News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2012-01-07 YLE: Soini huolissaan omiensa äänestyskäyttäytymisestä

Started by rekttk, 07.01.2012, 20:19:13

Previous topic - Next topic

Kristiina

Toisaalta Arhinmäki ja Haavistokin kilpailee samoista äänestäjistä ja kumpikin vielä kääntänyt selkäänsä peruskannattajilleen.

andrus

Jos seuraava näkökulma/pohdinta pitää vähänkään kutinsa, ei Soinilla ole huolen häivää omiensa äänestyskäyttäytymisestä.

Ote blogitekstistä:

"Sen sijaan, että puolueet olisivat alkaneet houkutella livenneitä kannattajiaan takaisin. Aloittivat he parjaamisen kaikkia Perussuomalaisia äänestäneitä kohtaan.

Yksinkertaistettuna: Haukkumalla entisiä kannattajia menetettiin mahdollisuus saada heidät takaisin omaan puolueeseen
."

http://mikaap.puheenvuoro.uusisuomi.fi/94194-perussuomalaisten-kannatuksen-betonoiminen
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

Sour-One

Quote from: rekttk on 07.01.2012, 20:19:13
http://yle.fi/uutiset/teemat/presidentinvaalit/2012/01/soini_huolissaan_omiensa_aanestyskayttaytymisesta_3157218.html?origin=rss

Soini huolissaan omiensa äänestyskäyttäytymisestä

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini on huolestunut oman puolueväkensä vähäisestä innosta äänestää häntä presidentinvaaleissa. Turussa lauantaina kampanjoinut Soini vakuutti perussuomalaisten pärjäävän puolueena ilman hänen puheenjohtajuuttaankin.

Perussuomalaisten presidenttiehdokkaan Timo Soinin kampanjatilaisuudessa Turun VPK-talolla oli paikalla parisataa kuulijaa, enimmäkseen melko varttunutta väkeä.

Soini viesti tuttua EU-vastaisuuttaan kuulijoilleen voimalla.

- Jos tämä sukupolvi myy vaikutusvallan, itsemääräämisoikeuden ja itsenäisyyden tämän maan rajojen ulkopuolelle, miten se saadaan takaisin, Soini kysyi puhujapönttöä paukuttaen.

Soini joutui kuitenkin puheessaan myöntämään, että kampanjassa on nyt vakavia ongelmia. Kannatuskyselyissä Soinin edellä ovat Niinistön lisäksi sekä Väyrynen että Haavisto.

Soini vetosikin voimakkaasti omaan puolueväkeensä, sillä hänen näkemyksensä mukaan epävarmojen äänestäjien joukossa on puolet perussuomalaisia, jotka pohtivat, äänestävätkö he Soinia vai jotakuta muuta.

- Minun pyyntöni sinulle tänä lauantaina on yksinkertainen: äänestä minua ja vie viestiä eteenpäin eli hanki minulle myös muita ääniä.

Soinin mielestä selitys alhaisille kannatusluvuille on siis se, että suuri osa puolueväkeä pitäisi hänet mieluummin puoluejohtajana. Tilanne ei silti pelota, Soini vakuutteli.

- Ei pelota, mutta tiedän sen huolen, mikä kannattajilla on ollut, ja se on se, että miten puolueen käy. Olen rohkaissut heitä, että jos olen heidän mielestään paras ehdokas, niin äänestäisivät minua, kyllä puolue tulee hoidettua, Soini sanoi YLE Uutisten haastattelussa.

Perussuomalaisten perusongelma eli se, että puolue on yhden miehen hoidossa, näyttää siis nousseen pintaan viimeistään nyt.

Ei valuutansiirtoverolle

Timo Soini tyrmää Ranskan kaavailut ottaa käyttöön kansainvälinen valuutansiirtovero jo kuluvan vuoden loppuun mennessä.

- Ei ole viisasta EU:n kannalta saattaa EU:ta ja sen jäsenmaita sellaiseen tilanteeseen, jossa meidän kilpailukyky tällä alueella on olennaisesti heikompi muihin maailman osiin verrattuna, Soini sanoi YLE Uutisille.

- Yhteiset pelisäännöt ovat tarpeen, mutta ei yksipuolinen toiminta tässä asiassa, sanoi Soini.

Kun Arhinmäki vaanii vain pari prosenttia Soinin takana, niin syytä huoleen todellakin on.

andrus

Tääkin foorumi muistuttaa päivä päivältä iltalehden vastaavaa :D Kopio nostoa, noston perään  :facepalm:
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

Sour-One

Quote from: andrus on 15.01.2012, 18:05:57
Tääkin foorumi muistuttaa päivä päivältä iltalehden vastaavaa :D Kopio nostoa, noston perään  :facepalm:

eikö suoli24 keskustelupalstaa?