News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Teemu Mäki mukana Arhinmäen kampanjassa

Started by jörgen100, 05.01.2012, 14:04:01

Previous topic - Next topic

Aldaron

Quote from: qwerty on 05.01.2012, 16:21:26
Kansan Uutiset: Arhinmäen tukijengissä pian 700 jäsentä

Teemu Mäkeä ei mainita. Kannattaa kuitenkin klikata. Mikäli sivun oikean laidan mainokset eivät ole päivittyvää sorttia, niin älkää vaan juoko kahvia kun katsotte niitä ylhäältä alas  ;D
Tukijoissa paljon kulttuuriväkeä, etenkin muusikkoja, näyttelijöitä ja ohjaajia. Vasemmiston kannatushan on perinteisesti vahva juuri tällä sektorilla.
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

Saippuakupla

Quote from: JR on 06.01.2012, 13:15:57
Löytyykö mistään vaikka linkkiä asiasta, laittaisin eläinsuojelijakommunisti facebookkaverilleni.

Vaikkapa tämä:

IL: Arhinmäen valinta herätti raivon: Kissantappaja mukana kampanjassa

jörgen100

KIrjoitusvirhe otsikossa, kohtuu noloa, mutta näillä mennään.

T. Mäen taide koostuu eläinrääkkäyksen ja masturboinnin, lisäksi myös itsensä viiltelystä ja sperman hieromisesta itse aiheutettuihin haavoihin. On se vaan hieno mies :D

Kissan tappoa puollustelva essee on lähinnä nolo.

Samalla logiikalla:

Itse koen suunnatonta tuskaa kaikkien niiden miesten puolesta, jotka ovat joutuneet perheväkivallan uhreiksi. Yhteiskunta ja sen edustajat pitävät heitä lähinnä säälittävinä reppanoina. Tätä tilannetta kuvaa hyvin hätäkeskuksen kommentti vaimonsa pahoinpitelemäksi joutuneelle miehelle, "Otat sä pataan naiselta?".

Monien tutkimusten mukaan, väkivalta perheessä on yhtäusein naisen kuin miehenkin aiheuttamaa, mutta näkyviä vammoja ja poliiseja näkyy vain miehen sitä harrastellessa.

The Plan

Varusteet

a. Videokamera

Toimintasuunnitelma

1. Bongaa joku nainen turvakodista
2. Iske palasiksi
3. Runkkaa päälle
4. Mene linnaan
5. Ediotoi video linnassa ja lisää siihen maailmantuskan höpinöitä, itseviiltelyä ja masturbointia
6. Kirjoita tuskasta ja puollustele tekoasi välttämättömyydellä taiteen kannalta

7. Myy video Kiasmalle

Lopputulos

Katu-uskottava vasemmistolaisten ihailema taiteilija

nuiv-or

Löytyykö mistään vaikka linkkiä asiasta, laittaisin eläinsuojelijakommunisti facebookkaverilleni.

http://www.teemumaki.fi/essayskissa.html

Liian pieni kirves.

QuoteTapoin erään kissan vuonna 1988, erästä videoteostani varten.

Olin hankkinut kissan eläinsuojeluyhdistykseltä, muka lemmikikseni ja luvannut pitää siitä huolta. Oikeasti hankin kissan kuitenkin vain tätä outoa taidekäyttöä varten.

Vuotta myöhemmin eläinoikeusaktivistit haastoivat minut oikeuteen kissan pöllimisestä ja eläinrääkkäyksestä.

Oikeudessa minut tuomittiin sakkoihin eläinrääkkäyksestä, sillä kissan lopettaminen vei minulta 6 sekuntia ja kolme kirveeniskua. Tuomioistuin kuitenkin näki videolta, että eläinrääkkäys oli tahatonta ja johtui, kuten he sen ilmaisivat, "taitamattomuudesta ja kissan lopetukseen käytetystä liian pienestä kirveestä."

(http://www.teemumaki.fi/nauraenpietarissa.jpg)

Suomitalon renki

Teemu Mäkeä ei mainita. Kannattaa kuitenkin klikata. Mikäli sivun oikean laidan mainokset eivät ole päivittyvää sorttia, niin älkää vaan juoko kahvia kun katsotte niitä ylhäältä alas  ;D

edit: Ei mitään nähtävää enään. Tajusivat muokata. Kaksi mainosta edelleen samoja.
Ylinnä "Anna solidaarisuuslahja, jonka kuvituksena pari tummaihoista" ja alinna "Paavon vaalimainos". Keskellä oli Helsingin Hautaustoimiston mainos.

