News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Oi kallis Sananvapaudenmaa

Started by Isoisien tytär, 08.01.2012, 15:03:01

Previous topic - Next topic

Isoisien tytär

Muun muassa Iltasanomat uutisoi eilen tapauksesta, jossa vanhempi naisihminen leveähartiaisen "huoltajansa" kanssa päräytti limusiinilla Kolmen Sepän patsaalle ja alkoi jakaa kymmenen euron seteleitä ohikulkijoille. Keskustelupalstalla mietittiin kiivaasti, mistä mahtoi olla kyse. Vaikka tapausta epäiltiin ennen kaikkea mainos- tai piilokameratempaukseksi, arveli useampikin kirjoittaja että kyseessä voisi olla myös Niinistön vaalikampanja. Arvelin omassa kirjoituksessani, että rahanjako saattaisi paremminkin viitata Suomen maahanmuuttopolitiikkaan tai EU:n talouspolitiikkaan. Arvatkaa onko viestiäni näkynyt sen jälkeen, kun näin ruudulta kiitokset viestin lähettämisestä ja tiedotuksen toimituksen ennakkotarkastuksesta? Mitä tein väärin?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/mista-tassa-oli-kysymys-nainen-paraytti-paikalle-limusiinilla-ja-alkoi-jakaa-rahaa-helsingin-keskustassa/art-1288440534624.html
"Kuka tahansa voi vapaasti tehdä mitä haluaa, kunhan se ei loukkaa minua", selittää [egyptiläisen] islamilaisen puolueen näkemystä aktivisti Ahmed Saber. HS 5.1.2012

Nuivake

Sen ainakin tiedän että kyseessä on väärinpysäköinti. Kyseinen ajoneuvo on pysäköity väärin, jalkakäytäville parkkeeraaminen on pääsääntöisesti kielletty. Muutoinhan tuossa ei käsittääkseni ainakaan lakia ole sen ihmeemmin rikottu.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Siili

Quote from: Nuivake on 08.01.2012, 15:34:01
Sen ainakin tiedän että kyseessä on väärinpysäköinti. Kyseinen ajoneuvo on pysäköity väärin, jalkakäytäville parkkeeraaminen on pääsääntöisesti kielletty. Muutoinhan tuossa ei käsittääkseni ainakaan lakia ole sen ihmeemmin rikottu.

Onko lahjavero maksettu?

Oami

Quote from: Siili on 08.01.2012, 15:38:24
Quote from: Nuivake on 08.01.2012, 15:34:01

Onko lahjavero maksettu?

Lahjaveroa ei makseta alle 4000 eurosta.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Goman

Quote from: Isoisien tytär on 08.01.2012, 15:03:01
Arvelin omassa kirjoituksessani, että rahanjako saattaisi paremminkin viitata Suomen maahanmuuttopolitiikkaan tai EU:n talouspolitiikkaan. Arvatkaa onko viestiäni näkynyt sen jälkeen, kun näin ruudulta kiitokset viestin lähettämisestä ja tiedotuksen toimituksen ennakkotarkastuksesta? Mitä tein väärin?

Kokemuksieni mukaan kaikki nuo kommentti-, ja keskustelupalstat joissa on ennakkotarkastus (sensuuri), ovat pyhitetty 'oikeiden' mielipiteiden esittämiseen.  Niille kirjoittaminen on arpapeliä.
Aika usein tuo arpa ei voita. Eli mielipiteenvapaus on kovin  rajallista laatua.

Vain jälkimoderoidut sivustot, kuten tämä Homma, pitävät tänä päivänä yllä aitoa sananvapautta. 

Et siis tehnyt väärin mitään muuta kuin sen että kirjoitit oman mielipiteesi väärälle medialle.

lehma

Niinpä niin, mielipiteensä saa sanoa kunhan se ei loukkaa maahanmuuttajia, vihreitä, vasemmistoliittoa tai ylipäänsä kaikkia muita kuin persuja. Kohta ei uskalla enää edes hengittää.

Bored.

Quote from: lehma on 08.01.2012, 16:08:45
Niinpä niin, mielipiteensä saa sanoa kunhan se ei loukkaa maahanmuuttajia, vihreitä, vasemmistoliittoa tai ylipäänsä kaikkia muita kuin persuja. Kohta ei uskalla enää edes hengittää.
Lisäksi Iltasanomissa on sellainen tapa, että toimittajien sanavalintaa tai mahdollisia virheitä artikkelissa ei juurikaan saa kommentoida. Eikä persuista puhua myönteiseen sävyyn. Ja voi tietysti olla, että heittävät juuri minun kommenttini IP:n tai sähköpostiosoitteen perusteella saman tien roskakoriin, koska en ole virallisen linjan mukainen kirjoittaja...

Isoisien tytär

Quote from: Bored. on 08.01.2012, 16:16:00
Quote from: lehma on 08.01.2012, 16:08:45
Lisäksi Iltasanomissa on sellainen tapa, että toimittajien sanavalintaa tai mahdollisia virheitä artikkelissa ei juurikaan saa kommentoida. Eikä persuista puhua myönteiseen sävyyn. Ja voi tietysti olla, että heittävät juuri minun kommenttini IP:n tai sähköpostiosoitteen perusteella saman tien roskakoriin, koska en ole virallisen linjan mukainen kirjoittaja...

Hmmmmm.... Iltasanomathan kuuluu samaan konserniin Hesarin kanssa. Päästetäänpä illan paranoiat valloilleen  ;) Liityin Hommaan hiljattain, kun kyllästyin HS:n meininkiin täysin. En ole koskaan kuulunut HS:n keskustelukerhoon, mutta silloin minulla oli siellä väittely maahanmuutosta. Minut nuijittiin mm. ruotsinkielen tappajaksi ja pohjoiskorealaiseksi kansainvälisyyden tappajaksi, mitkä ovat toki tuttuja lyömäaseita. No, yritin tietenkin vastata asiallisessa sävyssä monella tavalla. Yritin mm. kaksi kertaa saada julkaistuksi vastauskommentin, jonka olin kirjoittanut ensin suomeksi ja sen alle ruotsiksi. Ilmaisin viestissäni, että molemmilla kielillä on sama teksti. Mielestäni tekstissä ei ollut mitään asiatonta, mutta ilmeisesti HS:n netiketin kohta "Keskustelupalsta on suomenkielinen" koitui viestini tuhoksi. Vai johtuiko moderointi siitä, ettei Suomessa saa kirjoittaa ruotsiksi maahanmuuttokriittistä tekstiä senkään vertaa mitä suomeksi? Olisivathan he voineet vaikka leikata ruotsinkielisen osion pois. Ehkä siis ip:ni oli laitettu mustalle listalle  ;)

Tämän vuoksi siis tulin hommeloimaan ja olen täältä lukenut monen muunkin toimineen samoin. Eniten maahanmuuttokriittiseksi kääntymiseen ovat vaikuttaneet suomalaiset suvaitsevaiset, joskin omat maahanmuuttajakokemukset ovat luoneet kääntymykselle hyvän pohjan.
"Kuka tahansa voi vapaasti tehdä mitä haluaa, kunhan se ei loukkaa minua", selittää [egyptiläisen] islamilaisen puolueen näkemystä aktivisti Ahmed Saber. HS 5.1.2012

Tommi Korhonen

Näinhän se on, Suomessa harvemmin tulee niukaksi vielä vakavien monikulttuurisen kokemuksien vuoksi, vaan siksi että suvaitsevaisto toimii niin tyhmästi ja epätasapuolisesti.

Yhtenä naurettavimmista esimerkeistä se typerä betoniporsaista pahastuminen. Suvisten hölmöilyitä jossa ei edes kukaan oikea maahanmuuttaja loukkaantunut.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Isoisien tytär

Quote from: Tommi Korhonen on 08.01.2012, 19:29:12
Näinhän se on, Suomessa harvemmin tulee niukaksi vielä vakavien monikulttuurisen kokemuksien vuoksi, vaan siksi että suvaitsevaisto toimii niin tyhmästi ja epätasapuolisesti.

Yhtenä naurettavimmista esimerkeistä se typerä betoniporsaista pahastuminen. Suvisten hölmöilyitä jossa ei edes kukaan oikea maahanmuuttaja loukkaantunut.

Niinpä. Ja kun betoniporsasjutuista on puhunut maissa kuten Iso-Britannia, Sveitsi ja Yhdysvallat, niin ihmiset ovat lähes tarttuneet riveleistä kiinni ja räkineet naamalle. Voi sitä halveksivien katseiden määrää... Puhun tietenkin kanta-asukkaiden mielipiteistä ko. maissa. Eräs Hollannista pk-seudulle muuttanut nuori aikuinen ei kyllä yhtään milliä anna arvoa Suomen suvaitsevaistolle. Hänen juttujaan ja ilmeitään tietyissä palavereissa on kohtuullisen hauska seurata.

Marius

Kun kolmasosa kansasta ei enää kuulu todellisen sananvapauden omaavaan kansanosaan, ja media on kääntynyt kansaa, siis suomalaisia vastaan, niin miten sellaisesta tilanteesta pääsee ulos?

Hulluinta on silti se, että niin valtamedia kuin ns. vanhat puolueet sekä koko viranomaiskunta ovat kuitenkin samaa mieltä perussuomalaisten kanssa, mikäli todella katsotaan mitä mieltä lopulta kukin on. Mitä muuta mieltä he voisivat olla? He vain eivät tällä hetkellä lainkaan ymmärrä, mitä tekevät.

Mutta vastaava ei liene maailmanhistoriassa, ihmiskunnassa, ainutlaatuista.

Routa kyllä viimein ajaa porsaan kotiin.  On niin helppoa leikkiä ja hupsutella sananvapaudella tai rajojen aukaisulla, kunnes joku tulee sen rajan yli ja vie sen sananvapauden. Sitten nähdään, mielipiteet.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Tommi Korhonen

Olen muuten huomannut ihan saman kuin mitä Marius yllä sanoo: Tavalliset suomalaiset ovat itse asiassa ihan samaa mieltä asioista: ei toisten kotona saa riehua, ja tietenkin pitäisi kannusteloukkuja pienentää, jatottakai pitäisi ihmiste tulla työntekijöiksi ja osallistumaan yhteiskuntaan eikä eläteiksi ja loisiksi. Ja että ihmisten yrittämistä ja tekemistä pitäisi kannustaa, eikä kouluttaa ihmisiä pullamössöiksi jotka eivät ymmärrä huolehtia itse itsestään. Ja tottakai ei saa ihmiset tulla ryöstämään ja raiskaamaan eikä ottamaan Suomea itselleen.

... Mutta kun joku ei vain yhdisty.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

lehma

Quote from: Tommi Korhonen on 09.01.2012, 01:23:20
Olen muuten huomannut ihan saman kuin mitä Marius yllä sanoo: Tavalliset suomalaiset ovat itse asiassa ihan samaa mieltä asioista: ei toisten kotona saa riehua, ja tietenkin pitäisi kannusteloukkuja pienentää, jatottakai pitäisi ihmiste tulla työntekijöiksi ja osallistumaan yhteiskuntaan eikä eläteiksi ja loisiksi. Ja että ihmisten yrittämistä ja tekemistä pitäisi kannustaa, eikä kouluttaa ihmisiä pullamössöiksi jotka eivät ymmärrä huolehtia itse itsestään. Ja tottakai ei saa ihmiset tulla ryöstämään ja raiskaamaan eikä ottamaan Suomea itselleen.

... Mutta kun joku ei vain yhdisty.
Oletteko te niin naiiveja, että kuvittelette että Persut eivät saaneet eniten ääniä?
Vain idiootti luulee että vaalituloksia ei manipuloitaisi EU:n ja eliitin mielen mukaan.

sivullinen.

Quote from: lehma on 09.01.2012, 08:52:04
Vain idiootti luulee että vaalituloksia ei manipuloitaisi EU:n ja eliitin mielen mukaan.

Kyllä moni viisaampikin luulee. Ei ole tyhmyyden merkki olla tietämätön kaikista suurista kusetuksista. Neuvostoliitossa kansa tuli tietoiseksi vasta vuonna 1956 suurista vankileireistä joilla oli tapettu miljoonia jo 30-luvulla. Silloin Breznev kertoi sen kansalle puheessaan. Suomessa kansalle ei kerrottu asiasta vasta kun 70-luvulla - suomettumisen ajan jälkeen.

* Suomessa ei 1960- ja 1970-luvuilla julkaistu ainoatakaan kirjaa Virosta tai Baltiasta. Poikkeuksen teki vain yksi matkailukirja Tallinnasta.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/nain-me-miellytimme-neuvostoliittoa---is-listasi/art-1288336698515.html

Kansa ei ole tyhmää; ainoastaan tiedotonta. Vastaus ongelmaan on valistus! Etsi tietoja vaalivilpistä ja kerro meille kaikille. Jos et voi kertoa oman turvallisuutesi vuoksi, niin tutki kuitenkin. Jos et voi tutkia oman turvallisuutesi vuoksi, ole tarkkaavainen. Kyllä totuus aina lopulta nousee esiin. Meidän pitää silti sitä parhaamme mukaan auttaa.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Phantasticum

Quote from: sivullinen. on 09.01.2012, 14:19:31
Neuvostoliitossa kansa tuli tietoiseksi vasta vuonna 1956 suurista vankileireistä joilla oli tapettu miljoonia jo 30-luvulla. Silloin Breznev kertoi sen kansalle puheessaan.

Se puhuja oli kylläkin Nikita Hruštšov. Leonid Brežnev kumppaneineen kaappasi vallan vuonna 1964 syrjäyttämällä Hruštšovin.