News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Anja Snellman: SMP ja MPP

Started by Saippuakupla, 28.12.2011, 15:46:12

Previous topic - Next topic

Saippuakupla

QuoteSMP ja MPP

Mimosa-nimisen hernekasvisuvun tunnetuin laji on herkka tuntokasvi, jonka lehtiä kosketettaessa lehdykät painuvat vastakkain ja lehtiruoti taipuu alaspäin. Tuntokasvi on paitsi jokapaikan rikkaruoho eteläisellä pallonpuoliskolla, myös suosittu ja helppohoitoinen huonekasvi. Tosin, jos mimosaa kastelee liikaa, se ei kotioloissa pärjää.

Taannoinen Kirkko ja kaupunki -lehden pilapiirros on saanut osan perussuomalaisten kannattajista muistuttamaan herkkää tuntokasvia, ja piirroksesta seurannut kohu on saanut hysteeriset mittasuhteet, viimeisimpänä kansanedustaja Jussi Halla-ahon roisi joulutoivotus omilla Facebook-sivuillaan.

Kerrataan vielä: Ville Rannan pilapiirroksessa Timo Soinia muistuttava hahmo toivottaa kaikille suomalaisille heteroseksuaaleille valkoihoisille konservatiiveille. Piirroksen eräitä tunnettuja perussuomalaisia kansanedustajia muistuttavat tontut puolestaan toivottavat kaikille muille muun muassa "paskaa joulua".

Vaikka en kuulu kirkkoon, luen miehelleni tulevan Kirkko ja kaupunki -lehden joka kerta kannesta kanteen, sillä se on nykyisellään virkeä ja keskusteleva lehti. Niinpä tiedän, että Ville Rannan pilapiirrokset ovat aiheuttaneet pöhinää lehden mielipidepalstoilla aiemminkin. Niin kuin pilapiirrosten pitääkin; ainakin Timo Soini ja Jukka Jusula muistavat hyvin Kari Suomalaisen klassikkopiirrokset. Eikö niiden räyhäkkään kunniakasta perintöä kanna juuri Rannan kaltainen ketään kumartelematon saranapuolen piirtäjä?

On myös hyvä muistaa, että Ville Ranta on pilapiirustanut muistakin poliittisista puolueista ja ilmiöistä, mutta vastaavanlaista megafoni-mekkalaa ei ole tätä ennen syntynyt.

Minun mielestäni näinä kaikenkarvaisten blogimölinöiden aikoina on pelkästään noloa kirjoitella uhoilevia yleisönosastovastineita moisesta hellänironisesta tölväisystä. Vielä monin verroin nolompaa on tehdä kanteluita Julkisen sanan neuvostoon – pilapiirroksesta.

Viimeisten parin vuoden aikana Homma- forumilla ja sen liepeillä on käyty roisia keskustelua maahanmuuttajista, homoista, kehitysavusta, suomenruotsalaisista, nimeltä mainituista vihreistä ja vasemmistolaisista poliitikoista, feministeistä ja istuvasta tasavallan presidentistä. Kun jotkut ovat joskus noista nälväilyistä loukkaantuneet, heidät on leimattu herkkänahkaisiksi tosikoiksi tai ämmiksi.

Perussuomalaisten uusi eduskuntaryhmä on hakenut varsin värikkäästi paikkaansa vakavasti otettavana poliitikkojoukkona. Tuon tuosta on joku ollut otsikoissa alatyylisten lausuntojen, toilailujen tai blogikirjoitusten vuoksi. Outoihin aloituksiin kuului Persu-nimityksen pannaan asettaminenkin heti syksyn aluksi, se kun herätti pahaa mieltä eduskuntaryhmässä.

Välillä on tuntunut, että paranoidia uhrimielialaa ja hyökkäys-on-paras-puolustus-mentaliteettia suorastaan lietsotaan puolueen sisällä vanhaan SMP-henkeen, tulevia kuntavaalejakin ennakoiden. Nyt ovat kaikki mukamas jytkyjen kimpussa, ja varsinkin etelän media. Normaali kriittinen kysymyksenasettelu ja journalistinen lähitarkastelu koetaan ahdisteluksi ja kiusaamiseksi.

Aikoinaan olin valmis puolustamaan Jussi Halla-ahon sananvapautta, ettei yhteiskunnalliseen keskusteluun syntyisi poliittisen korrektiuden ja uudenlaisen suomettumisen tyhjiötä. Case closed.

Nyt pitäisi Perussuomalaisten saada jo kuultujen vitsien ja sloganien lisäksi substanssia puheisiin, ja ennen muuta nahkaa oman nenän päähän, niin kuin ruotsalaiset sanovat, skinn på näsan. Muuten ruusun, ruiskukan ja neliapilan oheen on pysyvästi ilmestynyt mimosa, eli Mielensä Pahoittajien Puolue.

http://blogit.iltalehti.fi/anja-snellman/2011/12/28/smp-ja-mpp/

Maastamuuttaja

Anja Kauranen - Snellman - von Adlercreutz. Case closed.

terrakotta

Varsin asiaa koko kirjoitus. Sitä en tiedä mitkä kaikki asiat Anja Snellman laskee alatyylisiksi ja toilailuiksi. Jos kaiken minkä lehdistökin, minulla on eriävä mielipide. Osassa lehdistö on ollut oikeassa mitä tyyliin ja toilailuun tulee.

Olen tässä muutaman viime vuoden aikana huomannut, että olen Anja Snellmanin kanssa monesta asiasta samaa mieltä ja pilakuvakirjoituksen myötä havaintoni saa taas vahvistusta.

elven archer

Vai "case closed". Millä perusteella? Tälläkin hetkellä Lieksassa poliisi jahtaa Facebook-kirjoittelijoita. Uusia sananvapautta rajoittavia lakeja ja tulkintoja on jatkuvasti juntattu läpi. Media leimaa väärinajattelijat. Vuoden puheenaihe oli "vihapuhe". Mikä helvatan "case closed"?

Sakari

Quote from: terrakotta on 28.12.2011, 18:14:31
Varsin asiaa koko kirjoitus. Sitä en tiedä mitkä kaikki asiat Anja Snellman laskee alatyylisiksi ja toilailuiksi. Jos kaiken minkä lehdistökin, minulla on eriävä mielipide. Osassa lehdistö on ollut oikeassa mitä tyyliin ja toilailuun tulee.

Olen tässä muutaman viime vuoden aikana huomannut, että olen Anja Snellmanin kanssa monesta asiasta samaa mieltä ja pilakuvakirjoituksen myötä havaintoni saa taas vahvistusta.

Mielestäni osa Anjan jutusta asiaa. "Case closed" heitto jäi vain epäselväksi. Tulee mieleen kannattaako Anja sittenkin sananvapauden rajoittamista?.

Jos jokainen Ps edustaja/ avustaja järjestää yhden turhan jutun vuodessa, saadaan nauttia vuoden jokainen päivä uutiskuraa persuista.
Ooh lalaa...

Lahti-Saloranta

Lainaus:
" ja piirroksesta seurannut kohu on saanut hysteeriset mittasuhteet, viimeisimpänä kansanedustaja Jussi Halla-ahon roisi joulutoivotus omilla Facebook-sivuillaan."
Minusta Anja Snellman sortui tuossa kohtaa omaan näppäryyteensä. Itse tulkitsen tuon Jussin joulutervehdyksen toisin eli lyönniksi vastapalloon.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Aldaron

Quote from: Lahti-Saloranta on 28.12.2011, 18:39:43
Lainaus:
" ja piirroksesta seurannut kohu on saanut hysteeriset mittasuhteet, viimeisimpänä kansanedustaja Jussi Halla-ahon roisi joulutoivotus omilla Facebook-sivuillaan."
Minusta Anja Snellman sortui tuossa kohtaa omaan näppäryyteensä. Itse tulkitsen tuon Jussin joulutervehdyksen toisin eli lyönniksi vastapalloon.
Sellaiseksi se tietenkin on tarkoitettu. Se että osa ihmisistä ei osaa sitä tällaiseksi tulkita vaan ottaa sen täysin kirjaimellisesti onkin jo eri juttu.
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

ämpee

Quote from: Lahti-Saloranta on 28.12.2011, 18:39:43
Lainaus:

Jos Mestarin joulutoivotus oli roisi, niin kaiketi silloin se pilakuvakin, josta tervehdys alunperin oli kotoisin, myös oli roisi ?
Tuohan oli Mestarin tarkoituskin, laittaa pohtimaan pilakuvan sisällön laatua.

Omasta mielestäni Ranta ei ollut onnistunut tuossa pilakuvassa, siinä oli liikaa sellaista jonka voi tulkita ilkeydeksi, ainoa onnistunut, ja oikeasti naurattava yksityiskohta, oli etualan pahoinvoivalta näyttävä tonttu.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Aldaron

Quote from: ämpee on 28.12.2011, 18:57:06
ainoa onnistunut, ja oikeasti naurattava yksityiskohta, oli etualan pahoinvoivalta näyttävä tonttu.
Siis se joka mitä ilmeisimmin esitti Hakkaraista...
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen