News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Gallup: Kumpaa äänestät toisella kierroksella?

Started by Reich, 22.01.2012, 21:25:08

Previous topic - Next topic

Kumpaa äänestät presidentinvaalien toisella kierroksella?

Sauli Niinistöä
500 (52.6%)
Pekka Haavistoa
227 (23.9%)
en osaa sanoa
91 (9.6%)
tyhjä/en äänestä
133 (14%)

Total Members Voted: 951

Voting closed: 04.02.2012, 21:25:08

schenker

Sauli Niinistöä tottakai.

eihän nyt Vihreähomosivari voi olla suomen pressa.  :facepalm:

SuomenSisulainenPersuheterosivari mulle kyllä käy pressaksi. tiedätte ketä tarkoitan...

Jepulis

Helppo valita Sauli Niinistö. Vihreiden maailmanhalaus-arvomaailma tarkoittaa nousevia kustannuksia Suomelle. Vaikka presidentti on henkilö, niin arvomaailma on jossain määrin pelissä kuitenkin. Presidentti ei päätä mm. taloudesta mutta Halosesta voimme oppia, että hänen teoillaan oli silti paljon kalliiksi käyneitä seurauksia kuten miinapäätös.

Näistä kahdesta selvästi Sauli Niinistö 10-0.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

schenker

Quote from: Jepulis on 23.01.2012, 01:06:28
Vaikka presidentti on henkilö, niin arvomaailma on jossain määrin pelissä kuitenkin.

jep. luonnolaki on se että jokainen kansakunta tarvitsee isä ja äiti hahmon edustajakseen.

Sauli ja Jenni ovat ne seuraavat 6 vuotta.

jokaisella lapsella pitää olla oikeus isään ja äitiin. vastustan samaa sukupuolta olevien adoptiota.

nuiv-or

Quote from: Porilainen munalla on 23.01.2012, 00:51:40
Hirvisaarelta typerä ulostulo.
James tuhoaa Persujytkyä touhuillaan.

Eihän tuo ole typerä. Kuten iltalehti otsikoi "hätkähdyttävä ulostulo..."

Osa persuista kannattaa H:ta, osa N:ää, osa tyhjää, ja media järkyttyy. Ei tässä tarvita mitään yhteistä linjaa.

Olen kyllä mestarin kanssa samoilla linjoilla, ääni mennee N:lle. Ellei tapahdu jotain hämmentävää ja pöyristyttävää.

dothefake

Nyt täytyy olla varovainen, silloinkin, kun erästä valittiin, se tuntui parhaalta vaihtoehdolta. Kuinkas kävikään? Nyt on paras äänestää Haavistoa, sillä historia ei saa toistaa itseään.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Jussi Halla-aho

Ajatus, että Haavisto homona olisi kiinnostunut seksuaalisesta tasa-arvosta esim. muslimimaissa ja -yhteisöissä, on toki looginen. Myös se ajatus, että feministit olisivat kiinnostuneita sukupuolten tasa-arvosta esim. muslimimaissa ja -yhteisöissä, on toki looginen.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Tavis

Äänestän Haavistoa, kahdesta painavasta syystä.

Haavisto on korostanut maahanmuuttopolitiikan ongelmia tilanteessa, jossa suvaitsevaiston paskamyrsky kävi erittäin ankarana.

Suomen Kuvalehden haastattelu 5.9.2010:
QuotePitäisikö lakia muuttaa niin, että ulkomaillakin voitaisiin tehdä ikätestejä?

"Ennen kaikkea EU:n käytännöt pitäisi harmonisoida. Pakolaisten keskuudesta pitäisi karsia sellainen ajattelu, että etsitään maa, jossa saadaan potentiaalisesti parhaat edut. On hyvä asia, että Pohjoismaat harmonisoivat nyt omat turvapaikanhakijoita koskevat lakinsa."

"Kun ihmiset hakevat Euroopasta turvapaikkaa tai pakolaisstatusta, heidän identiteettinsä pitää tietenkin selvittää. UNHCR:n (YK:n pakolaisjärjestö) kiintiöpakolaiset ovat olleet leireillä vuosia, ja heidän taustansa on jo tarkistettu. Olen UNHCR-systeemin voimakas kannattaja ja suhtaudun kriittisesti spontaanimpaan liikkeeseen, josta on viime vuosina tullut valtavirta. Emme tee mitään väärää, jos kannatamme YK:n kautta tapahtuvaa järjestäytynyttä pakolaistenhoitoa."

Onko nyt oikea aika puhua turvapaikkapolitiikan kiristämisestä, kun Somaliassa on tavallistakin pahempi tilanne?

"Huonoin vaihtoehto on, että tänne otetaan ihmisiä, vaikka meillä ei ole valmiutta auttaa heitä eikä hoitaa heidän asioitaan. Aina on oikea hetki puhua siitä, mihin omat resurssimme riittävät, ja kuinka paljon apua annetaan UNHCR:n kautta."

Mamujen julkinen kritisointi oli tuolloin vielä huomattavasti pahempi tabu kuin se on tänään. Minä en muista Niinistöltä mitään yhtä merkittäviä ulostuloja. Saa toki muistuttaa.

Se, jos Niinistö on käyttänyt yhden sekunnin klikatakseen johonkin Hesarin monivalintakysymykseen Haavistoa yhden pykälän paremman vaihtoehdon on minun silmissäni ylivoimaisesti vähäpätöisempi meriitti kuin ongelmien omatoiminen ja poliittisesti riskialtis esiintuominen.

Niinistö oli aktiivisesti junttaamassa läpi Suomen lähihistorian vahingollisinta päätöstä. Euroon liittymistä ei kansalle tarvinnut perustella sillä hän tiesi paremmin.

Jälleen kerran,

se, jos Niinistö on (jälkikäteen) käyttänyt yhden sekunnin klikatakseen johonkin Hesarin monivalintakysymykseen Haavistoa yhden pykälän paremman vaihtoehdon on minun silmissäni ylivoimaisesti vähäpätöisempi meriitti kuin ongelmien omatoiminen aiheuttaminen.

dothefake

Quote from: Jussi Halla-aho on 23.01.2012, 01:12:45
Ajatus, että Haavisto homona olisi kiinnostunut seksuaalisesta tasa-arvosta esim. muslimimaissa ja -yhteisöissä, on toki looginen. Myös se ajatus, että feministit olisivat kiinnostuneita sukupuolten tasa-arvosta esim. muslimimaissa ja -yhteisöissä, on toki looginen.
En voi välttyä väärinkäsitykseltä, että Niinistö olisi feministi.
-Tytti Tuppurainen

schenker

poliittisesti vaakakupissa mulla painaa suomalaiset lapset etusijassa koska jokaisella suomalaisella lapsella pitäisi olla oikeus sekä isään että äitiin. vastustan samaa sukupuolta olevien adoptiota.

nuiv-or

Quote from: Tavis on 23.01.2012, 01:16:03

Haavisto on korostanut maahanmuuttopolitiikan ongelmia tilanteessa, jossa suvaitsevaiston paskamyrsky kävi erittäin ankarana.

Niinistö oli aktiivisesti junttaamassa läpi Suomen lähihistorian vahingollisinta päätöstä. Euroon liittymistä ei kansalle tarvinnut perustella sillä hän tiesi paremmin.

Jälleen kerran,

se, jos Niinistö on (jälkikäteen) käyttänyt yhden sekunnin klikatakseen johonkin Hesarin monivalintakysymykseen Haavistoa yhden pykälän paremman vaihtoehdon on minun silmissäni ylivoimaisesti vähäpätöisempi meriitti kuin ongelmien omatoiminen aiheuttaminen.

Juuri tällaista pitää kaivaa tarkemmin kahden viikon aikana. Saattaa löytyä joitain erittäin tärkeitä pointteja.

Quote from: schenker on 23.01.2012, 01:17:20

poliittisesti vaakakupissa mulla painaa suomalaiset lapset etusijassa koska jokaisella suomalaisella lapsella pitäisi olla oikeus sekä isään että äitiin. vastustan samaa sukupuolta olevien adoptiota.

Onko tämä sellainen fry-viesti? Samaa tasoa kuin suvisten aborttikiellot. Jos Soini, niin abortti. Miten se ecuadorilainen heppu olisi pois keltään? Lähteekö lasten isät ja äidit pois, kaikki orvoiksi?

Yksi ainoa asia joka vituttaa ecuadorilaisessa, on sen huono suomi. Toisaalta taas H:n suomi on parempaa kuin N:n. Tämä ei kuitenkaan tasoita tilannetta.

