä teollaan teki kolme ainoaa hyvää tekoaan Suomen historiassa: näytti toteen, että deviaattia ei koskaan tule asettaa mihinkään pomon asemaan,  asetti ehdottoman alarajan johtajan surkeudelle ja näytti toteen, miten taljankasta ovatkaan feminismi ja sen kiintiövaatimukset. 

Haloskan johtajuus Kelvinin asteikolla mitaten oli tasan 3:  ainoat liikkuvat molekyylit olivat demla-, vasuri- ja setamolekyylit.  Hyi saatana, good riddance!   
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

J. O. Jalonen

Hei, lapsoset! Minulle kerrottiin vastikään, että persoonani on herättänyt keskustelua tällä forumilla eilisen televisio-ohjelman seurauksena. Tämä oli minusta kummallista, koska en muista eilen edes olleeni missään televisio-ohjelmassa. Liioin en ole tämän palstankaan olemassaoloa edes tullut ajatelleeksi viimeiseen pariin kuukauteen. Mutta yhtä kaikki, ajattelinpa näin aamupäivän ratoksi piipahtaa vastailemassa uteluihin.

Quote from: Nousuhumala on 08.02.2012, 03:56:49Suomi-illasta vielä sen verran, missä oli jo aiemmin ketjussa mainittu Jussi Jalonen, jäin jopa omalla tavalla "kaipaamaan" kyseistä friikkiä? En tiennyt koko henkilön olemassaolosta ennen YLE:n vihapuheiltaa. Oli nimittäin niin vastenmielisen oloinen jätkä kuin vain olla ja voi - jäi sitä kautta mieleen.

Näin lyhyesti: olin kotona Pyynikillä, tietysti. Ja ei mitään hätää, minä puolestani en myöskään tiennyt useimpien silloiseen vihapuheiltaan kutsuttujen henkilöiden olemassaolosta. Lukuunottamatta tietysti sitä toista tutkijaa, jonka aisaparina minut paikalle pyydettiin viimeisenä vaihtoehtona. Ai niin, ja Simon Eloa tietysti, jonka olin kerran aikaisemmin tavannut. Mutta useimpien relevanssi meni minulta vielä ohjelman aikanakin täysin yli hilseen. Etenkin sitä yhtä kioskikirjailijaa ihmettelen vieläkin.

Mutta muuten, kiitoksia puoltavasta lauseesta; olen nimittäin aina ollut sitä mieltä, että vastenmielisyydellä pääsee taatusti pitemmälle kuin turhalla mielistelyllä.

Quote from: Nousuhumala on 08.02.2012, 04:17:42Sen vihapuheillan jälkeen luin kyllä aina sen kirjoituksen US:sta kun silmien eteen sattui. Harva ihminen herättää pelkällä olemuksellaan niin paljon inhoa minussa. Eikös tuo vielä ole verorahoilla työllistetty turhanpäiväinen äärivasemmistolainen tutkija? Vai äärivihreä?

Ei, kyllä minä olen aina saanut ihan yksityistä rahaa. Tälläkin haavaa eläkevakuutukseni on Maatalousyrittäjien Eläkelaitoksen puolella.

Puoluekirjaa meikäläisellä ei ole. Äänestänyt olen enimmäkseen Keskustaa tai Kokoomusta - no okei, silloin vuonna 2003 tuli vetäistyä SDP:n ehdokkaan numero ruutuun, mutta käsi sydämellä, kukapa näin ei olisi tehnyt kun Jäätteenmäki ja Itälä kävivät kampanjaansa?

Toisaalta, tällä forumillahan poliittiset jakolinjat ovat tunnetusti niin perseellään, että Jyrki Katainen on "äärivasemmistolainen" ja Mari Kiviniemi vastaavasti "äärivihreä"?

Quote from: Nousuhumala on 08.02.2012, 04:17:42Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä Jalonen väittelemässä Halla-ahon kanssa mokuasioista.

Ei se olisi yhtään mielenkiintoista. Minä en oikein tiedä, mitä ne sellaiset "mokuasiat" ylipäätään ovat, eivätkä ne minua edes kiinnosta ainakaan minkään sortin väittelyihin asti. Eikä ihmisiä pahemmin Halla-ahon kannanototkaan kiinnosta. Se kirjoitus rattijuopoista kyllä oli kieltämättä pirun hyvä ja lupaili jo jotain uutta, mutta sen jälkeen kaveri repsahti taas siihen saman vanhan turhan rikkinäisen levynsä pyörittämiseen.

Niin että jatkakaapa nyt juttua niistä omista teemoistanne vain. Varmasti kiinnostavampiakin aiheita löytyy kuin meikäläinen. Tarkistakaa vaikka päivän lehdet, jos jossain olisi joku ulkomaalainen pahoinpidelty, niin voitte taas arvuutella että olikohan se sen omaa syytä.
"Jalonen on melkoinen prinsessa vaikka yrittää olla ja luulee olevansa cool." -- Jussi Halla-aho

Nuivake

Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Maatiaisjuntitar

Olenko ainoa, jonka mielestä eilisen keskusteluillan sävy oli miljoona kertaa parempi kuin minkään aikaisemman viime aikoina?

AuggieWren

Quote from: J. O. Jalonen on 08.02.2012, 10:46:09
Quote from: Nousuhumala on 08.02.2012, 04:17:42Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä Jalonen väittelemässä Halla-ahon kanssa mokuasioista.

Ei se olisi yhtään mielenkiintoista. Minä en oikein tiedä, mitä ne sellaiset "mokuasiat" ylipäätään ovat, eivätkä ne minua edes kiinnosta ainakaan minkään sortin väittelyihin asti.

En ole huomannut sinun lainkaan puhuneen/kirjoittaneen ns. mokuasioista ja hyvä niin, ne eivät ole kovin kiinnostavia. Jos tähän vienon toiveen voisi lausua, niin jatkathan analyysiesi kirjoittamista yhtä suurella intensiteetillä vaalien jälkeen kuin ennenkin, ne ovat parhasta päästä sitä, mitä US Puheenvuorolla on tarjota.

P.S. Suomi-illasta: itse asia ei kiinnostanut, mutta Li Anderssonilla on kyllä hoteimmat huulet, mitä kenelläkään poliitikolla ikinä :-*
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Papa Noel

Quote from: Voitto-Taisto on 07.02.2012, 23:36:43
Quote from: Papa Noel on 07.02.2012, 23:30:14
Quote from: JoKaGO on 07.02.2012, 23:21:48
Quote from: Voitto-Taisto on 07.02.2012, 23:18:21
Quote from: Riukulehto on 07.02.2012, 23:15:38
Quote from: Voitto-Taisto on 07.02.2012, 23:13:33
Leppoinen keskustelu, jossa Osku oli edukseen.
Taattua demari laatua vai?

Mulle on sama onko kaveri vihreä, punainen tai sininen, jos hän on järkevä ja realistinen.

Juuri näin. On tärkeää kuulla, mitä sanoo eikä poliittinen kanta. Ja jos vielä tekee niinkuin sanoo, niin siinä se on.

Ei toimi politiikassa, puolueen aktiivipoliitikot tekevät puolueohjelman mukaista politiikkaa tai ovat puolueessaan Takarivin Taaveja, vailla ehdokkuuksia tai nimittämisiä yhtään mihinkään.
Jos pelkästään poliitikon omilla arvoilla olisi merkitystä, ei puolueita tarvittaisi lainkaan, vaan jokainen edustaisi vain itseään mielipiteineen, tekoineen ja mahdollisine aikaansaannoksineen. Ei toimi.

Kyllä toimii, jos poliitikko on järkevä ja realistinen.

Anna yksikin toimiva esimerkki Sauli Niinistön lisäksi.
A.Alho;"Lopettakaa nyt tuo uikutus islamin hyökyaallosta ja opetelkaa uimaan".

