News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-05-09 IL: "Mannehuutelusta" kovat sakot

Started by rähmis, 09.05.2009, 08:39:34

Previous topic - Next topic

rähmis

Laivaliikenteen tehtävissä päällikköasemassa työskentelevä nainen vaati satamassa erityiskohtelua.

Nainen esitti, että järjestyksenvalvojana toimivat miehet kantaisivat hänen ja hänen miehensä laukut. Vartijat kieltäytyivät ja ilmoittivat, ettei se kuulu heidän tehtäviinsä.

Tällöin nainen hermostui. Hän korotti ääntään ja kertoi missä asemassa on. Hän vaati saada tietää toisen järjestyksenvalvojan nimen ja ilmoitti järjestävänsä tälle potkut.

Samalla nainen nimitteli vartijaa "manneksi", "mutakuonoksi", "värivammaiseksi" ja "maahanmuuttajaksi".

Vartijoiden mukaan he yrittivät tyynnytellä naista, mutta turhaan.

Naisen mies kimmastui ja yritti heittää vartijoita laukulla, jolloin toinen vartija pani hänet rautoihin.

Kohta myös naiselle jouduttiin laittamaan käsiraudat.

Tapaus sattui viime kesänä Helsingin Länsi-Sataman terminaalissa. Tapausta käsiteltiin nyt Helsingin käräjäoikeudessa.

Nainen myönsi käräjäsalissa, että oli huudellut terminaalissa, mutta ei niin paljon kuin syytteessä väitetään. Hän kertoi olleensa päihtyneensä ja painotti sitä, että satamassa tulee ja menee humalaisia ihmisiä, eikä kukaan kiinnitä siihen huomiota.

Käräjäoikeus kuitenkin tuomitsi naisen kunnianloukkauksesta sekä järjestystä ylläpitävän henkilön vastustamisesta 50 päiväsakkoon. Lisäksi hänen tulee maksaa vartijalle 1 200 euron korvaus henkisestä kärsimyksestä.

Iltalehti

VMJ

Olisi naisen kannattanut huutaa mannen sijasta rotuvartijaa  ;)

QuoteSamalla nainen nimitteli vartijaa "manneksi", "mutakuonoksi", "värivammaiseksi" ja "maahanmuuttajaksi".

Nimitteli "maahanmuuttajaksi"!? Täytyy olla tarkkana jatkossa. Rotutohtoriksi nimittely on sallittua, mutta...
Homma ^^!!

Nissemand

Quote from: VMJ on 09.05.2009, 09:01:40

Nimitteli "maahanmuuttajaksi"!? Täytyy olla tarkkana jatkossa. Rotutohtoriksi nimittely on sallittua, mutta...

Käsitit hieman väärin. Se menee näin: "VHM:n nimittely on sallittua, mutta..."
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

SSampsa

QuoteLisäksi hänen tulee maksaa vartijalle 1 200 euron korvaus henkisestä kärsimyksestä.

Maksetaanko tällä summalla ne psykologilla käynnit, joilla kyseinen vartija ilmiselvästi joutui käymään? Tulikohan elinikäiset traumat?

Veli Karimies

Ihan nimitteli. Hui kauheus. Mitenhän mahtaa selvitä vartija tuosta? Vartijan työ ei kumminkaan ole mitään sellaista, että saattaisi joutua nimittelyn kohteeksi!

Luotsi

Quote from: rähmis on 09.05.2009, 08:39:34
Samalla nainen nimitteli vartijaa "manneksi", "mutakuonoksi", "värivammaiseksi" ja "maahanmuuttajaksi".

Muistaakseni YLEn pääuutislähetyksessä on joskus jotakuta nimitelty "maahanmuuttajaksi". Esitutkintaa!
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

hmoilanen

No ihan oikea tuomiohan tässä tapauksessa on. Eipä sitä nyt varmaan hirveitä traumoja jää jostain känniääliön avautumisesta mutta kyllähän sitä nyt aina kaikille raha kelpaa. Ehkäpä seuraavalla kerralla kyseinen eukko muistaa ryypiskellä hieman vähemmän.

Mielenkiintoista olisi toki tietää millainen tuomio olisi napsahtanut jos eukko olisi jättänyt ilmeisesti tunnettua vähemmistöä edustaneen vartijan rauhaan ja solvannut pelkästään toista, ilmeisesti kantaväestöä edustavaa vartijaa.

Huscarl

Ihan oikein rääkkyjälle, tuli sitten värilisää tai ei. Ärsyttää tuollaiset moukat jotka kuvittelevat olevansa Kiinan keisareita.

Eino P. Keravalta

Katsos pirua, luulin, että Manne on miehen nimi. Mutta nyt tiedän, että se onkin ruma sana. Kumma, että jotkut antavat kirosanan lapsensa nimeksi! Onko sosiaalitädeille ilmoitettu? Manne-lapset huostaan heti!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Tunkki

Quote from: Eino P. Keravalta on 09.05.2009, 15:30:27
Katsos pirua, luulin, että Manne on miehen nimi.

Minä taas luulin pitkään että manne on yleisnimi eräälle heimolle, kunnes tutustuin 80-luvun alussa syntyneeseen tyyppiin jolla oli Manne etunimenä. Kuten tilanteeseen sopii, ko. hlöllä on oljenvaalea tukka ;)

Taiteilijavanhempien lapsi, joten omituisuudet ymmärtää.

req

Quote from: rähmis on 09.05.2009, 08:39:34
Nainen myönsi käräjäsalissa, että oli huudellut terminaalissa, mutta ei niin paljon kuin syytteessä väitetään. Hän kertoi olleensa päihtyneensä ja painotti sitä, että satamassa tulee ja menee humalaisia ihmisiä, eikä kukaan kiinnitä siihen huomiota.

Naurettavaa vedota humalaan, ei se pienennä rangaistusta kuitenkaan.

1200 € korvaus henkisistä kärsimyksistä kattaa myös vartijoiden vaivan tästä ja pyytäisin kyllä minäkin niitä haluaisin jos minua nyt joku nimittelisi samantyylisessä tilanteessa. Olen kyllä ihan suomalainen VHM mutta..
"Propagandan väitteet on suunniteltava tyhmimmän kadunmiehen käsityskyvyn mukaan."
-Joseph Goebbels

Veli Karimies

Quote from: req on 09.05.2009, 16:03:57
1200 € korvaus henkisistä kärsimyksistä kattaa myös vartijoiden vaivan tästä ja pyytäisin kyllä minäkin niitä haluaisin jos minua nyt joku nimittelisi samantyylisessä tilanteessa. Olen kyllä ihan suomalainen VHM mutta..

Siksi sinä et varmaan vartija olekaan.

rähmis

1200 € korvaus henkisistä kärsimyksistä kattaa myös vartijoiden vaivan tästä ja pyytäisin kyllä minäkin niitä haluaisin jos minua nyt joku nimittelisi samantyylisessä tilanteessa.

Kuvitellaan tilanne jossa olisit sinisen bussin kuljettaja. Asiakkaaksesi pyrkii ylipainoinen, laitamyötäisessä oleva kukkahattutäti, joka ei omin toimin kykene nousemaan kulkuvälineeseen, vaan vaatii kuskia auttamaan sisäänpääsyn kanssa.

Kieltäydyt, koska se ei kuulu työnkuvaasi, minkä jälkeen tanttara manaa sinut alimpaan helvettiin haukkuen sinua suomalaiseksi. Samalla hän mainostaa kovaan ääneen jotta muutkin matkustajat kuulevat, että jos ratin takana olisi ollut hymyilevä, aina avulias maahanmuuttajakuski, joka on aina aikataulussa eikä koskaan suhaa ylinopeutta, hän varmasti olisi saanut apua pyytämättäkin.

Melkein luulen, että henkiset kärsimyksesi eivät olisi palaneen puusentin arvoisia. Eikä tilanne muuttuisi miksikään, jos tanttaran paikalle vaihdettaisiin Citymarketin ostoskasseja täynnään olevia lastenvaunuja tuuppiva kaapuakka.