Vielä puuttuisi, että tänne tulisi keskustalaisia tiikereitä ym. konnareita taktikointistrategioineen: Ääni H:lle on ääni N:lle!!!1

Farrow

QuotePitäisikö lakia muuttaa niin, että ulkomaillakin voitaisiin tehdä ikätestejä?

"Ennen kaikkea EU:n käytännöt pitäisi harmonisoida. Pakolaisten keskuudesta pitäisi karsia sellainen ajattelu, että etsitään maa, jossa saadaan potentiaalisesti parhaat edut. On hyvä asia, että Pohjoismaat harmonisoivat nyt omat turvapaikanhakijoita koskevat lakinsa."

"Kun ihmiset hakevat Euroopasta turvapaikkaa tai pakolaisstatusta, heidän identiteettinsä pitää tietenkin selvittää. UNHCR:n (YK:n pakolaisjärjestö) kiintiöpakolaiset ovat olleet leireillä vuosia, ja heidän taustansa on jo tarkistettu. Olen UNHCR-systeemin voimakas kannattaja ja suhtaudun kriittisesti spontaanimpaan liikkeeseen, josta on viime vuosina tullut valtavirta. Emme tee mitään väärää, jos kannatamme YK:n kautta tapahtuvaa järjestäytynyttä pakolaistenhoitoa."

Onko nyt oikea aika puhua turvapaikkapolitiikan kiristämisestä, kun Somaliassa on tavallistakin pahempi tilanne?

"Huonoin vaihtoehto on, että tänne otetaan ihmisiä, vaikka meillä ei ole valmiutta auttaa heitä eikä hoitaa heidän asioitaan. Aina on oikea hetki puhua siitä, mihin omat resurssimme riittävät, ja kuinka paljon apua annetaan UNHCR:n kautta."

Mamujen julkinen kritisointi oli tuolloin vielä huomattavasti pahempi tabu kuin se on tänään. Minä en muista Niinistöltä mitään yhtä merkittäviä ulostuloja. Saa toki muistuttaa.

Se, jos Niinistö on käyttänyt yhden sekunnin klikatakseen johonkin Hesarin monivalintakysymykseen Haavistoa yhden pykälän paremman vaihtoehdon on minun silmissäni ylivoimaisesti vähäpätöisempi meriitti kuin ongelmien omatoiminen ja poliittisesti riskialtis esiintuominen.
Toi Suomen Kuvalehden juttu oli yksi sellainen sysäys joka sai mut vaihtamaan kantaani Niinistöstä Haavistoon. Ja sai mut ottamaan asioista ja ehdokkaista tarkemmin selvän. Haavisto sitten osoittautuikin sopivimmaksi ehdokkaaksi mulle, puolueesta huolimatta.
Kuulisin mielelläni mitä mieltä Niinistö asiasta on, ehkä maahanmuutto voisi olla teemana jossain vaalitentissä vielä..? En saa Niinistöstä otetta tässä(kään) asiassa.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Marius

Mikäli käy niin hullusti, että Haavisto valitaan Suomen tasavallan Presidentiksi, niin puolustusvoimat saa käsiinsä vakavan uskottavuusongelman.

Totaalimarginaalia kahdelta taholta "edustava" ylipäällikkö ei herätä luottamusta.

Ja olen varma, että tämä nähtäisiin myös käytännössä.

Seepra ei pääse värityksestään, vaikka hetkeksi vetäytyisi varjoon, ja väittäisi olevansa suomenhevonen.

Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

ruuti

Pekassa ei ole mitään vikaa sinänsä eikä minua esim homous vaivaa lainkaan, mutta tuo vihreiden kiima mollata perussuomalaisia joka käänteessä, vähätellä, vittuilla, keksiä, valehdella jne saa kyllä helposti vaakakupin kääntymään Saulille. Sauli on vieläpä Käteisen kanssa aika eri linjoilla, joten sekin on hyvä asia. Mielestäni perussuomalainen ei vaan voi äänestää vihreää, ei vaikka kyseessä onkin hlövaali. Mistä muualta sitä lokaa on tullut kuin Lipposelta ja vihreiltä, ei mistään oikeastaan.

Toinen asia on se, että mediahan tulee nyt vahvasti laittamaan sitä kakkaa Saulin tuulettimeen ja äänestän aina suomalaista neuvostomediaa vastaan, niin nytkin. Saamme heti huomenna nähdä mitä jännää media on keksinyt ja mistä naruista se vetää.

