News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Äänestämättä jättävien ilmoittautumisketju!

Started by NuivaMikko, 04.02.2012, 21:28:03

Previous topic - Next topic

Leso

Nyt äänestämään!

Kuten eräs erittäin älykäs opettajani minulle muinoin mainitsi:
"Jos sinä, Leso, et anna tälle [tuotokselleni] nimeä, joku muu antaa."

Opin tuosta lausahduksesta paljon.
Viisaampiaan kannattaa kuunnella, ja yleensä niitten viisaampien sanomiset ovat syvällisempiä ja monitahoisempia kuin arvaisikaan.

Toivon, että tekin luette tuon lausahduksen, ja ymmärrätte.  :)

Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Kyborg

Quote from: dothefake on 04.02.2012, 23:30:30
Kuten jo muualla mainitsin, äänestän Haavistoa, koska kukaan, jota olen äänestänyt, ei ole päässyt läpi. Haluan olla varma.

Itse omistan samankaltaisen Midaksen paskaisen kosketuksen, joka pätee lähes jokaisella elämän osa-alueella.
"Samaan aikaan kun maamme koulutetuimmille ihmisille ei ole töitä, joku älypää pitää rasismina sitä, ettei niitä löydy afrikkalaisille koneinsinööreille, jotka ovat hukanneet paperinsa ja lukutaitonsa."

- Nim. Professori

Leso

Quote from: Kyborg on 05.02.2012, 10:55:59
Quote from: dothefake on 04.02.2012, 23:30:30
Kuten jo muualla mainitsin, äänestän Haavistoa, koska kukaan, jota olen äänestänyt, ei ole päässyt läpi. Haluan olla varma.

Itse omistan samankaltaisen Midaksen paskaisen kosketuksen, joka pätee lähes jokaisella elämän osa-alueella.

Mahtavaa!
Vaikka oma midaankämmeneni osuu siviilissä useimmiten silkkaan tiedätte-kyllä-mihin, niin vaaleissa olen (valitettavasti) ollut ihan Voittaja.

Pinnistelkää ja säkenöikää ylimaallinen Kämmenenne kautta vaalipaikkain!  ;D
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Emo

Quote from: Ari-Lee on 05.02.2012, 04:57:58
Quote from: Emo on 04.02.2012, 22:06:17
Ensimmäistä kertaa tähänastisen elämäni aikana jätän äänestämättä tällä huomenna loppuhuipentuvalla kakkoskierroksella!

Kumpikaan näistä ehdokkaista ei tule olemaan minun presidenttini.

Tuli oudon rauhallinen fiilis, kun päätin jättää äänestämättä. Sauli on tehnyt selväksi, ettei halla-aholaisten rasistien ääniä halua, joten eipä tyrkytetä kun ei kerran haluta. Irtisanoudumme toinen toisistamme, Sauli ja minä.
Vihreää suvispelleä nyt en äänestäisi missään tapauksessa.

Minä en nyt osaa päättää kumman teistä haluaisin; Astan vai Sinut Emo. Olette niin tasoissa kuin olla voi. Astalla on lisävahvuutena hiuksensa koska olen ne nähnyt kuvassa ja ne on ihanat(!) ja sinulla vahvuutena vahvuus. Voi dääm! Jospa en sitten saisi kumpaakaan ettei tarvitse mieltä pahoittaa.

Eikun; en halunnut "ilmoittautua" tällaiseen epämääräiseen juttuun. Mistä sen tietäs kuka torpedo sieltä tulee? :o

Kyllä en tanssi enkä äänestä niin olen mieleni pahoittanut minä entinen kokoomuslainen.

Ari-Lee on näköjänsä aloittanut kisastudion tarjoilujen nauttimisen hyvissä ajoin  ;D  Oletko käynyt Dothefaken sienivarastojakin tonkimassa?

Kainuussa lienee liki -40 celciusta, ellei ylikin.  Jokatapauksessa täysin mahdoton ilmasto kenenkään äänestämiseen, eihän tuossa kelissä enää kuivamustekynät toimi ja lyijykynäkään ei pysy kohmeisessa kädessä.

Onko muuten jo saatu "viralliset arviot" siitä, miten tulipalopakkaset vaikuttavat vaalitulokseen? Kumman laariin kylmyys sataa?

Tasapainorealisti

Quote from: Emo on 05.02.2012, 11:27:11Onko muuten jo saatu "viralliset arviot" siitä, miten tulipalopakkaset vaikuttavat vaalitulokseen? Kumman laariin kylmyys sataa?
Ennakkosuosikin laariin sataa, koska Haavisto tarvitsee ääniä ja mahdollisimman suuren äänestysprosentin voidakseen tulla valituksi.

Pöllämystynyt

Kylmyys sataa kyllä varmaan Haaviston laariin. Kylmyyskään ei estä Haaviston takana olevia fanaatikkoja, jotka asettavat tällaisessa tapauksessa poikkeuksellisesti jopa oman herkän nahkansa koetukselle päästäkseen luomaan suurta utopiaansa, joka sitten toki rakennetaan muiden selkänahasta. Toisaalta Niinistöä vähemmän inhoava "tavallinen kansa", joka on periaatteessa kylmänkestävämpää, on kuitenkin vähemmän kiinnostunut näistä vaaleista, koska ehdokkaissa ei vaikuta olevan suuria eroja: molemmat yhtä tylsiä tai molemmat yhtä kamalia. "Tavallinen kansa" on myös alttiimpaa nukkumaan erilaisista vaaleihin liittymättömistä syistä, ja pakkanenkin kelvannee monelle syyksi.

Lisäksi pakkanen kohtelee eri tavalla eri alueita Suomessa.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Emo

Quote from: Pöllämystynyt on 05.02.2012, 11:40:36
Kylmyys sataa kyllä varmaan Haaviston laariin. Kylmyyskään ei estä Haaviston takana olevia fanaatikkoja, jotka asettavat tällaisessa tapauksessa poikkeuksellisesti jopa oman herkän nahkansa koetukselle päästäkseen luomaan suurta utopiaansa, joka sitten toki rakennetaan muiden selkänahasta. Toisaalta Niinistöä vähemmän inhoava "tavallinen kansa", joka on periaatteessa kylmänkestävämpää, on kuitenkin vähemmän kiinnostunut näistä vaaleista, koska ehdokkaissa ei vaikuta olevan suuria eroja: molemmat yhtä tylsiä tai molemmat yhtä kamalia. "Tavallinen kansa" on myös alttiimpaa nukkumaan erilaisista vaaleihin liittymättömistä syistä, ja pakkanenkin kelvannee monelle syyksi.

Lisäksi pakkanen kohtelee eri tavalla eri alueita Suomessa.

Kamalinta kaikesta, jos Haavistosta tulee presidentti!! Kylmää voikin olla juuri ns. "konservatiivisilla" alueilla, en tosin ole sääkarttaa vilkaissut. Mutta itä ja pohjoinen lienee kylmimmät.

Tomi

[/quote]

Kainuussa lienee liki -40 celciusta, ellei ylikin.  Jokatapauksessa täysin mahdoton ilmasto kenenkään äänestämiseen, eihän tuossa kelissä enää kuivamustekynät toimi ja lyijykynäkään ei pysy kohmeisessa kädessä.

Onko muuten jo saatu "viralliset arviot" siitä, miten tulipalopakkaset vaikuttavat vaalitulokseen? Kumman laariin kylmyys sataa?
[/quote]
Äänestyspaikka on  sisällä, joten ei vaikuta tähän.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/02/pakkanen_paukkuu_koko_maassa_-_sallassa_-407_astetta_3232126.html

Runebergin päivää vietetään kylmässä pakkassäässä. Sallan Naruskalla mitattiin aamuyöllä talven tähän mennessä kylmin lukema, 40,7 astetta. Myös etelässä on hytisty pakkasen kourissa.

Etelä-Suomessa lauantain ja sunnuntain vastainen yö on ollut talven kylmin. Ilmatieteen laitoksen mukaan pakkasta on ollut yleisesti yli 30 astetta.

Esimerkiksi Lappeenrannan Konnunsuolla lämpötila on laskenut 37 pakkasasteeseen. Vihdissäkin lämpötila on painunut 33 asteeseen. Helsingin Kaisaniemessä on mitattu 25 miinusastetta.

Päivystävän meteorologin mukaan pakkanen jatkuu kireänä lähes koko maassa. Vaasa - Helsinki -linjan länsipuolella sää pilvistyy ja etelätuuli voimistuu iltapäivällä. Samalla pakkanen lauhtuu alle kymmeneen asteeseen.

YLE Uutiset

Tämä saattaa olla talven pakkasennätys, ainakin Etelä-Suomessa alkaa lämmetä tänään.