Pirjo

Quote from: rähmis on 09.05.2009, 16:31:03
Melkein luulen, että henkiset kärsimyksesi eivät olisi palaneen puusentin arvoisia. Eikä tilanne muuttuisi miksikään, jos tanttaran paikalle vaihdettaisiin Citymarketin ostoskasseja täynnään olevia lastenvaunuja tuuppiva kaapuakka.
Mielenkiintoista tosiaan miten kävisi, mutta en usko että selviää koskaan. Maahanmuutajilla on kuitenkin tavat usein sen verran parempia kuin suomalaisilla joten huutelua ei tapahdu. Eivätkä he ole känniääliöitäkään kuten suomalaiset.

Mikko Kuivalainen

1200 € korvaus henkisistä kärsimyksistä kattaa myös vartijoiden vaivan tästä ja pyytäisin kyllä minäkin niitä haluaisin jos minua nyt joku nimittelisi samantyylisessä tilanteessa.

...

On muuten (näin mutu-tuntumalla) todennäköisesti ensimmäinen kerta IKINÄ suomessa, kun vartija saa korvauksia kunnianloukkauksesta, tai että edes syyte moisesta nostetaan. Eipä olisi huolta huomisesta jos olisi kunnianloukkauskorvauksia sadellut jokaisesta vastaavasta tilanteesta. Ne 50 päiväsakkoa järjestystä ylläpitävän henkilön vastustamisesta olivat toki aiheellisia.

Mika.H

Quote from: Mikko Kuivalainen on 09.05.2009, 18:05:52

...

On muuten (näin mutu-tuntumalla) todennäköisesti ensimmäinen kerta IKINÄ suomessa, kun vartija saa korvauksia kunnianloukkauksesta, tai että edes syyte moisesta nostetaan. Eipä olisi huolta huomisesta jos olisi kunnianloukkauskorvauksia sadellut jokaisesta vastaavasta tilanteesta. Ne 50 päiväsakkoa järjestystä ylläpitävän henkilön vastustamisesta olivat toki aiheellisia.

hovissa kaatuu.

max 500 saa korvauksia jos on täysin ulkopuolinen... nyt jos otetaan vielä aseman "normikäytäntö" huomioon, eli juuri se, että vartijoita yleisestikin haukutaan (vrt jussi/rotutohtorijuttu) niin korvaukset tippunevat tuostakin.

höpöhöpö-päätös, taas kerran.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Veli Karimies

Quote from: Pirjo on 09.05.2009, 17:36:27
Mielenkiintoista tosiaan miten kävisi, mutta en usko että selviää koskaan. Maahanmuutajilla on kuitenkin tavat usein sen verran parempia kuin suomalaisilla joten huutelua ei tapahdu. Eivätkä he ole känniääliöitäkään kuten suomalaiset.

Ahahahahahaha... :D Ekaa kertaa sain pirjolta kunnon naurut!

QuoteOn muuten (näin mutu-tuntumalla) todennäköisesti ensimmäinen kerta IKINÄ suomessa, kun vartija saa korvauksia kunnianloukkauksesta, tai että edes syyte moisesta nostetaan.

Mitenkäs ois käynyt jos tämä manne-vartija oltas uhattu tappaa? Mulle on moni luvannut kuolinilmotuksen vääntää. Saanko mä nyt jotain korvauksia kans?

Kelpo Hääppönen

Quote from: Pirjo
Maahanmuutajilla on kuitenkin tavat usein sen verran parempia kuin suomalaisilla joten huutelua ei tapahdu. Eivätkä he ole känniääliöitäkään kuten suomalaiset.

Tavat parempia, ei huutelua? Mm. Kaisaniemen puistossa ja Rovaniemen ostoskeskuksessa tapahtuvasta häirinnästä on vasta ollut uutisissa. Eli olipa taas pirkolta kovin hyvin perusteltu töräytys.

Yhdet känniääliöitä, toiset khattiääliöitä. ;D Kenen joukossa sinä pirkko seisot?
Vittu mitä paskaa, sanoi Alexander Stubb.

Miniluv

QuoteEivätkä he ole känniääliöitäkään kuten suomalaiset.

Pirjoraukka taitaa vielä luulla, että muslimit eivät myös osaisi pitää hauskaa maassa maan tavalla...
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Maastamuuttaja

Pirjoa ei saa pilkata. Ainakin minun silmäni hän on avannut.