News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-10-9 YLE: Perussuomalainen kansanedustaja uhkaa erolla

Started by Myrkkymies, 09.10.2015, 15:53:36

Previous topic - Next topic

xor_rox

Tänä vuonna 200 uutta VOKkia. Ensi vuonna 600.

Jos Saarakkala lähtee tätä kehitystä nyt tosissaan vastustamaan, niin kaikki kunnia hänelle. Kysymys ei ole persuista, soinista, eduskuntaryhmästä, maahanmuuttokriitikoista tai muista tyhjänpäiväisyyksistä, vaan kansallisesta turvallisuudestamme, jonka pitäisi mennä kaiken edelle.

Hatunnosto Saarakkalalle ja Tynkkyselle. Toivottavasti Immonen liittyy joukkoon. Ja monta muuta edustajaa.

rekttk

http://www.hs.fi/politiikka/a1444363649093

Timo Soini kansanedustaja Saarakkalan erouhkauksesta: Minua ei voi painostaa eikä uhkailla

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini sanoo Helsingin Sanomille, ettei tule esittämään puoluehallitukselle puolue-elinten yhteiskokouksen järjestämistä.

"Olen puolueen yksimielisesti valitsema puheenjohtaja, eikä minua voi painostaa saati uhkailla."

Kansanedustaja Vesa-Matti Saarakkala (ps) ilmoitti perjantaina eroavansa perussuomalaisten eduskuntaryhmästä, jos puolue ei järjestä puoluehallituksen, puoluevaltuuston ja eduskuntaryhmän yhteiskokousta päättämään perussuomalaisten pysymisestä hallituksessa tai eroamisesta hallituksesta.

Saarakkalan mukaan hallitus ei noudata omaa ohjelmaansa, jonka mukaan maahanmuuton tulee olla hallittua. "Se ei ole tällä hetkellä hallittua eikä myöskään näillä puheilla olisi hallittua jatkossakaan", hän sanoo.

Hän ei hyväksy sitä, että perussuomalaistaen eduskuntaryhmä tukee suomalaisten etuuksiin ja palveluihin kohdistuvia leikkauksia samalla kun maahanmuutto pysyy hallitsemattomana ja aiheuttaa kustannuksia.

"Ei pidä lähteä leikkaamaan taloudellisin perustein ihmisiltä, jos toisella puolen ei tiukka talous toteutuisi", hän selventää.

Saarakkalan mukaan valtuutus hallituksessa jatkamiselle on saatava samalta yhteiskokoukselta, joka toukokuussa hallitukseen osallistumisesta päätti. Jos hyväksyntä kokoukselta tulee, silloin puolue voi jatkaa hallituksessa. Jos hyväksyntää ei tule, silloin puolueen tulee jättää hallitus ja valmistautua mahdollisiin uusiin vaaleihin.

Soini sanoo, että eduskuntaryhmässä puhuttiin kokouksen järjestämisestä torstaina, mutta asialle ei ollut kannatusta.

"En tule esittämään puoluehallitukselle yhteiskokousta. Koko puoluekokouksessa valittu puoluejohto (Sebastian) Tynkkystä lukuun ottamatta, eli Soini, Jussi Niinistö, Hanna Mäntylä ja Riikka Slunga-Poutsalo vastustaa yhteiskokousta", Soini sanoo.

"Näitä asioita ei hoideta listoilla ja torikokouksilla, vaan puolueen sääntöjen mukaan valituilla toimielimillä."

"Olen saanut useamman erittäin ärtyneen viestin edustaja Saarakkalan toimista puolueveteraaneilta. Oletan, että Saarakkala toimii ilmoittamallaan tavalla. Hän ei ilmoittanut minulle aikeistaan", Soini jyrisee.

Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Sampo Terho kertoo saaneensa Saarakkalan ilmoituksen asiasta päivän päätteeksi sähköpostitse.

"Ryhmä on eilen keskustellut yhteiskokouksen mahdollisuudesta, jolloin Saarakkala oli ainoa edustaja, joka kannatti ajatusta", Terho kommentoi asiaa Helsingin Sanomille perjantaina alkuillasta.

Terho kertoo, ettei ole ehtinyt vielä keskustella asiasta kenenkään kanssa, koska on istunut junassa siitä asti, kun sai tiedon.

"Ratkaisu on hänen omansa. Olen ilmoittanut olevani tavoitettavissa, jos hän haluaa siitä keskustella", Terho kommentoi Vaasan-junasta.

Hän sanoo, että Saarakkalan ulostulo ei vaikuta muun eduskuntaryhmän toimintaan.

"Ryhmä jatkaa toimintaansa normaalisti."

Elokuun lopussa ryhmästä erosi jo kansanedustaja Olli Immonen, tosin vain kahden kuukauden määräajaksi. Hän sanoi anovansa paluuta ryhmän jäseneksi lokakuun puolivälissä.