Uskontoni vastustaa Halal -lihaa, pakkohunnutusta, parvekelentokoulutusta ja julkihomotusta.

Sananvapaus kattaa myös sellaiset viestit, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät valtiota tai jotain sen väestön osaa.
-EIT 25.11.1997

VirtuteEtArmis

Hei, lapsoset! Minulle kerrottiin vastikään, että persoonani on herättänyt keskustelua tällä forumilla eilisen televisio-ohjelman seurauksena. Tämä oli minusta kummallista, koska en muista eilen edes olleeni missään televisio-ohjelmassa. Liioin en ole tämän palstankaan olemassaoloa edes tullut ajatelleeksi viimeiseen pariin kuukauteen. Mutta yhtä kaikki, ajattelinpa näin aamupäivän ratoksi piipahtaa vastailemassa uteluihin.

Quote from: Nousuhumala on 08.02.2012, 03:56:49Suomi-illasta vielä sen verran, missä oli jo aiemmin ketjussa mainittu Jussi Jalonen, jäin jopa omalla tavalla "kaipaamaan" kyseistä friikkiä? En tiennyt koko henkilön olemassaolosta ennen YLE:n vihapuheiltaa. Oli nimittäin niin vastenmielisen oloinen jätkä kuin vain olla ja voi - jäi sitä kautta mieleen.

Näin lyhyesti: olin kotona Pyynikillä, tietysti. Ja ei mitään hätää, minä puolestani en myöskään tiennyt useimpien silloiseen vihapuheiltaan kutsuttujen henkilöiden olemassaolosta. Lukuunottamatta tietysti sitä toista tutkijaa, jonka aisaparina minut paikalle pyydettiin viimeisenä vaihtoehtona. Ai niin, ja Simon Eloa tietysti, jonka olin kerran aikaisemmin tavannut. Mutta useimpien relevanssi meni minulta vielä ohjelman aikanakin täysin yli hilseen. Etenkin sitä yhtä kioskikirjailijaa ihmettelen vieläkin.

Mutta muuten, kiitoksia puoltavasta lauseesta; olen nimittäin aina ollut sitä mieltä, että vastenmielisyydellä pääsee taatusti pitemmälle kuin turhalla mielistelyllä.

...

Kyseessä siis nämä osallistujat:
2011-09-20 A2 Teema: Vihailta

Videot täälllä: http://www.youtube.com/watch?v=tKXOhKQCRjk

Keskustelua täällä (vain 1154 viestiä): http://hommaforum.org/index.php/topic,58277.0.

Teemaillassa 20.9. klo 21.00 keskustelemassa muun muassa: Kokoomusnuorten Wille Rydman, Vasemmistonuorten Li Andersson, Perussuomalaisten Nuorten Simon Elo, Vihreiden nuorten Inka Venetvaara, Svenska Ungdomin Fredrika Åkerö, Keskustanuorten Antti Kurvinen ja Demarinuorten Sanna Marin.

Salla Paajasen ja Jyrki Richtin (kuvassa) juontaman Vihaillan studioon tulevat myös ääriryhmistä kirjoittanut Jyri Hänninen, Homma-foorumin nousua ^^^ selvittänyt Milla Hannula, islamilaisesta valtakunnasta romaanin tehnyt Ari Paulow, terrorismitutkija Leena Malkki sekä etnisten suhteiden neuvottelukunnan Etnon pääsihteeri Peter Kariuki. Kariuki juhli Tampereen Keskustorilla innokkaana jääkiekon MM-kultaa, kunnes pari kantasuomalaista tuli tekemään natsitervehdyksiä ja kertomaan, ettei tämä ole SINUN maailmanmestaruutesi.

Ketä tarkalleen ottaen tarkoit näistä tuolla kioskikirjailija tittelillä?

Jyri Hänninen, Milla Hannula, vai Ari Paulow?

Muistin virkistämiseksi asianomaisten kirjallisia aikaansaannoksia:

AuggieWren

Quote from: VirtuteEtArmis on 08.02.2012, 11:37:47

Vaikket minulta kysynytkään, niin vastaan silti: Ari Paulow on tietenkin se kioskikirjailija. Muut ovat ainakin jonkin sortin tietokirjailijoita.

Koskela Suomesta

Quote from: AuggieWren on 08.02.2012, 11:40:03

Vaikket minulta kysynytkään, niin vastaan silti: Ari Paulow on tietenkin se kioskikirjailija. Muut ovat ainakin jonkin sortin tietokirjailijoita.

Noiden kahden ensinmainitun kirjoittajan kirjat ovat poliittisia pamfletteja ja niitä ei ainakaan viimeksi katsoessani vielä lukiteltu tietokirjoihin?
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

AuggieWren

Quote from: Koskela Suomesta on 08.02.2012, 11:48:37
Quote from: AuggieWren on 08.02.2012, 11:40:03

Noiden kahden ensinmainitun kirjoittajan kirjat ovat poliittisia pamfletteja ja niitä ei ainakaan viimeksi katsoessani vielä lukiteltu tietokirjoihin?

Huoh. Mistäköhän olet katsonut ja milloin? Kerropa nyt, mistä löytäisin auktoritatiiviset määrittelysäännöt tietokirjallisuudelle. Tässä Suomen Tietokirjailijat ry:n määritelmä tietokirjallisuuden kentästä. Sehän ei tietysti käy, koska nillin-nillin.

Uuno

OT:

Eikä ihmisiä pahemmin Halla-ahon kannanototkaan kiinnosta. Se kirjoitus rattijuopoista kyllä oli kieltämättä pirun hyvä ja lupaili jo jotain uutta, mutta sen jälkeen kaveri repsahti taas siihen saman vanhan turhan rikkinäisen levynsä pyörittämiseen.

En ole viimeisen seitsemän vuoden aikana kysynyt mitään kysymystä yhtä usein kuin sitä, että mikä Halla-ahon levyssä on niin rikki. Joten kysytään vielä kerran: mikä siinä on rikki? Valehteleeko Halla-aho vai mistä on kysymys?

Ei tämä voi olla liian vaikea kysymys vastattavaksi.
Öyhö- ja jankkakriittinen.

Siili

Quote from: Uuno on 08.02.2012, 12:16:20
OT:

Eikä ihmisiä pahemmin Halla-ahon kannanototkaan kiinnosta. Se kirjoitus rattijuopoista kyllä oli kieltämättä pirun hyvä ja lupaili jo jotain uutta, mutta sen jälkeen kaveri repsahti taas siihen saman vanhan turhan rikkinäisen levynsä pyörittämiseen.

En ole viimeisen seitsemän vuoden aikana kysynyt mitään kysymystä yhtä usein kuin sitä, että mikä Halla-ahon levyssä on niin rikki. Joten kysytään vielä kerran: mikä siinä on rikki? Valehteleeko Halla-aho vai mistä on kysymys?

Ei tämä voi olla liian vaikea kysymys vastattavaksi.

Jalosta potuttaa, kun kukaan ei julkaise kokoomateoksia tyyliin "Mitä Jalonen tarkoittaa?"

ElenaDaylights

Vaikka Jalosen kanssa olen enemmän kuin monessa asiassa eri mieltä, luen mielelläni Jalosen tuotoksia pelkästään osuvan ja taitavan kynäilyn vuoksi. Äärimmäisen hyvää blogitasoa. Jää toki myös tänne  :)
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Mietiskeliä

Tässä huoltosuhde keskustelussa minua häiritsee yksi asia. Usein kuulen sanottavan että huoltosuhdetta saadaan paremmaksi eläkeikää nostamalla. Tämä varmasti pitää paikkansa.
Mutta liian vähälle huomiolle on jäänyt se että työuria voisi pidentää myös toisesta päästä. Nimittäin jos nuoret saataisiin nopeammin töihin, niin tämä parantaisi huoltosuhdetta paljon enemmän kuin eläkeiän nosto, koska nuoret ovat keskimäärin terveempiä ja heillä riittää töissä paljon enemmän energiaa..

