News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kataisen hallitus kaatuu alkuvuodesta 2013

Started by Turjalainen, 13.01.2012, 09:48:39

Previous topic - Next topic

Turjalainen

http://turjalainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/93896-suomen-hallitus-kaatuu-alkuvuodesta-2012

---------------------------------------
Suomen hallitus kaatuu alkuvuodesta 2013

Suomen hallitus kaatuu alkuvuodesta 2013. Siis vuoden -13 ensimmäisellä neljänneksellä.

Kehtaan ennustaa tätä, koska ensinnäkin tiedän, millainen talousmyrsky on iskemässä täydellä voimallaan Suomeen tänä vuonna, ja toiseksi, koska tiedän, miten suuria leikkauksia valtiontalouteen tullaan tarvitsemaan tänä ja ensi vuonna.

Kuten tiedämme, sopivat hallituspuolueet budjetissa, että viime keväänä suunnitellut leikkaukset budjettiin tehdään etupainotteisesti, eli tänä keväänä. Nämä leikkauspäätökset tehtiin viime kesänä, kun hallituksella oli vielä harhaluuloja talouden tilasta. Silloin luultiin, että pääosin näillä leikkauksilla pärjätään ainakin hallitustaipaleen alkupuoli. Tosin kyllä se varaus tehtiin, että lisäleikkauksia "saatetaan tarvita" jos taloustilanne huononeen. Miten niin jos?

Keväällä tehtävät leikkaukset tulevat kirpaisemaan jo jonkin verran maamme heikompiosaisia, mutta muutaman kuukauden kuluessa tulee viimeistään selväksi, että taloustilanteemme edellyttäisi paljon, paljon suurempia leikkauksia. Mutta tarvittavan suuruisiin leikkauksiin ei ole hallituksella poliittisesti varaa, sillä edessä on marraskuussa kuntavaalit. Mitään dramaattisempaa ei uskalleta tehdä ennen niitä.

Siksi hallitus tekeekin kaikkein kovimmat leikkaukset vasta kuntavaalien jälkeen. Toki Kokoomus pyrkii kuitenkin jo keväällä ajamaan läpi mahdollisimman kovia leikkauksia, mutta kuitenkin kaikkein pahimmat lisäleikkaukset tullaan keväällä suunnittelemaan iskettäviksi pöytään vasta kuntavaalien jälkeen.

Mutta jo keväällä hallituksen budjettileikkaus-saunassa koetellaan valmiiksi kipurajoja. Isketään niin paljon löylyä kuin mahdollista, että miten isoja leikkauksia kestetään, kunhan vain hallitus pysyy vielä kasassa. Tästä sitten toteutetaan keväällä sen verran, mitä uskalletaan ennen vaaleja, ja loput siirretään vaalien yli. Tämä luonnollisesti repii kaikkein eniten vasemmistopuolueiden selkänahkaa.

Mutta mutta, entäpäs jos kuntavaaleissa tulee Jytky2 ?

Mikä onkaan hallituksen kohtalo, jos vasemmiston kylki vuotaa jo keväisten leikkausten takia verta kuntavaaleihin asti, ja kuntavaalit iskevän vielä ison ja syvän iskun lisää?

Jos tai kun tulee kakkosjytky, ja heti sen jälkeen tulee eteen isoja lisäleikkauksia, laskee se dramaattisesti vasemmistopuolueiden kipurajaa. SDP ja Vasemmistoliitto saavat kerrankin tuntea, mitä tarkoittaa Kataisen "vastuullisuus". Silloin keväällä sovitut kipurajat eivät enää pidäkään.

Silloin viimeistään alkaa löylyt olla niin kovia, että SDP ja Vasemmistoliito joutuvat huomaamaan, että tokihan sitä heilläkin on itsesäilytysvaisto, ja että jos tässä hallituksessa jatketaan, edessä on liian iso poliittinen kuolema.