Tämäkö?  ;)

Teiskolainen

Quote from: Toofast24 on 06.01.2012, 14:48:02

Vaikkapa tämä:

IL: Arhinmäen valinta herätti raivon: Kissantappaja mukana kampanjassa

Tuon taideteollisen korkeakoulun täytyy olla melkoinen pervojen pesä, koska ovat tehneet Teemu Mäestä Professorin.

Saippuakupla

edit: Ei mitään nähtävää enään. Tajusivat muokata. Kaksi mainosta edelleen samoja.
Ylinnä "Anna solidaarisuuslahja, jonka kuvituksena pari tummaihoista" ja alinna "Paavon vaalimainos". Keskellä oli Helsingin Hautaustoimiston mainos.

Tämä siellä taisi olla!

Pakkoanonyymi

Jarla, joka nyt ei ole ihan hölmö, puolustelee Suomen Kuvalehdessä teurastusta sittenkin aika eläinystävälliseksi.

http://suomenkuvalehti.fi/blogit/tahan-on-tultu/teemu-maen-kauhistelu-ja-ajatukset

Poistan varmistimen, kun kuulen sanat "kauhistelu" ja "leima". Ihmisen kuuluu ottaa vastuu teoistaan. Tämä kissarunkkari on saanut oman leimansa kokonaan omilla ansioillaan. Jos sen kanssa on vaikea elää, voi miettiä, kannattiko tekoa tehdä. Sitä, että teoilla on seurauksia, ei kannattaisi ulkopuolistenkaan, no, kauhistella.

Saippuakupla

Quote from: Pakkoanonyymi on 07.01.2012, 01:16:22
Jarla, joka nyt ei ole ihan hölmö, puolustelee Suomen Kuvalehdessä teurastusta sittenkin aika eläinystävälliseksi.

http://suomenkuvalehti.fi/blogit/tahan-on-tultu/teemu-maen-kauhistelu-ja-ajatukset

Poistan varmistimen, kun kuulen sanat "kauhistelu" ja "leima". Ihmisen kuuluu ottaa vastuu teoistaan. Tämä kissarunkkari on saanut oman leimansa kokonaan omilla ansioillaan. Jos sen kanssa on vaikea elää, voi miettiä, kannattiko tekoa tehdä. Sitä, että teoilla on seurauksia, ei kannattaisi ulkopuolistenkaan, no, kauhistella.

Mäen kohdalla asenteet eivät johdu pelkästään tuosta kuuden sekunnin eläinrääkkäyksestä. Ne johtuvat myös siitä, että hän sai kissan haltuunsa valehtelemalla HESY ry:lle  ja masturboi kissan tappamisen jälkeen päättömän eläimen päälle. Sairasta! Eikä Andrei Tarkovski liity millään muotoa Teemu Mäen tekoon tai tekeleeseen!

Lisäys:

QuoteTEEMU MÄKI: En kadu kissantappoa. Videoteokseni tekeminen ei ollut minulle hauskaa eikä teokseni tarkoitus ollut yllyttää ketään väkivaltaan, päinvastoin, havahduttaa katsoja huomaamaan oma väkivaltaisuutensa, ja se, miten helposti sen voi tekopyhästi unohtaa.

http://www.teemumaki.com/essayskissa.html

Mansikka

Quote from: Smiley on 05.01.2012, 14:09:56
Veikkaan että Teemu tulee jossain vaiheessa katuun tuota :(

Vahvasti vaikuttaa siltä, että asia ei ole noin, sillä Mäki kirjoittaa Kissaesseessä näin:

"En kadu kissantappoa."
http://www.teemumaki.com/essayskissa.html

Ystäväni aloitti tänä syksyä taiteen maisterin opinnot koulutusohjelmassa, jossa Mäki on professorina. Täytyypä kysyä puhutaanko kissantaposta yliopistolla.

Hob

Quote from: Jane Doe on 05.01.2012, 15:00:10
QuoteArhinmäki korosti tehneensä paljon työtä eläinoikeuksien puolesta ja sanoi, ettei muistanut Mäen menneisyyttä, kun taiteilijoita valittiin.

Aika veikeästi sanottu, kulttuuriministeriltä ja presidenttiehdokkaalta. Tässä nyt jotenkin tiivistyy monitasoinen kyvyttömyys sellaisella tavalla ettei tule fiktiiviseltä puolelta vastaavaa heti mieleen.

tosipaha

Melkoista kukkahattutäteilyä taas kerran tästä samasta aiheesta. Voivoi, 21-vuotias taideopiskelija runkkasi kuolleen kissan päälle. Kamala paikka.

No, Mäki sai mitä halusikin, eli että nimi pysyy pinnalla vuodesta toiseen.

P.S. Ja eikun takaisin mussuttamaan sitä tehotuotettua lihaa, kun ollaan saatu nämä eläinoikeusasiat alta pois.

Eugen235

Quote from: tosipaha on 07.01.2012, 03:05:05
Melkoista kukkahattutäteilyä taas kerran tästä samasta aiheesta. Voivoi, 21-vuotias taideopiskelija runkkasi kuolleen kissan päälle. Kamala paikka.

No, Mäki sai mitä halusikin, eli että nimi pysyy pinnalla vuodesta toiseen.

P.S. Ja eikun takaisin mussuttamaan sitä tehotuotettua lihaa, kun ollaan saatu nämä eläinoikeusasiat alta pois.

Kissan tappaminen kirveellä ja käteen vetäminen kissan jäännösten päälle (videossa näkyy siis kirveellä hakkaminen ja sperman valuminen) on tosipahan mielestä ei-paheksuttavaa. Uskomatonta.

Rubiikinkuutio

Quote from: Eugen235 on 07.01.2012, 11:56:36

Kissan tappaminen kirveellä ja käteen vetäminen kissan jäännösten päälle (videossa näkyy siis kirveellä hakkaminen ja sperman valuminen) on tosipahan mielestä ei-paheksuttavaa. Uskomatonta.

Ei tosipaha niin sanonut? Minä olen tosipahan kanssa joka lauseesta samaa mieltä ja itse en hyväksy Mäen tekoa.

Mutta oikeasti tämäkin turha kerskustelu on käyty on moneen kertaan. Oikeasti yksisilmäiset suhteellisuudentajuttomat eläinoikeusaktivistit joista osa syö sitä tehotuetuttua lihaa eivät ikinä tule aukaisemaan aivojaan millekkään muullekkaan ja saavat nyt sitten äänestää sitä Haavistoa. Tsemppiä vaan heille elämässä.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Eugen235

Quote from: Rubiikinkuutio on 07.01.2012, 12:03:12

Ei tosipaha niin sanonut? Minä olen tosipahan kanssa joka lauseesta samaa mieltä ja itse en hyväksy Mäen tekoa.

Mutta oikeasti tämäkin turha kerskustelu on käyty on moneen kertaan. Oikeasti yksisilmäiset suhteellisuudentajuttomat eläinoikeusaktivistit joista osa syö sitä tehotuetuttua lihaa eivät ikinä tule aukaisemaan aivojaan millekkään muullekkaan ja saavat nyt sitten äänestää sitä Haavistoa. Tsemppiä vaan heille elämässä.

Rubikinkuutio ja tosipaha eivät näe Teemu Mäessä moitittavaa. Entä jos Mäki olisi PASKANTANUT kituvan kissanpennun  päälle? Olisiko se aiheuttanut paheksuntaa? Tai jos sperma olisi ruikattu kirveellä tapetun KOIRAN päälle?

Olkaa miehiä ja pysykää nyt sanojenne takana ja syyttäkää lihaa syöviä suomalaisia.

Arhinmäki on luopunut lihansyönnistä koska eläimiä kohdellaan huonosti, mutta vaalimainoksia laatii Teemu Mäki. Hienoa.

Haima

Quote from: Axel Cardan on 07.01.2012, 12:28:10
Tuosta masturbaatiosta puheenollen... miten se on ylipäänsä mahdollista kirveellä hakatun kissan edessä?
Miehenä minun on hyvin vaikea ymmärtää tuota.

Noh, Mäki ei varmaan tajunnut tuolloin, että englannin ilmaus get some pussy ei tarkoita mitään kissaan viittaavaa. Käsitteet menivät sekaisin. Kissa ei liiemmin tainnut innostua vasemmiston opinkappaleiden takomisesta anuksen kautta sisään vaan teki vastarintaa. Hämärään otettiin hamaraa. Hamaralla kupautettiin kissa kuolleeksi.
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

Lodi

No niin... en ymmärrä, miksi jostain Paavon tukijan kissantappo/runkkausvideosta kannetaan tällaista huolta. Minun mielestäni se taannoinen huutelu ja ivaaminen suomalaisten poliisien tappamisesta oli pöyristyttävää.
Olen ihmetellyt, miten tämä Paavo "Steen" Arhinmäki kehtaa olla politiikassa mukana. Ehkä se kertoo hänen edustamansa puolueen kultturista.
Munmmoni sanoi aina, että ihmisen pitää osata hävetä. Jos ei osaa, on sen ihmisyydenkin kanssa niin ja näin. 
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Haplotaxida

