News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Gallup: Kumpaa äänestät toisella kierroksella?

Started by Reich, 22.01.2012, 21:25:08

Previous topic - Next topic

Kumpaa äänestät presidentinvaalien toisella kierroksella?

Sauli Niinistöä
500 (52.6%)
Pekka Haavistoa
227 (23.9%)
en osaa sanoa
91 (9.6%)
tyhjä/en äänestä
133 (14%)

Total Members Voted: 951

Voting closed: 04.02.2012, 21:25:08

Emo

Quote from: Huscarl on 26.01.2012, 16:39:57
Iltalehdessä taas tyypillistä mielikuvapropagandaa.  :facepalm:

"Kansalaisilla pohdinnan paikka"
http://www.iltalehti.fi/presidentinvaalit/2012012615126100_pd.shtml

Jutussa stadilainen blondityttö Linda Qvick äänestää tietenkin trendikkäästi Haavistoa.

Niinistön puolelle kallistuu perussuomalaisia äänestänyt kihniöläinen karvalakkipappa, joka kuitenkin empii vielä valintaansa.

Tälle samalle havainnolle hymähdin kassajonossa Iltalehteä plärätessä. Nuori ihminen äänestää sateenkaarimiestä, vanha ukko ei osaa päättää mitä tekisi, persu kun on.

Iltalehden laitoin muuten takaisin lehtitelineeseen, kun vuoroni kassalle tuli. Sosialisoin lehden käyttööni vain hetkeksi, en toki siitä aikonutkaan maksaa. Vähän tälläistä käytännön sosialismia ja kansalaistottelemattomuutta, kuten Arhinmäkikin suositteli.

andrus

Härskiä mielikuvamainontaa! Otsikosta voi vetää väärän käsityksen.  :o

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012012615130079_uu.shtml
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

Kristiina

Voisiko muuten Haavisto julkistaa jo puolisonsa tarkan syntymäajan, niin loppuisi arvailut siitä minkä ikäinen Flores oli kun Haaviston ja Floresin välinen suhde alkoi vuonna 1997.

Jenni Haukion syntymäaika löytyy heti googlettamalla:

Jenni Haukio syntynyt, 7. huhtikuuta 1977

Floresista ei niin mitään.

Emo

Quote from: Marius on 26.01.2012, 16:50:08
Äkkiseltään tuli mieleen, että mitä ovat koti, uskonto ja isänmaa globalisoituneessa maailmassa?
Kenen koti, kenen uskonto ja kenen isänmaa?

Meidän kotimme on kaikkien koti, uskonto on joko islam tai loputon talouskasvu, ja isänmaa on sananakin rasismia.

John Carter

Nexar on nyt 33-vuotias. Ollut 1997 siis jo täysi-ikäinen, eikä Pekkakaan vielä neljääkymmentä...
"Kuulkaapa, me Tanskassa emme pyydä anteeksi sananvapauttamme"
-Anders Fogh Rasmussen

ikuturso

Quote from: sr on 26.01.2012, 14:32:09
Quote from: ikuturso on 26.01.2012, 12:25:55
Minä en ottanut mitään kantaa siihen, ovatko persut rasisteja vai eivät. En myöskään suoraan liittänyt sanaa antijytky rasisteihin, vaan persuihin.

Niin ja minä juuri näin sen kaltevan pinnan argumentointisi ja siksi halusin, että sinä otat tuohon kantaa, jotta kellekään ei jää epäselväksi, että kyse oli puhtaasti sinun keksimästäsi vihjailusta siitä, että jotkut ovat sitä mieltä, että persu=rasisti, eikä mistään yleisesti hyväksytystä vihreiden/Haaviston/tms. ajatustavasta.

On se hienoa että sinä kannat huolta siitä, että kaikki ne foorumilaiset, jotka eivät ole edes viitsineet tähän keskusteluun ja minun tulevaisuudenvisioihini kommentoida, myös ymmärtäisivät asian, kuten sinä haluat heidän ymmärtävän. Sehän tässä näyttää olevan tärkeintä, että kaikki ymmärtäisivät maailman kuten sinä.

Näitä siis on. Myönnät.

Myönnän mitä? Sen, että on löydettävissä yksittäisiä kannanottoja, joissa sanotaan äänestettävän Haavistoa koska hän on homo? Enhän minä tätä ole kieltänytkään
Oletpas, älä puhu paskaa:
Quote from: sr on 24.01.2012, 12:00:46
Mitä ovat nämä "jotkut piirit", joiden mielestä homon ja heteron ollessa valittavissa, on valittava se homo? Mitä itse olen lukenut ihmisten kirjoitteluja, niin huomattavasti yleisempää ovat kannat tyyliin:"En ainakaan äänestä homoa". Näitä on täälläkin nähnyt useita. Sen sijaan en ole nähnyt kenenkään vakavissaan sanovan, että homoa pitäisi äänestää vain hänen homoutensa vuoksi. Jos sinulla on tällainen lainaus, niin postaa ihmeessä.

Purkaus liittyi siihen, että väitit esittäneesi faktoja, vaikka vain käskit minua muodostamaan käsityksen joidenkin keskustelujen pohjalta, joita oletit minun lukeneen.

Jos esitän faktana tämän ketjun, niin silloin luonnollisesti oletan, että sinä olet sen lukenut.

Jos esitän faktana johonkin ajatukseeni vaikka Jesajan kirjan, voinko olettaa, että sinä olet sen lukenut?

Mikä on sinusta se asia, mikä tekee homon presidentin valinneesta kansasta pellen?

Mikä on sinusta se asia, mikä tekisi Herman Cainin valinneesta kansasta pellen?

Hmm, hieno väistö. Sinä olit se, joka ensimmäisenä esitti väitteen siitä, että maailma kahtiajakautuisi ja toinen puoli pitäisi suomen kansaa pellenä, jos se valitsisi Haaviston, ja nyt sitten, kun sinun olisi pitänyt tätä alkaa vähän perustella, niin käännätkin asian niin, että minun pitää se pelleys perustella.

Mutta minä voin toki perustellakin, miksi Cainin valinta...
jargonjargon...
Siinä minun perusteluni siis sille, miksi pitäisin hänet valinnutta kansaa pellenä. Voitko sinä nyt vihdoinkin vastata siihen, miksi sinusta Haaviston valinta saisi näyttämään suomalaiset pelleiltä. Jos se homous, niin oletko siis sitä mieltä, että islantilaiset näyttävät pelleiltä, koska heillä on homo pääministeri?

Vastaus tuohon on siinä postauksessani, josta tämä kaikki alkoi. Etkö lukenutkaan sitä?
QuoteKuinka homoylioppilas ja ecuadorilainen kampaajapoika muuttavat presidentinlinnaan.
Minusta tuo mielikuva nimenomaan noin ilmaistuna kuulostaa hieman koomiselta. Tyypillistä keltaisen lehdistön otsikkokamaa.
Sinä saat olla eri mieltä. Minäkin voin olla eri mieltä Herman Cainin tapauksesta kuin sinä.

Ottamatta kantaa tässä keskustelussa Haaviston ja Niinistön poliittisiin meriitteihin totean, että jos näyttää siltä, että kansa on valinnut presidentin tämän sukupuolisen suuntautumisen, eikä poliittisten meriittien perusteella, niin varmaan joku tekee johtopäätöksiä.

Ensinnäkään, et alunperin kirjoittanut tuota "jos", vaan pelkästään homon valinta sinusta johti siihen, että suomalaisia pidetään pelleinä.

Et siis lukenut edes sitä postausta, josta aloit keuhkoamaan.
Pellen imagoa en rakentanut homopresidentistä, vaan siihen liittyi myös ehdokkaan alhainen koulutustaso, sekä tämän 20 vuotta nuorempi etelä-amerikasta löydetty kampaajapoikapuoliso. Kaikki tämä yhdessä mielikuvana voi olla sekä suvaitsevaisen edistyksellinen, että koominen. Siksi myös sanoin, että "Suomi-kuvasta tulisi kahtiajakautunut", sillä uskon, että nimenomaan tuo mielikuva ei jätä montaakaan kylmäksi.

Joka saa sinut vakuuttuneeksi siitä, että samaa ajattelutapaa ei kukaan tässä maassa voisi soveltaa omaan äänestyskäyttäytymiseensä?

Kyllä varmasti joku. Yksittäistapaukset ovat kuitenkin täysin merkityksettömiä.
Mitä ovat nämä "jotkut piirit", joiden mielestä homon ja heteron ollessa valittavissa, on valittava se homo? Mitä itse olen lukenut ihmisten kirjoitteluja, niin huomattavasti yleisempää ovat kannat tyyliin:"En ainakaan äänestä homoa". Näitä on täälläkin nähnyt useita. Sen sijaan en ole nähnyt kenenkään vakavissaan sanovan, että homoa pitäisi äänestää vain hänen homoutensa vuoksi. Jos sinulla on tällainen lainaus, niin postaa ihmeessä.

Yksittäistapaukset ovat enemmän kuin keuhkoamasi "ei kukaan".

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Emo

http://www.hs.fi/politiikka/Sdp+ei+asetu+kummankaan+presidenttiehdokkaan+taakse+/a1305554246761

QuoteSdp:n puoluevaltuusto ja eduskuntaryhmä tekivät iltapäivällä yksimielisen päätöksen siitä, ettei Sdp ota puolueena kantaa kummankaan presidenttiehdokkaan puolesta.

sr

Quote from: Totuus EPT on 26.01.2012, 16:44:36
QuoteSuomi käy linjavaalit maltillisen uudistumisen ja "ultrabra" liberalismin välillä. Minulle tuo valinta on ennen kaikkea valinta kristillisen arvomaailman ja new-age sekulaariuskonnon välillä. Vaikka kumpikaan ehdokkaista ei ole korostetun kristitty eikä tunnustava ateisti, niin kyllä viiteryhmä erottuu. Niinistölle tärkeitä arvoja ovat koti, uskonto ja isänmaa globalisoituneessa  maailmassa. Haaviston arvopohja on toisaalla, kaukana Jumalan Sanasta, kaukana kansankirkon ja kristillisen kulttuurin juurista....

http://www.karjalohjanseurakunta.fi/
Onko Niinistölle tosiaan uskonto tärkeä arvo? Jos on, niin näkisin mielelläni viittauksen tekstiin, jossa hän itse niin sanoo. Oma käsitykseni on se, ettei hän ole ateisti, muttei myöskään juuri uskonasioita nosta kovin korkealle arvoasteikossa.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

Emo

^ Sama on käsitys tästä asiasta minulla.

Emo

No nytpä löytyi heti jotain edellistä kysymystä valaisevaa...

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/7275-radio-dei-kysyi-ehdokkailta-jeesuksesta

Presidenttiehdokkaat Sauli Niinistö ja Pekka Haavisto vastasivat Radio Dein haastattelussa  kysymykseen uskostaan ja mitä Jeesus heille merkitsee.

- Uskon Jumalaan, mutta en ole varma onko se aina se kirkossa saarnattava Jumala. Minulla on pitkä historia näiden asioiden pohdiskelussa, käyn erittäin mielelläni keskusteluja aiheesta, Pekka Haavisto kuvailee vakaumustaan ja luonnehtii itseään myös agnostikoksi.

- Jeesus on Jumalan Poika. Usko ja rukous tulevat herkemmin mieleen silloin kun on hankalaa, mutta ihminen on epäkiitollinen. Kun menee hyvin, niin nämä kysymykset tahtovat jäädä taka-alalle, Sauli Niinistö tunnusti karttaen pyhyyden viittaa ja sanoen, että usko on epäilyksen tietä.

Niinistö kertasi kysymyksen yhteydessä myös kokemustaan Thaimaan tsunamista vuonna 2004. Hän kertoo kysymysten kaiken mielekkyydestä ja johdatuksesta nousseen mieleen, kun näki esimerkiksi lapsensa menettäneen äidin epätoivon.

- En minä niihin ole kaikkiin tyydyttäviä vastauksia saanut.

Kirkon ja kristillisten arvojen asemasta yhteiskunnassa molemmat ehdokkaat nostavat esiin kirkon diakoniatyön. Niinistö puhui hiljaisesta, numeroa tekemättömästä työstä. Haavisto viittaa kokemuksiinsa Kirkon ulkomaanavun hallituksessa ja kertoi nähneensä uskonvakaumuksen tuovan voimaa ihmisille vaikeissa olosuhteissa kriisialueella tehtävässä työssä.

Kumpikaan ehdokas ei halua puuttua yksityiskohtaisesti kirkon kiistoihin esimerkiksi konservatiivisten lähetysjärjestöjen rahoituksesta. Niinistö sanoo suhtauvansa liberaalisti kysymykseen naispappeudesta ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksista ja toivoi kirkon löytävän kysymyksissä sovun. Haavisto näki kysymyksen kirkon sisäisenä arvokeskusteluna. Hän toivoi että kirkko ei joutuisi käymään läpi uudelleen ja uudelleen taistoja esimerkiksi naispappeudesta läpi.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vuoden 1994 presidentinvaaleissa kysymys Jeesuksesta nousi suurena teemana esiin toisella kierroksella Martti Ahtisaaren ja Elisabeth Rehnin välillä. Rehn paljasti, ettei ollut varma Jeesuksen historiallisuudesta Ahtisaaren pitäytyessä perinteisemmässä näkemyksessä. Analyytikot pohtivat tuolloin konservatiivisten äänestäjien roolia tasaisen vaalin ratkaisijoina Ahtisaaren hyväksi.

Kristiina

Quote from: Farrow on 26.01.2012, 16:12:08
Quote from: Kristiina on 26.01.2012, 15:24:03
Mutta nyt meillä on mahdollisuus saada hedelmällisessä iässä oleva maan äiti ja maan isä joten tämä että potentiaalista perheenlisäystäkin voi olla tulossa on hyvin ratkaisevaa. Milloin viimeksi presidenttipari (voisiko sanoa melkein Suomen kuninkaalliset tässä suhteessa) on saanut perheenlisäystä? Siitä on tavattoman kauan aikaa. Mediatalotkin voisivat vähän miettiä kummasta saa enemmän myyviä otsikoita: Jennin kasvavasta masusta ja Mäntyniemessä tepsuttelevista pienokaisista (Jenni on 34, joten pienokaisia voi olla useampikin luvassa) vai Haaviston ja Floresinsa adoptioprosessista jostain Etelä-Amerikan maasta, jolloin lapsella tulee olemaan kaksi isää...
Okei. No, tämä viimeistään osoittaa sen, että me ollaan aivan eri linjoilla siitä miten presidentti-instituutioon suhtaudumme. Maan isä + äiti, sekä "hedelmällisessä iässä" olevasta presidentin puolisosta ja vauva-asioista (!!??) puhuminen on kyllä jotain mitä en odottanut. Edes sinulta ???

Mutta mikäpä minä olen sinun toiveitasi ja odotuksiasi kritisoimaan. Äänestä ihan rauhassa omaa ehdokastasi, on tullut harvinaisen selväksi jo tuo asia. :) Hyvää jatkoa vaan.

Täytyy kyllä vielä ihmetellä... Ikäänkuin sulla olisi missiona käännyttää kaikki hommalaiset Niinistön kannattajaksi, ja dissaat aivan avoimesti kaikkia niitä suomalaisia jotka ovatkin valinneet Haaviston. Se on mun mielestä melko rumaa toimintaa, ja aiheuttaa ainakin itsessäni vastareaktion.

Meitä on katsos monenlaisia ihmisiä tässä maassa, eikä kaikki voi pitää samasta. Se ei silti tarkoita sitä että kaikki haavistoa äänestävät olisivat esim. jotain vihervauhkoajia, tms. Vaan aivan tavallisia ihmisiä, kuten (kai?) sinäkin.

Minä puhun hedelmällisessä iässä olevasta Jennistä ja mahdollisista tulevista vauvoista, joka voi olla monelle naisäänestäjälle hyvinkin ratkaisevaa äänestyspäätöstä tehtäessä, sinä alat puhua jostain ihan muusta, harmittaako jokin sinua?

Minä olen kantanut kertonut, äänestän Niinistöä, äänestin jo viimeksi, en minäkään ole 100% varma onko se oikea ratkaisu (liittovaltiokysymys askarruttaa minuakin), mutta minulla on vahva usko Niinistöön, pidän häntä rehellisenä ihmisenä ja näistä kahdesta Niinistö on yksinkertaisesti maailman paras vaihtoehto, Väyrysen ja Niinistön kanssa olisi ollut paljon enemmän pähkäiltävää. Tällä kertaa virallisena äänestyspäivänä kirjoitan lappuun mahdollisimman ison kutosen, ensimmäisellä kierroksella se oli vain sellainen perusskutonen.

Mutta ei siinä kaikki intressini,  en ole paljonkaan ollut Hommaforumilla ja vähänkö ihmettelin, kun näin mikä on meno, vihreän Haaviston kannattajia, maahanmuuttokriitisellä foorumilla? Mitä ihmeen yhteistä voi olla maahanmuuttokriittisillä ja vihreän mokukoneiston ilmentymällä? Ja silloin palaset loksahteli kohdalleen kaikkine Hakkaraisen mielistelyineen, epäilemättä strategiaa on hiottu jo jonkin aikaa ja  Soininkin saivat ahdistettuna lausumaan Haavistosta muutaman mukavan sanan, käärmeitähän vihreät on, sitä ovat aina olleet, mikään ei ole pyhää heille ja tarkoitus pyhittää kaikki keinot. Kunnon lierojoukko.

Kuten jo kirjoitin, ymmärrän oikein hyvin, että perussuomalaiset (puolueväki) eivät kerro kantaansa ja ovat nyt hiljaa tai vaikka äänestää Aku ankkaa, mutta sitä että perussuomalainen tai maahanmuuttokriittinen äänestäisi Haavistoa en mitenkään voi ymmärtää, sillä että setavihreät yritti kaikenmoisella kieroilulla saada osaa perussuomalaisia kannattamaan Haavistoa oli jotkut hyvin inhoittavat tarkoitusperät, jotka ei tosin kokonaan ole vielä selvillä.

