News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Tulosseuranta. Presidentin vaalit, 1. kierros.

Started by dothefake, 22.01.2012, 19:25:32

Previous topic - Next topic

Tasapainorealisti

Quote from: JR on 23.01.2012, 11:16:50
Persujen hajoamisesta ja hajottamisesta on puhuttu paljon, nyt ne tekevät sen ihan itse.
Soini on kuitenkin populisti 1. , kaikki muu 2., joten Haaviston symppaaminen mahtuu siltä osin hyvin pirtaan. Hirvisaari ja Hakkarainen saavat Soininkin lämpeämään Haavistolle, joten miksei ota Kokoomusta sitten siksi todelliseksi targetiksi kuntavaaleihin, koska vihreistä nyt ei vastusta siellä kuitenkin juuri liene.

normi

Quote from: Fimbulvetr on 23.01.2012, 11:28:25Tämä johtuu pitkälle siitä, että perussuomalaiset sössivät omat asiansa pitkin vuotta 2011. Turhia kohuja, kun samaan aikaan olisivat voineet keskittyä työntekoon ja asioiden nostamiseen esiin. Perussuomalaisilla on valtaa ja rahaa siihen riittävästi, joten äänestäjänä odottaisin tuloksia. Parempaan suuntaan on menty koko ajan, mutta parempaa pitää voida odottaa edelleen.

Pitää muistaa että valtamediat eivät halua kertoa siitä työnteosta. Välikysymyskin meni pienellä huomiolla. Hyviä puheenvuoroja eduskunnasta ei päästetä mediaan, vain ne mistä voisi vähän kohua nostaa.
Impossible situations can become possible miracles

rekttk

http://www.mtv3.fi/uutiset/presidentinvaalit2012/index.shtml/arkistot/kotimaa/2012/01/1482112/teuvo-hakkaraisen-aani-niinistolle---kakkukahveista-huolimatta

Teuvo Hakkaraisen ääni Niinistölle - kakkukahveista huolimatta

Vaikka perussuomalaisten kansanedustaja Teuvo Hakkarainen on ystävystynyt vihreiden presidenttiehdokas Pekka Haaviston kanssa, menee ääni toisella kierroksella kokoomuksen Sauli Niinistölle.

– Minusta Niinistö on enemmän presidentti-tyyppinen. Presidentti on kuitenkin Suomen keulakuva ulkopolitiikassa, ja siinä Niinistö on parempi.

– Haavisto on persoonana miellyttävä, mukava ja viihdyn hänen seurassaan, mutta siinä hänen ympärillään pyörii sellaista porukkaa, että en välttämättä viihdy.

Joulukuun alussa Haavisto vieraili Hakkaraisen sahalla Viitasaarella Keski-Suomessa. Vierailu oli osa Haaviston kampanjaa, mutta myös sovitteleva tapaaminen Hakkaraisen pyynnöstä. Lokakuussa Hakkarainen kohahdutti lausunnollaan, jossa kehotti homoja muuttamaan Ahvenanmaalle.

Viitasaaren reissunkin jälkeen ystävykset ovat olleet tekemisissä.

– Kyllä me moikattu on.

Toiselle kierrokselle olisi Hakkaraisen mielestä pitänyt äänestää keskustan Paavo Väyrynen.

– Silloin siitä olisi tullut kova kamppailu. Nyt siitä ei sitä tule.

Perussuomalaisten Timo Soini sai presidentinvaaleissa vajaat kymmenen prosenttia annetuista äänistä. Hakkarainen löytää selityksen ehkä odotettua heikommalle menestykselle.

– Kaikki perussuomalaiset eivät lähteneet Soinin taakse, koska häntä ei haluta pois puheenjohtajan paikalta. Osa perussuomalaisista äänesti Väyrystä, osa Niinistöä.

andrus

Ne jotka ovat pettyneitä Väyrysen(keskusta) putoamisesta toiselta kierrokselta, vaahtoavat täällä nyt suu vääränä persujen välittömästä tuhosta. Ei ymmärrä. Olisitte äänestäneet Soinia niin meillä olisi todellinen(puolue takana myös) EU-kriittinen ehdokas toisella kierroksella.  ;) Taktikointia, taktikointia.
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

JR

Kyllä, minä olen pettynyt Väyrysen putoamiseen toiselta kierrokselta, vaikka se ei yllättänyt minua ollenkaan. Sen asian lisäksi tällä foorumilla käytävä keskustelu kertoo minulle sen, että maahanmuuttokriittisellä liikkeellä ei ole tahtoa, eikä elinvoimaa. Vastajytky nujersi sen ainoan mahdollisuuden, mikä meillä olisi ollut.

rapa-nuiv

Quote from: JR on 23.01.2012, 13:46:04
Kyllä, minä olen pettynyt Väyrysen putoamiseen toiselta kierrokselta, vaikka se ei yllättänyt minua ollenkaan. Sen asian lisäksi tällä foorumilla käytävä keskustelu kertoo minulle sen, että maahanmuuttokriittisellä liikkeellä ei ole tahtoa, eikä elinvoimaa. Vastajytky nujersi sen ainoan mahdollisuuden, mikä meillä olisi ollut.

Kepulit on katkeria :D

Se tässä on parasta.

Quote from: Impivaaran tiikeri on 22.01.2012, 23:50:53

Jo kauan oli tiedossa, että Soinilla ei ole kannatusta. Silloin olisi pitänyt ottaa järki käteen ja päättää äänestää toisin. Sitä oikeasti eurovastaista ehdokasta.

Niin Essayahia.
Väyrysen ja Soinin olisi pitänyt väistyä.
Sari olisi toisella kierroksella tehnyt rehnit ja mennyt naisten äänillä vielä läpikin.

Jaxuhali !

JR

Nokkeluus ei tässä tilanteessa auta yhtään, pahimmassa tapauksessa jälki tulee olemaan hirveää.

Tasapainorealisti

Quote from: Ritva Puolakka on 31.01.2012, 18:00:11
Quote from: Ritva Puolakka on 22.01.2012, 21:20:38
Mielenkiintoista. Puhuin työpaikalla ennen joulua, että Haavistosta tulee presidentti. Eräs hoitaja ja lääkäri naureskelivat minulle, että puhun höpöjä. Kerroin, että esim. Antti Tuisku ja Veeti Kallio ovat hänen kannattajiaan. Maailmassa on nähty, että rokkitähdet ja muut julkisuuden henkilöt, kuten Oprah, ovat erittäin vaikutusvaltaisia. Koskaan ei pidä aliarvioida kansan mielipidettä. Arvojohtajaa etsitään ja nyt myös nuoret on saatu ääniuurnille.
Jatkanpa tästä vielä. Nyt ei olekaan enää Haavisto vs. Niinistö, vaan nyt on rokkitähdet ja muut vaikuttajat todella mukana pelissä. Amerikan malliin pelin ratkaisee kannattajajoukot ja Suomessa naisten äänet.
Lasket siis Haavistolla oikeasti olevan vielä jotain saumaa voittaa sunnuntaina?