Auringonvalo

Haavisto koska periaatteellisista syistä kokoomusta ei vain voi äänestää. Kokoomus on kuitenkin aina ja ensisijaisesti suurpääoman puolue. En luota. Vasemmalle kallellaan olevalle Haavisto on näistä kahdesta se jonka uskon viimekädessä pitävän suomalaisen köyhän puolta. Hän on älykäs, diplomaattinen, edustava ja vaalikeskusteluiden perusteella pärjää asiantuntemuksellaan. Kannattajissaan on ällöjä, mutta se mikä merkitsee - mies itse, on mitä kelvoin.

dothefake

Maahanmuuttokysymyksiä nyt pitää esittää ehdokkaille, niitä ei kierroksella yksi juurikaan näkynyt.
-Tytti Tuppurainen

Porilainen munalla

Haaviston kannatus näyttää olleen suurinta kaupungeissa.
Maalaisjärki on cityvirheiltä ollut jo kauan kadoksissa.
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

schenker

Quote from: Junes Lokka on 23.01.2012, 01:21:47
[Miten se ecuadorilainen heppu olisi pois keltään? Lähteekö lasten isät ja äidit pois, kaikki orvoiksi?

haavisto pressana ajaa setan agendaa kuten halonen.

tosin en vielä tiedä niinistön kantaa samaa sukupuolta olevien adoptioon. mutta setan kannan tiedän.

tää nyt on meskaliiniosastoa suoraan Wagnerin oopperasta ja Mika Luttisen biisistä:
mutta symbolisesti suomen Kalevalalaisen kansan lapsena minua edustaa presidenttinä isä ja äiti hahmo eli Sauli ja Jenni.

en todellakaan halua että minua edustaa symbolisesti kaksi homoa joista toinen ei edes ole suomen kansalainen.

homot kuolee sukupuuttoon ja lapsella on oikeus sekä isään että äitiin.

jos Sauli Niinistö myös ajaa setan agendaa niin se tietää Tasavallan loppua jos sama meno vielä jatkuu 6 vuoden päästäkin.

EwithAllinPoe

No aikamoiset pervojen vaalit. Kahdesta pahasta on hyvä valita  ;D

Ainakin mediaseksikkäitä ovat nämä Herrat. Se lienee tärkeintä. Ajatelkaapa mitä jutunjuurta media olisi keksinyt vaikkapa Soinin tai Väyrysen puolisoista?  :roll:  Nyt meillä on tiedossa kenties skandaaleja Ruotsin kuinkallisten malliin. Tai Linnassa luvassa kinkybileet, jeee!

En tiedä kumpaa äänestän.
Sydänmesi kuuluu minulle.

Kokoliha

Ajatus, että Haavisto homona olisi kiinnostunut seksuaalisesta tasa-arvosta esim. muslimimaissa ja -yhteisöissä, on toki looginen.
Tämä ajatus saattaisi joskus Haaviston kohdalla konkretisoituakin - toki valitettavasti vain korrektin ja ketäänloukkaamattoman hypoteettisen pohdinnan muodossa.

Quote from: Jussi Halla-aho on 23.01.2012, 01:12:45Myös se ajatus, että feministit olisivat kiinnostuneita sukupuolten tasa-arvosta esim. muslimimaissa ja -yhteisöissä, on toki looginen.
Tämä ajatus puolestaan ei konkretisoidu milloinkaan. Se on nyt jo nähty. Tai no, ehkä sitten, kun ensi kesänä istuttamastani bonsai-puun taimesta saa koko talven polttopuut.

Edit: typo

Enni

Quote from: Farrow on 23.01.2012, 01:22:52

Toi Suomen Kuvalehden juttu oli yksi sellainen sysäys joka sai mut vaihtamaan kantaani Niinistöstä Haavistoon.
Kuulisin mielelläni mitä mieltä Niinistö asiasta on, ehkä maahanmuutto voisi olla teemana jossain vaalitentissä vielä..? En saa Niinistöstä otetta tässä(kään) asiassa.