LyijyS

Kristiina:
Mutta nyt meillä on mahdollisuus saada hedelmällisessä iässä oleva maan äiti ja maan isä joten tämä että potentiaalista perheenlisäystäkin voi olla tulossa on hyvin ratkaisevaa. Milloin viimeksi presidenttipari (voisiko sanoa melkein Suomen kuninkaalliset tässä suhteessa) on saanut perheenlisäystä? Siitä on tavattoman kauan aikaa. Mediatalotkin voisivat vähän miettiä kummasta saa enemmän myyviä otsikoita: Jennin kasvavasta masusta ja Mäntyniemessä tepsuttelevista pienokaisista (Jenni on 34, joten pienokaisia voi olla useampikin luvassa) vai Haaviston ja Floresinsa adoptioprosessista jostain Etelä-Amerikan maasta, jolloin lapsella tulee olemaan kaksi isää...

Kristiinan kommentti (mikäli oli todella tosissaan kirjoitettu) kuvastaa hyvin sitä Niinistö ilmiötä, josta olen melkein samoilla sanoilla kirjoittanut jo kuukausia sitten ja puhunut paljon kauemmin. Niinistön onnenpotku (mitä kukaan ei julkisuudessa juuri uskalla sanoa) oli hänen vaimonsa kuolema. Vasta tämän jälkeen tästä värittömästä hahmosta alkoi tulla naisten lehtien vallaton leskimies, joka kävi pelastamassa itsensä kansan sydämmiin Thaimaassa ja jonka missikuvioista porvarisnaiset saivat näistä lehdistä kampaamoissa lukiessaan juoruilun aihetta. Vielä kun se sai rinnalleen nuoren runoilijatytön niin saatiin Suomeen juurikin omat kuninkaalliset ja voidaankin odotella seuraavaksi vauvauutisia Mäntyniemestä. Voi tsiisus! Syntyi Niiistö ilmiö, joka leijuu viime kädessä vain mielikuvien päällä. Todellisuudessa Sauli on koukeroisia lauserakenteita toistava pankkiiri, jonka esiintymisen sulavuus aiheuttaa välillä jopa myötähäpeää. Missä ne todelliset presidentin virassa tarvittavat ansioitumiset?

Samalla kommentti paljastaa demokraattisen päätäntämenettelyn kenties ainokaisen ongelmat. Omaa valintaa tärkeissä äänestyksissä perustellaan myös täysin irrelevanteilla mielikuvilla ja tunteella. Asioilla joilla ei pitäisi olla mitään merkitystä kun valitaan tehtävään pätevintä henkilöä. Ja toivotaan vielä mediankin ymmärtävän mitä otsikoita menettää jos Niinistöä ei valita. Siis aivan täydellistä demokratian halveksuntaa ja henkistä ala-ikäisyyttä tätä järjestelmää kohtaan. Jos olisin oikein julmalla ja ilkeällä tuulella haluaisin poistaa äänioikeuden kaikilta, jotka tällaisia aivopieruja käyttävät perusteluissaan. Mutta demokratian vuoksi kannattaa vähän kärsiäkin.

Täytyy tosin tässä samaan hengenvetoon avautua, että tällaista samaa alaikäisyyttä on ollut nyt viime aikoina nähtävissä myös Haavisto tukijoukoissa. Olen kuullut osan äänestävän Haavistoa pääasiassa hänen seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi. Tämä on aivan yhtä typerää kuin jättää häntä äänestämättä tämän vuoksi. Nyt valitaan presidenttiä eikä homoa tai heteroa! Pitää punnita kummalla on kykyä vastata presidentin toimivaltaan kuuluvista tehtävistä paremmin, pääsääntöisesti kokemusta ulkopolitiikan saralta. Kenties on niin, että presidentin todellisen toimivallan kavennuttua on hänen valinnassaan alkanut korostua entistä enemmän myös tämän tehtävän kannalta täysin epäolennaiset seikat. Tilalle tulee Putous tunnelma.

Oami

Niin... eikö se nyt oikeastaan ole selvää, että vedotaan sellaisiin puolueisiin, joilla ei ole vaaleissa omaa ehdokasta mukana?

Ei ole mitään järkeä vedota tässä vaiheessa vihreisiin, heiltä Haavisto saa äänet muutenkin. Luultavasti myös isolta osalta vasemmistoliittoa. Kristilliset taas luultavasti ovat propagandan ulottumattomissa, niin mahdollisesti myös iso osa kepua. Näin muodoin merkittävin jäljelle jäävä puolue on nimenomaan perussuomalaiset.

Jos vastakkain olisivat Soini ja Niinistö, niin varmasti Soinin tukijoukot etsisivät tässä vaiheessa vaalikarjaa hyvinkin yllättäviltä suunnilta. Pakkohan se olisi jos haluttaisi pärjätä.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Kristiina

Quote from: John Carter on 26.01.2012, 17:17:48
Nexar on nyt 33-vuotias. Ollut 1997 siis jo täysi-ikäinen, eikä Pekkakaan vielä neljääkymmentä...

Eikun se syntymäaika, miksei sitä voi ilmoittaa kun kerran Jenninkin voi?

Sahaaja

Quote from: Emo on 26.01.2012, 15:26:42
Tässä Olli Pusan blogiteksti, linkki ei aiemmin ainakaan toiminut eli sivua ei löytynyt enää.
Tuolta löytyy muutama kommentti vastauksena Olli Pusan pohdintoihin. Sieltä voi tarkistaa myös nuo lähteet. En niitä tähän jaksa linkata yksitellen.
Quote from: Ahto ApajalahtiOlli Pusan heitettyä kunnolla lokaa vihreiden presidenttiehdokas Pekka Haaviston niskaan eilisessä blogauksessaan, ajattelin vielä oikaista muutamat väärinkäsitykset.

"Pekka Haavisto on akateemisen kodin kasvatti, joka ei ole suorittanut loppuun korkeakoulututkintoa eikä ammatillista tutkintoa. Kun tällainen aukko on henkilön historiassa, paikkaa täyttävä automaattisesti kysyy: miksi?"

Haavisto on tähän itse vastannutkin. Häneltä jäivät opiskelut kesken, koska hän ryhtyi ystäviensä kanssa pienyrittäjäksi ja perusti kustantamon, joka työllisti 20 ihmistä (ks. haastattelu Yle Areenasta, kohdassa 6.30).