Sitä keskustelua ei ole kyllä käyty, jossa kulttuuri- ja urheiluministeri Arhinmäki ei ole muistanut tai ole ollut tietoinen Mäen edesottamuksista. Onhan tapauksesta aikaa ja Mäkikin on tuomionsa saanut, mutta toisaalta Mäki on edelleen tekeleensä takana, joten häntä voidaan sen mukaan edelleen hyvin arvostella.

Quote from: Rubiikinkuutio on 07.01.2012, 12:03:12

Onkos heitä täällä? Ja toisaalta pitäisikö kenenkään oikeasti aueta Mäen jälkikäteissepitteille ja uustulkinnoilleen alkuperäisteoksestaan, jota varten kissan oikeasti tappoi. Tuosta esseestä:

.. Teoksella on ollut monta muotoa. Ensimmäinen versio oli nimeltään Sex and Death (30 minuuttia, 1988). Sitten editoin teoksen uuteen uskoon ja laitoin nimeksi My Way (7 minuuttia, 1990). Näissä ensimmäisissä versioissa kissamateriaalia oli alle kymmenen sekuntia. Jatkoin teoksen päivittämistä teosnimellä My Way, a Work in Progress . Valtion taidemuseon ostama versio oli kymmenes. Viimeisin päivitys on vuodelta 1995, se oli yhdestoista ja videon kestoksi tuli puolitoista tuntia. Myös tämä versio on Valtion taidemuseossa, Kuvataiteen keskusarkiston kokoelmissa. Annoin sen sinne ilmaiseksi, tutkijakäyttöön, jotta heidän ulottuvillaan olisi teoksen viimeisin ja kattavin versio. Siinä kissamateriaalia on yksi minuutti. Kaikissa versioissa on ollut kissantappo ja sen vaatimat kuusi sekuntia. Lisää kissamateriaalia tuli, kun laitoin mukaan minuutin verran kuvaa elävästä, rääkkäämättömästä kissasta makaamassa paikallaan, ennen sen lopettamista.

Ihanko oikeasti joku kuvittelee Mäen ajatelleen tekoa tehdessään kaikenlaista fiiniä? Vai olisiko taustalla sittenkin ollut tavanomaisempi nuoren taiteilijan shokeeraamisen ja pinnalle tulemisen tarve, jota on joutunut sitten muuta arvostusta saadessaan jälkikäteen hifistelemään?

.. Vuonna 1988 kuvataideakatemian opiskelija Teemu Mäki osallistui videollaan "Sex and Death" hollantilaiseen video- ja filmifestivaaliin. Video sisälsi kohtauksen, jossa Mäki silpoi ja tappoi kissan erityisen julmasti ja raa'asti. Lopuksi Mäki masturboi kuolleen, päättömän kissan päälle. Festivaalin järjestäjät järkyttyivät videosta, ja eräs heistä lähetti Suomeen Mäen toimintaa paheksuvan kirjeen.
Hollantilainen selosti kirjeessä videon tapahtumia: "Ensin näimme kissan istumassa pelokkaana seinää vasten. Äkkiä näemme kirveen lähestyvän oikealta ja iskevän kissaan. Kissa ei kuole kerrasta vaan jää kitumaan. Noin viiden kirveeniskun jälkeen se yhä liikkuu ja vuotaa verta niin, että seinäkin peittyy. Seuraavaksi näemme kissan mestattuna ilman päätä. Pää lojuu ruumiin edessä ja oikealta lähestyy penis, jota masturboidaan. Siemensyöksyn jälkeen sperma osuu kissan päähän."

- http://www.hesy.fi/info/tiedote040504.htm
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Rubiikinkuutio

Quote from: Eugen235 on 07.01.2012, 12:10:27

Rubikinkuutio ja tosipaha eivät näe Teemu Mäessä moitittavaa.

Mitä kohtaa kirjoittamastani "Itse en hyväksy Mäen tekoa."-lauseesta et ymmärtänyt?

Yksi kissantappo on saanut suhteettomat mittapuut ja ainoa joka siitä hyötyy on Teemu Mäki itse.