Eikä kestä Kokoomuksenkaan rahkeet enää. Tästä hallituksesta tulee monin verroin vihatumpi kuin Ahon-Viinasen porukasta. Jyrki Katainen ei halua jäädä historiaan Suomen vihatuimpana lama-pääministerinä Otto Wille Kuusisen seuraan. Eikä varsinkaan hän halua olla presidenttinä silloin, jos rahaliitto hajoaa.

Siksi hallitus kaatuu.

Edit: Korjaus, väärä vuosiluku, tarkoitin ensi vuotta
---------------------

Comments s'il vous plait?
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Arto Tuhkamuna

normi

Jaa-a ei taida ehtiä maaliskuun loppuun mennessä kaatua vaikka rivien suurempi rakoilu alkaisi tänään. Itse ennustaisin, että hallitus esittää eronpyyntönsä ennen kunnallisvaaleja.
Impossible situations can become possible miracles

AuggieWren

Kysymys paremmin asiasta tietäville: Muistaakseni muinoin vanhan hallitusmuodon aikana oli ns. maan tapana, että aina uuden presidentin tultua valituksi, hallitus esittää tälle (muodollisen) eronpyyntönsä. Onko tämä tapa olemassa/onko sen mukaan toimittu vieläkin, uuden perustuslain aikana?
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Turjalainen

Quote from: normi on 13.01.2012, 10:05:59
Jaa-a ei taida ehtiä maaliskuun loppuun mennessä kaatua vaikka rivien suurempi rakoilu alkaisi tänään. Itse ennustaisin, että hallitus esittää eronpyyntönsä ennen kunnallisvaaleja.

Hups! Korjattu. Tekevälle sattuu.
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Nissemand

Itse luulen, että itsepäisesti kaikki äänestävät kaikkia periaatteitaan vastaan ja hallitus pysyy täydet 4 vuotta kasassa
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

normi

Quote from: Turjalainen on 13.01.2012, 10:13:49
Quote from: normi on 13.01.2012, 10:05:59

Hups! Korjattu. Tekevälle sattuu.

Ok itsekin tarjoan vielä vuotta 2011 päiväyksiin... :)

perustelen kaatumista ennen kunnallisvaaleja sillä, että kokoomuksen kannatus alkaa myös laskea kun presvaalit on käyty ja taloustilanne heikkenee ja ikäviä päätöksiä aletaan suoltaa pakosta. Nythän ikäviä päätöksiä siirrettiin presvaalien jälkeen jotta niinistön (kok) ja muiden hallituspuolueiden ehdokkaiden kannatus ei laskisi. Kovat päätökset yleensä nostavat oppositiota ja nytkin käy niin. Myös liittovaltion eteneminen syö kannatusta ja lisää PS:n. Presvaaleissa Väyrysen kannatus ei muunnu kepun kannatukseksi kunnallisvaaleissa, koska Kiviniemi on liitovaltion kannalla. Joka tapauksessa taloustilanne. euroalueen hajoaminen ja gallupit ajavat hallituksen ongelmiin ja katainen ja urpilainen katsovat viisaammaksi luopua taakasta ja pyrkivät sysäämään vastuun PS:lle, jotta PS:n kannatuksen kasvu pysähtyisi.

Kataisella on edessä paska vuosi. Pääministerinä... surkea vaalitulos kunnallisvaaleissa ja jytky osa II, jos oletettavasti hallitus kaatuu, niin ylevät puheet vastuunkantajapuolueista menettävät uskottavuutensa lopullisesti.

Maatiaisjuntitar

Quote from: Nissemand on 13.01.2012, 10:41:47
Itse luulen, että itsepäisesti kaikki äänestävät kaikkia periaatteitaan vastaan ja hallitus pysyy täydet 4 vuotta kasassa

Samoin luulen ma. Muut puolueet ovat valmiita ihan mihin tahansa, ettei vaan PS pääse koskaan hallitukseen.

normi

Quote from: Maatiaisjuntitar on 13.01.2012, 10:51:33

Samoin luulen ma. Muut puolueet ovat valmiita ihan mihin tahansa, ettei vaan PS pääse koskaan hallitukseen.

Pääsee se viimeistään seuraavien eduskuntavaalien jälkeen ja luulen, että kok ja demarit laskevat, että päästämällä PS hallitukseen loppuvaalikaudeksi, niin vaalien jälkeen voi olla mahdollista ettei PS etenekään suurvoittoon vaan kok/demarit voisivatkin sitten jatkaa hallitsemista.

A: PS hallituksessa loppukauden 2-3v ja sitten ensi vaalikauden 4v
B: PS hallituksessa loppukauden 2-3v mutta ei sen jälkeen
C: PS oppositossa loppukauden 3v ja sitten ensi vaalikaudella hallituksessa 4v

Kok demarit laskevat vaihtoehdon B varaan, mutta siinä käynee siten että vaihtoehto A toteutuu. Jos A ja B eivät toteudu, niin C on varma.

Emo

Minä oletan hallituksen kaatuvan syksyyn 2012 mennessä. Voi kaatua jo kevätkesällä -12. Eli siis tänä vuonna, en ole sekaisin vuosiluvuista.

normi

Quote from: Emo on 13.01.2012, 11:04:32
Minä oletan hallituksen kaatuvan syksyyn 2012 mennessä. Voi kaatua jo kevätkesällä -12. Eli siis tänä vuonna, en ole sekaisin vuosiluvuista.

Tänä vuonna. Pitää muistaa myös öljyn hinnan jyrkkä nousu ja yleinen kaaos, joka johtuu Iranin kuumenevasta tilanteesta, joka todennäköosesti johtaa vakavaan aseelliseen selkkaukseen. Tänä Vuonna. ;) Siinä kohtaa PS:n isänmaallinen linja vetoaa entistä enemmän kansaan, joka tarvotsee turvallisen johdon euroseikkailijoiden ja puolustusvoimien murentajien sijaan.

Maatiaisjuntitar

Quote from: normi on 13.01.2012, 11:00:19
Quote from: Maatiaisjuntitar on 13.01.2012, 10:51:33

Pääsee se viimeistään seuraavien eduskuntavaalien jälkeen ja luulen, että kok ja demarit laskevat, että päästämällä PS hallitukseen loppuvaalikaudeksi, niin vaalien jälkeen voi olla mahdollista ettei PS etenekään suurvoittoon vaan kok/demarit voisivatkin sitten jatkaa hallitsemista.

A: PS hallituksessa loppukauden 2-3v ja sitten ensi vaalikauden 4v
B: PS hallituksessa loppukauden 2-3v mutta ei sen jälkeen
C: PS oppositossa loppukauden 3v ja sitten ensi vaalikaudella hallituksessa 4v

Kok demarit laskevat vaihtoehdon B varaan, mutta siinä käynee siten että vaihtoehto A toteutuu. Jos A ja B eivät toteudu, niin C on varma.

Tarkoituksena on pelotella kansa PS:n rasistisuudella ym. niin, ettei jytky II tule, eikä PS:llä ole enää mahdollisuuksia ja "kannatusta" hallitukseen. Tämä systemaattinen pelottelu- ja demonisointikampanjahan käy edelleen kiivaana - myös presidentinvaaleissa.

slobovorsk

Pahaa kyllä pelkään, että tämä hallitus kestää koko vaalikauden.Syynä ennen kaikkea talouden alkava sukellus, joka pakottaa hallituksen tekemään kaikenlaista ikävää ja epäsuosittua. Kaikki sickpack-puolueet voivat lähivuosina odottaa kannatuksensa niin suurta laskua, ettei yhdelläkään tule olemaan varaa ennenaikaisiin vaaleihin. Ainoa toivo näillä puolueilla välttää katastrofi on onnistua syöksykierteen oikaisemisessa 2015 vaaleihin mennessä. Toinen syy pysyä koossa on oppositiossa olevien poliittisten vastustajien strateginen heikentämistavoite kuntarakenne hävittämällä, johon varmasti kuluu (ainakin) vaalikausi.