"YK:n tehtäviin liittyen hän piti 2002 muutaman tunnin luentoja ympäristöpolitiikasta Bristolin yliopistossa. Tuon vierailun perusteella hän alkoi CV:ssään kutsua itseään professoriksi."

Hänen englanninkielisessä CV:ssään käytetään termiä "Visiting Professor", mikä on aivan paikkansapitävää, kuten yliopiston kanssa käydystä sähköpostinvaihdosta ilmenee. Suomenkielisessä CV:ssä tämä "Visiting Professor" on käännetty termillä "vieraileva luennoitsija". Haavisto ei siis ole pyrkinyt harhaanjohtamaan ketään.

Sähköpostinvaihdosta ilmenee, että vaikka Haavistolla oli tuo titteli, hän ei kuulunut virallisesti yliopiston henkilökuntaan (eikä hän ole väittänytkään kuuluvansa). Suomen Kuvalehdelle tulut väärinkäsitys asiasta liittynee tähän. Englannissa "professor"-sanaa käytetään laajemmin kuin suomessa "professoria".

"Presidentti on puolustusvoimien ylipäällikkö. Millaiset valmiudet Haavistolla on tähän tehtävään? Hän on sivari, armeijaakaan ei ole käyty."

Entisiä presidenttejämme, jotka eivät ole käyneet armeijaa: K. J. Ståhlberg, Lauri Kr. Relander, Kyösti Kallio, Risto Ryti, J. K. Paasikivi, Tarja Halonen (tiedot: Wikipedia, kansanedustajamatrikkeli). Puolustusvoimat on muuten myöntänyt Pekka Haavistolle sotilasansiomitalin.

Ja viimeiseen voisi vielä lisätä, että esimerkiksi Juhani Kaskealan mielestä Haavistosta tulisi loistava ylipäällikkö.

Kristiina

Quote from: LyijyS on 26.01.2012, 17:52:24
Kristiina:

Kristiinan kommentti (mikäli oli todella tosissaan kirjoitettu) kuvastaa hyvin sitä Niinistö ilmiötä, josta olen melkein samoilla sanoilla kirjoittanut jo kuukausia sitten ja puhunut paljon kauemmin. Niinistön onnenpotku (mitä kukaan ei julkisuudessa juuri uskalla sanoa) oli hänen vaimonsa kuolema. Vasta tämän jälkeen tästä värittömästä hahmosta alkoi tulla naisten lehtien vallaton leskimies, joka kävi pelastamassa itsensä kansan sydämmiin Thaimaassa ja jonka missikuvioista porvarisnaiset saivat näistä lehdistä kampaamoissa lukiessaan juoruilun aihetta. Vielä kun se sai rinnalleen nuoren runoilijatytön niin saatiin Suomeen juurikin omat kuninkaalliset ja voidaankin odotella seuraavaksi vauvauutisia Mäntyniemestä. Voi tsiisus! Syntyi Niiistö ilmiö, joka leijuu viime kädessä vain mielikuvien päällä. Todellisuudessa Sauli on koukeroisia lauserakenteita toistava pankkiiri, jonka esiintymisen sulavuus aiheuttaa välillä jopa myötähäpeää. Missä ne todelliset presidentin virassa tarvittavat ansioitumiset?

Vaimon kuolema ja tsunami onnenpotkuja? Nämä "onnenpotkut" Sauli saikin varmaan itse valita. Ehkä toivot itsellesikin samanlaisia "onnenpotkuja"? Aika ikävää ja tunneköyhää tekstiä, mutta ei mitenkään yllättävää Haaviston kannattajilta...Ihan tulee viime presidentinvaalikampanja mieleen jossa Haloslaiset puhuivat tolppasaulista, haloslaiset ja haavistolaiset, miten yhtenäinen joukko he ovatkaan.

Taikakaulin

Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

LyijyS

Quote from: Kristiina on 26.01.2012, 18:04:29
Quote from: LyijyS on 26.01.2012, 17:52:24
Kristiina:

Vaimon kuolema ja tsunami onnenpotkuja? Nämä "onnenpotkut" Sauli saikin varmaan itse valita. Ehkä toivot itsellesikin samanlaisia "onnenpotkuja"? Aika ikävää ja tunneköyhää tekstiä, mutta ei mitenkään yllättävää Haaviston kannattajilta...Ihan tulee viime presidentinvaalikampanja mieleen jossa Haloslaiset puhuivat tolppasaulista, haloslaiset ja haavistolaiset, miten yhtenäinen joukko he ovatkaan.

Tarkennetaan sen verran luonneanalyysiasi, että en aio äänestää Haavistoa enkä äänestänyt Halosta edellisellä kerralla. Kun lukee sinun perusteluita (jos niitä voi siksi kutsua) melkein tekisi mieli Haavistolle käydäkin ääni antamassa.

Sahaaja

Quote from: Haplotaxida on 26.01.2012, 12:22:38
Mitä tulee sanan- ja netin vapauteen, niin sitä eivät uhkaa vain hyväntahtoiset kukkahattutädit ja -sedät, vaan aivan toiset tahot, joiden ensisijaisena lobbauskohteena eivät ehkä ole vihreät. Mielenkiintoista olisi tietää ehdokkaiden kanta esim. seuraavaan:

.. Ahvenanmaan maakuntahallituksen nimissä ollut internetyhteys katkaistiin, kun liittymästä havaittiin laittomien tiedostojen jakamista. Työnantajan liittymää käyttänyt työntekijä jakoi tuhansia musiikkitiedostoja vertaisverkossa, johon sovellettiin ensimmäistä kertaa liittymän nopeaan sulkemiseen oikeuttavaa tekijänoikeuslain pykälää.
Tuota voi yrittää kysyä ehdokkailta tai heidän tukiryhmiltään.

Jonkin verran näkemysten suuntaa voi saada esimerkiksi AfterDawnin tekemistä presidenttitenteistä.. Valitettavasti vain puolet ehdokkaista vastasi heille. Ja Sauli Niinistö ei heille ehtinyt vastata, joten hänen näkemyksensä joudut etsimään jostain muualta. Pekka Haavisto tuolta kuitenkin löytyy.

B52

http://www.hs.fi/politiikka/Halla-aho+ja+muita+kansanedustajia+Niinistön+tueksi/a1305554267798

Halla-aho ja muita kansanedustajia Niinistön tueksi

Kokoomuksen presidenttiehdokkaan Sauli Niinistön tukijaksi ilmoittautui torstaina joukko eri puolueiden kansanedustajia.

Mukana on kuusi perussuomalaista Jussi Hallan-ahon johdolla sekä viisi keskustalaista, tunnetuimpana entinen ministeri Sirkka-Liisa Anttila (kesk).

Listalta löytyy myös Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliiton puheenjohtaja Juha Marttila, europarlamentaarikot Hannu Takkula (kesk) ja presidenttiehdokkaana ollut Sari Essayah (kd).

Niinistöä tukevat myös Rkp:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Mikaela Nylander ja kristillisdemokraattien eduskuntaryhmän puheenjohtaja Peter Östman sekä muita kristillisdemokraattien ja Rkp:n kansanedustajia.

Sdp:n riveistä Niinistön tukijoiksi ovat ilmoittautuneet muun muassa ministeri Jaakko Iloniemi, ex-suurlähettiläs Ralf Friberg ja entinen ay-johtaja Ilkka Joenpalo.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

sr

Quote from: ikuturso on 26.01.2012, 17:30:18
Näitä siis on. Myönnät.

Myönnän mitä? Sen, että on löydettävissä yksittäisiä kannanottoja, joissa sanotaan äänestettävän Haavistoa koska hän on homo? Enhän minä tätä ole kieltänytkään
Oletpas, älä puhu paskaa:

Niin? Tuo "en ole nähnyt" oli luonnollisesti ennen sitä, kun annoit minulle googlausohjeen. Huomaa, en väittänyt, ettei niitä ole, vaan etten niitä ole nähnyt. Sen, että en kieltänyt niitä olevan olemassa, olisi voinut päätellä tuosta "huomattavasti yleisempää" lauseesta.

Mutta hienosti taas kerran johdattelet asiaa sivuun. Sen sijaan, että vihdoinkin kertoisit meille, keitä ovat ne "jotkut piirit", joissa homoa äänestetään vain, koska on homo, olet toistaiseksi löytänyt vain pari vaivaista yksittäistapausta ja nekin jotain nimettömiä kirjoittajia.

Jos esitän faktana johonkin ajatukseeni vaikka Jesajan kirjan, voinko olettaa, että sinä olet sen lukenut?

Ensinnäkin, miten Jesajan kirjalla on mitään tekemistä faktojen kanssa? Vai tarkoitatko, että annat Jesajan kirjan faktana siitä, mitä Raamatussa lukee?

Toiseksi, jos keskusteltavana olisi Jesajan kirja, niin voisit minun puolestani siihen viitata ja olettaa, että muut keskustelijat ovat sen lukeneet. Tässähän olemme itse siinä ketjussa, mihin viittasin.

Vastaus tuohon on siinä postauksessani, josta tämä kaikki alkoi. Etkö lukenutkaan sitä?

Sinun alkuperäisessä postauksessasi kirjoitit:"Suomesta tulisi edistyksellinen maa. Tasa-arvon edelläkävijä, ja koko maailma kirjoittaisi yhtäkkiä Suomesta. Kuinka homoylioppilas ja ecuadorilainen kampaajapoika muuttavat presidentinlinnaan. Suomi-kuvasta tulisi kahtiajakautunut. Osa maailmasta pitäisi todella edistyksellisenä, kun taas osa leimaisi koko kansakunnan pelleiksi."

Et tuossa todellakaan perustele, miksi homoylioppilaan valinta presidentiksi tekisi suomalaisista pellen. Yritin tätä jo sinulta heti tuon jälkeen kysellä (esim. yksityiskohtaisilla kysymyksillä liittyen tuohon mainitsemaasi "ecuadorilaiseen kampaajapoikaan"), muttet silloin antanut siihen mitään perustelua.

Koitetaan siis uudestaan:

Tuleeko suomalaisista siis pelle, jos valitsee presidentiksi:
1. henkilön, jolla korkein suoritettu tutkinto on lukionpäästötodistus. Eli ovatko kaikki kansat, joilla ei ole tätä korkeammin koulutettua johtajaa joidenkin mielestä pellejä?
2. henkilön, joka on sukupuoliselta suuntaukseltaan homo?
3. henkilön, jonka puoliso on ammatiltaan kampaaja?
4. henkilön, jonka puoliso on Ecuadorista?

Jonkun se on noista oltava, koska muita seikkoja et tuossa listaa.

QuoteKuinka homoylioppilas ja ecuadorilainen kampaajapoika muuttavat presidentinlinnaan.
Minusta tuo mielikuva nimenomaan noin ilmaistuna kuulostaa hieman koomiselta. Tyypillistä keltaisen lehdistön otsikkokamaa.
Sinä saat olla eri mieltä. Minäkin voin olla eri mieltä Herman Cainin tapauksesta kuin sinä.

Siis sinustako Cainin Libya-vastaus ei ollut koominen, mutta se, että henkilö, jolla korkein tutkinto on lukion päästötodistus, joka on sukupuoliselta suuntaukseltaan homoseksuaali ja jonka puoliso on ecuadorilainen kampaaja, on koominen? Missä se vitsi on?

Homoylioppilas, jolla on itseään reilusti nuorempi ecuadorilainen kampaajapuoliso, on koomista, koska...?
Heterojuristi, jolla on itseään reilusti nuorempi runoilijapuoliso, ei ole koomista, koska...?

Ottamatta kantaa tässä keskustelussa Haaviston ja Niinistön poliittisiin meriitteihin totean, että jos näyttää siltä, että kansa on valinnut presidentin tämän sukupuolisen suuntautumisen, eikä poliittisten meriittien perusteella, niin varmaan joku tekee johtopäätöksiä.

Ensinnäkään, et alunperin kirjoittanut tuota "jos", vaan pelkästään homon valinta sinusta johti siihen, että suomalaisia pidetään pelleinä.