Quote from: Haplotaxida on 07.01.2012, 12:50:53

Sitä keskustelua ei ole kyllä käyty, jossa kulttuuri- ja urheiluministeri Arhinmäki ei ole muistanut tai ole ollut tietoinen Mäen edesottamuksista.

Sitä keskustelua en ole kritisoinut. Omalta osaltani siihen keskusteluun minulla on aika vähän sanottavaa, kun en Arhinmäen populismista perusta muutenkaan ja mitään menetettävää uskottavuutta hän ei ole silmissäni omannut.

tuomionsa saanut, mutta toisaalta Mäki on edelleen tekeleensä takana, joten häntä voidaan sen mukaan edelleen hyvin arvostella.

Tottakai voidaan. Itse kritisoin vain tätä käsittämätöntä hälinää, joka ei ole suhteessa yhtään mihinkään. Sitä kuinka suurin osa noista hölisijöistä on luokattomia idiootteja.

Haima

Quote from: Rubiikinkuutio on 07.01.2012, 13:11:50
Quote from: Eugen235 on 07.01.2012, 12:10:27

Rubikinkuutio ja tosipaha eivät näe Teemu Mäessä moitittavaa.

Mitä kohtaa kirjoittamastani "Itse en hyväksy Mäen tekoa."-lauseesta et ymmärtänyt?

Yksi kissantappo on saanut suhteettomat mittapuut ja ainoa joka siitä hyötyy on Teemu Mäki itse.

Quote from: Haplotaxida on 07.01.2012, 12:50:53

Sitä keskustelua ei ole kyllä käyty, jossa kulttuuri- ja urheiluministeri Arhinmäki ei ole muistanut tai ole ollut tietoinen Mäen edesottamuksista.

Sitä keskustelua en ole kritisoinut. Omalta osaltani siihen keskusteluun minulla on aika vähän sanottavaa, kun en Arhinmäen populismista perusta muutenkaan ja mitään menetettävää uskottavuutta hän ei ole silmissäni omannut.

tuomionsa saanut, mutta toisaalta Mäki on edelleen tekeleensä takana, joten häntä voidaan sen mukaan edelleen hyvin arvostella.

Tottakai voidaan. Itse kritisoin vain tätä käsittämätöntä hälinää, joka ei ole suhteessa yhtään mihinkään. Sitä kuinka suurin osa noista hölisijöistä on luokattomia idiootteja.

Länsimaissa on suhteellisen vinoutunut kuva elämän merkityksessä globaalissa mittakaavassa. Muualla perkele teloitetaan täysikasvuisia ihmisiä milloin homouden, milloin raiskatuksi tulemisen, milloin pelkän mielipiteen takia. Tämän toiminnan ympärillä hurraa väkijoukko orgasmeissaan.

Ja täällä vingutaan 20 vuotta sitten tapetusta kissasta orgasmeissaan. Liittykää johonkin viherjaostoon tuntemaan moraalista ylemmyyttä ja kieltämään kaikki.

Darvi

Huvittavaa, miten hommalaiset ovat normaalisti niin välinpitämättömiä eläinten oikeuksista, mutta sitten kun on tilaisuus tuomita väärän puolueen jäsennen käytöstä, niin alkaa mieletön syyttely. Kun ei ole johdonmukaisuutta, niin ei ole uskottavuuttakaan.

Mitä kauheaa Mäki teki? Tappoi petoeläimen, joka elääkseen tappaa ilman mitään empatiaa muita eläimiä. Minulla on ollut kissa yli 20 vuotta ja tiedän, että se tappaa saaliinsa raaemmin ja monta kertaa päivässä. Mäen pointti oli, että tavallinen sekasyöjä syö lihaa ja siten tapatuttaa eläimiä pelkästään sen vuoksi, että saisi syödä juuri lihaa. Ihminen ei tarvitse lihaa, vaan se on luksusta nykyisin kuten turkis. Jos hyväksytte turkis- tai lihatuotannon, niin teillä ei ole mitään varaa tuomita eläimen tappaminen taiteen vuoksi. Kaikki yhtä tarpeetonta ja turhamaista.

Erityisen kuvaavaa tässä ajojahdissa on se, että yritätte leimata Mäen perverssiksi, vaikka kyseessä oli yksi pieni pätkä suuremmasta teoksesta ja hänellä oli vaikeuksia tehdä se. Mäen huono puoli on, että hän tukee Arhinmäkeä, mutta onko mikään ihmekään, kun vaihtoehtona on tällainen lauma barbaareja.