Emo

^ Ja kun lauhtuu nopeasti, niin seuraavaksi jäätyvät putket! Pitääkin laittaa hana yöksi tippasemaan, auttaa tähän ongelmaan.

svobo

Vastasin toisen ketjun äänestysäänestykseen, että äänestän Niinistöä, mutta enpä taida näillä pakkasilla vaivautua. Iltaa vasten pitäisi kyllä lauhtua nopeasti.
Kattoo nyt.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

Tomi

Quote from: svobo on 05.02.2012, 13:10:27
Vastasin toisen ketjun äänestysäänestykseen, että äänestän Niinistöä, mutta enpä taida näillä pakkasilla vaivautua. Iltaa vasten pitäisi kyllä lauhtua nopeasti.
Kattoo nyt.
Suosittelen vaivautumaan, oletpahan ainakin vaikuttamassa äänestystulokseen. Lämmintä vain päälle ja kunnolla, niin kyllä pakkasesta selviää.

AstaTTT

Quote from: Kristiina on 04.02.2012, 22:45:32
Niin missä? Emo taitaa laittaa vähän omiaan. Olen ymmärtänyt, että Emolle ratkaisevinta oli "Bilderberg", ilmeisesti katsonut paljon näitä You Tuben New Age-videoita.

En hyväksy tuollaista spekulatiivista hyökkäystä foorumisiskoani kohtaan, koska minä olen se, joka ei voi millään tavalla missään tunnetuissa olosuhteissa tukea bilderbergiläistä ehdokasta. Tällä perusteella olen myös Katais- ja Ollila-vastainen sekä pidän muistissani loppuikäni, että Tarja Halonen julisti Bilderbergiä koskevat asiakirjat salaisiksi Kataisen toissavuotisen, verorahoilla maksetun Bilderberg-osallistumisen jälkeen.

Kulkuri

Täällä yksi. Hesarin vaalikone nosti Haaviston ykköseksi  miinus 142 pisteellä... Niinistö miinus 247 pistettä. Molempien arvot ovat niin kaukana omistani, että jätän äänestämättä. Pakkasen vuoksi en viitsi edes käydä rustaamassa kirkkovenettä.
"I'm a cartoon, you're a full moon, let's stay up" - Bright eyes

törö

Ajattelin jättää äänestämättä, koska Haavisto alkoi vaikuttaa lähes yhtä vastenmieliseltä kuin Niinistö, mutta sattuma ratkaisi asian toisin.

Ensin täyttyi roskapussi ja sitten piti vaihtaa printterin mustekasetti. Jälkimmäistä vaihtaessani printtasin Periksen kuvan ja ensimmäistä viedessäni tein muutaman sadan metrin ylimääräisen lenkin äänestyspaikalle. Jos liimakynä olisi ollut hukassa olisi äänestäminen voinut jäädä väliin, mutta siinähän se oli melkein printterin paperin vieressä.

Elikkä joo, toisen kierroksen ylivoimaisesti parasta ehdokasta tuli äänestettyä.

AstaTTT

Quote from: Ari-Lee on 05.02.2012, 04:57:58
Minä en nyt osaa päättää kumman teistä haluaisin; Astan vai Sinut Emo. Olette niin tasoissa kuin olla voi. Astalla on lisävahvuutena hiuksensa koska olen ne nähnyt kuvassa ja ne on ihanat(!) ja sinulla vahvuutena vahvuus. Voi dääm! Jospa en sitten saisi kumpaakaan ettei tarvitse mieltä pahoittaa.

Ja minä kun olen ollut huolissani, onko Juneksella pidemmät hiukset kuin minulla ja ajatellut mitata ne seuraavassa Muutos-kokouksessa! Junes siis listaasi myös!  ;D

Kuvio

Quote from: Nuivanlinna on 04.02.2012, 21:28:03
Ilmoittaudu jos jätät toisen kierroksen äänioikeutesi käyttämättä.

Itse en voi äänestää Haavistoa enkä Niinistöä, koska kumpikin herroista on melkoisen kritiikittömiä eurofederalisteja eikä kumpikaan vastusta mokutusta mitenkään.
Ainoastaan jos Lipponen tai Biaudet olisi jompaa kumpaa vastassa, silloin olisin pakotettu antamaan ääneni Pekalle tai Saulille.
En äänestänyt ole enkä tuonne pakkaseen tarkene mennäkään vaikka mitä lupaisivat.
Syyt äänestämättömyyteen kuitenkin eri syitä.
Johan sitä on äänestettykin, monta monta kertaa eikä koskaan ole kunnollisia tullut valituksi.

TheJ

En voi äänestää missään olosuhteissa Vihreää. Lisäksi Haavisto on aivan liian kokematon broileri jonka toiselle kierrokselle veivät ominaisuudet kuten "homo" ja "suvisvasemmiston paras tarjolla ollut".

En voi äänestää missään tilanteessa niin että se tulkittaisiin voitoksi Kokoomukselle ja heidän harjoittamalleen politiikalle. Kerran banksteri, aina banksteri.

Lopptulos on ettei löydy ehdokasta. En lähde äänestämään pienempää pahaa.

VeePee

Ensimmäistä kertaa jää minulta äänestämättä. En pysty päättämään kumpi ehdokkaista olisi vähemmän huono vaihtoehto.

Pöllämystynyt

Koska suurin osa äänestäisi "pakon edessä" näistä kahdesta pahasta ennemmin Niinistöä, on äänestämättä jättäminen epäsuoraa, mutta todellista ja konkreettista tukea Haavistolle, ja täpärämmässä tilanteessa tällä voisi olla ratkaiseva vaikutus vaalien tulokseen. Myös tällaisen epäsuoran, mutta todellisen tuen antamisen jommalle kummalle pitäisi vaikuttaa omaantuntoon, jos asiaa tarkemmin miettii. Nytkään ei kannata tuudittautua siihen, että muut päättävät asian kuitenkin ennalta arvattavasti, jolloin vastuu on heillä. On se vastuu jokaisella äänioikeutetulla yhtä lailla.

Jos äänestää sillä mielellä, että äänestää vain pahempaa vaihtoehtoa vastaan, eikä kenenkään puolesta, se on psyykkisesti paljon helpompaa kuin yrittää niellä ajatusta, että olisi suorastaan tukemassa jompaa kumpaa. Minäkin pelkäsin aluksi, että Niinistön äänestäminen tuntuisi järkyttävältä itsepetokselta, mutta äänestys sujui todella tyynesti kun olin ymmärtänyt, että tämä on ääni valtamediaa vastaan. Ja niinhän se on. Valtion keulakuvia presidentit vain ovat, vailla kunnollisia mahdollisuuksia vaikuttaa asioihin, mutta valtamedialle ja valesuvaitsevaistolle Haaviston saaminen presidentiksi ja kriitikkojen "tappion" juhliminen sillä perusteella on elämää suurempi tavoite.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

AstaTTT

^ Tilanne on käytännössä se, äänestääkö kakkaa vai pissaa. Ei kiitos.  :)

Nihkeys

Jos vastakkain on punavihreä maailmanparantaja ja patologinen euromaanikko, on harvinaisen helppoa sanoa kiitos, mutta ei kiitos.

Kokoliha

Kokolihan perhe päätyi kompromissiin:
Rva Kokoliha päätti jäädä kotiin; tyhjän äänestäminenkin olisi kasvattanut äänestysprosenttia.
Hra Kokoliha kävi äänestämässä Niinistöä, joskin tunsin hienoista houkutusta äänestää Haavistoa - pelkästään nimim. Paasikivelle vittuillakseni. Ultrapraat ja tärähtäneistön ydinpoppoon Haavistohehkutusmantra olivat kuitenkin huomattavasti suurempi pökäle nieltäväksi.

Veikko

Quote from: Pöllämystynyt on 05.02.2012, 15:00:43
Koska suurin osa äänestäisi "pakon edessä" näistä kahdesta pahasta ennemmin Niinistöä, on äänestämättä jättäminen epäsuoraa, mutta todellista ja konkreettista tukea Haavistolle, ja täpärämmässä tilanteessa tällä voisi olla ratkaiseva vaikutus vaalien tulokseen. Myös tällaisen epäsuoran, mutta todellisen tuen antamisen jommalle kummalle pitäisi vaikuttaa omaantuntoon, jos asiaa tarkemmin miettii. Nytkään ei kannata tuudittautua siihen, että muut päättävät asian kuitenkin ennalta arvattavasti, jolloin vastuu on heillä. On se vastuu jokaisella äänioikeutetulla yhtä lailla.
---

