News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2011-01-02 IL: Soini: Himo on aikamme pahin synti

Started by Suomi2050, 02.01.2012, 23:42:11

Previous topic - Next topic

Suomi2050

"Iltalehti kysyi presidenttiehdokkailta, mikä heidän mielestään on oman aikamme pahin synti.

Vastausvaihtoehtoina olivat tutut seitsemän kuolemansyntiä: ylpeys, kateus, viha, laiskuus, ahneus, ylensyönti ja himo.

Vastauksissaan ehdokkaat olivat varsin yksimielisiä. Suurin osa vastasi, että aikamme pahin synti on ahneus.

Timo Soini ja Eva Biaudet olivat kuitenkin muiden kanssa eri linjoilla.

Soinin mielestä pahin synti on himo, Biaude'n mielestä viha."

IL: http://www.iltalehti.fi/presidentinvaalit/2012010215031059_pd.shtml

desperaato

Himo! (Himo mustan miehen kehoa kohtaan?)  Väärin vastattu Timo.

Emo

Tietysti väärin vastattu.
Vaikka Soini olisi vastannut saman kuin muut, olisi se väärin koska vastaaja on Timo Soini.

nonoo

Olisko ylensyönti Timpalle sopinut paremmin.. ;D

Emo

Quote from: nonoo on 03.01.2012, 01:29:41
Olisko ylensyönti Timpalle sopinut paremmin.. ;D

Himo voi kohdistua MYÖS ruokaan, rahaan, tavaroihin...

Parsifal

Himo käsittää laajan kirjon paheita, ahneuden mukaan lukien. Keskiverto mokuttaja täyttää kevyesti veren- ja vallanhimon sekä sokaisevan, irrationaalisen vihan kriteerit.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

IDA

Vähän positiivisuutta peliin nyt!  8)

Vastaavat hyveethän ovat: Usko, toivo, rakkaus, harkitsevuus, oikeamielisyys, urhoollisuus ja kohtuullisuus. Näitä tarkkaillen voi päätyä vain yhteen ehdokkaaseen koko Suomessa :)
qui non est mecum adversum me est

Jouko

Minun mielestäni ahneus on pahin synti. Se on johtanut kaikkeen muuhun.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Farrow

Quote from: Jouko on 03.01.2012, 08:06:51
Minun mielestäni ahneus on pahin synti. Se on johtanut kaikkeen muuhun.

Samaa mieltä olen.
Tosin himo ja ahneus jossain määrin kyllä sivuavat toisiaan.. tai en tiedä, mitä kukin "himolla" tarkoittaa.. vallanhimo? Seksuaalinen himo?
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Mika

Huonot vastausvaihtoehdot.  Ahneus ja himo ovat aika lailla toistensa synonyymejä.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Totuus EPT

QuoteTimo Soini ja Eva Biaudet olivat kuitenkin muiden kanssa eri linjoilla.

Soinin mielestä pahin synti on himo, Biaude'n mielestä viha."

Bidee tarkoittanee vihapuheita Suomessa, että pitää suvaita kaikenlaisia jouto- ja rosvolauman lystinpitoa täällä.
Tämä on sitä sensuuria.
Tässä valossa himo lienee yksi vihan aiheuttaja. Kun torjutaan himoa, vältytään vihalta.
Himoa on kyllä monenlaista. 
Missä ******i siellä ongelma.

Punaniska

Quote from: Markku Stenholm on 03.01.2012, 03:15:38
Vastaavat hyveethän ovat: Usko, toivo, rakkaus, harkitsevuus, oikeamielisyys, urhoollisuus ja kohtuullisuus. Näitä tarkkaillen voi päätyä vain yhteen ehdokkaaseen koko Suomessa :)

Onko nuokin saman kirkkoisän (Augustinus?) ajatelmia?

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Jaakko P.

Turha selittää että himo=ahneus. Puhutaan kuitenkin kristinuskon kuolemansynneistä jolloin himo on juuri sitä seksin himoa.

Itse en pidä pikku himoa minään syntinä. Kristinusko teki hyvää työtä määrittelemällä kaiken inhimillisen synneiksi jolloin kukaan ei voi sanoa olevansa synnitön.

Tyhmyys on aikamme pahin synti jos minulta kysytään. Politiikkaa kun seuraa niin se tulee kivuliaan selväksi. Tyhmyyteen tiivistyy kaikki: ylisuvaitsevaisuus, se oikea rasismi, sinisilmäinen "auttaminen" verorahoilla, valtion talouden ryssiminen, kansalaisiin kohdistuvat rangaistusverot, rikollisten hyysääminen ja jopa maahan haaliminen.
Quote from: Uuno Nuivanen on 07.05.2010, 12:31:14
Olen todennut, että kaikki on rasismia. Paitsi mokutus.

IDA

Quote from: Punaniska on 03.01.2012, 09:39:14
Onko nuokin saman kirkkoisän (Augustinus?) ajatelmia?

Ainakin hän mainitsee ne tekstissään De moribus Ecclesiae catholicae. Eli kyllähän Soini on tässäkin oikeassa :)

IDA

Quote from: Jaakko P. on 03.01.2012, 09:52:01
Turha selittää että himo=ahneus. Puhutaan kuitenkin kristinuskon kuolemansynneistä jolloin himo on juuri sitä seksin himoa.

Eikä ole. Sitä paitsi nuo ovat Iltsikan käännös. Oikeasti pitäisi olla: Ylpeys; ahneus; kateus; viha; siveettömyys; nautinnonhalu; laiskuus tai kyllästyneisyys.

Soini varmasti viittasi EU:n eittämättömään luxuriaan  ;)

Marius

Kaikki mainitut osuvat maalitauluun täällä. Mutta olen vain ihminen. Saanko olla olemassa?
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Jaakko P.

Quote from: Markku Stenholm on 03.01.2012, 10:01:39
Quote from: Jaakko P. on 03.01.2012, 09:52:01

Eikä ole. Sitä paitsi nuo ovat Iltsikan käännös. Oikeasti pitäisi olla: Ylpeys; ahneus; kateus; viha; siveettömyys; nautinnonhalu; laiskuus tai kyllästyneisyys.
Myönnän tässä vaiheessa että tietoni perustuu enemmän leffaan 7 kuin raamattuun :D
"Lust" se himo/nautinnonhalu on joka tapauksessa englanniksi?
Pahoittelen jos sotkin asiaa entisestään.
Quote from: Uuno Nuivanen on 07.05.2010, 12:31:14
Olen todennut, että kaikki on rasismia. Paitsi mokutus.

Ernst

Te kaikki olette erehtyneet, ja siksi kateellisia minulle, joka ainoana olen oikeassa! Kateushan se vie kalatkin vedestä  ;)
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)