Haima

Quote from: LJT49/62 on 07.01.2012, 13:46:49
Quote from: Darvi on 07.01.2012, 13:43:04
Huvittavaa, miten hommalaiset ovat normaalisti niin välinpitämättömiä eläinten oikeuksista, mutta sitten kun on tilaisuus tuomita väärän puolueen jäsennen käytöstä, niin alkaa mieletön syyttely. Kun ei ole johdonmukaisuutta, niin ei ole uskottavuuttakaan.

Erityisen kuvaavaa tässä ajojahdissa on se, että yritätte leimata Mäen perverssiksi, vaikka kyseessä oli yksi pieni pätkä suuremmasta teoksesta ja hänellä oli vaikeuksia tehdä se. Mäen huono puoli on, että hän tukee Arhinmäkeä, mutta onko mikään ihmekään, kun vaihtoehtona on tällainen lauma barbaareja.

Sinä ja kaltaisesi ovat barbaareja.

Itkepä välillä vanhainkodeista ja siitä, kuinka hylätyt vanhukset tekevät siellä itsemurhia kun viinin kittaamiseltaan muistavat. Ai et? Kissamoralisointi on helpompaa, mediaseksikkäämpää ja vaatii vähemmän...Äänestä Vihreitä. Logiikka sopii sinne.

Snuiva

Mitä kauheaa Mäki teki? Tappoi petoeläimen, joka elääkseen tappaa ilman mitään empatiaa muita eläimiä. Minulla on ollut kissa yli 20 vuotta ja tiedän, että se tappaa saaliinsa raaemmin ja monta kertaa päivässä. Mäen pointti oli, että tavallinen sekasyöjä syö lihaa ja siten tapatuttaa eläimiä pelkästään sen vuoksi, että saisi syödä juuri lihaa. Ihminen ei tarvitse lihaa, vaan se on luksusta nykyisin kuten turkis. Jos hyväksytte turkis- tai lihatuotannon, niin teillä ei ole mitään varaa tuomita eläimen tappaminen taiteen vuoksi. Kaikki yhtä tarpeetonta ja turhamaista.

Kirjoituksesi on säälittävää paskaa. Normaaleille ihmisille mäen kaltaiset ihmiset ovat suurta saastaa jotka saavat kiksejä tappaessaan täysin turhaan avuttomia luontokappaleita. Joku turhamäen kaltainen poliitikko omaa huonoa pelisilmää ottaessaan tälläisen kamppanjaansa. Siinä saa omaan niskaansa taiteilijan ja hänen taiteensa aiheuttaman vastenmielisyyden ja inhon.

Rubiikinkuutio

Homma on moniarvoinen yhteisö. Moniarvoisella yhteisöllä on harvoin suurtakaan johdonmukaisuutta joka asiassa. Eläinten oikeudet ovat monitahoinen kysymys ja hommassa on varmasti lähestulkoon kaikki eri näkökulmat edustettuna.

Haima

Quote from: Snuiva on 07.01.2012, 13:53:53

Kirjoituksesi on säälittävää paskaa. Normaaleille ihmisille mäen kaltaiset ihmiset ovat suurta saastaa jotka saavat kiksejä tappaessaan täysin turhaan avuttomia luontokappaleita. Joku turhamäen kaltainen poliitikko omaa huonoa pelisilmää ottaessaan tälläisen kamppanjaansa. Siinä saa omaan niskaansa taiteilijan ja hänen taiteensa aiheuttaman vastenmielisyyden ja inhon.

Uskomatonta mutta totta. Sad but true.

Maailmassa useissa maissa on todellinen nälänhätä ja taudit riivaavat. Kulttuuri on useissa maissa mitä on: naisvihamielistä, vääräuskoisvihamielistä, homovihamielistä, irrationaalista noitauskoa jne. Hengenlähtö on karvan varassa monella "poikkeavalla". Toisaalla katoliset papit metaforisesti tappavat nuorten poikien sielun runkkailemalla näiden päälle. Rattijuopot Suomessa ajalevat viattomien päälle ja pakenevat paikalta. Iranilla, P-Korealla ja ties millä muilla diktatuureilla on ydinaseita mitä suurimmalla todennäköisyydellä hallussaan ja odottaa sopii, mistä päin kajahtaa ekana. Luonto ei voi hyvin, metsät ja vedet ovat saastuneita. Masennustilastot puhuvat karua kieltään jne. jne.

Ja täällä itketään kasikymmentä vuotta (20 v.) sitten kuollutta kissaa.

Jani Toivola fanittaa teitä aivan kympillä!