Jos hallitus odotuksista huolimatta hajoaisi, otollisin aika ainakin kokkelipäille olisi heti pressanvaalien jälkeen niin kauan kuin Niinistö-ilmiöstä riittäisi vetoapua (jos siitä nyt edes tulee pressa). Demarit eivät nykyisessä aallonpohjassaan suostuisi hallituksen hajottamiseen mistään hinnasta. Mutta kokkelipäätkään eivät hajottaisi hallitusta kuin vasta sen jälkeen kun Käteisen-Stupidin-linja on onnistunut loppuun itsenäisyyden tuhoamis- ja suomalaisten velkaorjuuttamistyönsä loppuun.
"Laki on kaikille samantekevää" - Pahkasika Orwellin vuonna 1984
"The only color I care about i$ green." - CNN:n talouskommentaattori rasismista

Traitors will be persecuted, prosecuted, and executed.

normi

Quote from: Maatiaisjuntitar on 13.01.2012, 11:23:45Tämä systemaattinen pelottelu- ja demonisointikampanjahan käy edelleen kiivaana - myös presidentinvaaleissa.
En usko että se lopulta toimii koska perustuu niin läpinäkyvästi valheisiin ja paisutteluihin. Ei ihmiset tykkää tarkoituksellisesta mollauksesta. Hirmuinen rasismi josta vaahdotaan...

funtsikaas nyt vähän, Hakkarainen sanoi "neekeriukko". Pari muuta, loppuja joutuvat kaivelemaan kissojen ja koirien kanssa, kuten nyt joku naurettavan pliisu tarra vaasassa.

Mitään keissiä ei oikeasti edes ole. ! Nyt vain on sovittu, että ON äärioikeisto ja natsit ja rsistit ja sitä yritetään toistaa mahdollisimman paljon, mutta koska todellisuuspohjaa ei ole, niin ei toimi. Kenties kansa on tyhmää, mutta ei nyt sentään noin tyhmää.

Marko Parkkola

Ei gallup-tulosten lasku kaada hallitusta. Hallitus kaatuu epäluottamuslauseeseen. Kysymys kuuluukin, mikä välikysymys aiheuttaisi sen verran rakoilua puoluekurissa, että enemmistöhallitus kaataisi itse itsensä. Tämä hallitus pyörtää vaikka minkä periaatteensa pysyäkseen kasassa. Persun pelko on sen verran kova.

slobovorsk

Kuntauudistuksesta on näköjään oma ketju. Ja itse Soini sanoo asian suoraan, Pravdan netin etusivulla juuri nyt.
"Laki on kaikille samantekevää" - Pahkasika Orwellin vuonna 1984
"The only color I care about i$ green." - CNN:n talouskommentaattori rasismista

Traitors will be persecuted, prosecuted, and executed.

Viimeinen suomalainen

Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Juha J.

Kauheaa vihapuhetta ja pelottelua.
Ei kaadu hallitus.
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

Farrow

Jos kaatuu, niin haluan kyllä nähdä miten PS toimisi uutta hallitusta muodostettaessa (jos pääsisi siihen tilanteeseen että hallitukseen päätyisi).
Minkä puolueiden kanssa? Millaisella hallitusohjelmalla? Mitä kompromisseja PS olisi valmis tekemään?

Hmm, on mahdollista että kaatuu, mutta toi otsikko nyt on vaan aika överi..
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Marko Parkkola

Quote from: Farrow on 13.01.2012, 23:07:01
Mitä kompromisseja PS olisi valmis tekemään?

Maahanmuutto- ja europolitiikassa ei toivonmukaan mitään.