Et siis lukenut edes sitä postausta, josta aloit keuhkoamaan.

Tietenkin luin. Se relevantti pätkä on kokonaisuudessaan tuolla ylempänä. Et siinä todellakaan sano, että jos valinta tehtäisiin homouden perusteella. Puhut edistyksellisyydestä, mikä luonnollisesti viittaa siihen, että homous ei ole myöskään toiminut valinnan esteenä tai sitten sinulla on varsin omituinen määritelmä "edistykselliselle".

Pellen imagoa en rakentanut homopresidentistä, vaan siihen liittyi myös ehdokkaan alhainen koulutustaso, sekä tämän 20 vuotta nuorempi etelä-amerikasta löydetty kampaajapoikapuoliso. Kaikki tämä yhdessä mielikuvana voi olla sekä suvaitsevaisen edistyksellinen, että koominen. Siksi myös sanoin, että "Suomi-kuvasta tulisi kahtiajakautunut", sillä uskon, että nimenomaan tuo mielikuva ei jätä montaakaan kylmäksi.

Ok, Niinistöllä on vielä isompi ikäero puolisoonsa. Onko tässä siis nyt komiikan ainekset koossa? Mitä taas tuohon koulutukseen tulee, niin viittasin jo aiemmin, että Suomella on jo ollut yksi presidentti, jolla ei ollut edes ylioppilastodistusta. Oliko tämä silloin aikanaan erityisen koomista? Ok, Suomessa ei taida olla ollut presidenttiä, jolla olisi ollut ulkomaalainen puoliso, mutta kyllä näitä varmaan maailmalta löytyy. Eikös esim. Ranskan presidentillä ole italialainen puoliso?. Ja hänkin taitaa olla presidenttiä reilusti nuorempi. Koomistako?

Sitä voisi ehkä pitää koomisena, jos pätisi se väitteesi, että Haavisto valittiin, koska on homo ja koska hänellä on 20 vuotta itseään nuorempi ulkomaalainen puoliso. Tuolla tavoin tehty presidentin valinta olisi kieltämättä aika hassua. Mutta toistaiseksi otannan perusteella tuo on ennemminkin taakka hänelle, eli useampi ihminen on häntä äänestämättä tuon vuoksi kuin äänestäisi häntä sen vuoksi. Jos hän siis tulisi valituksi, niin kyse olisi ennemminkin siitä, että hän tuli valituksi, vaikka on homo ja vaikka hänellä on ulkomaalainen itseään paljon nuorempi puoliso.

Suomalaisista presidenteistä Ahtisaaresta lienee tehty eniten pilkkaa sen vuoksi, mitä hän oli (lihava) eikä sen vuoksi, mitä hän sanoi. Ensinnäkin tämä oli pääosin suomalaisten omaa toimintaa, eikä ulkomailla hänen lihavuuttaan juuri noteerattu erityisesti. Toiseksi, ne lihavuusvitsit muuttuivat ainakin minusta varsin nopeasti kuiviksi, kun taas vitsit hassuja sammakoita suustaan päästäneistä poliitikoista ovat yleensä yhtä tuoreita kuin ne sammakotkin.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Taikakaulin

Quote from: B52 on 26.01.2012, 18:15:06Halla-aho ja muita kansanedustajia Niinistön tueksi

Koska Niinistö aikoo irtisanoutua muukalaisvihamielisistä tukijoista?
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

kekkeruusi

sr

Quote from: Kristiina on 26.01.2012, 17:47:46
Minä puhun hedelmällisessä iässä olevasta Jennistä ja mahdollisista tulevista vauvoista, joka voi olla monelle naisäänestäjälle hyvinkin ratkaisevaa äänestyspäätöstä tehtäessä,

"Monelle naisäänestäjälle"? Oletko ihan tosissasi, että "moni naisäänestäjä" valitsisi presidentin sen mukaan, miten todennäköisesti siitä seuraisi se, että presidentinlinnaan syntyisi vauva?

Tämä perustelu äänestyspäätökselle kuulostaa oikeastaan vielä ufommalta kuin se, että tekisi päätöksen sen homo/hetero-jaon perusteella.

Onko sinulla tälle väitteellesi jotain todisteita, vai heititkö sen ihan puhtaasti hatusta? Onko joku nainen sanonut noin?

Haplotaxida

Quote from: Sahaaja on 26.01.2012, 18:12:55
Quote from: Haplotaxida on 26.01.2012, 12:22:38
Mitä tulee sanan- ja netin vapauteen, niin sitä eivät uhkaa vain hyväntahtoiset kukkahattutädit ja -sedät, vaan aivan toiset tahot, joiden ensisijaisena lobbauskohteena eivät ehkä ole vihreät. Mielenkiintoista olisi tietää ehdokkaiden kanta esim. seuraavaan:

.. Ahvenanmaan maakuntahallituksen nimissä ollut internetyhteys katkaistiin, kun liittymästä havaittiin laittomien tiedostojen jakamista. Työnantajan liittymää käyttänyt työntekijä jakoi tuhansia musiikkitiedostoja vertaisverkossa, johon sovellettiin ensimmäistä kertaa liittymän nopeaan sulkemiseen oikeuttavaa tekijänoikeuslain pykälää.
Tuota voi yrittää kysyä ehdokkailta tai heidän tukiryhmiltään.

Jonkin verran näkemysten suuntaa voi saada esimerkiksi AfterDawnin tekemistä presidenttitenteistä.. Valitettavasti vain puolet ehdokkaista vastasi heille. Ja Sauli Niinistö kuului siihen puoleen, joka ei heidän haastattelupyyntöönsä vastannut, joten hänen näkemyksensä joudut etsimään jostain muualta. Pekka Haavisto tuolta kuitenkin löytyy.

Kiitos. Tuo jäi huomaamatta. Olipa yllätys, ettei Niinistö ollut vastannut. Sen sijaan Haavisto antoi sen suuntaisia vastauksia, joita ehkä odotinkin (tietyistä syistä), kuten:

Taiteellisten teosten suoja-aika kestää Suomessa 70 vuotta tekijän kuoleman jälkeen. Onko tälle teidän mielestä perusteita?