Mun mielestäni meidän koulutusjärjestelmässä on paljon ilmaa.. Mikäli koulutuksista jätettäisiin pois kaikki tarpeeton tai kaikki/osa "ei niin tärkeistä asioista", niin uskon että työelämään valmistuisi nuoria ainakin kaksi vuotta aikaisemmin. Eikä tämä edes taida riittää..

Itse olen käynyt rakennuspuolen ammattikoulun. Nykyisin tämä koulutus kestää kolme vuotta, vaikka vuodenkin koulutus riittäisi aivan hyvin siihen että kykenee  työskentelemään rakennuksilla vaikka kirvesmiehenä, jonkin kokeneemman timpurin kaverina. Mun mielestäni ammattikoulussa pitäisi opetella ihan vain kaikki rakentamisen perusasiat. Töissä tälläinen ammattikoulusta päässyt kolli voisi työskennellä vaikka jonkin kokeneemman ammattimiehen parina. Tiedän kokemuksesta että näin oppii parhaiten käytännön asioita

andrus

Eläkeiän nostossa on kyse lähinnä eliitin omien rahakkaiden hommien pitkittämisestä. Ei keltään raskaita töitä ikänsä puurtaneelta voida vaatia enempää. Eikä tämä ole tarkoituskaan. Kunhan esittävät olevansa vastuullisia päättäjiä. Nuoret töihin ja maa nousuun.
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

nuiv-or

Quote from: Nousuhumala on 08.02.2012, 12:56:06
Btw, mistä te jotkut saatte Sanna Ukkola -hymiön?

:sanna:

--->  :sanna:

Jaloselle kysymys, mikä on Halla-ahon "levyssä" rikkinäistä? Asiaahan mies puhuu. Toivottavasti muistat miehen kirjoitukset, kun kotikatusi ovat sillä tasolla, ettei siellä pysty liikkumaan.

Miksi teilaat väitteet eurabiasta hörhöilyksi? Katso muita maita äläkä keskity suvaitsevaiseen trendipelleilyyn. Sinun juttusi eivät kiinnosta - toistat sitä samaa kuin muutkin suvaitsevaiset, olit viihdyttävä vihaillassa, mutta kaikkihan voivat hermoilla suorassa lähetyksessä. Kyllä minäkin varmaan tekisin itsestäni pellen yleisradiossa.

Kun sanotaan Kataista äärivasemmistolaiseksi, niin se on kielikuva. Oikeastaan ei ole olemassa mitään oikeistoa tai vasemmistoa, ne ovat nykyisin samaa höttöä, elleivät ole aina olleet. Historioitsijana sinun pitäisi tietää, että vasemmisto istuu puhemiehestä katsottuna vasemmalla ja muut oikealla. Itse en näe mitään sen kummempaa eroa, molemmat ajavat eliitin etua. Näihin termeihin keskittymällä viedään huomio tärkeistä asioista ja pyöritään joissain ideologiapoteroissa, joista ei ole mitään hyötyä ihmisille. Aina vaan mukamas hienoa retoriikkaa, jota suomalaiset eivät edes osaa vielä kunnolla harrastaa. Katso jotain ranskalaisten puheenvuoroja, ne vasta ovat politikointia politikoinnin vuoksi.

Maahanmuuttoasiat pitää ottaa erityisen vakavasti, sillä maahanmuuttoa ei noin vain peruta. Kaikki puheet veroprosenteista, yhteiskunnan eriarvoistumisesta jne. ovat puuhastelua tähän verrattuna.

Eikö meitä pitäisi kutsua opetuslapsosiksi, ei lapsosiksi? Hirveän ylimielinen asenne, ikään kuin sinä tietäisit ylimmän totuuden ja me täällä leikittäisiin rasistia ja suvista.

Mietintämyssy

Off-topic mutta menköön. Jussi Jaloselle: Uuden Suomen blogisi on hauskaa ja tarkkanäköistä luettavaa. Jatka samaan malliin!