Janilla on myös terveiset teille:
http://www.vihreat.fi/liity-jaseneksi

Haplotaxida

Quote from: Darvi on 07.01.2012, 13:43:04Mäen pointti oli, että tavallinen sekasyöjä syö lihaa ja siten tapatuttaa eläimiä pelkästään sen vuoksi, että saisi syödä juuri lihaa. Ihminen ei tarvitse lihaa, vaan se on luksusta nykyisin kuten turkis. Jos hyväksytte turkis- tai lihatuotannon, niin teillä ei ole mitään varaa tuomita eläimen tappaminen taiteen vuoksi. Kaikki yhtä tarpeetonta ja turhamaista.

Taiteesta puhuttaessa, niin hyvä teos ei vaadi taiteilijan tuhat omaa ajatusta selittävää esseetä selityksekseen ja puolustuspuheekseen. Itselläni jäi esim. aikoinaan Ars 95-näyttelyssä tämäkin taidepläjäys varsin hämäräksi, vaikka rakkaudesta siinä olikin olevinaan kysymys.

.. Tehosekoittimet, jotka sotkevat verta, virtsaa ja spermaa ovat osa Plenge Jakobsenin Valkea rakkaus -teosta. Vuonna 95 otsikoitiin veritaiteen kauhistuttavan yleisöä. Eritteiden löyhkä herätti kuvotusta ja osa yleisöstä pelkäsi saavansa aids-tartunnan tehosekoittimista roiskuvasta verestä. Yleisön tyrmistys peitti alleen Jakobsenin ajatuksen puhtaasta rakkaudesta aidsin aikakaudella. Toimittaja Eila-Maija Mirobylovin mukaan teos kertoo ihmisen olemassaolosta.

- Ars 95:n tehosekoittimet kertovat kolkosta maailmasta
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Farrow

Quote from: Axel Cardan on 07.01.2012, 12:04:40
Quote from: Farrow on 05.01.2012, 16:46:56
Quote from: Rubiikinkuutio on 05.01.2012, 16:42:02
Arhinmäkeä en äänestäisi presidentiksi ellei joku uhkailisi aseen kanssa vieressä, mutta Teemu Mäki on hieno taiteilija. Kaikki tähän kissantappoon liittyvät uikutukset aiheuttavat...  :facepalm:
Samaa mieltä.
Aivan loppuunkaluttu aihe jo tuo koko "kissantappokohu", miten ihmiset (tai media?) yhä jaksaa.. :facepalm:

Voisit tietysti itse koettaa taiteen nimissä hakata kissaa kirveellä. Miltäpä tuntuisi, mitä arvelet?

Kuulehan, mä en todellakaan hyväksy Mäen tekoa ja se kuvottaa mua. (Pakollinen tarkennus)
Se ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö tuo kohu voisi mielestäni olla jo loppuunkaluttu, kuten viestissäni ilmaisin. Teko myös kannattaa asettaa mittasuhteisiinsa (vaikeaa, tiedän).

Mäen teko herättää ihmisissä suuria tunteita.

En voi olla ajattelematta että kunpa ihmiset suhtautuisivat yhtä suurella tunteen palolla tehotuotettuun lihaan ja siihen miten se tuottaa elämille suurta kärsimystä.  :-\ Koko lihatuotanto on mennyt niin epäeettiseksi ja arvelluttavaksi, että onko edes paluuta.. tai toivoa jostain paremmasta. En tiedä. Asia kuitenkin herättää itsessäni paljon enemmän ahdistusta kuin Mäen teko.

Moniko on syönyt KFC:ssä? (Ei, ei tarvitse vastata että "en mä ainakaan". Tämä vain yksi esimerkki monien monien vastaavien joukossa):
QuoteKFC (ent. Kentucky Fried Chicken) on Foerin mielestä lisännyt kärsimyksen kokonaismäärää maailmassa enemmän kuin yksikään toinen yritys. KFC myy asiakkailleen lähes tuhat miljoonaa kanaa vuodessa parissakymmenessä tuhannessa ravintolassa kautta maailman.

Nykyaikaisen yritystoiminnan periaatteiden mukaisesti KFC käyttää alihankkijoita kanojen kasvatukseen, teurastukseen ja kuljetukseen. Yhtiö ilmoittaa verkkosivuillaan, että se edellyttää alihankkijoiltaan sitotutumista eläinten hyvinvointiin.

