News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2012-01-24 VU: SDP:n ex-kansanedustaja: Minä äänestän Sauli Niinistöä

Started by rekttk, 24.01.2012, 16:24:35

Previous topic - Next topic

rekttk

http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=71338:sdpn-ex-kansanedustaja-minae-aeaenestaen-sauli-niinistoeae&catid=2:kotimaa&Itemid=31

SDP:n ex-kansanedustaja: Minä äänestän Sauli Niinistöä

SDP:n entinen kansanedustaja, veturinkuljettaja Harry Wallin on liittynyt Sauli Niinistön kansalaisvaltuuskuntaan.

Hän perustelee päätöstään sillä, ettei SDP:n ehdokas Paavo Lipponen päässyt presidentinvaalien toiselle kierrokselle.

- Tutustuin Sauli Niinistöön eduskuntakaudelta 1999-2003 hänen toimiessaan valtiovarainministerinä. Taloudellisesti vaikeina aikoina hän yhdessä pääministeri Paavo Lipposen kanssa johti Suomen ulos lamasta, Wallin toteaa.

- Mielestäni Sauli Niinistö on paras vaihtoehto seuraavaksi tasavallan presidentiksi, sillä laajan ulkopoliittisen kokemuksensa lisäksi presidentiltä mielestäni tarvitaan myös hyvää talouden kokemusta näinä talouden epävarmuuden aikoina. Tältä osin Sauli Niinistön on suvereeni ehdokas, hän sanoo.

Lisäksi Wallinin mielestä Sauli Niinistöllä on elämänkokemuksensa kautta oikea arvopohja johtaa Suomea ja toimia tärkeimpänä mielipidevaikuttajana presidentti Tarja Halosen jälkeen.

- Sotiemme veteraanien uhrauksien seurauksena meillä on demokraattinen yhteiskunta ja vapaa äänestysoikeus. Tämän vuoksi olen äänestänyt kaikissa vaaleissa ja vetoankin, että myös tässä presidentinvaalissa käytämme äänestysoikeuttamme. Minä äänestän Sauli Niinistöä, Wallin toteaa.

Roope

QuoteSDP:n nupit kaakkoon on kääntänyt vihreiden Pekka Haavisto, mitä puoluevaltuuston jäsen, Hämeen Sosialidemokraattien puheenjohtaja ja entinen kansanedustaja Minna Lintonen pitää hyvin kummallisena.

- Jos demarit eivät olleet uskollisia ensimmäisellä kierroksella Lipposelle, niin miksi nyt pitäisi olla Haaviston takana, hän lataa.

[...]

Rehtori Lintonen ei halua kertoa omaa presidenttisuosikkiaan. Hän kuitenkin toivoo, että presidentillä olisi loppututkinto.
Iltalehti: Demarijohtaja toivoo Jungnerin vetävän johtopäätöksensä (myös otsikolla: "Kokoomusviha leimahti SDP:ssä")
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset