News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Ykkösen aamutv: Tiedotusvälineiden puolueettomuus

Started by Hessu, 30.01.2012, 12:18:38

Previous topic - Next topic

Hessu

Yle oman padan äärellä eli journalistit arvioivat omaa rooliaan tiedottamisessa. Voiko propaganda enää olla läpinäkyvämpää?

Nyt voivat toimittajat mennä illalla klubille nostamaan puolueettomuuden maljoja.

Yle-vero tulee. Oletko valmis?

Arto Nieminen edustanee journalistien parhaimmistoa, koska on edennyt ammattikuntansa puheenjohtajaksi.

Arto "kansalaisoikeudet kuuluvat toimittajillekin" Niemisen kanssa olen samaa mieltä siitä, että kansalaisoikeudet kuuluvat toimittajille, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millä tavoin toimittaja säilyttää uskottavuutensa.
Niemisen kanssa olen samaa mieltä myös siitä, että jos toimittaja menettää uskottavuutensa, hän menettää kaiken.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että toimittajan poliittisen kirjoittamisen tai muun toimittamisen uskottavuus katoaa sillä sekunnilla, kun hän nostaa ensimmäisen kerran julkisesti peukkunsa minkä tahansa kotimaisten vaalien alla tai aikana kenen tahansa ehdokkaan puolesta.
Leima on lyöty ja sen pois hinkkaaminen on hyvin vaikeaa, jos ei peräti mahdotonta.

STT:n Mika Pettersson vaikuttaa henkilöltä, jolla on vielä ns. tolkku tallessa.

QuoteJournalistiliiton puheenjohtaja Arto Nieminen ja STT-Lehtikuvan päätoimittaja Mika Pettersson keskustelivat siitä, voiko toimittaja ottaa yksityishenkilönä kantaa esimerkiksi presidenttiehdokkaisiin menettämättä uskottavuutta työssään.
http://areena.yle.fi/video/1327904479671