Foerin mukaan KFC:n vakuuttelut ovat hölynpölyä. Hän kertoo, miten KFC:n alihankkijateurastamossa työntekijät kiskoivat päitä irti eläviltä kanoilta, sylkivät nuuskaa niiden silmiin, maalasivat kanojen kasvoja spray-maaleilla ja hyppivät kanojen päällä. Foerin mukaan tällaisia tekoja on todettu kymmeniä, eikä niihin syyllistynyt mikä tahansa teurastamo, vaan "Vuoden alihankkija".
Taloussanomat 02/2011: Tämän jälkeen et enää syö eläimiä
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

KJ

Mistä olet saanut päähäsi, että hommalaiset ovat välinpitämättömiä eläinten oikeuksista?

Mutta: kissan tappaminen ja sen päälle runkaaminen on kissan tappamista ja sen päälle runkkaamista; oli se sitten osa mitä tahansa "taideteosta".

Jos kissan tappaminen ja sen päälle runkaaminen ei ole perverssiä, niin mikä sitten on? Onko ilveksen tappaminen pelkästään runkkaus- ja "taidetarkoituksessa" hyväksyttävää, koska ilves on peto?

Pitäiskö tiikeri tappaa runkkaus- ja taidemielessä, koska taide on pyhä ja sinulla on ollut kissa 20 vuotta ja koska lihansyönti?

En edes tiedä, miten aivoni pitäisi nyrjähtää, että pitäisin kissan tappamista runkkaus/taide-tarkoituksena hyväksyttävänä.
What would Gösta Sundqvist do?

Snuiva

Quote from: Haima on 07.01.2012, 14:02:10
Uskomatonta mutta totta. Sad but true.

Maailmassa useissa maissa on todellinen nälänhätä ja taudit riivaavat. Kulttuuri on useissa maissa mitä on: naisvihamielistä, vääräuskoisvihamielistä, homovihamielistä, irrationaalista noitauskoa jne. Hengenlähtö on karvan varassa monella "poikkeavalla". Toisaalla katoliset papit metaforisesti tappavat nuorten poikien sielun runkkailemalla näiden päälle. Rattijuopot Suomessa ajalevat viattomien päälle ja pakenevat paikalta. Iranilla, P-Korealla ja ties millä muilla diktatuureilla on ydinaseita mitä suurimmalla todennäköisyydellä hallussaan ja odottaa sopii, mistä päin kajahtaa ekana. Luonto ei voi hyvin, metsät ja vedet ovat saastuneita. Masennustilastot puhuvat karua kieltään jne. jne.

Ja täällä itketään kasikymmentä vuotta (20 v.) sitten kuollutta kissaa.

Jani Toivola fanittaa teitä aivan kympillä!

Janilla on myös terveiset teille:
http://www.vihreat.fi/liity-jaseneksi

Eli koska muualla on asiat päin helvettiä niin täällä voi taiteilija tehdä apurahojen turvin mitä tahansa. Näitä odotellessa Allahin tahto performanssi taidetta ja installaatiota. Näitä taiteilijoita sopii sitten muiden palkata pressanvaalikamppanjaan.

Possumi

Huvittavaa, miten hommalaiset ovat normaalisti niin välinpitämättömiä eläinten oikeuksista,

Olet väärässä. Tämä on oman kognitiivisen dissonanssisi projisoima toiveajatus. Esim. vaikka viimeisin susiketju.

QuoteJos hyväksytte turkis- tai lihatuotannon, niin teillä ei ole mitään varaa tuomita eläimen tappaminen taiteen vuoksi. Kaikki yhtä tarpeetonta ja turhamaista.

lisää ehdollista projisointia sekä oman maailmankatsomuksen tuputtamista...

QuoteErityisen kuvaavaa tässä ajojahdissa on se, että yritätte leimata Mäen perverssiksi, vaikka kyseessä oli yksi pieni pätkä suuremmasta teoksesta ja hänellä oli vaikeuksia tehdä se. Mäen huono puoli on, että hän tukee Arhinmäkeä, mutta onko mikään ihmekään, kun vaihtoehtona on tällainen lauma barbaareja.

kuvaavaa on termin barbaari-käyttö. Vaikka kirjoittajan sivistystasoa epäilenkin - projisoin silti sille motiiviksi termin alkuperäisten, ensimmäisten sivilisaatioiden aikaisten käyttäjien tarkoituksen: eläimeen rinnastettava ulkopuolinen epäihminen joka on likvidoitava oman ryhmän hyvinvoinnin turvaamiseksi.

Tätä voikin odottaa 'suvaitsevaistolta' jotka ovat niin hyvin perehtyneet aiheeseen...