Yhteiskunnan ja kulttuurin näkökulmasta tavoitteena tulee olla paitsi uuden kulttuurin luominen myös sen mahdollisimman laajan hyödyntämisen edistäminen. Suoja-ajan optimaalinen pituus on tasapainottelua näiden kahden tavoitteen välillä.

Mielestäni tekijänoikeusjärjestelmässä pitäisi ennen kaikkea parantaa mahdollisuutta lainata vanhojen teoksia, viitata niihin ja esittää niistä uusia tulkintoja. Nykyisellään järjestelmä on tältä osin kovin jähmeä.

..
Eri puolilla maailmaa on otettu otettu käyttöön ns. kolmen hudin laki, jonka avulla verkkoyhteys voidaan katkaista jos käyttäjä jää kiinni kolmesti verkkopiratismista. Tulisiko verkkoyhteyden katkaiseminen olla mahdollista Suomessakin samoin perustein, vaikka YK on määritellyt sen perusoikeudeksi?

Ei, tietoyhteiskunnassa ei ole mahdollista toimia ilman toimivaa verkkoyhteyttä. Kyse on vastaavasta rangaistuksesta kuin sähkön käytön tai kadulla kävelemisen kieltäminen. Myös verkkoyhteyksien katkaisemisen oikeusturva ja laillisuusvalvonta on ratkaisematta. Normaali perinteinen rikostutkinta laillisuusvalvontoineen ja rangaistusmenettely valitusmenettelyineen sopii myös tietoverkkorikollisuuteen.

..
Eri puolilla maailmaa operaattoreiden vastuuta asiakkaiden verkkoliikenteen valvonnassa on pyritty kasvattamaan. Mitä mieltä olette suuntauksesta?

Vastuu verkkoliikenteen valvonnasta ei kuulu operaattoreille sen enempää kuin kirjepostin sisällön valvonta kuuluu Itellalle.

- AfterDawnin presidenttitentti: Haastattelussa Pekka Haavisto (18.1.2012)
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

PaulR

Quote from: Fimbulvetr on 26.01.2012, 18:29:12
Quote from: B52 on 26.01.2012, 18:15:06
http://www.hs.fi/politiikka/Halla-aho+ja+muita+kansanedustajia+Niinistön+tueksi/a1305554267798

Kokoomuksen presidenttiehdokkaan Sauli Niinistön tukijaksi ilmoittautui torstaina joukko eri puolueiden kansanedustajia.

Mukana on kuusi perussuomalaista Jussi Hallan-ahon johdolla sekä viisi keskustalaista, tunnetuimpana entinen ministeri Sirkka-Liisa Anttila (kesk).

Mikäköhän on se hyöty, joka saadaan asettumalla tukemaan jotain kokoomuslaista vaaleissa?

Noh, ilmeisesti ollaan tultu lopulta samaan lopputulokseen, että se on pienemmän riesan tie. Näillä korteilla kun nyt vain on pelattava.

schenker

Quote from: B52 on 26.01.2012, 18:15:06

Mukana on kuusi perussuomalaista Jussi Hallan-ahon johdolla

hienoa Jussi!!!! Suomen Sisu ei petä!

kalevalalainen sinivalkoinen suomen leijona on nostanut miekkansa ja punainen sorron yö on päättynyt.

(http://nyan.naurunappula.com/screen/02/97/0297ffcf68c2a39d/0/606451.jpg)

Kristiina

Quote from: sr on 26.01.2012, 18:23:43
Quote from: Kristiina on 26.01.2012, 17:47:46
Minä puhun hedelmällisessä iässä olevasta Jennistä ja mahdollisista tulevista vauvoista, joka voi olla monelle naisäänestäjälle hyvinkin ratkaisevaa äänestyspäätöstä tehtäessä,

"Monelle naisäänestäjälle"? Oletko ihan tosissasi, että "moni naisäänestäjä" valitsisi presidentin sen mukaan, miten todennäköisesti siitä seuraisi se, että presidentinlinnaan syntyisi vauva?

Luulen, että se voi olla hyvinkin ratkaisevaa.  Naiset nimittäin lukevat naistenlehtiä, melkein kaikki naiset. Ja pohtivat myös vauva-asioita.

Minäkin luen naistenlehtiä ja minua kiinnostaa paljon enemmän vauva-uutiset, muoti ja sen sellaiset, kuin se onko joku Flores tapellut homobaarissa, lähinnä inhoten luen sellaisia.

Jennin myötä voisimme saada paljon positiivisia hyviä naistenlehtiartikkeleita, Floresin kanssa kyllä seiskalehden lööpit kirkuisivat.

Fagetti

Kristiina, et voi olla tosissasi. Argumentaatiossasi ei ole mitään uskottavuutta, jokainen viestisi sataa vain lisää ääniä Haaviston laariin.  :facepalm:

Emo

Lopettakaa nahinat ja seuratkaa mediaa...

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/essayah-ja-halla-aho-niiniston-tueksi/926898

QuoteKokoomuksen presidenttiehdokkaan Sauli Niinistön tukijaksi ilmoittautui torstaina joukko eri puolueiden kansanedustajia.

Mukana on kuusi perussuomalaista Jussi Hallan-ahon (ps.) johdolla sekä viisi keskustalaista, tunnetuimpana entinen ministeri Sirkka-Liisa Anttila (kesk.).

Listalta löytyy myös MTK:n puheenjohtaja Juha Marttila, europarlamentaarikot Hannu Takkula (kesk.) ja presidenttiehdokkaana ollut Sari Essayah (kd.). Niinistöä tukevat myös RKP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Mikaela Nylander ja kristillisdemokraattien eduskuntaryhmän puheenjohtaja Peter Östman sekä muita kristillisdemokraattien ja RKP:n kansanedustajia.

SDP:n riveistä Niinistön tukijoiksi ovat ilmoittautuneet muun muassa ministeri Jaakko Iloniemi, ex-suurlähettiläs Ralf Friberg ja entinen ay-johtaja Ilkka Joenpalo.

Kaksi suosikkipoliitikkoani on mennyt Saletsin puolelle!

(Jaa, tuo olikin jo täällä  :(  Mutta en ota tätä pois, menetän yhden viestin laskuristani jos poistan. Se ei käy.)