Olen samaa mieltä joka suhteessa. En vain itse tohtinut ottaa asiaa esille. Vaikka vaihtoehdot olisivat kuinkakin huonoja, niin velvollisuuteni on edes yrittää torjua se mahdollisesti huonoin vaihtoehto. Niin minusta tuntuu. Haluan ottaa vastuun kurjastakin ratkaisusta - ja silläkin uhalla, että osoittaudun olleeni väärässä. Demokratian suurimmat uhat eivät ole mitättömät ja korruptoituneet poliitikot ja heidän taustallaan pyörivät lailliset ja laittomat lobbarit, vaan tappiomieliala ja yleinen välinpitämättömyys.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Luotsi

Kylmyys sataa kyllä varmaan Haaviston laariin. Kylmyyskään ei estä Haaviston takana olevia fanaatikkoja, jotka asettavat tällaisessa tapauksessa poikkeuksellisesti jopa oman herkän nahkansa koetukselle päästäkseen luomaan suurta utopiaansa, joka sitten toki rakennetaan muiden selkänahasta.

Itse katson että Haavisto-ilmiö on nimenomaan ilmiö, muoti-ilmiö. Ei suinkaan mikään fanaattisten joukkojen kansanliike.
Äänestän jaloillani, eli niitä uurnille vaivaamatta.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Reich

Jos vaihtoehtosi on jättää äänestämättä tai äänestää Niinistöä: Äänestämättä jättäminen/tyhjän äänestäminen on käytännössä ääni Haavistolle.

Jos vaihtoehtosi on jättää äänestämättä tai äänestää Haavistoa: Äänestämättä jättäminen/tyhjän äänestäminen on käytännössä ääni Niinistölle.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

Kuvio

Quote from: Luotsi on 05.02.2012, 16:02:17
Kylmyys sataa kyllä varmaan Haaviston laariin. Kylmyyskään ei estä Haaviston takana olevia fanaatikkoja, jotka asettavat tällaisessa tapauksessa poikkeuksellisesti jopa oman herkän nahkansa koetukselle päästäkseen luomaan suurta utopiaansa, joka sitten toki rakennetaan muiden selkänahasta.

Itse katson että Haavisto-ilmiö on nimenomaan ilmiö, muoti-ilmiö. Ei suinkaan mikään fanaattisten joukkojen kansanliike.
Äänestän jaloillani, eli niitä uurnille vaivaamatta.
Perinteisesti vasureitten ehdokkaat saa huonolla kelillä vähemmän ääniä koskei persaukisilla ole autoja ja autotalleja.

Sitä miten joku onnistuu antamaan itselleen anteeksi äänestettyään jompaa kumpaa näistä kahdesta, en ymmärrä. Tukee joko vihreitä - ei kai tarvitse luetella tässä mitä kaikkea edustavat - tai Kokoomuksen loistokasta talouspolitiikkaa jonka takia koko maan on menossa nurin muutaman vuoden päästä.

Veikko

Quote from: Kuvio on 05.02.2012, 16:21:17
---
Sitä miten joku onnistuu antamaan itselleen anteeksi äänestettyään jompaa kumpaa näistä kahdesta, en ymmärrä. Tukee joko vihreitä - ei kai tarvitse luetella tässä mitä kaikkea edustavat - tai Kokoomuksen loistokasta talouspolitiikkaa jonka takia koko maan on menossa nurin muutaman vuoden päästä.

Vaihtoehdot ovat nämä - nimittää niitä miksi tahansa. Olisi vaikeaa antaa itselleni anteeksi olla pelaamatta edes näin huonoilla korteilla. Äänestäessämme äänestämme periaatteessa aina demokratian puolesta.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Kuvio

Quote from: Veikko on 05.02.2012, 17:10:12
Quote from: Kuvio on 05.02.2012, 16:21:17
---

Vaihtoehdot ovat nämä - nimittää niitä miksi tahansa. Olisi vaikeaa antaa itselleni anteeksi olla pelaamatta edes näin huonoilla korteilla. Äänestäessämme äänestämme periaatteessa aina demokratian puolesta.
Ensimmäistä kertaa eläissäni sain äänestää demokratian puolesta eduskuntavaaleissa kun äänestin Muutosta. Ehkäpä sekin vaikutti siihen ettei nyt ole minkäänlaista hinkua enää äänestää kun demokratiaa ei ole valittavissa.

Pietari

Ehdokkaat ovat niin huonot, ettei edes pakkanen estä minua menemästä äänestämään tyhjää! >:(

ämpee

Niinistöä äänestämällä saa Linnaan pitkästä aikaa sellaisen naisihmisen jota kestää katsella, mikäli ette onnistu löytämään ehdokkaista yhtään hyvää puolta niin edes tuota kannattaa pohtia.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."