Amen to that. Enpä olisi koskaan ajatellut joutuvani äänestämään vihreää poliitikkoa, mutta nyt sen aion parin viikon päästä tehdä. Raivostuttaa, miten ihmiset pitävät Niinistöä jonain maailman pelastajana, rehellisyyden perikuvana, Suomen ja suomalaisten etujen ajajana ja luotettavana henkilönä. Hän ei selkeästikään sitä ole. Olkoot vaan kuinka sporttinen ja edustava ja nuorekas ja nätti vaimo jne. Nämä ovat täysin toisarvoisia asioita. Toisarvoista on tässä tapauksessa sekin, että Haavisto on vihreä ja homo, aivan sama minulle. Tässä on nyt kyse asioista.

Jokseenkin kaikissa 1. kierroksen presidenttitenteissä Haavisto pärjäsi paljon paremmin kuin Niinistö. Kuinka Niinistö voisikaan pärjätä, kun ei voi juuta eikä jaata sanoa mihinkään asiaan. Jos ei 2. kierroksen aikana aleta puhumaan oikeista ja tärkeistä asioista, niin hermostun. Hermostun nyt jo valmiiksi.  >:(

Aldaron

Quote from: ruuti on 23.01.2012, 01:25:38
mediahan tulee nyt vahvasti laittamaan sitä kakkaa Saulin tuulettimeen
Nyt yleistät hieman liikaa, sillä ainakin MTV3:n ehdokas tulee edelleen olemaan Sauli.
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

Kokoliha

Quote from: ruuti on 23.01.2012, 01:25:38
Pekassa ei ole mitään vikaa sinänsä eikä minua esim homous vaivaa lainkaan, mutta tuo vihreiden kiima mollata perussuomalaisia joka käänteessä, vähätellä, vittuilla, keksiä, valehdella jne saa kyllä helposti vaakakupin kääntymään Saulille. Sauli on vieläpä Käteisen kanssa aika eri linjoilla, joten sekin on hyvä asia. Mielestäni perussuomalainen ei vaan voi äänestää vihreää, ei vaikka kyseessä onkin hlövaali.
Kyllä. Ja enpä usko totalitaristisilta Virheiltä tulevan minkäänlaista kädenojennusta ainakaan maahanmuuttokriittisen siiven suuntaan; niin suurta nöyrtymistä emme näe. Panulaturit ovat ja pysyvät poterossa.

Quote from: ruuti on 23.01.2012, 01:25:38Mistä muualta sitä lokaa on tullut kuin Lipposelta ja vihreiltä, ei mistään oikeastaan.
Unohdit arhinmäkeläiset hihhulivassarit, ja ennen kaikkea RKP:n

nuiv-or

Quote from: schenker on 23.01.2012, 01:30:00
haavisto pressana ajaa setan agendaa kuten halonen.

tosin en vielä tiedä niinistön kantaa samaa sukupuolta olevien adoptioon. mutta setan kannan tiedän.

tää nyt on meskaliiniosastoa suoraan Wagnerin oopperasta ja Mika Luttisen biisistä:
mutta symbolisesti suomen Kalevalalaisen kansan lapsena minua edustaa presidenttinä isä ja äiti hahmo eli Sauli ja Jenni.

en todellakaan halua että minua edustaa symbolisesti kaksi homoa joista toinen ei edes ole suomen kansalainen.

homot kuolee sukupuuttoon ja lapsella on oikeus sekä isään että äitiin.

jos Sauli Niinistö myös ajaa setan agendaa niin se tietää Tasavallan loppua jos sama meno vielä jatkuu 6 vuoden päästäkin.

No joo. Voihan se tietty setalaisena nimetä vähemmistöjä kansliapäälliköiksi, esimerkiksi pyörätuoli-Jamalin jne. Onhan tuossa pointti.

Itseä ei kiinnosta puoliso, eihän tämä tehtävä kuulu sille. Voihan presidentti olla sinkkukin. Mutta ei tästä tarvitse enempää vääntää, kunnioitan mielipidettäsi.

schenker

Quote from: Junes Lokka on 23.01.2012, 01:21:47
. Miten se ecuadorilainen heppu olisi pois keltään?

syntyperäisenä suomen kansalaisena haluan että minua edustaa syntyperäinen suomen kansalainen heteropresidenttipari.

jos enemmistö haluaa toisin niin sehän on demokratiaa.

mutta sauli ja jenni on ok mulle koska molemmat ovat syntyperäisiä suomen kansalaisia.

andrus

Niinistön toiminta yksityistämisen edelläkävijänä ja valtionomisteisten liikelaitosten myymisessä ei herätä minkäänlaista kunnioitusta. Toki mitä kapitalisti itselleen mahtaa. Puhutaan monesti että Suomen tulevaisuus elää pitkälti luonnonvaroista. Herättää epäilyksiä ainakin siinä valossa että yritykset jotka näiden varojen kanssa nytkin kekkuloi ovat pitkälti monikansallisia. Niinistö ei ole missään olosuhteissa äänen arvoinen.
Haaviston monikulttuuri-ihannointi ei herätä sekään intohimoja. Maapallolle kyllä mahtuu asuttautumaan, mutta lähtökohtaisesti ihmisiä pitäisi auttaa heidän kotimaassaan. Se, että 0,01% autetaan tuomalla länsimaihin, niin entisestään huonontaa niiden 99,99% asemaa jotka jäävät odottamaan vuoroaan. Jos ei aikuinen ihminen tässä tapauksessa presidenttiehdokas tätä ymmärrä ei ole äänen arvoinen.
Siinä muutama syy kirkkoveneelle.
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

nuiv-or

Quote from: Kokoliha on 23.01.2012, 01:34:35
Quote from: ruuti on 23.01.2012, 01:25:38Mistä muualta sitä lokaa on tullut kuin Lipposelta ja vihreiltä, ei mistään oikeastaan.
Unohdit arhinmäkeläiset hihhulivassarit, ja ennen kaikkea RKP:n

Vaalilähetyksessä sdp:n Liisa "enemmän Eurooppaa" Jaakonsaari ja Päivi "Marssi" Lipponen oli aika hiilenä :D :D

Nyt on pantu persujen nousulle stoppi

Pitäisi kerätä kaikki Lipposen ja Jaakonsaaren möläytykset tuosta. Oli siellä parit rkp:tkin. Vihreät taisi tyytyä antijytkyn/vastajytkyn hokemiseen. Vanhanen yllättävän asiallinen. Arhiksen porukka oli hiljaista. Kävi siinä se yksi anarko, mutta ei tainnut edes mainita persuja. En kyllä seurannut kovin tarkkaan.

dothefake

Hyvää nimipäivää Ennille, olet ihq.
-Tytti Tuppurainen

qwerty

Harvinaisen helppo valinta. Haavisto olisi vain kasvojen vaihto nykyisestä. Ei kiitos. Seuraavan kuuden vuoden aikana on todennäköistä että maatamme kohtaa jokin tragedia. Kun näin käy, niin helpommin samaistun suruun, kun osanoton ilmoittaa Niinistö. Noin siis mielikuvaharjoituksena.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Kuvitteellinen hahmo

Jos Haavisto valitaan, eduskuntaan nousee Johanna Sumuvuori. Täysin erilainen höyhöttäjä kuin Haavisto. Varmasti useimmille hommaforumilaisille tuttu älynväläyksistään.

Haplotaxida

Quote from: dothefake on 23.01.2012, 01:16:35
En voi välttyä väärinkäsitykseltä, että Niinistö olisi feministi.

Oletettavaa on, että Niinistöä ei edellä mainitut asiat kiinnosta senkään vertaa. Haaviston myötä voisi olla himpun verran todennäköisempää, että nuo nousivat edes jollain tavoin keskiöön, herättäen kriittistä keskustelua yleisemminkin ja jolla voisi siten olla myös tervehdyttävää vaikutusta mielipideilmastoon yleisemminkin.

Muutamiin viesteihin sitten viitaten, niin miksi muiden äänestämiskäyttäytymisen pitäisi vaikuttaa siihen, että ketä henkilöä pitää parhaimpana tai tässä tapauksessa vähiten huonoimpana tiettyyn virkaan? Ikään kuin ehdokkaan täytyisi irtisanoutua - tai niin pidetyistä - pölhöimmistä kannattajistaan, jotta voisi saavuttaa arvostusta joidenkin muiden keskuudessa.

Itse jään mielenkiinnolla odottelemaan kahdenvälisiä tenttejä. Toivottavaa olisi, että varsinkin Niinistön hivenen salaperäiseksi jäänyt arvomaailma tulisi nykyistä paremmin – ainakin haastetuksi - ilmi eli mukavan kiperiä kysymyksiä toivoen, kuin myös Haavistollekin.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos